abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37906885
Minister Verdonk heeft haar 'constatering' dat kamerlid Hirsi Ali haar Nederlands paspoort in moet leveren gisteren verdedigd in een een bloedstollend nachtelijk marathondebat in de Tweede Kamer. In het debat bleef ze volhouden geen andere keus te hebben dan haar constatering over het Nederlanderschap van Ayaan te doen. De kamer dwong haar echter op de knieën met een VVD-motie die stelde dat Verdonk de mogelijkheden van een andere constatering toch moet onderzoeken. Deze motie werd later aangescherpt door een aanvullende motie van het CDA die impliceert dat Verdonk ondubbelzinnig erkent dat er ruimte is en dat ze deze ruimte gaat verkennen. De beide moties werden met een grote Kamermeerderheid aangenomen.

Verdonk lijkt zich inmiddels in een onhoudbare splagaat te bevinden door enerzijds de motie aan te nemen en anderzijds bij haar eerdere standpunt te blijven dat ze geen andere constatering kon doen. Verder wekt het bij velen de verbazing dat ze blijft volhouden vóór de Zembla-aflevering niet van Ayaans leugens op de hoogte te zijn, terwijl algemeen wordt gesteld dat de Zembla-aflevering geen nieuwe feiten boven tafel bracht.

Opvallend was ook het emotionele karakter van het debat en de felheid waarmee ook de regeringspartijen CDA, VVD en D66 de minister aan de tand voelden. Verdonk lijkt veel krediet bij het parlement te hebben verloren.

De komende zes weken zullen in het teken staan van het onderzoek naar de asielprocedure van Ayaan Hirsi Ali. Volgens velen is het terugdraaien van Verdonks uitspraken en het alsnog verlenen van een Nederlands paspoort aan Ayaan de enige oplossing om een val van de minister - en daarmee (waarschijnlijk) van het kabinet - af te wenden. Dat zou hoe dan ook een grote politieke nederlaag voor Verdonk betekenen.

De soap gaat door met mogelijke mailtjes die Halsema nog op kan duiken en een onverwachte getuigenverklaring van Leon de Winter... Wist Verdonk dan toch al eerder van Ayaans leugens, en heeft ze daarmee de Kamer zelf voorgelogen?

We gaan verder!

[ Bericht 43% gewijzigd door Genverbrander op 17-05-2006 11:00:31 ]
pi_37906900
!!! RITA !!!
pi_37906901
Hee, als je bij Google Afbeeldingen zoekt op Bas van der Vlies, dan is het tweede plaatje een naakte vrouw ....Maar goed, ik vond Van der Vlies z'n motie erg keurig, maar waarom trok hij hem nou precies in? Dat kreeg ik niet helemaal mee...omdat Verdonk hem sowieso zou uitvoeren?
pi_37906908
En Femke was ook geweldig,het is geen partij verder waar ze in zit.
Maar damn wat is ze slim
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_37906912
24 deeltjes al.

Irakese vrienden van mijn ouders mochten willen dat ze zo'n reeks hadden op Fok.
pi_37906913
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

De manier waarop, dat neem ik haar kwalijk. En dan nu het feit dat ze zelf ook bijzonder onbetrouwbaar is. Dat pleit niet voor haar in mijn ogen.
dus de manier waarop ze misstanden binnen de islam bespreekbaar heeft gemaakt neem je haar kwalijk

neem je dan ook kwalijk de extreme manier waarop moslim extremisten op haar reageren?

Of blijven die buiten schot?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:02:37 #7
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37906971
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

dus de manier waarop ze misstanden binnen de islam bespreekbaar heeft gemaakt neem je haar kwalijk

neem je dan ook kwalijk de extreme manier waarop moslim extremisten op haar reageren?

"If you're not with us, you're against us."
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_37906985
Over zes weken weer zo'n debat?
pi_37907031
Wat gaat er nu eigenlijk verder gebeuren vandaag in de Tweede Kamer / regering ?
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:04:48 #10
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37907043
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:00 schreef FuifDuif het volgende:
!!! RITA !!!
Pas op, straks ejaculeer je nog spontaan.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:04:52 #11
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37907044
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef MrBean het volgende:
24 deeltjes al.

Irakese vrienden van mijn ouders mochten willen dat ze zo'n reeks hadden op Fok.
In essentie gaat het ook over hen. Onder andere in deze post van jou, en ook in die posts over de vergelijking van deze zaak met die van Taïda.

Blijkbaar wil Nederland eigenlijk helemaal niet dit harde beleid...en daar komen we op deze manier met z'n allen achter. Beter laat dan nooit... (of dit voor de meerderheid geldt weet ik uiteraard niet, maar de opstelling van onze volksvertegenwoordiging geeft iig te denken.)
pi_37907047
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Nee, absoluut gezien niet. Zo keur ik de moord op Theo van Gogh ook niet goed... uiteraard. Maar... hoe liggen de machtsverhoudingen? Wie neemt een willekeurige Mohammed van de hoek serieus? Hij is reeds benadeeld door het negatieve image dat over hem is neergelegd. Daarentegen, mensen als Ayaan en Van Gogh hebben eenvoudig toegang tot een breed publiek via de media. Zij hebben met andere woorden meer mogelijkheden om op een meer 'fatsoenlijke' wijze hun opinie te etaleren. Ik kan mij voorstellen dat voor de modale moslim van tijd tot tijd de maat vol is.
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:05:11 #13
43556 miss_dynastie
pi_37907053
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:02 schreef Nielsch het volgende:
Over zes weken weer zo'n debat?
Ik mag dan toch hopen dat het kabinet genoeg lef heeft de kamer naar huis te sturen.
Maar dat zal wel niet.
pi_37907058
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat gaat er nu eigenlijk verder gebeuren vandaag in de Tweede Kamer / regering ?
Niks koffie drinken,en verder gaan met denken dat ze goed bezig zijn
pi_37907069
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik mag dan toch hopen dat het kabinet genoeg lef heeft de kamer naar huis te sturen.
Maar dat zal wel niet.
De kamer naar huis te sturen
pi_37907075
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:02 schreef ErikT het volgende:

[..]

"If you're not with us, you're against us."
idd, je zult maar een ongelovige zijn

op de brandstapel er mee
pi_37907076
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:04 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Pas op, straks ejaculeer je nog spontaan.
Te laat .
pi_37907094
Debat vanaf 20.15 hebben naar gekeken - 1.2miljoen mensen
Nova hebben gekeken - 1.5miljoen mensen
Debat vanaf 22.52 hebben naar gekeken - 971.000
Losers always whine about there best.Winners go home and fuck the prom queen!
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:07:12 #19
43556 miss_dynastie
pi_37907112
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

De kamer naar huis te sturen
Wat is daar aan?
pi_37907131
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:07 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wat is daar aan?
Een kabinet die de kamer naar huis gaat sturen?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:07:47 #21
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_37907132
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

idd, je zult maar een ongelovige zijn

op de brandstapel er mee
Ik geloof niet dat je het begrepen hebt. FF uitleggen: tegen de één, is niet per definitie voor de ander. Zoals Mr Bush ons een aantal jaren geleden probeerde op te dringen. Vandaar die quote.
pi_37907139
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 09:53 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij is er vannacht iets heel raars gebeurd; door het gestuntel van Verdonk hebben we sinds nu in Nederland het 'Fictieve Staatsburgerschap'; Ayaan mag de komende 6 weken doen alsof ze Nederlands staatsburger is, maar ze is het eigenlijk niet, en over 6 weken is het helemaal voorbij.

P.S. Misschien moet ik maar op de SGP gaan stemmen; die Rouvoet leek de enige te zijn die de juridische implicaties van de werkwijze van Verdonk begreep.
Rouvoet is van de christenunie. Afgezien van hun wat vreemde standpunten zijn is de christenunie natuurlijk al heel lang een heel waardevolle partij in de tweede kamer.

Bijvoorbeeld omdat ze veel waarde hechten aan staatsrecht. En aan het verband recht - moreel oordeel. Waarbij ze zich niet vastklampen aan een regel-is-regel doctrine die mensen en bewindslieden ontslaat van verantwoordelijkheid.

Schutte, van het GPV - nu dus deel van de Christenunie- , stond bekend als het geweten van de kamer, omdat hij juridische implicaties en staatsrechtelijke zuiverheid doorzag, benoemde en bewaakte.
quote:
Handhaving van democratie en staatsrechtelijke beginselen hadden een belangrijke plaats in het GPV-gedachtegoed.
Zijn de kleine christenen toch ergens goed voor .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37907140
Ik heb de OP wat opgepimpt, game on!
pi_37907166
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef MrBean het volgende:
24 deeltjes al.

Klopt, het is een grof schandaal. Maar beter laat dan niet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37907176
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat zal wel niet.

Dat zou wat zijn...
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:09:25 #26
43556 miss_dynastie
pi_37907187
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:07 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Een kabinet die de kamer naar huis gaat sturen?
Nou ja, de regering dan. Sorry, beetje moe nog. Ik deed Bea een beetje te kort.
pi_37907219
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, absoluut gezien niet. Zo keur ik de moord op Theo van Gogh ook niet goed... uiteraard. Maar... hoe liggen de machtsverhoudingen? Wie neemt een willekeurige Mohammed van de hoek serieus? Hij is reeds benadeeld door het negatieve image dat over hem is neergelegd. Daarentegen, mensen als Ayaan en Van Gogh hebben eenvoudig toegang tot een breed publiek via de media. Zij hebben met andere woorden meer mogelijkheden om op een meer 'fatsoenlijke' wijze hun opinie te etaleren. Ik kan mij voorstellen dat voor de modale moslim van tijd tot tijd de maat vol is.
iedereen heeft in Nederland de mogelijkheid om op democratische wijze zijn standpunten te verkondigen

ook Mohammed van de hoek... die kan gewoon de politiek in gaan

het gaat er om dat je kritiek moet mogen uitten op religie... en dat sommige mensen menen dat dat niet mag. omdat ze dat beledigend vinden

ik deel die mening niet, kritiek op religie.. is een belangrijke voorwaarde ... anders kan een democratie niet functioneren.. omdat religie dan boven de wet staat... en dan kan natuurlijk niet
pi_37907260
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:06 schreef -Jean- het volgende:
Debat vanaf 20.15 hebben naar gekeken - 1.2miljoen mensen
Nova hebben gekeken - 1.5miljoen mensen
Debat vanaf 22.52 hebben naar gekeken - 971.000
Spijkerman zou er trots op zijn, zulke cijfers. Maar het was ook een erg vermakelijk debat, ik vraag me af hoe laat iedereen vandaag weer op is gestaan, het zal wel een rustige dag worden vandaag
pi_37907273
Idd. Complimentje voor Rouvoet, die heeft een mooie beurt gemaakt.

Verder vond ik Verhagen trouwens ook sterk. Ik heb niks met het CDA, en nog minder met Verhagen, maar hij was goed op dreef gisteren zonder zo te gaan toeteren zoals Van der Laan.
pi_37907315
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:07 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je het begrepen hebt. FF uitleggen: tegen de één, is niet per definitie voor de ander. Zoals Mr Bush ons een aantal jaren geleden probeerde op te dringen. Vandaar die quote.
inderdaad, als je kritiek hebt op een religie.. ben je niet per definitie anti islam

maar dat is een nuancering die veel moslims niet zien.. ze vinden ...ervaren.. elke kritiek op als. zijnde.. zie je nou wel.. we worden onderdrukt door het westen.. ze zijn tegen ons..

en dat is natuurlijk onzin
pi_37907318
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, de regering dan. Sorry, beetje moe nog. Ik deed Bea een beetje te kort.
Huh, het kabinet die de regering naar huis stuurt? Of de kamer die de regering naar huis stuurt? Of de regering die het kabinet naar huis stuurt? Ik snap je niet.
pi_37907329
Ik vond alle christelijke partijen wel goed uit de verf komen eigenlijk, Van der Vlies is opzich ook een hele goede politicus naar mijn mening, jammer dat het gedachtengoed waarop hij zijn standpunten baseert een tikkie eng is.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:14:21 #33
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37907350
Grappig trouwens dat het onedrzoek van Verdonk voornamelijk bestond uit het 'begoogleën' van de inhoud van Zembla. Dat is nog eens een gedegen onderzoek vanuit een ministerie.
pi_37907396
Welk deel van "je moeder is een hoer" is kritiek?
pi_37907412
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef Frank-NL het volgende:
Ik vond alle christelijke partijen wel goed uit de verf komen eigenlijk, Van der Vlies is opzich ook een hele goede politicus naar mijn mening, jammer dat het gedachtengoed waarop hij zijn standpunten baseert een tikkie eng is.
inderdaad! de christelijke partijen hebben bij mij ook weer wat krediet opgebouwd gisteren, ChristenUnie en CDA waren ongekend fel, en SGP deed het ook niet verkeerd.
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:16:51 #36
43556 miss_dynastie
pi_37907426
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Huh, het kabinet die de regering naar huis stuurt? Of de kamer die de regering naar huis stuurt? Of de regering die het kabinet naar huis stuurt? Ik snap je niet.
Nee, de regering (= kabinet + de koningin, en die vergat ik even) stuurt bij koninklijk besluit de kamer naar huis. Art. 64 van de grondwet, als ik het me goed herinner
pi_37907438
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

inderdaad, als je kritiek hebt op een religie.. ben je niet per definitie anti islam

maar dat is een nuancering die veel moslims niet zien.. ze vinden ...ervaren.. elke kritiek op als. zijnde.. zie je nou wel.. we worden onderdrukt door het westen.. ze zijn tegen ons..

en dat is natuurlijk onzin
Noem eens een concrete vorm van kritiek waar moslims zich niet in kunnen vinden?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:17:29 #38
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37907450
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:06 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Te laat .
pi_37907476
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, de regering (= kabinet + de koningin, en die vergat ik even) stuurt bij koninklijk besluit de kamer naar huis. Art. 64 van de grondwet, als ik het me goed herinner
Nieuwe verkiezingen dus

Ik zeg: doen!
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:18:54 #40
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37907492
De rol van de vrouw binnen de islamitische cultuur...
De ongelijkheid die binnen de islamitische cultuur heerst wat betreft verschillende bevolkingsgroepen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_37907521
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Noem eens een concrete vorm van kritiek waar moslims zich niet in kunnen vinden?
Submission
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:21:58 #42
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37907605
quote:

[..]

Kritiek in zijn algemeenheid eigenlijk, religieuzen zijn nogal slecht in zelfreflectie. Kritiek in de vorm van een cartoon valt per definitie slecht...
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:23:38 #43
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37907664
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:14 schreef Invictus_ het volgende:
Grappig trouwens dat het onedrzoek van Verdonk voornamelijk bestond uit het 'begoogleën' van de inhoud van Zembla. Dat is nog eens een gedegen onderzoek vanuit een ministerie.
Echt waar?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:24:17 #44
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37907694
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Echt waar?
Das het enige wat tijdens het debat inhoudelijk over het onderzoek gezegd is volgens mij.
pi_37907717
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:21 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Kritiek in zijn algemeenheid eigenlijk, religieuzen zijn nogal slecht in zelfreflectie. Kritiek in de vorm van een cartoon valt per definitie slecht...
Kritiek in de vorm van een cartoon. Wat probeerden de cartoons ons dan te vertellen? Wat was de boodschap van de 'kriitek'?
pi_37907741
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Submission
Welke 'kritiek' moet ik halen uit submission als het om de Islam gaat?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:26:30 #47
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_37907770
Ik heb afgelopen nacht tot 01:00 uur zitten kijken en toen ben ik al half in slaap mijn bed ingekropen.
Ik kon me gisteravond echter weer niet aan de indruk onttrekken dat Bos alles, maar dan ook alles, de schuld van Balkenende wil doen lijken. Rita die Ayaan haar Nederlanderschap wil afnemen? Het is de schuld van Balkenende, want hij had eerder moeten ruiken dat Rita voornemens was dit te doen en haar moeten tegenhouden. Vervolgens komt er nog een zielig verhaal over alle sneue asielzoekers die allemaal zo graag in Holland willen wonen en willen leven op kosten van de staat. Om zijn populariteitsprecentages nog wat op te krikken haalt hij Kalou en Pasic er nog even bij. Krokodillentranen hoor hier, Wouter.
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:26:43 #48
43556 miss_dynastie
pi_37907776
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nieuwe verkiezingen dus
Yup. Overigens gebeurt dat dan wel weer op initiatief van het kabinet, dus in die zin....

Maar goed. Dat is dus ook een optie. Al is het kabinet veel te bang voor de PVDA, dus ik zie het helaas niet zo snel gebeuren. Maar als volksvertegenwoordiging hebben bijna alle leden van de tweede kamer zich volledig belachelijk gemaakt en zou je hopen dat het meerendeel niet terugkeert. Helaas zal dat vanwege 'als je maar vriendjes bent in de partij kom je hoog op de lijst' niet gebeuren, maar toch zou het een stunt zijn om de kamer te ontbinden omdat je van mening bent dat de democratische legitimiteit aan hen ontvallen lijkt te zijn (lees: 50% van het volk is voor wegvallen van het Nederlanderschap, 99% van de kamer tegen, da's een behoorlijke discrepantie).
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:27:11 #49
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37907803
leuk ook dat je mijn inbreng negeert KirmizBeyaz.
I'm hungry!
pi_37907806
Ik heb de popcorn al in de aanslag voor de verklaringen van De Winter en de mailtjes van Halsema.

Aan de andere kant, in de laatste schorsing vroeg Mingelen aan Halsema hoe dat nou zat met die mailtjes, waarop Halsema een beetje inbond en het een en ander zei over mailende werknemers. Niet heel sterk. Overigens meende ik te horen dat Halsema Mingelen toen ook nog even perongeluk "Meneer Mengele" noemde, maar dat kan aan het tijdstip hebben gelegen. Zowel ik als mw. Halsema hadden er een lange dag opzitten.
pi_37907810
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kritiek in de vorm van een cartoon. Wat probeerden de cartoons ons dan te vertellen? Wat was de boodschap van de 'kriitek'?
dat religieuze extremisten die zich opblazen met een bom, om vervolgens in het hiernamaals .. bepaalde maagden te mogen ontmoeten.. dat dat belachelijk is

dat is kritiek met een knipoog… humor om kritiek te verpakken
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:27:42 #52
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_37907817
quote:

[..]

Nou bepaalde moslims gaan al over de zeik bij een stapeltje cartoons........
Say your prayers
pi_37907828
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:18 schreef Cairon het volgende:
De rol van de vrouw binnen de islamitische cultuur...
De ongelijkheid die binnen de islamitische cultuur heerst wat betreft verschillende bevolkingsgroepen.
Wat is een islamitische cultuur? Cultuur en religie zijn toch 2 aparte zaken? Is de rol van de vrouw binnen een cultuur bepaald door de religie? Zo ja, wat was de rol van die vrouw in die cultuur toen de religie haar intrede nog niet had gedaan?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:28:38 #54
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37907852
quote:

[..]

Doe niet zo hyprocriet.
pi_37907856
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:27 schreef Cairon het volgende:
leuk ook dat je mijn inbreng negeert KirmizBeyaz.
Geduld is een schone zaak, zo weet elke moslim.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:29:25 #56
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37907880
quote:

[..]

Vrij simpel, de Deense cartoons stelden aan de kaak dat het Islamitisch extremisme naar terroristische middelen grijpt.

Het Westen maakt de verbinding niet tussen terrorisme en islam, dat doen de terroristen zelf, door zich telkens weer te beroepen op hun geloof en hun daden uit te leggen als valide middel om hun geloof op te dringen.
I'm hungry!
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:29:40 #57
43556 miss_dynastie
pi_37907892
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Aan de andere kant, in de laatste schorsing vroeg Mingelen aan Halsema hoe dat nou zat met die mailtjes, waarop Halsema een beetje inbond en het een en ander zei over mailende werknemers.
Een beetje inbond? Ze sloeg een complete flater.
*wijzend vingertje* En de mails dan, nou, nou, nou, nou???? *verhitte en woedende kop*
Dan de mededeling dat tig mensen op zoek zijn.
En dan nog niks kunnen vinden
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:29:50 #58
14790 EvilFaith
zie signature
pi_37907905
O o o, wat was dat genieten gister zeg. Vanaf 16.00 heb ik alles gezien. Hoe wilders werd uitgelachen, hoe lousewies zich belachelijk maakte, maar het hoogtepunt natuurlijk de confrontatie van Halsema over het emailadres van Ayaan waarop Verdonk antwoord met: OH!!! meneeer de voorzitter blablabla. Ik dacht echt even dat ze in huilen ging uitbarsten.
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_37907921
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb de popcorn al in de aanslag voor de verklaringen van De Winter en de mailtjes van Halsema.

Aan de andere kant, in de laatste schorsing vroeg Mingelen aan Halsema hoe dat nou zat met die mailtjes, waarop Halsema een beetje inbond en het een en ander zei over mailende werknemers. Niet heel sterk. Overigens meende ik te horen dat Halsema Mingelen toen ook nog even perongeluk "Meneer Mengele" noemde, maar dat kan aan het tijdstip hebben gelegen. Zowel ik als mw. Halsema hadden er een lange dag opzitten.
Dat gedoe met die mailtjes is onzin. Er zijn zo veel mensen die voor informele en formele zaken verschillende namen voeren.
pi_37907924
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:10 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

iedereen heeft in Nederland de mogelijkheid om op democratische wijze zijn standpunten te verkondigen

ook Mohammed van de hoek... die kan gewoon de politiek in gaan

het gaat er om dat je kritiek moet mogen uitten op religie... en dat sommige mensen menen dat dat niet mag. omdat ze dat beledigend vinden

ik deel die mening niet, kritiek op religie.. is een belangrijke voorwaarde ... anders kan een democratie niet functioneren.. omdat religie dan boven de wet staat... en dan kan natuurlijk niet
Volledig mee eens! Maar er zijn verschillende manieren om je kritiek te verwoorden. Je kunt het op een volwassen, objectieve en fatsoenlijke wijze doen (zoals Wiegel en Balkenende dat doen) of je doet het als een prepuberaaltje die is grootgebracht door de lokale zwerfhonden (zie onder andere Theo van Gogh).
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:31:21 #61
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37907958
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat is een islamitische cultuur? Cultuur en religie zijn toch 2 aparte zaken? Is de rol van de vrouw binnen een cultuur bepaald door de religie? Zo ja, wat was de rol van die vrouw in die cultuur toen de religie haar intrede nog niet had gedaan?
Cultuur en religie zijn niet 2 aparte zaken. De Islamitische cultuur is geboren, en een wezenlijk onderdeel van de islam als religie. Islamitische cultuur is de handelswijze, hoe men uiteindelijk leeft vanuit het geloof.

Wat is de rol van de vrouw binnen die cultuur? Submission nog maar eens kijken dan. En dan niet gaan janken om de vorm, maar ingaan op de inhoud.
I'm hungry!
pi_37907960
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

dat religieuze extremisten die zich opblazen met een bom, om vervolgens in het hiernamaals .. bepaalde maagden te mogen ontmoeten.. dat dat belachelijk is

dat is kritiek met een knipoog… humor om kritiek te verpakken
Dus als ik een tekortkoming bij jou ontdek dan is het kritiek in de vorm van humor als ik die tekortkoming reflecteer op, ik noem maar wat, je moeder? Ik zie de link niet.
pi_37907968
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:26 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Yup. Overigens gebeurt dat dan wel weer op initiatief van het kabinet, dus in die zin....

Maar goed. Dat is dus ook een optie. Al is het kabinet veel te bang voor de PVDA, dus ik zie het helaas niet zo snel gebeuren. Maar als volksvertegenwoordiging hebben bijna alle leden van de tweede kamer zich volledig belachelijk gemaakt en zou je hopen dat het meerendeel niet terugkeert. Helaas zal dat vanwege 'als je maar vriendjes bent in de partij kom je hoog op de lijst' niet gebeuren, maar toch zou het een stunt zijn om de kamer te ontbinden omdat je van mening bent dat de democratische legitimiteit aan hen ontvallen lijkt te zijn (lees: 50% van het volk is voor wegvallen van het Nederlanderschap, 99% van de kamer tegen, da's een behoorlijke discrepantie).
Ik denk dat in dit geval, mede door de snelle "constatering" van Verdonk, de mensen minder weten dan de Tweede Kamer. Niet dat ik zeg dat iedereen maar automatisch voor het behouden van het Nederlanderschap moet zijn als er meer onderzoek is gedaan, dat is aan de mensen zelf, maar ik denk dat er zeker nog wel het een en ander aan nuance bij zal komen naar mate er meer bekend wordt over wat er nou precies gezegd en gedaan is door Hirshi Ali. Ik ben erg beniewd naar de polls van over zes weken. Verder lieten de polls nu al zien dat er sinds donderdag een daling in het aantal mensen dat het Nederlanderschap wil afnemen te zien is. (NRC Next van deze morgen)
pi_37907970
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Welke 'kritiek' moet ik halen uit submission als het om de Islam gaat?
jij niet percee.

maar wel diegene die menen dat ze de vrouw als ondergeschikt mogen behandelen.. en dat handelen zeggen te baseren op hun religie

daar hoef jij je niet aangesproken door te voelen.. ik neem aan dat jij niet tot de doelgroep behoort die meent dat vrouwen een ondergeschikte rol hebben

dan denk ik bv aan de imams die onlang een boek maakten over hoe vrouwen te behandelen.. als goede islamiet zijnde... dat boek werd toen verboden in nederland.. dat waren dus nederlandse imams...

dus .. op dergelijke mensen is die kritiek gericht
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:31:40 #65
43556 miss_dynastie
pi_37907976
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:29 schreef Cairon het volgende:
Het Westen maakt de verbinding niet tussen terrorisme en islam, dat doen de terroristen zelf, door zich telkens weer te beroepen op hun geloof en hun daden uit te leggen als valide middel om hun geloof op te dringen.
Nou, da's toch ook niet helemaal waar hoor, heel veel mensen zien in zo'n beetje elke 'zichtbare' moslim een dreiging, een eng iets.
Los daarvan: daar gaat het hier toch helemaal niet over
pi_37907984
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:27 schreef Sickie het volgende:

[..]

Nou bepaalde moslims gaan al over de zeik bij een stapeltje cartoons........
Wat was de 'kritiek' dan achter die cartoons?
pi_37907996
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:30 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Volledig mee eens! Maar er zijn verschillende manieren om je kritiek te verwoorden. Je kunt het op een volwassen, objectieve en fatsoenlijke wijze doen (zoals Wiegel en Balkenende dat doen) of je doet het als een prepuberaaltje die is grootgebracht door de lokale zwerfhonden (zie onder andere Theo van Gogh).
Nee, jij toont het goede voorbeeld.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:32:32 #68
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37908011
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:30 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Precies (denk ik) AHA's boodschap werd zwaar ondergeneeuwd door de vorm waarin zij het bracht; een vorm waar ik uiteindelijk nogal misselijk van werd. Beetje akkerslootesk, langspeelplaat achtig.
pi_37908012
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:26 schreef Cheesecake het volgende:
Ik heb afgelopen nacht tot 01:00 uur zitten kijken en toen ben ik al half in slaap mijn bed ingekropen.
Ik kon me gisteravond echter weer niet aan de indruk onttrekken dat Bos alles, maar dan ook alles, de schuld van Balkenende wil doen lijken. Rita die Ayaan haar Nederlanderschap wil afnemen? Het is de schuld van Balkenende, want hij had eerder moeten ruiken dat Rita voornemens was dit te doen en haar moeten tegenhouden. Vervolgens komt er nog een zielig verhaal over alle sneue asielzoekers die allemaal zo graag in Holland willen wonen en willen leven op kosten van de staat. Om zijn populariteitsprecentages nog wat op te krikken haalt hij Kalou en Pasic er nog even bij. Krokodillentranen hoor hier, Wouter.
Misschien had je dan toch even wat langer door moeten kijken, want iedereen die het debat heeft uigezeten heeft de naam Balkenende niet genoemd. Ik snap ook niet echt hoe je er bij komt eigenlijk.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:32:54 #70
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_37908025
Ik snap Verdonk's verdediging echt niet. Iedereen die Ayaan ooit ge-Googled heeft weet dat ze gelogen heeft over haar vluchtverhaal, naam en geboortedatum. Moeten wij geloven dat de Minister voor Vreemdelingenzaken & Integratie, niet alleen als persoon maar als instituut (goed gezegd, Halsema ) daar niks van af wist? Dat niemand bij de IND (zelfs na dat onderzoek van 2002) en bij het ministerie ooit een van de interviews met Ayaan of haar eigen boek gelezen had? Zeker na de verdenkingen van Halsema en de verklaring van Leon de Winter bij NOVA lijkt me het echt moeilijk hard te maken dat ze nooit van Ayaan's echte naam af wist.

Ik ben vooral verbaasd over waarom Verdonk in godesnaam nog altijd minister is. Het lijkt mij duidelijk na het bekijken van het (waanzinnig lange) debat gisteren dat ze de zaak gigantisch onzorgvuldig heeft onderzocht. Ze stond versteld van de jurisprudentie die Verhagen ten gehore bracht, en kon ook niks de interrupties van Halsema, v.d. Laan en Rouvoet. Ik zag gisteren een onvermurwbaar minister die grove inschattingsfouten gemaakt heeft en dat weigert te erkennen, zelfs nadat een motie haar daar toe dwong.

Nou weet ik niet wat jullie denken, maar het lijkt mij alsof Verdonk de Motie Verhagen net zo cryptisch interpreteert als de Motie Van Beek. De fractievoorzitters van de oppositie, in het bijzonder die van D66 en de ChristenUnie, waren op zoek naar een publieke erkenning van Verdonk's ongelijk en die hebben ze niet gekregen. Tegen reporters van de NOS kraamde ze dezelfde taal uit waardoor ze de Kamer tegen zich in het harnas had gejaagd.

Ik 'constateer' dat een kamermeerderheid van 140-10 voor de beide moties heeft gestemd. Dit zou toch een signaal moeten zijn voor Verdonk dat de kamer niet bepaald achter haar functioneren in deze zaak staat. Ik snap dus niet wat zo'n incompetente minister in het kabinet doet. Ik bleef gisteren wakker in de hoop een motie van wantrouwen mee te maken, maar da's dus helaas niet gebeurd Dus Rita - doe jezelf en ons allen een plezier en hou de eer aan jezelf.
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
pi_37908028
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:32 schreef MrBean het volgende:

[..]

Nee, jij toont het goede voorbeeld.
Oog om oog, tand om tand.
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:33:46 #72
43556 miss_dynastie
pi_37908052
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:31 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik denk dat in dit geval, mede door de snelle "constatering" van Verdonk, de mensen minder weten dan de Tweede Kamer.
Lijkt me niet als zelfs in de tweede kamer de Nova-uitzending van iets daarvoor als bron wordt aangehaald en dergelijke. De tweede kamerleden willen je dat wel laten geloven, maar het enige dat ik hoor is: help! Als het een van ons is, dan zou regels=regels niet op moeten gaan en moeten we iets anders verzinnen. Dan de minister maar aanvallen.
pi_37908055
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:28 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Doe niet zo hyprocriet.
Doe niet zo hypocriet. Je weet prima dat het niet die betreffende cartoon was die de meeste stof deed opwaaien. De cartoons met links naar de profeet zijn ongepast en zijn dan ook de enigen die storend waren.
pi_37908061
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:30 schreef MrBean het volgende:

[..]

Dat gedoe met die mailtjes is onzin. Er zijn zo veel mensen die voor informele en formele zaken verschillende namen voeren.
Jij bedoelt dat ze "Hirshi Ali" als een soort politieke artiestennaam gebruikte ? (Ik weet nl niet zeker of ik je goed begrijp.)
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:34:06 #75
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_37908063
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:32 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien had je dan toch even wat langer door moeten kijken, want iedereen die het debat heeft uigezeten heeft de naam Balkenende niet genoemd. Ik snap ook niet echt hoe je er bij komt eigenlijk.
Ik weet honderd procent zeker dat Bos het over de premier heeft gehad. Hij voegde eraan toe dat de Minister President niet veel meer te zeggen had dan 'het versturen van deze brief wel erg snel was'.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:34:07 #76
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37908064
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat was de 'kritiek' dan achter die cartoons?
Dat een deel van de moslims terroristische daden, en moorden, baseren op hun geloof, hun geloof als goedkeuring gebruiken voor het afslachten van onschuldige burgers.
I'm hungry!
pi_37908073
Ik snap Rita wel want voor mij waren die leugens ook nog niet bekend.
pi_37908094
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:32 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Precies (denk ik) AHA's boodschap werd zwaar ondergeneeuwd door de vorm waarin zij het bracht; een vorm waar ik uiteindelijk nogal misselijk van werd. Beetje akkerslootesk, langspeelplaat achtig.
Haha, Akkerslootesk . Ja, het verviel in ordinair moslim bashen en dat vind ik om eerlijk te zijn nogal walgelijk. Zo hoeft het niet te zijn, maar ja, kennelijk is dat wel de manier om je standpunten onder de aandacht te brengen bij het grote publiek.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:35:22 #79
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37908110
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Doe niet zo hypocriet. Je weet prima dat het niet die betreffende cartoon was die de meeste stof deed opwaaien. De cartoons met links naar de profeet zijn ongepast en zijn dan ook de enigen die storend waren.
'Doe niet zo hypocriet' was van bijna alle cartoons de boodschap.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:35:23 #80
148691 Asmodian
Vox Populi
pi_37908111
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:29 schreef EvilFaith het volgende:
O o o, wat was dat genieten gister zeg. Vanaf 16.00 heb ik alles gezien. Hoe wilders werd uitgelachen, hoe lousewies zich belachelijk maakte, maar het hoogtepunt natuurlijk de confrontatie van Halsema over het emailadres van Ayaan waarop Verdonk antwoord met: OH!!! meneeer de voorzitter blablabla. Ik dacht echt even dat ze in huilen ging uitbarsten.
Geweldig echt. Nog nooit de Kamer zo verhit gezien. Leven in de brouwerij!
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
pi_37908114
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:33 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Oog om oog, tand om tand ...
... maakt de hele wereld blind en kunstgebitten gewild.
pi_37908130
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef Asmodian het volgende:

[..]

Geweldig echt. Nog nooit de Kamer zo verhit gezien. Leven in de brouwerij!
Inderdaad, het was echt een verrukkelijk debat.
pi_37908144
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:29 schreef Cairon het volgende:

[..]

Vrij simpel, de Deense cartoons stelden aan de kaak dat het Islamitisch extremisme naar terroristische middelen grijpt.
Verwijzend naar de profeet om zodoende te impliceren dat het zijn leerwijze is Dus nogmaals, wat is de echte boodschap?
quote:
En de 99,999% van de hele moslimbevolking die niet die weg kiezen om hun boodschap duidelijk te maken? Die worden door het westen maar even buiten beschouwing gelaten?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:36:29 #84
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37908150
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:32 schreef Asmodian het volgende:
Ik bleef gisteren wakker in de hoop een motie van wantrouwen mee te maken, maar da's dus helaas niet gebeurd Dus Rita - doe jezelf en ons allen een plezier en hou de eer aan jezelf.
Daar zit veel gepeupel maar op te hopen en op te wachten maar het gaat gewoon niet gebeuren.

Voor de PvdA is het electoraal ook gewoon beter als Verdonk lijsttrekker bij de VVD wordt. Dat had sowieso niet meer gebeurd als ze af had moeten treden.
Of viel het je niet op dat Bos nou niet bepaald scherp bezig was gisteren
pi_37908152
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:26 schreef Cheesecake het volgende:
huh .. balkenende is maar een keer ter sprake gekomen, en dat was dat er gevraagd werdt of hij er uberhaupt van op de hoogte was gesteld door de minister .. en yup, dat was hij, er stond een berichtje op zijn voice mail .. dus waar haal je dat verhaaltje over Bos nou weer vandaan ?
pleased to meet you
pi_37908156
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:34 schreef Chadi het volgende:
Ik snap Rita wel want voor mij waren die leugens ook nog niet bekend.
En als jij iets niet weet betekent dat ook gelijk dat Verdonk het niet weet?
pi_37908171
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dus als ik een tekortkoming bij jou ontdek dan is het kritiek in de vorm van humor als ik die tekortkoming reflecteer op, ik noem maar wat, je moeder? Ik zie de link niet.
nee. het gaat er om .. dat je kritiek mag hebben op extremistische moslims..

en dat jij je niet aangesproken hoeft te voelen.. tenzij je zelf vindt dat jij ook een extremistische moslim bent

dus kritiek op extremistische moslims , is niet hetzelfde als kritiek op de islam

niemand heeft problemen met moslims die gewoon de wet respecteren en leven volgens de democratische wijzen

echter die moslims die hersi ali de mond willen snoeren.. zijn niet democratisch.. dus die zijn per definitie extremistisch

in een democratie moet iedereen , zonder bang te zijn voor geweld, zijn mening kunnen zeggen

en dat kan nu niet.. en dat is erg jammer.. mensen zijn bang geworden hun mening te zeggen
pi_37908188
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En als jij iets niet weet betekent dat ook gelijk dat Verdonk het niet weet?
En als jij het weet wil niet zeggen dat verdonk het ook weet
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:37:55 #89
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37908203
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:29 schreef EvilFaith het volgende:
maar het hoogtepunt natuurlijk de confrontatie van Halsema over het emailadres van Ayaan waarop Verdonk antwoord met: OH!!! meneeer de voorzitter blablabla. Ik dacht echt even dat ze in huilen ging uitbarsten.
Waarna Halsema snel terug kon kruipen in d'r schulpje met d'r grote bek.

Ja we zijn aan het zoeken hoor naar de correspondentie
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:37:55 #90
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37908205
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

je bedoelt de cartoon die gefabriceerd werd door een Deense Imam en als opruiend middel naar het Midden-Oosten werd gesluist?

Grappig ook is dat de rellen, die uitbarsting van geweld en de aankondigingen dat het Deense volk zou boeten voor cartoons gaf alleen maar aan dat de boodschap die in de oorspronkelijke cartoons te vinden was, verdomd accuraat was.

Islam is geen religie van Vrede, maar van geweld.
I'm hungry!
pi_37908206
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Inderdaad, het was echt een verrukkelijk debat.
Tot het einde aan de buis gekluisterd gezeten. . Vanmorgen ochtendkranten gehaald. ook meteen gelezen.
pi_37908253
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:34 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Jij bedoelt dat ze "Hirshi Ali" als een soort politieke artiestennaam gebruikte ? (Ik weet nl niet zeker of ik je goed begrijp.)
Ik bedoel meer dat als ik Verdonk zou zijn, ik niet gelijk zou denken bij het zien van een andere naam in een e-mailadres: "Hey, jij hebt vast gelogen bij het opgeven van je naam!"
pi_37908259
Ik vind het toch op z'n minst raar dat Verdonk claimt niet af te wisten van de leugens van een partijgenoot en ex-collega. Vooral als verschillende mensen hebben getuigd dat Verdonk het zeker wel eerder had moeten weten. Het heeft in alle kranten gestaan, in Ayaan's boek, op internet....

Ik vind het raar en het zou me ook niets verbazen als mevrouw de Minister hier voor de zoveelste keer een potje heeft staan liegen voor de Kamer.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2006 10:40:03 ]
pi_37908262
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:37 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Waarna Halsema snel terug kon kruipen in d'r schulpje met d'r grote bek.

Ja we zijn aan het zoeken hoor naar de correspondentie
Ja, dat was een beetje jammer ja. Al zou ik het desnietaltemin een heerlijke stunt vinden als ze alsnog met een dikke vette email boven tafel kwam, maar goed.
pi_37908263
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:31 schreef Cairon het volgende:

[..]

Cultuur en religie zijn niet 2 aparte zaken. De Islamitische cultuur is geboren, en een wezenlijk onderdeel van de islam als religie. Islamitische cultuur is de handelswijze, hoe men uiteindelijk leeft vanuit het geloof.
Noem eens concrete voorbeelden? Islam kan immers onderdeel van een cultuur worden, maar niet andersom. Graag zie ik het tegendeel bewezen.
quote:
Wat is de rol van de vrouw binnen die cultuur? Submission nog maar eens kijken dan. En dan niet gaan janken om de vorm, maar ingaan op de inhoud.
Submission gaat niet over de rol van de vrouw in 'die' cultuur, omdat Islam geen cultuur is, net zoals het christendom en het jodendom dat niet zijn. Submission impliceert dat vrouwenonderdrukking als oorzaak de Islam heeft. Iedere moslim kan je het tegendeel aantonen, vrouwen en mannen. Maar jij prefereert toch het beeld dat Ayaan neerzet.

Waarom?
pi_37908266
Waar ik wel bang voor ben is dat deze hele discussie straks naar de achtergrond verdwijnt als het WK begint, en dat is net als de 6 weken zijn verstreken. Het kabinet kan het dan misschien nog rekken tot na het zomerreces en dan kan de zaak intussen al zo bekoeld zijn dat er geen haan meer naar kraait.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:39:53 #97
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37908277
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Vanmorgen ochtendkranten gehaald. ook meteen gelezen.
Wat voor nieuws haal je daar dan nog uit vraag ik mij af
pi_37908303
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Verwijzend naar de profeet om zodoende te impliceren dat het zijn leerwijze is Dus nogmaals, wat is de echte boodschap?
[..]

En de 99,999% van de hele moslimbevolking die niet die weg kiezen om hun boodschap duidelijk te maken? Die worden door het westen maar even buiten beschouwing gelaten?
iedereen weet dat het slechts enkelen zijn die geweld gebruiken.. dacht je nou echt dat niet moslims dat niet begrijpen.. tuurlijk wel

het zijn niet de niet-moslims die impliceren dat geweld de leerwijze is van de profeet... nee, het zijn diegenen die geweld gebruiken in naam van de profeet die dat doen.. die leggen de link

dus als je boos wilt zijn.. wees boos op diegene die de naam van de profeet misbruiken voor geweld.. en wees niet boos op diegene die extremistische moslims in cartoons aan de kaak stellen
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:40:48 #99
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37908307
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:39 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ja, dat was een beetje jammer ja. Al zou ik het desnietaltemin een heerlijke stunt vinden als ze alsnog met een dikke vette email boven tafel kwam, maar goed.
Geen idee wat ze daarmee bewijst. Niks eigenlijk he.
pi_37908308
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:39 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Wat voor nieuws haal je daar dan nog uit vraag ik mij af
achtergrond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')