dus de manier waarop ze misstanden binnen de islam bespreekbaar heeft gemaakt neem je haar kwalijkquote:Op woensdag 17 mei 2006 09:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
De manier waarop, dat neem ik haar kwalijk. En dan nu het feit dat ze zelf ook bijzonder onbetrouwbaar is. Dat pleit niet voor haar in mijn ogen.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
dus de manier waarop ze misstanden binnen de islam bespreekbaar heeft gemaakt neem je haar kwalijk
neem je dan ook kwalijk de extreme manier waarop moslim extremisten op haar reageren?
Of blijven die buiten schot?
In essentie gaat het ook over hen. Onder andere in deze post van jou, en ook in die posts over de vergelijking van deze zaak met die van Taïda.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef MrBean het volgende:
24 deeltjes al.
Irakese vrienden van mijn ouders mochten willen dat ze zo'n reeks hadden op Fok.
Nee, absoluut gezien niet. Zo keur ik de moord op Theo van Gogh ook niet goed... uiteraard. Maar... hoe liggen de machtsverhoudingen? Wie neemt een willekeurige Mohammed van de hoek serieus? Hij is reeds benadeeld door het negatieve image dat over hem is neergelegd. Daarentegen, mensen als Ayaan en Van Gogh hebben eenvoudig toegang tot een breed publiek via de media. Zij hebben met andere woorden meer mogelijkheden om op een meer 'fatsoenlijke' wijze hun opinie te etaleren. Ik kan mij voorstellen dat voor de modale moslim van tijd tot tijd de maat vol is.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
dus de manier waarop ze misstanden binnen de islam bespreekbaar heeft gemaakt neem je haar kwalijk
neem je dan ook kwalijk de extreme manier waarop moslim extremisten op haar reageren?
Of blijven die buiten schot?
Ik mag dan toch hopen dat het kabinet genoeg lef heeft de kamer naar huis te sturen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:02 schreef Nielsch het volgende:
Over zes weken weer zo'n debat?
Niks koffie drinken,en verder gaan met denken dat ze goed bezig zijnquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:04 schreef AudreyHepburn het volgende:
Wat gaat er nu eigenlijk verder gebeuren vandaag in de Tweede Kamer / regering ?
De kamer naar huis te sturenquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik mag dan toch hopen dat het kabinet genoeg lef heeft de kamer naar huis te sturen.
Maar dat zal wel niet.
idd, je zult maar een ongelovige zijnquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:02 schreef ErikT het volgende:
[..]
"If you're not with us, you're against us."
Te laatquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:04 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Pas op, straks ejaculeer je nog spontaan.
Ik geloof niet dat je het begrepen hebt. FF uitleggen: tegen de één, is niet per definitie voor de ander. Zoals Mr Bush ons een aantal jaren geleden probeerde op te dringen. Vandaar die quote.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
idd, je zult maar een ongelovige zijn
op de brandstapel er mee
Rouvoet is van de christenunie. Afgezien van hun wat vreemde standpunten zijn is de christenunie natuurlijk al heel lang een heel waardevolle partij in de tweede kamer.quote:Op woensdag 17 mei 2006 09:53 schreef HiZ het volgende:
Volgens mij is er vannacht iets heel raars gebeurd; door het gestuntel van Verdonk hebben we sinds nu in Nederland het 'Fictieve Staatsburgerschap'; Ayaan mag de komende 6 weken doen alsof ze Nederlands staatsburger is, maar ze is het eigenlijk niet, en over 6 weken is het helemaal voorbij.
P.S. Misschien moet ik maar op de SGP gaan stemmen; die Rouvoet leek de enige te zijn die de juridische implicaties van de werkwijze van Verdonk begreep.
Zijn de kleine christenen toch ergens goed voorquote:Handhaving van democratie en staatsrechtelijke beginselen hadden een belangrijke plaats in het GPV-gedachtegoed.
Klopt, het is een grof schandaal. Maar beter laat dan niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef MrBean het volgende:
24 deeltjes al.
Irakese vrienden van mijn ouders mochten willen dat ze zo'n reeks hadden op Fok.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik mag dan toch hopen dat het kabinet genoeg lef heeft de kamer naar huis te sturen.
Maar dat zal wel niet.
Nou ja, de regering dan. Sorry, beetje moe nog. Ik deed Bea een beetje te kort.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:07 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Een kabinet die de kamer naar huis gaat sturen?
iedereen heeft in Nederland de mogelijkheid om op democratische wijze zijn standpunten te verkondigenquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nee, absoluut gezien niet. Zo keur ik de moord op Theo van Gogh ook niet goed... uiteraard. Maar... hoe liggen de machtsverhoudingen? Wie neemt een willekeurige Mohammed van de hoek serieus? Hij is reeds benadeeld door het negatieve image dat over hem is neergelegd. Daarentegen, mensen als Ayaan en Van Gogh hebben eenvoudig toegang tot een breed publiek via de media. Zij hebben met andere woorden meer mogelijkheden om op een meer 'fatsoenlijke' wijze hun opinie te etaleren. Ik kan mij voorstellen dat voor de modale moslim van tijd tot tijd de maat vol is.
Spijkerman zou er trots op zijn, zulke cijfers. Maar het was ook een erg vermakelijk debat, ik vraag me af hoe laat iedereen vandaag weer op is gestaan, het zal wel een rustige dag worden vandaagquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:06 schreef -Jean- het volgende:
Debat vanaf 20.15 hebben naar gekeken - 1.2miljoen mensen
Nova hebben gekeken - 1.5miljoen mensen
Debat vanaf 22.52 hebben naar gekeken - 971.000
inderdaad, als je kritiek hebt op een religie.. ben je niet per definitie anti islamquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:07 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat je het begrepen hebt. FF uitleggen: tegen de één, is niet per definitie voor de ander. Zoals Mr Bush ons een aantal jaren geleden probeerde op te dringen. Vandaar die quote.
Huh, het kabinet die de regering naar huis stuurt? Of de kamer die de regering naar huis stuurt? Of de regering die het kabinet naar huis stuurt? Ik snap je niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou ja, de regering dan. Sorry, beetje moe nog. Ik deed Bea een beetje te kort.
inderdaad! de christelijke partijen hebben bij mij ook weer wat krediet opgebouwd gisteren, ChristenUnie en CDA waren ongekend fel, en SGP deed het ook niet verkeerd.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef Frank-NL het volgende:
Ik vond alle christelijke partijen wel goed uit de verf komen eigenlijk, Van der Vlies is opzich ook een hele goede politicus naar mijn mening, jammer dat het gedachtengoed waarop hij zijn standpunten baseert een tikkie eng is.
Nee, de regering (= kabinet + de koningin, en die vergat ik even) stuurt bij koninklijk besluit de kamer naar huis. Art. 64 van de grondwet, als ik het me goed herinnerquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Huh, het kabinet die de regering naar huis stuurt? Of de kamer die de regering naar huis stuurt? Of de regering die het kabinet naar huis stuurt? Ik snap je niet.
Noem eens een concrete vorm van kritiek waar moslims zich niet in kunnen vinden?quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
inderdaad, als je kritiek hebt op een religie.. ben je niet per definitie anti islam
maar dat is een nuancering die veel moslims niet zien.. ze vinden ...ervaren.. elke kritiek op als. zijnde.. zie je nou wel.. we worden onderdrukt door het westen.. ze zijn tegen ons..
en dat is natuurlijk onzin
Nieuwe verkiezingen dusquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, de regering (= kabinet + de koningin, en die vergat ik even) stuurt bij koninklijk besluit de kamer naar huis. Art. 64 van de grondwet, als ik het me goed herinner
Submissionquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Noem eens een concrete vorm van kritiek waar moslims zich niet in kunnen vinden?
Kritiek in zijn algemeenheid eigenlijk, religieuzen zijn nogal slecht in zelfreflectie. Kritiek in de vorm van een cartoon valt per definitie slecht...quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Noem eens een concrete vorm van kritiek waar moslims zich niet in kunnen vinden?
Echt waar?quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:14 schreef Invictus_ het volgende:
Grappig trouwens dat het onedrzoek van Verdonk voornamelijk bestond uit het 'begoogleën' van de inhoud van Zembla. Dat is nog eens een gedegen onderzoek vanuit een ministerie.
Das het enige wat tijdens het debat inhoudelijk over het onderzoek gezegd is volgens mij.quote:
Kritiek in de vorm van een cartoon. Wat probeerden de cartoons ons dan te vertellen? Wat was de boodschap van de 'kriitek'?quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:21 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Kritiek in zijn algemeenheid eigenlijk, religieuzen zijn nogal slecht in zelfreflectie. Kritiek in de vorm van een cartoon valt per definitie slecht...
Yup. Overigens gebeurt dat dan wel weer op initiatief van het kabinet, dus in die zin....quote:
dat religieuze extremisten die zich opblazen met een bom, om vervolgens in het hiernamaals .. bepaalde maagden te mogen ontmoeten.. dat dat belachelijk isquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kritiek in de vorm van een cartoon. Wat probeerden de cartoons ons dan te vertellen? Wat was de boodschap van de 'kriitek'?
Nou bepaalde moslims gaan al over de zeik bij een stapeltje cartoons........quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat is een islamitische cultuur? Cultuur en religie zijn toch 2 aparte zaken? Is de rol van de vrouw binnen een cultuur bepaald door de religie? Zo ja, wat was de rol van die vrouw in die cultuur toen de religie haar intrede nog niet had gedaan?quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:18 schreef Cairon het volgende:
De rol van de vrouw binnen de islamitische cultuur...
De ongelijkheid die binnen de islamitische cultuur heerst wat betreft verschillende bevolkingsgroepen.
Doe niet zo hyprocriet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kritiek in de vorm van een cartoon. Wat probeerden de cartoons ons dan te vertellen? Wat was de boodschap van de 'kriitek'?
Geduld is een schone zaak, zo weet elke moslim.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:27 schreef Cairon het volgende:
leuk ook dat je mijn inbreng negeert KirmizBeyaz.
Vrij simpel, de Deense cartoons stelden aan de kaak dat het Islamitisch extremisme naar terroristische middelen grijpt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Een beetje inbond? Ze sloeg een complete flater.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Aan de andere kant, in de laatste schorsing vroeg Mingelen aan Halsema hoe dat nou zat met die mailtjes, waarop Halsema een beetje inbond en het een en ander zei over mailende werknemers.
Dat gedoe met die mailtjes is onzin. Er zijn zo veel mensen die voor informele en formele zaken verschillende namen voeren.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik heb de popcorn al in de aanslag voor de verklaringen van De Winter en de mailtjes van Halsema.
Aan de andere kant, in de laatste schorsing vroeg Mingelen aan Halsema hoe dat nou zat met die mailtjes, waarop Halsema een beetje inbond en het een en ander zei over mailende werknemers. Niet heel sterk. Overigens meende ik te horen dat Halsema Mingelen toen ook nog even perongeluk "Meneer Mengele" noemde, maar dat kan aan het tijdstip hebben gelegen. Zowel ik als mw. Halsema hadden er een lange dag opzitten.
Volledig mee eens! Maar er zijn verschillende manieren om je kritiek te verwoorden. Je kunt het op een volwassen, objectieve en fatsoenlijke wijze doen (zoals Wiegel en Balkenende dat doen) of je doet het als een prepuberaaltje die is grootgebracht door de lokale zwerfhonden (zie onder andere Theo van Gogh).quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:10 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
iedereen heeft in Nederland de mogelijkheid om op democratische wijze zijn standpunten te verkondigen
ook Mohammed van de hoek... die kan gewoon de politiek in gaan
het gaat er om dat je kritiek moet mogen uitten op religie... en dat sommige mensen menen dat dat niet mag. omdat ze dat beledigend vinden
ik deel die mening niet, kritiek op religie.. is een belangrijke voorwaarde ... anders kan een democratie niet functioneren.. omdat religie dan boven de wet staat... en dan kan natuurlijk niet
Cultuur en religie zijn niet 2 aparte zaken. De Islamitische cultuur is geboren, en een wezenlijk onderdeel van de islam als religie. Islamitische cultuur is de handelswijze, hoe men uiteindelijk leeft vanuit het geloof.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wat is een islamitische cultuur? Cultuur en religie zijn toch 2 aparte zaken? Is de rol van de vrouw binnen een cultuur bepaald door de religie? Zo ja, wat was de rol van die vrouw in die cultuur toen de religie haar intrede nog niet had gedaan?
Dus als ik een tekortkoming bij jou ontdek dan is het kritiek in de vorm van humor als ik die tekortkoming reflecteer op, ik noem maar wat, je moeder? Ik zie de link niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
dat religieuze extremisten die zich opblazen met een bom, om vervolgens in het hiernamaals .. bepaalde maagden te mogen ontmoeten.. dat dat belachelijk is
dat is kritiek met een knipoog… humor om kritiek te verpakken
Ik denk dat in dit geval, mede door de snelle "constatering" van Verdonk, de mensen minder weten dan de Tweede Kamer. Niet dat ik zeg dat iedereen maar automatisch voor het behouden van het Nederlanderschap moet zijn als er meer onderzoek is gedaan, dat is aan de mensen zelf, maar ik denk dat er zeker nog wel het een en ander aan nuance bij zal komen naar mate er meer bekend wordt over wat er nou precies gezegd en gedaan is door Hirshi Ali. Ik ben erg beniewd naar de polls van over zes weken. Verder lieten de polls nu al zien dat er sinds donderdag een daling in het aantal mensen dat het Nederlanderschap wil afnemen te zien is. (NRC Next van deze morgen)quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Yup. Overigens gebeurt dat dan wel weer op initiatief van het kabinet, dus in die zin....
Maar goed. Dat is dus ook een optie. Al is het kabinet veel te bang voor de PVDA, dus ik zie het helaas niet zo snel gebeuren. Maar als volksvertegenwoordiging hebben bijna alle leden van de tweede kamer zich volledig belachelijk gemaakt en zou je hopen dat het meerendeel niet terugkeert. Helaas zal dat vanwege 'als je maar vriendjes bent in de partij kom je hoog op de lijst' niet gebeuren, maar toch zou het een stunt zijn om de kamer te ontbinden omdat je van mening bent dat de democratische legitimiteit aan hen ontvallen lijkt te zijn (lees: 50% van het volk is voor wegvallen van het Nederlanderschap, 99% van de kamer tegen, da's een behoorlijke discrepantie).
jij niet percee.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:25 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Welke 'kritiek' moet ik halen uit submission als het om de Islam gaat?
Nou, da's toch ook niet helemaal waar hoor, heel veel mensen zien in zo'n beetje elke 'zichtbare' moslim een dreiging, een eng iets.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:29 schreef Cairon het volgende:
Het Westen maakt de verbinding niet tussen terrorisme en islam, dat doen de terroristen zelf, door zich telkens weer te beroepen op hun geloof en hun daden uit te leggen als valide middel om hun geloof op te dringen.
Wat was de 'kritiek' dan achter die cartoons?quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:27 schreef Sickie het volgende:
[..]
Nou bepaalde moslims gaan al over de zeik bij een stapeltje cartoons........
Nee, jij toont het goede voorbeeld.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Volledig mee eens! Maar er zijn verschillende manieren om je kritiek te verwoorden. Je kunt het op een volwassen, objectieve en fatsoenlijke wijze doen (zoals Wiegel en Balkenende dat doen) of je doet het als een prepuberaaltje die is grootgebracht door de lokale zwerfhonden (zie onder andere Theo van Gogh).
Precies (denk ik) AHA's boodschap werd zwaar ondergeneeuwd door de vorm waarin zij het bracht; een vorm waar ik uiteindelijk nogal misselijk van werd. Beetje akkerslootesk, langspeelplaat achtig.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:30 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Volledig mee eens! Maar er zijn verschillende manieren om je kritiek te verwoorden. Je kunt het op een volwassen, objectieve en fatsoenlijke wijze doen (zoals Wiegel en Balkenende dat doen) of je doet het als een prepuberaaltje die is grootgebracht door de lokale zwerfhonden (zie onder andere Theo van Gogh).
Misschien had je dan toch even wat langer door moeten kijken, want iedereen die het debat heeft uigezeten heeft de naam Balkenende niet genoemd. Ik snap ook niet echt hoe je er bij komt eigenlijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:26 schreef Cheesecake het volgende:
Ik heb afgelopen nacht tot 01:00 uur zitten kijken en toen ben ik al half in slaap mijn bed ingekropen.
Ik kon me gisteravond echter weer niet aan de indruk onttrekken dat Bos alles, maar dan ook alles, de schuld van Balkenende wil doen lijken. Rita die Ayaan haar Nederlanderschap wil afnemen? Het is de schuld van Balkenende, want hij had eerder moeten ruiken dat Rita voornemens was dit te doen en haar moeten tegenhouden. Vervolgens komt er nog een zielig verhaal over alle sneue asielzoekers die allemaal zo graag in Holland willen wonen en willen leven op kosten van de staat. Om zijn populariteitsprecentages nog wat op te krikken haalt hij Kalou en Pasic er nog even bij. Krokodillentranen hoor hier, Wouter.
Lijkt me niet als zelfs in de tweede kamer de Nova-uitzending van iets daarvoor als bron wordt aangehaald en dergelijke. De tweede kamerleden willen je dat wel laten geloven, maar het enige dat ik hoor is: help! Als het een van ons is, dan zou regels=regels niet op moeten gaan en moeten we iets anders verzinnen. Dan de minister maar aanvallen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:31 schreef AudreyHepburn het volgende:
Ik denk dat in dit geval, mede door de snelle "constatering" van Verdonk, de mensen minder weten dan de Tweede Kamer.
Doe niet zo hypocriet. Je weet prima dat het niet die betreffende cartoon was die de meeste stof deed opwaaien. De cartoons met links naar de profeet zijn ongepast en zijn dan ook de enigen die storend waren.quote:
Jij bedoelt dat ze "Hirshi Ali" als een soort politieke artiestennaam gebruikte ? (Ik weet nl niet zeker of ik je goed begrijp.)quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:30 schreef MrBean het volgende:
[..]
Dat gedoe met die mailtjes is onzin. Er zijn zo veel mensen die voor informele en formele zaken verschillende namen voeren.
Ik weet honderd procent zeker dat Bos het over de premier heeft gehad. Hij voegde eraan toe dat de Minister President niet veel meer te zeggen had dan 'het versturen van deze brief wel erg snel was'.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien had je dan toch even wat langer door moeten kijken, want iedereen die het debat heeft uigezeten heeft de naam Balkenende niet genoemd. Ik snap ook niet echt hoe je er bij komt eigenlijk.
Dat een deel van de moslims terroristische daden, en moorden, baseren op hun geloof, hun geloof als goedkeuring gebruiken voor het afslachten van onschuldige burgers.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wat was de 'kritiek' dan achter die cartoons?
Haha, Akkerslooteskquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:32 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Precies (denk ik) AHA's boodschap werd zwaar ondergeneeuwd door de vorm waarin zij het bracht; een vorm waar ik uiteindelijk nogal misselijk van werd. Beetje akkerslootesk, langspeelplaat achtig.
'Doe niet zo hypocriet' was van bijna alle cartoons de boodschap.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Doe niet zo hypocriet. Je weet prima dat het niet die betreffende cartoon was die de meeste stof deed opwaaien. De cartoons met links naar de profeet zijn ongepast en zijn dan ook de enigen die storend waren.
Geweldig echt. Nog nooit de Kamer zo verhit gezien. Leven in de brouwerij!quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:29 schreef EvilFaith het volgende:
O o o, wat was dat genieten gister zeg. Vanaf 16.00 heb ik alles gezien. Hoe wilders werd uitgelachen, hoe lousewies zich belachelijk maakte, maar het hoogtepunt natuurlijk de confrontatie van Halsema over het emailadres van Ayaan waarop Verdonk antwoord met: OH!!! meneeer de voorzitter blablabla. Ik dacht echt even dat ze in huilen ging uitbarsten.
Inderdaad, het was echt een verrukkelijk debat.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef Asmodian het volgende:
[..]
Geweldig echt. Nog nooit de Kamer zo verhit gezien. Leven in de brouwerij!![]()
Verwijzend naar de profeet om zodoende te impliceren dat het zijn leerwijze isquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:29 schreef Cairon het volgende:
[..]
Vrij simpel, de Deense cartoons stelden aan de kaak dat het Islamitisch extremisme naar terroristische middelen grijpt.
En de 99,999% van de hele moslimbevolking die niet die weg kiezen om hun boodschap duidelijk te maken? Die worden door het westen maar even buiten beschouwing gelaten?quote:Het Westen maakt de verbinding niet tussen terrorisme en islam, dat doen de terroristen zelf, door zich telkens weer te beroepen op hun geloof en hun daden uit te leggen als valide middel om hun geloof op te dringen.
Daar zit veel gepeupel maar op te hopen en op te wachten maar het gaat gewoon niet gebeuren.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:32 schreef Asmodian het volgende:
Ik bleef gisteren wakker in de hoop een motie van wantrouwen mee te maken, maar da's dus helaas niet gebeurdDus Rita - doe jezelf en ons allen een plezier en hou de eer aan jezelf.
huh .. balkenende is maar een keer ter sprake gekomen, en dat was dat er gevraagd werdt of hij er uberhaupt van op de hoogte was gesteld door de minister .. en yup, dat was hij, er stond een berichtje op zijn voice mail .. dus waar haal je dat verhaaltje over Bos nou weer vandaan ?quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:26 schreef Cheesecake het volgende:
Ik heb afgelopen nacht tot 01:00 uur zitten kijken en toen ben ik al half in slaap mijn bed ingekropen.
Ik kon me gisteravond echter weer niet aan de indruk onttrekken dat Bos alles, maar dan ook alles, de schuld van Balkenende wil doen lijken. Rita die Ayaan haar Nederlanderschap wil afnemen? Het is de schuld van Balkenende, want hij had eerder moeten ruiken dat Rita voornemens was dit te doen en haar moeten tegenhouden. Vervolgens komt er nog een zielig verhaal over alle sneue asielzoekers die allemaal zo graag in Holland willen wonen en willen leven op kosten van de staat. Om zijn populariteitsprecentages nog wat op te krikken haalt hij Kalou en Pasic er nog even bij. Krokodillentranen hoor hier, Wouter.
En als jij iets niet weet betekent dat ook gelijk dat Verdonk het niet weet?quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:34 schreef Chadi het volgende:
Ik snap Rita wel want voor mij waren die leugens ook nog niet bekend.
nee. het gaat er om .. dat je kritiek mag hebben op extremistische moslims..quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dus als ik een tekortkoming bij jou ontdek dan is het kritiek in de vorm van humor als ik die tekortkoming reflecteer op, ik noem maar wat, je moeder? Ik zie de link niet.
En als jij het weet wil niet zeggen dat verdonk het ook weetquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En als jij iets niet weet betekent dat ook gelijk dat Verdonk het niet weet?
Waarna Halsema snel terug kon kruipen in d'r schulpje met d'r grote bek.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:29 schreef EvilFaith het volgende:
maar het hoogtepunt natuurlijk de confrontatie van Halsema over het emailadres van Ayaan waarop Verdonk antwoord met: OH!!! meneeer de voorzitter blablabla. Ik dacht echt even dat ze in huilen ging uitbarsten.
je bedoelt de cartoon die gefabriceerd werd door een Deense Imam en als opruiend middel naar het Midden-Oosten werd gesluist?quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Doe niet zo hypocriet. Je weet prima dat het niet die betreffende cartoon was die de meeste stof deed opwaaien. De cartoons met links naar de profeet zijn ongepast en zijn dan ook de enigen die storend waren.
Tot het einde aan de buis gekluisterd gezeten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Inderdaad, het was echt een verrukkelijk debat.
Ik bedoel meer dat als ik Verdonk zou zijn, ik niet gelijk zou denken bij het zien van een andere naam in een e-mailadres: "Hey, jij hebt vast gelogen bij het opgeven van je naam!"quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:34 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Jij bedoelt dat ze "Hirshi Ali" als een soort politieke artiestennaam gebruikte ? (Ik weet nl niet zeker of ik je goed begrijp.)
Ja, dat was een beetje jammer ja. Al zou ik het desnietaltemin een heerlijke stunt vinden als ze alsnog met een dikke vette email boven tafel kwam, maar goed.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:37 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Waarna Halsema snel terug kon kruipen in d'r schulpje met d'r grote bek.
Ja we zijn aan het zoeken hoor naar de correspondentie![]()
Noem eens concrete voorbeelden? Islam kan immers onderdeel van een cultuur worden, maar niet andersom. Graag zie ik het tegendeel bewezen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:31 schreef Cairon het volgende:
[..]
Cultuur en religie zijn niet 2 aparte zaken. De Islamitische cultuur is geboren, en een wezenlijk onderdeel van de islam als religie. Islamitische cultuur is de handelswijze, hoe men uiteindelijk leeft vanuit het geloof.
Submission gaat niet over de rol van de vrouw in 'die' cultuur, omdat Islam geen cultuur is, net zoals het christendom en het jodendom dat niet zijn. Submission impliceert dat vrouwenonderdrukking als oorzaak de Islam heeft. Iedere moslim kan je het tegendeel aantonen, vrouwen en mannen. Maar jij prefereert toch het beeld dat Ayaan neerzet.quote:Wat is de rol van de vrouw binnen die cultuur? Submission nog maar eens kijken dan. En dan niet gaan janken om de vorm, maar ingaan op de inhoud.
Wat voor nieuws haal je daar dan nog uit vraag ik mij afquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:37 schreef AudreyHepburn het volgende:
Vanmorgen ochtendkranten gehaald. ook meteen gelezen.
iedereen weet dat het slechts enkelen zijn die geweld gebruiken.. dacht je nou echt dat niet moslims dat niet begrijpen.. tuurlijk welquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Verwijzend naar de profeet om zodoende te impliceren dat het zijn leerwijze isDus nogmaals, wat is de echte boodschap?
[..]
En de 99,999% van de hele moslimbevolking die niet die weg kiezen om hun boodschap duidelijk te maken? Die worden door het westen maar even buiten beschouwing gelaten?
Geen idee wat ze daarmee bewijst. Niks eigenlijk he.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:39 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Ja, dat was een beetje jammer ja. Al zou ik het desnietaltemin een heerlijke stunt vinden als ze alsnog met een dikke vette email boven tafel kwam, maar goed.
achtergrond.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:39 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Wat voor nieuws haal je daar dan nog uit vraag ik mij af![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |