Martin van Geel is wel slagvaardiger dan al zijn voorgangers bij elkaar, dus ik hoop maar dan Christian Wilhelmsson snel op de koffie wordt gevraagd bij Ajax.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:15 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Die is zeker haalbaar. Nantes zit er zelfs achteraan ...
Doe het dan zelf ook nietquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:22 schreef rubbereend het volgende:
Vanaf dit deel zullen TVP's e.d. worden verwijderd
Pot, ketel, zwart, je weettochquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:22 schreef rubbereend het volgende:
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:31 schreef jna het volgende:
[..]
DIe koffie gaat Davids terug brengen
[afbeelding]
![]()
Nou.....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:36 schreef StarGazer het volgende:
En Davids komt ook gewoon.
Er zijn heel wat tegenstrijdige berichten. Denk echt wel dat TH mee zal werken uiteindelijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou.....
Zo zeker zou ik er niet van zijn. Club wil het niet, hij twijfelt zelf. En dan moeten de onderhandelingen nog beginnen.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:44 schreef Pritt het volgende:
Als vd Brom hoofdtrainer wordt ben ik geen Ajax-fan meer.![]()
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:44 schreef Pritt het volgende:
Als vd Brom hoofdtrainer wordt ben ik geen Ajax-fan meer.![]()
OK, en als ze nu eens John de wolf als hoofdtrainer neerzetten?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..].
Zo werkt het niet he? Zelfs al halen ze nu Wamberto als trainer, Ajacied blijf ik.
Wat denk je dan zelf, dat ik dan ineens voor psv ga zijn ofzoquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:47 schreef Robar het volgende:
[..]
OK, en als ze nu eens John de wolf als hoofdtrainer neerzetten?![]()
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:47 schreef Robar het volgende:
[..]
Eens Ajacied, altijd Ajacied.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:47 schreef Robar het volgende:
[..]
Nee joh, was niet serieus bedoeldquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat denk je dan zelf, dat ik dan ineens voor psv ga zijn ofzo
Kinkladze, Demtsjenko, Sier........quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:01 schreef koningdavid het volgende:
John van den Brom, John de Wolf, Wamberto, Peter van Vossen...![]()
quote:Mogelijke tegenstanders Ajax in voorronde CL
Langzamerhand wordt steeds duidelijker welke clubs volgend seizoen in de voorronde van de Champions League spelen. Ajax heeft als vijfde club de geplaatste status bij de loting van de derde voorronde. In die voorronde kunnen de volgende clubs tegenstander worden van Ajax:
Austria Wien, Spartak Moskou, Dinamo Zagreb, Rode Ster Belgrado, Hearts FC, Maccabi Haifa, Standard Luik, FC Kopenhagen, Legia Warschau, Vålerengen IF en FC Zürich.
Zij zullen daarvoor wel de tweede ronde van de CL moeten overleven. Ook Slovan Liberec, Fenerbahçe en Fiorentina kunnen nog tegenstander worden van Ajax. van hen is nog niet zeker of ze de geplaatste status krijgen of niet.
Indien Ajax zich weet te kwalificeren voor de Champions League, dan zal Ajax opnieuw geplaatst worden in Groep 2. Het komt daarin samen met onder meer PSV, Chelsea, Bayern, Ol. Lyon en Valencia.
Mochten de topclubs die in de voorronde spelen geen fout maken dan bestaat groep 1 uit de volgende clubs:
AC Milan, FC Barcelona, Real Madrid, Internazionale, Juventus, Liverpool, Arsenal en Manchester United.
Tom Sierquote:
Sier heeft wel meegespeeld. We hadden ook nog Tobiassen, die heeft volgens een wedstrijd gespeeld ofzo.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tom Sier![]()
Af en toe kom je weer van die namen tegen die je gewoon helemaal vergeten bent, mooi is dat. Heeft Sier eigenlijk ooit wel echt gespeeld voor Ajax?
Veldman, Vierklau, Juan, Hoekstra...
Die heeft tenminste nog flink wat wedstrijden gespeeld!!!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:17 schreef jna het volgende:
Andrzej Rudy was ik ook allang weer vergeten
Hij kwam toch juist over van Manchester Ciry?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:21 schreef koningdavid het volgende:
Ik kan me herinneren dat ik Kinkladze wel veelbelovend vond toen, maar hij heeft volgens mij idd bijna geen wedstrijd gespeeld. Hij heeft nog bij Manchester City gespeeld volgens mij...
Ivan Gabrich! Dat is echt de meest desastreuze miskoop ooit. 10 miljoen gulden ofzo?
Hier helemaal hetzelfde!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:21 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dani ben ik door die goal bij Atletico Madrid niet vergeten
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:22 schreef Robar het volgende:
[..]
Hij kwam toch juist over van Manchester Ciry?
Of niet . . .?
Ja dat realiseerde ik me achteraf ook, maar toch kwam ik er zelf niet opquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef Robar het volgende:
[..]
Die heeft tenminste nog flink wat wedstrijden gespeeld!!!
Wat was dat een fantastisch mooi doelpunt, hij had trouwens sowieso een aardige trap in zijn poten . . .quote:
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:25 schreef HeatWave het volgende:
Dani kon het ster zijn gewoon niet aan. HIj had ook nog eens zijn kop mee en ging liever stappen en achter de wijven aan dan dat hij zich op zijn carriere richtte.
Ik kan me er iets bij voorstellen.
WATquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:27 schreef koningdavid het volgende:
Ik heb het even opgezocht. Ivan Gabrich heeft Ajax 19 mijloen gulden voor beteaald![]()
Wat dat betreft heb ik wel een beetje Dani da Cruz Carvalho in me (stappen), ook een beetje George Best (drank), Romário de Souza Fária (lui) en Diego Armando Maradona (overgewicht). Je zou zeggen dat de combinatie Dani-Best-Romario-Maradona een fenomeen moet zijn, maar de waarheid is anders.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:25 schreef HeatWave het volgende:
Dani kon het ster zijn gewoon niet aan. HIj had ook nog eens zijn kop mee en ging liever stappen en achter de wijven aan dan dat hij zich op zijn carriere richtte.
Ik kan me er iets bij voorstellen.
Spits met tot dit seizoen het beste gemiddelde in jaren...quote:
Ik ken m verder niet maar goed hij zal wel komen dus.quote:Genk wil Steven Defour een vet contract aanbieden, maar de middenvelder zit met zijn hoofd bij Ajax. "In Genk blijven zou me zwaar vallen, zegt hij in HBvL.
"Meneer Vaessen heeft me zondag gebeld, maar we hebben hooguit een minuut met elkaar gepraat. Hij beloofde me dat ik in Genk hetzelfde contract zou krijgen als in Ajax en vroeg me daarover na te denken. Maar mijn besluit staat vast."
"Geld komt niet op de eerste plaats, de sportieve uitdaging wel. BIj Ajax kan ik op sportief vlak een veel grotere stap voorwaarts zetten. Maar dat Genk mij niet zomaar laat gaan, begrijp ik."
Of z'n twee kopballen tegen Glasgow Rangers, de briljante wedstrijd die hij tegen Feyenoord speelde (4-0) , z'n solo tegen Real Madrid. Hij was in z'n eerste 2 seizoenen op z'n best. Daarna was het over en uitquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:21 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Dani ben ik door die goal bij Atletico Madrid niet vergeten
Legendarisch verhaal.quote:
De laatste geruchten zijn dat Ajax bereid is om op het aanbod in te gaan van 7 miljoen voor Defour en Pognocoli + De Mul naar Genk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:32 schreef PLAE@ het volgende:
Belgische tt:
[..]
Ik ken m verder niet maar goed hij zal wel komen dus.
Geen slechte deal, al geloof ik het De Mul gedeelte niet...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
De laatste geruchten zijn dat Ajax bereid is om op het aanbod in te gaan van 7 miljoen voor Defour en Pognocoli + De Mul naar Genk.
In dat geval zal Jenner naar Ajax gaan als back-up voor Rosales.
quote:Ajax heeft bod uitgebracht op Pocognoli en Defour! Transfer Defour bijna rond!
Het is Ajax menens in de transfer van Defour. Ajax heeft een bod uitgebracht op het pakket Pocognoli-Defour. Het water tussen genk en Ajax is echter nog heel diep, Genk vraagt 7miljoen euro en daarenboven wil Genk ook nog eens Tom De Mul gratis erbij hebben. Vaessen heeft Ajax in een woeste bui laten weten dat hij nog maar 1 keer rond de tafel wil zitten met Ajax over Defour. Ajax zou hierop zijn ingegaan waardoor de transfer van Defour naar Ajax bijna zo goed als rond is.
bron: Genks roddelblad
Ferdie wat een held was dat tochquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Tom Sier![]()
Af en toe kom je weer van die namen tegen die je gewoon helemaal vergeten bent, mooi is dat. Heeft Sier eigenlijk ooit wel echt gespeeld voor Ajax?
Veldman, Vierklau, Juan, Hoekstra...
Maar ook weer liever Andy v/d Meyde in plaats van Julian Jenner, want Andy v/d Meyde kost zo'n anderhalf miljoen Euro en Julian Jenner moet het dubbele kosten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:41 schreef koningdavid het volgende:
Ik zou liever Jenner als back-up hebben dan De Mul.
De Mul mag van mij weg...
Hoe oud is Andy eigenlijk?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar ook weer liever Andy v/d Meyde in plaats van Julian Jenner, want Andy v/d Meyde kost zo'n anderhalf miljoen Euro en Julian Jenner moet het dubbele kosten.
Andy wilde nog niet terug naar Nederland las ik ergens.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar ook weer liever Andy v/d Meyde in plaats van Julian Jenner, want Andy v/d Meyde kost zo'n anderhalf miljoen Euro en Julian Jenner moet het dubbele kosten.
Andy v/d Meyde is 25 jaar en wordt op 30 september 26 jaar, zijn beste jaren komen dus nog.quote:
maar zo goed was Andy eigenlijk nou ook weer niet, en met Jenner neem je een gok maar heb je mischien wel een grootst talentquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
En toch ben ik niet gecharmeerd van de huidige Andy.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Andy v/d Meyde is 25 jaar en wordt op 30 september 26 jaar, zijn beste jaren komen dus nog.
Dat dan weer wel, maar ik betaal liever voor kwaliteit in plaats van een goedkope speler halen voor op de bank of zelfs tribune, want dan is iedere euro er één teveel. Misschien dan maar allebei niet? Christian Wilhelmsson (RSCA) halen, dat zou echt een verrijking zijn voor de eredivisie.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:48 schreef PLAE@ het volgende:
De salariseissen van Jenner zullen toch een stuk lager liggen dan die van vd Meyde.
Noodgedwongen die verdediging doordat er veel blessures waren achterin. Brian Laudrup kreeg rust van Jan Wouters.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:51 schreef -Wolf- het volgende:
04-11-1999 2e ronde return EC3
Ajax Hapoel Haifa 0 1
Grim Fred, Kanu Chris, Landzaat Quido, Winter Aron, Chivu Cristian, Nieuwenburg John, Knopper Richard, Witschge Richard, Grönkjær Jesper, Machlas Nikos, Wamberto
: -
: Rosso (60 p.)
Wissel AJAX
: Machlas Nikos
: Piqué Mitchell
Mijn God, die opstelling.En die wedstrijd al helemaal.
Ik was wel een grote fan van Knopper toenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:51 schreef -Wolf- het volgende:
Ajax Hapoel Haifa 0 1
Grim Fred, Kanu Chris, Landzaat Quido, Winter Aron, Chivu Cristian, Nieuwenburg John, Knopper Richard, Witschge Richard, Grönkjær Jesper, Machlas Nikos, Wamberto
Wissel AJAX
Het is Quido Lanzaat, dus zónder d. Die gast vertrok naar Duitsland en werd daar geschorst voor drugsgebruik (gewoon een joint) en schijnt ook betrokken te zijn geweest bij dat hele omkoopschandaal.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:51 schreef -Wolf- het volgende:
Ajax Hapoel Haifa 0 1
Wissel AJAX
Krohn wiequote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:58 schreef S-Two het volgende:
Vergeten jullie allemaal trouwens niet Krohn-Deli voor volgend seizoen voor de rechts-voor positie?
1-7quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:57 schreef egoTRON het volgende:
2-7 bij Utrecht,en inderdaad twee keer Tobiasen
Mariano Juan zou de nieuwe Blind zijn volgens Van Gaal (dus de nieuwe trainer?)
Hehe..quote:
Is toch meer rechtshalf?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:58 schreef S-Two het volgende:
Vergeten jullie allemaal trouwens niet Krohn-Deli voor volgend seizoen voor de rechts-voor positie?
iddquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:04 schreef kevin6188 het volgende:
Babangida was altijd wel cool, in die reclame ook van ABN Amro
Gabrich was minstens 10 miljoen gulden hoor. Ajax heeft hem zelfs verkocht voor meer dan 5 miljoen (7 volgens mij).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:03 schreef twi het volgende:
Gabrich was zeer zeker geen 19 miljoen gulden. Zlatan was met zijn 17-19 miljoen gulden de duurste aankoop van Ajax toen hij kwam. Gabrich was naar ik me herinner 5 miljoen gulden.
Jantje Beton maakte ons mooi wel even kampioen...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:07 schreef TeazNutz het volgende:
[afbeelding]
NAAM Jan van Halst
GEBOREN 20 april 1969, Utrecht, Nederland
LAND Nederland
CLUBS Jonathan, FC Utrecht, FC Wageningen, FC Twente, Ajax, Fortuna Sittard, Vitesse
POSITIE controlerende middenvelder, libero
BEEN rechts
LENGTE
GEWICHT
Geen slecht woord over Van Halst, die was best belangrijk met die titel toen. Ja echt, waarquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:07 schreef TeazNutz het volgende:
[afbeelding]
NAAM Jan van Halst
GEBOREN 20 april 1969, Utrecht, Nederland
LAND Nederland
CLUBS Jonathan, FC Utrecht, FC Wageningen, FC Twente, Ajax, Fortuna Sittard, Vitesse
POSITIE controlerende middenvelder, libero
BEEN rechts
LENGTE
GEWICHT
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:07 schreef TeazNutz het volgende:
Dan was Huntelaar duurder. Die was 9 mln euro, is ongeveer 20 mln gulden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gabrich was minstens 10 miljoen gulden hoor. Ajax heeft hem zelfs verkocht voor meer dan 5 miljoen (7 volgens mij).
Machlas is volgens mij nog steeds de duurste aankoop ooit. 19,5 miljoen gulden?
10 miljoen kan ik vinden op het internet inderdaad, en Machlas en Zlatan zouden beiden inderdaad rond dat bedrag hebben gekost. 19 miljoen voor Gabrich lijkt mij uitgesloten, dat kan ik alleen vinden in een vage reactie op een internetforum.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gabrich was minstens 10 miljoen gulden hoor. Ajax heeft hem zelfs verkocht voor meer dan 5 miljoen (7 volgens mij).
Machlas is volgens mij nog steeds de duurste aankoop ooit. 19,5 miljoen gulden?
Anastasiou, Sikora, Soetaers, Sonckquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:03 schreef koningdavid het volgende:
Babangida![]()
Daar wordt je gewoon spontaan vrolijk van.
Wel mooi trouwens, die net-niet spelers. Over wie zullen wij het over 5 jaar hebben? Lindenbergh? Charisteas?
De enige die ik kan bedneken die er enigszins op zou lijken is Wooter of Hose?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:09 schreef Robar het volgende:
[..]
Hoe heet die speler ook alweer die zo op Wyclef Jean leek.
Ze noemden hem ook Wyclef binnen de selectie
Overigens gewoon een Nederlander die volgens mij nog steeds voetbalt.
Shit . . . . . wat ben ik slecht in namen . . .
Melchiot ?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:09 schreef Robar het volgende:
[..]
Hoe heet die speler ook alweer die zo op Wyclef Jean leek.
Ze noemden hem ook Wyclef binnen de selectie
Overigens gewoon een Nederlander die volgens mij nog steeds voetbalt.
Shit . . . . . wat ben ik slecht in namen . . .
Anastasiou heeft het gewoon goed gedaan in de rol die voor hem was weggelegd. Dan denk ik eerder aan mensen als Sonck, Soetaars, Sikora etc..quote:
Die schoten mij te binnen toen ik op invoeren druktequote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:12 schreef S-Two het volgende:
[..]
Anastasiou heeft het gewoon goed gedaan in de rol die voor hem was weggelegd. Dan denk ik eerder aan mensen als Sonck, Soetaars, Sikora etc..
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:14 schreef Robar het volgende:
Het was Mitchel Pique
Die leek toen echt heel erg op Wyclef Jean
Deze neger buigt voor niemandquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:12 schreef TeazNutz het volgende:
[..]
[afbeelding]
Bogarde![]()
beter bekend als..... Het zonnetje in huis
[afbeelding]
Werder Bremen, of is hij daar alweer weg?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:20 schreef S-Two het volgende:
Waar speelt Pasanen trouwens tegenwoordig?
Werder Bremen meen ikquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:20 schreef S-Two het volgende:
Werder Bremen, waar hij afgelopen seizoen ploeggenoot was van Jelle van Damme, ook oud-Ajacied.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:20 schreef S-Two het volgende:
Die mag er toch ook weleens tussen zitten?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Werder Bremen, waar hij afgelopen seizoen ploeggenoot was van Jelle van Damme, ook oud-Ajacied.
Overigens lijkt dit nu wel een "Vergeten voetballers-topic," ook al zijn het allemaal oud-Ajacieden.
Hij scoorde in 97 echt een heel belangrijk doelpunt in de Champions League kan ik mij herinneren.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:19 schreef M0NTANA het volgende:
Arnold Scholten kwam naar Ajax, ik hoorde het in de auto op het nieuws en wist niet of ik moest lachen of huilen, maar uiteindelijk heeft hij het in zijn tweede periode best goed gedaan!
Je hebt volkomen gelijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:00 schreef StarGazer het volgende:
[..]
1-7
2x tobiasen, Laudrup, Arveladze, Babangida, Litmanen en nog iemand.
Glasgow-uit toch?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:29 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hij scoorde in 97 echt een heel belangrijk doelpunt in de Champions League kan ik mij herinneren.
mijne ook.. Ik kijk nog met weemoed naar de wedstrijden dat hij meedeed (als hij niet geblesseerd was)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:16 schreef Rhapsody het volgende:
Litmanen was toch wel mijn favoriet.
[afbeelding]
In zeven seizoenen Ajax speelde Litmanen 221 duels en scoorde hij 125 doelpunten.
Het was een genot om Brian in Ajax shirt te zien, ook al was het 2 jaar te laat. Dankzij hem eindigde Ajax niet nog lager. Doelpunt tegen Willem II was een schoonheid. Maar check die 2 doelpunten van hem tegen Fortuna op de Ajax historie dvd. Kunst. Weggestuurd door Coquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:40 schreef marsu het volgende:
Brian Laudrup, die was echt goed. Jammer dat hij in zo'n slecht Ajax terechtkwam. Dat doelpunt tegen Willem II van hem![]()
Die keeper is Serge van der Ban ofz?
Michael ja. Brian niet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:47 schreef kevin6188 het volgende:
Laudrup werd toch 'gewoon' kampioen in 1997/'98?
Inderdaadquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:40 schreef marsu het volgende:
Brian Laudrup, die was echt goed. Jammer dat hij in zo'n slecht Ajax terechtkwam. Dat doelpunt tegen Willem II van hem![]()
Die keeper is Serge van der Ban ofz?
Die is volgens mij wel genoemdquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:50 schreef kevin6188 het volgende:
Dat deze nog niet genoemd is trouwens (iig niet tegengekomen): Demtsjenko
Of op welke andere manier je hoe ook schrijft...
Naar verluidt lagen bestuurders van Ajax en feyenoord rollebollend op Schiphol voor deze kerel..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:56 schreef kevin6188 het volgende:
Was ook al even ter sprake gekomen. Wilde Feyenoord die niet in eerste instantie al hebben en daarna weer oid?
zo, dat wist ik nietquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:57 schreef Da_Sandman het volgende:
Oh, even gemist dan. Hij gaat wel naar het WK vernam ik ergens...
Kan kloppen, hij gaat ook niet zie ik netquote:
lolquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kan kloppen, hij gaat ook niet zie ik net
Hij scoorde wel mooi in de CL tegen Zagreb, met die stiftquote:
Oh God niet Fehnerbahce.quote:
Twee goals tegen AEK Athene. Iedereen dacht inderdaad dat hij de man voor de toekomst zou zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:04 schreef koningdavid het volgende:
[afbeelding]
Tarik Oulida. Een van de grootste Ajax-talenten ooit... tenminste dat dachten we toen![]()
Goede ruil voor Ajax. Huntelaar voor Sibon (via een paar omwegenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:11 schreef koningdavid het volgende:
[afbeelding]
Gerald Sibon.
Jammer dat hij maar zo kort Ajacied was, hij schijnt nu wekelijks uit te blinken bij PSV![]()
Alhoewel, Sibon, als lange PSV-spits, is denk ik wel een betere pinchitter dan Huntelaar. En die schijnen helemaal hip te zijn tegenwoordigquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:12 schreef jna het volgende:
[..]
Goede ruil voor Ajax. Huntelaar voor Sibon (via een paar omwegen)
Ik ben blij dat we nu Huntelaar hebben voor hetzelfde geldquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:54 schreef Pritt het volgende:
[afbeelding]
Jammer dat we hem niet konden halen, houd nu bij een provincie-club de bank warm.![]()
hadden we dan Huntelaar gehad ?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:54 schreef Pritt het volgende:
[afbeelding]
Jammer dat we hem niet konden halen, houd nu bij een provincie-club de bank warm.![]()
Als we dan toch over pinchhitters hebben: Charisteas zou de ideale kunnen zijn. Ik heb gisteren nog de samenvattingen van Euro 2004 zitten kijken en zo ook zijn (belangrijke) doelpunten. En wat is hij toch een briljante kopper: timing, precisie en kracht, alles klopt gewoon en prachtig om te zien. Dat hij ook over andere kwaliteiten beschikt hebben we vooral in de PO's goed kunnen zien. Angelos is met zijn kwaliteiten eigenlijk niet iemand die je op de bank houdt, wat wel een voorwaarde is voor een pinchhitter (wat haat ik dat woord...).quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:16 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Alhoewel, Sibon, als lange PSV-spits, is denk ik wel een betere pinchitter dan Huntelaar. En die schijnen helemaal hip te zijn tegenwoordig![]()
Van den Banquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:38 schreef Robar het volgende:
Ik denk dat weinig van jullie deze speler zich zullen herinneren
[afbeelding]Heeft nooit in de basis gestaan, maar vele wedstrijden op de bank gezeten (jaar dat Menzo zwaar geblesseerd raakte en Grim eerste keeper werd)
En grote concurrent van Didulicia . . . .
quote:9 Ajacieden actief op het WK
Op het WK zullen in totaal 9 Ajacieden actief zijn als speler. Het betreft: Maarten Stekelenburg, John Heitinga, Hedwiges Maduro, Wesley Sneijder, Ryan Babel, Zdenek Grygera, Tomas Galasek, Hatem Trabelsi en Markus Rosenberg. Alle WK-selecties zijn inmiddels bekendgemaakt. Ajax is daarmee de Nederlandse club met de meeste spelers op het WK, PSV volgt met 8 spelers, AZ met vijf. Feyenoord heeft een speler op het WK.
nieuw trainingveldje voor de jeugd?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:43 schreef -Wolf- het volgende:
Hey, er staat in Eindhoven een stadion te koop. Kunnen we de Admirals daarheen schoppen.
Veel te klein stadion voor Jong Ajaxquote:
Nou dan nietquote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:22 schreef rubbereend het volgende:
Ja dat doen wequote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:43 schreef -Wolf- het volgende:
Hey, er staat in Eindhoven een stadion te koop. Kunnen we de Admirals daarheen schoppen.
Kutclub, gadverdammequote:Chelsea kaapt Ajax-talent weg
Door: Martijn Mooiweer
16/05/2006 22:46
Bij de Ajax-talenten John Goossens en Jeffrey Sarpong viste Chelsea nog achter het net, maar nu heeft de Londense grootmacht beet in de Amsterdamse kweekvijver. De Deense jeugdspeler Per Weihrauch tekende een tweejarig contract bij Chelsea. De 17-jarige aanvaller speelde sinds twee jaar in de jeugd van Ajax. Daarvoor kwam hij uit voor Hvidovre.
Bron: ELF
Nee man. We laten Fontein een cricketclub oprichtenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:43 schreef -Wolf- het volgende:
Speelde in de A1 geloof ik.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:21 schreef twi het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, ondanks dat 'ie "al" 17 is. Veel plezier ermee
Het is ook geen geweldige voetballer ofzo hoor, maar dit is gewoon een 1-2tje tussen Lerby (z'n zaakwaarnemer) en Arnesen. Lerby flikt zo'n dingen wel vaker.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:21 schreef twi het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, ondanks dat 'ie "al" 17 is. Veel plezier ermee
Zijn contract liep af bij Ajax en Ajax wilde het niet verlengen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:25 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Het is ook geen geweldige voetballer ofzo hoor, maar dit is gewoon een 1-2tje tussen Lerby (z'n zaakwaarnemer) en Arnesen. Lerby flikt zo'n dingen wel vaker.
Haha dan is dat bericht een beetje raar, ze hebben hem dus helemaal niet weggekaapt, hij was gewoon transfervrij en Chelsea heeft em opgehaald.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:59 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Zijn contract liep af bij Ajax en Ajax wilde het niet verlengen.
Owquote:Op woensdag 17 mei 2006 00:09 schreef Radegast het volgende:
Weirauch had sowieso al moeten vertrekken komende zomer heb ik gelezen.
quote:Organisator, goed gebekt, leiderstype. Jan van Halst had als speler alle ingrediënten om uit te groeien tot coach in het betaald voetbal. Niets van dat alles. Van Halst vindt het trainersbestaan te wankel en werkt tegenwoordig als manager commerciële zaken achter de schermen bij FC Twente.
'Wij willen FC Twente bouwen op drie pijlers: voetbal, ambiance en solidariteit', zegt Van Halst in de nieuwe Voetbal International. Hij moet er mede voor zorgen dat de club doorgroeit naar een begroting van 21 miljoen euro, onder andere door het stadion uit te breiden. 'De twee recente bekerfinales hebben het al aangegeven, de potentie van FC Twente is enorm. Ook op commercieel terrein. Tot voor kort is die markt nooit intensief en gericht bewerkt.'
Hoewel Van Halst het voetbalshirt heeft verruild voor een colbert, denkt hij nog steeds als speler en weet hij als geen ander wat er komt kijken bij een baan als betaald voetballer. 'Wat mij nog steeds frappeert is het verwrongen beeld dat mensen en ook veel sponsors over voetballers hebben. Dan kom ik in het geweer. Voetballers leven echt niet alleen in luilekkerland. Ikzelf ging zaterdagmiddag altijd een paar uur slapen. Op zolder, omdat daar het minste lawaai doordrong. Mijn vrouw stuurde ik dan naar de stad.'
quote:'Wat mij nog steeds frappeert is het verwrongen beeld dat mensen en ook veel sponsors over voetballers hebben. Dan kom ik in het geweer. Voetballers leven echt niet alleen in luilekkerland. Ikzelf ging zaterdagmiddag altijd een paar uur slapen. Op zolder, omdat daar het minste lawaai doordrong. Mijn vrouw stuurde ik dan naar de stad.'
quote:Wooter tekent voor Al-Rayyan
Nordin Wooter (29) heeft een contract getekend bij Al-Rayyan uit Qatar. Hiermee wordt de aanvaller opnieuw ploeggenoot van Ronald de Boer (36).
De oud-Ajacied is afkomstig van Panathinaikos waar hij anderhalf seizoen onder contract stond maar niet bijster veel in actie kwam.
Die gaat nog 6 jaartjes ofzo ff cashenquote:Op woensdag 17 mei 2006 09:40 schreef Suijk het volgende:
Nordin...die had zijn carriere toch ook wel iets anders voorgesteld toen hij uit Amsterdam vertrok...
Misschien hebben ze Davids aan de lijn!!quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:54 schreef PLAE@ het volgende:
wtf ik moet supporterszaken spreken is Ajax de hele tijd in gesprek![]()
![]()
Ff geduld bollequote:
quote:
quote:'Ajax betrekt De Mul in deal'
Volgens Belgische bronnen gaat Ajax nog één keer om de tafel met het Belgische Racing Genk om Sebastien Pocognoli en Steven Defour binnen te slepen. Tom de Mul zou in de deal betrokken worden.
Defour heeft al voor een vertrek naar Amsterdam gekozen en sloeg een gelijkwaardige aanbieding van zijn huidige werkgever af. De aanvallende middenvelder zegt niet zozeer op een financiële verbetering uit te zijn, maar op vooral op een sportieve. Dat lijkt de reden voor Genk om toch mee te werken aan eent transfer.
Verdediger Pocognoli, die ook al enige tijd in verband met Ajax wordt gebracht, zou ook naar de hoofdstad komen. Ajax zou De Mul, die afgelopen seizoen verhuurd werd aan Vitesse, als ruilmiddel willen gerbuiken.
Dat staat me ergens heel erg tegen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:50 schreef BoNi het volgende:
De Mul blij en trots dat hij wordt teruggehaald, wordt hij vervolgens gewoon als wisselgeld gebruikt
Linksback dacht ik.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:10 schreef keijz het volgende:
Wat is die Pocognoli voor een speler?
Jonge linksback, goeie techniek met een drang naar voren. Beetje zoals Urby dusquote:Op woensdag 17 mei 2006 12:10 schreef keijz het volgende:
Wat is die Pocognoli voor een speler?
Mij ook, zo ga je niet met mensen om, tenzij de Mul hier van op de hoogte is natuurlijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat staat me ergens heel erg tegen.
Och gusquote:Op woensdag 17 mei 2006 12:08 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat staat me ergens heel erg tegen.
Zou mooi zijn, maar stond hij ook niet in de belangstelling van Real Madrid om hoofdtrainer te worden?quote:'Laudrup assistent HtC'
Volgens bronnen rondom Ajax staat de Deense ex-Ajacied Laudrup nadrukkelijk op het verlanglijstje van Ajax voor de positie van assistent-trainer. De voormalige aanvaller zou wel oren hebben naar een overgang naar Ajax.
bron: www.dapperestrijders.web-log.nl/
Het is mij echt nog steeds niet duidelijk wie de transferrechten van Davids in handen heeft. Jol zegt dat 'ie gehuurd is, de rest van de wereld zegt dat 'ie gewoon naar de Spurs is verkast. Hopelijk is 'ie in handen van Inter, die zijn hem liever kwijt dan rijk natuurlijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:29 schreef Jay-Z het volgende:
Davids wil trouwens liever vandaag dan morgen naar Ajax heb ik vernomen van een bron
Dat soort bronnen hoor ik al sinds een jaar voorbij komen, reden om er ook nog waarde aan te hechten of dat niet?quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:29 schreef Jay-Z het volgende:
Davids wil trouwens liever vandaag dan morgen naar Ajax heb ik vernomen van een bron
quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:31 schreef devv05 het volgende:
[..]
Dat soort bronnen hoor ik al sinds een jaar voorbij komen, reden om er ook nog waarde aan te hechten of dat niet?
quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:58 schreef PLAE@ het volgende:
Dan gooien we gewoon Harry als 3e spits er in![]()
Denk dat men ervan uitgaat dat Markus Rosenberg ook op rechts zo goed uit de voeten kan, want Kenneth Perez en Nicolae Mitea hebben we er dan ook weer bij voor op links.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:56 schreef BoNi het volgende:
Wie moet trouwens de back-up van Rosales worden als de Mul wordt betrokken in die deal met Genk?
Blijft een bloedzonde, Roseneberg is geen vleugelspeler...quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Denk dat men ervan uitgaat dat Markus Rosenberg ook op rechts zo goed uit de voeten kan, want Kenneth Perez en Nicolae Mitea hebben we er dan ook weer bij voor op links.
Dat zou naar mijn idee (alweer) precies de verkeerde denkwijze zijn.....quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Denk dat men ervan uitgaat dat Markus Rosenberg ook op rechts zo goed uit de voeten kan, want Kenneth Perez en Nicolae Mitea hebben we er dan ook weer bij voor op links.
en Babel.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:02 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Ryan Babel in Neerlands tweede keuze als linksbuiten, dus moet wel een goede linksbuiten zijn! Hoewel ik hem meer een centrumspits vind, net als Markus Rosenberg.quote:
Hij rendeert beter op de vleugel dan op '9', daar heeft hij namelijk nog precies nul keer overtuigd.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:04 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Blijft een bloedzonde, Roseneberg is geen vleugelspeler...
heeft ie ook zo lekker veel kans gehadquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:42 schreef Radegast het volgende:
[..]
Hij rendeert beter op de vleugel dan op '9', daar heeft hij namelijk nog precies nul keer overtuigd.
Hij heeft genoeg kansen gehad: Van 1 juli 2005 tot 1 januari 2006 was Markus Rosenberg de eerste keuze als spits bij Ajax, daarna kwam KJH en verhuisde hij naar links.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
heeft ie ook zo lekker veel kans gehad
quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
heeft ie ook zo lekker veel kans gehad
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hij heeft genoeg kansen gehad: Van 1 juli 2005 tot 1 januari 2006 was Markus Rosenberg de eerste keuze als spits bij Ajax, daarna kwam KJH en verhuisde hij naar links.
quote:
toen was ie net warm gedraait... Huntelaar is een 4-3-3 spits, rosenberg niet....quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hij heeft genoeg kansen gehad: Van 1 juli 2005 tot 1 januari 2006 was Markus Rosenberg de eerste keuze als spits bij Ajax, daarna kwam KJH en verhuisde hij naar links.
We weten niet wat er met hem besproken is en al helemaal niet of dit bericht echt waar is...!quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:59 schreef Radegast het volgende:
Mocht De Mul betrokken worden in de deal van Defour, dan vind ik dat niet zielig voor hem.
Je weet dat wanneer je uitgeleend wordt, je kansen zowat verkeken zijn bij Ajax wanneer je terugkomt.
Altijd zo geweest, met als uitzonderingen Van der Meyde en Ronald de Boer.
En als je dan net als De Mul al zo weinig overtuigend bezig bent geweest bij Vitesse, tja...
Dus? Wat is je punt? Markus Rosenberg is geen 4-3-3-spits, maar we moeten hem wél een kans geven?quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:57 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
toen was ie net warm gedraait... Huntelaar is een 4-3-3 spits, rosenberg niet....
Voor de vrouwelijk fansquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom hebben we Markus dan gekocht?
Dat hij meer moeite moet doen om zich het systeem eigen te maken tov een 4-3-3 spits. Kijk naar Zlatan, die raakte ook het eerste half jaar geen bal...quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dus? Wat is je punt? Markus Rosenberg is geen 4-3-3-spits, maar we moeten hem wél een kans geven?
In dit topic zijn volgens mij nog een aantal namen voorbij gekomen die op de plaats waar nu Markus staat ingevuld kunnen worden....quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Markus Rosenberg werd al vóór het antrekken van Angelos Harry Charisteas gezien als negen in het Ajax-systeem, ook al had hij nog nooit in dat systeem gespeeld. De transfer van Markus Rosenberg kan dus gezien worden als één grote gok en achteraf gezien is het gewoon een blunder van de scouting/technische staf. Want na een half jaar blijkt Markus Rosenberg niet capabel genoeg en wordt KJH aangetrokken, die wel meteen zijn draai weet te vinden. Volgend seizoen zullen we hoogstwaarschijnlijk weer 3-4-3-/4-3-3 spelen, met KJH in de spits. Markus Rosenberg krijgt bij blessureleed wellicht een kans, maar kan zich tot die tijd beter richten op één van de flanken, want zijn kansen op negen heeft hij simpelweg niet gepakt. Jammer voor hem, maar als topclub (en dat willen we toch zijn?) moet je af en toe hard zijn, ook voor sympathieke Zweedse aanvallers.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
Zlatan Ibrahimovic heeft gewoon het geluk gehad dat er geen geduchte concurrent kwam, mocht er een type-KJH (een nuchtere doelpuntenmachine uit de provincie) gekomen zijn, was onze Zweedse bal-goochelaar wellicht nooit doorgebroken.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:20 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Dat hij meer moeite moet doen om zich het systeem eigen te maken tov een 4-3-3 spits. Kijk naar Zlatan, die raakte ook het eerste half jaar geen bal...
Reiziger, Vermaelen, Lobontquote:Op woensdag 17 mei 2006 13:59 schreef Radegast het volgende:
Je weet dat wanneer je uitgeleend wordt, je kansen zowat verkeken zijn bij Ajax wanneer je terugkomt.
Altijd zo geweest, met als uitzonderingen Van der Meyde en Ronald de Boer.
En als je dan net als De Mul al zo weinig overtuigend bezig bent geweest bij Vitesse, tja...
Weer een gerucht erbij. Ik denk alleen niet dat Laudrup een stek als assistent ambieert.quote:Ajax wil Laudrup als assistent
Volgens de Ajax-weblog Dappere Strijders is Michael Laudrup kandidaat om in Amsterdam de waarschijnlijke nieuwe trainer Henk ten Cate te gaan assisteren. De site baseert zich op bronnen rondom de club.
De Deen, die zijn carrière in 1998 afsloot in Ajax-shirt, is momenteel in zijn vaderland hoofdtrainer van Bröndby IF.
Verschillende Spaanse bronnen brengen de oud-aanvaller zelfs in verband met het hoofdtrainerschap bij Real Madrid. Sterspeler Raúl zou bij het bestuur van De Koninklijke hebben aangedrongen op zijn komst.
voetbalprimeur
Heb het ook gelezen ja, lijkt me inderdaad een duidelijke zaak.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:33 schreef editor2 het volgende:
Heeft iemand al de nieuwe Sportweek gelezen en het interview met Ten Cate.
Nou...tussen de regels door staat er gewoon dat hij naar Ajax komt mocht iemand nog
uberhaupt twijfelen.
Check de vorige pagina.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:47 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Weer een gerucht erbij. Ik denk alleen niet dat Laudrup een stek als assistent ambieert.
dit stukje zekerquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:49 schreef Mr.Mills het volgende:
[..]
Heb het ook gelezen ja, lijkt me inderdaad een duidelijke zaak.
quote:Deze week presenteert Ajax zijn nieuwe trainer: Henk ten Cate. Aan de vooravond van de Champions League-finale zocht Sportweek hem op in Barcelona. “Ik heb een weloverwogen beslissing genomen.”
Zou wel een grappige ontwikkeling zijn op zich. Een assistent wordt hoofdtrainer en een hoofdtrainer wordt assistent.quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:47 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Weer een gerucht erbij. Ik denk alleen niet dat Laudrup een stek als assistent ambieert.
Idd, 18:30 Jong Oranje op talpaquote:
18:00 of gaan ze eerst 30 minuten lullen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:40 schreef S-Two het volgende:
[..]
Idd, 18:30 Jong Oranje op talpa(is die zender toch nog ergens goed voor)
neeej, 25 minuten reclame met daar tussendoor 5 minuten lullen... En dan idd de wedstrijd om 18:30quote:Op woensdag 17 mei 2006 15:54 schreef Badabingea het volgende:
[..]
18:00 of gaan ze eerst 30 minuten lullen.
okequote:Op woensdag 17 mei 2006 16:19 schreef devv05 het volgende:
oefen
Ja maar daar is kwantiteit boven kwaliteit het devies, alleen dembele vind ik een aardige aankoop verder niks speciaal vind ik.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:30 schreef BoNi het volgende:
Cziommer gaat het hem dus ook niet worden.
In Alkmaar zijn ze wel aardig slagvaardig.
indeedquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:34 schreef stefmans het volgende:
Gelukkig geen cziommer die komt toch echt te kort![]()
quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:55 schreef Jay-Z het volgende:
Volgens mij koopt AZ alles in waar wij een beetje intresse in tonen, dat weet Martin ook dus gaat hij allemaal nep geruchten verspreiden zodat AZ volgend jaar geen concurent is.
Dat vermoeden had ik ook al ja. Eerst Cziommer, toen Luirink, nu willen ze schijnbaar ook Jennerquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:55 schreef Jay-Z het volgende:
Volgens mij koopt AZ alles in waar wij een beetje intresse in tonen, dat weet Martin ook dus gaat hij allemaal nep geruchten verspreiden zodat AZ volgend jaar geen concurent is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |