quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Hehe die zit natuurlijk in de Blik op de Weg-auto naar z'n eigen snelheidsovertredingen te kijken...
Nee. Ze gaan alleen maar 8 uur debatteren...quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:18 schreef Martijn_fijn het volgende:
Gaan ze nog stemmen aan het eind?
quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:18 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Ow
En dan overdrijf ik ook nog
Maar daar word ik voor opgeleid
lolquote:Opleiding: Journalistiek
Nou, iets minder spannendquote:Op woensdag 17 mei 2006 00:17 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Hij hangt waarschijnlijk al in zijn tuigje in de darkroom van Nieuwspoort...
hangt er af hoeveel de media heirvan oppaktquote:Op woensdag 17 mei 2006 00:19 schreef rashudo het volgende:
Zou CU straks 1 zetel extra krijgen?
Precies, en daarom is het allemaal zo hypocriet.quote:
Gaan ze het aantal zetels verdubbelen dan??quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:19 schreef rashudo het volgende:
Het [SC]-tagje ontbreekt inderdaad.quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:20 schreef SCH het volgende:
Ik blijf moeite met die TT's houden
niet onbelangrijke nuance.....quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:17 schreef Argento het volgende:
[..]
Verdonk heeft geen enkel besluit genomen. Verdonk is er op gewezen dat op grond van jurisprudentie van de Hoge Raad (ik weet eerlijk gezegd niet waarom die uitspraak van de Hoge Raad afkomstig is en niet van de Afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State) bepaald niet uit te sluiten is dat Ayaan nooit de Nederlandse nationaliteit heeft verkregen en dus terugvalt op een vluchtelingenstatus.
Neen, dat is een wettelijke termijn waar ze niet onder uit kon komenquote:In plaats van Ayaan voor het blok te stellen, heeft Verdonk haar zes weken de tijd gegund om te reageren op die vaststelling. Dat is een geval van hoor- en wederhoor en dat hoort bij zorgvuldige besluitvorming.
Indien Verdonk besluit dat het geval Ayaan inderdaad op grond van dat arrest inderdaad tot de conclusie leidt... Er is ten allen tijde sprake van besluitvormingquote:Nogmaals, tot op heden heeft Verdonk geen enkel besluit genomen voor wat betreft de status van Ayaan. In het ergste geval hoeft Verdonk daarover ook geen besluit te nemen, omdat Ayaan VAN RECHTSWEGE wordt geacht nooit Nederlandse te zijn geworden. Zij zal dan een hernieuwd naturalisatieverzoek in moeten dienen.
En precies daarom heeft de minister nu niet correct gehandeld, ze stapt (en dat doet ze wel vaker) in de schoenen van de rechterquote:Ik sluit overigens niet uit dat het zo kan zijn dat de IND Ayaan er schriftelijk op wijst dat zij van oordeel is dat haar naturalisatiebesluit rechtsgevolg mist. Dat lijkt mij op zichzelf geen besluit waartegen Ayaan bezwaar en beroep kan instellen (het besluit heeft immers geen beoogd rechtsgevolg, maar bevestigt slechts het ontbreken van Ayaan's Nederlanderschap), maar wellicht zou dat een ingang zijn om de rechter te laten oordelen of en in hoeverre het naturalisatiebesluit wel of geen rechtskracht heeft. Dat is ook uitsluitend een vraag die door de rechter moet worden beantwoord, niet door de minister.
Waarbij ook artikel 14 nog steeds van kracht is en de minister dus wel degelijk zelfstandig een besluit kan nemenquote:Natuurlijk is het goed mogelijk dat in de gegeven omstandigheden wel moet worden uitgegaan van het Nederlanderschap van Hirshi Magan. Tot op heden is ook niet definitief vastgesteld dat zij dat Nederlanderschap niet heeft verkregen. Althans niet door Verdonk. Uiteindelijk is dat, zoals gezegd, een juridische aangelegenheid waarin de rechter zonodig het laatste woord heeft.
Onzorgvuldig handelen, onvolledig danwel onjuist inlichten van de kamer, niet de wet naleven in de geest van de wetquote:Als echter geoordeeld moet worden dat het besluit rechtskracht mist, dan kan niemand, ook de rechter niet, dat besluit nog herstellen. Dan rest Ayaan niets anders dan een hernieuwd naturalisatieverzoek in te dienen.
Hoe Verdonk daarin de zwarte piet zou hebben, is mij nog steeds niet duidelijk.
Waarschijnlijk niet. Deze partij heeft een vrij vaste achterban. Ik vermoed dat er weinig niet-christenen zijn die stemmen op de ChristenUnie.quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:19 schreef rashudo het volgende:
idd. Ayaan liegbeest is oud niews. Juist verdonk is aan het liegen (al is dat ook oud nieuws)quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:20 schreef SCH het volgende:
heel even OT maar ik werk bij een zorgverzekeraar (daar klus ik bij zeg maar) en ik schrijf de hele dag door SCH voor nummertjes op etiketjes en ik denk eigenlijk nooit aan Fokkers, maarrehhh...quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:20 schreef SCH het volgende:
Bos kreeg het treffende "Werken bij Chanel vervalt"quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:22 schreef rashudo het volgende:
"Wie is de baas? vervalt" precies op het moment dat Rita en Donner in beeld zijn.
SP kennende vast wel ja.. maar bij voorbaat kansloosquote:Op woensdag 17 mei 2006 00:22 schreef the_disheaver het volgende:
sp > Motie van wantrouwen?
Die is zijn schedel aan het poetsenquote:Op woensdag 17 mei 2006 00:22 schreef Cat_Byte het volgende:
waarom is marijnissen er niet?
Die is z'n weblog aan het updaten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:22 schreef Cat_Byte het volgende:
waarom is marijnissen er niet?
Volgens mij kan je hier nauwelijks wat zinnigs over zeggen als je niet erg juridisch aan het redeneren bent.quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:23 schreef Ericr het volgende:
Gelukkig niet zo juridisch die de Wit.
exact.quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:21 schreef Nemephis het volgende:
'niet snelheid is gewenst, maar zorgvuldigheid is gewenst'
André![]()
Ach ja de rest wil ook een beetje showen dat ze wat juridische termen kennen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:24 schreef Ericr het volgende:
En die de Wit is dus wel een advocaat, maar het is niet zo gortdroog.
het gaat niet om wie er wintquote:
Links bij de volgende verkiezingen..quote:
Alleen het argument dat ze van dit feit niet op de hoogte was VOOR de uitzending van Zembla, is voor mijn gevoel volkomen kul.quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:24 schreef Argento het volgende:
[..]
exact.
Daarom krijgt Ayaan zes weken de tijd om zich over de kwestie uit te laten.
Verdonk hoeft er natuurlijk niet maanden over te doen om vast te stellen dat een uitspraak van de Hoge Raad, waarin geoordeeld wordt dat een naturalisatiebesluit waarin de persoonsgegevens niet overeenstemmen met de ware identiteit van de geadresseerde van dat besluit rechtsgevolg mist, een probleem kan opleveren voor Ayaan's verblijfsstatus.
Ik vind het uiterst correct van Verdonk dat ze Ayaan daarop gewezen heeft, juist omdat, indien Ayaan's kwestie analoog is aan de kwestie waarover de Hoge Raad oordeelde, zij hoe dan ook wordt geacht nooit Nederlandse te zijn geworden. Met of zonder besluit van Verdonk.
Ik zit voor m'n werk dagelijks in de GBA te wroeten.. laat Hirsi Ali me even bellen dan is het in vijf minuten geregeld..quote:Daarom krijgt Ayaan zes weken de tijd om zich over de kwestie uit te laten.
Verdonk hoeft er natuurlijk niet maanden over te doen om vast te stellen dat een uitspraak van de Hoge Raad, waarin geoordeeld wordt dat een naturalisatiebesluit waarin de persoonsgegevens niet overeenstemmen met de ware identiteit van de geadresseerde van dat besluit rechtsgevolg mist, een probleem kan opleveren voor Ayaan's verblijfsstatus.
Ik vind het uiterst correct van Verdonk dat ze Ayaan daarop gewezen heeft, juist omdat, indien Ayaan's kwestie analoog is aan de kwestie waarover de Hoge Raad oordeelde, zij hoe dan ook wordt geacht nooit Nederlandse te zijn geworden. Met of zonder besluit van Verdonk.
Heel nederland is verliezer volgens Wilders..quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:25 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Er zjin vandaag alleen verliezers.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |