Uit angst dat haar man haar zou kunnen vinden, heb ik begrepen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:49 schreef MrBean het volgende:
De reden dat Ayaan d'r naam vals opgaf ... is dat nou echt vanwege dat ze achtervolgd werd?

Ze had toch ook een foutieve geboortedatum opgegeven?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:49 schreef MrBean het volgende:
De reden dat Ayaan d'r naam vals opgaf ... is dat nou echt vanwege dat ze achtervolgd werd?

Als er geen besluit was, waar moest Ayaan dan tegen in beroep gaan?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:46 schreef doesss het volgende:
[..]
Volgens mij zei ze dat het een constatering was.
Ze had niks besloten, alleen maar geconstateerd.
Wat ze nu gaat doen is onderzoeken of haar constatering wel juist is.

Tegen de constatering.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:53 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als er geen besluit was, waar moest Ayaan dan tegen in beroep gaan?

Zij kan vooralsnog in beroep gaan tegen de voorlopige constateringquote:

Ja leuk gegoochel met woorden.quote:

Als je constateert dat een tweede kamerlid weleens geen geldig paspoort kan hebben, lijkt het mij dat dat niet snel genoeg kenbaar gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zij kan vooralsnog in beroep gaan tegen de voorlopige constatering
Die prangend genoeg was om overhaast op maandagavond laat wereldkundig te maken?
V.

Verdonk besluit dat niet, die constateert dat.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ja leuk gegoochel met woorden.
In werkelijkheid had Verdonk met haar 'constatering' wel degelijk een besluit genomen, nl. dat de naturalisatie niet rechtsgeldig was.

Dat kan ook een kwestie van zekerheid zijn, dat haar man haar niet kan vinden?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:50 schreef doesss het volgende:
[..]
Ze had toch ook een foutieve geboortedatum opgegeven?

Het lijkt mij dat je dat goed en zorgvuldig moet hebben onderzocht en hebben afgewogen en een definitief antwoord moet hebben, in plaats van zeggen: we rollen met de dobbelsteen en we zien het wel.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:02 schreef doesss het volgende:
[..]
Als je constateert dat een tweede kamerlid weleens geen geldig paspoort kan hebben, lijkt het mij dat dat niet snel genoeg kenbaar gemaakt kan worden.

Dat denk ik ook.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:07 schreef Verbal het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat je dat goed en zorgvuldig moet hebben onderzocht en hebben afgewogen en een definitief antwoord moet hebben, in plaats van zeggen: we rollen met de dobbelsteen en we zien het wel.
Als het zó belangrijk was en niet partijpolitiek, dan had Verdonk al veeeeeeeeel eerder iets gedaan, want ze liegt gewoon als ze zegt dat ze van niks wist.
V.

Dat is de discussie die ik met mijn collega heb.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:52 schreef Ericr het volgende:
En over dat stukje konden ze gisteren dus uren discusseren, terwijl in dit geval Verdonk gewoon geljk had. Bijzondere omstandigheden zijn niet willens en wetens opgeven van een valse naam, ze kunnen nooit opvoeren dat AHM een bijzondere omstandigheid gecreerd heeft door de persoon die ze later is geworden. Dat zou wat zijn zeg, dat is herschrijven van de wettelijke bepalingen.

De 'act' is in deze van Verdonk. Zij is degene die iets doet. Een dood ding als een wet of een arrest kan niks doen. Als er dus uiteindelijk een besluit cq. beslissing ligt is dat de verantwoording van Verdonk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:04 schreef doesss het volgende:
[..]
Verdonk besluit dat niet, die constateert dat.
Dat is een wezelijk verschil.
Daar ging het gister ook tot vervelens toe over.
Een besluit impliceert dat Verdonk er iets over te zeggen heeft.
Een constatering impliceert dat Verdonk er niets over te zeggen heeft.

Ja daarom heeft ze die opgebeld. En nadat hij hierheen kwam heeft ie er natuurlijk helemaal totall loss geslagen..quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Uit angst dat haar man haar zou kunnen vinden, heb ik begrepen.
V.

Tuurlijk niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:11 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is de discussie die ik met mijn collega heb.
Ik stel mij op het standpunt dat uit het arrest van de HR volgt dat het in ieder geval niet relevant is of de leugens van Hirshi Magan verschoonbaar zijn. Althans niet relevant voor de vraag of het naturalisatiebesluit rechtskracht heeft of niet. Mijn collega vindt van wel. De Kamer kennelijk ook.

Verdonk haar zorgvuldigheid kennen we, deze dame heeft al eerder in het nieuws gestaan en op de beklaagde bank omdat ze gewoon grove fouten maakt. Nijpels had gelijk toen hij mevrouw Verdonk een "brokkenpiloot" noemde want dat is ze ook...In 48 uur kan jij niet een zorgvuldig besluit nemen, rita negeerde vragen gister of viel in de herhaling.... al met al zal ze haar plekje willen beschermen en toegeven aan de eisen van het kabinet...quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:11 schreef doesss het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maar de heer Pechtold zei het al, politiek is een vies, vuil en vunzig spelletje.
Heel dat debat gister was voor de buhne.
O is het live op tv? Ik eerst, ik eerst.![]()
Voorts is het de verantwoordelijkheid van de minister om te bepalen of ze zorgvuldig is geweest.
Als Verdonk zegt dat ze zorgvuldig is geweest is ze dat. Als de kamer het daar niet mee eens is moeten ze een motie indienen, wat ze ook gedaan hebben.
Alleen maakt het, zoals ik in een eerdere post aangaf, wezelijk niks uit.

Nee dat is niet waar.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:15 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De 'act' is in deze van Verdonk. Zij is degene die iets doet. Een dood ding als een wet of een arrest kan niks doen. Als er dus uiteindelijk een besluit cq. beslissing ligt is dat de verantwoording van Verdonk.

Ja inderdaad, die man was de vrede zelve man, en Magan maar zielig doen, naar Kenya zal je, al moet ik je persoonlijk brengen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja daarom heeft ze die opgebeld. En nadat hij hierheen kwam heeft ie er natuurlijk helemaal totall loss geslagen..![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |