abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37874761
quote:
Verdeeldheid in VVD over Hirsi Ali

` De kwestie Hirsi-Ali leidt tot rumoer
in de VVD.Volgens minister Verdonk moet
voorlopig worden aangenomen dat Hirsi
Ali nooit Nederlandse is geworden.Ze
moet mogelijk haar paspoort inleveren.

Kamerlid De Vries is razend op Verdonk.
Volgens haar wordt Hirsi Ali opgejaagd
als aangeschoten wild."Als er iets met
haar gebeurt,hebben sommige VVD'ers
bloed aan hun handen".

Kamerlid Aptroot noemt die opmerking
schandalig.Hij vindt dat Verdonk gewoon
de wet handhaaft.De VVD-fractie is nu
bij elkaar.Hirsi Ali is daar niet bij.
Vanmiddag geeft de VVD een toelichting
en er komt mogelijk een Kamerdebat.
Zal een gezellige vergadering zijn
pi_37874805
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is ook wel eens goed voor een partij.
pi_37874847
Bibi
Nooit te beroerd voor een pittige sherry-uitspraak
pi_37874850
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Van mij mag de hele VVD verkruimelen. Als Hirsi Ali dat als laatste wapenfeit op haar conto weet te schrijven word ik nog groter fan van haar.

Maar het zal wel weer niet .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_37874976
Onzin. Als er iets met haar gebeurt heeft ze dat enkel aan zichzelf te danken.
pi_37874995
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Van mij mag de hele VVD verkruimelen. Als Hirsi Ali dat als laatste wapenfeit op haar conto weet te schrijven word ik nog groter fan van haar.
Dan staat de deur wagenwijd open voor een 2 partijensysteem, met een sociaal democratisch en een christelijke stroming. Daar wordt niemand vrolijk van.
quote:
Maar het zal wel weer niet .
Natuurlijk niet
pi_37875015
uurtje wachten nog!
pi_37875057
Welja, jaren is er een hetze gevoerd tegen Ayaan, en in grote getale staat men te juichen nu ze dan eindelijk weggetreiterd is. En tegelijkertijd doet men verontwaardigd over de rol van de VVD en de ''usual suspect'' Verdonk.

God, wat komt me dit allemaal de neus uit, inclusief al die scheinheilige users hier die het forum bedelven onder een onophoudelijke stroom rancuneuze diarree.

Enfin, ik neem maar weer eens een langere fok-vakantie, en dan zie ik wel weer.
pi_37875138
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Welja, jaren is er een hetze gevoerd tegen Ayaan
Raar vind ik dat altijd weer. Ze is op handen gedragen, kreeg alle aandacht en zendtijd en veel meer lof dan ze had verdiend op basis van inhoud maar ineens noemen we dat dan een hetze.

Een vakantie zal je hopelijk goed doen
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:42:15 #10
16715 Mylene
*schatje*
pi_37875139
quote:

En tegelijkertijd doet men verontwaardigd over de rol van de VVD en de ''usual suspect'' Verdonk.
Nou, ook binnen de VVD zelf hoor. Zelfs die drol van een Wilders is er niet over te spreken.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:42:35 #11
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37875149
quote:
Welja, jaren is er een hetze gevoerd tegen Ayaan, en in grote getale staat men te juichen nu ze dan eindelijk weggetreiterd is. En tegelijkertijd doet men verontwaardigd over de rol van de VVD en de ''usual suspect'' Verdonk.

God, wat komt me dit allemaal de neus uit, inclusief al die scheinheilige users hier die het forum bedelven onder een onophoudelijke stroom rancuneuze diarree.

Doei!
pi_37875164
quote:
En tegelijkertijd doet men verontwaardigd over de rol van de VVD en de ''usual suspect'' Verdonk.
Je vindt dat ze zich voorbeeldig heeft gedragen?
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_37875188
quote:

Elke Ayaan adept minder is mooi meegenomen.
pi_37875189
quote:

Waar ik me aan stoor is je onophoudelijke Hitler plaatjes eigenlijk. Je gedraagt je als een betweterig kind.
I´m back.
pi_37875208
naschoppen enzo
Fiets
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:48:07 #16
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_37875311
quote:
Kamerlid De Vries is razend op Verdonk. Volgens haar wordt Hirsi Ali opgejaagd als aangeschoten wild."Als er iets met haar gebeurt, hebben sommige VVD'ers bloed aan hun handen".
Het valt nog mee dat De Vries er niet aan vooraf zei "Ik wil vooral niet dat ik nou één of andere gek op een idee breng... maar"

Dit klinkt bijna als een verkapte doodsverwensing, of ligt dat nou aan mij..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_37875336
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:42 schreef schatje het volgende:

[..]

Nou, ook binnen de VVD zelf hoor. Zelfs die drol van een Wilders is er niet over te spreken.
Wilders zit al een tijd niet meer bij de VVD. En ik ben wel benieuwd naar zijn reactie op dit alles, hij moet er juist blij mee zijn zou ik denken.

Waar ik blij om ben is dat deze conservatieve sociaal democraat binnen korte tijd niet meer bij de VVD zit
  † In Memoriam † dinsdag 16 mei 2006 @ 12:50:45 #18
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37875390
quote:

Alweer?

Zet het in je sig in plaats van steeds om aandacht komen jengelen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:51:28 #19
33189 RM-rf
1/998001
pi_37875414
Om heel eerlijk te zijn ...

Ik denk dat die hele AHA-rel bij voorbaat al opgezet is om Verdonk te beschadigen, en juist met medeweten van VVD'ers die Verdonk graag slechte publiciteit zien halen ....

Kennelijk was het bij AHA al langer bekend dat ze weg zou gaan, en stond een andere baan al klaar, waarbij ze enkel naar een excuus zocht te mogen vertrekken; die heeft zelfs meegewerkt met die documentaire ... maar Verdonk is de enige die volgens mij niet op voorhand wist wàt er precies speelde en die makkelijk op die manier in een val gelokt is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:53:05 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37875466
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:48 schreef BdR het volgende:

[..]

Het valt nog mee dat De Vries er niet aan vooraf zei "Ik wil vooral niet dat ik nou één of andere gek op een idee breng... maar"

Dit klinkt bijna als een verkapte doodsverwensing, of ligt dat nou aan mij..
Yep

Met een hele hoop bloeddorstige vrome moslims in de wereld maakt 't echt niks meer uit wat er nog gezegd wordt
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_37875491
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:51 schreef RM-rf het volgende:

Ik denk dat die hele AHA-rel bij voorbaat al opgezet is om Verdonk te beschadigen, en juist met medeweten van VVD'ers die Verdonk graag slechte publiciteit zien halen ....

Kennelijk was het bij AHA al langer bekend dat ze weg zou gaan, en stond een andere baan al klaar, waarbij ze enkel naar een excuus zocht te mogen vertrekken; die heeft zelfs meegewerkt met die documentaire ... maar Verdonk is de enige die volgens mij niet op voorhand wist wàt er precies speelde en die makkelijk op die manier in een val gelokt is.
. Politiek correct schrikbewind van de sociaal-liberalen binnen de VVD?
I´m back.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:54:00 #22
16715 Mylene
*schatje*
pi_37875493
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:48 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

En ik ben wel benieuwd naar zijn reactie op dit alles, hij moet er juist blij mee zijn zou ik denken.
Gepost door mijn collega in het vorige deel:
quote:
Wilders: VVD gaat schandalig om met Hirsi Ali

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Geert Wilders van de Groep Wilders vindt het „schandalig opportunistisch” hoe de VVD omgaat met haar Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.

Volgens de ex-VVD'er is het „buiten alle perken” dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) eerst zegt dat Hirsi Ali niets te vrezen heeft, vervolgens toch een onderzoek instelt en nu meldt dat ze geen Nederlandse nationaliteit heeft. Wilders is ervan overtuigd dat Verdonk „dit dossier misbruikt” voor de lijsttrekkersverkiezing die binnen de partij gaande is en waarbij de VVD-minister kandidaat is. Ook VVD-vicepremier Gerrit Zalm en partijvoorzitter Jan van Zanen hebben een kwalijke rol gespeeld, aldus Wilders. „Ayaan verdient beter.”

Wilders eist dat ondanks de perikelen rond Hirsi Ali haar beveiliging optimaal blijft zolang ze in Nederland is.
pi_37875510
quote:

Rutten
Fiets
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:55:08 #24
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37875532
quote:

Jep, het was politiek gezien natuurlijk een verschrikkelijk dilemma. Ofwel ze doet niets met de uitzending en wordt beschuldigd van inconsequentie en vriendjespolitiek. Ofwel ze doet wel iets met de uitzending en wordt beschuldigd van hardvochtigheid en het wegjagen van een eigen VVD-lid.

Ik had eigenlijk gedacht dat ze een onderzoek in zou stellen, en dat onderzoek zo lang te laten duren tot het overgewaaid was. Helemaal aangezien AHA toch al zou vertrekken naar Amerika.
pi_37875543
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:53 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Yep

Met een hele hoop bloeddorstige vrome moslims in de wereld maakt 't echt niks meer uit wat er nog gezegd wordt
Flikker toch op met die onzin
pi_37875557
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:54 schreef schatje het volgende:

[..]

Gepost door mijn collega in het vorige deel:
[..]
Zou hij dit ook zeggen als het om een anonieme allochtoon ging, of misbruikt hij Ayaan ook voor zijn eigen gewin?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:56:39 #27
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37875572
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:53 schreef deedeetee het volgende:

Ach, als ze Amerika binnenkomt zal ze daar heus wel afdoende bescherming krijgen. Daar hebben ze genoeg ervaring mee daar.

En als ze Amerika niet binnenkomt kan ze hier een nieuw verzoek indienen en dus ook bescherming krijgen, maar dan in Nederland.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:56:39 #28
33189 RM-rf
1/998001
pi_37875573
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:53 schreef Ryan3 het volgende:

. Politiek correct schrikbewind van de sociaal-liberalen binnen de VVD?
Ja, spelletjes worden meestal niet gespeeld door degene die buiten de lijnen staan ... de spelers staan meestal binnende lijnen en het lijkt me dat dit een spannend hockeypartijtje is tussen Oranje-blauw en Donker-blauw
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_37875597
quote:

Alleen pakt Verdonk het zo aan dat zij er alleen mee wint en dat Ayaan mogelijk nog veel meer gaat verliezen
pi_37875601
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Zou hij dit ook zeggen als het om een anonieme allochtoon ging, of misbruikt hij Ayaan ook voor zijn eigen gewin?
Nee, natuurlijk niet, hij is voor ongelijkheid. Is wel duidelijk, lijkt me, uit eerdere voorstellen.
I´m back.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:58:33 #31
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_37875624
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:56 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En als ze Amerika niet binnenkomt kan ze hier een nieuw verzoek indienen en dus ook bescherming krijgen, maar dan in Nederland.
Dat denk ik dus niet. Een afgewezen of nog erger uitgewezen na leugens asielzoeker heeft geen schijn van kans ooit nog in aanmerking te komen. Sterker nog, hij gaat op de zwarte lijst van de EU.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 16 mei 2006 @ 12:59:00 #32
127004 maril
Smeetsfan
pi_37875637
Ik vind het in en in triest wat er gaande is, vraag mij af als zij haar paspoort inleveren moet of ze die Job in Amerika dan nog krijgt?
Maar ik vind de politiek(VVD in deze met name Wiegel)wel erg medogenloos worden,
net zoals dat meisje dat hier haar studie niet mocht afmaken(Verdonk), ik vind het triest echt waar.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_37875666
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:55 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Jep, het was politiek gezien natuurlijk een verschrikkelijk dilemma. Ofwel ze doet niets met de uitzending en wordt beschuldigd van inconsequentie en vriendjespolitiek. Ofwel ze doet wel iets met de uitzending en wordt beschuldigd van hardvochtigheid en het wegjagen van een eigen VVD-lid.

Ik had eigenlijk gedacht dat ze een onderzoek in zou stellen, en dat onderzoek zo lang te laten duren tot het overgewaaid was. Helemaal aangezien AHA toch al zou vertrekken naar Amerika.
Tja, interessante keuze van Verdonk. Ik nam aan dat er nog te weinig gegevens waren. Maar feit blijft dat ze onmogelijk kan worden uitgezet naar Kenia-Somalie, omdat het onomstotelijk vast staat dat grote groepen moslims haar dood willen hebben. En daar is asiel voor.
pi_37875719
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:57 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Alleen pakt Verdonk het zo aan dat zij er alleen mee wint en dat Ayaan mogelijk nog veel meer gaat verliezen
Misschien dat het domme klootjesvolk het geweldig vind. Maar ik hoop dat de leden van de VVD niet stemmen voor mensen die onder media druk opeens de eigen, gewaardeerde, partijgenoten een mes in de rug steken. Die schat ik toch net iets slimmer en beschaafder in.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37875728
quote:

Neem Ayaan gelijk mee
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:02:33 #36
33189 RM-rf
1/998001
pi_37875743
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:57 schreef MrBadGuy het volgende:

Nee, voor Verdonk is het een 'lose-all' situatie ... liet ze het lopen, was ze 'inconsequent' en werd ze daarop gepakt, op het 'meten met twee maten ...
Maar is ze keihard, heeft ze een eigen partijgenoot gepakt en juist iemand die populair is bij de hardere, rechtsere vleugel, en heft ze 'bloed aan dr handen' ...
zeker met een aanstaande stemming waar partijleden van zowel haar als Ayaan moeten stemmen, is dat geen leuke beslissing die aan je populariteit ten goede komt.

Ik denk dat er geen handelwijze is in deze zaak die Verdonk ook maar enige winst had opgelevert,alleen maar verlies.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:02:34 #37
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37875747
Van de frontpage:
quote:
Onafhankelijk Kamerlid Hilbrand Nawijn wil weten of ook GroenLinks-Kamerlid Farah Karimi het Nederlandersschap ontnomen kan worden. Hierdoor zou ook zij de Kamer moeten verlaten. Volgens Nawijn heeft de uit Iran afkomstige politica gelogen over haar vluchtverhaal.

Nawijn: ''Karimi heeft zelf in haar boek 'Het geheim van vuur' geschreven dat zij haar vluchtverhaal heeft verzonnen.'' Hij heeft aan minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken gevraagd of voor haar niet dezelfde conclusie getrokken moet worden als voor Hirsi Ali, namelijk dat zij eigenlijk geen Nederlander is.

Er is overigens één groot verschil in de situatie tussen Hirsi Ali en Karimi. Die laatste kreeg namelijk geen politiek asiel in Nederland, maar in Duitsland, in 1984. Pas enige tijd daarna kwam zij naar Nederland. Sedert 1998 is zij lid van de Tweede-Kamerfractie van GroenLinks.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37875786
Ja, een heksenjacht, laten we dat gaan doen

* SCH gaat cola en chips halen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:04:08 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37875795
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Flikker toch op met die onzin
Ga jij zelf maar flikkeren en probeer daarna eens de realiteit onder ogen te zien.
Het is toch te walgelijk voor woorden dat je je leven niet meer veilig bent als je iets zegt waardoor een * vroom * persoon zich beledigd wil voelen.........
En mensen zoals jij geven hun nog gelijk óók door jullie domme uitspraken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:04:31 #40
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37875802
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat denk ik dus niet. Een afgewezen of nog erger uitgewezen na leugens asielzoeker heeft geen schijn van kans ooit nog in aanmerking te komen. Sterker nog, hij gaat op de zwarte lijst van de EU.
Binnen Europese Asiel-verdragen zit altijd wel ruimte voor individuele lidstaten om bepaalde personen toch binnen te laten. Bovendien hoeft ze helemaal geen asiel aan te vragen wat mij betreft. Gewoon een werk- en verblijfsvergunning, gevolgd door een verzoek om naturalisatie.

Ik zie het in ieder geval niet gebeuren dat Nederland haar de toegang ontzegd op het moment dat Amerika haar weigert. Ik zou de straat op gaan dan in ieder geval...
pi_37875826
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:03 schreef SCH het volgende:

Nawijn ruikt z'n kans

Hij vergeet voor het gemak even dat hij lange tijd verantwoordelijk is geweest als hoge pief bij de IND, en even daarna als minister.
Fiets
pi_37875878
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja, spelletjes worden meestal niet gespeeld door degene die buiten de lijnen staan ... de spelers staan meestal binnende lijnen en het lijkt me dat dit een spannend hockeypartijtje is tussen Oranje-blauw en Donker-blauw
Maar wat is dan het voordeel voor de VVD? Zo kom je wellicht van Verdonk af maar dit gaat zeker geen positief effect hebben op de wekelijkse peilingen en ook niet op de verkiezingen.

Het lijkt me dus een vrij onzinnige stelling dat dit binnen de VVD geregiseerd is.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:08:11 #43
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37875905
Volkskrant:
quote:
In de VVD-fractie is emotioneel en geschokt gereageerd, vertelde Tweede Kamerlid Annette Nijs dinsdag toen zij tijdens de fractievergadering even naar buiten kwam. ‘De fractie staat volledig achter Ayaan’, zei ze.

Volgens het Kamerlid begrijpen haar fractiegenoten de formele handelwijze van minister Rita Verdonk die maandag bekend maakte dat Ayaan Hirsi Ali formeel geen Nederlander is. Maar de VVD'ers vinden de consequenties voor Hirsi Ali moeilijk te accepteren.

Dales, opsteller van het beginselprogramma van de partij, toonde zich dinsdag in het NOS Journaal ‘totaal verbijsterd’ dat na jaren deze zaak zo opgespeeld wordt. 'We weten al heel lang hoe de feiten liggen. De Zembla-uitzending bevatte niets nieuws. Ik begrijp werkelijk niet waarom, als in 1997 en 2002 die feiten kennelijk geen probleem vormden, dat nu ineens wel het geval is.'

De burgemeester noemt het ook 'merkwaardig', dat Verdonk zo snel is met haar brief. 'Ik zou zeggen: zoek die zaak eerst eens grondig uit. Ik begrijp niet waarom ze uitgerekend nu binnen een dag reageert op een Kamervraag, terwijl dit normaal veel langer duurt.'

Hij wijst erop dat Hirsi Ali al jarenlang beveiligd wordt en in haar vrijheid van meningsuiting beperkt wordt. Volgens hem kan Hirsi Ali dit allemaal niet aangedaan worden. ‘Ze loopt al jaren met bodyguards rond, wordt door de rechter het huis uitgedonderd en nu ook nog het land uitgezet’. Dales meent dat de kwestie niet zonder gevolgen kan blijven binnen de partij. 'We moeten eens goed nadenken of dit nu allemaal wel de bedoeling was toen we ons uitspraken voor het strikt handhaven van regels'.

Oud-VVD-voorzitter Bas Eenhoorn zei in het Radio 1 Journaal 'reuze geschrokken' te zijn van Verdonks brief. 'Het verbijstert mij dat haar paspoort ter discussie staat. Men spreekt altijd van 'gelijke monniken, gelijke kappen' als het gaat over asielprocedures, maar in dit geval is daar juist geen sprake van. Van de duizenden asielzoekers die zich begin jaren negentig in Nederland meldden, is Hirsi Ali de enige wier doopceel nu wordt gelicht. Bij de kandidaatstelling voor de Tweede Kamer is haar asielaanvraag overigens aan de orde geweest en toen heeft zij gemeld dat ze daarbij gelogen had.'
pi_37875914
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Misschien dat het domme klootjesvolk het geweldig vind. Maar ik hoop dat de leden van de VVD niet stemmen voor mensen die onder media druk opeens de eigen, gewaardeerde, partijgenoten een mes in de rug steken. Die schat ik toch net iets slimmer en beschaafder in.
Ik ben een VVD'er (echter geen lid), maar Ayaan is door mij nooit gewaardeerd, verre van zelfs en idem voor vele andere VVD'ers (inclusief veel (prominente) leden). Ze is gewoon verre van liberaal, ze is tegen vrijheid van godsdienst en tegen vrijheid van scholing. Al vanaf het moment dat ze bij de PvdA weg ging vond ik het raar dat zo'n iemand bij de VVD kwam, de enige reden dat ze er bij kwam was vanwege haar mening over (extremistische) moslims en omdat ze zelf een allochtoon was. Maar als je in de Tweede Kamer wil komen als VVD'er dan moet je het toch wel met meer dan een punt eens zijn met de partij lijkt mij. Ayaan was voor mij een van de grootste minpunten van de VVD, en ik ben blij dat deze nu weg is. Ook dat ze nu wil overstappen naar een zwaar conservatieve denktank laat zien dat ze geen VVD'er is.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:09:37 #45
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37875950
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Nawijn ruikt z'n kans

Hij vergeet voor het gemak even dat hij lange tijd verantwoordelijk is geweest als hoge pief bij de IND, en even daarna als minister.
Nou ja, hij is niet verantwoordelijk voor Karimi: Die kwam niet als asielzoeker in Nederland en leugens over je verleden zijn niet per definitie 'strafbaar'.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:11:45 #46
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37876015
Mooie uistpraak van Dales: "We moeten eens goed nadenken of dit nu allemaal wel de bedoeling was toen we ons uitspraken voor het strikt handhaven van regels". Doorgaans een popi-jopi mediapersoon, maar hij slaat nu de spijker op zijn kop.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:12:09 #47
33189 RM-rf
1/998001
pi_37876033
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar wat is dan het voordeel voor de VVD? Zo kom je wellicht van Verdonk af maar dit gaat zeker geen positief effect hebben op de wekelijkse peilingen en ook niet op de verkiezingen.

Het lijkt me dus een vrij onzinnige stelling dat dit binnen de VVD geregiseerd is.
De 'wekelijkse peilingen' leveren een politieke partij écht niks op .... zeker als de verkiezingen nog een jaar weg liggen en de vrees bestaat dat in een campagne de VVD een mogelijke winst nu, als sneeuw voor de zin ziet verdwijnen ..

Ik denk dat veel binnen het partij-bestuur een behoorlijke vrees hadden voor een verdonkiaanse revolutie, waarbij ze om hun eigen zetels moesten vrezen, en daarbij mogelijk ook geen vertrouwen hadden in de capaciteit van Verdonk als lijsttrekker een goede campagne neer te zetten (ze is geen 'campaigner' en geen 'debater') ....

Er zijn juist binnen de VVD meerdere mensen die op meerdere punten voordeel kunnen hebben (waarbij dat voordeel heus niet gaat om het 'goed scoren in de peilingen', maar vooral om persoonlijke belangen en machtspolitiek)
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:11 schreef Sidekick het volgende:
Mooie uistpraak van Dales: "We moeten eens goed nadenken of dit nu allemaal wel de bedoeling was toen we ons uitspraken voor het strikt handhaven van regels". Doorgaans een popi-jopi mediapersoon, maar hij slaat nu de spijker op zijn kop.
niet enkel een goed overwogen quote, maar ook een nauwelijks verhulde persoonlijke aanval op verdonk, voor wie dat 'strict houden aan de regels' ongeveer een persoonlijk thema is.
pi_37876068
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:09 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nou ja, hij is niet verantwoordelijk voor Karimi: Die kwam niet als asielzoeker in Nederland en leugens over je verleden zijn niet per definitie 'strafbaar'.
Heeft Karimi dan eerst een Duits paspoort gekregen en is als Duitse naar Nederland gekomen om hier vervolgens een Nederlands paspoort aan te vragen ofzo?
Fiets
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:13:55 #49
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_37876084
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:03 schreef SCH het volgende:

met hooivorken en fakkels.. bring on the angry mob

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:14:50 #50
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_37876106
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Onzin. Als er iets met haar gebeurt heeft ze dat enkel aan zichzelf te danken.
En als mijn buurman jouw zusje verkracht is het zeker haar eigen schuld?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:15:43 #51
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37876133
Hoe noemen ze het ook alweer als je vlinders in je buik hebt? Ik heb er nu nl. erg veel last van.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_37876154
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoe noemen ze het ook alweer als je vlinders in je buik hebt? Ik heb er nu nl. erg veel last van.

²
Je bent verliefd
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:17:23 #53
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37876182
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:16 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Je bent verliefd
Op Rita
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:18:14 #54
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37876205
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat het zo zit en dan kun je Verdonk niet veel verwijten.
Ze is simpel de boodschapper van het nieuws.
Jawel, want zij kan op basis van het wetsartikel besluiten of valse persoonsgege3vens onder artikel 14 vallen. Ministeriële discretie. Deze hele kwestie maakt Verdonk verantwoordelijker dan ooit, want zij kán zichzelf niet verschuilen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:19:24 #55
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37876236
quote:

Da's nu de derde of vierde keer dat je dat roept vandaag... Ga je je er ook aan houden?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37876278
Ik blijf haar waarderen en haar trouw, ook als het even niet in de mode is.

Het is barbaars dat sommige mensen het leuk vinden om haar laf na te trappen. So not done.

Ik ga de volgende keer waarschijnlijk niet weer op de vvd stemmen, maar weer terug naar d66.

Liberaal blijf ik wel.
pi_37876420
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:20 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik blijf haar waarderen en haar trouw, ook als het even niet in de mode is.

Het is barbaars dat sommige mensen het leuk vinden om haar laf na te trappen. So not done.

Ik ga de volgende keer waarschijnlijk niet weer op de vvd stemmen, maar weer terug naar d66.

Liberaal blijf ik wel.
Over wie heb je het nou, Verdonk of Ayaan?
Fiets
pi_37876456
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:11 schreef Sidekick het volgende:
Waarom zou het "gepeupel" wel harder aangepakt mogen worden en ministers niet?
pi_37876460
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

De 'wekelijkse peilingen' leveren een politieke partij écht niks op .... zeker als de verkiezingen nog een jaar weg liggen en de vrees bestaat dat in een campagne de VVD een mogelijke winst nu, als sneeuw voor de zin ziet verdwijnen ..
Ik denk dat de peilingen zeker van invloed zijn op de uiteindelijke keuze van de kiezer. Dit was namelijk wel heel erg goed merkbaar bij de laatste 2e kamer verkiezingen.
quote:
Ik denk dat veel binnen het partij-bestuur een behoorlijke vrees hadden voor een verdonkiaanse revolutie, waarbij ze om hun eigen zetels moesten vrezen, en daarbij mogelijk ook geen vertrouwen hadden in de capaciteit van Verdonk als lijsttrekker een goede campagne neer te zetten (ze is geen 'campaigner' en geen 'debater') ....
Ongetwijffeld maar dan is dit nogal een paardemiddel en ruim een week te laat aangezien er al veel VVD leden hun stem hebben uitgebracht. Mocht Verdonk lijsttrekker worden dan nog bepaalt ze de lijst niet, dus onzin.
quote:
Er zijn juist binnen de VVD meerdere mensen die op meerdere punten voordeel kunnen hebben (waarbij dat voordeel heus niet gaat om het 'goed scoren in de peilingen', maar vooral om persoonlijke belangen en machtspolitiek)
Sorry hoort maar je begint nu wel heel erg af te glijden naar tru niveau.
pi_37876471
Ik krijg echt zo'n middeleeuws idee hierbij...

Grote boze meute met hooivorken, fakkels, pek en veren achter de grote boeman aan..

How ironic and yet funny in a strange way..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:26:33 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37876490
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:13 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Heeft Karimi dan eerst een Duits paspoort gekregen en is als Duitse naar Nederland gekomen om hier vervolgens een Nederlands paspoort aan te vragen ofzo?
Ze is met een Duitse vluchtelingenstatus naar Nederland gekomen.
Maar sowieso is het belangrijk om te weten wat zij heeft gelogen en wanneer? Was het alleen in Duitsland, of bij de naturalisatie in NL? En ga ze een valse naam op waardoor ze in de problemen kan komen, of waren het 'onschuldige' leugens als het overdrijven van persoonlijk leed? Dingen die van mij onderzocht mogen worden, ik weet het zelf ook niet, maar ik verwacht niet een gelijke situatie als Hirsi Ali.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:26:53 #62
16715 Mylene
*schatje*
pi_37876501
Nu op Ned 2.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:27:38 #63
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_37876528
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:26 schreef schatje het volgende:
Nu op Ned 2.
moet ik al bier pakken?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:27:43 #64
127004 maril
Smeetsfan
pi_37876530
KLu Klux Klan taferelen, bah
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
pi_37876534
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Over wie heb je het nou, Verdonk of Ayaan?
Ik heb het over fokkers die haar laf natrappen, nu ze op de grond ligt.
pi_37876595
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:27 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik heb het over fokkers die haar laf natrappen, nu ze op de grond ligt.
dat was me wel duidelijk

Maar wie bedoel je met ze? ik vermoed Ayan dus?
Fiets
pi_37876613
Ik ben benieuwd wat ze te zeggen heeft.
pi_37876662
Die vrouwen in de VVD maken er een potje van...
pi_37876693
quote:
Spoeddebat over kwestie Hirsi Ali
De Tweede Kamer houdt vanmiddag een spoeddebat over de kwestie rond Ayaan Hirsi Ali. GroenLinks had hier om gevraagd. Het debat staat gepland voor 16:30 uur.

Onderzoek
CDA, D66, PvdA en GroenLinks willen uitleg van minister Verdonk van Integratie over het onderzoek dat zij instelt naar de naturalisatie van Hirsi Ali. Ook binnen de VVD is er veel kritiek op het handelen van Verdonk.

Liegen
Hirsi Ali zegt al jaren dat ze voor een verblijfsvergunning heeft gelogen. De partijen willen onder meer weten waarom dat onderzoek er nu pas komt.

Aangifte
Rechtsfilosoof Afshin Ellian overweegt zelfs aangifte te doen tegen minister Verdonk, oud-minister Nawijn en andere politici, omdat zij wisten dat Hirsi Ali tijdens haar naturalisatie loog.
bron

Vooral dat laatste kan nog een leuk staartje op gaan leveren
Fiets
pi_37876790
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:29 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

dat was me wel duidelijk

Maar wie bedoel je met ze? ik vermoed Ayan dus?
Dé WK-bal.
pi_37876846
Over de TT rita heeft toch al veel langer bloed aan haar vingers ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37876862
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:26 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ze is met een Duitse vluchtelingenstatus naar Nederland gekomen.
Maar sowieso is het belangrijk om te weten wat zij heeft gelogen en wanneer? Was het alleen in Duitsland, of bij de naturalisatie in NL? En ga ze een valse naam op waardoor ze in de problemen kan komen, of waren het 'onschuldige' leugens als het overdrijven van persoonlijk leed? Dingen die van mij onderzocht mogen worden, ik weet het zelf ook niet, maar ik verwacht niet een gelijke situatie als Hirsi Ali.
Waarom is het overdrijven van je verhaal minder erg dan een valse naam opgeven.
Ik zie geen verschil tussen die twee.

Verder weten we nog steeds niet wat Verdonk gaat doen. Verdonk zegt dat we voorlopig moeten aannemen dat AHA nooit Nederlandse is geworden. Maar het is nog steeds onduidelijk of ze bij haar naturalisatie heeft gelogen of niet.
pi_37876902
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:

Vooral dat laatste kan nog een leuk staartje op gaan leveren
Ja Nawijn kwam gisteren ook al niet echt uit zijn woorden toen Pauw hem vroeg waarom hij geen actie had ondernomen toen AHA dit bekende
pi_37876903
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:32 schreef Radegast het volgende:
Die vrouwen in de VVD maken er een potje van...
Verdonk doet het anders prima hoor
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:41:10 #75
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37876950
Waar koopt Ferry Mingelen zijn pakken?

die broek
pi_37876973
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Da's een vent, trouwens...
pi_37876977
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Taïda weg, Kalou niet in Oranje en Hirsi Ali de kamer uit. Dat is het enige wat ik van dat wijf heb gezien.
pi_37876980
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:38 schreef oheng het volgende:

[..]

Waarom is het overdrijven van je verhaal minder erg dan een valse naam opgeven.
Ik zie geen verschil tussen die twee.
Het gevolg van het opgeven van valse personalia, heeft tot gevolg dat de persoonsgegevens in het besluit niet overeenkomen met de identiteit van de geadresseerde van het besluit. Dat kan, volgens de Hoge Raad, tot gevolg hebben dat de naturalisatieverlening geen rechtsgevolg kan hebben. In dat geval heeft Ayaan het Nederlanderschap nooit verkregen en is ze -as we speak- géén Nederlandse.

Een leugenachtige verklaring (dus los van de personalia) die tot toewijzing van de aanvraag voor een verblijfsvergunning leidt, wordt gedekt door de wet. Na verloop van twaalf jaar is intrekking van de vergunning niet meer mogelijk. Maar ik begrijp dat Ayaan in 1997 genaturaliseerd is.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_37876997
Wel spannende tv. (kijk zelf RTL :p)
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:43:22 #80
33189 RM-rf
1/998001
pi_37877019
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:25 schreef Chewie het volgende:

Ik denk dat de peilingen zeker van invloed zijn op de uiteindelijke keuze van de kiezer. Dit was namelijk wel heel erg goed merkbaar bij de laatste 2e kamer verkiezingen.
Peilingen zijne en wergave van wat kiezers mogelijk denken, zeer beperkt overigens ... kijk naar de laatste gemeenteverkiezingen en zie dat er in de aanloop kort voor de verkiezingen opvallende verschuivingen optreden, vooral omdat de peilgroep ook veelal prima doorheeft dat ze meer 'vrijheid' kan nemen en soms juist het debat kan stren door voor meer radicalere stromingen te kiezen ....

Bij de laatste 2e kamer verkiezingen was allang een nek-aan-nekrace tussen PVDA en CDA voorzienbaar... die nek-aan.nekrace zorgt er vervolgens voor dat grote partijen ook aan de potentiele winst van de tweede groep kan 'knibbelen' (daarom willen partijen graag een 'premier-kandidaat' neerzetten, ook de VVD... toch maakt het idee van één overmachtige persoon als Verdonk binnen de VVD evengoed andere personen binnan haar partij veel angst aan, er zijn genoeg die niks te winnen zien bij een VVD onder verdonk-leiding)..

Overigens, ik onthoud me van ongegronde 'complot-theorieen'... wel is het domweg zo dat politiek een spel van belangen is, soms zelfs binnen een partij tegenstrijdige belangen (De PVDA zelf kan evengoed daar een prima voorbeeld van zijn, die kent evengoed zijn 'paleis-revolutie's' en partij-interne machtsstrijd) ...

Ik zioe deze hele AHA-rel gewoon puur als partij-interne strijd binnen de VVD, waarbij de media een kleine rol meespeelt, als 'aangever', maar niet echt de 'aanstuurder'.
Ik heb ook het ide dat AHA eigenlijk weinig te verliezen heeft (ja, haar nederlandse nationaliteit, maar dat is ook heus niet zo'n grote ramp, AHA kan op dat punt ook weer slachtoffer spelen, ik geloof dat ze al weer een dramatisch interview hierover tegenover de NYT gegeven heeft , waar ze weer haar gezochte slachtoffer-rol aanneemt, die vrouw is polarisatie-nomade, een professioneel slachtoffer)
pi_37877044
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:41 schreef skiczukie het volgende:

[..]

Taïda weg, Kalou niet in Oranje en Hirsi Ali de kamer uit. Dat is het enige wat ik van dat wijf heb gezien.
Dan moet je beter opletten, en ik kan met geen van die drie dingen zitten

Lovely Rita
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:45:31 #82
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37877075
jaja ayaan we weten wat je willen
pi_37877096
Nu op de radio en tv de persconferentie.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:46:16 #84
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37877109
echt?
pi_37877117
Neem alsjeblieft een slokje water Ayaan. Dat smakje na elke zin irriteert me mateloos.
pi_37877146
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:44 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dan moet je beter opletten, en ik kan met geen van die drie dingen zitten

Lovely Rita
Waar had ik op moeten letten dan?
pi_37877154
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:46 schreef PLAE@ het volgende:

echt?
Denk meld het even dat het ook op de radio is
pi_37877169
Blablabla. Kan niet wachten tot ze opsodemietert.
pi_37877177
Als die hoer van een Verdonk een beetje kloten heeft, zegt ze ook wat.
pi_37877241
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:48 schreef skiczukie het volgende:
Verdonk en AHA zitten naast elkaar bij de persconferentie?

geen tv op z'n werk heeft
Fiets
pi_37877253
Wat een zielig gedoe is dit trouwens. Politiek.
pi_37877260
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:48 schreef skiczukie het volgende:
Die mag straks gaan raaskallen en draaien in de Kamer.
pi_37877271
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:50 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Verdonk en AHA zitten naast elkaar bij de persconferentie?

geen tv op z'n werk heeft
Nog niet gezien.
pi_37877276
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:43 schreef RM-rf het volgende:

Bij de laatste 2e kamer verkiezingen was allang een nek-aan-nekrace tussen PVDA en CDA voorzienbaar... die nek-aan.nekrace zorgt er vervolgens voor dat grote partijen ook aan de potentiele winst van de tweede groep kan 'knibbelen'
Ja en laat daar nu net de peilingen voor verantwoordelijk zijn geweest.
quote:
Overigens, ik onthoud me van ongegronde 'complot-theorieen'... wel is het domweg zo dat politiek een spel van belangen is, soms zelfs binnen een partij tegenstrijdige belangen (De PVDA zelf kan evengoed daar een prima voorbeeld van zijn, die kent evengoed zijn 'paleis-revolutie's' en partij-interne machtsstrijd) ...
Nogmaals dit is nogal een paardemiddel waar geen enkele partij baat bij heeft. Overigens ga jij er nog steeds vanuit blijkbaar dat de lijsttrekker het beleid en de kandidaten bepaalt en dan kan ik je denkwijze wel begrijpen.
quote:
Ik zioe deze hele AHA-rel gewoon puur als partij-interne strijd binnen de VVD, waarbij de media een kleine rol meespeelt, als 'aangever', maar niet echt de 'aanstuurder'.
Dat er een interne-strijd woedt binnen de VVD is wel duidelijk maar geen enkele vleugel heeft belang bij deze rel.
pi_37877321
Ze heeft haar stamboek wel goed nagepluist
pi_37877334
Weet iemand nou hoe ze heet ?
pi_37877366
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:52 schreef SterkStaaltje het volgende:
Weet iemand nou hoe ze heet ?
Ayaan, de dochter van Hirsi, de zoon van Abdul, de zoon van Mohammed, de zoon van Hassan....de zoon van Ali van de Hutsitoestiki Klan
pi_37877393
"Dit stemt me treur"

Wat een jankerd zeg
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:55:13 #99
144250 doesss
Show me the money
pi_37877399
Juristen: Hirsi Ali hoeft Nederland niet te verlaten
ANP

DEN HAAG - Het Nederlanderschap is voor Ayaan Hirsi nog geen verloren zaak. Als het VVD-Tweede Kamerlid haar paspoort moet inleveren, valt zij in ieder geval terug op haar vluchtelingenstatus. Dat betekent dat zij niet illegaal in Nederland verblijft. Daarna zou zij opnieuw een aanvraag tot naturalisatie kunnen indienen

Dat meldden juridisch deskundigen dinsdag. Zij verschillen overigens van mening over de interpretatie en gevolgen van de uitspraak van de Hoge Raad vorig jaar november. Daarin ging het om een Iraaks gezin dat ook het Nederlanderschap verloor omdat de gezinsleden valse persoonsgegevens hadden opgegeven.

Hirsi Ali behoudt als vluchteling in ieder geval haar A-status. De leugens die zij bij haar asielaanvraag in 1992 heeft verteld, zijn in beginsel verjaard na twaalf jaar. Dat staat in het Vreemdelingenbesluit uit 2000. Alleen heel ernstige kwesties zoals misdaden zouden verjaring in de weg kunnen staan. Mensen met een vluchtelingenpaspoort kunnen in principe ook naar het buitenland reizen.

Hirsi Ali heeft alleen een Nederlands paspoort. Dat is nog niet ingenomen en daar is ook nog niet om verzocht, zo meldt een ingewijde. Het VVD-Kamerlid heeft zes weken de tijd om tegen de voorlopige conclusie van minister Rita Verdonk (Vreemdelingenzaken) in verweer te komen. Zolang de Staat nog geen definitieve conclusie heeft getrokken, kan zij ook gewoon blijven reizen op haar huidige paspoort.

De soep wordt weer eens niet zo heet gegeten als sommige mensen willen doen voorkomen.
The streets will flood with the blood of the none believers!
Life is just a ride!
pi_37877408
Wat loopt ze nou over haar naam te zeiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')