quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:42 schreef iggy_in_the_house het volgende:
"oh ja".......
Zie je nou dat ze met 3 warenquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:43 schreef MadMaster het volgende:
Hun hitje 'Rovers Return' blijf ik, als synth-liefhebber, geweldig vinden:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:00 schreef bukgeit het volgende:
Okkervil River
Klopt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:07 schreef bigshadow het volgende:
Grandaddy, de financiele rek was eruit?
Het is ook wel een aparte reden, maar ze waren niet echt een toerband, dat scheelt natuurlijk op dat niveau. En ik denk ook na een lange tijd de fun eraf was, maar ja, ze stoppen, helaas na hun hoogtepunt.quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:10 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Klopt.
biggie +2
Ik vind het maar een rare reden, dan kun je minstens 90% van de bands opdoeken.
welke ken je niet?quote:[b]Op donderdag 18 mei 2006 16:26 Dat betekend dat de lijst van Ranja de eerste correcte is, al zijn daar ook wat bijzondere lowprofile artiesten te vinden, google saves the day.
Inderdaad, maar dat kan gebeuren. Volgende keer gewoon weer een plaatje, dat is makkelijker te reguleren in de beantwoording. Mijn excuses Ranja, maar het wordt Ranja -2, Dolle_Hond +2quote:
quote:Op donderdag 18 mei 2006 16:32 schreef bigshadow het volgende:
En de helft zegt mij vrij weinig Ranja: Mam, Dad, mother love bone, starsister en Böhze onkelz.
dat weet ik dan weer niet. Ik ken slechts 1 single titel van zequote:Op donderdag 18 mei 2006 16:48 schreef dolle_hond het volgende:
hoe heette de frontman van Mam?
Ik geloof niet dat ik ooit een nummer van Dad of Bohze onkelz heb gehoord en ik geloof ook niet dat ik dat hoefquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:48 schreef bigshadow het volgende:
Het meeste van de dingen zijn een beetje van "voor mijn tijd" of niet echt in mijn straatje. Misschien voor later als ik een echte muziek-omnivoor wil worden.
Ah, sinds vandaag weet ik dat ookquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:52 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik ooit een nummer van Dad of Bohze onkelz heb gehoord en ik geloof ook niet dat ik dat hoefIk weet alleen dat ze bestaan.
Ongelofelijkquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:50 schreef ranja het volgende:
[..]
dat weet ik dan weer niet. Ik ken slechts 1 single titel van ze
Klopt. Nótt betekent gewoon nacht en is dus idd Silvia Nights artiestennaam in het Ijslands. En ranja heeft gelijk: alle achternamen eindigen in IJsland op dezelfde manier: -son voor jongens en -dóttir voor meisjes. Lees je iets anders, dan is het dus óf een pseudoniem óf een allochtoonquote:Op donderdag 18 mei 2006 10:21 schreef bukgeit het volgende:
Of Nótt is haar IJslandse artiestennaam en Night de internationale.
idd en volledigquote:Op donderdag 18 mei 2006 16:51 schreef GLO het volgende:
Tom America (v/h Sammie America)
Ik ben duurquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:19 schreef bigshadow het volgende:
verjaardagsverlanglijstje:
Pop-encyclopedie Een GLO (incl. collectie)
Ah, ok. Zoals ik al zei heb ik er nooit wat van gehoord, maar dacht dat ze in dat hokje pastenquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:01 schreef GLO het volgende:
@ranja: D.A.D. was geen hairmetal hoor. Die kwamen omhoog met de garagerockgolf van midden jaren 80, was een VPRO-band (Wilde Wereld en zo). Ze gingen wel steeds hardrockeriger klinken.
Om een lang verhaal kort te maken: wie isquote:1986 Antoine Kroes speelt nog gitaar bij MAM als hij samen met Robin Schiffer, Alice Vermeulen en Inigo Grimbergen de groepbegint. Vier maanden na de oprichting wint
in december de Grote Prijs van Nederland. Ze laten daarbij groepen als Loïs Lane en Raggende Manne achter zich. Kroes laat een verslaggever van Oor weten zich zorgen te maken over de overwinning. “Ik wil met deze band nog een hele weg gaan en ik ben bang dat dat nu heel erg belemmerd wordt.”
Een lang verhaal kort iddquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:31 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
1986? Hmm..Longstoryshort?
Nog vier jaar:quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:32 schreef ranja het volgende:
Hij heeft gelijk gekregen in elk geval. Hebben ze nog lang bestaan?
Was wel een goeie band trouwens. Live iig, want die plaat staat me niet echt meer bijquote:1990
Naast Kroes en Grimbergen bestaat Longstoryshort nu uit zangeres Mary-Lou Weymans, toetsenist Michiel Post en basgitariste Patricia Bergman. In deze bezetting brengen ze in eigen beheer het debuutalbum How uit waarop invloeden van Prince en Sly & The Family Stone zijn te horen. What I Like en Ready Or Not worden op single uitgebracht, maar worden geen hits. Door het gebrek aan succes wordt de groep ontbonden. Antoine Kroes gaat verder met The Wrong, een band waarmee hij in tegenstelling tot Longstoryshort wel interesse weet te wekken bij een grote platenmaatschappij.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:33 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat ze bij Countdown waren en dat Curry ze aankondigde met Shortstorylong en dat ze not amused waren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |