des te makkelijker om vanaf daar juist sataliten te beheren en dingen de ruimte in de sturen denk ik ?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:35 schreef popolon het volgende:
Mars heeft een (nu nog niet leefbare) atmosfeer, de maan heeft totaal geen atmosfeer.
Dat moet al heel veel verklaren.
Ik ben geen deskundige natuurlijkquote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
des te makkelijker om vanaf daar juist sataliten te beheren en dingen de ruimte in de sturen denk ik ?
tuurlijk, misschien niet interessant.. maar wel interessant genoeg om er een basis op te maken zodat je geen last meer heb van atmosfeer lijkt mij? Volgens mij zou dat voor nasa en wie dan ook veel minder moeite kosten?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:37 schreef Morwen het volgende:
De maan is niet bijster interessant, kale rots. Mars daarentegen heeft bevroren meren. Water is leven of zou leven kunnen bevatten![]()
Tja, er zijn eencellige dode levensvormen gevonden op mars, op de maan niet.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:39 schreef Asmooh het volgende:
[..]
tuurlijk, misschien niet interessant.. maar wel interessant genoeg om er een basis op te maken zodat je geen last meer heb van atmosfeer lijkt mij? Volgens mij zou dat voor nasa en wie dan ook veel minder moeite kosten?
Wie zegt dat er al geen basis is?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:39 schreef Asmooh het volgende:
[..]
tuurlijk, misschien niet interessant.. maar wel interessant genoeg om er een basis op te maken zodat je geen last meer heb van atmosfeer lijkt mij? Volgens mij zou dat voor nasa en wie dan ook veel minder moeite kosten?
dat is het probleem nou juist, daar weten we niks overquote:
bronquote:Bussey said water ice might be found to be equally distributed at both poles, or it may exist only in select craters.
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:48 schreef popolon het volgende:
Dus nee, ik geloof niet dat aliens een basis hebben op de maan.
Want ik zu nu pas dat ik in TRU zit.
Ja dat komt door de zon.quote:
daar zit wat inquote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:56 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja dat komt door de zon.
Nee daar geloof ik niet in.
Ik geloof wel dat er buitenaardse levensvormen zijn, mochten ze ons ooit bespieden waarom zou je dan op de maan gaan zitten
Ik bedoel, als je die techniek hebt hoef je echt niet op de eerste beste plek te gaan zitten hoor, dan heb je het voor het uitzoeken.
Surequote:Op vrijdag 26 mei 2006 06:45 schreef Asmooh het volgende:
ah kijk
en nee niet hele nacht opgebleven.. net wakker
Spannendquote:Op vrijdag 26 mei 2006 07:18 schreef Vampier het volgende:
Toen de mens voet op de maan zette zijn space aliens op bezoek geweest bij de president van de US. Deze zogenaamde reptilians en hun aardse handlangers de illuminatie hebben toen duidelijk gemaakt dat ze op hun aardkloot moesten blijven anders zouden ze verzeild raken in een galactische oorlog. Er zijn toen afspraken gemaakt om alleen onbemande vaartuigen het diepe helaal in te schieten en niet op zoek te gaan naar een manier om op lichtsnelheid te reizen.
jewattes??quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:36 schreef Asmooh het volgende:
[..]
des te makkelijker om vanaf daar juist sataliten te beheren en dingen de ruimte in de sturen denk ik ?
nehquote:Op vrijdag 26 mei 2006 08:08 schreef Private_Part_Sir het volgende:
[..]
http://seekers.100megs6.com/UFOonMoon.htm
Wat denk jij?
Ook dat filmpje gezien waar iets voorbij de maan vliegt dat wordt aangevallen van af het oppervlakte van de maan?quote:
Je zoekt vast niet goed genoeg. Ze hebben er een picknickje gehouden en wat steentjes geraapt. En natuurlijk in die toffe autootjes rondgereden. Er zijn vast wel nutters die die ongein op internet hebben gezet, en de reden dat het niet zo simpel te vinden is is ongetwijfeld omdat Google ook wel door heeft dat het niet echt boeiend is.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:32 schreef Asmooh het volgende:
Zo op internet kun je lezen dat mensen op de maan nooit echt waar is geweest, en volgens amerika was dat wel zo.
Totaal kun je niks lezen over de maan, wat ze hebben gedaan. Hoelang ze er zijn geweest?
Enige wat je "weet" is dat mensen op de maan zijn geweest, ze hebben geen "maanbasis" gemaakt niks.
Omdat dat tres mucho doekoe's kost. Al helemaal in die tijd. En de Russen hadden de ruimtewedloop toch al verloren, dus waarom doorgaan?quote:Ik denk dat als ze zoveel zouden willen weten over de ruimte, en zoveel geld zou kosten om elke keer van de aarde af te komen, waarom bouwen ze dan geen maanbasis?
Great stuff, ga solliciteren bij de NASA, met jouw briljante insight hebben we binnen vijf jaar een basis op de maan.quote:Het hoeft niet groot te zijn, maar het lijkt me echt wel heel goed mogelijk.
Misschien moet je wat vaker naar Discovery kijken of boeken lezen. Er is genoeg lectuur beschikbaar, en aan de andere kant is het gewoon een gepasseerd station. Natuurlijk is er over Mars meer te vinden, de maan is yesterdays news. Been there, done that.quote:Of misschien was het wel niet boeiend genoeg, ik vind het in ieder geval heel erg raar dat je bijna niks leest over wat op de maan is gebeurd, maar als het gaat over mars lees je van alles.
Ik denk dat Frodo met z'n clubje warlocks en goblins onze Neil Armstrong op stonden te wachten met een zut spandoeken "Yankee, go home" ja.quote:Je zou bijna denken dat ze zijn weggestuurd.
Wat denken jullie?
Ik denk dat iemand wat minder martini's achterover moet slaan en een grotemensen hobby moet gaan zoeken.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 08:08 schreef Private_Part_Sir het volgende:
http://seekers.100megs6.com/UFOonMoon.htm
Wat denk jij?
ok:quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:32 schreef Asmooh het volgende:
Totaal kun je niks lezen over de maan, wat ze hebben gedaan. Hoelang ze er zijn geweest?
Enige wat je "weet" is dat mensen op de maan zijn geweest, ze hebben geen "maanbasis" gemaakt niks
Wie heeft dit in godsnaam verzonnen?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 07:18 schreef Vampier het volgende:
Toen de mens voet op de maan zette zijn space aliens op bezoek geweest bij de president van de US. Deze zogenaamde reptilians en hun aardse handlangers de illuminatie hebben toen duidelijk gemaakt dat ze op hun aardkloot moesten blijven anders zouden ze verzeild raken in een galactische oorlog. Er zijn toen afspraken gemaakt om alleen onbemande vaartuigen het diepe helaal in te schieten en niet op zoek te gaan naar een manier om op lichtsnelheid te reizen.
Je kunt letterlijk alles op internet lezen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:32 schreef Asmooh het volgende:
Enige tijd geleden heb ik met een groepje mensen na zitten denken waar we tot een hele rare conclusie kwamen.
Zo op internet kun je lezen dat mensen op de maan nooit echt waar is geweest,
Nou nou nou... Was het moeilijk om die sites te ontwijken of heb je ze gewoon niet meegeteld?quote:Totaal kun je niks lezen over de maan, wat ze hebben gedaan. Hoelang ze er zijn geweest?
Het 'nut' van het reizen naar de maan was het verslaan van de Soviet Unie. Die had al drie races gewonnen: Sataliet in de ruimte (spoetnik), levend wezen in de ruimte (hondje Laika) en eerste mens in de ruimte (Gagarin).quote:Ik denk dat als ze zoveel zouden willen weten over de ruimte, en zoveel geld zou kosten om elke keer van de aarde af te komen, waarom bouwen ze dan geen maanbasis?
Een maanbasis heeft redelijk weinig nut.quote:Het hoeft niet groot te zijn, maar het lijkt me echt wel heel goed mogelijk.
Maar wat ik raar vind, ze zijn op de maan geweest en gelijk daarna gingen ze zich verdiepen in mars.
Deze 'redenering' is behoorlijk krom.quote:Nooit meer lees je wat over de maan, nu ga je je afvragen of ze daar wat hebben gezien dat ze nooit meer terug zijn geweest? En maar gelijk naar mars toe gaan.
Klint idd erg ongeloof waardigquote:
Tja, 't is vampier for crying out loud!quote:
Het enige wat er verdacht is aan het faken van de maanlanding is dat er nog nooit grotemensenbewijs boven water is komen drijven en dat nog niemand zijn muil voorbij heeft geluld. Heck, zelfs een paar lullige Watergate-papiertjes wisten die prutsers nog niet onder het vloerkleed te houden.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:39 schreef Mirri het volgende:
Het is in ieder geval wel verdacht.
Er is nog meer dan genoeg nuttig onderzoek te doen op de maan ^_^. Wellicht dat iemand anders hier meer over kan vertellen.quote:Op zondag 28 mei 2006 00:01 schreef Biancavia het volgende:
Ja, wat moet je nou verder nog gaan doen op die saaie maan?
Het is nou ook niet zo dat ze er allerlei spannende avonturen beleefd hebben.
Buzz Aldrin mept dat soort types op de bek. Toffe gozer, die Buzz.quote:Op zondag 28 mei 2006 14:18 schreef ImmovableMind het volgende:
De landing op de maan is inderdaad altijd al een groot punt van discussie geweest. In de documentaire hierboven vermeld gaan een paar fanatieke gasten naar bijvoorbeeld Amstrong om hem zijn hand op de bijbel te laten leggen en vervolgens te laten zweren dat hij niet liegt over de maanlanding.
Hoi.quote:Er zijn meerdere sterke argumenten waardoor de maandlanding een hoax lijkt te zijn. Ten eerste wappert de vlag van de VS op de achtergrond. Een vlag kan alleen wapperen als er wind is en wind kan er alleen zijn als er zuurstof is. Toevallig is er geen zuurstof of de maan ^^.
Sowieso is het een onzin-argument, iedereen die een beetje verstand van fotografie heeft weet wel hoe het zit. Om de sterren ook op de foto te krijgen zou een veel langer sluitertijd nodig zijn geweest.quote:Tevens zijn er op de film geen sterren aan de hemel te zien. Dit vind ik niet een overtuigend argument omdat het een oude film die gemaakt is met een nog oudere camera.
Je zou dan ook denken dat de NASA dermate veel waarde aan de levens van zijn astronauten hecht dat het liever niet zo hebben dat de maanlander met een snelheid gelijk aan dat van een meteoriet op de maan terecht zou komen, aangezien ze vast geen groot plamuurmes aan boord hadden om ze van het oppervlakte van de maan af te schrapen. Misschien hebben ze de lander afgeremd met, ik doe een wilde gok, een remraketje ofzo.quote:Als er in de ruimte een landing plaatsvindt dan gaat dit altijd gepaard met een grote kracht waardoor er een impactkrater ontstaat. Op de film is ook duidelijk te zien dat de gebruikte shuttle geen impact heeft veroorzaakt. De maan is helemaal niet beschadigd door de landing van de shuttle.
Conspiracy of niet. Fake of niet. Je kunt genoeg lezen of vinden over wat ze er gedaan hebben hoor. Zijn boeken vol over geschreven. Er is meer dan alleen het WWW :-)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:32 schreef Asmooh het volgende:
Enige tijd geleden heb ik met een groepje mensen na zitten denken waar we tot een hele rare conclusie kwamen.
Zo op internet kun je lezen dat mensen op de maan nooit echt waar is geweest, en volgens amerika was dat wel zo.
Enige wat je "weet" is dat mensen op de maan zijn geweest, ze hebben geen "maanbasis" gemaakt niks.
Dat bevestigt wel het feit dat het zo ongeloofwaardig is dat men met dat soort primitieve technieken naar de maan is geweest.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:12 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
De raket, maanlander en capsule hadden minder computertechniek aan boord dan er tegenwoordig in je GSM zit.
True ^^quote:Op zondag 28 mei 2006 15:09 schreef nietzman het volgende:
Je zou dan ook denken dat de NASA dermate veel waarde aan de levens van zijn astronauten hecht dat het liever niet zo hebben dat de maanlander met een snelheid gelijk aan dat van een meteoriet op de maan terecht zou komen, aangezien ze vast geen groot plamuurmes aan boord hadden om ze van het oppervlakte van de maan af te schrapen. Misschien hebben ze de lander afgeremd met, ik doe een wilde gok, een remraketje ofzo.
En nog twee, de eerste foto's van de achterkant van de Maan en de eerste geslaagde maanlanding (weliswaar onbemand).quote:Op zaterdag 27 mei 2006 10:59 schreef mgerben het volgende:Het 'nut' van het reizen naar de maan was het verslaan van de Soviet Unie. Die had al drie races gewonnen: Sataliet in de ruimte (spoetnik), levend wezen in de ruimte (hondje Laika) en eerste mens in de ruimte (Gagarin).
Waarom?quote:Op zondag 28 mei 2006 15:20 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat bevestigt wel het feit dat het zo ongeloofwaardig is dat men met dat soort primitieve technieken naar de maan is geweest.
Exactly. Hehehe - op zich zaten er drie 'computers' aan boord die geavanceerder zijn dan alles wat er op dit moment dmv. technologie gebouwd kan worden... Maar, dat terzijde.quote:Op zondag 28 mei 2006 17:47 schreef Haushofer het volgende:
Waarom?
En nog twee. De eerste vrouw in de ruimte en de eerste ruimte wandeling (dus iemand buiten de capsule).quote:Op zondag 28 mei 2006 15:26 schreef V.en.A het volgende:
[..]
En nog twee, de eerste foto's van de achterkant van de Maan en de eerste geslaagde maanlanding (weliswaar onbemand).
"De" maanlanding was nogal kantje boord, er zijn nogal wat veiligheidstests overgeslagen om maar de eerste met een bemande missie te kunnen zijn. Als de Soviet Unie de eerste was geweest hadden ze ook naar de Maan moeten gaan en in de 70-er jaren een Marsmissie moeten starten. Niet echt haalbaar, anders had de Soviet Unie dat wel gedaan, qua techniek ontliepen ze elkaar immers niet erg veel.
Wow, en dan te bedenken dat de Space-Shuttle nog altijd niet mag vliegen.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:27 schreef Knarf het volgende:
[..]
En nog twee. De eerste vrouw in de ruimte en de eerste ruimte wandeling (dus iemand buiten de capsule).
Valt reuze mee.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:20 schreef Biancavia het volgende:
[ De raket, maanlander en capsule hadden minder computertechniek aan boord dan er tegenwoordig in je GSM zit.]
Dat bevestigt wel het feit dat het zo ongeloofwaardig is dat men met dat soort primitieve technieken naar de maan is geweest.
Wat denk je zelf?quote:Op maandag 29 mei 2006 23:48 schreef Resonancer het volgende:
Is er eigenlijk ook 'n webcam op de maan?
AFAIK werkt een Pentium CPU al niet in de ruimte, veel te storingsgevoelig ivm straling, voor zo ver ik weet leverd intel nog steeds 386 CPU's aan NASAquote:Op maandag 29 mei 2006 08:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Valt reuze mee.
Je hebt niet veel computerpower nodig. Je kunt een raket toch echt niet de ruimte in rekenen, al reken je nog zo hard.
Wat je nodig hebt is een luchtdichte capsule en een hele grote raket.
Vergeet ook niet het concept 'proven technology'. Wat ze meenamen waren spullen waarvan ze 100% zeker wisten dat ze het deden. Spullen die zichzelf bewezen hadden, ergo, niet het modernste van het modernste.
Geldt vandaag de dag ook voor (bijvoorbeeld) een F16 en de Space Shuttle. De laptops die de astronauten meenemen zijn veel geavanceerder dan de vluchtcomputers van die tuigjes.
De maan is ideaal om van te lanceren als je naar Mars wil...lanceren vanaf de aarde kost te veel brandstof die ze zullen missen voor een lange reis, Moonbasequote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:37 schreef Morwen het volgende:
De maan is niet bijster interessant, kale rots. Mars daarentegen heeft bevroren meren. Water is leven of zou leven kunnen bevatten![]()
Lijkt me stug. De maan heeft geen schaduwzijdequote:Op maandag 29 mei 2006 23:48 schreef Resonancer het volgende:
http://membres.lycos.fr/yanu/media/webcam/moon.htm
http://www.robertreeves.com/webcam.htm
Is er eigenlijk ook 'n webcam op de maan?
Japan wil voor 2016 een sterrenkijker op de schaduwzijde van de maan hebben staan, en het Europese ruimtebedrijf Lunex wil er zonnepanelen op bouwen voor energie op aarde en op de maan.
Ga met een goede fotograaf praten en je weet waarom.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:44 schreef mForce het volgende:
De Amerikanen zijn Juni 20 1969 geland op de maan, er zijn veel twijfelser zijn ook een hoop dingen die gewoon niet kloppen..
* Er zijn geen sterren te zien op foto's die vanaf de maan zijn gemaakt!
Slingerbewegingen, veerkracht etc.quote:* In de video opnamens zie je het amerikaanse vlag flapperen!? op de maan heb je geen lucht/wind :s
Die motor opereerde in het luchtledige. Dan hoor je er idd zo goed als niets van.quote:* Tijdens de landing op de maan hoor je de austronauten door de straalmotor (10.000pond stuwkracht!) heen! de trillingen horen beelden en geluidopnamens te beinvloeden.
Deze ken ik nog niet maar heb een vermoede. Ze hebben een stuk van de maan zo precies mogelijk nagemaakt om te oefenen.quote:* De foto's van de krater op de video (landing) zijn gematched met kraters in Nevada (Are51)
Ze hadden dan ook erg goede piloten om dat klusje te klaren.quote:* De LEM was nog lang niet klaar en zeker niet betrouwbaar volgens rapporten en testen op aarde
Kan prima toch? Om apperatuur uit te laden bijv.quote:* Er zijn voetstappen te zien die zich half onder de LEM bevinden! de LEM is geland en nooit meer verplaats, zelf niet tijdens z'n terugreis naar aarde, het langsdingsvaartuig is op de maan gebleven.
Geen atmosfeer om dit stof weg mee te blazen.quote:* Er zijn totaal geen sporen van een landing te zien onder de LEM, oa verplaatsing van stof..
Ohja? Is dat zo? Wel eens op een heldere nacht buiten gelopen bij een gedeeltelijk of geheel volle maan?quote:* Op de maan heb je alleen de zon als lichtbron en toch zie je aan meerdere zeiden van een steen schaduwen! dus dat zijn al minimaal 2 lichtbronnen!?
1 woord: reflectiequote:* Op sommige foto's zijn astronauten en het de LEM gefilmd met de rug naar de zon en toch zijn ze goed belicht van voren! in dit geval slecht belicht
?quote:* Er zijn foto's van de maan met en zonder LEM, de LEM kon zich niet verplaatsen!
Nee dat is niet zo makkelijk. Verdiep je daarvoor maar in de eigenschappen van een grote telescoop.quote:* Er zijn geen foto's van de Lunar Lander en de vlag vanaf aarde! hoe raar is dat? met een beetje telescoop (Hawai) zou je ze gemakkelijk moeten kunnen spotten..
De gebruikelijke samenzwerings theorieenquote:Er zijn vermoedens dat Area51 niks anders is geweest dan een opnamestudio voor de landing en dat het daarom zo goed is beveiligd..
Thomas Ronald Baron had blijkbaar bewijs en was bereid er iets mee te doen maar had helaas een botsing met een trein en heeft het niet overleefd..![]()
Die theorie stelt niet veel voorquote:Er is ook een theorie dat het toen helemaal nog niet mogelijk was zoveel straling te dempen met pakken die ze destijds droegen..
Wauw. Dit is de 1000e keer dat ik deze argumenten lees, en ineens ben ik overtuigd! Sterker nog, ik geloof niet eens dat de Maan bestaat, of de ruimte!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:44 schreef mForce het volgende:
De Amerikanen zijn Juni 20 1969 geland op de maan, er zijn veel twijfelser zijn ook een hoop dingen die gewoon niet kloppen..
Kerel, dit is al heel vaak hier op Tru langsgekomen, en werkelijk al je punten zijn toen al weerlegd. Zoek even naar dat topic, en doe even een opfriscursus natuurkunde.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:44 schreef mForce het volgende:
* .......
*...
Klopt, zoek de belichtingstijd van die camera's es op.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:44 schreef mForce het volgende:
Klopt, geen luchtwrijving, dus een ongedempte trilling.quote:* In de video opnamens zie je het amerikaanse vlag flapperen!? op de maan heb je geen lucht/wind :s
Klopt, geluid heeft tenslotte een medium nodig, itt licht.quote:* Tijdens de landing op de maan hoor je de austronauten door de straalmotor (10.000pond stuwkracht!) heen! de trillingen horen beelden en geluidopnamens te beinvloeden.
Zucht, ik vraag het toch?quote:
Best joh, misschien kun je het ff editten.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 01:45 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Lijkt me stug. De maan heeft geen schaduwzijde
Hoe zouden ze in 1969, ver voordat het internet er was, er al een webcam neer hebben kunnen zetten?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Zucht, ik vraag het toch?
Ik zou denken van wel, zou niet weten waarom niet namelijk.
Maar heb er nog geen 1 kunnen vinden.
Het staat er toch al:quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Best joh, misschien kun je het ff editten.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moon
Weliswaar wordt de achterkant vaak de 'dark side' genoemd, omdat de maan om de Aarde draait, zien wij altijd dezelfde kant. Dat betekent echter niet dat de achterkant geen licht krijgt. En het is dus geen schaduwzijde.quote:The far side is also sometimes called the "dark side", which means "unknown and hidden", and not "lacking light" as might seem to be implied by the name; in fact the far side receives (on average) as much sunlight as the near side, but at opposite times.
Ik dacht meer in de TS gedachte, waarom dit later niet gedaan?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 05:32 schreef Asmooh het volgende:
Nooit meer lees je wat over de maan, nu ga je je afvragen of ze daar wat hebben gezien dat ze nooit meer terug zijn geweest? En maar gelijk naar mars toe gaan.
Het staat er toch echt, waarschijnlijk macht der gewoonte om het de schaduwzijde te noemen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:32 schreef Wombcat het volgende:
Weliswaar wordt de achterkant vaak de 'dark side' genoemd, omdat de maan om de Aarde draait, zien wij altijd dezelfde kant. Dat betekent echter niet dat de achterkant geen licht krijgt. En het is dus geen schaduwzijde.
Kan ja.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:34 schreef Resonancer het volgende:
In 1994, the U.S. finally returned to the Moon, robotically at least, sending Clementine, a Joint Defense Department/NASA mission which completed the first global multispectral data set for the Moon. This was followed by the Lunar Prospector mission in 1998, the third mission in the Discovery Program. The neutron spectrometer on Lunar Prospector confirmed the presence of excess hydrogen at the lunar poles, which some have speculated to be due to the presence of water.
Dan kun je toch ook n camera neerzetten?
Die spiegel hebben ze er toch neegepoot om de afstand exact te meten?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:23 schreef UncleScorp het volgende:
Ok geen camera op de maan ... maar ze zouden er wel al spiegels neergepoot hebben ? Dus daar hadden ze geen problemen mee om mee te sleuren ?
Hopelijk laten ze Mars nu even links liggen als er zoveel energie te vinden is op de maan.
Een dringende oplossing voor PeakOil is belangrijker dan een druppeltje water op Mars vind ik.
Dat zou wel mooi zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:39 schreef Resonancer het volgende:
[..]
en het Europese ruimtebedrijf Lunex wil er zonnepanelen op bouwen voor energie op aarde en op de maan. "Een zonnepaneelfabriek even groot als Nederland zou genoeg energie moeten kunnen produceren om de gehele wereld van milieuvriendelijke energie te voorzien" aldus Lunex.
Tesla, had daar wel n oplossing voor.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:28 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat zou wel mooi zijn.
Alleen hoe haal je de energie van de maan naar de aarde?
Kunnen astronauten geen camera neerpoten dan ?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:25 schreef Wombcat het volgende:
Die spiegel hebben ze er toch neegepoot om de afstand exact te meten?
Bovendien deden ze dat met astronauten. Die kunnen iha makkelijker iets ergens neerzetten dan dat je dat een apparaat laat doen.
Hadden ze toen al webcams dan?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Kunnen astronauten geen camera neerpoten dan ?
Ik bedoelde gewone camera's natuurlijk, maar kan me wel voorstellen dat ze daar in die tijd nog niet aan dachten.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:34 schreef Wombcat het volgende:
Hadden ze toen al webcams dan?
Nu zouden ze het best kunnen doen, en dan een leuk bedrag vragen voor de beelden.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:40 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik bedoelde gewone camera's natuurlijk, maar kan me wel voorstellen dat ze daar in die tijd nog niet aan dachten.
Nu plaatsen ze gewoon overal camera's en ze hebben weer een shit tv-pragramma bij.
Dat vroeg ik me ook al af.quote:Terug ontopic ... zou het kosten-baten wel opwegen voor het naar aarde brengen van de energie gewonnen op de maan ?
Alhoewel :
“If we could land the space shuttle on the moon, fill the cargo with canisters of helium-3 mined from the surface and bring the shuttle back to Earth, that cargo would supply the entire electrical power needs of the United States for an entire year,” he said.
Lol BigBrother on the Moon ... vote the alien out !quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:44 schreef Wombcat het volgende:
Nu zouden ze het best kunnen doen, en dan een leuk bedrag vragen voor de beelden.
Hm. Misschien een idee voor een commerciële maanvlucht?
Vraag me eigenlijk af hoelang ze dat eigenlijk al weten van die energie op de maan.quote:Dat vroeg ik me ook al af.
Het klinkt wel erg optimistisch. Als het zoveel rendement had, zouden ze het volgens mij acuut doen.
Alleen is de Space Shuttle niet echt gebouwd om een trip naar de maan te maken.
Al vrij lang. Probleem is alleen wel dat je er een vorm van kernfusie voor nodig hebt en dat staat helaas nog in de kinderschoenen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:56 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Lol BigBrother on the Moon ... vote the alien out !
[..]
Vraag me eigenlijk af hoelang ze dat eigenlijk al weten van die energie op de maan.
Dus voorlopig heeft men er nog niets aan, en kun je dus nog niet echt spreken van een enorme hoeveelheid energie die daar op ons ligt te wachten, want we kunnen 'm niet opwekken.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:12 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Al vrij lang. Probleem is alleen wel dat je er een vorm van kernfusie voor nodig hebt en dat staat helaas nog in de kinderschoenen.
Flapperen! flapperen!!! door slingerbeweging zou de vlag een bepaalde rinchting in moeten hangen maar niet flapperen!!quote:
Ik heb het over trillingen door de LAM! dat moet zichtbaar zijn op de video's en het zou te horen moeten zijn in geluidsopnamens! heb je ooit een buiteraardse landing gezien? zoek maar wat op..quote:Die motor opereerde in het luchtledige. Dan hoor je er idd zo goed als niets van.
Neil was nog helemaal niet in staat dat ding te besturen... zeggen ze..quote:Ze hadden dan ook erg goede piloten om dat klusje te klaren.
Voetafdrukken onder de LAM!!! de LAM is eerder geland dan de austronauten op de maan rond huppelden!! half onder de LAM! de LAM is na de landing en als ze er echt zijn geweest nog steeds niet verplaatst!quote:Kan prima toch? Om apperatuur uit te laden bijv.
De straalmotoren horen stof weg te blazen! nogmaals heb je ooit een landings video gezien? het klopt dat je daar geen atmosfeer hebt maar de straalmotoren creeren stuwkracht wat een korreltje zand echt wel een bepaalde richting in blaast.. ook in de ruimte ja!quote:Geen atmosfeer om dit stof weg mee te blazen.
Foto x gemaakt met de LAM duidelijk zichtbaar, foto y gemaakt zonder LAM, precies hetzelfde landschap!! en toch zonder LAM?? nogmaals de LAM is niet na zijn landing nooit meer verplaatst!!quote:?
Beweer je nou dat we geen foto kunnen maken van een object wat zich op de maanoppervlakte bevind?quote:Nee dat is niet zo makkelijk. Verdiep je daarvoor maar in de eigenschappen van een grote telescoop.
Ik heb het over trillingen door de LAM zelf! heb je ooit een landingsvideo gezien?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:32 schreef Haushofer het volgende:
Nou, een paar dan, om het af te leren.
[..]
Klopt, geluid heeft tenslotte een medium nodig, itt licht.
Vlag wordt de grond in gestoken, daardoor gaat de vlag bewegen. Aangezien er geen atmosfeer is, is er geen luchtweerstand en blijft die beweging lang aanhouden.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:30 schreef mForce het volgende:
[..]
Flapperen! flapperen!!! door slingerbeweging zou de vlag een bepaalde rinchting in moeten hangen maar niet flapperen!!
Het is ook een beetje een eindeloze discussiequote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Vlag wordt de grond in gestoken, daardoor gaat de vlag bewegen. Aangezien er geen atmosfeer is, is er geen luchtweerstand en blijft die beweging lang aanhouden.
Op de rest heb ik het antwoord even niet paraat, maar is allemaal vast wel hier te vinden.
En de foto's dan? dan moeten die gefaked zijn door mensen die beweren dat ze er nooit zijn geweest? de Russen?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kerel, dit is al heel vaak hier op Tru langsgekomen, en werkelijk al je punten zijn toen al weerlegd. Zoek even naar dat topic, en doe even een opfriscursus natuurkunde.
Die zijn ook allemaal al langsgekomen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:41 schreef mForce het volgende:
[..]
En de foto's dan? dan moeten die gefaked zijn door mensen die beweren dat ze er nooit zijn geweest? de Russen?![]()
Dat je daar maar korte tijd in verblijft en het risico daardoor vrij klein is.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:54 schreef UncleScorp het volgende:
Wat ik hier wel es gelezen heb maar niet verder uitgezocht is het argument van de Van Allen-belt.
Hoe zit het daar eigenlijk mee ?
Gut, da's toch vreemd. Neil heeft dan zeker 3 jaar uit z'n neus lopen vreten toen-ie met dit ding oefende.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:30 schreef mForce het volgende:
Ik heb het over trillingen door de LAM! dat moet zichtbaar zijn op de video's en het zou te horen moeten zijn in geluidsopnamens! heb je ooit een buiteraardse landing gezien? zoek maar wat op..
[..]
Neil was nog helemaal niet in staat dat ding te besturen... zeggen ze..![]()
[..]
Voetafdrukken onder de LAM!!! de LAM is eerder geland dan de austronauten op de maan rond huppelden!! half onder de LAM! de LAM is na de landing en als ze er echt zijn geweest nog steeds niet verplaatst!
[..]
De straalmotoren horen stof weg te blazen! nogmaals heb je ooit een landings video gezien? het klopt dat je daar geen atmosfeer hebt maar de straalmotoren creeren stuwkracht wat een korreltje zand echt wel een bepaalde richting in blaast.. ook in de ruimte ja!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |