Thx voor die link.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:33 schreef gorgg het volgende:
Het verhaal van de afwijzing van de aanvraag om de spullen van Moussaoui te onderzoeken is imo toch iets ingewikkelder dan wat hierboven wordt gesteld.
Waar het mij voornamelijk om gaat is dat het verhaal in die brief niet erg volledig is (al vind ik het wel een goede zaak dat ze deze brief schreef). De schrijver legt de schuld hoogstwaarschijnlijk te veel in de regionen boven haar en kijkt te weinig kritisch naar het handelen van haarzelf en van haar afdeling. 'Bewijs' daarvan is te vinden in het rapport waar ik in mijn vorige post naar linkte. Dat Coleen Rowley (schrijver van deze brief) bv. niet exact wist bij haar ondervraging over deze kwestie welke voorwaarden moesten worden voldaan om deze FISA warrant te verkrijgen (terwijl ze deze vraag toch kon verwachten) geeft dit al ten dele aan imo.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:56 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Thx voor die link.
Ik ben het met je eens dat het ingewikkelder ligt , maar om nou n 13 pagina's tellende brief te quoten, daarom n linkje.
Wat heeft dit erbij te maken?quote:En dat die banden niet echt duidelijk waren ? Denk eerder dat ze zakelijk gezien te gevoelig lagen.
PALAST:
State wanted to keep the pro-American Saudi royal family in control of the world's biggest oil spigot, even at the price of turning a blind eye to any terrorist connection so long as America was safe. In recent years, CIA operatives had other reasons for not exposing Saudi-backed suspects.
After the elections, the agencies were told to "back off" investigating the Bin Ladens and Saudi royals, and that angered agents.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/events/newsnight/1645527.stm
Ik weet het niet hoor, als ik dit lees denk ik dat men dat WEL kon.quote:Voor een FISA warrant moet de verdachte een duidelijk aantoonbare link hebben met een "foreign power". Meestal gaat het over een link met een officiële regering. (spion, lid geheime dienst, ...).
Ook leden van terroristische organisaties kunnen hieronder vallen. Maar ook hier moet er voldoende bewijs zijn dat ze hier lid van zijn. Voor 9/11 moest er volgens mij ook een link zijn dat de organisatie actief gesteund werd door een officiële regering (dit viel weg met de patriot act).
Het probleem met Zacarias Moussaoui was dat er geen dergelijke link bestond. Hij kon met de toen beschikbare informatie niet direct gelinkt worden aan een regering of een terroristische organisatie.
quote:Moussaoui Probe Pushed U.S. Limits
FBI Wanted to Deport Suspect to France to Access His Computer
[..]
But on Aug. 23, the FBI received a lead from Moussaoui's native France, where intelligence officials said he had been linked to a young man who had died fighting alongside anti-Russian Islamic rebels in Chechnya. The French said the dead man's family blamed Moussaoui for radicalizing their son. The United States transmitted photos of Moussaoui to the French for display to the dead man's family.
U.S. officials suspect that the Chechen rebel group had a relationship with bin Laden and the Taliban militia in Afghanistan, but it is not designated as a terrorist organization. Moussaoui's connection to it could not form the basis for an intelligence warrant, the FBI concluded. Even if it had, FBI lawyers said, it was doubtful that Moussaoui's casual connection to one of its alleged fighters would lead to a FISA warrant.
"We were in a box, and there was really no way out of it," one official said.
As Moussaoui ended his second week of detention, FBI officials had not discovered information linking him to al Qaeda training camps in Afghanistan, as prosecutors now allege. Nor had they yet tied him to al Qaeda operatives in Malaysia, home to the consulting firm he claimed to work for, or a payment from an alleged al Qaeda co-conspirator that is listed in the indictment against him.
U.S. officials began discussing Plan B: deporting Moussaoui to Paris, where French authorities could hold him for as long as three days while they sought a legal way to search his laptop. Within a week, the plan was set. Moussaoui would be in Paris by Sept. 17.
That all changed on Sept. 11, when the suicide attacks, carried out by foreign pilots who trained at U.S. flight schools, provided all the evidence the FBI needed to secure a search warrant for Moussaoui's belongings, sources said. Authorities discovered a commercially available flight simulation program, information about wind currents, jetliners and crop-dusting airplanes.
The last discovery helped prompt orders to ground the agricultural dusters on two occasions after Sept. 11. But investigators maintain that the importance of the information is clear only in the context of the Sept. 11 attacks, and that there was nothing found on the laptop to indicate a connection with terrorism or extremist groups.
"There was nothing in that computer that we would have been able to use to link him to terrorists, or to predict what happened on 9-11," one official said. "We just didn't have it."
Dat wisten ze toen niet.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:14 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, als ik dit lees denk ik dat men dat WEL kon.
French authorities began monitoring Moussaoui in 1996 when they observed him with Islamic Extremists in London. In 1998, he attended the Khalden training camp in Afghanistan, allegedly returning the next year as well.
http://en.wikipedia.org/wiki/Zacarias_Moussaoui#Militant_training
Neem aan dat het geen trainingskamp was voor voetballers o.i.d.
Klopt. Maar dat is hier irrelevant. Het gaat of er op het moment van de beslissing over de al dan niet toekenning van de FISA warrant het nodige bewijs aanwezig was. Op dat moment kon de FBI van Minneapolis geen link met een bestaande terroristische organisatie (al dan niet met link met een regering) voldoende aanneembaar maken.quote:FBI watchdog Sen. Chuck Grassley, Republican-Iowa, later wrote to FBI Director Robert Mueller:
If the application for the FISA warrant had gone forward, agents would have found information in Moussaoui's belongings that linked him both to a major financier of the hijacking plot working out of Germany, and to a Malaysian al-Qaida boss who had met with at least two other hijackers while under surveillance by intelligence officials.
Wat hierin staat over plan B, is mi niet correct. De beslissing om Moussaoui uit te wijzen was reeds geruime tijd daarvoor genomen. Op de dag van zijn arrestatie werd die procedure reeds begonnen. De dag erna was de 'deportation order' reeds getekend.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:20 schreef Boswachtertje het volgende:
http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn?pagename=article&node=&contentId=A64701-2002Jan30¬Found=true
[..]
Waar baseer jij dat feit op?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:48 schreef gorgg het volgende:
Dat wisten ze toen niet.
http://tinypic.com/view/?pic=21otqpfquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:16 schreef pberends het volgende:
http://upload.wikimedia.o(...)1_Ground_Zero_04.jpg
Gebouwen die het neerstorten van de TwinTowers overleefd hebben. Veel gebroken glazen, doch zeer weinig schade aan de gebouwstructuren. Waarom zou WTC7 dan wel naar beneden zijn gekomen door een paar brokstukken?
Dan nog gaat het om slechts 1 kant en verklaart het nog steeds niet de welhaast vrije val tijdens het instorten van WTC 7..quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:04 schreef Elusive het volgende:
klein fikkie in het WTC7 ?
http://www.911myths.com/wtc7moresmoke.avi
Het World Financial Centre met de Winter (palm) Garden, staat verder van de noord toren dat WTC 7, compleet ander soort gebouw dat WTC7. Foto is al van tijdje na 9/11 want de straat is al schoongeveegd van puin. Als je WTC7 in deze foto zou zetten zou je de onderkant ongeveer beginnen waar de gele buldozer staat. Als je dan ziet dan in het WFC de stalen balken nog tot de 20ste etage ingeslagen zijn en de enorme lading puin die voor de Palm Garden ligt ( http://911research.wtc7.n(...)/WTC_ch7.htm#fig-7-3 ) en het feit dat uit de Palm Garden een brug richting WTC1 liep is die compleet is weggevaagd krijg je misschien een idee wat WTC7 aan een puinregen over zich heen heeft gehad.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:16 schreef pberends het volgende:
http://upload.wikimedia.o(...)1_Ground_Zero_04.jpg
Gebouwen die het neerstorten van de TwinTowers overleefd hebben. Veel gebroken glazen, doch zeer weinig schade aan de gebouwstructuren. Waarom zou WTC7 dan wel naar beneden zijn gekomen door een paar brokstukken?
dit kan je dus alleen maar achteraf bepalenquote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:14 schreef Resonancer het volgende:
[..]
FBI watchdog Sen. Chuck Grassley, Republican-Iowa, later wrote to FBI Director Robert Mueller:
If the application for the FISA warrant had gone forward, agents would have found information in Moussaoui's belongings that linked him both to a major financier of the hijacking plot working out of Germany, and to a Malaysian al-Qaida boss who had met with at least two other hijackers while under surveillance by intelligence officials.
net als een heleboel andere mogelijke terroristen. Maar dat betekent nog niet echt dat ze een aanslag gaan plegen of zelfs maar terrorist zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:00 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Waar baseer jij dat feit op?
Wat wisten ze dan wel? Waarom werden 'n aantal kapers gemonitord?
Echelon heeft 120 satellieten? Echelon is een netwerk van verschillende stations en bestaat niet uit 120 satellieten. Sterker nog, het bestaat uit voornamelijk grond-stations en maar een aantal satellieten. En verder gaat het weer om een anonieme bron en als ze al de info over Echelon niet goed hebben... Deze bron klinkt niet erg geloofwaardigquote:The German intelligence service BND told both US and Israeli intelligence agencies in June that Middle East terrorists were “planning to hijack commercial aircraft to use as weapons to attack important symbols of American and Israeli culture.”
The newspaper cited unnamed German intelligence sources, who said that the information came through Echelon, the US-controlled system of 120 satellites which monitors all worldwide electronic communications.
die wel, maar was er zo'n zelfde waarschuwing voor 9/11??quote:The government of Egypt sent an urgent warning to the US June 13, based on a video made by Osama bin Laden. Egyptian President Hosni Mubarak told the French newspaper Le Figaro that the warning was originally delivered just before the G-8 summit in Genoa. It was taken seriously enough that antiaircraft batteries were stationed around Christopher Columbus Airport in the Italian city.
Dat werd dus wel serieus genomen.
en dit verhaal is inderdaad wel raar. Maar stel dat ze wel hebben geluisterd, maar dus geen duidelijke aanwijzingen hebben gevonden (dus echte plannen of wapens, en geen namen die achteraf te maken blijken te hebben met de aanslagen). Hadden ze dan iedere moslims die een eventuele connectie met Alquade heeft oppakken? Nu kan dat wel (of het goed is is een tweede), maar toen nog niet.quote:Nog wat waarschuwingen:
According to Russian press reports, Russian intelligence notified the CIA during the summer that 25 terrorist pilots had been specifically training for suicide missions.
President Vladimir Putin confirmed that he had ordered Russian intelligence in August to warn the US government “in the strongest possible terms” of imminent attacks on airports and government buildings.
The London-based Sunday Telegraph reported that the Israeli intelligence service Mossad had delivered a warning to the FBI and CIA in August that as many as 200 followers of Osama bin Laden were slipping into the country to prepare “a major assault on the United States.”
Ik vraag me af wanneer de FBI/CIA wel in actie had mogen komen, men had al deze waarschuwingen, n arrestant die vlieglessen nam, etc..
Als Bin zelf met Bush had gebeld en de etage meldde waar ze in zouden vliegen?
Grappig je geeft zelf al een deel van het antwoordquote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:22 schreef kepler het volgende:
Tegenwoordig is dat dus heel anders en kunnen ze iedereen oppakken die ze willen...
maar ik heb nog steeds geen echt antwoord gehad op de vraag: Waarom zou de US zich bemoeit hebben met de aanslagen??? (zoals het opblazen van gebouwen)
en dat hadden ze niet kunnen doen zonder het opblazen van die torens (als ze al van die aanslagen afwisten)??quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:28 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Grappig je geeft zelf al een deel van het antwoord
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:36 schreef UncleScorp het volgende:
Denket niet nee ... is er wel wat voor nodig om the 4th amendment te omzeilen.
En een Patriot Act duw je de mensen ook niet zomaar in de strot.
Je hebt angst nodig zodat mensen alles doen om beschermd te worden.
De brandweer was ervan overtuigd dat ze het vuur zouden kunnen bedwingen. Ze waren al gevorderd tot de verdiepingen onder de brandhaard.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:42 schreef kepler het volgende:
wat me trouwens brengt op een ander puntje: waarom zaten er uberhaupt brandweermannen in het WTC toen het instortte? In WTC7 werd namelijk een waarschuwing gegeven zeggen jullie en er waren geen brandweermannen aanwezig. Waarom is dit dan ook niet gebeurd in WTC1 en 2?
maar het werd wel verwacht bij WTC7?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:45 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De brandweer was ervan overtuigd dat ze het vuur zouden kunnen bedwingen. Ze waren al gevorderd tot de verdiepingen onder de brandhaard.
Niemand had verwacht dat het zou instorten, denk ik.
staat er ergens dat het gaat om een of andere complot-theorie? Nee, het gaat over dingen die verkeerd zijn gegaan bij NORAD en FAA. En mensen hebben nu eenmaal de neiging om dingen die fout gaan te verbergen. Ze wilden gewoon niet dat hun blunders publiekelijk bekend zouden worden. Dat zou namelijk ook een hele logische verklaring zijn.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:05 schreef displission het volgende:
Ik zat gisteren de 2nd loose change te bekijken. Toen ik hem had afgekeken..vond ik hoe toevallig het ook is: http://www.nu.nl/news/794(...)over_%2711_9%27.html dit artikel wat diezelfde avond was uitgegeven op een nieuwssite.
I said the buildings are going to collapse; we need to evac everybody out. With a very confused look he said who told you that? I said I was just with John at OEM. OEM says the buildings are going to collapse; we need to get out.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 08:42 schreef kepler het volgende:
wat me trouwens brengt op een ander puntje: waarom zaten er uberhaupt brandweermannen in het WTC toen het instortte? In WTC7 werd namelijk een waarschuwing gegeven zeggen jullie en er waren geen brandweermannen aanwezig. Waarom is dit dan ook niet gebeurd in WTC1 en 2?
Uit de link die ik hierboven al aanhaalde:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |