abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37909472
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het gaat erom dat ze er zijn. Zelfs jullie geweldige minister heeft dit toegegeven door te zeggen de motie uit te voeren.
Zoals Viking84 al duidelijk zei: zulke bijzondere situaties zijn er ALTIJD! Geen situatie is hetzelfde, dus voor iedereen zijn er wel bijzondere situaties aan te dragen.
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:15:17 #227
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_37909478
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:12 schreef Mikrosoft het volgende:
Het zou er niet om moeten gaan waarom Rita NU de conclusie trok dat de Somalische bedriegster geen Nederlandse is. Doet iedereen zelf altijd alles op het juiste moment???
Als je minister bent moet je verantwoording af kunnen leggen over waarom je een onderzoek dat je kennelijk nu waanzinnig belangrijk vindt zo lang hebt gelaten. Vandaar dat het zo belangrijk is te weten of Verdonk het eerder wist of niet. Want zo wel betekent het dat Verdonk het eerder bewust gelaten heeft een onderzoek in te lassen en nu, uit andere overwegingen, zij het populistisch - zij het met electoraal belang of wat dan ook, het wel nodig acht. En dat is natuurlijk niet correct.
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:15:34 #228
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37909484
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is zeer zeker niet het geval. Wat is er moedig aan een geheel land oplichten en vervolgens vanuit je geacteerde onschuld een gehele subcultuur tot in den treure blijven bashen. Moedig??? Welnee, krankzinnig!
Precies daarom moet Verdonk zo snel mogelijk opkrassen, dat gelieg naar de Kamer was al te veel, maar een hetze tegen alles en iedereen die ze met haar interpretatie van de regeltjes kan krijgen moet echt ophouden.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:15:43 #229
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37909492
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Dat is zeer zeker niet het geval. Wat is er moedig aan een geheel land oplichten en vervolgens vanuit je geacteerde onschuld een gehele subcultuur tot in den treure blijven bashen. Moedig??? Welnee, krankzinnig!

hoi kom je niet op MSN? daar ondervind je niet zoveel weerstand als hier
Niet meer actief op Fok!
pi_37909497
Om het ongeloof in de politiek niet verder te vergroten, zou Rita na het debat van gisteravond (warrig en soms 180 graden van mening veranderen) gewoon moeten aftreden

Heeft iemand haar E-mailadres, zodat ik haar kan vragen
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_37909511
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:13 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nou, dat ze heeft gelogen over haar naam uit angst voor represailles. Puur lijfbehoud dus, een uitstekend argument om te liegen. Hier kan vervolgens best een sanctie op komen, maar zoals Ayaan zelf al zei: het afnemen van een paspoort is disproportioneel.
Ayaan zegt dit en Ayaan zegt dat. Nogal wiedes dat Ayaan haar eigen straatje schoon probeert te vegen . Dat doet iedere crimineel.
pi_37909547
Heeft De Hond trouwens al nieuwe peilingen enzo?
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:17:15 #233
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37909549
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:04 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dus je vind het wel correct dat ik je moeder aanspreek op jouw tekortkomingen? Zij heeft je immers gemaakt en kan dus altijd aangesproken worden op jouw daden, volgens jou.
Appels met peren vergelijken.
quote:
Onzin. Terroristen gebruiken een leerwijze van iemand die er een eigen interpretatie op nahoudt. Hoe verklaar je anders dat 99,nogwat % van de moslims het niet eens is met de terroristen? Maar een betere vraag is, hoe komt het dat jij wat terroristen doen wel voor waarheid aanneemt, maar wat 99.nogwat% jou zegt neerzet als irrelevant?
Op dit punt is het duidelijk geworden dat niemand met jou over dit punt kan discussieren. Je bent al vastgeroest in een patroon. Jouw verklaring voor alles dat slecht is en zich manifesteert verbonden aan de Islam, is heel simpel je ogen dichtdoen, je oren bedekken en een mantra herhalen.

"De islam is goed, iedereen die slechte dingen doet is geen moslim, daarom is de islam altijd goed"

afgewisseld met je redenering:

"Iedereen die ook maar een greintje kritiek heeft op de islam, op de volgelingen ervan, of welke kritische noot dan ook plaatst, doet dat alleen om het geloof te ondermijnen, en die personen zijn dus anti-moslim, en dus zijn die personen slecht, en dus is alles wat ze te zeggen over de islam samen te vatten als "de Islam is slecht" maar ze hebben het mis, want ze zijn slecht en anti-moslim en de islam is goed, en ik ben moslim, en ik kan nooit hebben gekozen voor iets dat niet 100% goed is."
quote:
De echte boodschap van de cartoons was "De Islam is slecht"
*zucht*
quote:
Als je ook maar enige kennis van de Islam had, had je zelf kunnen weten dat dat niet correct is. Maar het staat je vrij om onwetend te blijven.
Wat is dit voor een onzin. Wat IK weet is irrelevant, het is wat de daders zeggen en doen en denken dat relevant is. Jij ontkent dat er moslim terroristen zijn "want een echte moslim doet zoiets niet"

Veel plezier met je kop in het zand steken, je toont perfect aan waarom er wel degelijk kritiek mag zijn op de islam, en de islamitische gemeenschap, omdat het overduidelijk is, dan de gemeenschap zelf dat absoluut niet wil doen.
quote:
Zeg jij. De cartoons gaan over zaken die alle moslims aangaan.
Inderdaad ze gaan over terroristen die zich direct verbonden voelen met de islam en hun daden rechtvaardigen door naar de islam te wijzen. Dat zijn zaken die alle moslims aangaan, ze moeten zich als groep altijd bezinnen op de uitwassen en zich uitspreken tegen zulke figuren, ze moeten proberen te voorkomen dat ze zich manifesteren. Want dat soort figuren zijn het grootste gevaar voor de publieke opinie over de islam. Extremisten die moorden begaan in naam van de islam.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_37909553
wat verdonk nu het beste kan doen in haar geval is om haar eerdere uitspraak niet terug te draaien maar ayaan opnieuw een paspoort te geven dmv een nieuwe versnelde procedure. op die manier houdt ze voet bij stuk en stelt ze tevens haar fractie tevreden.

De vraag is echter of de rest van de kamer dat gaat pikken, maar dat is denk ik nog een uitweg voor Verdonk.
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:17:25 #235
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37909556
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:15 schreef lurf_doctor het volgende:

Heeft iemand haar E-mailadres, zodat ik haar kan vragen
Vraag het je heldin Femke, die schud zo een (nep) adres uit d'r mouw.
pi_37909564
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:16 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ayaan zegt dit en Ayaan zegt dat. Nogal wiedes dat Ayaan haar eigen straatje schoon probeert te vegen . Dat doet iedere crimineel.
pi_37909574
Al die mensen die roepen dat Verdonk moet aftreden
Die zouden nu zeker ook gaan roepen dat Verdonk selectief beleid zou hebben gevoerd als ze niks had gedaan?
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:18:11 #238
87120 At_Fundum
Zeg maar @
pi_37909580
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:12 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Een zeer goed punt, Viking84 !

Ben ik ook wel benieuwd naar: welke omstandigheden hadden de inquisiteurs in gedachten?
De motie vraagt Verdonk dan ook eigenlijk alleen om op zoek te gaan naar die eventuele bijzondere omstandigheden van welke aard ook, iets wat Verdonk tot op heden heeft laten zitten.

De tweede kamer heeft de minister aangespoord met een actieve bewijslast te komen dat er geen bijzondere omstandigheden zijn.
Atje zeggen is adje doen!
pi_37909595
Hulde aan Verdonk.
pi_37909596
Ik vind het wel grappig dat twee mensen tussendoor een discussie voeren over imams en cartoons...of zijn het er meer dan 2?
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:18:56 #241
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_37909616
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:15 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Precies daarom moet Verdonk zo snel mogelijk opkrassen, dat gelieg naar de Kamer was al te veel, maar een hetze tegen alles en iedereen die ze met haar interpretatie van de regeltjes kan krijgen moet echt ophouden.
Dan krassen ze allebei fijn op, toch? Nu behandelen jullie Hirshi Ali als de vermoorde onschuld.
Feit blijft dat zij degene is die gelogen heeft, dat staat vast. Of Verdonk liegt staat niet vast. Proof it.
Verdonk is onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt. Ik heb niets gehoord/gezien over mailverkeer tussen haar en Hirshi Magan.

Even terzijde: ik ben blij dat dat die leugenaarster opkrast. Ik hield m'n hart vast als ze het land weer in beroering bracht met haar islam-complex.
Niet meer actief op Fok!
pi_37909625
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:13 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Nou, dat ze heeft gelogen over haar naam uit angst voor represailles. Puur lijfbehoud dus, een uitstekend argument om te liegen. Hier kan vervolgens best een sanctie op komen, maar zoals Ayaan zelf al zei: het afnemen van een paspoort is disproportioneel.
Ze had ook wel wat andere dingen gelogen. Ze kon best terug naar Kenya.
pi_37909627
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:10 schreef Viking84 het volgende:
Even een vraag:

hoewel ik mij niet kan voorstellen dat er bijzondere omstandigheden in het spel zijn die de beslissing van Verdonk zouden kunnen terugdraaien, vroeg ik me af welke bijzondere omstandigheden men op het oog heeft?
Dat Ayaan kamerlid was?
Dan hadden Taida en Kalou ook moeten blijven, want die verkeerden ook in een speciaal parket.

Graag een reactie hierop

Even een disclaimer: in principe doe ik niet aan bijzondere omstandigheden. Zo kun je iedereen hier wel houden (want iedereen kan wel een mooi verhaal opdissen) en mensen kunnen het ernaar maken dat ze in bijzondere omstandigheden terecht komen, bijv. door de politiek in te gaan of door met een Nederlander te trouwen.
Kalou en Taïda waren geen nederlanders .. Ayaan dus wel ..
en wat haar bijzonder maakt is dat er een illegaal in de 2de kamer zit, en dan nog eentje die bedreigdwordt ook (zelfs al zou je kunnen zeggen dat ze dat aan zich zelf te danken heeft
pleased to meet you
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:19:27 #244
16715 Mylene
*schatje*
pi_37909628
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:17 schreef Nielsch het volgende:
Heeft De Hond trouwens al nieuwe peilingen enzo?
Vrijdag vaste hap in Nova .
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:19:34 #245
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_37909633
Even een ander puntje.

Zoals jullie het afgelopen uur vast gemerkt hebben, ben ik geen fan van Rita Verdonk. Ik wil toch even een ding in haar verdediging zeggen, hoe pijnlijk dit ook voor me is:

Stel ze had op de vraag van Nawijn (van na de Zembla uitzending) geantwoord dat het allemaal wel welletjes zat en dat Ayaan gewoon Nederlandse is. Denken jullie niet dat de gehele oppositie dan was ontploft met vragen als 'waarom Ayaan wel en anderen niet?' 'hoe zit het met het arrest van de Hoge Raad?' enzovoorts, enzovoorts. Ik denk dat dit typisch zo'n geval is waar ze geen beslissing had kunnen nemen die de Kamer zou accepteren.

Ik vind dat op zich wel prima, want Verdonk had van mij al lang mogen optyfen, ik wou het alleen even vermeld hebben voor de eerlijkheid van het geheel.
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
pi_37909639
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:18 schreef Scorpie het volgende:
Al die mensen die roepen dat Verdonk moet aftreden
Die zouden nu zeker ook gaan roepen dat Verdonk selectief beleid zou hebben gevoerd als ze niks had gedaan?
Ja tuurlijk. Ze moet hoe dan ook vallen, the bitch.

Nee grapje, het gaat niet over haar uitspraak, het gaat over de spoed waarmee ze het afhandelt waarmee ze de suggestie wekt nog effe een doelpuntje te willen scoren voordat de verkiezingsbus voor de VVD-lijsttrekker op slot gaat. Daar ging het kamerdebat ook over, over de timing.
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:19:54 #247
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37909641
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan krassen ze allebei fijn op, toch? Nu behandelen jullie Hirshi Ali als de vermoorde onschuld.
Feit blijft dat zij degene is die gelogen heeft, dat staat vast. Of Verdonk liegt staat niet vast. Proof it.
Verdonk is onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt. Ik heb niets gehoord/gezien over mailverkeer tussen haar en Hirshi Magan.

Even terzijde: ik ben blij dat dat die leugenaarster opkrast. Ik hield m'n hart vast als ze het land weer in beroering bracht met haar islam-complex.
Dat AHA de kamer uit is zal ik geen seconde betreuren dat neemt niet weg dat de gang van zaken wel discutabel is.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37909669
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Inderdaad. En dan hoor ik dat, en dan denk ik: zijn die mensen echt zo dom en hypocriet?
Het was echt zo duidelijk dat ze wilden dat er voor Ayaan als kamerlid andere regels van toepassing waren dan voor elke andere net niet Nederlandse staatsburger.
En Verdonk had daar meer op moeten spelen. Nawijn had het door, die stond als enige achter Verdonk.
Echt, op een gegeven moment werd het stomvervelend. Er werden voortdurend dezelfde vragen gesteld, voortdurend dezelfde antwoorden gegeveng. Het hele debat had in 2 uurtjes afgelopen kunnen zijn. Maar het ging natuurlijk net zo lang door tot Verdonk gebroken was en dat was natuurlijk ook de bedoeling van de rest van de kamer. Met z'n allen één vrouw aanvallen, om de beurt haar afmatten en pas opgeven als je je zin gekregen hebt.

Het was net of de verkiezingen open waren gebroken en de voorkeurs stemmen naar binnen gehaald moesten worden.

Niet dat ik het eens ben met dat beleid van IND maar hoe moet Ayaan nu aan haar geboorte akte komen??? Moet ze Somalie gaan smeken om een akte??
pi_37909672
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:15 schreef Asmodian het volgende:

[..]

Als je minister bent moet je verantwoording af kunnen leggen over waarom je een onderzoek dat je kennelijk nu waanzinnig belangrijk vindt zo lang hebt gelaten. Vandaar dat het zo belangrijk is te weten of Verdonk het eerder wist of niet. Want zo wel betekent het dat Verdonk het eerder bewust gelaten heeft een onderzoek in te lassen en nu, uit andere overwegingen, zij het populistisch - zij het met electoraal belang of wat dan ook, het wel nodig acht. En dat is natuurlijk niet correct.
Ze wist het niet eerder zei ze en onderlegde dat prima in het debat van 20.15 uur. Ik denk echt niet dat ze aan electorale belangen dacht. Hooguit dat ze consequent moest blijven anders had ze nog een hetze over zich heen gekregen.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_37909673
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:19 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dat AHA de kamer uit is zal ik geen seconde betreuren dat neemt niet weg dat de gang van zaken wel discutabel is.
precies.
damn wat wordt er als gekken gepost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')