Concerten Europa 2006:quote:De naam Guns N' Roses is afgeleid van twee eerdere projecten, LA Guns en Hollywood Rose.
Met de eerste samenstelling werden drie albums uitgebracht:
Live ?!*@ Like a Suicide - (een EP uitgebracht in eigen productie) (1985)
Appetite for Destruction - (1987)
G N' R Lies - (1988)
Van het album Appetite for Destruction werden wereldwijd 20 miljoen exemplaren verkocht. Kort nadat G N' R Lies was uitgebracht, verliet drummer Steve Adler de band. Volgens geruchten moest hij de band verlaten omdat hij weigerde zich te laten behandelen voor zijn heroďne-verslaving.
Guns N' Roses werd versterkt met drummer Matt Sorum en keyboard-speler Dizzy Reed. In deze samenstelling werden in 1991 de albums Use Your Illusion I en Use Your Illusion II uitgebracht. Na het uitkomen van deze albums verliet Izzy Stradlin de band en werd hij vervangen door Gilby Clarke. Ruim twee jaar lang toerde Guns N' Roses de wereld rond. Gedurende deze periode kwam de single November Rain uit, een nummer dat jaren op nummer 1 in de Nederlandse Top 100 aller tijden heeft gestaan, maar in 2003 werd verdreven naar de 2e plaats door het nummer One van U2.
In 1993 kwam een nieuw album uit, met covers van de helden van Guns N' Roses: The Spaghetti Incident. Omdat inmiddels de grunge de heavy metal had vervangen als populairste stroming binnen de rockmuziek, verkocht dit album slecht. De jaren erop viel Guns N' Roses langzaam uit elkaar, totdat van de oorspronkelijke bezetting uiteindelijk alleen Axl Rose overbleef.
In 1998 vormde Axl Rose een nieuwe groep Guns N' Roses met John Freese (drums), Tommy Stinsons (basgitaar), Robin Finck (gitaar), Paul Huge (gitaar) en Dizzy Reed (keyboard). In 1999 kwam een nieuwe single uit als voorloper van een nieuw album (Chinese Democracy). Dit album is echter (nog) steeds niet uitgebracht. In 2004 is wel een Greatest Hits album verschenen met daarop de nog niet eerder uitgebrachte Rolling Stones cover Sympathy for the devil. De (ex)leden van Guns N' Roses waren het echter niet eens met het uitbrengen en voor het eerst in jaren stonden Axl Rose en zijn voormalige bandleden eens niet tegenover elkaar, maar samen voor het gerecht in een poging het uitbrengen te verbieden.
Guns N'Roses blijft problemen hebben met bandleden. Zo is er inmiddels alweer een gitarist, genaamd Buckethead, die in de band was geplaatst en hem in 2004 alweer verlaten heeft, wederom vertragingen in de hand spelend ten aanzien van geplande concerten.
Alhoewel nieuw materiaal vooralsnog uitblijft, zijn er wel de nodige aankondigingen gedaan. In september 2005 deed Axl Rose de uitspraak dat er mogelijk nieuw materiaal zal verschijnen van Guns N' Roses op de komende soundtrack van The Da Vinci Code, de verfilmde versie van Dan Brown's gelijknamige bestseller. Oud-gitarist Slash liet in december dat jaar tijdens een interview bij het Amerikaanse radio station WMMR weten dat het album Chinese Democracy in maart 2006 uit zou moeten komen. Zelf liet Axl Rose in januari 2006 weten in het tijdschrift Rolling Stone, dat "men dit jaar nog muziek zal gaan horen". Inmiddels is de release alweer opgeschoven naar het najaar van 2006, hetgeen Axl Rose in mei 2006 bevestigde in een interview op het Amerikaanse rockstation Q 104.3.
Tevens gaat een nieuwe tour in de lente in Europa van start. Op 2 Juli 2006 geeft de band een concert in Nederland in het Goffertpark in Nijmegen. Ze gaan touren in Europa, V.S. en Azië. Vooralsnog zijn er alleen Europese datums bekend. De rest volgt binnenkort.
It has a capacity of 5039 standing and 3632 sitting.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:30 schreef Reddiablo het volgende:
Jaaaaaaaaaaaa, ik heb net 2 tickets ook voor Hammersmith in London
Zaalgrootte van de HMH ongeveer, volgens mij - jaaaaaaaaaaa
(wel seated, want standing was al uitverkocht)
Waarom helemaal daar?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:04 schreef koudair het volgende:
heb trouwens voor zowel Parijs als Londen standing tickets..
quote:GN'R will headline KROQ's Inland Invasion 2006 on September 23rd at the Hyundai Pavillion at Glen Helen.
Axl thinks the surprise acoustic show they did is the smartest thing he's done in ten years. He also mentioned how it's similar to when GN'R played at CBGB's in 1987.
Getting attacked by Tommy Hillfiger at Plum last night was the most surreal thing that has happened in his life (Axl was attacked by Tommy because he moved Tommy's girlfriend's drink). Tommy was thrown out by security.
He talked about the New York shows and says Izzy left because he had to get up early.
And lastly:
DJ: The cd is coming out later this year?
Axl: Yes, absolutely.
Inderdaad. Dit heeft niets maar dan ook niets meer met GnR te maken. Ik snap dan ook niet dat mensen hier nog hun centen aan uitgeven! Als Axl een kutdag heeft is ie na 15 minuten weer vertrokken en daar sta je dan met je duur betaalde kaartje.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:44 schreef StunningCunt het volgende:
Dit is niet GnR meer..helaas.
Dit is de Axl Ego-Show. Face it
Yeah right ! Dat album komt nooit meer uit.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:43 schreef Zon het volgende:
Axl heeft een interviewtje gegeven aan een radio-station:
mms://kroq.wmod.llnwd.net/a168/o1/kbaudio/axel.asf
Samenvatting:
[..]
Bah, ik heb seating tickets - maar toch....quote:Op vrijdag 19 mei 2006 19:04 schreef koudair het volgende:
ben benieuwd welke zangers/muzikanten in europa gastoptredens geven
heb trouwens voor zowel Parijs als Londen standing tickets..
quote:May 20, 2006 -- Tommy Hilfiger really showed his "Appetite for Destruction" yesterday when he pummeled Guns N' Roses frontman Axl Rose in a dispute over a VIP table at Rosario Dawson's birthday party, sources said.
The midnight turf battle erupted when Axl moved Hilfiger's girlfriend's drink in the banquette area of The Plumm nightclub on West 14th Street - where the "Rent" actress was celebrating her 27th birthday.
A densely packed crowd of celebs - including Lenny Kravitz and Kid Rock - had ringside seats to the battle.
The feisty fashionista was acting all gangsta, hitting Axl with a flurry of punches, one that landed under Rose's eye.
"First [Axl and Tommy] were sitting. Then they were pulling on each other . . . It got so out of control," said a shocked witness.
As the punch-up escalated, Hilfiger introduced Rose to some "November Pain" with a blow to the cheek. Club guards quickly tried to separate the men.
"A bunch of security ran over - but Tommy would not back down. He was just out to take him down," the witness said.
"Kid Rock got trampled by people running over. It was unbelievable."
Eventually, the designer's own bodyguard pulled him out of the club.
Yesterday, club owner Noel Ashman pointed the finger at Hilfiger: "Axl was a gentleman and had the good sense not to retaliate, as he would have done some serious damage to Hilfiger."
Rose said the attack was unprovoked, in an interview with The Post in his dressing room.
The singer said Hilfiger may have been angry because he'd been told to move to make room for Rose and his entourage.
Rose described Hilfiger as "foaming at the mouth."
When Rose took the stage a few minutes later to perform the song "You're Crazy," he dedicated it "to my good friend Tommy Hilfiger."
Kid Rock, wearing a black-brimmed hat and smoking a cigar, took his fellow rocker's side, and explained that Hilfiger was upset because he is way further down on the fame food chain.
The hierarchy, according to Kid Rock, begins with mere mortals and works its way up to sports stars.
"After that it's movie stars, then rock stars, then Michael Jordan." Hilfiger is somewhere between a mere mortal and a sports star in this ranking.
Lenny Kravitz seemed to side with Hilfiger, and also fled the club soon after Hilfiger got the heave-ho.
Hilfiger's peeps would not comment yesterday.
Ja, ik ook, maar ik vrees toch ook wel een beetje het ergste.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:11 schreef Djaser het volgende:
Nou ik ben toch benieuwd naar hun graspop optreden
meer een legendarische naam. Guns is Guns niet meer, heel simpel.quote:Op maandag 22 mei 2006 01:00 schreef Backdoorman het volgende:
Tis en blijft een legendarische band (nu al!!) en om die live te zien spelen....kan echt niet wachten!!!!!!!!
Kan. Toch vind ik het arrogant van Axl om te denken dat hij met een compleet andere band nog steeds guns n' roses is.quote:Op maandag 22 mei 2006 11:32 schreef Reddiablo het volgende:
Guns is Guns niet meer.. ach, misschien zijn ze nog wel beter geworden dan vroegah.
VR is bij lange na geen Guns n' Roses.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:51 schreef Cage333 het volgende:
Velvet Revolver dat is de nieuwe Guns 'n Roses, Axl sucks!
Ben ik het op zich wel mee eens, maar GnR is nog meer GnR dan Inxs Inxs is. Dan Alice in Chains Alice in Chains is en dat Queen Queen nog is.quote:Op maandag 22 mei 2006 12:07 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Kan. Toch vind ik het arrogant van Axl om te denken dat hij met een compleet andere band nog steeds guns n' roses is.
ach, behalve dat slash er niet meer bij is, maakt het voor mij weinig verschil! tgaat om de muziek en om axl dus wat dat betreft blijft het voor mij DE Guns n Roses!!!! Fameuze band van de late jaren 80!!!!quote:Op maandag 22 mei 2006 10:20 schreef Dandelion het volgende:
[..]
meer een legendarische naam. Guns is Guns niet meer, heel simpel.
quote:LATEST: TOMMY HILFIGER's brother MICHAEL H has leaped to the defence of the designer's nightclub fight with AXL ROSE, insisting the warring pair didn't recognise each other until it was too late.
The fashion guru and GUNS N' ROSES frontman came to blows at ROSARIO DAWSON's birthday party at New York hotspot The Plumm after Rose moved Hilfiger's girlfriend's drink so it wouldn't get spilled.
Rose claims Hilfiger went ballistic and started "smacking" him.
This week (begs22MAY06), reports emerged Hilfiger disliked Rose because he was dating his brother's ex-wife DIANE O'CONNOR.
However, Michael H insists he is friends with Rose and his ex, and is happy for them to be in a relationship.
He tells gossip site PageSix.com, "I gave Axl my blessing - if he wants to date my ex-wife, that's fine with me.
"I don't think Axl knew it was Tommy and I don't think Tommy knew it was Axl.
But by the time they realised it, the fuse was already lit - and you can't put out the fuse on dynamite.
"We're all family. Axl's guitarist in Guns N' Roses is RICHARD FORTUS, who also plays in my band (MICHAEL H AND THE BASHERS). I've seen Axl and my ex-wife practically every night for the past two weeks, and we're all cool. I'm sure that he and Tommy will make up over a drink or dinner someday."
Nope, vanavond 22:00 pas:quote:Op donderdag 25 mei 2006 13:04 schreef ilmonco76 het volgende:
zijn er nog nieuwe setlists beschikbaar? volgens mij zijn er alweer shows gespeeld
de eerste show en hij is weer eens 1,5 uur te laat...sommige dingen veranderen ook nooitquote:Op donderdag 25 mei 2006 14:13 schreef Zon het volgende:
[..]
Nope, vanavond 22:00 pas:
May 25th, 2006
Madrid, Spain @ Auditorio Parque Juan Carlos I
Op RAR betreft het een nachtshow.. dat betekent dus dat hij zo rond 7 uur in de ochtend komt opdagenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:39 schreef koudair het volgende:
[..]
de eerste show en hij is weer eens 1,5 uur te laat...sommige dingen veranderen ook nooit
het te laat komen is hem niet door iedereen in dank afgenomen. De Spaanse pers heeft hem afgemaakt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:31 schreef ilmonco76 het volgende:
[..]
Op RAR betreft het een nachtshow.. dat betekent dus dat hij zo rond 7 uur in de ochtend komt opdagen
uit diverse bronnen komen berichten dat ze de show op tijd moesten stoppen, vandaar de iets kortere set listquote:Op zondag 28 mei 2006 12:23 schreef ORTECA het volgende:
De rir show van afgelopen nacht was top!!!
En hij kwam maar een half uurtje te laat(dat valt toch best mee voor axl begrippen)
Jammer dat het geluid via de live stream soms zo slecht was...gelukkig lag het niet aan de band maar aan de barre soundbourd.
De setlist was helaas niet zo bijzonder,ze speelden maar 3 nieuwe nummers...
Mischien dat de andere nummers nog een verassing moeten zijn voor het grote publiek?!
Axl stem klonk weer erg goed!!!!
Dat ze op zo'n groot festival zulk slecht geluid hebben? Of wat bedoel je?quote:Op zondag 28 mei 2006 18:15 schreef StunningCunt het volgende:
omg http://www.youtube.com/watch?v=a5j2B2V7XYg
what a joke !
heb em eigenlijk nog nooit beter gehoord. Hij zingt zich zelf altijd aan gort heb ik het ideequote:Op zondag 28 mei 2006 18:37 schreef StunningCunt het volgende:
zijn stem is helemaal naar de kloten hier. Lijkt wel een slechte imitatie van zichzelf.
Het geluid is ook slecht, dat geef ik toe.
voor het nummer begint hoor je iemand roepen Dizzy just paradise...toch tijdnoodquote:Op zondag 28 mei 2006 18:31 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Dat ze op zo'n groot festival zulk slecht geluid hebben? Of wat bedoel je?
Paradise City staat er ook op.
Nou the balls of rock n roll zijn daar ook ver te zoeken zeg, ik hoop dat aan het geluid ligtquote:Op zondag 28 mei 2006 18:31 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Dat ze op zo'n groot festival zulk slecht geluid hebben? Of wat bedoel je?
Paradise City staat er ook op.
dat is zeker de oorzaakquote:Op zondag 11 juni 2006 18:37 schreef PimD het volgende:
Net de dvd van Rock In Rio bekeken.... Muzikaal staat het, voor zover ik er verstand van heb, als een huis - maar het klinkt allemaal vrij 'nagespeeld', weinig eigen interpretatie naar mijn idee... ik heb echt geen idee uit wie de backingband op dit moment bestaat... Axl is echter niet nooit echt goed bij stem geweest live naar mijn mening en ook hier viel het na een paar nummers niet aan te horen.... Saaie uitvoering van KOHD... Paradise City klonk nog het beste van het hele concert. Kortom, ik heb er geen spijt van dat ik geen kaartje voor Nijmegen heb
Edit: ik lees net verhalen dat de mix van de tv-uitzending slecht was en dat de mix in het echt stukken beter was .Misschien verklaart dat al een hoop.
volgens mij ben ik dan toch naar een andere show geweest of heb ik iets anders gehoordquote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:26 schreef schaap001 het volgende:
Recensie NME 7 juni 2006:
[afbeelding]
Guns n' Roses return to the UK
The band premiere four new songs
Guns n' Roses made their long awaited live return to the UK tonight (June 7) for a warm up show before their Download Festival appearance this weekend.
Singer Axl Rose - the only remaining member of the original line-up - returned to the Hammersmith Apollo for the first time in nearly 20 years for a set peppered with classic hits and four new tracks.
Typically, Axl turned up over an hour late with his seven piece band.
But he treated the crowd to a 130 minute set made up of fan favourites 'Welcome To The Jungle', 'Sweet Child O' Mine', 'Mr Brownstone', 'Patience' and Use Your Illusion tracks 'You Could Be Mine' and 'November Rain'.
His band also played new tracks - 'Madagascar','Better', 'The Blues' and 'IRN' - from the long awaited 'Chinese Democracy' album.
The show, which was watched by Queen guitarist Brian May and model Elle Macpherson, saw Axl make a number of costume changes in between spectacular pyrotechniques.
During the Bob Dylan cover 'Knockin' On Heaven's Door', the singer also handed his mic over for a member of the audience to sing.
He was later joined by former Skid Row frontman Sebastian Bach for 'My Michelle' before the band eventually wrapped up the show with 'Paradise City'.
Guns n' Roses played:
'Welcome To The Jungle'
'It's So Easy'
'Mr Brownstone'
'Live And Let Die'
'Sweet Child O' Mine'
'Madagascar'
'Better'
'You Could Be Mine'
'Knockin' On Heaven's Door'
'The Blues'
'IRN'
'Outta Get Me'
'November Rain'
'My Michelle'
'Patience'
'Night Train'
'Paradise City'
Guns n' Roses are now set to play the Download festival this weekend (June 10-11). For full coverage direct from the site tune in to NME.COM.
The band have also added an extra date to their forthcoming UK tour at Wembley Arena.
Guns n' Roses will now play:
Sheffield Hallam FM Arena (July 18)
Newcastle Metro Radio Arena (19)
Glasgow SECC (21)
Manchester MEN Arena (23)
Birmingham NEC (25)
Nottingham Arena (27)
London Wembley Arena (29/30)
http://www.nme.com/news/guns-n-roses/23263
Plus nog een recensie van de bearforbreakfast messageboard van The Replacements (voor wie het niet weet: GnR bassist Tommy Stinson zat vroeger in the Replacements, vandaar..)
Hi,
OK, so he wasn't on his own... but here we go... Guns'N'Roses at Hammersmith - arguably
the biggest farce for a gig I've ever been to - and that include Ozzy cancelling after the
support played at Rock City in 87/88 the year escapes me now or Steve Earle not turning
up in Leicester a few years later because he had stomach cramps - no doubt not helped by
the huge quantities of smack he was using at the time.
Anyway... phone the Apollo in the after noon - doors open 7, support - Avenged Sevenfold
at 7.30 and GNR at 8.45.
Arrive at the venue at 7.15 the doors are not open, people in the queue are getting
restless. Eventually opened at 7.45.
Avenged sevenfold then came on at 8.20. Were rubbish frankly. When the highlight of teh
set is a Pantera cover, you just know it can't be good. Finish at 8.50.
By 9.30 the stage is ready for GNR... but then the wait begins, after about half an hour the
booing starts, so they turn the music louder -it gets progressively louder as the booing
gets louder.
By 10.30 people are leaving... then at 10.45 GNR - Welcome to the Jungle. The sound is
appalling... Axl's voice sounds terrible - thankfully Tommy and one of the keyboard
players are suingling backup to cover the worst of it.
Basically they start with the hits and then before Sweet Child a guitar solo.... rubbish...
It appears Tommy is Axl's main man... the only memebr of the band he really interacts
with. Tommy certainly looks teh best, in a grey/green zip up military style jacket and black
zipper trousers.
Through out the time I was there people were leaving I left at midnight in a failled attempt
top get the last train juist as November rain started - probably a quarter/third of the
crowd was gone by then. (The show apparently finished at 1am - well afer the tubes had
finished)
In the evening standard they said Axl looked like Mick Hucknell and that was true... similar
attitude - bith gionger, both had bands with friends who were all replaced by session
Musos, both started with their best albums and went down hill..
There were some new songs they were atrociuos...
Personally, I think everyone connected with this show should be ashamed - the band, the
promoter, the venue - if people pay good money to see a show they should at least get to
see it... whether or not is any good... in this case it was far from good....
Tommy should distance himself from this circus asap....
rob
Alleen als dit album echt een groot succes wordt, zowel in de verkoop als in de kritieken.quote:Op zondag 18 juni 2006 19:49 schreef ORTECA het volgende:
Als het nieuwe album (eindelijk eens) uitkomt zal voor veel jongeren dit de orginele GNR zijn.
quote:Op zondag 18 juni 2006 19:49 schreef ORTECA het volgende:
Als het nieuwe album (eindelijk eens) uitkomt zal voor veel jongeren dit de orginele GNR zijn.
Hoop dat 'ie er in Nederland weer bij is.quote:Guns N' Babies!
Guns N' Roses have been forced to postpone their show in Zurich at the Hallenstadion this evening the 21st of June, 2006. Their drummer Brain aka Bryan Mantia has had to return to San Francisco earlier than scheduled to be with his pregnant wife. The band have been travelling with understudy drummer Frank Ferrer and he will be ready to step in when the tour continues as scheduled on Saturday with their next show at Belgium's Graspop Festival.
It is expected that Brain will return to the tour in approximately 2 weeks time. The band had a phenomenal show at Bercy in Paris last night which they consider to be the best of the tour to date. During the exuberant performance guitarist Robin Finck pulled his hamstring but will benefit from the extra day of rest and will be ready for Saturday. The Hallenstadion show in Zurich will now take place on the 1st of July and all tickets are valid.
Guns N' Roses apologise to their Swiss fans for any inconvenience and look forward to seeing them in a couple of weeks.
Hmmm....quote:Op maandag 26 juni 2006 17:37 schreef ThE_ED het volgende:
Zaterdag waren ze op graspop en wat erg! Na elk nummer viel het even stil, is dat om tijd te rekken of voor de spanning? Man het is een metalfestival, rock on zou ik zeggen! Maarnee, in plaats daarvan probeerde men Whitesnake van de dag ervoor te overtreffen in het spelen van lange solo's in plaats van lekker door te rocken.
Ik moet zeggen dat ik Axl wel goed bij stem vond en me de nummers zelf alleszins meevielen (excl gepiel.), maar het optreden as a whole was erg saai en traaaaag. Nutteloze pyro ook. de rest van de opzet was wel mooi maar was eigenlijk meer eyecandy voor een matig optreden. Was de menigte net een beetje op stoom door een bekender nummer, viel het geheel weer als een plumpudding in elkaar.
Van mij mag ie best doorgaan, maar ik hoef Axl niet meer te zien. Hoeveel nummers speelden ze nou in zo'n lange settijd? Na een uur of wat liep het veld dan ook lanmgzaam leeg, er bleven nog best veel staan hoor, maar ik denk toch dat het gehalveerd werd. Een hoop teleurgestelde gezichten gezien ook... Laat volgende keer lekker een andere band spelen op een metalfestival.
Ja, ik ben wel enigzins teleurgesteld ja...
Zo nu en dan een 'refreshment'quote:Op maandag 26 juni 2006 19:11 schreef Djaser het volgende:
Na wat ik begrepen heb ligt Axl constant onder de zuurstofmaskers, dat zou wel eens de reden kunnen zijn dat er zo veel pauzes in zaten.
Wat een sukkel is het toch ook.quote:
tja zoals de TT al zegt... Alx Rocked weer!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:57 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Wat een sukkel is het toch ook.
Dat je je als rockster af en toe weet te misdragen kan ik nog inkomen, maar zoiets als dit hoeft toch niet? Zeker niet met zoveel jaren ervaring.
Ja dat kloptquote:Op woensdag 28 juni 2006 09:12 schreef Mark het volgende:
Volgens mij moet het dan nog altijd rockt zijn
Nu nog bij zijn optreden, uitvoering was niet slecht, maar het rockte voor geen meter.quote:Op woensdag 28 juni 2006 02:54 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja zoals de TT al zegt... Alx Rocked weer!
Ikquote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:50 schreef Zon het volgende:
Wie gaan er zondag allemaal?
Wrom nie?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:27 schreef Merel1808 het volgende:
Ik niet meer, moet iemand nog een kaartje?
Omdat ik niet overga dit jaar, door eigen luiheid, en mn ouders vonden dat ik dan dit maar over moest slaan..quote:
Concerten in het Goffertpark zijn meestal rond 23:00u afgelopen, no way dat ze zo laat beginnenquote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:19 schreef JimBob het volgende:
denk dat guns niet echt voor uur of 12 op het podium staat eigenlijk..
Van de 40.000 beschikbare kaarten.....quote:Op zaterdag 1 juli 2006 20:58 schreef JosD. het volgende:
GNR gaat waarschijnlijk om ongeveer 20:00 uur spelen en er zullen ongeveer 15.000 man aanwezig zijn.
Lekker rustig toch?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:55 schreef Radagast2005 het volgende:
[..]
Van de 40.000 beschikbare kaarten.....
De kans is zeer groot dat ze zo laat beginnen. Axl Rose komt altijd te laat en betaald vervolgens de gemeente een koopsom om langer te mogen spelen. Kijk o.a. maar naar het concert van GNR in Rotterdam.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 21:34 schreef Mark het volgende:
[..]
Concerten in het Goffertpark zijn meestal rond 23:00u afgelopen, no way dat ze zo laat beginnen
Lul niet.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:16 schreef Anton het volgende:
Sterkte voor degenen die er naar toe zijn... Vorige week op Graspop was het best om te huilen. Een dikke en sjachrijnige Axl (nog erger dan vroeger), die vals zong en een band die wel goed kon spelen, maar toch het gevoel niet echt over kon brengen.
Haal alle cliche's maar weer tevoorschijn. Axl is zeker niet dik. En chagerijnig? Man, hij stond de hele tijd te lachen! Wat het zingen betreft, tja dat is nooit z'n sterkste kant geweest.quote:Op zondag 2 juli 2006 22:16 schreef Anton het volgende:
Sterkte voor degenen die er naar toe zijn... Vorige week op Graspop was het best om te huilen. Een dikke en sjachrijnige Axl (nog erger dan vroeger), die vals zong en een band die wel goed kon spelen, maar toch het gevoel niet echt over kon brengen.
^ Yeah that.quote:Op maandag 3 juli 2006 02:36 schreef zjosken het volgende:
Ik kom d'r net vandaan, het was gewoon geweldig. Niet zeuren dat 't niet meer in de originele bezetting is, de nummers kwamen stuk voor stuk goed over en Axl krijste als vanouds...![]()
![]()
![]()
Dat vond ik zelf nog wel meevallen, ben erger gewendquote:Op maandag 3 juli 2006 03:45 schreef Sm0keZ het volgende:
Jammer dat het zo lang moest duren voordat Guns n Roses eindelijk begon, maar het was het wachten wel waard. Blood Simple speelde trouwens ook erg lekker!
Bloodsimple, Stonesour (ook heel vet trouwens) Alice in Chains en GnR. Niet verkeerdquote:Op maandag 3 juli 2006 10:24 schreef Viking84 het volgende:nu heb ik spijt dat ik niet gegaan ben
Maar er speelden dus meer bands?
Wat was de setlist voor GnR eigenlijk?
Een of andere kneus liep de hele tijd zijn Slash t-shirt omhoog te houden. Ik zag hem al toen ik aankwam, is blijkbaar alleen daarvoor gekomen. Loser.quote:Op maandag 3 juli 2006 07:55 schreef m@x het volgende:
Iemand enig idee waar dat 'you're a fucking idiot' nou over ging?
Maar Beautiful is ook gewoon een heel goed nummer, geschreven door Linda Perry. Een van rock's meest gevraagde songwriters/producers. Dus die weet wel hoe ze een goede (rock) ballad moet schrijvenquote:Op maandag 3 juli 2006 12:07 schreef m@x het volgende:
Die solo van Dizzy was een bewerking van Bowie's Ziggy stardust & the spiders from mars (ziggy played guitar). Ik vond die solo Beautiful geweldig trouwens. Ook erg gedurft!
Ik vond het feit dat Izzy erbij was juist echt een enorme toevoeging! Hoezo triest? Omdat hij ook ooit in de 1e bezetting van GnR zat? Nee man, ik vond het echt heel tof dat hij er ook was.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:19 schreef JoZwF1 het volgende:
Over de nummers die Izzy meespeelde heb een dubbel gevoel, vond het aan een kant super tof, maar aan de andere kant ook een trieste bedoeling op de een of andere manier...
Moet wel zeggen dat Axl wel een positieve indruk achter liet, hij was goed bij stem, vrolijk maar zag er alleen niet uit met zijn facelift en ik miste zijn gruwelijk lelijke strakke broekjes en bandana...
Dus ik denk dat ik een erg leuke avond gehad zou hebben als dit geen GnR zou zijn geweest, maar gewoon de nieuwe band van Axl....
Dat zijn geen fouten, dat is een bluesy aanpak van gitaarsolo's, bends net te slap en dat soort dingen. GnR is nooit de band geweest om live alles precies zoals op cd te doen. Daarnaast mag een gitarist een eigen interpretatie aan een solo geven, het hoeft natuurlijk geen oude-GnR-coverband te zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:19 schreef JoZwF1 het volgende:
Ik snap niet dat ze met 4 (VIER!!) gitaristen nog zulke lelijke steken laten vallen... erg jammer. Ik zeg niet dat Slash geen fouten maakt tijdens solo's maar die doet het wel in zijn eentje...
Nee niet triest omdat ie in de originele GnR zat, maar eerder "triest" omdat Izzy juist degene was die zich al eerste afkeerde van de massahype, commercie, drug gebruik en wangedrag van Axl die rond GnR begon te horen. En daarom vind ik het wrang om juist hem nu als "special guest" te zien, zeker bij deze GnR tour die eigenlijk alleen maar bedoeld is om even snel nog wat extra geld binnen te halen voor GnR... naar mijn idee doet ie dat ook alleen maar voor de poen, omdat de albums van Izzy over het algemeen niet zo heel goed verkopen. En dat bedoel ik dus met "triest".quote:Op maandag 3 juli 2006 12:46 schreef OutKast het volgende:
[..]
Ik vond het feit dat Izzy erbij was juist echt een enorme toevoeging! Hoezo triest? Omdat hij ook ooit in de 1e bezetting van GnR zat? Nee man, ik vond het echt heel tof dat hij er ook was.
Hmmm.. ik vond de huidige gitaristen bij elkaar een stuk minder bluesy dan Slash in zijn eentje. De huidige gitaristen zijn misschien zelfs technisch wel beter, maar zijn iets te metal naar mijn smaak. En idd een gitarist mag van mij gerust een eigen interpretatie van een solo geven, graag zelfs, maar ze maakten gewoon echt fouten, vooral qua timing en er zaten zelfs enkele echt valse noten tussen. En dat vond ik echt jammer. En ik zou het zelfs veel meer waarderen als ze niet wanhopig probeerden een GnR coverband te zijn.... want sommige moves van de gitaristen waren wel erg direct gekopieerd van de Use Your Illusion tour (kijk voor de gein maar eens de dvd) En Robin Finck die op komt met een hoed op? Hmmmm.. welke ex-gitarist van welke beroemde band deed heeft een hoed als handelsmerk? (en ja ik weet er zijn meer gitaristen met een hoed op...)quote:Op maandag 3 juli 2006 12:52 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Dat zijn geen fouten, dat is een bluesy aanpak van gitaarsolo's, bends net te slap en dat soort dingen. GnR is nooit de band geweest om live alles precies zoals op cd te doen. Daarnaast mag een gitarist een eigen interpretatie aan een solo geven, het hoeft natuurlijk geen oude-GnR-coverband te zijn.
Voor het geld? Van alle GnR leden hebben Izzy en Axl het meest verdiend omdat zij beide het meest schreven. Izzy hoeft nooit, maar dan ook nooit meer te werken en gezien zijn low-key leven geloof ik niet dat hij veel geld er doorheen jaagt. Zeker met de release van Greatest Hits een aantal jaar geleden (waar er bijna 5 miljoen van zijn verkocht) hoeven ze echt niet te werken om geld te verdienen.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:53 schreef JoZwF1 het volgende:
[..]
Nee niet triest omdat ie in de originele GnR zat, maar eerder "triest" omdat Izzy juist degene was die zich al eerste afkeerde van de massahype, commercie, drug gebruik en wangedrag van Axl die rond GnR begon te horen. En daarom vind ik het wrang om juist hem nu als "special guest" te zien, zeker bij deze GnR tour die eigenlijk alleen maar bedoeld is om even snel nog wat extra geld binnen te halen voor GnR... naar mijn idee doet ie dat ook alleen maar voor de poen, omdat de albums van Izzy over het algemeen niet zo heel goed verkopen. En dat bedoel ik dus met "triest".
Dat idee heb ik juist niet. Om lekker te cashen, meot je albums uitbrengen. Chinese Democracy is odnertussen al tientallen keren uitgesteld....je zou het dus bijna al een financieel fiasco kunnen noemen. Geld lijkt mij dan ook niet de hofodrede; afgaande op het concert van gisteren zou ik bijna eerder denken dat het Axl weer vooral om het plezier gaat...quote:Op maandag 3 juli 2006 13:53 schreef JoZwF1 het volgende:
naar mijn idee doet ie dat ook alleen maar voor de poen,
Metal?quote:Op maandag 3 juli 2006 13:53 schreef JoZwF1 het volgende:
Hmmm.. ik vond de huidige gitaristen bij elkaar een stuk minder bluesy dan Slash in zijn eentje. De huidige gitaristen zijn misschien zelfs technisch wel beter, maar zijn iets te metal naar mijn smaak.
Ik ben echt mega sceptisch over Axl en zijn nieuwe band maar ik vind van alle nieuwe nummers "Better" en "the Blues" echt heel goed. Minstens zo goed als UYI materiaal....quote:Op maandag 3 juli 2006 15:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Iets anders: ik denk trouwens wel dat Chinese Democracy een muzikale aanfluiting zal zijn: wat waren die nieuwe nummers gisteren slécht zeg...:X
De intro van YCBM en Mr. Brownstone zijn sinds de '02-tour veranderd en dus niet meer zoals daarvoor.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:19 schreef JoZwF1 het volgende:
Als ik GnR ga zien, verwacht ik toch tenminste dat ze hun eigen nummers goed kunnen spelen, en niet zoals nu het geval was ze toch een behoorlijk aantal steken lieten vallen (drumintro van You could be mine was totaal verkeerd gespeeld, net zoals de intro van Mr. Brownstone niet helemaal klopte en over de fouten in de gitaarsolo's heb ik het maar niet.....) Ik snap niet dat ze met 4 (VIER!!) gitaristen nog zulke lelijke steken laten vallen... erg jammer. Ik zeg niet dat Slash geen fouten maakt tijdens solo's maar die doet het wel in zijn eentje...
Niet helemaal waar wat je daar zegt, tuurlijk ze hebben geld zat, maar Slash zei laatst in een interview dat ze wel moeten spelen en muziek blijven maken om te kunnen blijven leven zoals ze nu doen en de rekeningen te kunnen betalen. Vergeet niet dat in de tijd dat GnR vet verdiende, ze het ook met bakken uitgaven aan allerlei dingen zoals drugs en luxe leventjes, tegenwoordig verdienen Slash, Izzy, Duff en co en niet zo heel veel meer aan GnR omdat Axl schijnbaar alle rechten heeft. Maar hierover loopt nog een rechtzaak. En van de greatest hits hebben geen van de voormalige bandleden credits gezien, alleen Geffen heeft daar aan verdient. Dat is vaak zo met verzamelaars dat die alleen de platenmaatschappij geld op leveren.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:36 schreef OutKast het volgende:
[..]
Voor het geld? Van alle GnR leden hebben Izzy en Axl het meest verdiend omdat zij beide het meest schreven. Izzy hoeft nooit, maar dan ook nooit meer te werken en gezien zijn low-key leven geloof ik niet dat hij veel geld er doorheen jaagt. Zeker met de release van Greatest Hits een aantal jaar geleden (waar er bijna 5 miljoen van zijn verkocht) hoeven ze echt niet te werken om geld te verdienen.
Die gasten zijn allemaal loaded, zelfs Steven Adler hoeft niet meer te werken omdat hij jaarlijks aan royalties al genoeg binnen krijgt.
Izzy doet het vooral omdat hij het leuk vind volgens mij. Als Axl het voor het geld zou doen zou hij Slash wel even uitnodigen want dan kunnen ze het dubbele voor een ticket vragen en het dubbel aantal bezoekers krijgen.
Helaas kunnen de meeste bands nu dus ook niet meer leven van het uitbrengen van cd's, het grote geld wordt met touren verdient. Daarom touren de stones enzo ook nog steeds, DAT levert hun geld en leuke deals op, niet de cd verkoop. Mijn vermoeden is dat Axl min of meer gedwonnen werd door de platenmaatschappij om iets te doen, omdat ze ander Chinese Democracy uitbrengen zoals die nu is en dat Axl dat niet ziet zitten ofzo. Ik denk dat ie met deze tour zichzelf wat tijd en goodwill van Geffen terug gekocht heeft.quote:Op maandag 3 juli 2006 15:08 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dat idee heb ik juist niet. Om lekker te cashen, meot je albums uitbrengen. Chinese Democracy is odnertussen al tientallen keren uitgesteld....je zou het dus bijna al een financieel fiasco kunnen noemen. Geld lijkt mij dan ook niet de hofodrede; afgaande op het concert van gisteren zou ik bijna eerder denken dat het Axl weer vooral om het plezier gaat...
Te "metal" voor de oude Guns N' Roses nummers, er is niks mis met metal gitaristen, zeker niet, maar ik vond (en dat is mijn mening en geen feit) dat deze gitaristen iets te metalachtig speelden in sommige nummers.quote:
AFD verkoopt in Amerika alleen al per jaar 1 miljoen exemplaren. Nog steeds.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:38 schreef JoZwF1 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar wat je daar zegt, tuurlijk ze hebben geld zat, maar Slash zei laatst in een interview dat ze wel moeten spelen en muziek blijven maken om te kunnen blijven leven zoals ze nu doen en de rekeningen te kunnen betalen. Vergeet niet dat in de tijd dat GnR vet verdiende, ze het ook met bakken uitgaven aan allerlei dingen zoals drugs en luxe leventjes, tegenwoordig verdienen Slash, Izzy, Duff en co en niet zo heel veel meer aan GnR omdat Axl schijnbaar alle rechten heeft. Maar hierover loopt nog een rechtzaak. En van de greatest hits hebben geen van de voormalige bandleden credits gezien, alleen Geffen heeft daar aan verdient. Dat is vaak zo met verzamelaars dat die alleen de platenmaatschappij geld op leveren.
Vergeet niet dat Slash's inbreng in de composities lang niet zo groot is als veel mensen denken. Het aandeel van Izzy en Axl is vele malen groter, vandaar dat ze ook meer geld ontvangen uit de royalties.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:38 schreef JoZwF1 het volgende:
[..]
Niet helemaal waar wat je daar zegt, tuurlijk ze hebben geld zat, maar Slash zei laatst in een interview dat ze wel moeten spelen en muziek blijven maken om te kunnen blijven leven zoals ze nu doen en de rekeningen te kunnen betalen.
[..]
Mooi is dat, hč ?quote:Op maandag 3 juli 2006 01:54 schreef Dandelion het volgende:
he lekker toch altijd zo'n goed gefundeerde discussie![]()
Nee, de naam verandert inderdaad helemaal niks aan de muziek, wel aan mijn idee naar welke band ik ga kijken.quote:Op maandag 3 juli 2006 20:31 schreef HeatWave het volgende:. Die opmerking over "als er een andere naam op het kaartje had gestaan was het leuker geweest"
Wat een bullshit zeg, Alsof de naam op het kaartje ook maar IETS veranderd had aan de muziek. Dit was idd gewoon Axl en band, nou en? Ze speelden GnR nummers met leden van GnR dus waarom een andere naam?
Dat het niet helemaal 100% perfect was ben ik het wel mee eens, maar het was een lekkere bombastiche rockshow, zoals het hoort bij GnR.
Maar hoe kom je er dan bij om zoiets te zeggen?! Het is gewoonweg verzonnen (of napraterij)! zeg dan nietsquote:Op maandag 3 juli 2006 18:52 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mooi is dat, hč ?
't was ook maar een eerste reaktie, vannacht. Ik moest vanmorgen vroeg weer op.
Over dat AFD nog steed goed verkoopt in de USA geloof ik graag, maar geloof mij ook maar dat van die million verkochte cd's en misschien maar qua opbrengst tegenwoordig 1 a 2 miljoen euro bij het bedrijf GnR terecht komt de rest gaat gewoon naar Geffen, hier moeten de managers, de juristen, al het andere personeel ook deels van betaald worden, en dan gaat er nog een deel naar de muzikanten, je kan er dus wel vanuit gaan dat dat echt geen vet pot zal zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 16:50 schreef OutKast het volgende:
[..]
AFD verkoopt in Amerika alleen al per jaar 1 miljoen exemplaren. Nog steeds.
Dat van de Greatest Hits is simpelweg niet waar. Dat kan namelijk niet aangezien zij het geschreven en gespeeld hebben krijgen ze dus ALTIJD royalties. Zij krijgen elk kwartaal een cheque van de ASCAP met daarin de royalties betaald.
De rechtzaak gaat over het feit dat Axl meent alleen te kunnen beslissen over wie hun covered of in welke film/commercial etc. de muziek gebruikt mag worden. Royalties krijg je altijd uitbetaald tenzij je dus de rechten daarvan overschrijft aan een ander. Wat ze dus GEEN van allen ooit gedaan hebben. Dus ze krijgen daar allemaal nog steeds gewoon geld voor.
Je vind het kut omdat de bandleden grotendeels weg zijn, die feiten stonden vantevoren al vast. Waarom dan nog een kaartje kopen, als je toch al weet dat het voor jou tegen zou vallen?quote:Op maandag 3 juli 2006 20:46 schreef JoZwF1 het volgende:
Ik had een kaartje gekocht voor GnR en ik wist ook heus wel dat de hele band vernieuwd was en had eigenlijk alleen erg lage verwachtingen, en helaas bleken die ook deels gegrond te zijn, erg jammer.
Duff, Slash en Axl waren met zijn 3-en dat bedrijf. Duff en Slash zijn er volgens Axl uitgestapt. Axl is er volgens Duff en Slash uitgestapt. Daar gaat een van de rechtzaken over.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:12 schreef JoZwF1 het volgende:
[..]
Over dat AFD nog steed goed verkoopt in de USA geloof ik graag, maar geloof mij ook maar dat van die million verkochte cd's en misschien maar qua opbrengst tegenwoordig 1 a 2 miljoen euro bij het bedrijf GnR terecht komt de rest gaat gewoon naar Geffen, hier moeten de managers, de juristen, al het andere personeel ook deels van betaald worden, en dan gaat er nog een deel naar de muzikanten, je kan er dus wel vanuit gaan dat dat echt geen vet pot zal zijn.
Of die vriend van je leert het verkeerd op school of jij hebt hem verkeerd begrepen. Er zijn verschillende soorten royalties. Op het moment dat GnR dat contract tekende bij Geffen hield dat in dat Geffen het exclusieve recht had om al het materiaal dat GnR onder dat afgesproken tijdsbestek schrijft en produceerd mag verveelvoudigen en uitbrengen. Voor dat uitbrengen van die muziek moeten zij een x percentage aan royalties betalen aan de uitvoerende muzikant, de songschrijvers, textschrijvers etc. Zij moeten dus per verkochte cd een bedrag aan de schrijvers en uitvoerders betalen. In dit geval Guns N Roses. Tenzij een van de leden hun rechten hiervan hebben verkocht aan Geffen (wat ze geen van allen hebben gedaan) of aan Axl (wat ze ook geen van allen hebben gedaan) krijgen zij dus nog steeds geld voor hun aandeel per verkochte geluidsdrager.quote:En ik denk dat je met royalties een beetje in de war zit.... in pricipe zijn nummers eenmaal uitgebracht eigendom van de platenmaatschappij (tenzij er een andersoortig contract opgesteld is door de band, dat de nummers ten alle tijde eigendom blijven van de band, ik weet dat Metallica dit gedaan heeft om te voorkomen dat er ooit een of andere verzamelaar uit zou komen waar ze niet achter stonden), wat dus in principe inhoudt dat er (als er al royalties betaald worden, het komt vaak genoeg voor dat er een vast bedarg afgesproken is van te voren) alleen bij de initiele uitgave van de cd rechten afgedragen hoeven te worden aan de artiest/band.
Dan zijn er nog royalties voor de airplay idd. Ook hiervan heeft geen van de leden zijn rechten verkocht aan iemand anders. Dus voor elke keer dat Paradise City wordt gedraaid krijgen Axl, Slash, Duff, Izzy en zelfs Steven geld. Veel is het niet maar zij krijgen het wel en Geffen krijgt hiervan helemaal niets. Dus nogmaals, volgens mij ben jij in de veronderstelling dat GnR zijn rechten aan de platenmaatschappij heeft verkocht. Dat is dus niet het geval. Daar gaan dus de rechtzaken over. Slash en Duff menen dus dat ze nog steeds deel uitmaken van dat bedrijf en Axl meent van niet. Dus daarom wilde Axl ook AFD opnieuw opnemen zodat S en D werden gekort in hun royalties.quote:Verwar dit niet met royalties voor airplay en zulk soort gebruik en ook niet met de royalties qua eigendoms recht van de nummers (dus niet van de opnames), als GnR vet ahd willen en kunnen verdienen aan hun greatest hits album, dan hadden alle nummers op nieuw ingepseeld moeten worden, want dan zijn het nieuwe tracks zeg maar....
Nou dat is dus niet het geval. Dat is wettelijk zo vast gelegd in de USA middels de ASCAP. Op het moment dat jij een liedje speelt en schrijft krijg je altijd een royaltie check TENZIJ je die rechten verkocht hebt aan een ander midels een contract. En in het geval van GnR is het zo dat het bedrijf GnR, het partnership wat Axl, Slash en Duff was de baas is over alle GnR back catalogue. En Axl meent nu dus die zeggenschap te hebben waardoor hij meent te kunnen beslissen of Geffen idd nog een Greatest Hits mag uitbrengen. Want hij kon dat wel degelijk tegenhouden mocht hij dat willen. En daar gaat dus een van de rechtzaken over, de zeggenschap van de GnR back catalogue.quote:Ik geloof wel dat er wel idd dat er in het geval van GnR een vast bedrag is overgemaakt aan het bedrijf GnR, maar dan voornamelijk bedoelt om het ene financiele injectie te geven. Ik weet 100% zeker dat Slash en Duff geen ene cent gezien hebben er van en dat Axl er zelf ook achter aan moest om het geld te krijgen. En dat eigenlijk geen van de partijen (behalve Geffen) blij was met die best of cd......
Het is een kwestie van accepteren.quote:Op maandag 3 juli 2006 21:45 schreef Monco1976 het volgende:
Als je GNR meegemaakt hebt in de hoogtijdagen en daarbij nog de shows (hier) in '92 en '93 gezien hebt dan maak je mij niet wijs dat je van de Axl Rose band anno 2006 geen nare bijsmaak krijgt.
quote:Op maandag 3 juli 2006 21:00 schreef FunkY-FrankY het volgende:
Ok wie heeft er nu van jullie dat bord met concert hier parkeren mee naar huis genomen, want ik verwacht dus gewoon echt dat dit een fok!ker was
Ow enne de topic-titel klopt
.. en het was goed
mee eens.....hij staat nu een beetje zichzelf te coveren, terwijl ik moet toegeven dat de nieuwe nummers (The Blues, Better, Madagascar) helemaal niet slecht zijn.....ik kan deze nieuwe nummers beter luisteren dan de oude nummers zoals ze nu gespeeld worden, de solo's vind ik echt een aanfluiting en komt bij verre niet in de buurt van Slashquote:Op maandag 3 juli 2006 21:45 schreef Monco1976 het volgende:
Als je GNR meegemaakt hebt in de hoogtijdagen en daarbij nog de shows (hier) in '92 en '93 gezien hebt dan maak je mij niet wijs dat je van de Axl Rose band anno 2006 geen nare bijsmaak krijgt.
Ik zou inderdaad ook nooit meer verder gegaan zijn onder de naam GNR als ik alle bandleden ingewisseld had. GNR was heilig, een godenband.... nu kijk je naar Axl Rose en een stel van de straat geplukte zwervers.
Dat was ook al zo in de hoogtijdagenquote:Op maandag 3 juli 2006 21:45 schreef Monco1976 het volgende:
nu kijk je naar Axl Rose en een stel van de straat geplukte zwervers.
Waarom zou ik iets verzonnen hebben, dan wel anderen napraten ?quote:Op maandag 3 juli 2006 20:49 schreef Zon het volgende:
Maar hoe kom je er dan bij om zoiets te zeggen?! Het is gewoonweg verzonnen (of napraterij)! zeg dan niets
Oeps foutje! Was voor degene bedoeld waar jij op reageerdequote:Op maandag 3 juli 2006 23:41 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Waarom zou ik iets verzonnen hebben, dan wel anderen napraten ?
Leg me dat 's haarfijn uit...
quote:Op zondag 2 juli 2006 22:16 schreef Anton het volgende:
Ach; misschien vond-ie dat wel oprecht zo.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:54 schreef Zon het volgende:
Oeps foutje! Was voor degene bedoeld waar jij op reageerde![]()
Ik ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als Axl zag dat hij gefilmd werdquote:Op dinsdag 4 juli 2006 07:03 schreef JosD. het volgende:
Voor degene die Live And Let Die van afgelopen zondag wil zien: http://www.newgnr.com/newgnr.html
Goede kwaliteit video![]()
Ja het komt niet vanzelf op het videoschermquote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:29 schreef mr_cucumber het volgende:
Er stonden twee gasten op het podium om het te filmen
stonden er ook nog 2 bij de geluidstoren.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:32 schreef Radagast2005 het volgende:
[..]
Ja het komt niet vanzelf op het videoscherm![]()
Juistem, het was alsof ze het publiek probeerden om te kopen met spiegeltjes en kraaltjes (vuurwerk en de andere meuk)quote:Op zondag 9 juli 2006 19:50 schreef AgentSteel het volgende:
Ik heb GNR gezien op Graspop dit jaar. Ze konden me niet overtuigen, en hun gitarist (naam ken ik niet) kan me ook niet overtuigen. Veels te lange solo's en praatjes tussen de nummers in. De nieuwe nummers vind ik maar niks, maarbij klassiekers als Sweet Child O'Mine en Welcome To The Jungle kreeg ik wel kippenvel.
NIghtrain, Patience, November Rain, Live and Let Die en Paradise City in de nieuwe uitvoering,.nicequote:Op dinsdag 4 juli 2006 07:03 schreef JosD. het volgende:
Voor degene die Live And Let Die van afgelopen zondag wil zien: http://www.newgnr.com/newgnr.html
Goede kwaliteit video![]()
Ai, het geheel bekeken hebbende, is het eindoordeel toch niet echt goed...quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:29 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
NIghtrain, Patience, November Rain, Live and Let Die en Paradise City in de nieuwe uitvoering,.nice![]()
Hij heeft het niet samen geschreven, maar wel samen op de CD ingezongen. Shannon is al enkele jaren niet meer onder ons dankzij een overdosis hero. Zonde.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:32 schreef JosD. het volgende:
Die heeft samen met Axl rose Don't Cry gemaakt.
Vergeleken met Axl valt dat best meequote:Op woensdag 12 juli 2006 20:54 schreef MrTorture het volgende:
Ik denk dat Slash af en toe een beetje overrated wordt...
quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vergeleken met Axl valt dat best mee.
Het is rock n' roll, geen prog rock. Als hij nou als tweede gitarist van Yes was gevraagd ...quote:Op donderdag 13 juli 2006 06:50 schreef JosD. het volgende:
Slash maakte vaak fouten tijdens zijn GNR optredens, dus valt het wel mee hoe perfect hij wel niet was.
Ondanks het rock n' roll is, wil het niet weglaten dat hij fouten maakte bij GNR.quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is , geen prog rock. Als hij nou als tweede gitarist van Yes was gevraagd ...
Het is nooit de bedoeling van Slash geweest om live exact het zelfde te brengen als op cd. Hij zocht vaak (zeker in bends) het randje op van vals/niet vals. Beetje bluesy effect geeft datquote:Op donderdag 13 juli 2006 06:50 schreef JosD. het volgende:
Slash maakte vaak fouten tijdens zijn GNR optredens, dus valt het wel mee hoe perfect hij wel niet was. Daarentegen verbeterde zijn styl tijdens deze nummers zijn fouten wel.
Axl die perse een concert wil geven, dat is nieuwquote:Guns N' Roses-zanger ziek
LONDEN (ANP) - Axl Rose heeft de laatste show van de Europese tournee van zijn rockband Guns N' Roses niet kunnen afmaken. De zanger haakte kort voor het einde van het concert in Londen af, omdat hij zich ziek voelde. Dat meldde de Britse nieuwszender BBC dinsdag.
Rose voelde zich zondagochtend, na twee concerten op zaterdagavond en -nacht, niet lekker. Een arts constateerde dat de Amerikaan een lage bloeddruk en bloedsuikerspiegel heeft en raadde hem af het slotconcert te doen.
De zanger besloot toch op te treden, maar moest de Londense fans uiteindelijk eerder gedag zeggen dan gehoopt. Sebastian Bach, voormalig zanger van Skid Row, nam de plaats in van Rose. Hij zong onder meer afsluiter Paradise City.
Guns N' Roses begint in september aan een Amerikaanse tournee. De band trad begin juli nog op in het Goffertpark in Nijmegen.
Domme vraag.quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:22 schreef JosD. het volgende:
In wat voor opzicht zou hij Slash nodig hebben?
Daarom trekken beide personen met hun band nog veel bezoekersquote:Op woensdag 2 augustus 2006 06:23 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Domme vraag.
Axl zonder Slash is gewoon niks, en andersom idem. Die 2 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Heel gewoon, je weet toch....quote:Op woensdag 2 augustus 2006 06:23 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:
[..]
Domme vraag.
Axl zonder Slash is gewoon niks, en andersom idem. Die 2 zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Teren op oude glorie heet dat.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 06:48 schreef JosD. het volgende:
[..]
Daarom trekken beide personen met hun band nog veel bezoekers.
Ik kom enkel een video van Nighttrain tegen (300mb)... Ben hem nu aan het downloaden, ben benieuwd!quote:Op donderdag 3 augustus 2006 11:36 schreef schaap001 het volgende:
Vertel ik nog iets nieuws als ik zeg dat je op http://www.newgnr.com/newgnr.html gratis complete shows kunt downloaden (ook van Nijmegen)...? Nee zeker...![]()
Ja, ik bedoelde dus eigenlijk audio. Daar zijn complete shows van te downloaden. Kwam het tegen en dacht dat het wellicht interessant zou zijn om hier te melden.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:29 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ik kom enkel een video van Nighttrain tegen (300mb)... Ben hem nu aan het downloaden, ben benieuwd!
Helaas kom ik geen andere nummers van Nijmegen tegen...
Volgens de geruchten komen ze in maart in Rusland en zullen ze ook weer verschijnen op Rock in Rio. Het is nog onbekend of ze in Nederland gaan spelen. Misschien GNR op Fields of rockquote:Op woensdag 3 januari 2007 07:43 schreef Sm0keZ het volgende:
Nu hoorde ik ergens dat GnR dit jaar weer gaat touren, en hierbij ook nog even in Europa komt kijken.
Weet iemand toevallig al of ze ook weer in NL komen spelen?
Mee eens, ben vroeger een Gn`R fan geweest, maar hier doe ik me echt geen moeite meer voorquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:44 schreef StunningCunt het volgende:
Dit is niet GnR meer..helaas.
Dit is de Axl Ego-Show. Face it
Luister je wel nog hun oude muziek met genoegen of zeg je dan ook van, ze zijn niet meer compleet?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:09 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Mee eens, ben vroeger een Gn`R fan geweest, maar hier doe ik me echt geen moeite meer voor
Hun oude muziek is gewoon geweldig en geniet ik ook nog steeds van. Zeker als ik "Welcome to the jungle" draai dan schiet me de adraline door het lijf, geweldig!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:11 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Luister je wel nog hun oude muziek met genoegen of zeg je dan ook van, ze zijn niet meer compleet?
Ik kan genieten van die muziek van toen.....nog steeds stroomt de adrenaline door mijn bloed als ik het luister.
Nu my Michelle![]()
Guns N' Roses hoort bij mijn jeugd, ik wil ze ook super graag samen zien komen zonder ego-trip. Concerten gezien vroeger op tv waar het 1 groot compleet team was.
Waarom kan het niet zoals vroeger zijn
Waarom kunnen ze niet nieuwe ambities maken tot het veroveren van de wereld?
Waarom ruzie ruzie ruzie????
Ligt dat aan de rock-muziek????
Ik doe een moord om een goed live-concert te zien van ze, en dan geen nepheid en namaak. Zoals in 1988 en 1992. Geen gezeik. Muziek zoals toen en concerten als toen.
Gebeurt dat niet dan luister ik met genoegen hun muziek na. En doe ik net alsof ze nog samen zijn
Jammer maar waar dus.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:20 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Hun oude muziek is gewoon geweldig en geniet ik ook nog steeds van. Zeker als ik "Welcome to the jungle" draai dan schiet me de adraline door het lijf, geweldig!
Maar jah de band is uiteindelijk kapot gegaan door A.R. , zat meer in de bak dan dat ie op toneel verscheen. En als ie verscheen zat ie onder de drugs, laatste geval viel hij ook publiek aan.
Nee, ik kan dus niet zeggen dat dat aan Rock-muziek ligt. Ben ook op concert van Metalica geweest, iedereen trakteert je op een biertje en alles was daar gebroedelijk.
Maar Gn`R zal nooit meer zijn wat het was...
http://www.youtube.com/watch?v=_zuIQkjm78o
Dat heb je fout.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:22 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Jammer maar waar dus.
Metallica wilt toch ook kappen of niet? Escaping the studio als album nemen?
Of heb ik die informatie fout opgevangen?
Oh, dat gerucht circuleert al vele maar dan ook VELE jaren ........quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:26 schreef kriele het volgende:
D'r zou toch een nieuw album van ze uitkomen? Chinese Democracy ofzo?
Denk je? Ik als voormaligdiehard GNR fan vind dit nummer zeker te pruimen, maar of het een commercieel succes zal worden?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:39 schreef CLM het volgende:
Ik vind de nieuwe nummers wel potentie hebben, zeker "Better". Als het ooit gereleased wordt zal dat een major hit worden.
De releasedate was een TENTATIVE releasedate.quote:Op donderdag 8 maart 2007 12:37 schreef PimD het volgende:
Eind 2006 werd de releasedate van Chinese Democracy op 7 maart 2007 gezet. Ik geloof dat die datum eind februari weer geannuleerd is. Laatste wat ik heb gelezen is dat de opnames zijn afgerond en dat er nu "alleen" nog gemixed dient te worden.
Waar baseer je dat op, de concerten uit 2001/2002? Zijn stem was vorig jaar weer als vanouds.quote:Op zondag 11 maart 2007 18:35 schreef ThaSandman het volgende:
Die stem van Axl is niet meer wat het geweest is. Dan kijk/luister ik liever naar Velvet Revolver die Guns platen spelen.
ach scheelt Axl's stem is nooit geweest wat het had moeten zijn...quote:Op zondag 11 maart 2007 18:58 schreef JosD. het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op, de concerten uit 2001/2002? Zijn stem was vorig jaar weer als vanouds.
Je verdedigd ze ook nog?quote:Op zondag 11 maart 2007 17:52 schreef JosD. het volgende:
[..]
De releasedate was een TENTATIVE releasedate.
"Smile" van Brian Wilson deed er bijna 40 jaar overquote:Op zondag 11 maart 2007 18:37 schreef Joostebrood het volgende:
Ik vraag me af welke albums er nog meer 10 jaar over deden voor ze werden gereleased... alleen dat is al historisch,
Nee hoor. De concerten van 2006, waarvan er vele op youtube te vinden zijn (en niet die zelfgemaakt filmjes).quote:Op zondag 11 maart 2007 18:58 schreef JosD. het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op, de concerten uit 2001/2002? Zijn stem was vorig jaar weer als vanouds.
Jij liever dan ik. Ik ga nog niet misschien naar een band kijken die Guns N Roses heet waarvan alleen de zanger nog over is (die Dizzy tel ik niet mee).quote:Op maandag 12 maart 2007 18:01 schreef JosD. het volgende:
Ik beoordeel liever zijn stem op liveconcerten dan op filmpjes.
De line up met Slash, Duff, Izzy en Axl met zijn normale stem.quote:Op maandag 12 maart 2007 18:52 schreef JosD. het volgende:
Welke line-up zou jij dan graag willen zien?
Ik denk dat er in de nieuwe Guns wel goede muzikanten zitten, maar het is nog steeds niet de echte Guns.quote:Op maandag 12 maart 2007 19:56 schreef JosD. het volgende:
Die line-up zie ik ook liever (inclusief Steven Adler en geen Matt Sorum), maar dat zal er waarschijnlijk niet meer van komen. Ondanks ik die line-up het liefst zie, ben ik tevreden over de huidige line-up en Axl's stem.
http://www.megaupload.com/?d=1VWEGPYGquote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:54 schreef Zon het volgende:
Waar kan ik die vinden?
Het nummer schijnt uit 2002 te komen, dat verklaart waarschijnlijk de zang.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 22:57 schreef PimD het volgende:
Klinkt goed die studio versie van Madagascar. De zang aan het begin vind ik 3x niks, maar dat trekt gelukkig bij.
Zal het er ooit nog van komen?quote:Slash terug naar Guns 'N Roses?
In een aantal interviews voor onder andere de Braziliaanse tak van MTV en een Chileens muziekblad, heeft gitarist Slash voorzichtig de eerste stap gezet naar een mogelijke hereniging van zijn oude band.
Zo liet hij weten dat hij al het materiaal van Guns 'N Roses en Stone Temple Pilots van de setlist van zijn huidige band Velvet Revolver gaat schrappen. De reden hiervoor is dat, volgens Slash, het beter zou zijn als die twee band weer in oude bezetting gaan optreden. De reünie hoeft nog niet eens een definitieve te zijn. "Een paar shows voor de lol, is wat mij betreft ook goed", alsdus Slash.
Op de korte termijn zal dit alles echter niet gaan gebeuren, aangezien Velvet Revolver volgende maand Libertad, het nieuwe album uitbrengt. Bij die release hoort een uitgebreide tour door de Verenigde Staten.
Intussen gaat het minder goed met de oude muzikale vriend van Slash, Axl Rose, die nog steeds optreden geeft onder de naam Guns 'N Roses (en al jaren bezig is aan een nieuw album): alle optredens in Japan zijn afgezegd, nadat bassist Tommy Stinson zich blesseerde na een val van de trap.
Maak jij een nieuwe?quote:Op dinsdag 17 april 2007 11:18 schreef HeatWave het volgende:
Zou echt heel erg cool zijn, las het ook vanochtend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |