abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:10:28 #101
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40384666
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:58 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Dat een aantal kapers al in de gaten gehouden werd door de Mossad en de FBI bijvoorbeeld. De plek waar ze vlieglessen hadden en de connecties van de eigenaren met de mafia, drugssmokkel, etc...

Dat ze visa's hebben gekregen die niet goed waren ingevuld, waarvan sommigen zelfs zo belachelijk zijn ingevuld dat ze nooit het land in hadden kunnen komen. De vele obstructies in het onderzoek naar Bin Laden, Al Qaida en de kapers voor 9/11.

Deze informatie is grotendeels genegeerd door de 9/11 commissie. De wistleblowers zijn genegeerd, de financiele links zijn genegeerd, de achtergrond van de kapers is op zijn minst erg oppervlakkig onderzocht. Er is zelfs geen 100% duidelijkheid over wie de kapers werkelijk waren.

Ik zou zeggen bekijk de bronnen in de OP voor wat gedetailleerdere informatie.
heb je hier misschien een website van (tekst)? Internet hier is niet heel erg snel

maar over wat je nu zegt: het klinkt gewoon als een crimineel die je beschrijft: connecties met de mafia, drugsmokkel, verkeerde visa's, enz. Het lijkt mij dat er daarvan duizenden, zo niet vele malen meer, mensen in de USA aanwezig zijn (namelijk de illegalen). Ik zie nog steeds geen reden die naar een aanslag met vliegtuigen zou leiden? (de enige vage reden zou zijn de vlieglessen, maar die kan je ook nemen om tientallen andere redenen die veel aannemelijker zijn).

Dus als je een goede reden weet dan hoor/lees ik die graag
The line is a dot to you!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:13:47 #102
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_40384737
Eigenlijk was dit de bedoeling van het topic:
quote:
Dit topic gaat dan ook niet over het fysieke bewijs zoals geen vliegtuig in het pentagon en explosieven in het WTC (aangezien ik niet in deze theorieen geloof), maar over het veel minder bekende bewijs zoals; achtergrond van de kapers, whistleblowers en voorkennis.
Aangezien bijna niemand de tijd zal nemen om de bronnen in de OP door te nemen en dit allemaal in een paar dagen zou kunnen bevatten en plaatsen zullen deze onderwerpen te ingewikkeld zijn en teveel moeite kosten. Ik heb echter ook geen tijd om de bronnen samen te vatten en ik betwijfel of het mogelijk is zonder gelijk het hele topic in een keer vol te zetten.

Voor de geinteresseerden staan er in de OP heel veel aanknopingspunten voor verder onderzoek. De informatie die daarin verstrekt wordt vind ik de meest overtuigende van alles wat ik tot nu toe tegen gekomen ben.

Ik wil jullie wel vriendelijk verzoeken om dit niet het zoveelste Pentagon en WTC topic te laten worden. Die discussie is al zovaak gevoerd en voegt absoluut niks toe.

WTC 7 blijft echter wel interessant, de instorting roept vele vraagtekens op. Echter, de term "pull it" is te onduidelijk om daar conclusies aan vast te hangen.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_40384799
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:03 schreef kepler het volgende:

[..]

omdat er tientallen (honderden??) brandweermannen zijn omgekomen. Er waren dus ook nog brandweermannen aanwezig in WTC7 en hij vond het risico te groot blijkbaar.
edit: wat de uitspraak van de term Pull it misschien ook duidelijker maakt. We hebben al teveel verloren, haal iedereen er maar uit voordat het te laat is.
Daarnaast, waarom zou een brandweercorps een gebouw opblazen? Waarom zou een eigenaar van een gebouw opdracht geven aan een brandweercommandant om het gebouw op te blazen? Heeft dat brandweercorps het dynamiet geplaatst dan?
Ik zie de logica er niet van in, en veel mensen van TRU klampen zich zo lijkt het vast aan dingen als 'pull it' en trekken daarop de wildste conclusies zonder logisch te blijven na denken.
pi_40384837
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:13 schreef OpenYourMind het volgende:
Eigenlijk was dit de bedoeling van het topic:
WTC 7 blijft echter wel interessant, de instorting roept vele vraagtekens op. Echter, de term "pull it" is te onduidelijk om daar conclusies aan vast te hangen.
Als je de bronnen doorleest dan worden al die vraagtekens beantwoord. Veel schade aan het gebouw en een flinke interne brand.
pi_40385115
intressant topic! Als k wat meer tijd heb ga k het ook s ff goed lezen.
TVP dus!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:39:59 #106
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_40385592
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:10 schreef kepler het volgende:

[..]

heb je hier misschien een website van (tekst)? Internet hier is niet heel erg snel

maar over wat je nu zegt: het klinkt gewoon als een crimineel die je beschrijft: connecties met de mafia, drugsmokkel, verkeerde visa's, enz. Het lijkt mij dat er daarvan duizenden, zo niet vele malen meer, mensen in de USA aanwezig zijn (namelijk de illegalen). Ik zie nog steeds geen reden die naar een aanslag met vliegtuigen zou leiden? (de enige vage reden zou zijn de vlieglessen, maar die kan je ook nemen om tientallen andere redenen die veel aannemelijker zijn).

Dus als je een goede reden weet dan hoor/lees ik die graag
Even snel een selectie van informatie voor jou.

Van de site van The Family Steering Committee (FSC)

Onbeantwoorde vragen:
http://www.911independentcommission.org/questions.html

Getuigenverklaring Mindy Kleinberg voor de 9/11 commissie (zie ook de video in de OP)
http://www.911independent(...)einberg_03_31_03.pdf

Sibel Edmonds
CBS Interview Sibel Edmonds - Lost In Translation

July 23, 2004 - Sibel Edmond’s Statement on the 9/11 Commission's Report
August 1, 2004 - Sibel Edmond’s Letter to Chairman Thomas Kean

Zie voor meer artikelen/brieven http://www.justacitizen.com/JustaCitizen-Letters.htm
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
pi_40386079
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:03 schreef kepler het volgende:

[..]

omdat er tientallen (honderden??) brandweermannen zijn omgekomen. Er waren dus ook nog brandweermannen aanwezig in WTC7 en hij vond het risico te groot blijkbaar.
edit: wat de uitspraak van de term Pull it misschien ook duidelijker maakt. We hebben al teveel verloren, haal iedereen er maar uit voordat het te laat is.
Ja, dat zou je kunnen denken. Maar dan zou je eerder een uitspraak als pull (it) out verwachten. Pull it is maar een rare uitspraak voor het terugtrekken van troepen.
pi_40386329
Dan zou het brandweercorps het dynamiet geplaatst moeten hebben. Lijkt me niet logisch, wel?
pi_40389205
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:52 schreef kepler het volgende:
Ik zie niets in de organisatie van deze aanslag wat een groot alarm zou hebben moeten laten afgaan, maar misschien kijk ik ergens overheen
Dat klopt.. o.a. Able Danger, voor het gemak maar weggelaten uit het officiele rapport.

Mr. Speaker, I rise because information has come to my attention over the past several months that is very disturbing. I have learned that, in fact, one of our Federal agencies had, in fact, identified the major New York cell of Mohamed Atta prior to 9/11; and I have learned, Mr. Speaker, that in September of 2000, that Federal agency actually was prepared to bring the FBI in and prepared to work with the FBI to take down the cell that Mohamed Atta was involved in New York City, along with two of the other terrorists.
http://en.wikipedia.org/wiki/Able_Danger

Rep. Curt Weldon Says 'Able Danger' Identified Sept. 11 Ringleader Atta 13 Different Times
http://abcnews.go.com/Politics/wireStory?id=1620161

Boijnka.

People who feel that the United States Government should have discovered September 11 feel that the discovery of Operation Bojinka should have raised early warning flags that would have prevented September 11, pointing to Phase II. Some from this side of the argument also feel that the U.S. government should have connected the dots.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oplan_Bojinka

En zo is er nog veeeeel meer.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_40389420
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:39 schreef Resonancer het volgende:
En zo zijn er ook ont-zet-tend veel verdachte personen door cia en fbi opgepakt en daarmee andere aanslagen voorkomen. Lijkt wel eens vergeten te zijn en ook hier pint men alleen maar blind op het 9/11 vast en kijkt men met de emoties die men na 9/11 heeft gekregen naar de 9/11 gebeurtenissen. Achteraf is altijd makkelijk praten.
pi_40390072
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:46 schreef haaahaha het volgende:

[..]

En zo zijn er ook ont-zet-tend veel verdachte personen door cia en fbi opgepakt en daarmee andere aanslagen voorkomen. Lijkt wel eens vergeten te zijn en ook hier pint men alleen maar blind op het 9/11 vast en kijkt men met de emoties die men na 9/11 heeft gekregen naar de 9/11 gebeurtenissen. Achteraf is altijd makkelijk praten.
Dat is logisch, lang niet iedere CIA/FBI-agent maakt deel uit van de schaduwoverheid.

Er zijn overigens meerdere FBI agenten tegengewerkt voor en na 9/11, ook mocht geen enkele natie Osama oppakken voor 9/11, dit wilde Clinton niet hebben. Ik dacht destijds dat het "Amerikaanse arrogantie" was, nu heb ik daar een hele andere kijk op.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_40390498
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:46 schreef haaahaha het volgende:
hier pint men alleen maar blind op het 9/11 vast en kijkt men met de emoties die men na 9/11 heeft gekregen naar de 9/11 gebeurtenissen. Achteraf is altijd makkelijk praten.
Lijkt me ook logisch om in 'n topic over 9-11 je op 9-11 vast te pinnen of zullen we het hier over bloemschikken gaan hebben?
Breek me de bek niet open over eerdere false flag operaties, zelfs achteraf is het hierover nog moeilijk praten.
Israel's False Flag Attack on the USS Liberty, 1967
http://www.the7thfire.com(...)20on_USS_Liberty.htm

Dat ik daar emotioneel van word... klopt, woede en verbazing zijn i.d.d. emoties, maar ben naar mijn mening nog helder genoeg om te zien wie de beste motieven en middelen had om 9-11 tot uitvoer te brengen, (of het op zijn minst bewust te laten gebeuren)
Ik laat me i.i.g niet leiden door de angstzaaiende praatjes van de westerse regeringen.

Dit vind ik veelzeggend:
Angry FBI agents joked about al Qaeda mole at HQ
Despite information that suspected al Qaeda terrorists were involved in flight training in two states, the warrant request — coming a month before the September 11 attacks on America — was rejected by FBI officials in Washington for a lack of probable cause.
http://prisonplanet.com/A(...)Qaeda_mole_at_HQ.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door Resonancer op 01-08-2006 17:30:29 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_40391915
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:19 schreef Resonancer het volgende:
Dit vind ik veelzeggend:
Angry FBI agents joked about al Qaeda mole at HQ
Despite information that suspected al Qaeda terrorists were involved in flight training in two states, the warrant request — coming a month before the September 11 attacks on America — was rejected by FBI officials in Washington for a lack of probable cause.
http://prisonplanet.com/A(...)Qaeda_mole_at_HQ.htm
Dat is dus wat ik bedoel met het vastpinnen op 9/11, achteraf praten is ALTIJD makkelijk. Dat jij nu weet dat de 9/11 aanslagen weerzinwekkend waren betekent niet dat men voor 9/11 dat ook wist, en toch wijs jij met die emotie die je van na 9/11 hebt terug naar moment van voor 9/11.
Het ljikt erop dat je het niet kan vatten dat zoiets groots als 9/11 niet van te voren bekend zou moeten zijn en grijpt elk gat aan om aan te tonen dat men van te voren op de hoogte was.
Dat bedoel ik met vastpinnen op 9/11
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:35:04 #114
75049 BasOne
Spaceship!
pi_40392395
Ok once and for all.

Main Entry: pull out
Function: intransitive verb
1 : LEAVE, DEPART
2 : WITHDRAW

http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary

"Pull it" staat niet eens in het woordenboek.

Ga een maand lang Amerikaanse films kijken, Brandweer films, oorlogs films, rampenfilms, documantaires etc etc, dus geen familie films ('pull it out' en 9/11 films tellen niet mee )

En de eerste de in een film de term 'pull it' in de context van 'terugtrekken' kan vinden........ dan eet ik mijn woorden op en geloof zonder ook maar een vraag te stellen de officiele lezing van 9/11.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_40392699
Waarom zou een eigenaar aan een brandweercommendant vragen of hij het gebouw wil opblazen? Het brandweercorps is verantwoordelijk voor het plaatsen van het dynamiet?
Ik vind het te ver gezocht. Het opblazen van een gebouw onderbouwen door een uitspraak, terwijl het niet onaannemelijk te maken is dat het gebouw niet door brand ingestort kan zijn. Je staart dan te blind op de uitspraak.
pi_40394184
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:14 schreef haaahaha het volgende:
Het ljikt erop dat je het niet kan vatten dat zoiets groots als 9/11 niet van te voren bekend zou moeten zijn en grijpt elk gat aan om aan te tonen dat men van te voren op de hoogte was.
Dat bedoel ik met vastpinnen op 9/11
uhm, ik grijp dat niet aan, dat doen anderen. Ik wijs erop wat anderen ervan denken en hoe zij dit ervaren hebben.
Lijkt mij dat o.a. FBI medewerkers de juiste personen zijn om dit te beoordelen.
Er zijn veel meer feiten die in de richting van voorkennis wijzen, Able Danger, Boijnka zijn slechts 'n klein onderdeeltje.
Hoe je het ook went of keert , men was op de hoogte, de mate waarin men op de hoogte was, is interpretatie van feiten, daarover kun je zeer zeker van mening verschillen.
Nogmaals, achteraf praten is niet makkelijk maar moeilijk, "you're with us, or against us"

Ik zou ook kunnen zeggen:
Het ljikt erop dat je het niet kan vatten dat zoiets groots als 9/11 van te voren bekend geweest zou kunnen zijn.
I.m.o zijn er dus meer dan genoeg aanwijzingen dat men WEL op de hoogte was. Heeft niks met het niet of wel kunnen vatten te maken, maar met MIJN interpretatie van de feiten.

En tja..., sommige mensen geloven dit soort uitspraken nou eenmaal omdat ze gedaan zijn door 'n regeringsfunctonaris:
"Ik denk niet dat iemand kon voorspellen dat deze mensen een vliegtuig als projectiel zouden gebruiken, een gekaapt vliegtuig".

Maar er wel op trainen, sterker nog , het zelf verzinnen (Northwood) en er eerder nog maatregelen tegen nemen.

"Condoleezza Rice was de topambtenaar van Nationale Veiligheid samen met President Bush op de G-8 top van juli 2001 in Genua. Dit was waar amerikaanse ambtenaren gewaarschuwd werden voor de mogelijkheid dat islamitische terroristen een poging zouden doen om een vliegtuig te doen crashen in de top, wat ervoor zorgde dat ambtenaren het luchtgebied boven Genua deden sluiten en anti-vliegtuigwapens op de luchthaven van de stad lieten installeren".

Dan is er nog het vreemde handelen op 9-11 zelf:

Cheney wist dat dit vliegtuig naar Washington en het Pentagon op weg was maar toch werden er geen vliegtuigen opgeroepen om Washington te beschermen, zelfs niet na meer dan een uur na de aanvallen op het WTC.

etc, etc..

[ Bericht 6% gewijzigd door Resonancer op 01-08-2006 20:14:13 ]
Eisenhower1961.
pi_40397068
BasOne, waarom zou een eigenaar van een gebouw een brandweer commandant opdracht geven om zijn gebouw te laten opblazen? Is toch niet echt logisch?
pi_40397401
Is er eigenlijk een soort timeline van wtc7 ?
Zou interessant zijn om te weten wanneer dat gesprek gehouden is en wanneer het gebouw ingestort is.
Het zou niet echt logisch zijn indien het gebouw kort daarna zou instorten ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_40397463
Ja, die timeline is er. Die staat in de PDF die enkele discussies terug is gepost. Ongetwijfeld dat jij die PDF ook voorbij hebt zien komen aangezien je toen ook meedeed aan die discussie.
In die timeline is te zien hoe de constructie van het wtc7 door de brand verzwakt, het dak langzaam inzakt en vervolgens het hele gebouw instort. Op die foto reeks is geen explosie te zien.
Ik ga even zoeken naar de pdf.
pi_40397786
Oja, hij stond een pagina terug...
http://wtc.nist.gov/progress_report_june04/appendixl.pdf
Bv vanaf pagina 29, goed te zien wat er allemaal met het gebouw aan de hand was en hoe het is ingestort.
pi_40398342
Nee ik wil eigenlijk gewoon weten hoeveel tijd er tussen het telefoongesprek en het instorten zat ...
quote:
In die timeline is te zien hoe de constructie van het wtc7 door de brand verzwakt, het dak langzaam inzakt en vervolgens het hele gebouw instort. Op die foto reeks is geen explosie te zien.
In feite is dit dezelfde argumentering als de wtc-torens ... terwijl daar toch de kerosine bij betrokken was en bij wtc7 niet ... logisch ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_40399391
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:39 schreef haaahaha het volgende:
Oja, hij stond een pagina terug...
http://wtc.nist.gov/progress_report_june04/appendixl.pdf
Bv vanaf pagina 29, goed te zien wat er allemaal met het gebouw aan de hand was en hoe het is ingestort.
quote:
8:46 a.m. WTC 1 was struck by an aircraft
9:03 a.m. WTC 2 was struck by an aircraft
9:59 a.m. WTC 2 collapsed
10:28 a.m. WTC 1 collapsed
5:21 p.m. WTC 7 collapsed
Uit het zelfde rapport komt trouwens naar voren, dat het allen hypothesen zijn:
quote:
L.3.6 Technical Approach for Analysis of the Working Collapse Hypothesis

There are many possible collapse scenarios that have been postulated in the preceding section. Many of the scenarios will not produce the observed sequence of global collapse events and can be classified as unlikely. Likely collapse scenarios will be identified through analyses that test the postulated phases of collapse against observations. It is equally important to test scenarios that are not predicted to match the observed data. The testing of the postulated collapse scenarios will be conducted through hand calculations, simplified nonlinear thermal-structural analysis, and full nonlinear thermal analysis.
wat is dit?
van Daanspeak.com

video van de 'grote brand' in het WTC 7 gebouw.

Waarom zei een presentator van CBS het volgende?
quote:
"Amazing, incredible, pick your word. For the third time today, it's reminiscent of those pictures we've all seen too much on television before, where a building was deliberately destroyed by well placed dynamite to knock it down."
CBS News anchor Dan Rather commenting on the collapse of
7 World Trade - September 11, 2001 at approx 5:30pm EST.
bron

Nogmaals de opsommingen van de kritiek op het FEMA rapport:
quote:
Consider the facts:
The fires in WTC 7 were not evenly distributed, so a perfect collapse was impossible.
Firemen anticipated the building's collapse (even though fire had never brought down a fire-protected steel building prior to 9/11).
Silverstein said of the building "the smartest thing to do is pull it."
WTC 7 subsequently collapsed perfectly into its footprint at freefall speed.
Molten steel and partially evaporated steel members were found in the debris.
en tot slot het belangrijkste bewijs: de video
wtc 7 crash
Perfectly straight down... terwijl er gesproken wordt van ernstige schade in bepaalde gedeelten, niet over de hele linie..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_40399994
en tussendoor.. qua propaganda zijn we ook niet veel verder dan 1943...
"Spirit of '43-'06"

Freedom, Peace, Aggressor, Terror, Fear, Democracy

sounds familiar huh?
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_40401227
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 22:21 schreef Boswachtertje het volgende:
wat is dit?
van Daanspeak.com
Dit vind ik vreemd, dat zou betekenen dat wtc7 instortte voordat 1&2 gingen? Nope.
Heeft 7 na die 3de explosie nog n halve dag staan wankelen?

Dit is al vaker voorbij gekomen, 1 uitleg is dat de 1e toren reeds aan het instorten was en dat deze pluim daardoor wordt veroorzaakt. Zo vind ik het er op die animatie wel uitzien.
Eisenhower1961.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 23:34:48 #125
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_40402287
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 23:07 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dit vind ik vreemd, dat zou betekenen dat wtc7 instortte voordat 1&2 gingen? Nope.
Heeft 7 na die 3de explosie nog n halve dag staan wankelen?

Dit is al vaker voorbij gekomen, 1 uitleg is dat de 1e toren reeds aan het instorten was en dat deze pluim daardoor wordt veroorzaakt. Zo vind ik het er op die animatie wel uitzien.
De toren die achter de WTC toren op de voorgrond stond was inderdaad net ingestort.

Aan Hahaha (Redux) en anderen; jullie hebben je punt omtrent WTC 7 en de term "Pull It" nu wel duidelijk gemaakt. Hier kan iedereen nog lang over door discussieren maar dit is naar mijn inziens vrij zinloos. De enige conclusie die je hierbij kan trekken is dat deze uitspraak onvoldoende bewijs is om te stellen dat WTC 7 is opgeblazen.

Wat mij betreft is er genoeg besproken over het al dan wel of niet instorten van de WTC gebouwen door middel van explosieven. Verdere discussie hierover is offtopic, gelieve hiervoor uw eigen topic aan te maken a.u.b.
pi_40402940
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 07:23 schreef BasOne het volgende:

[..]

"Moet je wel de hele quote neerzetten" mischien moet jij mijn post nog eens een keer lezen, want ik hat de hele quote erbij gezet.

Ik snap ook niet precies waarom je al die quotes van brandweer mensen erbij zet, maar als je dat toch nog eens rustig doorleest zie je "pulled us out" en "pulled everybody back" en nergens 'pulled it.'
Als je de hele quote neerzet dan zie je tenminste de context waarin het gezegd wordt ipv van de blind te staren op een woordje. Maar gezien je ook al niet snapt waarom ik die quotes van brandweermannen neerzet snap je het begrip context waarschijnlijk niet.

Silverstein geeft een samenvatting van een gesprek wat hij had met de brandweer commendant. Silverstein geeft aan dat er al veel levens verloren zijn en het misschien het beste is 'to pull (it)'. Hij zegt dit dus tegen de brandweer commendant. Vervolgens zegt Silverstein 'And they made that decision to pull and then we watched the building collapse. Oftwel de brandweer heeft de beslissing genomen to pull en wat betekent in brandweerkringen to pull.. zich terugtrekken! (brandweermensen zull nooit pull als het opblazen van een gebouw gebruiken het is de brandweer geen demollition experts).

Pak nu je weet dat de brandweer de beslissing heeft genomen to pull WTC7 even de quotes van de brandweermannen erbij die ik postte en wat zeggen die allemaal pull back, pull out etc, hierbij hebben ze het allemaal over zich terugtrekken uit WTC7. Dus leg de uitspraak van Silverstein over zijn gesprek met en de beslissing van de brandweer commendant en de quotes van de brandweermannen naast elkaar en je hebt de context waarin het gezegd werd. Ze hadden het over het terugtrekken van de manschappen uit het gebouw omdat het te gevaarlijk werd. Dat jij je blindstaart op (het ontbreken van) een woordje slaat nergens meer op als je de context weet waarin het gezegd werd.
quote:
En ja het is een taaltechnisch dingetje, maar 'pull it' is een algemeen gebruikte term voor het neerhalen van iets.
Dus is het imho erg vreemd dat een brandweercommandant die term zou gebruiken inplaats van 'pull out' (terugtrekken).
Pull is een term die door de brandweer specifiek gebruikt wordt voor zich terugtrekken uit een gevaarlijk gebouw of gebied. Het maakt niet uit of er out, it of everybody achterstaat het betekend zich terugtrekken. Jij bent veelste veel bezig met de algemene betekenis die trouwens trekken is ipv neerhalen, neerhalen is pull down. Als een brandweer commendant pull it, out etc zegt betekend dat dus terugtrekken. sim-pel
quote:
Ik vindt jullie (de mensen die niet in een conspiracy geloven) toch wel grapping soms.
Ik vind het grappig dat er nogsteeds mensen denken dat een brandweer commandant beslist over het met explosieven neerhalen van een gebouw. En ze totaal de context van het Silverstein gesprek over het hoofd zien of niet willen of kunnen snappen. Er zijn trouwens diverse soorten conspirancies, ik denk bijv. dat er mensen in de regering er vooraf van op de hoogte waren dat het ging gebeuren.
quote:
WTC 1&2 : Tja is toch logish dat ze instorten, als je ziet wat voor schade de torens hadden door de inpact van de vliehtuigen, daar beginnen ze ook in te storten.
WTC7 : Tja is toch logisch dat ie instort door zo'n hevige brand (nee niet logish, dit was de eerste keer dat zoiets gebeurde), en als je ziet wat voor beschadegingen WTC7 had is het logish dat ie instort (mischien instorten wel logisch, maar WTC 1&2 storten in op het punt van beschadeging, WTC 7 stort vanuit het midden in, en niet vanuit de beschadeging)
Het probleem is juist dat je niet kan zien wat de beschadigingen aan WTC7 waren omdat er alleen foto's van de achterkant en de zijkant zijn. De kan die naar de WTC toren stond was juist erg zwaar beschadigd, zie mijn brandweermannen quotes. Zo was er o.a. een enorm gat van zo'n 20 (dat is bijna de helft van de totale hoogte!) in het gebouw en bleek er uit meeting van de brandweer dat het gebouw langzaam bewoog oftwel de constructie het aan het begeven was. WTC7 stort niet vanaf het midden in maar van onder en aan de zuidkant als eerste (zie foto's van het penthouse op http://www.debunking911.com/pull.htm en omdat je engels zo goed is lees de uitleg ook even aandachtig).
quote:
Vreemd is ook dat WTC 7 het verst weg stond, andere gebouwen die vlak naast de torens stonden hadden minieme schade, kleine brandjes en WTC 7 dat helemaal aan de andere kant stond is zo ernstig beschadigd dat het instort
Wat is ver weg en wat is minieme schade, het hotel wat naast de torens stond is compleet weggevaagd bijvoorbeeld. Ik ben paar maanden geleden nog op ground zero geweest en de Palm Garden van het World Financial Centre staat nog verder weg dan WTC7 van waar de noord toren stond en daar lagen de stalen balken en ander puin ook tot aan de palmbomen (zoek de foto's op internet) en dat is echt een heel stuk verder weg dan dat WTC7 van de noord toren stond. Volgens de brandweermannen die er waren zat er o.a. een gat van zo'n 20!! verdiepingen in WTC7 en woedde er enorme branden en konden ze zien dat het gebouw langszaam bewoog naar een kant, teken dat de constructie aan het begeven was. Leg dat allemaal naast elkaar en het is helemaal niet zo vreemd dat WTC7 uiteindelijk instortte, zie bijvoorbeeld ook deze ooggetuigenverslagen:

We headed toward 7. And just around we were about a hundred yards away and Butch Brandies came running up. He said forget it, nobody’s going into 7, there’s creaking, there are noises coming out of there, so we just stopped. And probably about 10 minutes after that, Visconti, he was on West Street, and I guess he had another report of further damage either in some basements and things like that, so Visconti said nobody goes into 7, so that was the final thing and that was abandoned.

Firehouse: When you looked at the south side, how close were you to the base of that side?

Boyle: I was standing right next to the building, probably right next to it.

Firehouse: When you had fire on the 20 floors, was it in one window or many?

Boyle: There was a huge gaping hole and it was scattered throughout there. It was a huge hole. I would say it was probably about a third of it, right in the middle of it. And so after Visconti came down and said nobody goes in 7, we said all right, we’ll head back to the command post. We lost touch with him. I never saw him again that day.

en

But also we were pretty sure that 7 World Trade Center would collapse. Early on, we saw a bulge in the southwest corner between floors 10 and 13, and we had put a transit on that and we were pretty sure she was going to collapse. You actually could see there was a visible bulge, it ran up about three floors. It came down about 5 o’clock in the afternoon, but by about 2 o’clock in the afternoon we realized this thing was going to collapse.

http://www.debunking911.com/pull.htm

Voor mij is het duidelijk wat Silverstein bedoelde met pull, namelijk het terugtrekken van de brandweer. Ook is duidelijk dat WTC7 zwaar beschadigd was iets wat je niet op de foto's ziet en uit de diverse uitspraken van brandweermensen ter plaatse blijkt wel dat er heel veel mis was met het gebouw en dat het als een gevolg hiervan is ingestort. Controlled demollition is in mijn ogen echt complete onzin. En hier hou ik het bij
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:38:09 #127
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40411433
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 16:39 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Dat klopt.. o.a. Able Danger, voor het gemak maar weggelaten uit het officiele rapport.

Mr. Speaker, I rise because information has come to my attention over the past several months that is very disturbing. I have learned that, in fact, one of our Federal agencies had, in fact, identified the major New York cell of Mohamed Atta prior to 9/11; and I have learned, Mr. Speaker, that in September of 2000, that Federal agency actually was prepared to bring the FBI in and prepared to work with the FBI to take down the cell that Mohamed Atta was involved in New York City, along with two of the other terrorists.
http://en.wikipedia.org/wiki/Able_Danger

Rep. Curt Weldon Says 'Able Danger' Identified Sept. 11 Ringleader Atta 13 Different Times
http://abcnews.go.com/Politics/wireStory?id=1620161

Boijnka.

People who feel that the United States Government should have discovered September 11 feel that the discovery of Operation Bojinka should have raised early warning flags that would have prevented September 11, pointing to Phase II. Some from this side of the argument also feel that the U.S. government should have connected the dots.
http://en.wikipedia.org/wiki/Oplan_Bojinka

over dat Able danger:
quote:
Mr. Speaker, I rise because information has come to my attention over the past several months that is very disturbing. I have learned that, in fact, one of our Federal agencies had, in fact, identified the major New York cell of Mohamed Atta prior to 9/11; and I have learned, Mr. Speaker, that in September of 2000, that Federal agency actually was prepared to bring the FBI in and prepared to work with the FBI to take down the cell that Mohamed Atta was involved in New York City, along with two of the other terrorists. I have also learned, Mr. Speaker, that when that recommendation was discussed within that Federal agency, the lawyers in the administration at that time said, you cannot pursue contact with the FBI against that cell. Mohamed Atta is in the U.S. on a green card, and we are fearful of the fallout from the Waco incident. So we did not allow that Federal agency to proceed.
wat ik hieruit haal is dat ze bewijzen hadden dat Atta eventueel bij eerdere aanslagen betrokken zou zijn geweest. Met deze bewijzen zijn ze dus hogerop gegaan, maar die vonden de bewijzen niet goed genoeg om er mee verder te gaan. Dit is een logische stappen-reeks die veel vaker wordt gevolgd. Dat ze hun eerder in op de korrel hebben gehad is dus duidelijk, maar blijkbaar hebben ze niet goed genoeg gekeken naar de bewijzen (of misschien waren de bewijzen wel helemaal niet overtuigend genoeg).

over Boijnka:

De terroristen daar maakten gebruik van bommen, wat dus veel makkelijker valt te ontdekken en te bewijzen. De kapers van 9/11 hebben naar mijn weten geen bommen gebruikt, en als ze verder ook niks op papier hadden staan over de plannen dan lijkt het me erg moeilijk om hiervoor bewijzen te vinden.
quote:
Oplan Bojinka was prevented on January 6 and 7, 1995, but some lessons learned were apparently used by the planners of the September 11 attacks.
Blijkbaar alleen door de terroristen en niet zozeer door de CIA/FBI

het is nu heel makkelijk de punten verbinden naar 9/11, maar als aangezien de kapers geen bommen hebben gebruikt lijkt het me erg moeilijk om keihard bewijs te vinden. Zeker als de kapers slim zijn geweest en ook niks hebben opgeschreven, en andere vormen van documentatie hebben bijgehouden. Blijkbaar waren er wel vermoedens, maar nog niet goed genoeg om echt in te grijpen.

ook nog even over WTC7:

UncleScorp:
quote:
In feite is dit dezelfde argumentering als de wtc-torens ... terwijl daar toch de kerosine bij betrokken was en bij wtc7 niet ... logisch ?
quote:
Within the building, the diesel tanks were surrounded by fireproofed enclosures. But some experts said that like the jet fuel in the twin towers, the diesel fuel could have played a role in the collapse of 7 World Trade.
"If the enclosures were damaged, then yes, this would be enough fuel to explain why the building collapsed," Dr. Barnett said.
uit: http://thewebfairy.com/killtown/wtc7/archive/nytimes_112901.html
pi_40414941
quote:
"Within the building, the diesel tanks were surrounded by fireproofed enclosures. But some experts said that like the jet fuel in the twin towers, the diesel fuel could have played a role in the collapse of 7 World Trade.
"If the enclosures were damaged, then yes, this would be enough fuel to explain why the building collapsed," Dr. Barnett said."
Klinkt niet echt overtuigend maar toe ... Als alle bewijs vroegtijdig afgevoerd en vernietigd is, kunnen onderzoekers geen deftige conclusies trekken natuurlijk.
Indien WTC7 idd door het vuur is ingestort, had er mijn inziens toch meer van te zien moeten zijn.
  Moderator woensdag 2 augustus 2006 @ 12:35:39 #129
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_40414985
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:34 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Klinkt niet echt overtuigend maar toe ... Als alle bewijs vroegtijdig afgevoerd en vernietigd is, kunnen onderzoekers geen deftige conclusies trekken natuurlijk.
Indien WTC7 idd door het vuur is ingestort, had er mijn inziens toch meer van te zien moeten zijn.
(hardstikke off-topic, maar ik vind dat belgische getyp echt prachtig )
Breitling - Instruments for Professionals
pi_40415005
Het geeft aan dat het niet onmogelijk is dat de wtc7 niet door vuur ingestort kan zijn. Het is dus mogelijk en daarom niet uit te sluiten dat wtc7 door brand is ingestort.
pi_40415118
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:35 schreef CoolGuy het volgende:
(hardstikke off-topic, maar ik vind dat belgische getyp echt prachtig )
Idd en mijn spelling is dan nog stukken beter dan de meeste NL'ers
pi_40415136
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:36 schreef haaahaha het volgende:
Het geeft aan dat het niet onmogelijk is dat de wtc7 niet door vuur ingestort kan zijn. Het is dus mogelijk en daarom niet uit te sluiten dat wtc7 door brand is ingestort.
Het is idd 1 van de vele mogelijkheden, maar daarom nog geen zekerheid
pi_40415194
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nee, maar aangezien er een fikse brand woedde in wtc7, het gebouw geraakt is door brokstukken + vliegtuigonderdelen, lijkt het me voor de hand liggender dan dat het wtc7 door explosieven omlaag is gehaald. Ik vind het verhaal dat een eigenaar aan een brandweercommendant opdracht geeft om het gebouw op te blazen op basis van een term 'pull it' een stuk minder sterk dan de brand als oorzaak.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:52:29 #134
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40415451
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

jah en precies hetzelfde geldt voor al die complottheorieen. Dus waarom zou die complot-theorie geloofwaardiger zijn dan deze verklaring???
pi_40415496
Omdat er nu eenmaal geen sluitend bewijs is en het totnutoe niet logisch was dat zulke gebouwen instorten nav een brand.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:57:31 #136
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40415614
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:53 schreef UncleScorp het volgende:
Omdat er nu eenmaal geen sluitend bewijs is en het totnutoe niet logisch was dat zulke gebouwen instorten nav een brand.
nee inderdaad, maar nu is er een logische verklaring gevonden en dat wordt dan weer niet geloofd? Voorlopig heb ik ook geen sluitend bewijs gezien (dus echt keihard bewijs alsin explosieven bv) van het opblazen van WTC7. Dus als je het gewoon objectief zou bekijken dan zijn allebei de mogelijkheden een verklaring, waar die van de fuel-tanks het meest geloofwaardigst is (wat niet zegt dat die andere geheel onmogelijk is).
pi_40415679
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:53 schreef UncleScorp het volgende:
Dus omdat iets niet bewezen is is automatisch de alternatieve versie waar, omdat zoiets nog niet eerder heeft plaatsgevonden? Ik redeneer in ieder geval niet op die manier.
pi_40415830
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:57 schreef kepler het volgende:
nee inderdaad, maar nu is er een logische verklaring gevonden en dat wordt dan weer niet geloofd? Voorlopig heb ik ook geen sluitend bewijs gezien (dus echt keihard bewijs alsin explosieven bv) van het opblazen van WTC7. Dus als je het gewoon objectief zou bekijken dan zijn allebei de mogelijkheden een verklaring, waar die van de fuel-tanks het meest geloofwaardigst is (wat niet zegt dat die andere geheel onmogelijk is).
Nee het is juist niet logisch dat zulke gebouwen instorten door brand, en zeker niet op zo'n manier. Het lijkt precies een controlled demolition, daarom dat velen zich vragen stellen.
pi_40415940
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:59 schreef haaahaha het volgende:
Dus omdat iets niet bewezen is is automatisch de alternatieve versie waar, omdat zoiets nog niet eerder heeft plaatsgevonden? Ik redeneer in ieder geval niet op die manier.
Goed voor jou maar het zegt nog niets over wie al dan niet gelijk zou kunnen hebben
pi_40416327
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:38 schreef kepler het volgende:

De kapers van 9/11 hebben naar mijn weten geen bommen gebruikt, en als ze verder ook niks op papier hadden staan over de plannen dan lijkt het me erg moeilijk om hiervoor bewijzen te vinden.
Oneens, de hoge pieten wilden niet, bewust, onbewust. Ze wilden niet.

But the FBI's headquarters brushed the case off as insignificant and threw legal hurdles in front of the field agents who were barred even from looking at Moussaoui's laptop computer — which contained unimportant trivia like the names and phone numbers of al Qaeda commanders and September 11 hijackers.

http://www.rotten.com/lib(...)/zacarias-moussaoui/
Eisenhower1961.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:20:08 #141
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40416439
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:03 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Nee het is juist niet logisch dat zulke gebouwen instorten door brand, en zeker niet op zo'n manier. Het lijkt precies een controlled demolition, daarom dat velen zich vragen stellen.
het lijkt precies een controlled demolition, maar daarom kunnen er nog wel andere verklaringen zijn. En als het nog nooit gebeurd is dan hoeft het niet gelijk onmogelijk te zijn. De mens had nog nooit gevlogen voor de Gebroeders Wright bijvoorbeeld.

waarom zouden ze trouwens het WTC7 opgeblazen hebben? Waren de twee torens niet goed genoeg? En over die torens gesproken, waarom hebben ze die niet gewoon om laten vallen dmv die zogenaamde explosies? Dat zorgt namelijk voor nog meer schade en doden, en daar ging het toch om?
pi_40416537
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:20 schreef kepler het volgende:
het lijkt precies een controlled demolition, maar daarom kunnen er nog wel andere verklaringen zijn. En als het nog nooit gebeurd is dan hoeft het niet gelijk onmogelijk te zijn. De mens had nog nooit gevlogen voor de Gebroeders Wright bijvoorbeeld.

waarom zouden ze trouwens het WTC7 opgeblazen hebben? Waren de twee torens niet goed genoeg? En over die torens gesproken, waarom hebben ze die niet gewoon om laten vallen dmv die zogenaamde explosies? Dat zorgt namelijk voor nog meer schade en doden, en daar ging het toch om?
Het lijkt idd maar op een controlled demolition, daarom is het nog niet zo maar een brand was totnutoe even onlogisch.
Waarom wtc7 opblazen ? Zoek es op wat er allemaal gehuisvest was en wat er allemaal vernietigd werd (ik geen tijd ik aan 't werk en kmag eigenlijk niet forummen )
Meer schade en meer doden ? Dus jij denkt echt nog dat het de bedoeling was zoveel mogelijk slachtoffers te maken ?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:27:50 #143
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40416756
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:17 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Oneens, de hoge pieten wilden niet, bewust, onbewust. Ze wilden niet.

But the FBI's headquarters brushed the case off as insignificant and threw legal hurdles in front of the field agents who were barred even from looking at Moussaoui's laptop computer — which contained unimportant trivia like the names and phone numbers of al Qaeda commanders and September 11 hijackers.

http://www.rotten.com/lib(...)/zacarias-moussaoui/
goed er stonden dus een aantal namen op die laptop waarvan een aantal van Al Qaeda commandenten. Dus daarom weten ze gelijk dat ze van plan zijn om 4 vliegtuigen te kapen en in de torens te vliegen... En daarom moet je ook gelijk iedereen oppakken die in zijn adressenlijst staat op de laptop Ze hadden hem toch? Als er verder geen plannen op die laptop stonden dan konden ze verder ook niks met die namen.

ps: heb je nog een andere bron dan rotten.com? Want dat zie ik nu niet echt als een hele betrouwbare bron
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:34:10 #144
34586 kepler
No bounce, no play
pi_40416942
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Het lijkt idd maar op een controlled demolition, daarom is het nog niet zo maar een brand was totnutoe even onlogisch.
Waarom wtc7 opblazen ? Zoek es op wat er allemaal gehuisvest was en wat er allemaal vernietigd werd (ik geen tijd ik aan 't werk en kmag eigenlijk niet forummen )
Meer schade en meer doden ? Dus jij denkt echt nog dat het de bedoeling was zoveel mogelijk slachtoffers te maken ?
ok nu weet ik het niet meer hoor Waarom zou de US die gebouwen opgeblazen hebben? Om de aanslag zo groot mogelijk te laten lijken? Of om belangrijke dingen in het WTC te vernietigen? Of iets anders?
pi_40417079
(om de oorlog in afghanistan en irak te rechtvaardigen......)
pi_40417276
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:34 schreef kepler het volgende:
ok nu weet ik het niet meer hoor Waarom zou de US die gebouwen opgeblazen hebben? Om de aanslag zo groot mogelijk te laten lijken? Of om belangrijke dingen in het WTC te vernietigen? Of iets anders?
Ok niet de US dan ... gewoon 'n paar terroristjes ... willen ze slachtoffers maken hadden ze de wtc's paar uur later bestookt, dan was er dubbel zoveel volk aanwezig geweest. En dan hadden ze het Pentagon op een deftige manier geraakt en waren er daar 1000 keer meer slachtoffers gevallen, ipv eerst nog een vliegmaneuver te maken om in een leegstaand gedeelte te crashen.
Mss waren die terrors gewoon beetje dom ofzo ?
pi_40417543
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:43 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ok niet de US dan ... gewoon 'n paar terroristjes ... willen ze slachtoffers maken hadden ze de wtc's paar uur later bestookt, dan was er dubbel zoveel volk aanwezig geweest. En dan hadden ze het Pentagon op een deftige manier geraakt en waren er daar 1000 keer meer slachtoffers gevallen, ipv eerst nog een vliegmaneuver te maken om in een leegstaand gedeelte te crashen.
Mss waren die terrors gewoon beetje dom ofzo ?
Ze hoeven niet per se zo veel mogelijk slachtoffers te maken. Het gaat om het schokeffect van het raken van die torens en het Pentagon. En laten zien dat je op één dag 4 belangrijke doelen in de VS kunt raken. OK, dat werden er dan 3, want de 4e werd verijdeld.

Waarom zou Bush nu 2 vliegtuigen in het WTC laten vliegen, als hij met één hetzelfde doel kan bereiken. Want reken maar van yes dat hij met één vliegtuig in het WTC en 1 ingstorte toren precies dezelfde maatregelen kan gaan doorvoeren. Of is Bush gewoon een beetje dom of zo?
Dat misschien ook wel trouwens, maar niet zo dom denk ik
pi_40417597
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:40 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Idd en mijn spelling is dan nog stukken beter dan de meeste NL'ers
Da's meestal bij belgen.
pi_40419908
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:27 schreef kepler het volgende:

[..]

goed er stonden dus een aantal namen op die laptop waarvan een aantal van Al Qaeda commandenten. Dus daarom weten ze gelijk dat ze van plan zijn om 4 vliegtuigen te kapen en in de torens te vliegen... En daarom moet je ook gelijk iedereen oppakken die in zijn adressenlijst staat op de laptop Ze hadden hem toch? Als er verder geen plannen op die laptop stonden dan konden ze verder ook niks met die namen.

ps: heb je nog een andere bron dan rotten.com? Want dat zie ik nu niet echt als een hele betrouwbare bron
Ze hebben de laptop pas na 9-11 bekeken. Ze wisten dus NIET of er plannen op stonden, men mocht dit niet van de superieuren.

Maar men wilde wel:

TRENTO:
The FBI wanted to investigate these guys. This is not something that they didn't want to do - they wanted to, they weren't permitted to.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/events/newsnight/1645527.stm

Coleen Rowley's Memo to FBI Director Robert Mueller
An edited version of the agent's 13-page letter:

As the Minneapolis agents' reasonable suspicions quickly ripened into probable cause, which, at the latest, occurred within days of Moussaoui's arrest when the French Intelligence Service confirmed his affiliations with radical fundamentalist Islamic groups and activities connected to Osama Bin Laden, they became desperate to search the computer lap top that had been taken from Moussaoui as well as conduct a more thorough search of his personal effects. The agents in particular believed that Moussaoui signaled he had something to hide in the way he refused to allow them to search his computer.
http://www.time.com/time/covers/1101020603/memo.html

Waarom men dit niet mocht?
Zakelijke belangen?

PALAST:
Newsnight has uncovered a long history of shadowy connections between the State Department, the CIA and the Saudis. The former head of the American visa bureau in Jeddah is Michael Springman.

Would you be surprised to find out that FBI agents are a bit frustrated that they can't be looking into some Saudi connections?

MICHAEL WILDES, ( LAWYER)
I would never be surprised with that. They're cut off at the hip sometimes by supervisors or given shots that are being called from Washington at the highest levels.

PALAST:
I received a phone call from a high-placed member of a US intelligence agency. He tells me that while there's always been constraints on investigating Saudis, under George Bush it's gotten much worse.

Mijn interpretatie van de feiten is dat ze voldoende aanwijzingen hadden, maar door superieuren werden teruggefloten.

En ik ben niet de enige die er zo over denkt:

Michael Meacher, Engelands voormalig milieuminister:
First, it is clear the US authorities did little or nothing to pre-empt the events of 9/11. It is known that at least 11 countries provided advance warning to the US of the 9/11 attacks. [...]'.

En nog n leuk lijstje:

Top Politicians, Economists, Other Leaders State 9/11 Possibly an Inside Job:

Former Chief Economist under President Bush, Morgan Reynolds
Assistant Secretary of Treasury under Pres. Reagan, Paul Roberts
U.S. Senator Mark Dayton
U.S. Congresswoman Cynthia McKinney
Renowned Theologian Prof. David Ray Griffin
Head of Advanced Space Programs, Dept. of Defense, Robert Bowman
UK Minister of Environment (1997 - 2003), Michael Meacher
Assistant Secretary of Housing For Pres. Bush, Catherine Austin Fitts
9/11 statement signed by 100 prominent Americans, 40 9/11 family members
Eisenhower1961.
pi_40420826
Het verhaal van de afwijzing van de aanvraag om de spullen van Moussaoui te onderzoeken is imo toch iets ingewikkelder dan wat hierboven wordt gesteld.
De afwijzing van de FISA warrant aanvraag wordt door velen toch gezien als redelijk normaal aangezien de zaak hiervoor niet helemaal rond was. Moussaoui kon maar erg moeilijk gelinkt worden aan 'foreign powers' (buitenlandse regering dus).

Coleen Rowley (een democrate btw) gaat zelf ook helemaal niet zo vrijuit. Zo was ze bijvoorbeeld niet erg op de hoogte over wat net nodig was om deze aanvraag te doen slagen en was zij het die erop aandrong dat er net een FISA warrant werd aangevraagd en geen normale criminal search warrant. En ik dacht dat er hogerop iemand net veroordeeld was voor het onwettig verschaffen van zo'n toelating, waardoor er nu iets moeilijker over werd gedaan. Verder had de FBI op lager niveau nog andere mogelijkheden om een toelating voor het onderzoeken van de spullen van Moussaoui te verkrijgen. Zo kon er bv. na de afwijzing van de FISA warrent een criminal warrant aangevraagd worden, wat in deze eigenlijk logischer was. Dit werd niet gedaan.

Stellen dat er enkel hogerop fouten gemaakt werden is dus imo te eenvoudig.

In juni 2006 werd dit hierover naar buiten gebracht:
Hoofdstuk vier gaat hierover.
http://www.usdoj.gov/oig/special/s0606/final.pdf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')