abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:09:25 #26
43556 miss_dynastie
pi_37907187
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:07 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Een kabinet die de kamer naar huis gaat sturen?
Nou ja, de regering dan. Sorry, beetje moe nog. Ik deed Bea een beetje te kort.
pi_37907219
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:05 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Nee, absoluut gezien niet. Zo keur ik de moord op Theo van Gogh ook niet goed... uiteraard. Maar... hoe liggen de machtsverhoudingen? Wie neemt een willekeurige Mohammed van de hoek serieus? Hij is reeds benadeeld door het negatieve image dat over hem is neergelegd. Daarentegen, mensen als Ayaan en Van Gogh hebben eenvoudig toegang tot een breed publiek via de media. Zij hebben met andere woorden meer mogelijkheden om op een meer 'fatsoenlijke' wijze hun opinie te etaleren. Ik kan mij voorstellen dat voor de modale moslim van tijd tot tijd de maat vol is.
iedereen heeft in Nederland de mogelijkheid om op democratische wijze zijn standpunten te verkondigen

ook Mohammed van de hoek... die kan gewoon de politiek in gaan

het gaat er om dat je kritiek moet mogen uitten op religie... en dat sommige mensen menen dat dat niet mag. omdat ze dat beledigend vinden

ik deel die mening niet, kritiek op religie.. is een belangrijke voorwaarde ... anders kan een democratie niet functioneren.. omdat religie dan boven de wet staat... en dan kan natuurlijk niet
pi_37907260
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:06 schreef -Jean- het volgende:
Debat vanaf 20.15 hebben naar gekeken - 1.2miljoen mensen
Nova hebben gekeken - 1.5miljoen mensen
Debat vanaf 22.52 hebben naar gekeken - 971.000
Spijkerman zou er trots op zijn, zulke cijfers. Maar het was ook een erg vermakelijk debat, ik vraag me af hoe laat iedereen vandaag weer op is gestaan, het zal wel een rustige dag worden vandaag
pi_37907273
Idd. Complimentje voor Rouvoet, die heeft een mooie beurt gemaakt.

Verder vond ik Verhagen trouwens ook sterk. Ik heb niks met het CDA, en nog minder met Verhagen, maar hij was goed op dreef gisteren zonder zo te gaan toeteren zoals Van der Laan.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_37907315
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:07 schreef ErikT het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je het begrepen hebt. FF uitleggen: tegen de één, is niet per definitie voor de ander. Zoals Mr Bush ons een aantal jaren geleden probeerde op te dringen. Vandaar die quote.
inderdaad, als je kritiek hebt op een religie.. ben je niet per definitie anti islam

maar dat is een nuancering die veel moslims niet zien.. ze vinden ...ervaren.. elke kritiek op als. zijnde.. zie je nou wel.. we worden onderdrukt door het westen.. ze zijn tegen ons..

en dat is natuurlijk onzin
pi_37907318
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:09 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou ja, de regering dan. Sorry, beetje moe nog. Ik deed Bea een beetje te kort.
Huh, het kabinet die de regering naar huis stuurt? Of de kamer die de regering naar huis stuurt? Of de regering die het kabinet naar huis stuurt? Ik snap je niet.
pi_37907329
Ik vond alle christelijke partijen wel goed uit de verf komen eigenlijk, Van der Vlies is opzich ook een hele goede politicus naar mijn mening, jammer dat het gedachtengoed waarop hij zijn standpunten baseert een tikkie eng is.
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:14:21 #33
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37907350
Grappig trouwens dat het onedrzoek van Verdonk voornamelijk bestond uit het 'begoogleën' van de inhoud van Zembla. Dat is nog eens een gedegen onderzoek vanuit een ministerie.
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37907396
Welk deel van "je moeder is een hoer" is kritiek?
pi_37907412
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef Frank-NL het volgende:
Ik vond alle christelijke partijen wel goed uit de verf komen eigenlijk, Van der Vlies is opzich ook een hele goede politicus naar mijn mening, jammer dat het gedachtengoed waarop hij zijn standpunten baseert een tikkie eng is.
inderdaad! de christelijke partijen hebben bij mij ook weer wat krediet opgebouwd gisteren, ChristenUnie en CDA waren ongekend fel, en SGP deed het ook niet verkeerd.
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:16:51 #36
43556 miss_dynastie
pi_37907426
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Huh, het kabinet die de regering naar huis stuurt? Of de kamer die de regering naar huis stuurt? Of de regering die het kabinet naar huis stuurt? Ik snap je niet.
Nee, de regering (= kabinet + de koningin, en die vergat ik even) stuurt bij koninklijk besluit de kamer naar huis. Art. 64 van de grondwet, als ik het me goed herinner
pi_37907438
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

inderdaad, als je kritiek hebt op een religie.. ben je niet per definitie anti islam

maar dat is een nuancering die veel moslims niet zien.. ze vinden ...ervaren.. elke kritiek op als. zijnde.. zie je nou wel.. we worden onderdrukt door het westen.. ze zijn tegen ons..

en dat is natuurlijk onzin
Noem eens een concrete vorm van kritiek waar moslims zich niet in kunnen vinden?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:17:29 #38
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37907450
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:06 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Te laat .
pi_37907476
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, de regering (= kabinet + de koningin, en die vergat ik even) stuurt bij koninklijk besluit de kamer naar huis. Art. 64 van de grondwet, als ik het me goed herinner
Nieuwe verkiezingen dus

Ik zeg: doen!
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:18:54 #40
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37907492
De rol van de vrouw binnen de islamitische cultuur...
De ongelijkheid die binnen de islamitische cultuur heerst wat betreft verschillende bevolkingsgroepen.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_37907521
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Noem eens een concrete vorm van kritiek waar moslims zich niet in kunnen vinden?
Submission
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:21:58 #42
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37907605
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Kritiek in zijn algemeenheid eigenlijk, religieuzen zijn nogal slecht in zelfreflectie. Kritiek in de vorm van een cartoon valt per definitie slecht...
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:23:38 #43
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37907664
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:14 schreef Invictus_ het volgende:
Grappig trouwens dat het onedrzoek van Verdonk voornamelijk bestond uit het 'begoogleën' van de inhoud van Zembla. Dat is nog eens een gedegen onderzoek vanuit een ministerie.
Echt waar?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:24:17 #44
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37907694
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Echt waar?
Das het enige wat tijdens het debat inhoudelijk over het onderzoek gezegd is volgens mij.
pi_37907717
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:21 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Kritiek in zijn algemeenheid eigenlijk, religieuzen zijn nogal slecht in zelfreflectie. Kritiek in de vorm van een cartoon valt per definitie slecht...
Kritiek in de vorm van een cartoon. Wat probeerden de cartoons ons dan te vertellen? Wat was de boodschap van de 'kriitek'?
pi_37907741
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Submission
Welke 'kritiek' moet ik halen uit submission als het om de Islam gaat?
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:26:30 #47
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_37907770
Ik heb afgelopen nacht tot 01:00 uur zitten kijken en toen ben ik al half in slaap mijn bed ingekropen.
Ik kon me gisteravond echter weer niet aan de indruk onttrekken dat Bos alles, maar dan ook alles, de schuld van Balkenende wil doen lijken. Rita die Ayaan haar Nederlanderschap wil afnemen? Het is de schuld van Balkenende, want hij had eerder moeten ruiken dat Rita voornemens was dit te doen en haar moeten tegenhouden. Vervolgens komt er nog een zielig verhaal over alle sneue asielzoekers die allemaal zo graag in Holland willen wonen en willen leven op kosten van de staat. Om zijn populariteitsprecentages nog wat op te krikken haalt hij Kalou en Pasic er nog even bij. Krokodillentranen hoor hier, Wouter.
  † In Memoriam † woensdag 17 mei 2006 @ 10:26:43 #48
43556 miss_dynastie
pi_37907776
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nieuwe verkiezingen dus
Yup. Overigens gebeurt dat dan wel weer op initiatief van het kabinet, dus in die zin....

Maar goed. Dat is dus ook een optie. Al is het kabinet veel te bang voor de PVDA, dus ik zie het helaas niet zo snel gebeuren. Maar als volksvertegenwoordiging hebben bijna alle leden van de tweede kamer zich volledig belachelijk gemaakt en zou je hopen dat het meerendeel niet terugkeert. Helaas zal dat vanwege 'als je maar vriendjes bent in de partij kom je hoog op de lijst' niet gebeuren, maar toch zou het een stunt zijn om de kamer te ontbinden omdat je van mening bent dat de democratische legitimiteit aan hen ontvallen lijkt te zijn (lees: 50% van het volk is voor wegvallen van het Nederlanderschap, 99% van de kamer tegen, da's een behoorlijke discrepantie).
  woensdag 17 mei 2006 @ 10:27:11 #49
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_37907803
leuk ook dat je mijn inbreng negeert KirmizBeyaz.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_37907806
Ik heb de popcorn al in de aanslag voor de verklaringen van De Winter en de mailtjes van Halsema.

Aan de andere kant, in de laatste schorsing vroeg Mingelen aan Halsema hoe dat nou zat met die mailtjes, waarop Halsema een beetje inbond en het een en ander zei over mailende werknemers. Niet heel sterk. Overigens meende ik te horen dat Halsema Mingelen toen ook nog even perongeluk "Meneer Mengele" noemde, maar dat kan aan het tijdstip hebben gelegen. Zowel ik als mw. Halsema hadden er een lange dag opzitten.
It's my party and I'll cry if I want to.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')