Zal een gezellige vergadering zijnquote:***************************************
Verdeeldheid in VVD over Hirsi Ali
` De kwestie Hirsi-Ali leidt tot rumoer
in de VVD.Volgens minister Verdonk moet
voorlopig worden aangenomen dat Hirsi
Ali nooit Nederlandse is geworden.Ze
moet mogelijk haar paspoort inleveren.
Kamerlid De Vries is razend op Verdonk.
Volgens haar wordt Hirsi Ali opgejaagd
als aangeschoten wild."Als er iets met
haar gebeurt,hebben sommige VVD'ers
bloed aan hun handen".
Kamerlid Aptroot noemt die opmerking
schandalig.Hij vindt dat Verdonk gewoon
de wet handhaaft.De VVD-fractie is nu
bij elkaar.Hirsi Ali is daar niet bij.
Vanmiddag geeft de VVD een toelichting
en er komt mogelijk een Kamerdebat.
quote:
Dan staat de deur wagenwijd open voor een 2 partijensysteem, met een sociaal democratisch en een christelijke stroming. Daar wordt niemand vrolijk van.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:31 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Van mij mag de hele VVD verkruimelen. Als Hirsi Ali dat als laatste wapenfeit op haar conto weet te schrijven word ik nog groter fan van haar.
Natuurlijk nietquote:Maar het zal wel weer niet.
Raar vind ik dat altijd weer. Ze is op handen gedragen, kreeg alle aandacht en zendtijd en veel meer lof dan ze had verdiend op basis van inhoud maar ineens noemen we dat dan een hetze.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Welja, jaren is er een hetze gevoerd tegen Ayaan
Nou, ook binnen de VVD zelf hoor. Zelfs die drol van een Wilders is er niet over te spreken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Godslasteraar het volgende:
En tegelijkertijd doet men verontwaardigd over de rol van de VVD en de ''usual suspect'' Verdonk.
Doei!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Welja, jaren is er een hetze gevoerd tegen Ayaan, en in grote getale staat men te juichen nu ze dan eindelijk weggetreiterd is. En tegelijkertijd doet men verontwaardigd over de rol van de VVD en de ''usual suspect'' Verdonk.
God, wat komt me dit allemaal de neus uit, inclusief al die scheinheilige users hier die het forum bedelven onder een onophoudelijke stroom rancuneuze diarree.![]()
Enfin, ik neem maar weer eens een langere fok-vakantie, en dan zie ik wel weer.![]()
Je vindt dat ze zich voorbeeldig heeft gedragen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Godslasteraar het volgende:
En tegelijkertijd doet men verontwaardigd over de rol van de VVD en de ''usual suspect'' Verdonk.
Elke Ayaan adept minder is mooi meegenomen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Welja, jaren is er een hetze gevoerd tegen Ayaan, en in grote getale staat men te juichen nu ze dan eindelijk weggetreiterd is. En tegelijkertijd doet men verontwaardigd over de rol van de VVD en de ''usual suspect'' Verdonk.
God, wat komt me dit allemaal de neus uit, inclusief al die scheinheilige users hier die het forum bedelven onder een onophoudelijke stroom rancuneuze diarree.![]()
Enfin, ik neem maar weer eens een langere fok-vakantie, en dan zie ik wel weer.![]()
Waar ik me aan stoor is je onophoudelijke Hitler plaatjes eigenlijk. Je gedraagt je als een betweterig kind.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Het valt nog mee dat De Vries er niet aan vooraf zei "Ik wil vooral niet dat ik nou één of andere gek op een idee breng... maar"quote:Kamerlid De Vries is razend op Verdonk. Volgens haar wordt Hirsi Ali opgejaagd als aangeschoten wild."Als er iets met haar gebeurt, hebben sommige VVD'ers bloed aan hun handen".
Wilders zit al een tijd niet meer bij de VVD. En ik ben wel benieuwd naar zijn reactie op dit alles, hij moet er juist blij mee zijn zou ik denken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:42 schreef schatje het volgende:
[..]
Nou, ook binnen de VVD zelf hoor. Zelfs die drol van een Wilders is er niet over te spreken.
Alweer?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Yepquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:48 schreef BdR het volgende:
[..]
Het valt nog mee dat De Vries er niet aan vooraf zei "Ik wil vooral niet dat ik nou één of andere gek op een idee breng... maar"
Dit klinkt bijna als een verkapte doodsverwensing, of ligt dat nou aan mij..
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:51 schreef RM-rf het volgende:
Om heel eerlijk te zijn ...
Ik denk dat die hele AHA-rel bij voorbaat al opgezet is om Verdonk te beschadigen, en juist met medeweten van VVD'ers die Verdonk graag slechte publiciteit zien halen ....
Kennelijk was het bij AHA al langer bekend dat ze weg zou gaan, en stond een andere baan al klaar, waarbij ze enkel naar een excuus zocht te mogen vertrekken; die heeft zelfs meegewerkt met die documentaire ... maar Verdonk is de enige die volgens mij niet op voorhand wist wàt er precies speelde en die makkelijk op die manier in een val gelokt is.
Gepost door mijn collega in het vorige deel:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:48 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En ik ben wel benieuwd naar zijn reactie op dit alles, hij moet er juist blij mee zijn zou ik denken.
quote:Wilders: VVD gaat schandalig om met Hirsi Ali
DEN HAAG - Tweede Kamerlid Geert Wilders van de Groep Wilders vindt het „schandalig opportunistisch” hoe de VVD omgaat met haar Kamerlid Ayaan Hirsi Ali.
Volgens de ex-VVD'er is het „buiten alle perken” dat minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) eerst zegt dat Hirsi Ali niets te vrezen heeft, vervolgens toch een onderzoek instelt en nu meldt dat ze geen Nederlandse nationaliteit heeft. Wilders is ervan overtuigd dat Verdonk „dit dossier misbruikt” voor de lijsttrekkersverkiezing die binnen de partij gaande is en waarbij de VVD-minister kandidaat is. Ook VVD-vicepremier Gerrit Zalm en partijvoorzitter Jan van Zanen hebben een kwalijke rol gespeeld, aldus Wilders. „Ayaan verdient beter.”
Wilders eist dat ondanks de perikelen rond Hirsi Ali haar beveiliging optimaal blijft zolang ze in Nederland is.
Ruttenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:51 schreef RM-rf het volgende:
Ik denk dat die hele AHA-rel bij voorbaat al opgezet is om Verdonk te beschadigen, en juist met medeweten van VVD'ers die Verdonk graag slechte publiciteit zien halen ....
Kennelijk was het bij AHA al langer bekend dat ze weg zou gaan, en stond een andere baan al klaar, waarbij ze enkel naar een excuus zocht te mogen vertrekken; die heeft zelfs meegewerkt met die documentaire ... maar Verdonk is de enige die volgens mij niet op voorhand wist wàt er precies speelde en die makkelijk op die manier in een val gelokt is.
Jep, het was politiek gezien natuurlijk een verschrikkelijk dilemma. Ofwel ze doet niets met de uitzending en wordt beschuldigd van inconsequentie en vriendjespolitiek. Ofwel ze doet wel iets met de uitzending en wordt beschuldigd van hardvochtigheid en het wegjagen van een eigen VVD-lid.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:51 schreef RM-rf het volgende:
Flikker toch op met die onzinquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Yep
Met een hele hoop bloeddorstige vrome moslims in de wereld maakt 't echt niks meer uit wat er nog gezegd wordt![]()
Zou hij dit ook zeggen als het om een anonieme allochtoon ging, of misbruikt hij Ayaan ook voor zijn eigen gewin?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:54 schreef schatje het volgende:
[..]
Gepost door mijn collega in het vorige deel:
[..]
Ach, als ze Amerika binnenkomt zal ze daar heus wel afdoende bescherming krijgen. Daar hebben ze genoeg ervaring mee daar.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:53 schreef deedeetee het volgende:
Met een hele hoop bloeddorstige vrome moslims in de wereld maakt 't echt niks meer uit wat er nog gezegd wordt![]()
Ja, spelletjes worden meestal niet gespeeld door degene die buiten de lijnen staan ... de spelers staan meestal binnende lijnen en het lijkt me dat dit een spannend hockeypartijtje is tussen Oranje-blauw en Donker-blauwquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:53 schreef Ryan3 het volgende:. Politiek correct schrikbewind van de sociaal-liberalen binnen de VVD?
Alleen pakt Verdonk het zo aan dat zij er alleen mee wint en dat Ayaan mogelijk nog veel meer gaat verliezenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:51 schreef RM-rf het volgende:
Nee, natuurlijk niet, hij is voor ongelijkheid. Is wel duidelijk, lijkt me, uit eerdere voorstellen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zou hij dit ook zeggen als het om een anonieme allochtoon ging, of misbruikt hij Ayaan ook voor zijn eigen gewin?
Dat denk ik dus niet. Een afgewezen of nog erger uitgewezen na leugens asielzoeker heeft geen schijn van kans ooit nog in aanmerking te komen. Sterker nog, hij gaat op de zwarte lijst van de EU.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:56 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En als ze Amerika niet binnenkomt kan ze hier een nieuw verzoek indienen en dus ook bescherming krijgen, maar dan in Nederland.
Tja, interessante keuze van Verdonk. Ik nam aan dat er nog te weinig gegevens waren. Maar feit blijft dat ze onmogelijk kan worden uitgezet naar Kenia-Somalie, omdat het onomstotelijk vast staat dat grote groepen moslims haar dood willen hebben. En daar is asiel voor.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:55 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Jep, het was politiek gezien natuurlijk een verschrikkelijk dilemma. Ofwel ze doet niets met de uitzending en wordt beschuldigd van inconsequentie en vriendjespolitiek. Ofwel ze doet wel iets met de uitzending en wordt beschuldigd van hardvochtigheid en het wegjagen van een eigen VVD-lid.
Ik had eigenlijk gedacht dat ze een onderzoek in zou stellen, en dat onderzoek zo lang te laten duren tot het overgewaaid was. Helemaal aangezien AHA toch al zou vertrekken naar Amerika.
Misschien dat het domme klootjesvolk het geweldig vind. Maar ik hoop dat de leden van de VVD niet stemmen voor mensen die onder media druk opeens de eigen, gewaardeerde, partijgenoten een mes in de rug steken. Die schat ik toch net iets slimmer en beschaafder in.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Alleen pakt Verdonk het zo aan dat zij er alleen mee wint en dat Ayaan mogelijk nog veel meer gaat verliezen![]()
Neem Ayaan gelijk meequote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:39 schreef Godslasteraar het volgende:
Nee, voor Verdonk is het een 'lose-all' situatie ... liet ze het lopen, was ze 'inconsequent' en werd ze daarop gepakt, op het 'meten met twee maten ...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:57 schreef MrBadGuy het volgende:
Alleen pakt Verdonk het zo aan dat zij er alleen mee wint en dat Ayaan mogelijk nog veel meer gaat verliezen![]()
quote:Onafhankelijk Kamerlid Hilbrand Nawijn wil weten of ook GroenLinks-Kamerlid Farah Karimi het Nederlandersschap ontnomen kan worden. Hierdoor zou ook zij de Kamer moeten verlaten. Volgens Nawijn heeft de uit Iran afkomstige politica gelogen over haar vluchtverhaal.
Nawijn: ''Karimi heeft zelf in haar boek 'Het geheim van vuur' geschreven dat zij haar vluchtverhaal heeft verzonnen.'' Hij heeft aan minister Rita Verdonk van Vreemdelingenzaken gevraagd of voor haar niet dezelfde conclusie getrokken moet worden als voor Hirsi Ali, namelijk dat zij eigenlijk geen Nederlander is.
Er is overigens één groot verschil in de situatie tussen Hirsi Ali en Karimi. Die laatste kreeg namelijk geen politiek asiel in Nederland, maar in Duitsland, in 1984. Pas enige tijd daarna kwam zij naar Nederland. Sedert 1998 is zij lid van de Tweede-Kamerfractie van GroenLinks.
Ga jij zelf maar flikkeren en probeer daarna eens de realiteit onder ogen te zien.quote:
Binnen Europese Asiel-verdragen zit altijd wel ruimte voor individuele lidstaten om bepaalde personen toch binnen te laten. Bovendien hoeft ze helemaal geen asiel aan te vragen wat mij betreft. Gewoon een werk- en verblijfsvergunning, gevolgd door een verzoek om naturalisatie.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Een afgewezen of nog erger uitgewezen na leugens asielzoeker heeft geen schijn van kans ooit nog in aanmerking te komen. Sterker nog, hij gaat op de zwarte lijst van de EU.
Nawijn ruikt z'n kansquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:03 schreef SCH het volgende:
Ja, een heksenjacht, laten we dat gaan doen
* SCH gaat cola en chips halen.
Maar wat is dan het voordeel voor de VVD? Zo kom je wellicht van Verdonk af maar dit gaat zeker geen positief effect hebben op de wekelijkse peilingen en ook niet op de verkiezingen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, spelletjes worden meestal niet gespeeld door degene die buiten de lijnen staan ... de spelers staan meestal binnende lijnen en het lijkt me dat dit een spannend hockeypartijtje is tussen Oranje-blauw en Donker-blauw
quote:In de VVD-fractie is emotioneel en geschokt gereageerd, vertelde Tweede Kamerlid Annette Nijs dinsdag toen zij tijdens de fractievergadering even naar buiten kwam. ‘De fractie staat volledig achter Ayaan’, zei ze.
Volgens het Kamerlid begrijpen haar fractiegenoten de formele handelwijze van minister Rita Verdonk die maandag bekend maakte dat Ayaan Hirsi Ali formeel geen Nederlander is. Maar de VVD'ers vinden de consequenties voor Hirsi Ali moeilijk te accepteren.
Dales, opsteller van het beginselprogramma van de partij, toonde zich dinsdag in het NOS Journaal ‘totaal verbijsterd’ dat na jaren deze zaak zo opgespeeld wordt. 'We weten al heel lang hoe de feiten liggen. De Zembla-uitzending bevatte niets nieuws. Ik begrijp werkelijk niet waarom, als in 1997 en 2002 die feiten kennelijk geen probleem vormden, dat nu ineens wel het geval is.'
De burgemeester noemt het ook 'merkwaardig', dat Verdonk zo snel is met haar brief. 'Ik zou zeggen: zoek die zaak eerst eens grondig uit. Ik begrijp niet waarom ze uitgerekend nu binnen een dag reageert op een Kamervraag, terwijl dit normaal veel langer duurt.'
Hij wijst erop dat Hirsi Ali al jarenlang beveiligd wordt en in haar vrijheid van meningsuiting beperkt wordt. Volgens hem kan Hirsi Ali dit allemaal niet aangedaan worden. ‘Ze loopt al jaren met bodyguards rond, wordt door de rechter het huis uitgedonderd en nu ook nog het land uitgezet’. Dales meent dat de kwestie niet zonder gevolgen kan blijven binnen de partij. 'We moeten eens goed nadenken of dit nu allemaal wel de bedoeling was toen we ons uitspraken voor het strikt handhaven van regels'.
Oud-VVD-voorzitter Bas Eenhoorn zei in het Radio 1 Journaal 'reuze geschrokken' te zijn van Verdonks brief. 'Het verbijstert mij dat haar paspoort ter discussie staat. Men spreekt altijd van 'gelijke monniken, gelijke kappen' als het gaat over asielprocedures, maar in dit geval is daar juist geen sprake van. Van de duizenden asielzoekers die zich begin jaren negentig in Nederland meldden, is Hirsi Ali de enige wier doopceel nu wordt gelicht. Bij de kandidaatstelling voor de Tweede Kamer is haar asielaanvraag overigens aan de orde geweest en toen heeft zij gemeld dat ze daarbij gelogen had.'
Ik ben een VVD'er (echter geen lid), maar Ayaan is door mij nooit gewaardeerd, verre van zelfs en idem voor vele andere VVD'ers (inclusief veel (prominente) leden). Ze is gewoon verre van liberaal, ze is tegen vrijheid van godsdienst en tegen vrijheid van scholing. Al vanaf het moment dat ze bij de PvdA weg ging vond ik het raar dat zo'n iemand bij de VVD kwam, de enige reden dat ze er bij kwam was vanwege haar mening over (extremistische) moslims en omdat ze zelf een allochtoon was. Maar als je in de Tweede Kamer wil komen als VVD'er dan moet je het toch wel met meer dan een punt eens zijn met de partij lijkt mij. Ayaan was voor mij een van de grootste minpunten van de VVD, en ik ben blij dat deze nu weg is. Ook dat ze nu wil overstappen naar een zwaar conservatieve denktank laat zien dat ze geen VVD'er is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Misschien dat het domme klootjesvolk het geweldig vind. Maar ik hoop dat de leden van de VVD niet stemmen voor mensen die onder media druk opeens de eigen, gewaardeerde, partijgenoten een mes in de rug steken. Die schat ik toch net iets slimmer en beschaafder in.
Nou ja, hij is niet verantwoordelijk voor Karimi: Die kwam niet als asielzoeker in Nederland en leugens over je verleden zijn niet per definitie 'strafbaar'.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:05 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Nawijn ruikt z'n kans
Hij vergeet voor het gemak even dat hij lange tijd verantwoordelijk is geweest als hoge pief bij de IND, en even daarna als minister.
De 'wekelijkse peilingen' leveren een politieke partij écht niks op .... zeker als de verkiezingen nog een jaar weg liggen en de vrees bestaat dat in een campagne de VVD een mogelijke winst nu, als sneeuw voor de zin ziet verdwijnen ..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:07 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar wat is dan het voordeel voor de VVD? Zo kom je wellicht van Verdonk af maar dit gaat zeker geen positief effect hebben op de wekelijkse peilingen en ook niet op de verkiezingen.
Het lijkt me dus een vrij onzinnige stelling dat dit binnen de VVD geregiseerd is.
niet enkel een goed overwogen quote, maar ook een nauwelijks verhulde persoonlijke aanval op verdonk, voor wie dat 'strict houden aan de regels' ongeveer een persoonlijk thema is.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:11 schreef Sidekick het volgende:
Mooie uistpraak van Dales: "We moeten eens goed nadenken of dit nu allemaal wel de bedoeling was toen we ons uitspraken voor het strikt handhaven van regels". Doorgaans een popi-jopi mediapersoon, maar hij slaat nu de spijker op zijn kop.
Heeft Karimi dan eerst een Duits paspoort gekregen en is als Duitse naar Nederland gekomen om hier vervolgens een Nederlands paspoort aan te vragen ofzo?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:09 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou ja, hij is niet verantwoordelijk voor Karimi: Die kwam niet als asielzoeker in Nederland en leugens over je verleden zijn niet per definitie 'strafbaar'.
met hooivorken en fakkels.. bring on the angry mobquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:03 schreef SCH het volgende:
Ja, een heksenjacht, laten we dat gaan doen
* SCH gaat cola en chips halen.
En als mijn buurman jouw zusje verkracht is het zeker haar eigen schuld?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:36 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Onzin. Als er iets met haar gebeurt heeft ze dat enkel aan zichzelf te danken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |