abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37869102
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 03:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wellicht kunnen die Amerikanen af en toe wat minder bekrompen zijn als wij Nederlanders.
Ho ho, sommige Nederlanders dan
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:07:55 #102
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_37869143
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:02 schreef Sidekick het volgende:
Ik had gehoopt dat Verdonk door Hirsi Ali door zou krijgen hoe haar regels is regels mentaliteit is doorgeschoten waarbij haar imago belangrijker is dan de mensen waar ze overheen walst. Zeer jammer.
Dat hoopte ik ook, maar hier blijkt wel weer hoe ze is.

Als ze hier soepel was geweest met de regels had ze natuurlijk ook karrenvrachten kritiek over zich heen gekregen.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_37869160
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:07 schreef Againzender het volgende:

[..]

Dat hoopte ik ook, maar hier blijkt wel weer hoe ze is.

Als ze hier soepel was geweest met de regels had ze natuurlijk ook karrenvrachten kritiek over zich heen gekregen.
Toch wel raar dat het nu ineens binnen een dag beklonken is terwijl de VVD het al van af 2002 wist.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:10:03 #104
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_37869176
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Toch wel raar dat het nu ineens binnen een dag beklonken is terwijl de VVD het al van af 2002 wist.
dit hele zaakje vind ik naar een grote eindafrekening ruiken......
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:11:06 #105
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37869194
quote:
Ik had gehoopt dat Verdonk door Hirsi Ali door zou krijgen hoe haar regels is regels mentaliteit is doorgeschoten waarbij haar imago belangrijker is dan de mensen waar ze overheen walst. Zeer jammer.
Ik zie het zo Hirsi Ali leert dat je met liegen en bedriegen niet ver komt. En ze is straks statenloos dus naar de VS kan ze wellicht ook vergeten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_37869207
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:10 schreef Againzender het volgende:

[..]

dit hele zaakje vind ik naar een grote eindafrekening ruiken......
Mwah, ik hou niet zo van die complotgedachtes.

Op zich is het goed dat ze vertrekt, ze heeft zelf ook eindelijk door dat ze meer kapot maakt dan dat ze goed doet, maar het had zo niet af hoeven lopen. Al is ze natuurlijk wel in de eerste plaats zelf verantwoordleijk.
pi_37869217
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Vanochtend radio 1 geluisterd? Dat vond ik nl ook vreemd.
Zoals ik al eerder aangaf, Nawijn is deels verantwoordelijk geweest voor haar neutralisering en de verantwoordelijke minister geweest in de 2e kamer toen het in 2002 bekend werd.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_37869233
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:12 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Vanochtend radio 1 geluisterd? Dat vond ik nl ook vreemd.
Zoals ik al eerder aangaf, Nawijn is deels verantwoordelijk geweest voor haar neutralisering en de verantwoordelijke minister geweest in de 2e kamer toen het in 2002 bekend werd.
Wat heeft ie dan geneutraliseerd?? Kritiek die op haar afkwam of dergelijke?
pi_37869314
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

Naturalisatie bedoel ik dus

koffie
Fiets
pi_37869360
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

dinsdag 16 mei 2006 @ 09:20:53 #111
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37869362
quote:
Hirsi Ali ‘sprakeloos’ door telefoontje Verdonk

ANP

NEW YORK - Ayaan Hirsi Ali heeft geschokt gereageerd op het nieuws dat ze mogelijk het Nederlanderschap verliest. ‘Ik ben sprakeloos’, vertelde het VVD-Tweede Kamerlid de Amerikaanse krant The New York Times nadat minister Rita Verdonk haar maandagavond telefonisch had verteld dat ze mogelijk geen Nederlandse is.

Hirsi Ali noemde de maatregel van Verdonk volgens het dagblad een poging haar het zwijgen op te leggen. ‘Ik ben volledig toegewijd geweest aan mijn werk in het parlement en ik heb veel risico's genomen. Anderen zullen zich hierdoor wel twee keer bedenken voordat ze zich uitspreken.’

Onder de kop ‘Nederlanders maken islamcritica murw’ uit de Duitse krant Die Welt dinsdag felle kritiek op de gang van zaken rond Hirsi Ali. Het dagblad vergelijkt het vertrek van het Kamerlid met een vlucht.

Dit nieuwe asiel maakt echter niet de 36-jarige Hirsi Ali te schande, maar Nederland, dat een onafhankelijke stem niet kon of wilde beschermen, aldus Die Welt.

Op Amerikaanse websites zijn discussies losgebarsten over de mogelijke komst van Hirsi Ali naar de Verenigde Staten. ‘Het verlies voor Holland is winst voor Amerika’, aldus de website The American Thinker.

Hirsi Ali wordt dapper en een briljante tegenstandster van het ‘islamofascisme’ genoemd. De huidige situatie is een beetje te vergelijken met die in de jaren dertig, toen Europeanen uit angst voor dictaturen toevlucht zochten in de Verenigde Staten, stelt een schrijver. Net als toen bevindt Europa zich in de frontlinie van een dreigende ramp. ‘Wij moeten degenen redden die redding nodig hebben’, aldus een andere bijdrage op de website.

Bron: De Volkskrant
quote:
Wiegel: VVD moet stilte rond Kamerlid uitleggen

Van onze verslaggever Marc Peeperkorn

DEN HAAG - Het VVD-erelid Hans Wiegel wil dat het VVD-partijbestuur opheldering verschaft waarom het jarenlang heeft verzwegen dat Hirsi Ali loog over haar vluchtverhaal. Volgens Wiegel ondermijnt dit de geloofwaardigheid van zijn partij. Partijvoorzitter Van Zanen noemt het lange stilzwijgen ‘niet fraai’.

Voorzitter Terwal van de VVD-jongerenvereniging JOVD sluit zich aan bij de kritiek van Wiegel. ‘De VVD staat voor een strikt immigratiebeleid. Als de partij dan iemand binnenhaalt van wie zij weet dat die gelogen heeft bij haar asielaanvraag, is dat een kwalijke zaak. Dat vraagt om een duidelijke uitleg naar de kiezer.’

Afgelopen weekeinde stelde voormalig VVD-minister Dijkstal dat de geloofwaardigheid van de VVD in het geding is. De partijtop was in 2002 door Hirsi Ali geïnformeerd over haar leugens, maar het bestuur zag geen reden reden dit aan de grote klok te hangen. Toenmalig VVD-voorzitter Eenhoorn staat nog steeds achter dat besluit. ‘Ik heb daarvan geen spijt. Wij zijn geen politieman die in iemands verleden gaat zitten spitten.’

Wiegel schaarde zich maandag achter Dijkstal. ‘Het is toch een beetje bijzonder wat de VVD-top heeft gedaan: hij wist alles, maar desalniettemin werd Hirsi Ali met gejuich ontvangen. Dit gedoe spreekt mij helemaal niet aan. Het bestuur heeft wat uit te leggen.’

Huidig voorzitter Van Zanen begrijpt het ongenoegen van zijn partijgenoten. ‘Maar we kunnen niet meer terugdraaien wat destijds is besloten. Het wordt er allemaal niet mooier van.’ Hij vindt niet dat de VVD aan geloofwaardigheid heeft ingeboet. ‘Die wordt niet bepaald door zaken die je destijds niet kon voorzien.’

Naast Eenhoorn was ook minister Zalm van Financiën vanaf 2002 op de hoogte van de leugens van Hirsi Ali. Terwal: ‘Laat Zalm snel tekst en uitleg geven. Daarin is hij goed, dat bleek wel bij die uitglijder over de ozb.’

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_37869399
Het stoort me wel dat er nu weer een soort martelares van haar wordt gemaakt.

Wij hebben toch niet bevolen dat ze dat hysterische filmpje moest maken en de profeet pervers moest noemen?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:25:36 #113
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37869444
Meer info over de denktank:
quote:
Denktank is wachtkamer voor ministers

Van onze correspondent Jan Tromp

NEW YORK - Ayaan Hirsi Ali heeft gekozen voor een bolwerk van het Amerikaanse neoconservatisme. The American Enterprise Institute is een sterke en machtige denktank in het door de Republikeinen gedomineerde Washington.

Het AEI zegt dat het beleid is geen toelichtingen te geven op nieuwe onderzoekers, dus ook niet op Hirsi Ali. Dat zij met haar vooruitstrevende standpunten over de positie van vrouwen en homoseksuelen welkom is in dit milieu, zegt iets over de libertaire kant van het instituut. Maar toch geldt overwegend dat wie ervoor kiest daar te werken een duidelijke keuze maakt voor het Amerikaanse neoconservatisme.

Het onderzoeksinstituut brengt een aantal namen bij elkaar die een voorname rol hebben gespeeld in de groei en bloei van het conservatisme in Amerika sinds het presidentschap van Ronald Reagan in de jaren tachtig.

Het AEI is in de Tweede Wereldoorlog opgericht, door een aantal zakenlui uit New York. Zij waren opgeschrikt door plannen die in het Congres leefden om de dirigistische economische politiek ook na de oorlog voort te zetten. Zij stelden er het voordeel van een kleine regering en een vrij particulier initiatief tegenover.

Een van de meest in het oog springende namen onder de huidige leden van het genootschap is die van Lynne Cheney, echtgenote van vice-president Dick Cheney. Ze is thuis op de gebieden van onderwijs en cultuur. Ze behoort niet tot de actiefsten, maar dat haar naam is verbonden aan het AEI zegt het nodige over de kleur van het instituut, en de invloed.

Het AEI telt ongeveer zestig scholars en fellows. Onder hen bevindt zich de peetvader van het Amerikaanse neoconservatisme, Irving Kristol. Hij begon zijn lange, actieve politieke leven als trotskist, maar bekeerde zich na de Tweede Wereldoorlog tot conservatief, of in zijn eigen woorden, tot ‘progressief die is overvallen door de werkelijkheid’. Zijn beroemdste boek schreef hij eind jaren zeventig: ‘Twee hoeraatjes voor het kapitalisme’.

Een andere grote naam is die van Newt Gingrich. Hij was in de tweede helft van de jaren negentig, tijdens de Clinton-jaren, de belangrijkste man in het Huis van Afgevaardigden. Hij behoorde tot de eersten die de Republikeinen voorhielden dat een permanente meerderheidspositie in de Amerikaanse politiek binnen bereik lag.

De invloed van het AEI is onder het presidentschap van George W. Bush toegenomen. Denktanks zijn dikwijls parkeerplaatsen of wachtkamers voor regeringsfunctionarissen. Bush heeft bij elkaar ongeveer twintig fellows van het instituut een plek in zijn entourage gegeven.

Een van de meest invloedrijken was de jurist John Yoo. Hij is inmiddels hoogleraar in Berkeley, maar nog altijd verbonden met het AEI. Yoo was in de eerste regeringstermijn van Bush onderminister op Justitie. Daar formuleerde hij de juridische grondslagen voor een aantal omstreden maatregelen.

Vooral van Yoo kwam het denkbeeld dat van terrorisme verdachte gevangenen zonder vorm van proces kunnen worden vastgehouden. Ook schreef hij de juridische basis voor de opvatting dat de president in de oorlog tegen het terrorisme omvangrijke persoonlijke macht heeft, ten nadele van het Congres.

dinsdag 16 mei 2006 @ 09:30:11 #114
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_37869528
IK moet wel zeggen dat het een ernstig treurig verhaal dreigt te worden, met Frits Wester die meldt dat het AEI aan het heroverwegen is. Had die vrouw een galante exit gegund, maar nee... Verdonk kwam erachter dat 'Ayaan hoeft zich geen zorgen te maken' slecht viel, vervolgens kondigt ze zaterdag een onderzoek aan, en komt gisteren, terwijl het onderzoek nog niet eens volledig klaar is alweer 'standvastig' met de tekst dat Ayaan geen Nederlander is etcetera.

Walgelijke vertoning.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37869949
Als Ayaan het Nederlanderschap nooit gekregen heeft, kan het haar ook niet afgenomen worden. En als Ayaan het Nederlanderschap nooit gekregen heeft, is dat niet de schuld van Verdonk, maar van niemand minder dan Ayaan zelf.

Ze dient maar een nieuw naturalisatieverzoek in, of het wordt inderdaad tijd het Nederlands grondgebied te verlaten.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:57:08 #116
136 V.
pi_37870051
Zoals ik al zei, een beschamende vertoning. Op alle fronten, maar met name een aantal VVD'ers die het geen probleem vonden dat mevrouw, ondanks leugens (waar ik tot op zekere hoogte wel begrip voor heb) hoog op de lijst kwam te staan, en nu ineens hoog in de gordijnen zitten en het mens affakkelen.

Wat is Nederland toch klein.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37870073
-edit-
Totaal onnodig

[ Bericht 84% gewijzigd door Sidekick op 16-05-2006 10:08:43 ]
pi_37870115
quote:
Verdonk heeft niet gelogen in haar poging het Nederlanderschap te verkrijgen. Als Ayaan gelogen heeft en er een verband bestaat tussen die leugens en haar Nederlanderschap, wordt zij geacht dat Nederlanderschap nooit gekregen te hebben. Dat heeft niets te maken met regels, dat heeft ook niets te maken met het handhaven van regels, het heeft te maken met de simpele vaststelling dat Ayaan geen Nederlandse is. Een vaststelling die uitsluitend het gevolg is van het handelen van Ayaan zelf en van niemand anders.

Dat zij vervolgens een volk vertegenwoordigt waar ze zelf niet eens deel van uitmaakt en haar positie misbruikt om op irrationele wijze her en der een knuppel in een hoenderhok te gooien, is slechts mijn persoonlijke ergernis.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:00:18 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37870119
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:52 schreef Argento het volgende:
Als Ayaan het Nederlanderschap nooit gekregen heeft, kan het haar ook niet afgenomen worden. En als Ayaan het Nederlanderschap nooit gekregen heeft, is dat niet de schuld van Verdonk, maar van niemand minder dan Ayaan zelf.

Ze dient maar een nieuw naturalisatieverzoek in, of het wordt inderdaad tijd het Nederlands grondgebied te verlaten.
Ze heeft de nationaliteit wel gekregen, want anders kon ze nooit volksvertegenwoordiger worden.
pi_37870162
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:57 schreef Verbal het volgende:
Zoals ik al zei, een beschamende vertoning. Op alle fronten, maar met name een aantal VVD'ers die het geen probleem vonden dat mevrouw, ondanks leugens (waar ik tot op zekere hoogte wel begrip voor heb) hoog op de lijst kwam te staan, en nu ineens hoog in de gordijnen zitten en het mens affakkelen.

Wat is Nederland toch klein.

V.
Welke VVD-er fakkelt haar af? Ja, Wiegel misschien, maar die had toch al een teringhekel aan dr.

En waarom zouden we haar leugens uberhaupt met de mantel der liefde bedekken? Als vaststaat dat Ayaan het Nederlanderschap niet verkregen zou hebben als ze de waarheid zou hebben verteld, dan verdient dat een onderzoek. Een onderzoek dat niet ondanks haar Kamerlidmaatschap noodzakelijk is, maar juist door die omstandigheid aan noodzakelijkheid wint.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:03:14 #121
136 V.
pi_37870192
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Verdonk heeft niet gelogen in haar poging het Nederlanderschap te verkrijgen. Als Ayaan gelogen heeft en er een verband bestaat tussen die leugens en haar Nederlanderschap, wordt zij geacht dat Nederlanderschap nooit gekregen te hebben.
Nee, maar Verdonk roept vrijdag dat Ayaan zich geen zorgen hoeft te maken, als dat verkeerd valt komt er zaterdag een onderzoek en voor het onderzoek goed en wel is afgerond struikelt Verdonk haast over haar korte dikke poten om vooral te laten zien hoe consequent en standvastig ze is (wat ze al jaren niet is, maar ja, het lijsttrekkerschap, hè?). Zeldzaam walgelijk wezen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37870210
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ze heeft de nationaliteit wel gekregen, want anders kon ze nooit volksvertegenwoordiger worden.
Als blijkt dat ze gelogen heeft en dat die leugens bepalend zijn geweest voor de beslissing op de naturalisatieaanvraag, wordt zij geacht het Nederlanderschap nooit te hebben verkregen.

Dat men uitging van haar Nederlanderschap op het moment dat zij volksvertegenwoordiger werd, doet daar niets aan af. Het is deze keer niet de schuld van de IND of welke verantwoordelijke minister dan ook, maar van Ayaan zelf.
pi_37870249
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:03 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, maar Verdonk roept vrijdag dat Ayaan zich geen zorgen hoeft te maken, als dat verkeerd valt komt er zaterdag een onderzoek en voor het onderzoek goed en wel is afgerond struikelt Verdonk haast over haar korte dikke poten om vooral te laten zien hoe consequent en standvastig ze is (wat ze al jaren niet is, maar ja, het lijsttrekkerschap, hè?). Zeldzaam walgelijk wezen.

V.
Verdonk heeft niet gelogen en als de regels dicteren dat Verdonk iets moet doen, dan zal zij iets moeten doen, ondanks wat zij in de privessfeer daarover tegen Ayaan gezegd heeft. Zij is immers ook nog ns de verantwoordelijke minister en zij zal toch iets moeten met een Kamerlid die de Nederlandse nationaliteit niet blijkt te hebben.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:06:13 #124
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_37870267
Ik snap uberhaubt niet hoe Ayaan Hirshi Ali denkt te werken aan emancipatie van Moslim vrouwen vanuit een Amerikaanse neoconservatieve denktank in Washington..
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_37870281
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:05 schreef Argento het volgende:

[..]

Verdonk heeft niet gelogen en als de regels dicteren dat Verdonk iets moet doen, dan zal zij iets moeten doen, ondanks wat zij in de privessfeer daarover tegen Ayaan gezegd heeft. Zij is immers ook nog ns de verantwoordelijke minister en zij zal toch iets moeten met een Kamerlid die de Nederlandse nationaliteit niet blijkt te hebben.
Je ziet volgens mij over het hoofd dat de minister dit al heel lang weet en al die tijd niets ondernomen heeft. De minister heeft Ayaan er zelfs ooit over gebeld maar ook toen geen verdere actie ondernoemn. Hoe is de plotselinge activiteit dan nu te verklaren en waarom is het ineens zo argumenten dat jij zegt "zij zal toch iets moeten"?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:06:43 #126
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37870282
Van nu.nl:
quote:
Hirsi Ali dinsdag uit Tweede Kamer

DEN HAAG - Tweede Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) legt dinsdag (vandaag) haar Kamerlidmaatschap neer. Hiertoe is maandagvond besloten tijdens een spoedoverleg tussen haar en de VVD-top, zo bevestigen ingewijden dinsdag.

(...)

Het idee dat ze haar Nederlanderschap verliest, lijkt haar ondraaglijk. "Als het nodig is kan ik de doodsbedreigingen, de uitzetting, de vele aanvallen op mijn persoon dragen", aldus Hirsi Ali tegen de verslaggeefster van The New York Times. "Maar ik kan niet omgaan met het idee dat ik mijn Nederlandse nationaliteit verlies."
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:07:52 #127
136 V.
pi_37870308
Als Verdonk, die zich altijd verschuilt achter 'de regels' zich nou eens consequent aan de regels zou houden, en ècht standvastig zou zijn geweest, prima. Nu is het meer een beeld van zichzelf dat ze probeert te bevestigen voor de VVD-stembussen sluiten.

Anders zou ze niet zo'n haast hebben en op een maandagavond nog snel effe 'standvastig doen' maar het definitieve onderzoek afwachten.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:08:10 #128
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37870314
Wtf, zitten er nu ook al illegalen in de kamer .

Slordig hoor. maar wel jammer van Hirsi. Ik ben niet kapot van haar, maar dit is wel erg tragisch.

Al zal het misschien een plannetje zijn om Verdonk wat meer power uit te laten stralen aangezien Hirsi toch allang naar Amerika wilde.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:09:30 #129
136 V.
pi_37870353
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:08 schreef Posdnous het volgende:
Wtf, zitten er nu ook al illegalen in de kamer .
Evenredige vertegenwoordiging, hè?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:10:17 #130
136 V.
pi_37870379
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Je ziet volgens mij over het hoofd dat de minister dit al heel lang weet en al die tijd niets ondernomen heeft. De minister heeft Ayaan er zelfs ooit over gebeld maar ook toen geen verdere actie ondernoemn. Hoe is de plotselinge activiteit dan nu te verklaren en waarom is het ineens zo argumenten dat jij zegt "zij zal toch iets moeten"?
Een prachtige Engelse term: window dressing.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37870381
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Verdonk heeft niet gelogen in haar poging het Nederlanderschap te verkrijgen. Als Ayaan gelogen heeft en er een verband bestaat tussen die leugens en haar Nederlanderschap, wordt zij geacht dat Nederlanderschap nooit gekregen te hebben. Dat heeft niets te maken met regels, dat heeft ook niets te maken met het handhaven van regels, het heeft te maken met de simpele vaststelling dat Ayaan geen Nederlandse is.
Zo! Zullen we even niet op de zaken vooruit lopen? Ze is Nederlandse. Of dat bij nader onderzoek voor vernadering in aanmerking zou komen is afwachten. Of het dan ook veranderd zou worden is weer een andere zaak.

Persoonlijk vind ik het een beschamende vertoning. Ik schaam me dood voor al die Nederlanders die denken dat het hoogste recht bestaat uit rechtlijnigheid.

En ik vind intrekken van verleend staatsburgerschap walgelijk. Of dat nu mij onbekende Irakezen zijn, onze eigen kut-Marokaantjes of Hirsi Ali.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:11:41 #132
136 V.
pi_37870413
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:10 schreef sigme het volgende:

[..]

Zo! Zullen we even niet op de zaken vooruit lopen? Ze is Nederlandse. Of dat bij nader onderzoek voor vernadering in aanmerking zou komen is afwachten. Of het dan ook veranderd zou worden is weer een andere zaak.

Persoonlijk vind ik het een beschamende vertoning. Ik schaam me dood voor al die Nederlanders die denken dat het hoogste recht bestaat uit rechtlijnigheid.

En ik vind intrekken van verleend staatsburgerschap walgelijk. Of dat nu mij onbekende Irakezen zijn, onze eigen kut-Marokaantjes of Hirsi Ali.
Precies. Lang leve de hardvochtigheid

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37870434
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:06 schreef SCH het volgende:

[..]

en als dat zo is, dan moet Verdonk verweten worden dat zij destijds niet opgetreden heeft en niet dat zij dat nu wel doet.

Ik weet ook niet wat er destijds niet bekend was, wat nu wel bekend is. Het kan toch niet zo zijn dat de Zembla-documentaire in zijn geheel een herhaling was van hetgeen al lang en breed bekend was.

En dan blijft het smakeloos dat men er in slaagt wéér de pijlen op Verdonk te wijzen. Wie heeft er zitten liegen? Wie heeft op valse voorwendselen haar Nederlanderschap verkregen? Wie is met een aantastbare verblijfsstatus in de Kamer gaan zitten? Wie heeft zich vervolgens polariserend opgesteld?

Kunnen er tenminste een paar van de beschuldigende vingertjes naar Ayaan ZELF??
pi_37870452
quote:

[..]

Amen.

Ik hoop dat dit Ayaan alsnog Rita meesleept en ten val brengt, dan is het prinsessedrama compleet
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:14:38 #135
136 V.
pi_37870480
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:12 schreef Argento het volgende:

Ja hoor. Ik vind haar een slechte politica en ik vind het prima als zij vertrekt naar Amerika. Ik vind het ook prima als er onderzocht wordt wat en hoe, al vond ik de Zembla-uitzending -die ik overigens niet heb kunnen zien- vreemd getimed. Maar de pek en veren-behandeling vind ik ronduit beschamend. Ik heb al diverse geluiden gehoord van mensen die haar als heiland bejubelden, die haar nu, uit angst voor collateral damage zo snel mogelijk weggetrapt willen zien om vooral maar 'recht door zee en ik doe wat ik zeg' te worden gevonden. En vooral maar regels (Befehl) zijn (ist) regels (Befehl).

Politiek in Nederland is ronduit eng en smerig, bij tijd en wijle

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37870522
quote:

[..]

Ik zeg dan ook ´als´.

En dat is gewoon een simpel rechtsfeit. Als er een voldoende verband bestaat tussen leugens en het verkrijgen van het Nederlanderschap, dan wordt je geacht dat Nederlanderschap nooit te hebben verkregen.

Dat heeft niets te maken met rechtlijnigheid, dat heeft niets te maken met verleend staatsburgerschap. Het ontbreken van het staatsburgerschap is een omstandigheid van rechtswege en iets wat gaacht wordt nooit verleend te zijn, kun je iemand ook niet ontnemen.

Verdonk heeft ook niets te doen om Ayaan het Nederlanderschap te ontnemen. Ze hééft het niet en heeft het ook nooit gehad, als de voorwaarden daarvoor vervuld worden. Daar lijkt me geen IND- c.q. ministerieel besluit voor nodig. Hooguit een bevestiging van het feit.

-edit: het arrest van de Hoge Raad waaruit dit zou moeten blijken heb ik niet gelezen.-
pi_37870533
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:58 schreef Godslasteraar het volgende:
-edit-
Totaal onnodig
Godslasteraar, wind je niet teveel op . Nederlandse kleingeestigheid, Hirsi Ali redt zich wel verder.

Later als wij groot zijn & de macht hebben bieden we haar excuses en een erestaatsburgerschap aan, ok?
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:16:22 #138
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37870534
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Amen.

Ik hoop dat dit Ayaan alsnog Rita meesleept en ten val brengt, dan is het prinsessedrama compleet
Inderdaad. .

Eigenlijk hoop ik deze week tevens op een motie van wantrouwen richting Gerrit Zalm aangezien hij hier allemaal allang van op de hoogte was maar er z'n waffel over hield. .
pi_37870535
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:12 schreef Argento het volgende:
en als dat zo is, dan moet Verdonk verweten worden dat zij destijds niet opgetreden heeft en niet dat zij dat nu wel doet.
Waarom niet? Dan moet Verdonk duidelijk maken waarom de zaak nu ineens zo ontzettend brandend is dat het binnen een dag opgelost moet worden.
quote:
Ik weet ook niet wat er destijds niet bekend was, wat nu wel bekend is. Het kan toch niet zo zijn dat de Zembla-documentaire in zijn geheel een herhaling was van hetgeen al lang en breed bekend was.
Waarom niet? Vertel maar wat er nieuw was?
quote:
En dan blijft het smakeloos dat men er in slaagt wéér de pijlen op Verdonk te wijzen. Wie heeft er zitten liegen? Wie heeft op valse voorwendselen haar Nederlanderschap verkregen? Wie is met een aantastbare verblijfsstatus in de Kamer gaan zitten? Wie heeft zich vervolgens polariserend opgesteld?
Oh, het gaat je om een persoonlijk ding? Dat Ayaan niet helemaal de waarheid heeft verteld destijds, vind ik absoluut geen issue en bovendien heeft ze dat later niet verzwegen dus je kan haar niet al teveel verwijten in dezen.
quote:
Ja hoor, met liefde maar dan graag inhoudelijk over haar matige manier van omgaan met de islamdiscussie.
pi_37870550
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:58 schreef Godslasteraar het volgende:
-edit-
Totaal onnodig
[ Bericht 84% gewijzigd door Sidekick op 16-05-2006 10:08 ]
Tja, het kost me moeite om mijn minachting goed te verwoorden. Maar blijkbaar is de bodem nog niet bereikt nu ik zie dat Verdonk alweer opgevoerd wordt als verantwoordelijke. Ik zit er hard over te denken om m'n account hier maar te cancelen, tegen zoveel domheid valt niets te beginnen, en het verpest mijn toch meestal goede humeur.
pi_37870572
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:16 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Tja, het kost me moeite om mijn minachting goed te verwoorden. Maar blijkbaar is de bodem nog niet bereikt nu ik zie dat Verdonk alweer opgevoerd wordt als verantwoordelijke. Ik zit er hard over te denken om m'n account hier maar te cancelen, tegen zoveel domheid valt niets te beginnen, en het verpest mijn toch meestal goede humeur.
Oh gij almachtige, blijf toch bij ons met uw alwetende wijsheid
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:22:02 #142
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37870685
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:45 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Wat me meer zorgen baart is dat Wiegel mischien wel hertrouwt
Is er nóg een zus van zijn eerste vrouw beschikbaar dan ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:22:32 #143
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37870701
quote:

[..]

Tja, het kost me moeite om mijn minachting goed te verwoorden. Maar blijkbaar is de bodem nog niet bereikt nu ik zie dat Verdonk alweer opgevoerd wordt als verantwoordelijke.
Minachting waarvoor precies, en hoe valt Verdonk dan buiten de schuld daarvan?
pi_37870724
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:53 schreef ThE_ED het volgende:
Gaat het in jouw quote niet om mensen die überhaupt de status "Nederlander" hebben?
Hirshi Ali heeft toch de status 'Nederlander'? Ze had een paspoort. Ze is Nederlands verklaart.

Je kunt misschien iemand's Nederlandsschap afpakken, maar dat kan niet met terugwerkende kracht. Dus dat afpakken dat doe je van een Nederlands staatsburger. Pas NA het afpakken is de persoon geen Nederlands staatsburger meer.

Dus volgens mij heeft TS gelijk dat Verdonk hier schromelijk buiten haar bevoegdheden treedt.

Maar dat is wel te verwachten van iemand als Verdonk. Die heeft alle kenmerken van een psychopaat. Ze wist al jaren dat Hirshi Ali niet eerlijk was bij haar naturalisatie. Toen was het opportuun voor Verdonk om Hirsi Ali te steunen. Nu is het ineens opportuun voor Verdonk om Hirsi Ali te laten vallen. En ze laat er geen gras over groeien om Hirsi Ali een mes in haar rug te steken.

Typisch psychopaten gedrag: mensen gebruiken voor je eigen doeleinden, zonder enige wroeging.

Dat soort mensen hoort in een TBS kliniek thuis en niet in een regering.

Let op dat ik hiermee niet zeg dat Hirsi Ali niet fout was. Hirsi Ali had niet moeten liegen, klaar. Maar aan de andere kant doet ze tenminste wel wat voor de onderdrukten in deze wereld. En ze doet daarmee vele malen meer goeds voor de wereld dan Verdonk. Over 10 jaar is iedereen Verdonk vergeten (tenzij ze een nog grotere psychopaat is dan ik denk ). Over 10 jaar kent iedereen Hirsi Ali nog wel, en wat ze gedaan heeft voor de wereld.
pi_37870734
quote:

[..]

Hirshi Ali: voor opgewonden standjes.

Denk erom, Godslasteraar! We moeten de macht nog veroveren.
Tegen de domheid is geen kruid gewassen, we zullen domweg slimmer moeten zijn .
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:24:07 #146
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_37870745
Uit een gesloten topic
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:51 schreef compinche het volgende:
Is het in een democratische rechtsstaat aanvaardbaar dat een minister een kamerlid aanpakt en belemmert in de uitoefening van haar controlerende taak? De Grondwet zegt van niet: "Het tweede lid van artikel 54 geeft aan in welke gevallen iemand van het kiesrecht is uitgesloten. Slechts in zeer beperkte mate is ontneming van dit fundamentele democratische recht mogelijk. In alle gevallen is daarbij een uitspraak van de rechter vereist." Bovendien wordt in onze democratie de vraag of iemand lid is geworden van de Tweede Kamer door de Kiesraad vastgesteld. Een minister kan daar niet zelf iets aan veranderen. En dat is natuurlijk maar goed ook! Kortom: het is VERDONK zelf die zich niet aan de regeltjes houdt.
Mijn vraag: hoe stoppen we deze ondemocratische Verdonk? Wie bengt haar ten val, in naam van de vrijheid en democratie?
Verdonk heeft AHM ook niet formeel het nederlanderschap ontnomen, ze heeft slechts gemeld dat uit voorlopig onderzoek is gebleken dat ze er geen recht op zou hebben.

Verdonk houd zich dus prima aan de regeltjes, het formeel onthemen van AHM zal gewoon via de rechterlijke macht lopen.

Dus Compinche, ouwe relschopper, ik zou nog even wachten met een coupe tegen Verdonk. In iedergeval tot je je mavo afhebt.
I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_37870789
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom niet? Dan moet Verdonk duidelijk maken waarom de zaak nu ineens zo ontzettend brandend is dat het binnen een dag opgelost moet worden.
De mogelijkheid dat sprake is van een Kamerlid dat geen Kamerlid kan zijn omdat ze de benodigde nationaliteit niet heeft, lijkt me per definitie een dwingende reden voor nader onderzoek. Ik weet niet wat Verdonk voor die tijd wist en of die wetenschap voldoende was voor een dergelijk onderzoek.
quote:
Waarom niet? Vertel maar wat er nieuw was?
Weet ik niet. Heb ik ook geen uitspraken over gedaan. Ik begrijp niet waarom Zembla een docu zou maken terwijl de betreffende informatie al lang en breed bekend zou zijn en bovendien heeft de uitzending de nodige stof doen opwaaien. Kennelijk zijn er wel degelijk nieuwe zaken aan het licht gekomen.
quote:
Oh, het gaat je om een persoonlijk ding? Dat Ayaan niet helemaal de waarheid heeft verteld destijds, vind ik absoluut geen issue en bovendien heeft ze dat later niet verzwegen dus je kan haar niet al teveel verwijten in dezen.
Dat is dan een fundamenteel verschil van opvatting. Ik vind het ten eerste hoogst kwalijk dat mensen op grond van leugens het Nederlanderschap verkrijgen. Ik vind het domweg onacceptabel dat zulke mensen in de volksvertegenwoordiging terechtkomen. Ik vind het ook niet meer dan logisch dat mensen die op grond van leugens het Nederlanderschap verkrijgen, waarvan vaststaat dat zij niet voor naturalisatie in aanmerking zouden komen indien zij wel de waarheid zouden hebben verteld, worden geacht nooit het Nederlanderschap te hebben verkregen. Het Nederlanderschap is te kostbaar om enkel op leugens te kunnen bestaan.

En kennelijk zijn Ayaan´s leugens verstrekkender dan zij in eerste instantie bleken. Als een leugen op zichzelf niet bepalend is geweest voor het IND-besluit, dan zit ik er ook niet mee. Maar als blijkt dat het hele verhaal een leugen is en dat de waarheid tot een ander besluit zou hebben geleid, dan vind ik dat, zonder aanziens des persoon, een groot probleem.
pi_37870800
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Je loopt me uit te lachen
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Naturalisatie bedoel ik dus

koffie
Ja espresso
pi_37870806
Dag Ayaan, doortrapte leugenaars kunnen we missen als kiespijn
Welkom , vernieuwde Milli Görüs, jullie zijn precies de aanwinsten waar we in Nederland op zitten te wachten
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_37870815
Volgens mij zegt Farah Karimi van GroenLinks in haar boek dat ze ook delen van haar vluchtverhaal verzonnen heeft, kom op Rita - dit is je kans
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:26:10 #151
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37870816
quote:

[..]

Met de redenatie die sommigen hanteren vervalt een ongeleide projectiel in het niet.
Ik ben al tot de diagnose gekomen, dat de dogma's voor wat zuurstoftekort lijken te zorgen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_37870834
quote:
Maar blijkbaar is de bodem nog niet bereikt nu ik zie dat Verdonk alweer opgevoerd wordt als verantwoordelijke.
Eh, als Verdonk het Nederlandschap van Hirsi Ali intrekt, dan is Verdonk toch verantwoordelijk voor het intrekken van het Nederlandschap van Hirsi Ali?

Verdonk is ook verantwoordelijk voor het gedogen van Hirsi Ali (want ze wist al jaren dat ze had gelogen). Ze heeft het als een troef achter de hand gehouden en die nu uitgespeeld.

Het is duidelijk. Even de kwestie Hirsi Ali terzijde: Verdonk ziet politiek als een kaartspelletje.

Ik wil niet geregeerd worden door iemand die het besturen van Nederland als een spelletje ziet, hoor! Dat soort mensen hoort thuis in een gekkenhuis.
pi_37870841
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:23 schreef sigme het volgende:

[..]

damned die ass mag er wel wezen zeg
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:27:16 #154
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37870853
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:25 schreef milagro het volgende:
Dag Ayaan, doortrapte leugenaars kunnen we missen als kiespijn
Welkom , vernieuwde Milli Görüs, jullie zijn precies de aanwinsten waar we in Nederland op zitten te wachten
.
pi_37870859
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:23 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hirshi Ali heeft toch de status 'Nederlander'? Ze had een paspoort. Ze is Nederlands verklaart.

Je kunt misschien iemand's Nederlandsschap afpakken, maar dat kan niet met terugwerkende kracht.
Een Nederlanderschap dat wordt geacht nooit te hebben bestaan, hoef je ook niet af te pakken.

Kennelijk begrijp je de werking van ´terugwerkende kracht´ niet.

Ik zou dolgraag inzage hebben in het betreffende arrest van de Hoge Raad (nog niet gevonden), maar het is niet uit te sluiten dat Ayaan nooit Nederlandse is geweest.
pi_37870860
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:25 schreef milagro het volgende:
Dat is zorgwekkend alhoewel het verheugend is dat de Nederlande Milli-organisatie zich met hand en tand verzet tegen die Duitse overname - maar is dat niet een beetje off-topic?
pi_37870884
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:26 schreef RetepV het volgende:

[..]

Eh, als Verdonk het Nederlandschap van Hirsi Ali intrekt, dan is Verdonk toch verantwoordelijk voor het intrekken van het Nederlandschap van Hirsi Ali?
Ze hoeft dus niks in te trekken.
pi_37870888
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:26 schreef SCH het volgende:
Volgens mij zegt Farah Karimi van GroenLinks in haar boek dat ze ook delen van haar vluchtverhaal verzonnen heeft, kom op Rita - dit is je kans
Moet Zembla dan niet eerst met een uitzending komen?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:28:42 #159
136 V.
pi_37870894
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:26 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Met de redenatie die sommigen hanteren vervalt een ongeleide projectiel in het niet.
Ik ben al tot de diagnose gekomen, dat de dogma's voor wat zuurstoftekort lijken te zorgen.
Wie hanteren er hier precies dogma's ?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37870899
quote:
Karimi heeft in Nederland nooit een vluchtelingenstatus gehad.
pi_37870902
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:28 schreef basilisk het volgende:

[..]

Moet Zembla dan niet eerst met een uitzending komen?
Oh ja - first things first
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:29:22 #162
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37870911
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is zorgwekkend alhoewel het verheugend is dat de Nederlande Milli-organisatie zich met hand en tand verzet tegen die Duitse overname - maar is dat niet een beetje off-topic?
Nee, dat is cynisme.
pi_37870928
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:22 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Minachting waarvoor precies, en hoe valt Verdonk dan buiten de schuld daarvan?
En wat is nu precies het nut van het beantwoorden van deze vragen?
pi_37870934
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:28 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Karimi heeft in Nederland nooit een vluchtelingenstatus gehad.
Alleen in Duitsland?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:31:02 #165
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37870959
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wie hanteren er hier precies dogma's ?

V.
Goede vraag. Ik bedoelde in elk geval niet mezelf en probeerde Godslasteraar een hart onder de riem te steken.
Ik mag hopen dat dit antwoord bevredigend voor je is.
pi_37871002
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:27 schreef Argento het volgende:
Een Nederlanderschap dat wordt geacht nooit te hebben bestaan, hoef je ook niet af te pakken.
Wat een bullshit. Als er dus ergens bij jouw geboorte een foutje in het geboorteregister is gemaakt, dan zou jouw Nederlandschap ook ingetrokken kunnen worden? Lijkt me stug.

Sowieso is het iets voor de rechter om te beslissen en niet voor de minister.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:33:12 #167
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37871021
Op 1 punt vind ik het toch wel jammer dat voor mij wijlen Hirsi Magan het land zal moeten verlaten: de laatste Didier Drogba look-alike zal daarmee verdwijnen uit ons kleine kikkerlandje.

Als Verdonk en lassiehond Geertje ook nog van het podium stappen kunnen weer verder gaan met ‘s Neerlands grootste kracht: tolerantie.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_37871058
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:30 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het verstoren van de discussie middels Taqiyya

The matter under discussion is not to be debated or discussed; rather the opponent is to ‘outwitted’ through taqiyya, by diversion of the subject

http://www.ci-ce-ct.com/Feature%20articles/02-12-2002.asp
"Britain and France had to choose between war and dishonor. They chose dishonor. They will have war.” Churchill
www.jihadwatch.org
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:34:05 #169
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37871062
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:32 schreef RetepV het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Als er dus ergens bij jouw geboorte een foutje in het geboorteregister is gemaakt, dan zou jouw Nederlandschap ook ingetrokken kunnen worden? Lijkt me stug.
Lijkt mij helemaal niet stug.
pi_37871146
Is dit misschien iets:
quote:
LJN: AT7542, Hoge Raad, R04/127HR Printbare versie

Datum uitspraak: 11-11-2005
Datum publicatie: 11-11-2005
Rechtsgebied: Civiel overig
Soort procedure: Cassatie
Inhoudsindicatie: Nationaliteitsrecht, verlies van eerder verleend Nederlanderschap in geval van naturalisatiebesluit waarin valse of fictieve persoonsgegevens zijn opgenomen?, strekking van art. 14 RWN.

Uitspraak

11 november 2005
Eerste Kamer
Rek.nr. R04/127HR
JMH/RM

Hoge Raad der Nederlanden

Beschikking

in de zaak van:

1. [Verzoeker 1], ook bekend als [verzoeker 1],
2. [Verzoekster 2], alias [verzoekster 2],
beiden optredend voor zich alsmede als wettelijk vertegenwoordiger van hun minderjarige kinderen:
a. [verzoeker 2a], ook geschreven [verzoeker 2a], ook genoemd [verzoeker 2a],
b. [verzoeker 2b], ook genoemd [verzoeker 2b], resp. [verzoeker 2b],
c. [verzoeker 2c],
d. [verzoeker 2d],
e. [verzoeker 2e],
3. [Verzoeker 3], ook genoemd [verzoeker 3], meerderjarige zoon van verzoekers sub 1 en 2,
allen wonende te [woonplaats],
VERZOEKERS tot cassatie,
advocaat: mr. J. Groen,

t e g e n

DE STAAT DER NEDERLANDEN (Ministerie van Justitie),
gevestigd te 's-Gravenhage,
VERWEERDER in cassatie,
advocaat: mr. H.A. Groen.

1. Het geding in feitelijke instantie

Met een op 30 maart 2004 ter griffie van de rechtbank te 's-Gravenhage ingediend verzoekschrift hebben verzoekers tot cassatie - verder te noemen: verzoekers - zich gewend tot die rechtbank en verzocht vast te stellen dat zij in het bezit zijn van de Nederlandse nationaliteit.
Verweerder in cassatie - verder te noemen: de Staat - heeft het verzoek bestreden.
De rechtbank heeft bij beschikking van 21 oktober 2004 het verzoek afgewezen.
De beschikking van de rechtbank is aan deze beschikking gehecht.

2. Het geding in cassatie

Tegen de beschikking van de rechtbank hebben verzoekers beroep in cassatie ingesteld. Het cassatierekest is aan deze beschikking gehecht en maakt daarvan deel uit.
De Staat heeft verzocht het beroep te verwerpen.
De conclusie van de Advocaat-Generaal L. Strikwerda strekt tot verwerping van het beroep.
De advocaat van verzoekers heeft bij brief van 22 juni 2005 op die conclusie gereageerd.

3. Beoordeling van het middel

3.1 In cassatie kan van het volgende worden uitgegaan.
i In 1992 zijn verzoekers onder 1 en 2 met hun (toen nog allen) minderjarige kinderen als vluchtelingen vanuit Irak naar Nederland gekomen.
(ii) Uit angst dat het gebruik van hun echte namen negatieve gevolgen zou hebben voor hun in Irak achtergebleven familieleden, hebben zij bij hun aanvraag om als vluchteling tot Nederland te worden toegelaten alsmede bij hun aanvraag tot het verlenen van een verblijfsvergunning, niet hun juiste namen opgegeven. Verzoekers onder 1 en 2 hebben indertijd een aanvraagformulier ondertekend waarop zij worden aangeduid met de namen: [verzoeker 1] (verzoeker onder 1), geboren te [geboorteplaats] op [geboortedatum] 1963, en [verzoekster 2] (verzoekster onder 2), geboren te [geboorteplaats] op [geboortedatum] 1966.
(iii) Bij aanvang van hun verhoor op 19 oktober 1992 hebben zij verklaard dat hun namen niet juist waren vermeld en dat hun werkelijke namen zouden zijn: [verzoeker 1] (verzoeker onder 1) en [verzoekster 2] (verzoekster onder 2); de opgegeven geboortedata zouden wel juist zijn.
(iv) Op 10 april 1997 hebben verzoekers onder 1 en 2 een verzoek om naturalisatie ingediend. Zij hebben daarbij gebruik gemaakt van de hierboven onder (ii) genoemde namen en geboortedata, dus [verzoeker 1] en [verzoekster 2], geboren op onderscheidenlijk [geboortedatum] 1963 en [geboortedatum] 1966. Bij Koninklijk Besluit van 6 november 1997 is aan de personen met deze namen het Nederlanderschap verleend.
(v) Verzoekers zijn inmiddels in het bezit van Irakese identiteitskaarten waaruit blijkt dat hun werkelijke namen luiden [verzoeker 1] (verzoeker onder 1) en [verzoekster 2] (verzoekster onder 2) en hun geboortedata onderscheidenlijk [geboortedatum] 1965 en [geboortedatum] 1967 zijn.
(vi) De Immigratie- en Naturalisatiedienst heeft bij brief van 1 december 2003 aan (de raadsman van) verzoekers meegedeeld dat het hierboven onder (iv) bedoelde Koninklijk Besluit van 6 november 1997 geen rechtsgevolg heeft ten aanzien van verzoekers en hun kinderen, nu daarin hun juiste persoonsgegevens niet zijn opgenomen.

3.2 Verzoekers hebben op de voet van art. 17 Rijkswet op het Nederlanderschap een verzoekschrift ingediend bij de rechtbank te 's-Gravenhage ter vaststelling van hun Nederlanderschap. De rechtbank heeft dit verzoek afgewezen en heeft daartoe onder meer geoordeeld dat het Koninklijk Besluit van 6 november 1997 geen rechtsgevolg heeft ten aanzien van verzoekers, nu daarin niet de juiste persoonsgegevens zijn opgenomen.

3.3 Het middel dat ten betoge strekt dat een naturalisatiebesluit waarin onjuiste persoonsgegevens zijn opgenomen wél rechtsgevolg heeft, mits duidelijk is - zoals in het onderhavige geval - op welke personen het besluit het oog heeft gehad, gaat uit van een onjuiste rechtsopvatting. Een naturalisatiebesluit waarin valse of fictieve persoonsgegevens zijn opgenomen, identificeert - behoudens bijzondere omstandigheden waaromtrent door de rechtbank in deze niets is vastgesteld - betrokkene immers niet, en heeft daarom geen rechtsgevolg. Het betoog dat het bestaan van de mogelijkheid van intrekking van art. 14 RWN meebrengt dat een naturalisatiebesluit niet zonder rechtsgevolg kan zijn, gaat niet op. Art. 14 RWN ziet op gevallen waarin het Nederlanderschap daadwerkelijk door het naturalisatiebesluit is verkregen en niet op gevallen waarin het naturalisatiebesluit met valse of fictieve personalia is verkregen, en dus rechtsgevolg mist. Het middel faalt.

4. Beslissing

De Hoge Raad verwerpt het beroep.

Deze beschikking is gegeven door de raadsheren P.C. Kop, als voorzitter, E.J. Numann en F.B. Bakels, en in het openbaar uitgesproken door de raadsheer E.J. Numann op 11 november 2005.

Conclusie

Rek.nr. R04/127HR
Mr. L. Strikwerda
Parket, 10 juni 2005

conclusie inzake

1. [verzoeker 1]
2. [verzoekster 2]
beiden optredend voor zich alsmede als wettelijk vertegenwoordiger van hun minderjarige kinderen
a. [verzoeker 2a]
b. [verzoeker 2b]
c. [verzoeker 2c]
d. [verzoeker 2d]
e. [verzoeker 2e]
3. [verzoeker 3]
meerderjarig kind van verzoekers sub 1 en 2

tegen

De Staat der Nederlanden

Edelhoogachtbaar College,

1. In deze zaak, betreffende een verzoek tot vaststelling van het Nederlanderschap op de voet van art. 17 van de Rijkswet op het Nederlanderschap, gaat het om de vraag of een naturalisatiebesluit dat met gebruikmaking van valse persoonsgegevens is aangevraagd, rechtsgevolg heeft ten aanzien van de aanvrager.

2. De feiten waarvan in cassatie dient te worden uitgegaan, treft men aan in r.o. 2.1 t/m 2.3 van de beschikking van de rechtbank. Zij komen op het volgende neer.
i In 1992 zijn verzoekers tot cassatie sub 1 en 2 met hun (toen nog allen) minderjarige kinderen als vluchtelingen vanuit Irak naar Nederland gekomen.
(ii) Uit angst dat het gebruik van hun echte namen negatieve gevolgen zou hebben voor hun in Irak achtergebleven familieleden, hebben zij bij hun aanvraag om als vluchteling tot Nederland te worden toegelaten alsmede bij hun aanvraag tot het verlenen van een verblijfsvergunning, niet hun juiste namen opgegeven. Verzoekers sub 1 en 2 hebben indertijd een aanvraagformulier ondertekend waarop zij worden aangeduid met de namen: [verzoeker 1] (verzoeker sub 1), geboren te [geboorteplaats] op [geboortedatum] 1963 en [verzoekster 2] (verzoekster sub 2), geboren te [geboorteplaats] op [geboortedatum] 1966.
(iii) Bij aanvang van hun verhoor op 19 oktober 1992 hebben zij verklaard dat hun namen niet juist zijn weergegeven en dat hun werkelijke namen zouden zijn: [verzoeker 1] (verzoeker sub 1) en [verzoekster 2] (verzoekster sub 2); de opgegeven geboortedata zouden wel juist zijn.
(iv) Op 10 april 1997 hebben verzoekers sub 1 en 2 een verzoek om naturalisatie ingediend. Zij hebben daarbij gebruik gemaakt van de hierboven onder (ii) genoemde namen en geboortedata, dus [verzoeker 1] en [verzoekster 2], geboren op resp. [geboortedatum] 1963 en [geboortedatum] 1966. Bij Koninklijk Besluit van 6 november 1997 is aan de personen met deze namen het Nederlanderschap verleend.
(v) Verzoekers zijn inmiddels in het bezit van Irakese identiteitskaarten waaruit blijkt dat hun werkelijke namen luiden [verzoeker 1] (verzoeker sub 1) en [verzoekster 2] (verzoekster sub 2). Hun geboortedata zijn resp. [geboortedatum] 1965 en [geboortedatum] 1967.

3. Nadat de Immigratie- en Naturalisatiedienst bij brief van 1 december 2003 aan de raadsman van verzoekers had medegedeeld dat het hierboven onder 2.(iv) bedoelde Koninklijk Besluit van 6 november 1997 geen rechtsgevolg heeft ten aanzien van verzoekers en hun kinderen, nu daarin hun juiste persoonsgegevens niet zijn opgenomen, hebben verzoekers op 30 maart 2004 op de voet van art. 17 RWN een verzoekschrift ingediend bij de rechtbank 's-Gravenhage ter vaststelling van hun Nederlanderschap.

5. Thans verweerder in cassatie, hierna: de Staat, heeft bij brief van 27 mei 2004 aan de rechtbank als zijn standpunt kenbaar gemaakt dat het verzoek dient te worden afgewezen.

6. Nadat de mondelinge behandeling van het verzoekschrift had plaatsgevonden op 23 september 2004, heeft de rechtbank bij beschikking van 21 oktober 2004 het verzoek afgewezen. Zij was van oordeel dat het Koninklijk Besluit van 6 november 1997 geen rechtsgevolg heeft ten aanzien van verzoekers, nu daarin niet de juiste persoonsgegevens zijn opgenomen (r.o. 2.4).

7. Verzoekers zijn op de voet van art. 18 lid 2 RWN (tijdig) in cassatie gekomen tegen de beschikking van de rechtbank met één middel. De Staat heeft een verweerschrift ingediend en daarbij het middel bestreden en geconcludeerd tot verwerping van het cassatieberoep.

8. Het middel keert zich met een rechtsklacht tegen het oordeel van de rechtbank dat het Koninklijk Besluit van 6 november 1997 geen rechtsgevolg heeft ten aanzien van verzoekers, nu daarin niet de juiste persoonsgegevens zijn opgenomen, en verdedigt het standpunt dat een naturalisatiebesluit waarin onjuiste persoonsgegevens zijn opgenomen wél rechtsgevolg heeft, mits duidelijk is - zoals in het onderhavige geval - op welke personen het besluit het oog heeft gehad.

9. De door het middel verdedigde opvatting kan m.i. om een aantal redenen niet als juist worden aanvaard.

10. In de eerste plaats lijkt het middel uit het oog te verliezen dat onder de geadresseerde van een beschikking, zoals het onderhavige naturalisatiebesluit, is te verstaan "degene voor wie de beschikking in het bijzonder rechten of verplichtingen in het leven roept, dan wel te niet doet gaan". Zie P.J.J. van Buuren, Kring van belanghebbenden, diss. 1978, blz. 75. Zie voorts M.B. Koetser, 'Belanghebbende' volgens de rechtsprekende Afdelingen van de Raad van State, preadvies VAR 1992, blz. 117; J.C.A. de Poorter, De belanghebbende, diss. 2003, blz. 159 e.v. Geadresseerden van het onderhavige naturalisatiebesluit zijn [verzoeker 1], geboren op [geboortedatum] 1963, en [verzoekster 2], geboren op [geboortedatum] 1966. Nu deze personen, naar achteraf is gebleken, niet bestaan, mist het besluit rechtsgevolg; niet-bestaande personen kunnen niet tot Nederlander worden genaturaliseerd. Geadresseerden van het besluit zijn niet [verzoeker 1], geboren op [geboortedatum] 1965 (verzoeker sub 1), en [verzoekster 2], geboren op [geboortedatum] 1967 (verzoekster sub 2), nu de rechtbank - onbestreden in cassatie - heeft vastgesteld dat de personalia waaronder zij het verzoek om naturalisatie hebben ingediend vals zijn en het gebruik van deze valse personalia diende om hun werkelijke namen (lees: identiteit) te verhullen (r.o. 2.4). Ten aanzien van hen roept het besluit derhalve geen rechten in het leven; het heeft ten aanzien van hen geen rechtsgevolg. Vgl. Handleiding bij de Rijkswet op het Nederlanderschap, losbl., Art. 14 lid 1, aant. 2.1, met verwijzing naar (vaste) rechtspraak van de rechtbank 's-Gravenhage.

11. In de tweede plaats kan de door het middel verdedigde opvatting niet als juist worden aanvaard, omdat het aanvragen van naturalisatie met gebruikmaking van valse of fictieve persoonsgegevens in de weg staat aan een behoorlijk onderzoek naar de antecedenten van de naturalisandus. Zo bepaalt art. 9 lid 1, aanhef en onder a, RWN dat het verzoek om naturalisatie wordt afgewezen indien op grond van het gedrag van de verzoeker ernstige vermoedens bestaan dat hij gevaar oplevert voor de openbare orde, de goede zeden, of de veiligheid van het Koninkrijk. Indien de werkelijke identiteit van de naturalisandus onbekend blijft doordat het verzoek om naturalisatie wordt ingediend met gebruikmaking van valse of fictieve personalia, wordt is een behoorlijk antecedentenonderzoek niet goed mogelijk.

12. Het oordeel van de rechtbank is derhalve juist: een naturalisatiebesluit waarin valse of fictieve (dat wil zeggen de betrokkene niet identificerende) persoonsgegevens zijn opgenomen, kan geen rechtsgevolg hebben. Daarbij verdient aantekening dat in andere gevallen van foutieve persoonsgegevens aan het naturalisatiebesluit rechtsgevolg niet steeds behoeft te worden ontzegd. Te denken valt aan gevallen waarin de opgegeven naam of andere persoonsgegevens een kennelijke verschrijving bevatten of als gevolg van transscriptieproblemen zijn verbasterd, of aan gevallen waarin de opgegeven naam een naam is waaronder de naturalisandus (ook) bekend staat en door hem - volgens het toepasselijke recht - bevoegdelijk is gevoerd. In deze gevallen betreffen de vermelde gegevens de naturalisandus en kunnen hem ook identificeren. Zie ook HR 21 november 1997, NJ 1998, 283 nt. GRdG.

13. In de toelichting op het middel wordt nog gewezen op de in art. 14 lid 1 RWN voorziene mogelijkheid tot intrekking door de Minister van de verkrijging of verlening van het Nederlanderschap, indien zij berust op een door de betrokken persoon gegeven valse verklaring of bedrog, dan wel op het verzwijgen van enig voor de verkrijging of verlening relevant feit. Voor zover het middel wil betogen dat het bestaan van de mogelijkheid van intrekking impliceert dat een naturalisatiebesluit niet zonder rechtsgevolg kan zijn, faalt dit betoog. Art. 14 lid 1 RWN ziet op gevallen waarin het Nederlanderschap daadwerkelijk door het naturalisatiebesluit is verkregen, doch niet op gevallen waarin het naturalisatiebesluit met valse of fictieve personalia is verkregen, en dus rechtsgevolg mist. Vgl. Handleiding bij de Rijkswet op het Nederlanderschap, losbl., Art. 14 lid 1, aant. 2.1.
Overigens is niet ondenkbaar dat de Minister een naturalisatiebesluit dat met valse of fictieve persoonsgegevens is verkregen, óók nog intrekt, namelijk in het geval waarin de naturalisandus gebruik heeft gemaakt van persoonsgegevens van een bestaande andere persoon. In een zodanig geval heeft het naturalisatiebesluit geen rechtsgevolg ten opzichte van de naturalisandus, doch wellicht wel ten opzichte van die andere persoon, indien deze zich ten bewijze van zijn Nederlanderschap op het naturalisatiebesluit beroept. In dat geval zou intrekking van het naturalisatiebesluit op haar plaats kunnen zijn. De vraag of de tekst van art. 14 lid 2 RWN deze intrekking toestaat kan hier verder in het midden blijven, nu het geval waarin de naturalisandus gebruik heeft gemaakt van persoonsgegevens van een bestaande andere persoon, in de onderhavige zaak niet aan de orde is.

14. Het middel zal, zo volgt, geen doel kunnen treffen.

De conclusie strekt tot verwerping van het beroep.

De Procureur-Generaal
bij de Hoge Raad der Nederlanden
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:36:50 #171
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37871167
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:30 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Je kan op een normale manier je minachting uiten, en mij duidelijkheid geven waarom Verdonk dan buiten schot zou blijven.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:37:31 #172
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37871190
quote:
Volgens mij zegt Farah Karimi van GroenLinks in haar boek dat ze ook delen van haar vluchtverhaal verzonnen heeft,
Ow dus de uitspraak dat de meeste asielzoekers liegen over hun vluchtverhaal klopt dus toch
Kunnen we de rest er ook niet gelijk ff uitzetten ? Dat ruimt lekker op
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_37871207
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je kan op een normale manier je minachting uiten, en mij duidelijkheid geven waarom Verdonk dan buiten schot zou blijven.
Zou prettig zijn - geldt ook voor sigme, dat semi-elitaire geouwehoer doe je maar in de SC
pi_37871210
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:32 schreef RetepV het volgende:

[..]

Sowieso is het iets voor de rechter om te beslissen en niet voor de minister.
Nee meneer, het Nederlanderschap bij geboorte heeft niets te maken met het Nederlanderschap door naturalisatie. Bij geboorte hangt het af van de nationaliteit van de ouders (uis sanguinis beginsel), niet van een besluit van de IND.
pi_37871221
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ow dus de uitspraak dat de meeste asielzoekers liegen over hun vluchtverhaal klopt dus toch
Kunnen we de rest er ook niet gelijk ff uitzetten ? Dat ruimt lekker op
Ik denk dat veel mensen die wanhopig zijn en hier graag willen verblijven creatief met de waarheid om gaan ja. Het antwoord op je vraag is wmb NEE.
pi_37871232
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:23 schreef sigme het volgende:

[..]

Nou ja, domheid is mischien niet het juiste woord, meer het uit het oog verliezen van de verhoudingen.
Anyway, Nederland verdient een Milli Görüs. Dietrich staat vermoedelijk al te popelen om het hen het ''debat'' aan te gaan, en Cohen heeft de koffie al opgezet. Het wordt weer fijn gezellig
Enfin, men bekijkt het maar.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:40:29 #177
136 V.
pi_37871276
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:28 schreef Argento het volgende:

[..]

Ze hoeft dus niks in te trekken.
Volgens een in 2003 aan de RIjkswet op het Nederlanderschap toegevoegd artikel (nr. 14) mag een minister besluiten een naturalisatiebesluit in te trekken (als in: afnemen.). Zij heeft ook de mogelijkheid om in individuele gevallen zelfstandig te besluiten het besluit al of niet in te trekken (maar dat komt politiek niet goed uit).

Maar het intrekken heeft ook een houdbaarheidsdatum: na 12 jaar kan valsheid en bedrog géén reden meer zijn tot intrekking, tenzij er sprake is van oorlogsmisdaden en dergelijke.

De gretigheid tot het tonen van standvastigheid is derhalve eigenlijk alleen verklaarbaar door politiek gewin of, zo u wilt, het beperken van politieke schade.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:40:59 #178
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37871285
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:39 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Nou ja, domheid is mischien niet het juiste woord, meer het uit het oog verliezen van de verhoudingen.
Anyway, Nederland verdient een Milli Görüs. Dietrich staat vermoedelijk al te popelen om het hen het ''debat'' aan te gaan, en Cohen heeft de koffie al opgezet. Het wordt weer fijn gezellig
Is dit een pleidooi om dan de regels maar niet goed te hanteren?
pi_37871319
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:40 schreef Verbal het volgende:

[..]

Volgens een in 2003 aan de RIjkswet op het Nederlanderschap toegevoegd artikel (nr. 14) mag een minister besluiten een naturalisatiebesluit in te trekken (als in: afnemen.). Zij heeft ook de mogelijkheid om in individuele gevallen zelfstandig te besluiten het besluit al of niet in te trekken (maar dat komt politiek niet goed uit).

Maar het intrekken heeft ook een houdbaarheidsdatum: na 12 jaar kan valsheid en bedrog géén reden meer zijn tot intrekking, tenzij er sprake is van oorlogsmisdaden en dergelijke.

De gretigheid tot het tonen van standvastigheid is derhalve eigenlijk alleen verklaarbaar door politiek gewin of, zo u wilt, het beperken van politieke schade.

V.
Een naturalisatiebesluit met daarin de verkeerde persoonsgegevens, heeft geen rechtsgevolg.

Zie het arrest.
pi_37871358
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:39 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Waarom zou Cohen er blij mee moeten zijn??
  † In Memoriam † dinsdag 16 mei 2006 @ 10:43:57 #181
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37871382
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:36 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Joh, hij heeft het al zo moeilijk nu het alleen tussen en over een VVD tweedekamerlid, een VVD minister en kandidaat lijsttrekker en de VVD als partij gaat.

Wilbers is trouwens ook verdacht stil. Iemand al een reactie van hem gehoord?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:43:58 #182
136 V.
pi_37871384
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:42 schreef Argento het volgende:

[..]

Een naturalisatiebesluit met daarin de verkeerde persoonsgegevens, heeft geen rechtsgevolg.
Artikel 14 van deze wet heeft daar nu juist direct betrekking op.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37871391
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:43 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waarom zou Cohen er blij mee moeten zijn??
Dit is allemaal de schuld van Cohen man, dat heb je toch wel in de gaten?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:45:53 #184
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37871439
Eerst over mensen met dogma's gaan mekkeren en dan weer met Cohen en z'n koffie komen aandraven.

Wehehe .
pi_37871458
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Dit is allemaal de schuld van Cohen man, dat heb je toch wel in de gaten?
Ik dacht dat Melkert de schuldige was.
pi_37871483
Dit weekend is lekker het Songfestival en dan zijn we alles weer vergeten
pi_37871493
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:43 schreef Verbal het volgende:

[..]

Artikel 14 van deze wet heeft daar nu juist direct betrekking op.

V.
Kennelijk niet. Een besluit dat geen rechtsgevolg heeft is geen besluit (in de zin van art 1:3 Awb) en hoeft c.q. kan dus ook niet ingetrokken te worden. Lees het arrest.

Hoe heette Ayaan ook al weer echt?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:48:56 #188
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37871542
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:42 schreef Argento het volgende:

[..]

Zie het arrest.
Dus een duidelijke zaak
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_37871580
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:45 schreef Posdnous het volgende:
Eerst over mensen met dogma's gaan mekkeren en dan weer met Cohen en z'n koffie komen aandraven.

Wehehe .
Het is thee drinken! Koffie werkt polariserend.
pi_37871591
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja - first things first
Ik zie een nieuw programma voor SBS
Fiets
pi_37871613
She is leaving!!

Wat ik trouwens zo mooi vond van Ayaan:

"Ze mishandelen me verbaal"
- "Wat zeggen ze dan"
"Ayaan HOER, en heel hard"

Whahahahaha, ROFLKASWTCIFOTC (kicking and screaming while the cat falls of the couch).

De islam is een achterlijk geloof, Ayaan is nog achterlijker denk ik dan. Verbaal mishandeld, laat me niet lachen, ze kan zelf wel aanvallen en met niet doordachte uitspraken komen maar als het balletje terugkaatst is het verbaal mishandelen. Softe bitch.
pi_37871647
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus een duidelijke zaak
Dat weet ik niet. Ik weet ook niet of dit het bedoelde arrest is.
Maar gezien de inhoud van het arrest is het niet uit te sluiten dat Ayaan´s naturalisatiebesluit rechtsgevolg mist, hetgeen inderdaad betekent dat zij het Nederlanderschap nooit verkregen heeft.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:53:07 #193
136 V.
pi_37871687
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus een duidelijke zaak
O ja? Voor jullie blijkbaar niet

De wet:
quote:
Onze Minister kan de verkrijging of verlening van het Nederlanderschap intrekken, indien zij berust op een door de betrokken persoon gegeven valse verklaring of bedrog, dan wel op het verzwijgen van enig voor de verkrijging of verlening relevant feit. De intrekking werkt terug tot het tijdstip van verkrijging of verlening van het Nederlanderschap. De intrekking is niet mogelijk indien sedert de verkrijging of verlening een periode van twaalf jaar is verstreken.
V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_37871741
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:47 schreef SCH het volgende:
Dit weekend is lekker het Songfestival en dan zijn we alles weer vergeten
Het Songfestival
Das alleen voor ho...

ohwjah, laatmaar
Fiets
pi_37871757
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:53 schreef Verbal het volgende:

[..]

O ja? Voor jullie blijkbaar niet

De wet:
[..]

V.
maar dat is dus anders indien de persoonsgegevens in het besluit niet overeenstemmen met de persoon aan wie het besluit is gericht. Dan heeft het besluit geen rechtsgevolg.

Lees het arrest.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:55:59 #196
136 V.
pi_37871789
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:55 schreef Argento het volgende:

[..]

maar dat is dus anders indien de persoonsgegevens in het besluit niet overeenstemmen met de persoon aan wie het besluit is gericht. Dan heeft het besluit geen rechtsgevolg.
Dat is dus dicutabel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:57:24 #197
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_37871844
Nu de Cohen achtigen weer aan de macht en Nederland wordt weer leefbaar.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  † In Memoriam † dinsdag 16 mei 2006 @ 10:57:58 #198
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_37871863
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:40 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Voor Verdonk was het de keuze, of Hirsi een douw geven, of eigen geloofwaardigheid verliezen. Het zou haar tot in den treure worden nagedragen als ze nu ineens niet meer rrrrecht door zee onverbiddelijk zou zijn.

Opvallend trouwens hoe andere VVD leden nu schande en "zo ga je niet met mensen om" roepen. Net Dales op het nieuws hoe schandelijk het was om zo met Ayaan om te gaan. Blij dat we hem ook kunnen verwelkomen in het kamp van voorstanders om meer humaan met migranten en vluchtelingen om te springen.
pi_37871916
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:55 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat is dus dicutabel.

V.
Nee.
Lees het arrest

De wet gaat niet over het geval waarin de persoonsgegevens in het besluit, niet overeenstemmen met de identiteit van de geadresseerde van het besluit.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:00:20 #200
136 V.
pi_37871946
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:59 schreef Argento het volgende:

[..]

Nee.
Lees het arrest

De wet gaat niet over het geval waarin de persoonsgegevens in het besluit, niet overeenstemmen met de identiteit van de geadresseerde van het besluit.
Geef nou eens een linkje naar het arrest, dan. Want ik zie nergens in de wet dat het liegen over de identeit buiten de door mij gequote omschrijving valt.

Volgens mij dient een uitspraak van de Hoge Raad (of arrest, wat je wilt) ook aan de wet te voldoen.

But that's just me.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')