nope het is zelfs een direct gevolg (wist ik ook niet)quote:Op maandag 22 mei 2006 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
De eerste kruistochten waren niet de "schuld" van moslims, het was een opruiende toespraak van een of andere gare Paus (gebaseerd op leugens) die spanningen in de regio versterkten. Zo'n toespraak net als waarin communisten afgeschilderd werden als baby-eetende monsters. De islam zit dan ook niet in een "fase", dat zou erg gek zijn, vooral gezien de verschillen binnen de Islamitische wereld zelf.
http://home.tiscali.nl/vanexel/Hfdst-1.htmlquote:In het jaar 610 veroverden de Perzen de stad Jeruzalem die deel uitmaakte van het Byzantijnse rijk. Zij werden hierbij geholpen door de joodse inwoners. Het christelijk deel van de bevolking van Jeruzalem werd afgeslacht door de Perzen en de Joden. Deze verovering van Jeruzalem was een grote schok voor de christenen.
De Byzantijnse keizer Heraklius heroverde Jeruzalem in 629. Dit wordt wel als de allereerste kruistocht beschouwd.
jammer dat hij niet kloptquote:
nou nee, niet helemaal .. de 10 geboden zijn de woorden van god/allah, alles andere is interpretatie, propheten etc ..quote:Op maandag 22 mei 2006 12:45 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Volgens de gelovigen is dat allemaal het woord van god/allah. Grappig eigenlijk wel dat de gelovigen dan eigenlijk een slechte leider hebben gecreeerd.![]()
Nee dus, het is geen feit dat de Christenen werden afgeslacht door de Perzen en de Joden. Juist het bovenstaande verhaal bevestigd mijn post, een paus baseerde zijn toespraak op geruchten dat Christenen en masse zouden worden lastiggevallen door moslims en joden. Tot op de dag van vandaag is er geen enkele feit boven tafel gekomen die dit gerucht bevestigd. Het gerucht verstrekte de spanningen en leidde uiteindelijk tot het grotere conflict.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
nope het is zelfs een direct gevolg (wist ik ook niet)
In het jaar 610 veroverden de Perzen de stad Jeruzalem die deel uitmaakte van het Byzantijnse rijk. Zij werden hierbij geholpen door de joodse inwoners. Het christelijk deel van de bevolking van Jeruzalem werd afgeslacht door de Perzen en de Joden. Deze verovering van Jeruzalem was een grote schok voor de christenen.
De Byzantijnse keizer Heraklius heroverde Jeruzalem in 629. Dit wordt wel als de allereerste kruistocht beschouwd.
de paus waar jij het overhebt is urbanus 2 en dat is pas 400+ jaar later.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee dus, het is geen feit dat de Christenen werden afgeslacht door de Perzen en de Joden. Juist het bovenstaande verhaal bevestigd mijn post, een paus baseerde zijn toespraak op geruchten dat Christenen en masse zouden worden lastiggevallen door moslims en joden. Tot op de dag van vandaag is er geen enkele feit boven tafel gekomen die dit gerucht bevestigd. Het gerucht verstrekte de spanningen en leidde uiteindelijk tot het grotere conflict.
De basis van de in jouw ogen "1e kruistochten" had ook niet of nauwelijks met de islam te maken, eerder met het Romeinse rijk dat aan het vervallen wasquote:Op maandag 22 mei 2006 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de paus waar jij het overhebt is urbanus 2 en dat is pas 400+ jaar later.
Maar dat uitmoorden was mijn punt niet het veroveren wel.
Het veroveren wel? Waarom zouden we de kolonisatie van andere landen in de huidige periode dan wegwuifen? We hadden het sowieso over kruistochten, en daar valt de periode waar jij het over hebt niet onder.quote:Op maandag 22 mei 2006 13:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de paus waar jij het overhebt is urbanus 2 en dat is pas 400+ jaar later.
Maar dat uitmoorden was mijn punt niet het veroveren wel.
als je even de geschiedenisboeken induikt, Iran voor komeinhi (of hoe je hem speld), dus onder de sjah, en je kijkt naar hoeveel iraanse vluchtelingen we hadden in europa in die tijd .. dan zou je zeggen dat dat al een tijd aan de gang is ?quote:Op maandag 22 mei 2006 13:51 schreef dVTB het volgende:
Kledingcode of geen kledingcode... anders-denkenden, anders-gelovigen of anders-geaarden zijn in Iran hun leven niet zeker. Diverse groeperingen (waaronder hervormingsgezinden) worden door extremistische moslim-geestelijken effectief onderdrukt. Verkiezingen zijn schijnvertoningen, minderjarigen worden geëxecuteerd, enzovoort, enzovoort, enzovoort.
Topics waarin onjuistheden over Iran worden gezegd, zijn kwalijk. Maar topics waarin net wordt gedaan alsof alles er hosanna olé is, zijn nog veel kwalijker. Dan sluiten we namelijk onze ogen voor de realiteit.
iemand die zich daar mee bezighoudquote:Op maandag 22 mei 2006 13:57 schreef moussie het volgende:
tja, dat bakkeleien over jeruzalem was op dat moment al zo'n kleine 1000 jaar aan de gang .. de joden hebben die stad al een riant aantal keren heroverd voor 610
en dat had dus idd helemaal niets te maken met het islam dat op dat moment maar net was ontstaan en zich concentreerde rond mekka en medina ..
maar ja, site van de tempeliers als bron .. de kruisridders nota bene
Nee hoor, grotendeels eerstejaars stof. Maar als ik feitelijke misstappen heb begaan, hoor ik het graag.quote:Op maandag 22 mei 2006 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
D Als Johan deze website ook als bron gebruikte, snap ik zijn houding meteen.
Ik heb met geen woord over Amerikanen gerept, noch heb ik geclaimd dat de Amerikanen geen enkel aandeel hebben in de ontstane situatie. Ik stel alleen vast wat de situatie in Iran is. In één woord samenvattend: mensonterend. Dus als hier in topics de suggestie wordt gewekt dat Iran zo erg niet is, wil ik toch even kunnen wijzen op de misstanden.quote:Op maandag 22 mei 2006 14:12 schreef moussie het volgende:
als je even de geschiedenisboeken induikt, Iran voor komeinhi (of hoe je hem speld), dus onder de sjah, en je kijkt naar hoeveel iraanse vluchtelingen we hadden in europa in die tijd .. dan zou je zeggen dat dat al een tijd aan de gang is ?
maar nu blijkt dat de sjah een vriendje was van de amerikanen, sterker nog, ze hebben hem destijds geholpen terug te keren en hem te re-installeren als regent .. de sjah van de savak, de sjah voor wiens terreurbewind ontelbaar veel iraniërs hebben moeten vluchten .. zo gek is dat niet dat die mensen daar een hekel hebben aan de amerikanen
Vraag eens aan de Iraniers die in Iran wonen hoe mensonterend ze hun leven zelf ervaren, in plaats van een westerling die meent te weten hoe een goede maatschappij wel of niet in elkaar hoort te zitten, dat zou ik nou wel eens uit hun eigen mond willen horen.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:31 schreef dVTB het volgende:
Ik heb met geen woord over Amerikanen gerept, noch heb ik geclaimd dat de Amerikanen geen enkel aandeel hebben in de ontstane situatie. Ik stel alleen vast wat de situatie in Iran is. In één woord samenvattend: mensonterend. Dus als hier in topics de suggestie wordt gewekt dat Iran zo erg niet is, wil ik toch even kunnen wijzen op de misstanden.
Jij bent in Iran geweest ? Of ga je af op de al jaren draaiende propagandamachine die je wil laten geloven dat Iran het land van het kwaad isquote:Op maandag 22 mei 2006 22:31 schreef dVTB het volgende:
Ik heb met geen woord over Amerikanen gerept, noch heb ik geclaimd dat de Amerikanen geen enkel aandeel hebben in de ontstane situatie. Ik stel alleen vast wat de situatie in Iran is. In één woord samenvattend: mensonterend. Dus als hier in topics de suggestie wordt gewekt dat Iran zo erg niet is, wil ik toch even kunnen wijzen op de misstanden.
quote:.....Meanwhile, Amir Taheri, the Iranian neocon described as “a prominent Iranian journalist under the Shah” by the Financial Times..........
Benador Associatesquote:.........In order to put Taheri and Benador into perspective, consider the latter promoted “Khidhir Hamza, an Iraqi nuclear scientist who fled to the United States in the early 1990s, where he wrote a book claiming that Saddam Hussein had a nuclear bomb.....
bronquote:Canadese krant excuseert zich voor Iraans -gele ster- bericht
De Canadese krant The National Post heeft zijn verontschuldigingen aangeboden voor een vorige week gepubliceerd artikel waarin werd beweerd dat de majlis, het Iraanse parlement, een wet heeft gestemd die niet-moslims verplicht een herkenningsteken te dragen (voor Christenen was dat een rode ster, voor Joden een gele). Hoewel niet op enige feiten gebaseerd, volstond het bericht om prompt verontwaardigde reacties uit te lokken van de premiers van Canada en Australië, Stephen Harper en John Howard. Woensdag werd de Canadese ambassadeur in Teheran door de Iraanse overheid geconvoceerd om te protesteren tegen de "onbezonnen uitingen" van de Canadese premier.
Benador Associates
In een lang commentaarstuk geeft hoofdredacteur Douglas Kelly van de National Post woensdag toe dat "het duidelijk is dat het verhaal verzonnen is". Het krantenartikel werd vrijdag prompt door Teheran ontkend, maar werd niettemin overgenomen door, onder andere, de Jerusalem Post, het Simon Wiesenthal Center, The New York Post en National Review. Volgens Kelly was het verhaal gebaseerd op een stuk van de Iraans-Amerikaanse CNN-journalist Amir Taheri en "verscheidene andere bronnen", waaronder "mensenrechtengroeperingen". Een van die bronnen blijkt echter Eleanor Benador te zijn van Benador Associates, een pr-firma die ook in aanloop naar de invasie van Irak werkte in opdracht van neocons als Richard Perle, James Woolsey en Michael Ledeen. De National Post is een conservatieve, pro-Israëlische krant.
Vertaaldienst zet om
Premier Harper had in zijn veroordeling wel enig voorbehoud aangetekend, maar vond toch dat een en ander typerend is voor "de natuur van het Iraanse regime". De voorbije maanden wordt het Iraanse regime, in het bijzonder de populistische president Mahmoud Ahmadinejad, wel vaker direct of indirect in verband gebracht met het Derde Rijk en Adolf Hitler. Tijdens zijn bezoek aan Washington had de Israëlische premier Ehud Olmert het dinsdag over een Iran dat enkele maanden van de atoombom verwijderd is, "net als Hitler". Eerder al waren uitspraken van Ahmadinejad over de "mythevorming rond de Holocaust" en de "illegitimiteit van het Israëlische regime" door de pro-Israëlische vertaaldienst MEMRI (geleid door het neocon-paar David en Meyrav Wurmser) omgezet in "ontkenning van de holocaust" en de oproep tot fysieke vernietiging van Israël, zo stelde onder andere de Amerikaanse historicus en professor Juan Cole (die het Farsi machtig is)vast.
Verkeerd topic?quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:59 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
geenstijl heb ik sinds vorige week van m'n computer geband....AHA gaf de doorslag
..ik bedoel, ben nou geen AHA fan, maar de overtuigingen die het merendeel van het geenstijl-publiek heeft, is werkelijk![]()
quote:
lees de OP's eens, is best goed voor jequote:Op zaterdag 20 mei 2006 23:55 schreef Hallulama het volgende:
Propagandakleuren
Het is helaas nog even wachten totdat GeenStijl met een rectificatie komt.
Tief toch een eind op met die vage bronnen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:37 schreef typtypo het volgende:
o11.0 NON-MUSLIM SUBJECTS OF THE ISLAMIC STATE (AHL AL-DHIMMA)
knip/
http://boston.indymedia.org/newswire/display_any/21475
When historians look back on the United States war in Iraq, they will almost certainly be struck by how a small group of mainly neo-conservative analysts and activists outside the administration were able to shape the US media debate in ways that made the drive to war so much easier than it might have been.quote:Op donderdag 25 mei 2006 10:52 schreef schatje het volgende:
[..]
Benador Associates
Een van die bronnen blijkt echter Eleanor Benador te zijn van Benador Associates, een pr-firma die ook in aanloop naar de invasie van Irak werkte in opdracht van neocons als Richard Perle, James Woolsey en Michael Ledeen. De National Post is een conservatieve, pro-Israëlische krant.
als ik het goed herinner was toen het idee dat dat gebeuren in Iraq niet zo lang zou duren, men verwachte in een keer door te kunnen stoten naar Teheran .. toen was het de universiteit voor terroristen oid ..quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:02 schreef NorthernStar het volgende:
Toen ging het om draagvlak voor een oorlog tegen Irak te creeeren. Ze zijn nog steeds bezig. Nu voor een oorlog tegen Iran.
En daar gaat AHA zich nu aan verbinden.
het trieste is dat zelfs nu de canadese krant het zelf gerectificeerd heeft, geenstijl nog steeds geen update of rectificatie heeft geplaatst. beetje jammerquote:
Het is duidelijk dat de hardcore neocons hun oorspronkelijke plan nooit opgegeven hebben. Na Irak is Iran aan de beurt (en Syrië en uiteindelijk SA ook). Regime change bewerkstelligen, desnoods met militair geweld, en daarna het land voorgoed breken door opsplitsing lang etnische en religieuze grenzen. De balkanizatie van het Midden Oosten.quote:Op donderdag 25 mei 2006 17:20 schreef moussie het volgende:
[..]
als ik het goed herinner was toen het idee dat dat gebeuren in Iraq niet zo lang zou duren, men verwachte in een keer door te kunnen stoten naar Teheran .. toen was het de universiteit voor terroristen oid ..
en zo blijft Amerika de druk opvoeren, zowel politiek als ook via de media .. in de hoop dat "een kat in het nauw rare sprongen maakt" ?
Alsof het voor de gemiddelde bezoeker van die site nog iets uitmaakt. Die zijn toch al te ver heen.quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:18 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
het trieste is dat zelfs nu de canadese krant het zelf gerectificeerd heeft, geenstijl nog steeds geen update of rectificatie heeft geplaatst. beetje jammer
Plus dat ze hun zo gewenste oorlog nog niet hebben. Het gaat duidelijk niet helemaal zoals ze van tevoren gedacht hadden. Dat Rusland en China zich nu al zouden beginnen te laten gelden was sneller dan verwacht en dat veranderd de situatie merkbaar (China, Russia welcome Iran into the fold).quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:15 schreef moussie het volgende:
schrale troost is dat de oorspronkelijke doelstelling niet waar is gemaakt .. binnen 25 jaar terug in Iran
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze Syrie en Iran wel even tegelijk zouden gaan aanpakken, maar Syrie is helemaal uit de picture verdwenen. Niet vreemd natuurlijk als je de ontwikkelingen in de zaak-Hariri bekijkt. Als ik me het goed herinner kwam het er op neer dat de belangrijkste getuige gemarteld en bedreigd was om tegen de leiders van Syrie getuigen. Onder leiding van de zoon van Hariri nog wel. De hufter! Reopen de zaak Hariri!quote:Op donderdag 25 mei 2006 21:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat de hardcore neocons hun oorspronkelijke plan nooit opgegeven hebben. Na Irak is Iran aan de beurt (en Syrië en uiteindelijk SA ook). Regime change bewerkstelligen, desnoods met militair geweld, en daarna het land voorgoed breken door opsplitsing lang etnische en religieuze grenzen. De balkanizatie van het Midden Oosten.
Ohhh shit ik zit op het verkeerde spoor: dit is een complot. En die bestaan niet.quote:"Hussam Taher Hussam, said he had been held in Lebanon by supporters of Saad Hariri, the son of the former prime minister, and subjected to torture and drug injections to force him to testify. Saad Hariri, he said, offered him $1.3 million if he would lie about senior Syrian officials. …
"He said Mr. Hariri and his associates had asked him to tell investigators that he had seen a truck used in the assassination at a Syrian military camp, and to present false evidence implicating Maher Assad, the younger brother of President Bashar al-Assad of Syria, and Asef Shawkat, the president's brother-in-law, in the killing in February."
He die vage bron is toevallig de sharia.quote:Op donderdag 25 mei 2006 16:40 schreef schatje het volgende:
[..]
Tief toch een eind op met die vage bronnen.
amnesty.org
hrw.org
En dan zoeken op Iran (of een ander willekeurig land).
Dat zijn bronnen die over het algemeen betrouwbaar zijn.
en dan zeg je dat dit de leefregels voor ale moslims zijn?quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:16 schreef typtypo het volgende:
[..]
He die vage bron is toevallig de sharia.
De sharia die regimes als iran het liefst een op een over zouden nemen voor hun staatsinrichting ja.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:42 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
en dan zeg je dat dit de leefregels voor ale moslims zijn?
Moslims baseren hun geloof op de koran. Dat jij zegt dat elke moslim fundamentalist haalt en het bewijs uit de sharia haalt is echt lachwekkend bedroevend slecht.
je lijkt wel geobserdeerd om die mensen belachelijk te maken en in een hoek te drukken. Je mag jezelf dan wel de boodschapper vinden die belachelijk gemaakt wordt. maar dat is dan terecht, weinig boodschappers heb ik met appels zien vergelijken met peren en uit dat verschil het gelijk zien te halen![]()
Ja nu het niet meer zo makkelijk op Syrië te pinnen is hoor je er niks meer over, is het ineens niet meer belangrijk wie hem dan wel opgeblazen heeft... Israel heeft haar zin, Syrië is uit Libanon weg.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:15 schreef 6833-228 het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk wel verwacht dat ze Syrie en Iran wel even tegelijk zouden gaan aanpakken, maar Syrie is helemaal uit de picture verdwenen. Niet vreemd natuurlijk als je de ontwikkelingen in de zaak-Hariri bekijkt. Als ik me het goed herinner kwam het er op neer dat de belangrijkste getuige gemarteld en bedreigd was om tegen de leiders van Syrie getuigen. Onder leiding van de zoon van Hariri nog wel. De hufter! Reopen de zaak Hariri!
Eens kijken of ik er nog iets over kan vinden.
Ja hier: The Syrian Gambit Unravels
Uit de NY Times:
Ah sommige mensen.. Never argue with a fool zeggen ze toch?quote:[..]
Ohhh shit ik zit op het verkeerde spoor: dit is een complot. En die bestaan niet.![]()
Better luck next time 6833-228 !
ja maar dat is niet leuk. Dat is teveel normaal. Het is veel leuker om een ander land te pakken(USA of israel) die er ook meer dan neutraal tegenover staan dat Syrie weg is. En om dan dat landen aan te vallen op een mogelijk complot, dat is veel leukerquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:37 schreef sp3c het volgende:
Libanon heeft haar zin
mee eens. Het is eigenlijk raar dat er een dode premier voor nodig is om zoiets tot stand te brengen.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:50 schreef sp3c het volgende:
mjah maar realistisch gezien zal het Israel weinig boeien of Syrie zich terugtrekt zolang ze Hezbollah niet met zich meenemen
De Libanezen hadden genoeg van de Syrische bezetting en die is nu afgelopen dus dat kan ik alleen maar toejuichen
in een machtsvacuüm zijn dingen mogelijk die anders ondenkbaar zijnquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:51 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
mee eens. Het is eigenlijk raar dat er een dode premier voor nodig is om zoiets tot stand te brengen.
BS!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:50 schreef sp3c het volgende:
mjah maar realistisch gezien zal het Israel weinig boeien of Syrie zich terugtrekt zolang ze Hezbollah niet met zich meenemen
De Libanezen hadden genoeg van de Syrische bezetting en die is nu afgelopen dus dat kan ik alleen maar toejuichen
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:07 schreef sp3c het volgende:
en is die deal om Hezbollah te ontmantelen gesloten sinds Syrie zich terug heeft getrokken?
zijn de raketaanvallen van Hezbollah opgehouden?
nee he?
Dat dus.quote:
If Syria did not kill Hariri, who could have? There is no shortage of potential candidates, including far-right Christians, anxious to rouse opinion against Syria and expel it from Lebanon; Islamist extremists who have not forgiven Syria its repression of the Muslim Brotherhood in the 80s; and, of course, Israel.
Israel's ambition has long been to weaken Syria, sever its strategic alliance with Iran and destroy Hizbullah. Israel has great experience at "targeted assassinations" - not only in the Palestinian territories but across the Middle East. Over the years, it has sent hit teams to kill opponents in Beirut, Tunis, Malta, Amman and Damascus.
Syria, Hizbullah and Iran have stood up against US and Israeli hegemony over the region. Syria continues to demand that Israel return the Golan Heights, seized in 1967. Damascus will not allow Lebanon to conclude a separate peace with Israel unless its own claim is also addressed
Guardian - Who killed Rafik Hariri?
Dank je.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:12 schreef Chadi het volgende:
Het gaat Syrie om de Golan en Shebba farms.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |