Je spreekt jezelf tegen. Ayaan is volgens jou Nederlander. Daarna schrijf je dat er een illegaal in de kamer zit ?quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:19 schreef moussie het volgende:
[..]
Kalou en Taïda waren geen nederlanders .. Ayaan dus wel ..
en wat haar bijzonder maakt is dat er een illegaal in de 2de kamer zit, en dan nog eentje die bedreigdwordt ook (zelfs al zou je kunnen zeggen dat ze dat aan zich zelf te danken heeft
Het heeft geen zin Schatje, Kirmiz is niet in staat tot zelf-reflectie, is niet in staat om toe te geven dat er kanten zijn van zijn geloof en geloofsgemeenschap die niet unaniem goedhartig zijn. Hij zal feiten ontkennen om zo vast te kunnen houden aan een verknipte werkelijkheid.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:13 schreef schatje het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat die foto van de jaarlijkse wedstrijd 'varkens nadoen' in Frankrijk door Deense imams werd misbruikt om olie op het vuur te gooien.
Zeg meneer, kap eens met het bashen van Femke.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:17 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Vraag het je heldin Femke, die schud zo een (nep) adres uit d'r mouw.
Hij snapt hetquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:12 schreef Mikrosoft het volgende:
Het zou er niet om moeten gaan waarom Rita NU de conclusie trok dat de Somalische bedriegster geen Nederlandse is. Doet iedereen zelf altijd alles op het juiste moment???
quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:17 schreef PLAE@ het volgende: Vraag het je heldin Femke, die schud zo een (nep) adres uit d'r mouw.
Ik vindt Verdonk een koud en harteloos mens. En iemand die buitenlandse geheime diensten van Serie bijvoorbeeld toegang geeft tot vluchteling gegevens en zelfs een verhoor laat uitvoeren. Dat wijf heeft bloed aan haar handen klefen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:18 schreef _The_General_ het volgende:
Hulde aan Verdonk.
Ik had niet gedacht dat u van de verkeerde kant wasquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:21 schreef schatje het volgende:
[..]
Zeg meneer, kap eens met bashen van Femke.
femke.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:21 schreef schatje het volgende:
[..]
Zeg meneer, kap eens met bashen van Femke.
denk dat ze juist daarom zo snel heeft gehandelt, om iedere verdenking van (voor)kennis aan haar kant te ontkrachten .. vanaf het moment dat ik het wist .. blablablaquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:19 schreef Asmodian het volgende:
Even een ander puntje.
Zoals jullie het afgelopen uur vast gemerkt hebben, ben ik geen fan van Rita Verdonk. Ik wil toch even een ding in haar verdediging zeggen, hoe pijnlijk dit ook voor me is:
Stel ze had op de vraag van Nawijn (van na de Zembla uitzending) geantwoord dat het allemaal wel welletjes zat en dat Ayaan gewoon Nederlandse is. Denken jullie niet dat de gehele oppositie dan was ontploft met vragen als 'waarom Ayaan wel en anderen niet?' 'hoe zit het met het arrest van de Hoge Raad?' enzovoorts, enzovoorts. Ik denk dat dit typisch zo'n geval is waar ze geen beslissing had kunnen nemen die de Kamer zou accepteren.
Ik vind dat op zich wel prima, want Verdonk had van mij al lang mogen optyfen, ik wou het alleen even vermeld hebben voor de eerlijkheid van het geheel.
als je oplet zie je dat ze helemaal niet koud en harteloos is. Ik vind het juist een warm persoon die er voor zorgt dat je opvolgers wel fatsoenlijk Nederlands leren bij hun intergratiecursussen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik vindt Verdonk een koud en harteloos mens. En iemand die buitenlandse geheime diensten van Serie bijvoorbeeld toegang geeft tot vluchteling gegevens en zelfs een verhoor laat uitvoeren. Dat wijf heeft bloed aan haar handen klefen.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:21 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik had niet gedacht dat u van de verkeerde kant was![]()
Maar ik neem dan wel in m'n achterhoofd mee dat de kans dus bestaat dat AHA 3 jaar onterecht in de kamer heeft gezeten (want geen nederlandse) en dan is het wel te begrijpen dat er haast geboden was, hoewel er nu wel een sfeer van onzurgvuldigheid omheen hangtquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:19 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dat AHA de kamer uit is zal ik geen seconde betreuren dat neemt niet weg dat de gang van zaken wel discutabel is.
Ik mag Femke op zich ook best wel. Neemt niet weg dat ik PLAE@'s comment best grappig vondquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:22 schreef Genverbrander het volgende:femke.mijn held na haar uithaal gisteren.
Eensch. Alhoewel Verdonk zichzelf wel in deze situatie gemanouvreerd heeft, moest ze kiezen tussen 2 kwaden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:19 schreef Asmodian het volgende:
Even een ander puntje.
Zoals jullie het afgelopen uur vast gemerkt hebben, ben ik geen fan van Rita Verdonk. Ik wil toch even een ding in haar verdediging zeggen, hoe pijnlijk dit ook voor me is:
Stel ze had op de vraag van Nawijn (van na de Zembla uitzending) geantwoord dat het allemaal wel welletjes zat en dat Ayaan gewoon Nederlandse is. Denken jullie niet dat de gehele oppositie dan was ontploft met vragen als 'waarom Ayaan wel en anderen niet?' 'hoe zit het met het arrest van de Hoge Raad?' enzovoorts, enzovoorts. Ik denk dat dit typisch zo'n geval is waar ze geen beslissing had kunnen nemen die de Kamer zou accepteren.
Ik vind dat op zich wel prima, want Verdonk had van mij al lang mogen optyfen, ik wou het alleen even vermeld hebben voor de eerlijkheid van het geheel.
Nee inderdaad. Eerder vergelijkbaar met een calvobbes die de crew loopt te bestoken met vreselijke lange dagelijkse mails die elke dag eigenlijk op hetzelfde neer komen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:24 schreef Verbal het volgende:
Ik denk nog steeds wel dat die meeltjes er zijn. Ik denk alleen dat ze niet openbaar kunnen worden gemaakt vanwege de inhoud en de betrokkenen. Het zullen niet 'heb je een lekker weekend gehad'-mails zijn.
V.
Volgens Verdonk wel, of toch op z'n minst de komende 6 wekenquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:20 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen. Ayaan is volgens jou Nederlander. Daarna schrijf je dat er een illegaal in de kamer zit ?
Ayaan Hirsi Ali bestaat niet dus haar documenten zijn ongeldig. Ze is dus geen Nederlandse!
Ik mag haar ook wel, maar het was wel verstandig geweest als ze ook even een dergelijke email had uitgeprint voordat ze deze uitspraak deed.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:23 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Ik mag Femke op zich ook best wel. Neemt niet weg dat ik PLAE@'s comment best grappig vond![]()
En als ze hem nou openlijk aan de pers doorgeeft?quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:24 schreef Cairon het volgende:
Femke heeft een flater begaan met dat hele e-mail verhaal. Ze was te fel, te happig, wees met een vingertje net iets te graag.
Als ze de e-mails laat uitlekken naar de pers dan zal ze gezien worden als een opportunistische feeks, die de discussie manipuleert voor eigen gewin.
Als ze de e-mails laat uitlekken na het WK dan zal ze meer aanzien verliezen dan winnen, omdat ze dan heel bewust voor een tijdstip koos waarop ze er het meeste politieke gewin mee dacht te halen. Daarmee zal het overkomen als oude koeien uit de sloot halen.
Nee, dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. Van der Laan en Bos willen het liefst zetels winnen. Hoe dan ook. Niet dat ik denk dat ze er Ayaan helemaal voor geofferd hadden, maar misschien ook wel...quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:19 schreef Asmodian het volgende:
Denken jullie niet dat de gehele oppositie dan was ontploft met vragen als 'waarom Ayaan wel en anderen niet?' 'hoe zit het met het arrest van de Hoge Raad?' enzovoorts, enzovoorts. Ik denk dat dit typisch zo'n geval is waar ze geen beslissing had kunnen nemen die de Kamer zou accepteren.
Wie niet?quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet, dat weet ik wel zeker. Van der Laan en Bos willen het liefst zetels winnen. Hoe dan ook.
Ik ook hoor, krijg alleen de laatste jaren de kriebels van haar manier van praten. Misschien kan ze eens naar een Logopedist om aan haar ademhaling te werken.quote:
Mwah... het mailadres zal niet meer in gebruik zijn, gezien het vertrek van Magan. En wellicht heeft Ayaan het Femke ingefluisterd (wat mij niet onwaarschijnlijk lijkt) en als dát zo is, zullen die mails er zeker wel zijn.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:25 schreef PLAE@ het volgende:
Ik vond het wel apart overigens, dat Halsema zei dat ze dit mocht zeggen. Beetje vaag.
ehh, misschien een concretere beloning?quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:27 schreef Genverbrander het volgende:
Ik zit nog altijd te wachten op het uitlekken van een mailtje van de campagneleider van Verdonk aan Verdonk, waarin hij adviseert om Ayaan te verlinken zodat ze er gunstiger voor komt te staan in de strijd tegen Rutte.Ik loof een beloning uit voor degene die dat mailtje openbaar maakt!
![]()
Ik zie Ayaan het zelf nog wel lekken.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:26 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
En als ze hem nou openlijk aan de pers doorgeeft?
true, ze zijn snel daar bij de kamer overigens.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mwah... het mailadres zal niet meer in gebruik zijn, gezien het vertrek van Magan. En wellicht heeft Ayaan het Femke ingefluisterd (wat mij niet onwaarschijnlijk lijkt) en als dát zo is, zullen die mails er zeker wel zijn.
V.
Nee, dat is geen antwoord op de vraag. Prop het voor de gein even in een syllogisme van Socrates:quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:13 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Nou, dat ze heeft gelogen over haar naam uit angst voor represailles. Puur lijfbehoud dus, een uitstekend argument om te liegen. Hier kan vervolgens best een sanctie op komen, maar zoals Ayaan zelf al zei: het afnemen van een paspoort is disproportioneel.
heb je info dan?quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:27 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ehh, misschien een concretere beloning?
Dus past het prima bij Kay v/d Linde, want die heeft nog nooit resultaat geboekt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:28 schreef the_disheaver het volgende:
Maar ik denk eigelijk niet dat de campagneleider zo dom was haar dit te doen. Het heeft haar zeker geen goeds gedaan.
Ze geeft alleen een mailtje die ze via via heeft gekregen (via AHA). Het was een belangrijk punt in het debat, die vervolgens bleef liggen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:27 schreef Cairon het volgende:
En als ze hem nou openlijk aan de pers doorgeeft?
dan maakt ze zichzelf zo goed als kapot. Dat kan ze zich niet veroorloven, omdat ze dan een zekere barriere doorbreekt van betrouwbaarheid. Dan zal ze zelf onder vuur komen te liggen in de kamer.
Het enige zure is dat ze in de kamer zat voor de partij die altijd zo ageerde voor een streng beleid mbt asiel en naturalisatie en dat die op hun schreden terug moeten keren naar een gematigder standpunt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:23 schreef At_Fundum het volgende:
[..]
Maar ik neem dan wel in m'n achterhoofd mee dat de kans dus bestaat dat AHA 3 jaar onterecht in de kamer heeft gezeten (want geen nederlandse) en dan is het wel te begrijpen dat er haast geboden was, hoewel er nu wel een sfeer van onzurgvuldigheid omheen hangt
Precies. In andere gevallen wordt er meer tijd in acht genomen en loopt de minister niet om tien uur 's avonds naar de persquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:28 schreef Viking84 het volgende:
Mijn idee: omdat zij een politica is en men meet met twee maten.
Ik zei gisteren nog tegen m'n huisgenoot dat ze zo'n mooie, rustige stem heeftquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:27 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik ook hoor, krijg alleen de laatste jaren de kriebels van haar manier van praten. Misschien kan ze eens naar een Logopedist om aan haar ademhaling te werken.
Het is goed dat zij en haar partij bepaalde dingen aan de kaak stellen. Zo houdt men elkaar een beetje in evenwicht.
Omdat, voor de zoveelste keer, er volgens de motie Verhagen meer ruimte is volgens de regels. Deze motie is aangenomen en Verdonk heeft gezegd hem uit te voeren.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, dat is geen antwoord op de vraag. Prop het voor de gein even in een syllogisme van Socrates:
Áls mensen liegen over hun persoonsgegevens, dán verliezen ze hun paspoort.
Hirshi Ali heeft gelogen, dús zij verliest haar paspoort.
En dat is in alle andere gevallen ook zo gegaan, dus waarom zou het nu anders moeten zijn?
quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:28 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee, dat is geen antwoord op de vraag. Prop het voor de gein even in een syllogisme van Socrates:
Áls mensen liegen over hun persoonsgegevens, dán verliezen ze hun paspoort.
Hirshi Ali heeft gelogen, dús zij verliest haar paspoort.
En dat is in alle andere gevallen ook zo gegaan, dus waarom zou het nu anders moeten zijn?
Mijn idee: omdat zij een politica is en men meet met twee maten.
hahahaaaa ja dat klopt, viel mij ook al op!quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zei gisteren nog tegen m'n huisgenoot dat ze zo'n mooie, rustige stem heeft
Verhagen daarentegendie... praat... met... enorme... tussenpozen. Zo van: hoor mij, ik zeg belangrijke dingen, laat mijn woorden op je inwerken
Ik doelde eigenlijk meer op het met twee maten meten van de Kamerquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:30 schreef Verbal het volgende:
[..]
Precies. In andere gevallen wordt er meer tijd in acht genomen en loopt de minister niet om tien uur 's avonds naar de pers
V.
Nee, de vastgeroest kloinkende kaken van Femke kunnen mij niet echt bekoren en van een zuidelijk accent van meneer Verhagen hou ik ook al niet echt, maar met die tussenpozen is het wel beter te vertaan. De meest verschrikkelijke van de avond was overigens de heer Van Beek die af en toe echt overkwam alsof hij nog nooit achter een catheder had gestaan.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:30 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik zei gisteren nog tegen m'n huisgenoot dat ze zo'n mooie, rustige stem heeft
Verhagen daarentegendie... praat... met... enorme... tussenpozen. Zo van: hoor mij, ik zeg belangrijke dingen, laat mijn woorden op je inwerken
Daar wilde ik je inderdaad even op wijzen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:32 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk meer op het met twee maten meten van de Kamer, maar Verdonk heeft natuurlijk net zo goed met twee maten gemeten
Ik heb van 20:00 tot 23:30 gekeken. Dat is te kort zekerquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat, voor de zoveelste keer, er volgens de motie Verhagen meer ruimte is volgens de regels. Deze motie is aangenomen en Verdonk heeft gezegd hem uit te voeren.
Heb je het debat überhaupt gevolgd?
Dat kan nog ingevuld worden, staat geheel open.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:35 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb van 20:00 tot 23:30 gekeken. Dat is te kort zeker
Nee, maar het probleem is dat die 'ruimte' zo vaag omschreven is. Die heb ik nergens geëxpliciteerd gezien. Op basis waarvan zou Hirshi Ali haar Nederlanderschap kunnen behouden cq alsnog verkrijgen?
En als je zo vaag bent, dan ga ik de leemtes zelf invullen, dus: die ruimte betreft het kamerlidmaatschap van Hirshi Ali.
Als iemand mij precies kan vertellen waar precies op gedoeld wordt, graag
Precies... en alleen al dáárom kan Verdonk niet volhouden dat haar onderzoek zorgvuldig was. Dat had juridisch nog een stuk verder uitgeplozen moeten worden. Heel eenvoudig, eigenlijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:35 schreef Viking84 het volgende:
Nee, maar het probleem is dat die 'ruimte' zo vaag omschreven is.
Toch wel.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:35 schreef Verbal het volgende:
[..]
Daar wilde ik je inderdaad even op wijzen.
Dat hele 'gelijke monniken, gelijke kappen', dat velen willen gebruiken, gaat gewoonweg niet op.
V.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |