abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38163925
De regering wilde uw mening weten

http://www.nederlandineuropa.nl/

Ik weet wel zeker dat er met dat rapport geen zak wordt gedaan.

De doodgraver Bot heeft nu al zijn minachting tov de kiezers getoond.

Wat betreft toetreding van Turkije zouden getuige de resultaten van de opiniepeiling de kaarten eigenlijk als geschud moeten worden beschouwd.

woensdag 24 mei 2006 @ 15:12:40 #2
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38163994
Ze gaan net zo lang door totdat het volk moegestreden is en zich gewonnen geeft...
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:13:50 #3
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38164055
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 80% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 10:59:33 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:17:19 #4
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38164203
Het volk wil niet dat Turkije erbij komt. Maar minister Bot heeft het nu al genegeerd en heeft min of meer al gezegt dat de toetreding tot de EU van Turkije al vast staat.
I mean no harm
pi_38164269
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:13 schreef Mikkie het volgende:
Net alsof er geluisterd wordt. Het heet een democratie, maar dat is het niet.
Dat is het wel. Je kiest namelijk de regering die vervolgens het beleid bepaald en uitvoert. Je kan niet bij alle beslissingen het volk raadplegen omdat het overgrote deel van het volk niet de benodigde capaciteit of kennis heeft.
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_38164360
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:17 schreef pomtiedom het volgende:
Het volk wil niet dat Turkije erbij komt. Maar minister Bot heeft het nu al genegeerd en heeft min of meer al gezegt dat de toetreding tot de EU van Turkije al vast staat.
Maar heeft hij ook iets gezegd op welke termijn Turkije mag toetreden? Dat gaat zeker nog jaren duren.
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:21:02 #7
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38164366
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:18 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Dat is het wel. Je kiest namelijk de regering die vervolgens het beleid bepaald en uitvoert. Je kan niet bij alle beslissingen het volk raadplegen omdat het overgrote deel van het volk niet de benodigde capaciteit of kennis heeft.
Dat is geen democratie... En wie bepaalt of het volk die capacitiet of kennis heeft? Het volk zelf, of de overheid?
pi_38164470
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:21 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dat is geen democratie... En wie bepaalt of het volk die capacitiet of kennis heeft? Het volk zelf, of de overheid?
Politiek is een dagtaak. Hele ministeries met honderden ambtenaren zijn fulltime bezig om de boel draaiende te houden. En jij denkt dat Jan met de pet even in zijn vrije tijd tot een betere conclusie kan komen?
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:24:48 #9
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38164539
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:23 schreef ChillyWilly het volgende:

[..]

Politiek is een dagtaak. Hele ministeries met honderden ambtenaren zijn fulltime bezig om de boel draaiende te houden. En jij denkt dat Jan met de pet even in zijn vrije tijd tot een betere conclusie kan komen?
Waarom besteden we het dan niet uit aan een grote supercomputer, die kan nog beter conclusies trekken. Dan geven wij die de macht en noemen we het ook een democratie.
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:26:13 #10
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_38164612
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:24 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Waarom besteden we het dan niet uit aan een grote supercomputer, die kan nog beter conclusies trekken. Dan geven wij die de macht en noemen we het ook een democratie.
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:54:42 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38165875
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:13 schreef Mikkie het volgende:
Net alsof er geluisterd wordt. Het heet een democratie, maar dat is het niet.
Zei je áfluisteren? Ja, dát doen we dan weer wel, in deze geweldige democratie.
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:12 schreef Xebrozius het volgende:
Ze gaan net zo lang door totdat het volk moegestreden is en zich gewonnen geeft...
Dat is inderdaad iets wat me opvalt binnen de EU.
Elk half jaar een nieuwe voorzitter, en elk half jaar komen dubieuze punten naar voren.
Sommige voorstellen zijn gewoon een oud document, wat opnieuw uitgeprint is.
Je zou zeggen dat als er een keer nee gezegd wordt, dat het dan op z'n minst ook 2 jaar lang nee is.

Keer op keer wordt er nee gestemd. Maar er zal eens een keer ja gestemd worden, kan men het een half jaar later dan ook terugdraaien?

Nee, natuurlijk niet, 'zo werkt dat niet'.
Hoe het dan wel werkt zou ik dan graag willen horen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38166019
Als Bot toch volhardt in de opvatting dat Turkije EU-lid kan worden, kan hij ook alvast rekening houden met het toekomstige stemgedrag van Nederlanders, wanneer er opnieuw een referendum over de Europese Grondwet (of wat dan ook) komt. Of ze moeten natuurlijk weer besluiten om de bevolking gewoon te passeren, zoals ook is gebeurd bij toetreding tot de EU en de invoering van de Euro. Tot nu toe hebben beiden beslist geen aantoonbare voordelen opgeleverd ten opzichte van de niet EU-leden.

Het is duidelijk dat Nederland niet zit te wachten op uitbreiding van de EU in zuidoostelijke richting. Terecht trouwens, want het zijn veelal landen waar op de mensenrechten nog veel valt aan te merken, net als bij sommige van de tien jongste lidstaten.
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:00:14 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38166091
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:58 schreef dVTB het volgende:
Als Bot toch volhardt in de opvatting dat Turkije EU-lid kan worden, kan hij ook alvast rekening houden met het toekomstige stemgedrag van Nederlanders, wanneer er opnieuw een referendum over de Europese Grondwet (of wat dan ook) komt. Of ze moeten natuurlijk weer besluiten om de bevolking gewoon te passeren, zoals ook is gebeurd bij toetreding tot de EU en de invoering van de Euro. Tot nu toe hebben beiden beslist geen aantoonbare voordelen opgeleverd ten opzichte van de niet EU-leden.

Het is duidelijk dat Nederland niet zit te wachten op uitbreiding van de EU in zuidoostelijke richting. Terecht trouwens, want het zijn veelal landen waar op de mensenrechten nog veel valt aan te merken, net als bij sommige van de tien jongste lidstaten.
Mensenrechten, ja, mooi onderwerp. Dat is nooit af, hier ook niet.
*spam* NL na 9 jaar verkloot, aldus Amnesty

wat een verslag ook
quote:
[..]
— ‘Terrorisme is grensoverschrijdend, dus zal justitie dat ook moeten zijn.’ (Website)
[..]
— Als de grenzen niet meer bestaan, moet de uitwisseling van persoonsgegevens ook makkelijker en snel
kunnen om grote criminaliteit en terrorisme te bestrijden.’ (Website)
— ‘Buitenlandse opsporingsdiensten moeten, met restricties, de gegevens van de Nederlandse diensten
kunnen raadplegen.’ (Website)
— ‘Ik heb niets te verbergen. Ik vind dat criminaliteit wereldwijd moet worden aangepakt, uitwisseling van
gegevens moet professioneel en functioneel gebeuren.’ (Website)
[..]
Let even op, 29% vindt dit:
quote:
De uitwisseling van persoonsgegevens tussen EUlanden
moet versoepeld worden, zodat de politie uit alle EU-landen
toegang krijgt tot alle persoonsgegevens die zijn
opgeslagen in een van de andere EU-lidstaten
Bladzijde 30.

Gaan politici er straks van uit dat burgers een bezit zijn? Niet een 'klant'?
Ik mag het toch hopen van niet.

[ Bericht 8% gewijzigd door Yildiz op 24-05-2006 16:11:23 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38166177
Bot heeft gezegd dat ze de vraag over Turkije over 10 jaar nog eens zal voorleggen.

Wel humor zal 87% Noorwegen erbij wil.
  donderdag 25 mei 2006 @ 01:09:05 #15
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_38187285
toch apart dat turkije zo slecht scoort het is meer ontwikkeld dan een land als albanie of servie. Maar goed das gebrek aan kennis denk ik maar
Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
  donderdag 25 mei 2006 @ 16:52:29 #16
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38202968
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 01:09 schreef ActaniA het volgende:
toch apart dat turkije zo slecht scoort het is meer ontwikkeld dan een land als albanie of servie. Maar goed das gebrek aan kennis denk ik maar
Turkije is heel groot en heeft heel veel inwoners. Dat gaat dus best veel invloed heben. Bovendien hebben ze een halve burgeroorlog met de Koerden en krijgen we dan wel heel vage EU-buitengrenzen met Iran, Irak, Syrie en Armenie. Dank je de koekoek. Bovendien als de grens niet ligt voor Turkije, waar dan wel? Israel? Rusland? Argentinie? China?

Serive en Albanie staan ook niet op het toetredingslijstje van de EU (grote reden voor Montengro om onafhankelijk te worden). Volgens mij is jouw kennis een beetje in de gebreke (maar daar hebben meer Turkije voorstanders last van).
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_38898838
quote:

[..]

Uitstekend idee! Een computer heeft geen last van ijdelheid, persoonlijk eigenbelang, verborgen agenda's, jalouzie en etc... (alle slechte menslijke eigenschappen)

Wel wil ik voorstellen deze supercomputer niet op windows te laten draaien i.v.m. de veiligheid van onze democratie.
pi_38898977
Nederland wil het walvisvangende en zeehondenknuppelende Noorwegen in de EU toelaten? , en Nederland is nog wel relatief de grootste donateur van Greenpeace
pi_38899030
Dat 51% tegen Kroatie is snap ik niet... dat land is 10 keer moderner dan Polen.
pi_38901814
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 21:41 schreef pberends het volgende:
Dat 51% tegen Kroatie is snap ik niet... dat land is 10 keer moderner dan Polen.
Maar Polen heeft de laatste decennia geen oorlog gehad. En ze zijn niet zo heet gebakerd als die balkanlui .
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:55:16 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_38902512
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:17 schreef pomtiedom het volgende:
Het volk zou ook nooit de euro hebben gekozen. Het volk zou ook nooit hebben ingestemd met de bouw van de HSL. Het volk zou ook nooit hebben ingestemd met het "kilometertarief". Of het Kwartje van Kok dat we nooit meer terugzagen.

Met andere woorden, "het volk" heeft lang niet altijd een goede blik op wat goed is voor Nederland. Nu wil ik niet perse zeggen dat Turkije bij de EU moet hoor, maar ik vind dat je omdat "het volk" een bepaalde mening heeft die mening niet klakkeloos moet overnemen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_38909337
Jammer dat de vervolgvraag "Waarom mag Turkije niet toetreden als het aan alle eisen voldoet?" is gesteld, maar goed, dan zou vast de uitkomsten van het recente discriminatieonderzoek bevestigd worden
pi_38909724
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:55 schreef maartena het volgende:

[..]

Het volk zou ook nooit de euro hebben gekozen. Het volk zou ook nooit hebben ingestemd met de bouw van de HSL. Het volk zou ook nooit hebben ingestemd met het "kilometertarief". Of het Kwartje van Kok dat we nooit meer terugzagen.

Met andere woorden, "het volk" heeft lang niet altijd een goede blik op wat goed is voor Nederland. Nu wil ik niet perse zeggen dat Turkije bij de EU moet hoor, maar ik vind dat je omdat "het volk" een bepaalde mening heeft die mening niet klakkeloos moet overnemen.
De logica ontgaat me! Het volk wil zus de politiek doet zo! Dat betekent dus dat de politiek (alleen als er verkiezingen zijn) totaal niet luisterd naar "het volk" en partij en eigenbelang voorop staat.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 09:15:36 #24
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_38909769
quote:

[..]

JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  vrijdag 16 juni 2006 @ 11:07:13 #25
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_38912248
quote:

[..]

Ach, troost je, inmiddels willen de meste Turken ook niet meer bij de EU. De kans dat Turkije na tien jaar odnerhandelen bij de EU komt is daarmee nihil. En dat is goed, want 'Het volk' heeft het omtrent Turkije wel gewoon goed. Bovendien vergeet je ook de Grondwet die bij nader inzien toch terecht is getekkelt. je vergeet hoe duur alles is geworden door de Euro. M.a.w. je rectie belicht mooi eenzijdig de situatie, ja, zo kun je mooi je eigen mening onderstrepen.
I mean no harm
pi_38913431
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:07 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Ach, troost je, inmiddels willen de meste Turken ook niet meer bij de EU. De kans dat Turkije na tien jaar odnerhandelen bij de EU komt is daarmee nihil. En dat is goed, want 'Het volk' heeft het omtrent Turkije wel gewoon goed. Bovendien vergeet je ook de Grondwet die bij nader inzien toch terecht is getekkelt. je vergeet hoe duur alles is geworden door de Euro. M.a.w. je rectie belicht mooi eenzijdig de situatie, ja, zo kun je mooi je eigen mening onderstrepen.
Gelukkig ben jij duidelijk iemand van de weloverwogen opvattingen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:12:42 #27
46960 StefanP
polemicist
pi_39060748
quote:

[..]

De voorbeelden die je aandraagt vind ik juist perfecte voorbeelden dat die achterlijke, egoistische zolen in Den Haag beter wel eens naar het volk zouden kunnen luisteren. Natuurlijk hoeft dat niet altijd en zijn er zeker gevallen waarin het volk te 'dom' is om te beslissen, maar die idioterie van een HSL, EU, euro, kilometerheffing en dergelijke zijn schoolvoorbeelden van verkwistende, incapabele volksverlakkers. Sorry, volksvertegenwoordiging.

Maar ja, what else is new. De overheid is er niet voor jou. Die is er voor zichzelf. En jij bent er voor hen. Maak nooit de fout te denken dat het andersom is. Daarom hoort een overheid zo klein mogelijk te zijn en zo min mogelijk invloed te hebben. Anders krijg je dit soort grappen: een leger ambtenaren en politici dat wel eventjes voor je bepaalt wat er goed is en je alles door de strot duwt ook al is iedereen tegen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 21 juni 2006 @ 02:01:49 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_39061322
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 09:13 schreef www.kiesverstandig.eu het volgende:
De logica ontgaat me! Het volk wil zus de politiek doet zo! Dat betekent dus dat de politiek (alleen als er verkiezingen zijn) totaal niet luisterd naar "het volk" en partij en eigenbelang voorop staat.
Volgens mij begin je enigzins te snappen waar het allemaal om draait in de politiek.

De enige partij die echt naar het volk wil luisteren is D'66, die een bindend referendum vast wil leggen in de grondwet. Alle referenda die nu zijn gehouden zijn alleen maar ter indicatie en word vaak niets mee gedaan. Ander goed voorbeeld is de aanleg van IJburg. slechts 40% stemde voor, iets van 55% stemde tegen (en nog wat geen mening/blanco ofz), en de Gemeente Amsterdam pakte de resultaten op, gooide ze in de vuilnisbak, en vertelde de aannemer dat ie mocht beginnen met heien.

Als we een referendum hadden mogen houden over de Euro, dan hadden we nu nog de gulden gehad. (Zie Denemarken met hun Deense Kroon) Als we een referendum mogen houden over de 5e baan van Schiphol, dan was ie er nooit gekomen. Als we een referendum hadden gehouden over de Betuwelijn dan was ie er ook niet gekomen. En ik denk dat als er in de gehele EU een referendum was gehouden over nieuwe leden, dat geen van de 10 landen die vorig jaar erbij zijn gekomen nu lid waren.

Verder wil ik niet inspelen op de man, of beledigend overkomen, maar wanneer het aankomt op besluiten als de 5e baan van Schiphol of de Betuwelijn, dan denkt de "gewone man" alleen maar aan de natuur die moet wijken, het geluid dat geproduceerd gaat worden, en de last die ze ervan zullen ondervinden.... ze denken niet aan de economische voordelen die dergelijke projecten met zich meebrengen. Ook met de Euro bijvoorbeeld, de "gewone man" zal waarschijnlijk "NEE" gestemd hebben omdat ze al gewend zijn aan de gulden, en ze vrezen dat dingen in hun beperkte leefomgeving duurder zullen worden, en ze denken niet aan de economische voordelen op de macroeconomie van West Europa.

Wat betrefd toetreding van Turkije tot de EU, ik ben er voornamelijk om economische redenen tegen, maar ik denk dat "het gewone volk" er voornamelijk om culturele redenen tegen is.... Islamitisch land hoort niet in Europa etc. Ik zie voorlopig niet in hoe de Turkse economie echt sterk genoeg kan zijn voor de EU. Bovendien moet elk nieuw land de Euro aannemen, en dat gaat in het oostblok ook gebeuren. Ik denk gewoon niet dat Turkije de komende 10 jaar klaar is voor de Euro. Kom over 10 jaar nog maar eens kijken.

Maar in principe gaat dit topic dus over de regering die niet luisterd naar het volk. En volgens mij is dat soms best verstandig, omdat ik van mening ben dat de emoties die het volk heeft rondom een bepaald onderwerp, zoals het behoud van de Gulden bijvoorbeeld, de vooruitgang tegen zullen houden. Soms moet de regering gewoon beslissen, klaar uit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 21 juni 2006 @ 03:11:06 #29
83417 MeneerGiraffe
Het is Menéér Giraffe voor jou
pi_39061910
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:21 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Dat is indirecte democratie. Een groot goed.
pi_39062080
Ik ben zelf een groot voorstander van de directe democratie (even off-topic reageren op Maartena's posting) en kan zelf met eigen ogen zien dat het vaak erg goed werkt. Mijn buren mogen o.a. hun rechter, sherrif en openbare aanklager kiezen. Dat wordt niet overgelaten aan mensen die ervoor gestudeerd hebben, nee, de sherrif mag zelf uitleggen waarom hij de beste sherrif voor de stad is. Als hij er een potje van maakt, wordt hij subiet weggestemd. Dat is nog wat anders dan in Nederland.

Maar bij een complexere beslissing, zoals de beslissing over de euro moet ik Maartena gelijk geven, alhoewel zo'n proces wel moet groeien. Want de Nederlandse overheid behandelt ons al eeuwenlang als kinderen, die niet voor zichzelf kunnen kiezen. Dan gaan mensen zich ook zo gedragen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_39062150
Ze wilden de meningen wel weten, om daar wat aan te doen, niet om ernaar te luisteren gelukkig. De gemiddelde burger heeft te weinig verstand van dit soort zaken en reageert impulsief en met een korte termijns visie naar Europa. Gelukkig hebben we mensen als Bot die duidelijk maken dat we gewoon doorgaan met toetreding van landen. De meeste mensen beseffen niet dat dit 1 van de meest succesvolle onderdelen van Europa is.

Ik kan me dan ook zeer goed vinden in deze omschrijven van Winston Churchill:

"Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried. " en "The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_39070216
Wat een stelletje uilskuikens zijn het ook in Den Haag. Onlangs is er nog een uitgebreid item aan bod gekomen in Buitenhof met die bekende rechtsgeleerde (weet zijn naam zo niet, maar die gozer met dat relatief lange grijze haar). Hij opperde dat Nederland eigenlijk nu al niet meer is dan een speelbal van Europa, aangezien nu pas hier in Nederland bekend wordt waar we nu destijds eigenlijk voor hebben getekend.
pi_39071127
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:23 schreef FuifDuif het volgende:
Wat een stelletje uilskuikens zijn het ook in Den Haag. Onlangs is er nog een uitgebreid item aan bod gekomen in Buitenhof met die bekende rechtsgeleerde (weet zijn naam zo niet, maar die gozer met dat relatief lange grijze haar). Hij opperde dat Nederland eigenlijk nu al niet meer is dan een speelbal van Europa, aangezien nu pas hier in Nederland bekend wordt waar we nu destijds eigenlijk voor hebben getekend.
Tja, het recht van de sterkste(n) zal altijd groter blijven dan eerlijkheid/democratie, alleen Nederland is zo naief omdat principe iedere keer maar weer aan te vechten, én vertrouwt iedereen (in deze wereld nog wel) op z'n woord.
Yeah baby Yeah!
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:47:23 #34
146133 DeepThought
lower than ever
pi_39089937
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 02:01 schreef maartena het volgende:

[..]

Volgens mij begin je enigzins te snappen waar het allemaal om draait in de politiek.

De enige partij die echt naar het volk wil luisteren is D'66, die een bindend referendum vast wil leggen in de grondwet. Alle referenda die nu zijn gehouden zijn alleen maar ter indicatie en word vaak niets mee gedaan. Ander goed voorbeeld is de aanleg van IJburg. slechts 40% stemde voor, iets van 55% stemde tegen (en nog wat geen mening/blanco ofz), en de Gemeente Amsterdam pakte de resultaten op, gooide ze in de vuilnisbak, en vertelde de aannemer dat ie mocht beginnen met heien.

Als we een referendum hadden mogen houden over de Euro, dan hadden we nu nog de gulden gehad. (Zie Denemarken met hun Deense Kroon) Als we een referendum mogen houden over de 5e baan van Schiphol, dan was ie er nooit gekomen. Als we een referendum hadden gehouden over de Betuwelijn dan was ie er ook niet gekomen. En ik denk dat als er in de gehele EU een referendum was gehouden over nieuwe leden, dat geen van de 10 landen die vorig jaar erbij zijn gekomen nu lid waren.
quote:
Wat betrefd toetreding van Turkije tot de EU, ik ben er voornamelijk om economische redenen tegen, maar ik denk dat "het gewone volk" er voornamelijk om culturele redenen tegen is.... Islamitisch land hoort niet in Europa etc. Ik zie voorlopig niet in hoe de Turkse economie echt sterk genoeg kan zijn voor de EU. Bovendien moet elk nieuw land de Euro aannemen, en dat gaat in het oostblok ook gebeuren. Ik denk gewoon niet dat Turkije de komende 10 jaar klaar is voor de Euro. Kom over 10 jaar nog maar eens kijken.
Ik denk dat je je erg vergist in de economische macht van Turkije. Er wordt erg veel kleding gemaakt, maar ook elektronica en huishoudelijke apparaten voor vele merken! Daarnaast floreert het toerisme er als nergens anders.
De verregaande macht van het leger en de bijbehorende perscensuur, lijkt me echter wel een reden om goed te bezinnen, eer we iets met of tegen Turkije beginnen. (zie hier)
quote:
Maar in principe gaat dit topic dus over de regering die niet luisterd naar het volk. En volgens mij is dat soms best verstandig, omdat ik van mening ben dat de emoties die het volk heeft rondom een bepaald onderwerp, zoals het behoud van de Gulden bijvoorbeeld, de vooruitgang tegen zullen houden. Soms moet de regering gewoon beslissen, klaar uit.
Wat ik tot nu toe van de euro gezien heb kan ik nauwelijks een economisch succes noemen, om nog maar te zwijgen van al die Europeanen die nog steeds (moeten) omrekenen naar de originele munteenheid, en iedere keer weer schrikken. Ook heb ik de economie van Engeland, Denemarken of Zweden nog niet in zien storten, dus blijft het maar de vraag wat nu beter is natuurlijk: naar het volk luisteren, of het volk buitensluiten en de belangrijke beslissingen nemen met een klein clubje ingewijden?
follow the money
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')