Uit angst dat haar man haar zou kunnen vinden, heb ik begrepen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:49 schreef MrBean het volgende:
De reden dat Ayaan d'r naam vals opgaf ... is dat nou echt vanwege dat ze achtervolgd werd?
Ze had toch ook een foutieve geboortedatum opgegeven?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:49 schreef MrBean het volgende:
De reden dat Ayaan d'r naam vals opgaf ... is dat nou echt vanwege dat ze achtervolgd werd?
Als er geen besluit was, waar moest Ayaan dan tegen in beroep gaan?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:46 schreef doesss het volgende:
[..]
Volgens mij zei ze dat het een constatering was.
Ze had niks besloten, alleen maar geconstateerd.
Wat ze nu gaat doen is onderzoeken of haar constatering wel juist is.
Tegen de constatering.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als er geen besluit was, waar moest Ayaan dan tegen in beroep gaan?
Zij kan vooralsnog in beroep gaan tegen de voorlopige constateringquote:
Ja leuk gegoochel met woorden.quote:
Als je constateert dat een tweede kamerlid weleens geen geldig paspoort kan hebben, lijkt het mij dat dat niet snel genoeg kenbaar gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zij kan vooralsnog in beroep gaan tegen de voorlopige constatering
Die prangend genoeg was om overhaast op maandagavond laat wereldkundig te maken?
V.
Verdonk besluit dat niet, die constateert dat.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja leuk gegoochel met woorden.
In werkelijkheid had Verdonk met haar 'constatering' wel degelijk een besluit genomen, nl. dat de naturalisatie niet rechtsgeldig was.
Dat kan ook een kwestie van zekerheid zijn, dat haar man haar niet kan vinden?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:50 schreef doesss het volgende:
[..]
Ze had toch ook een foutieve geboortedatum opgegeven?
Het lijkt mij dat je dat goed en zorgvuldig moet hebben onderzocht en hebben afgewogen en een definitief antwoord moet hebben, in plaats van zeggen: we rollen met de dobbelsteen en we zien het wel.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:02 schreef doesss het volgende:
[..]
Als je constateert dat een tweede kamerlid weleens geen geldig paspoort kan hebben, lijkt het mij dat dat niet snel genoeg kenbaar gemaakt kan worden.
Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je dat goed en zorgvuldig moet hebben onderzocht en hebben afgewogen en een definitief antwoord moet hebben, in plaats van zeggen: we rollen met de dobbelsteen en we zien het wel.
Als het zó belangrijk was en niet partijpolitiek, dan had Verdonk al veeeeeeeeel eerder iets gedaan, want ze liegt gewoon als ze zegt dat ze van niks wist.
V.
Dat is de discussie die ik met mijn collega heb.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:52 schreef Ericr het volgende:
En over dat stukje konden ze gisteren dus uren discusseren, terwijl in dit geval Verdonk gewoon geljk had. Bijzondere omstandigheden zijn niet willens en wetens opgeven van een valse naam, ze kunnen nooit opvoeren dat AHM een bijzondere omstandigheid gecreerd heeft door de persoon die ze later is geworden. Dat zou wat zijn zeg, dat is herschrijven van de wettelijke bepalingen.
De 'act' is in deze van Verdonk. Zij is degene die iets doet. Een dood ding als een wet of een arrest kan niks doen. Als er dus uiteindelijk een besluit cq. beslissing ligt is dat de verantwoording van Verdonk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:04 schreef doesss het volgende:
[..]
Verdonk besluit dat niet, die constateert dat.
Dat is een wezelijk verschil.
Daar ging het gister ook tot vervelens toe over.
Een besluit impliceert dat Verdonk er iets over te zeggen heeft.
Een constatering impliceert dat Verdonk er niets over te zeggen heeft.
Ja daarom heeft ze die opgebeld. En nadat hij hierheen kwam heeft ie er natuurlijk helemaal totall loss geslagen..quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Uit angst dat haar man haar zou kunnen vinden, heb ik begrepen.
V.
Tuurlijk niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is de discussie die ik met mijn collega heb.
Ik stel mij op het standpunt dat uit het arrest van de HR volgt dat het in ieder geval niet relevant is of de leugens van Hirshi Magan verschoonbaar zijn. Althans niet relevant voor de vraag of het naturalisatiebesluit rechtskracht heeft of niet. Mijn collega vindt van wel. De Kamer kennelijk ook.
Verdonk haar zorgvuldigheid kennen we, deze dame heeft al eerder in het nieuws gestaan en op de beklaagde bank omdat ze gewoon grove fouten maakt. Nijpels had gelijk toen hij mevrouw Verdonk een "brokkenpiloot" noemde want dat is ze ook...In 48 uur kan jij niet een zorgvuldig besluit nemen, rita negeerde vragen gister of viel in de herhaling.... al met al zal ze haar plekje willen beschermen en toegeven aan de eisen van het kabinet...quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:11 schreef doesss het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maar de heer Pechtold zei het al, politiek is een vies, vuil en vunzig spelletje.
Heel dat debat gister was voor de buhne.
O is het live op tv? Ik eerst, ik eerst.![]()
Voorts is het de verantwoordelijkheid van de minister om te bepalen of ze zorgvuldig is geweest.
Als Verdonk zegt dat ze zorgvuldig is geweest is ze dat. Als de kamer het daar niet mee eens is moeten ze een motie indienen, wat ze ook gedaan hebben.
Alleen maakt het, zoals ik in een eerdere post aangaf, wezelijk niks uit.
Nee dat is niet waar.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De 'act' is in deze van Verdonk. Zij is degene die iets doet. Een dood ding als een wet of een arrest kan niks doen. Als er dus uiteindelijk een besluit cq. beslissing ligt is dat de verantwoording van Verdonk.
Ja inderdaad, die man was de vrede zelve man, en Magan maar zielig doen, naar Kenya zal je, al moet ik je persoonlijk brengen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja daarom heeft ze die opgebeld. En nadat hij hierheen kwam heeft ie er natuurlijk helemaal totall loss geslagen..![]()
Als dat zo is dan had ze gister haar poot stijf moeten houden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar.
Een voorbeeldje van nietigheid (mogelijk foutief voorbeeld omdat mijn rechten opleiding al een paar jaar geleden is)
Als ik jou huis verkoop zonder jouw medeweten, dan is de verkoopovereenkomt nietig. Want ik kan jouw huis helemaal niet verkopen omdat ik geen eigenaar of gemachtigde ben.
Kun je verder net zoals de kamer lopen ouwehoeren dat het de verantwoordelijkheid van de minister is, maar het kan simpelweg voor de wet niet. Nietigheid is namelijk dat de handeling of overeenkomst voor de wet geacht wordt nooit bestaan te hebben. (ik doe dit uit mijn hoofd, geen zin om mijn wetboeken ed erbij te pakken, als iemand met een juridische achtergrond dit wil verbeteren, graag).
Wat is hier nou zo moeilijk aan. Het is hetzelfde als tegen Donner aan lopen ouwehoeren dat het niet verboden voor Ayaan is om door het rode licht te fietsen.
Ik ben bang dat dat niet zal lukken. Daarvoor zit zij al te diep in de konten van de AEI en zij zitten te diep in de kont van haar. Standje 69, maar dan op de bounty manier.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja inderdaad, die man was de vrede zelve man, en Magan maar zielig doen, naar Kenya zal je, al moet ik je persoonlijk brengen.²
Precies.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar.
Een voorbeeldje van nietigheid (mogelijk foutief voorbeeld omdat mijn rechten opleiding al een paar jaar geleden is)
Als ik jou huis verkoop zonder jouw medeweten, dan is de verkoopovereenkomt nietig. Want ik kan jouw huis helemaal niet verkopen omdat ik geen eigenaar of gemachtigde ben.
Kun je verder net zoals de kamer lopen ouwehoeren dat het de verantwoordelijkheid van de minister is, maar het kan simpelweg voor de wet niet. Nietigheid is namelijk dat de handeling of overeenkomst voor de wet geacht wordt nooit bestaan te hebben. (ik doe dit uit mijn hoofd, geen zin om mijn wetboeken ed erbij te pakken, als iemand met een juridische achtergrond dit wil verbeteren, graag).
Wat is hier nou zo moeilijk aan. Het is hetzelfde als tegen Donner aan lopen ouwehoeren dat het niet verboden voor Ayaan is om door het rode licht te fietsen.
Per saldo is er niks veranderd.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:26 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als dat zo is dan had ze gister haar poot stijf moeten houden.
Verkopen is geen probleem. Het sluiten van een verkoopovereenkomst (verbintenissenrecht), vereist niet de beschikkingsbevoegdheid van de verkoper. Dat is anders met de levering; je kunt alleen niet leveren omdat je beschikkingsonbevoegd bent (goederenrecht).quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:21 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee dat is niet waar.
Is het niveau weer niet ordinair genoeg naar je zin.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat niet zal lukken. Daarvoor zit zij al te diep in de konten van de AEI en zij zitten te diep in de kont van haar. Standje 69, maar dan op de bounty manier.
Is het niveau weer niet ordinair genoeg naar je zin.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Simpel gezegd: Naar Islamitische maatstaven is Magan een oplichtster en een perverse aasgierige leugenaar.²
Omdat zij stelden dat Verdonk wel vrijheid van handelen had, en Verdonk dat ontkende.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:29 schreef doesss het volgende:
[..]
Precies.
Ik kreeg gister precies het zelfde gevoel.
Dat een zooitje volksvertegenwoordigers zich zo dom en drammerig op kunnen stellen.![]()
Maar Verdonk is als verantwoordelijk minister toch verpicht om die nietigheid te contateren.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:31 schreef Argento het volgende:
[..]
Verkopen is geen probleem. Het sluiten van een verkoopovereenkomst (verbintenissenrecht), vereist niet de beschikkingsbevoegdheid van de verkoper. Dat is anders met de levering; je kunt alleen niet leveren omdat je beschikkingsonbevoegd bent (goederenrecht).
De rechtshandeling die in strijd is met het recht of de goede zeden kan nietig zijn, hetgeen betekent dat de rechtshandeling wordt geacht nooit het beoogde rechtsgevolg gehad te hebben. Dat is allemaal mooi, maar als niemand zich op die nietigheid beroept, blijven partijen handelen naar dat rechtsgevolg en bestaat de nietigheid slechts in het theoretische luchtledige.
Nope. Ik vind dat Femke haar excuses maar publiekelijk moet aanbieden aan Verdonk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:22 schreef haagse_elfje het volgende:
waren trouwens die mails nou nog boven tafel gekomen???
Dat was me ook wel duidelijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Omdat zij stelden dat Verdonk wel vrijheid van handelen had, en Verdonk dat ontkende.
Als Verdonk zou toegeven, dan had zij verantwoording in deze (gaat samen met vrijheid van handelen) maar zou Ayaan wellicht haar paspoort kunnen houden. En dat laatste waren ze op uit.
Ik ook..quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:20 schreef Yekx het volgende:
[..]
ach...
1 staatsvorm waarbij het volk wordt geregeerd door gekozen vertegenwoordigers uit eigen gelederen
2 staat waarin het volk regeert
Ik zou best benieuwd zijn naar de uitkomst van een referendum...
Niet op mijn specifieke voorbeeld ingaan. Ik zei al dat ik niet meer weet welke verbintenissen nietig zijn en welke vernietigbaar.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:31 schreef Argento het volgende:
[..]
Verkopen is geen probleem. Het sluiten van een verkoopovereenkomst (verbintenissenrecht), vereist niet de beschikkingsbevoegdheid van de verkoper. Dat is anders met de levering; je kunt alleen niet leveren omdat je beschikkingsonbevoegd bent (goederenrecht).
De rechtshandeling die in strijd is met het recht of de goede zeden kan nietig zijn, hetgeen betekent dat de rechtshandeling wordt geacht nooit het beoogde rechtsgevolg gehad te hebben. Dat is allemaal mooi, maar als niemand zich op die nietigheid beroept, blijven partijen handelen naar dat rechtsgevolg en bestaat de nietigheid slechts in het theoretische luchtledige.
Inderdaad.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom is nou iedereen opeens tegen haar? Zelfs de leden van de VVD? Ze doet toch gewoon haar werk?
omdat ze zich star opsteld en alhoewel ze de bevoegdhied heeft om voor ali een uitzondering te maken, dat ze dat niet deedquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Waarom is nou iedereen opeens tegen haar? Zelfs de leden van de VVD? Ze doet toch gewoon haar werk?
Die vraag kwam bij mij gister ook meerdere malen op.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:40 schreef oheng het volgende:
[..]
Niet op mijn specifieke voorbeeld ingaan. Ik zei al dat ik niet meer weet welke verbintenissen nietig zijn en welke vernietigbaar.
Een minister wordt geacht de wet te volgen en dat is wat Verdonk heeft gedaan. Lullig voor Ayaan, en lullig voor Verdonk. Maar de naturalisatie is helaas nietig. En Verdonk kon niets anders doen dan dat constateren.
Of willen we soms dat ministers onrechtmatig gaan handelen?
Zembla heeft slechts verslag gedaan van feiten die nog niet bekend waren bij een hoop mensen. Waarom is die schuldig??quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:40 schreef doesss het volgende:
[..]
Inderdaad.
Wat je verder ook van haar vindt.
Als je dan toch een schuldige aan wil wijzen dan is dat
1. Hirsia Ali zelf, omdat ze foutieve naamsgegens heeft opgegeven.
2. Zembla en de rest van de hijgerige media, die ruchtbaarheid aan deze zaak hebben gegeven.
Waardoor Verdonk gedwongen werd om de nietigheid van het paspoort van AHA te constateren.
Omdat die ruchtbaarheid aan de zaak hebben gegeven waardoor Verdonk gedwongen werd om de nietigheid van het paspoort van AHA te constateren.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zembla heeft slechts verslag gedaan van feiten die nog niet bekend waren bij een hoop mensen. Waarom is die schuldig??
Waarschijnlijk bedoelde Verdonk:quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:47 schreef Ericr het volgende:
Ze had alleen zorgvuldiger moeten zijn in haar uitlatingen, niet eerst doen alsof er niks aan de hand was. Dat dan zogenaamd ging om een eventuele uitzetting doet niet ter zake, dan had Verdonk dat gelijk goed moeten toelichten en er bij moeten zeggen dat het Nederlanderschap wel in het geding zou kunnen zijn.
Waarom een uitzondering maken voor een buitenlander die liegt om ons land in te komenquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
omdat ze zich star opsteld en alhoewel ze de bevoegdhied heeft om voor ali een uitzondering te maken, dat ze dat niet deed
en omdat ze te snel is geweest en de onzorgvuldige manier waarop ze het naar buiten heeft gebracht
alleen al het feit dat ze de president via de voicemail op de hoogte bracht en dat donner het via de media heeft vernomen.. is toch te zot voor woorden
Ach, Nederlanders zeuren altijd. Normaal zijn politici te traag, nu weer te snelquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:40 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
omdat ze zich star opsteld en alhoewel ze de bevoegdhied heeft om voor ali een uitzondering te maken, dat ze dat niet deed
en omdat ze te snel is geweest en de onzorgvuldige manier waarop ze het naar buiten heeft gebracht
alleen al het feit dat ze de president via de voicemail op de hoogte bracht en dat donner het via de media heeft vernomen.. is toch te zot voor woorden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |