abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46725074
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:22 schreef 1299 het volgende:

[..]
1 woord: frontaal-oppervlak..
Nieuwere "betaalbare" snelle auto's worden ook nog 's steeds groter.
Zal idd meer invloed hebben dan een slechtere CW-waarden.

Gelukkig zien meer mensen de lol van een Donkervoort of Carver.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_46725256
Verwaarloos alles behalve luchtweerstand. 185 pk is ongeveer 132 kWatt en 250 km/h = 69.4 m/s.

Benodigde vermogen (Watt) = luchtweerstand * snelheid (v) = 0.5*rho_lucht*opp*weerstandscoeff*v^2 * v
met de dichtheid van lucht 1,25 kg/m3, frontaal opp = 2.5 m^2, weerstandcoeff = 0,35 (redelijk voor auto) kom je dan op 0.5*1.25*2.5*0.35*69.4^3 = 183 kW. Tenzij de wagen een cw-waarde van 0.25 heeft en zo plat is als een pannenkoek is 250 km/h op vlakke weg, zonder meewind zo goed als uitgesloten.

Een motor heeft een frontaal opp. dat misschien maar 0,5*1,5 = 0.75 m^2 is en door relatieve slankheid een cw-waarde van 0,3. Daarmee kom je voor een snelheid van 290 km/h (80.5 m/s) op 73 kW, ofwel circa 103 kW.
pi_46725501
Duidelijk...

Je ziet ook dat de exotische 500+PK auto's op hogere snelheid. (bijv. 200++) een groot voordeel krijgen ten opzichte van motorfietsen.

De vierwieler heeft op die snelheid nog bakken met kW's over om die extra luchtweerstand te doorbreken en te acceleren.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_60421892
Alfa GT 2.0 Meer zat er niet echt in....viel een beetje tegen eigenlijk...

  dinsdag 29 juli 2008 @ 16:22:40 #205
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60422007
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:18 schreef Sloper het volgende:
Alfa GT 2.0 Meer zat er niet echt in....viel een beetje tegen eigenlijk...

[ afbeelding ]
OMG, wat stoer van je!
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60422353
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 16:22 schreef Impala-neuker het volgende:

[..]

OMG, wat stoer van je!
Misschien moet jij je toch even bezig gaan houden met het neuken van impala's
  dinsdag 29 juli 2008 @ 19:47:01 #207
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_60426375
Mogen filmpjes ook?



BMW X5 3.0d



Volvo V70 T5



Audi TT 1.8T



Audi A8 4.2 TDI



Mercedes Benz S320 CDI



Audi A6 2.5 TDI



Audi A4 3.0i

Nog meer (minder interessante) filmpjes hier:

http://www.youtube.com/user/guitigefilmpjes
  zondag 17 augustus 2008 @ 19:21:38 #208
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_60905245
kewl..

tijd voor een paar nieuwe !!
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_60906554
Voor de zomer heb ik nu (tijdelijk) een BMW 120i cabrio, twee weken terug bij Nijmegen met kap omlaag hem nog eens op z´n flikker gegeven:

pi_60911186
Laatst in Frankrijk in m'n Twingo 178 gehaald, bergje af. Eerst ff slipstreamen bij een Astra GTC tot de 165, toen kon ik het zelf afmaken. Was vooral leuk voor de dikke Mercedes die voor de Astra reed met een gangetje van 170, word ie ineens door een Twingo'tje ingehaald

Ik heb het trouwens maar 10 seconden volgehouden want het voelde niet super veilig meer aan, en we gingen weer berg op

Geen foto helaas
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:04:59 #211
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60919966
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:11 schreef Irritatie100 het volgende:
Laatst in Frankrijk in m'n Twingo 178 gehaald, bergje af. Eerst ff slipstreamen bij een Astra GTC tot de 165, toen kon ik het zelf afmaken. Was vooral leuk voor de dikke Mercedes die voor de Astra reed met een gangetje van 170, word ie ineens door een Twingo'tje ingehaald
Alsof het die Merdeces-rijder ook maar iets boeit dat hij wordt ingehaald, niet iedereen rijdt als een baas op de weg.
Ohja, en bumperkleven met 165km/uur is gewoon extreem dom.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:12:36 #212
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_60920175
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:04 schreef Impala-neuker het volgende:

[..]

Alsof het die Merdeces-rijder ook maar iets boeit dat hij wordt ingehaald, niet iedereen rijdt als een baas op de weg.
Ohja, en bumperkleven met 165km/uur is gewoon extreem dom.
Impala's neuken ook.

Dus wat is je punt?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:16:25 #213
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_60920304
.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:17:57 #214
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60920343
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:12 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Impala's neuken ook.

Dus wat is je punt?
Daar ga ik ook geen stoere verhalen over ophangen, wat hij dus wel doet in de hoop meer respect te krijgen.
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:40:41 #215
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_60920948
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:17 schreef Impala-neuker het volgende:

[..]

Daar ga ik ook geen stoere verhalen over ophangen, wat hij dus wel doet in de hoop meer respect te krijgen.
Jij hebt het als nickname gekozen, en dan beschuldig je hem van aandacht trekken met iets achterlijks?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  maandag 18 augustus 2008 @ 12:45:49 #216
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_60921088

Clio 16klappert
  Moderator maandag 18 augustus 2008 @ 13:19:31 #217
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_60921902
Mijn corollaatje uit 1998 (3drs) gaat ook 195... maar dan houdt het wel op

Het voelde overigens nog wel veilig !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_60931252
Alsof ik indruk KAN maken als ik in een Twingo rij
Bovendien is bumperkleven een groot woord voor wat ik deed
  maandag 18 augustus 2008 @ 19:30:48 #219
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60931569
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:45 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
Clio 16klappert
Leuk, met een koude motor
Huilen dan.
pi_60931786
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Leuk, met een koude motor
Die is stuk man. Want het is toch een Renault?
pi_60935661
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:17 schreef Impala-neuker het volgende:

[..]

Daar ga ik ook geen stoere verhalen over ophangen, wat hij dus wel doet in de hoop meer respect te krijgen.
Ik hang de vlag uit op de dag dat jij dood gaat.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60968352
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:37 schreef Een_Schuitje het volgende:

[..]

Die is stuk man. Want het is toch een Renault?
Nou, das niet erg aardig ... Maar idd gassen met een koude motor moet toch eens uitgelegd worden. Ach.. hij is zo wel snel warm.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 23:53:57 #223
199699 Impala-neuker
Aepyceros melampus
pi_60968871
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 21:47 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Ik hang de vlag uit op de dag dat jij dood gaat.
Die heb je van je moeder zeker?
Passie voor kadavers, en hun anus in 't bijzonder.
pi_60968884
ik geloof niet dat als de olie pas 40 graden is je al op de 200 kunt zitten

dan moet je al een hele tijd net voor je de snelweg oprijdt stil staan en dan in een keer door trekken
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_61018647


Renault Clio 1.5 dCi 106 pk (2007)
pi_61019407
Iedereen krijgt in dit topic applaus voor hun nette snelheden en ik word gebasht
Komt het doordat ik Twingo rij? Komt het doordat het "slechts" 178 was? Verlos mij uit mijn lijden!!
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:38:01 #227
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_61021189
Zo'n 15 km/u onder m'n topsnelheid heb ik wel een foto kunnen maken ... maar dat vond ik al moeilijk zat. Op ongeveer 250 tussen al het verkeer door kan ik niet echt lekker m'n mobiel meer vasthouden. Moet ook tussen vrachtwagens en vangrails door mikken hehe

Schaap
pi_61022121
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 00:59 schreef Sloper het volgende:
Rij jij je top met koude motor?
En een lege tank
pi_61022905
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 21:38 schreef Cybje het volgende:
Zo'n 15 km/u onder m'n topsnelheid heb ik wel een foto kunnen maken ... maar dat vond ik al moeilijk zat. Op ongeveer 250 tussen al het verkeer door kan ik niet echt lekker m'n mobiel meer vasthouden. Moet ook tussen vrachtwagens en vangrails door mikken hehe

[ afbeelding ]
Zo wat voor auto is het?
pi_61022987
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:24 schreef Geerd het volgende:

[..]

Zo wat voor auto is het?
1986 Chevrolet Corvette C4(zie zn sig)
pi_61023158
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:26 schreef Lausteen het volgende:

[..]

1986 Chevrolet Corvette C4(zie zn sig)
Kan der wel staan maar zegt natuurlijk nog geen reet, ik kan het niet ruiken
pi_61023694
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:31 schreef Geerd het volgende:

[..]

Kan der wel staan maar zegt natuurlijk nog geen reet, ik kan het niet ruiken
Aan het foeilelijke hout en nightrider-achtige kmteller te zien wel.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_61023994
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 22:44 schreef Diemietuhriej het volgende:

[..]

Aan het foeilelijke hout en nightrider-achtige kmteller te zien wel.
Geen verstand van
  donderdag 21 augustus 2008 @ 23:38:03 #234
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_61025543
Corvette inderdaad ... dat hout is niet origineel, de vorige eigenaar heeft dat er schijnbaar op gemaakt. Ik heb weinig zin om er iets aan te doen, omdat ik het niet lelijk vind en die dashboard delen erg duur zijn. Dan steek ik liever geld in nuttige dingen
Schaap
pi_61026084
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 23:38 schreef Cybje het volgende:
Corvette inderdaad ... dat hout is niet origineel, de vorige eigenaar heeft dat er schijnbaar op gemaakt. Ik heb weinig zin om er iets aan te doen, omdat ik het niet lelijk vind en die dashboard delen erg duur zijn. Dan steek ik liever geld in nuttige dingen
7 Liter 230pk?

Toch nog een topspeed van 247.8 km/h

(32.9 BHP / Liter )
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 08:26:48 #236
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_61030429
Nee, 5.7 liter met af fabriek 235 PK. De nieuwe Corvettes hebben een 7 liter blok, maar die hebben 505 PK hehe.

Ik houd niet zo van kleine motoren ... op zich kun je uit een wat kleinere motor tegenwoordig wel een acceptabele hoeveelheid PK's uit halen, maar met koppel haal je het vrijwel nooit bij een grote motor.

Verbruik valt trouwens ook nog wel mee. Bij normaal rijden over de snelweg enzo is 1:10 wel haalbaar (dus gewoon 120 km/u rijden). De gemiddelde V6 met veel kracht is niet echt zuiniger dan deze V8

De top had iets hoger kunnen zijn met een andere eindoverbrenging. Maar ik rijd bijna nooit boven de 200, dus acceleratie is belangrijker voor mij.
Schaap
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:15:16 #237
110088 Antal
Kuifje _O_
pi_61037057
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:13 schreef ChrisHiss het volgende:
[ afbeelding ]

Renault Clio 1.5 dCi 106 pk (2007)
Gechipped ? of bergje af? volgens carbase op autoweek:

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=44007&cache=no

topsnelheid 190 km/h

een afwijking van 20km/h lijkt me erg veel
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:21:10 #238
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_61037192
Gevaarlijke gekken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_61037261
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:21 schreef static het volgende:
Gevaarlijke gekken.
Pussy, jij.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 13:56:13 #240
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_61038285
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:21 schreef static het volgende:
Gevaarlijke gekken.
Sowieso, petjesvolk.
Het CBR zou alle bazen met een bomberjack gewoon uit moeten sluiten voor deelname aan het rijexamen.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_61053892
quote:
Jammer van de onderbelichting
pi_61054013
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:12 schreef 1299 het volgende:

[..]

Jammer van de onderbelichting
Die dingen moeten snachts he
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_61102827
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:15 schreef Antal het volgende:

[..]

Gechipped ? of bergje af? volgens carbase op autoweek:

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=44007&cache=no

topsnelheid 190 km/h

een afwijking van 20km/h lijkt me erg veel
Heb je wel eens gehoord van tellerafwijking? De teller wijst net geen 210 aan. TomTom zei echter iets van 192 of 193 meen ik. (ik was iets te druk met opletten, mijn vriendin kon het echter wel zien)

Overigens ging hij bij deze foto wel harder dan bij de poging van begin dit jaar (misschien is hij nu ingereden). Toen kwam ik maar net boven de 190 (op de teller dus)
pi_61153711
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:56 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Sowieso, petjesvolk.
Het CBR zou alle bazen met een bomberjack gewoon uit moeten sluiten voor deelname aan het rijexamen.
Zelf draag ik uitsluitend colbertjes danwel herenmantels.......die ook maar uitsluiten voor deelname aan het rijexamen dan?

Je mist zeker de cohones om flink door te stampen, mischien zouden ze laffe angsthazen van het rijexamen moeten uitsluiten.
  woensdag 26 november 2008 @ 14:27:16 #247
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63536583
Niet zo indrukwekkend als de rest hier, maar 180 in een Fiat Punto 2004 (1.3jtd):
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63536722
Laatst zat ik bij een vriend in de auto, worden we ingehaald door een minstens 40 jaar oude Snoek terwijl we zelf al 145 reden

Lijkt me ook wel een redelijke topsnelheid voor zo'n wagen en ik denk niet dat je je dan erg veilig voelt
pi_63543181
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:48 schreef BertV het volgende:

[..]

Nieuwere "betaalbare" snelle auto's worden ook nog 's steeds groter.
Zal idd meer invloed hebben dan een slechtere CW-waarden.

Gelukkig zien meer mensen de lol van een Donkervoort of Carver.


Ik hoorde wel dat een Donkervoort (en ook mijn Striker ) een hele slecht CW waarde hebben
dus de top is "maar" iets van 200 met mijjn Striker
  donderdag 27 november 2008 @ 12:50:47 #250
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_63562940
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:27 schreef Ps2K het volgende:
Niet zo indrukwekkend als de rest hier, maar 180 in een Fiat Punto 2004 (1.3jtd):
[ afbeelding ]
180 en dan de city stand voor je stuurbekrachtiging aan
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  donderdag 27 november 2008 @ 13:51:57 #251
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63564644
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:50 schreef Xtreem het volgende:

[..]

180 en dan de city stand voor je stuurbekrachtiging aan
Die gaat automatisch uit als je harder dan 50 gaat
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63565294
Gisteren 225 op de GPS (230 op de teller) behaald op de A31 in Duitsland.
  donderdag 27 november 2008 @ 14:35:57 #253
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_63565924
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 19:30 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Leuk, met een koude motor
Uiteraard doet die meter het niet, motor was prima op bedrijfstemperatuur.
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 23:33 schreef blasterxp het volgende:

[..]

Nou, das niet erg aardig ... Maar idd gassen met een koude motor moet toch eens uitgelegd worden. Ach.. hij is zo wel snel warm.
Als ik zo zou rijden met een koude motor had hij letterlijk boem gezegd. Koude motor + 4000RPM geeft al een oliedruk van 6 bar.
pi_63573531
230.... echt wel....





btw een passatje v5
hell yeah
pi_63588085
Geen 230 en met de afwijking van de kilometerteller hooguit 215

wat ook niet verkeerd is gezien een v5 nu niet echt een snelle auto is.
pi_63589332
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 13:21 schreef static het volgende:
Gevaarlijke gekken.
Vreselijk eensch...

Rijbewijs afpakken. Allemaal!!
pi_63600585
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:54 schreef mien-moeke het volgende:

[..]

Vreselijk eensch...

Rijbewijs afpakken. Allemaal!!
Welnee, dat doen we allemaal op een afgesloten snelweg of een beschikbaar gestelde landingsstrook van een vliegveld. We doen wel stoer hier, maar zo is t echt.
Verder hebben we allemaal een helm en een brandblusser in de auto, niet te vergeten een rolkooi.

Dus eik is er niets aan de hand
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_63651831
De volgende keer dat ik een auto tegen de vangrail zie staan zal ik denk ik denken 'vast zo'n kansloze fokker die voor dat topic zn snelheidsmeter probeerde te fotograferen'

pi_63668090
En we hebben weer beeld:

  maandag 1 december 2008 @ 14:54:24 #260
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63668621
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:52 schreef Hertog_Martin het volgende:
De volgende keer dat ik een auto tegen de vangrail zie staan zal ik denk ik denken 'vast zo'n kansloze fokker die voor dat topic zn snelheidsmeter probeerde te fotograferen'


Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_63669194
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:30 schreef von_Preussen het volgende:
En we hebben weer beeld:

Dat ding is behoorlijk traag
pi_63670825
Dat is mij dus ook opgevallen, dan wil ik niet eens weten wat een B150 doet (of juist niet).
  dinsdag 23 december 2008 @ 11:31:18 #263
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_64277484
pi_64280748
kever
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:21:58 #265
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_64283748
quote:
Op dinsdag 23 december 2008 13:07 schreef Den_Haag het volgende:
kever
.

Waarom ze de rest van de snelheden er op zetten is mij nog steeds een raadsel. Harder dan 110 (wind mee) lukt toch niet .
pi_64283909
misschien voor als hij aangeduwd wordt?
  dinsdag 23 december 2008 @ 14:26:30 #267
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_64283936
Dat zou goed kunnen inderdaad.
pi_64407240
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:50 schreef Xtreem het volgende:

[..]

180 en dan de city stand voor je stuurbekrachtiging aan
Dan kun je hem met je pink zo in één keer omgooien
pi_64407579
Ik zal eens gaan zoeken.. Ik heb een S8 (V10 5.2) een keer in de begrenzer getrapt.. Verbruik was bijna 1 op 2
Ik heb foto;s en een filmpje.. Hmm, maar waar..
pi_64412872
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 19:18 schreef draaijer het volgende:
Ik zal eens gaan zoeken.. Ik heb een S8 (V10 5.2) een keer in de begrenzer getrapt.. Verbruik was bijna 1 op 2
Ik heb foto;s en een filmpje.. Hmm, maar waar..
Money talks, BS walks vriend.....
  zaterdag 27 december 2008 @ 21:49:49 #271
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_64412909
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 19:18 schreef draaijer het volgende:
Ik zal eens gaan zoeken.. Ik heb een S8 (V10 5.2) een keer in de begrenzer getrapt.. Verbruik was bijna 1 op 2
Ik heb foto;s en een filmpje.. Hmm, maar waar..
Stoer man, mag ik je aanraken?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_64417049
Zo, laten we eens kijken wat ome von_Preussen nog in de trommel heeft:



Van de week ook nog met een 120d en 320d flatout geweest, die filmpjes komen er binnenkort aan. Overigens vandaag nog met de 320d hele stukken in Duitsland plankgas kunnen geven, slechts afgeremd door af en toe een Hollander (die me in de tunnel weer met 120 voorbij kwam, en ik hem met 230 na de tunnel weer).
pi_64422485
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 21:49 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Stoer man, mag ik je aanraken?
ach sta ik weer op je pauper teentjes?
pi_64422523
Audi S8 V10 5.2.. Ik heb zelden zo'n mooi geluid gehood in en buiten een auto.. Wat een geniaal orkest.
Als je goed kijkt, zie je het verbruik wat tussen de 1 op 3 en 1 op 2 zit


Bekijk deze YouTube-video
  maandag 29 december 2008 @ 02:27:28 #275
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_64453985
quote:
Op zondag 28 december 2008 09:19 schreef draaijer het volgende:
Audi S8 V10 5.2.. Ik heb zelden zo'n mooi geluid gehood in en buiten een auto.. Wat een geniaal orkest.
Als je goed kijkt, zie je het verbruik wat tussen de 1 op 3 en 1 op 2 zit



Ik heb afgelopen zomer in een S8 V8 4.2 liter gereden maar dat vond ik toch een "tegenvaller".
Het koppel en het geluid is gruwelijk alleen je mist het eind schot (wat je verwacht), er is een berg koppel en dan houd het op

Verder is de auto zo comfortabel dat je totaal niet het gevoel hebt dat je hard gaat. Ik krijg er geen kick van.
  maandag 29 december 2008 @ 02:38:57 #276
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_64454122
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 08:58 schreef BertV het volgende:

[..]

Wie weet er wat de luchtweerstand is van "een" auto?
Een motorfiets haalt namelijk wel 290 met 170 pk. (156 op het achterwiel)
Toch lijkt me dat een auto veel aerodynamischer is dan zo'n rommelige motorfietskuip met berijder.

Gewicht maakt voor de topsnelheid niet veel uit.
(Wel in de afstand die nodig is om het te behalen)


De luchtweerstand van een motorfiets is gelijk aan een vrachtwagen (no kidding!). Een auto heeft geen uitstekende delen en snijd heel makkelijk door de wind. Dit speelt voornamelijk bij snelheden boven de 250.

Als je naar pk / gewicht ratio kijkt zal je zien dat motoren het op snelheden boven de 250 gewoon keihard afleggen.

Ik noem even een zijstraat:
Een auto met een pk / gewicht ratio van 1:2 is boven de 250 sneller en haalt een hogere top dan een motor met een ration van 1:1
  maandag 29 december 2008 @ 03:13:51 #277
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64454485
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:00:11 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64460111
quote:
Op maandag 29 december 2008 02:27 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen zomer in een S8 V8 4.2 liter gereden maar dat vond ik toch een "tegenvaller".
Het koppel en het geluid is gruwelijk alleen je mist het eind schot (wat je verwacht), er is een berg koppel en dan houd het op

Verder is de auto zo comfortabel dat je totaal niet het gevoel hebt dat je hard gaat. Ik krijg er geen kick van.
Dat is met de 5.2 V10 hetzelfde.
pi_64465328
quote:
Op maandag 29 december 2008 12:08 schreef Sloper het volgende:

[..]

Dat is met de 5.2 V10 hetzelfde.
I do not agree. De g-krachten die je krijgt bij het optrekken en het nagenoeg "stilstaan" van de overige weggebruikers.. Deze auto vliegt
pi_64471162
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

I do not agree. De g-krachten die je krijgt bij het optrekken en het nagenoeg "stilstaan" van de overige weggebruikers.. Deze auto vliegt
Tja, goed, tis maar net wat je bent gewend. Dat ding is snel...feit. Maar ik vind het allemaal zo anoniem gaan en met weinig flaire dat ik het niet echt bijzonder vond. Mocht ik voor een dergelijke auto in de markt zijn dan nam ik de W12. Voor het echte plankwerk zou ik dan een leuke sportwagen erbij nemen.
  maandag 29 december 2008 @ 18:00:38 #281
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_64471385
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 21:49 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Stoer man, mag ik je aanraken?
Sneue opmerking, dit hele topic gaat toch om stoer doen...
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_64471605
quote:
Op maandag 29 december 2008 17:53 schreef Sloper het volgende:

[..]

Tja, goed, tis maar net wat je bent gewend. Dat ding is snel...feit. Maar ik vind het allemaal zo anoniem gaan en met weinig flaire dat ik het niet echt bijzonder vond. Mocht ik voor een dergelijke auto in de markt zijn dan nam ik de W12. Voor het echte plankwerk zou ik dan een leuke sportwagen erbij nemen.
Hmm ok.
Ik heb zelfs plezier in mijn Grand Cherokee.. Veel te zwaar om snel te zijn, maar het geluid wat die unit kan produceren is echt heerlijk en toch heb je in combinatie met het geluid echt het idee dat je weg spuit Top is echt niks
pi_64472874
quote:
Op maandag 29 december 2008 14:52 schreef draaijer het volgende:

[..]

I do not agree. De g-krachten die je krijgt bij het optrekken en het nagenoeg "stilstaan" van de overige weggebruikers.. Deze auto vliegt
Hier hebben we tenminste een ervaringsdeskundige, waarmee ik het van harte eens ben. Niet alleen de g-krachten bij het optrekken en afremmen (aframmen ), ook de krachten die je voelt bij het nemen van bochten op de Autobahn terwijl je berg op en af gaat, dat is errug leuk. Een be etje het principe van een achtbaan, alleen dan langer en je bent zelf "in charge".
pi_64473397
quote:
Op zaterdag 27 december 2008 21:49 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Stoer man, mag ik je aanraken?
Als je geen emotie geniet van dit soort zaken, dan zal je het nooit begrijpen
  zondag 4 januari 2009 @ 00:32:19 #285
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64633228
Hier nog twee filmpjes va de BMW 320d, MY2008 met 177pk:

Eerst een rondje over de A31:



En Flatout op de A3, Oberhausen Straight:

  maandag 5 januari 2009 @ 14:45:45 #286
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_64686483
Ik ga eens proberen om een 300+ neer te gaan zetten hier.
Mun bmw gaat woensdag naar de chippert, dan heb ik 350 + pk en 500+ nm .

Ze zeggen bij Zipp dat je de 300 moet kunnen halen, met t vermogen en opheffen van de begrenzing.

Das wird mal nach unsere nachbarn fahren
Als ik t niet haal wil ik mn geld terug
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_64686859
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:45 schreef Nerdmans het volgende:
Ik ga eens proberen om een 300+ neer te gaan zetten hier.
Mun bmw gaat woensdag naar de chippert, dan heb ik 350 + pk en 500+ nm .

Ze zeggen bij Zipp dat je de 300 moet kunnen halen, met t vermogen en opheffen van de begrenzing.

Das wird mal nach unsere nachbarn fahren
Als ik t niet haal wil ik mn geld terug
Wat is de cW waarde?
  maandag 5 januari 2009 @ 15:00:50 #288
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64687049
Om wat voor wagen gaat het?

Een BMW 335d danwel 535d?
pi_64695042
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:45 schreef Nerdmans het volgende:
Ik ga eens proberen om een 300+ neer te gaan zetten hier.
Mun bmw gaat woensdag naar de chippert, dan heb ik 350 + pk en 500+ nm .

Ze zeggen bij Zipp dat je de 300 moet kunnen halen, met t vermogen en opheffen van de begrenzing.

Das wird mal nach unsere nachbarn fahren
Als ik t niet haal wil ik mn geld terug
Dat klinkt een beetje als een turbo motor op benzine. Als de powerband hoog genoeg doorloopt en de gearratio's zijn juist zou je het met een lage cW waarde kunnen redden. Helaas impliceert dat hoge koppel dat je vermogen bij een relatief laag toerental vrijkomt.
Ik denk dat door chiptuning je topsnelheid nauwelijks zal stijgen. Tevens zou ik een pizzabrommer nog niet laten chiptunen bij Zipp maar dat is een ander verhaal

Ik gok op een 335i
pi_64703442
1200 euro voor je chip te laten flashen... wat een schandalig bedrag

300 op de teller zal je wel aanraken, maar in echte km'ers/u lijkt het me erg sterk.
  maandag 5 januari 2009 @ 20:56:25 #291
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_64703668
Dat denk ik niet, de BMW heeft (afgezien van de M-versies) alleen maar tellers die tot de 260 of 280 lopen, knappe jongen die de teller dan op de 300 krijgt.
pi_64704047
Nou dan zal die als je het doortrekt waar de 300 zou komen te staan ongeveer uit komen
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:53:49 #293
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_64715070
Bekijk deze YouTube-video

Oud filmpje van m'n 65'er mustang V8.

Bij 160 vondt ik het wel welletjes en gestopt met filmen, hellaas niet voluit kunnen gaan in het begin ivm grip.

Binnenkort eens een nieuw filmpje mee nemen nu er 2 paxton superchargers meegillen
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:49:10 #294
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_64719378
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:53 schreef Coupe het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Oud filmpje van m'n 65'er mustang V8.

Bij 160 vondt ik het wel welletjes en gestopt met filmen, hellaas niet voluit kunnen gaan in het begin ivm grip.

Binnenkort eens een nieuw filmpje mee nemen nu er 2 paxton superchargers meegillen



Ik dacht dat Mustangs altijd een MPH teller hadden
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:50:39 #295
194743 PhoenixNLx
Rise from the Ashes
pi_64721089
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:45 schreef blup het volgende:
[ afbeelding ]
Clio 16klappert
Heb zelf een Renault 19 16v en ik haal de ongeveer hetzelfde
kroegtijger: 'Vrouwen zijn in staat om van een mug een olifant te maken (moet je niet doen...die kunnen namelijk niet vliegen)'
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:50:11 #296
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_64731861
quote:
Op maandag 5 januari 2009 15:00 schreef von_Preussen het volgende:
Om wat voor wagen gaat het?

Een BMW 335d danwel 535d?
Nun 135i

enne t zal idd gokken worden, want de teller gaat tot 280. Maar de naald moet ergens op benzine tank 80% vol uitkomen.
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:51:29 #297
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_64731911
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:54 schreef Sloper het volgende:

[..]

Dat klinkt een beetje als een turbo motor op benzine. Als de powerband hoog genoeg doorloopt en de gearratio's zijn juist zou je het met een lage cW waarde kunnen redden. Helaas impliceert dat hoge koppel dat je vermogen bij een relatief laag toerental vrijkomt. Ik denk dat door chiptuning je topsnelheid nauwelijks zal stijgen. Tevens zou ik een pizzabrommer nog niet laten chiptunen bij Zipp maar dat is een ander verhaal

Ik gok op een 335i
Het koppel heb ik nu vanaf 1300 toeren al volledig beschikbaar.
Slechte ervaringen met Zipp?
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_64733124
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:51 schreef Nerdmans het volgende:

[..]

Het koppel heb ik nu vanaf 1300 toeren al volledig beschikbaar.
Slechte ervaringen met Zipp?
135i, zelfde motor

Maar aangezien jouw koppel nu zelfs eerder vrijkomt (ik neem aan dat ze de turbo's eerder op een hogere druk laten spoolen) zie ik het eigenlijk niet echt gebeuren dat je een veel hogere topsnelheid zult krijgen. Ik weet niet de exacte gearratio's maar ik verwacht niet dat deze op het gebied van topsnelheid positief zullen uitpakken...

Zipp, tja wat moet ik er over zeggen. Ten eerste zou ik nooit ergens mijn auto laten 'tunen' waar deze niet vantevoren op de Dynojet wordt gezet, tijdens de tuning op wordt afgesteld en naderhand een run wordt gemaakt om het gewonnen vermogen te 'bewijzen'
Ten tweede zou ik mijn auto ook nooit ergens laten tunen waar ze niet zelf de software re-mapping schrijven. Zipp koopt gewoon bestaande aangepaste profielen in en kopieert deze voor elke auto blindelings over. Bij een auto als een 135i wordt simpelweg eventjes de turbodruk opgeschroefd en het brandstofsysteem even aangepast (de auto is niets voor niet in 1,5uur klaar). Zou iedereen kunnen. Dit terwijl het juist bij de x35i motor juist zo belangrijk is om dit van geval tot geval te bekijken aangezien er nogal veel verchil zit in vermogen bij de x35i motoren.

Als laatste heb ik niet veel positieve verhalen over bovenstaande chipboer gehoord. Te arm/te rijk lopende motoren, geplofte blokken, opeens niet thuis bij een beroep op garantie, na de tuning minder vermogen etc etc....
  dinsdag 6 januari 2009 @ 18:34:03 #299
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_64738605
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 09:49 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]




Ik dacht dat Mustangs altijd een MPH teller hadden
Jep, zijn er ook nooit achtergekomen waar mijn teller vandaan komt ! Is de enige bekend met een NL teller zover we weten.
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
  zaterdag 10 januari 2009 @ 13:51:56 #300
163136 MvdZ
Smile, it confuses people.
pi_64884150
Kiekje uit de oude doos, ik moest even zoeken maaaarrr....



Is met een Saab93SE 2.0T automaat uit 2002. Met sportonderstel en lag bij deze snelheid nog heerlijk op de weg.
Was ergens in Duitsland ter hoogte van Coevorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')