abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37869942
Is het in een democratische rechtsstaat aanvaardbaar dat een minister een kamerlid aanpakt en belemmert in de uitoefening van haar controlerende taak? De Grondwet zegt van niet: "Het tweede lid van artikel 54 geeft aan in welke gevallen iemand van het kiesrecht is uitgesloten. Slechts in zeer beperkte mate is ontneming van dit fundamentele democratische recht mogelijk. In alle gevallen is daarbij een uitspraak van de rechter vereist." Bovendien wordt in onze democratie de vraag of iemand lid is geworden van de Tweede Kamer door de Kiesraad vastgesteld. Een minister kan daar niet zelf iets aan veranderen. En dat is natuurlijk maar goed ook! Kortom: het is VERDONK zelf die zich niet aan de regeltjes houdt.
Mijn vraag: hoe stoppen we deze ondemocratische Verdonk? Wie bengt haar ten val, in naam van de vrijheid en democratie?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:53:41 #2
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_37869982
Gaat het in jouw quote niet om mensen die überhaupt de status "Nederlander" hebben?
[KNE]-Mod
pi_37870011
Tjah, Verdonk liet ook in de zaak Taida al blijken dat ze de uitspraak van rechters niet zo belangrijk vind.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_37870025
Ja. Maar dat stelt de Kiesraad vast. En niet een minister. Verdonk is helemaal niet bevoegd om te beoordelen of een Kamerlid wel een Kamerlid is.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 09:57:14 #5
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_37870052
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:55 schreef compinche het volgende:
Ja. Maar dat stelt de Kiesraad vast. En niet een minister. Verdonk is helemaal niet bevoegd om te beoordelen of een Kamerlid wel een Kamerlid is.
Maar wel of iemand een Nederlander is of niet toch?
Volgens mij heeft ze ook niet Hirshi Ali uit de kamer gezet, maar is het een meer het gevolg van het ander.
[KNE]-Mod
pi_37870146
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:57 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Maar wel of iemand een Nederlander is of niet toch?
Volgens mij heeft ze ook niet Hirshi Ali uit de kamer gezet, maar is het een meer het gevolg van het ander.
Juist omdat het een het gevolg is van het ander, is Verdonk haar boekje te buiten gegaan.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:03:00 #7
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_37870184
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:01 schreef compinche het volgende:

[..]

Juist omdat het een het gevolg is van het ander, is Verdonk haar boekje te buiten gegaan.
Ik zie dat nergens staan hoor, je komt met allemaal beweringen zonder ze te staven.
Eerst is het ongrondwettelijk, nu blijkt het al meer om jouw mening te gaan.
[KNE]-Mod
pi_37870273
Hirshi Ali wordt geacht nooit Nederlandse te zijn geweest, omdat ze gelogen heeft bij haar asiel en naturalisatie aanvragen. Een Niet-Nederlander kan geen zitting nemen in de Tweede Kamer, derhalve zou ze er nu alleen niet direct uitgegooid moeten worden, maar zouden wat mij betreft elke handeling die ze heeft verricht in de Tweede Kamer (Stemmingen, wetsvoorstellen, vragen, etc etc) onrechtmatig moeten worden verklaard en mag ze wat mij betreft ook elke cent die ze als kamerlid heeft ontvangen uit de staatskist, terugbetalen.

Regels zijn regels, mensen worden voor veel minder dit land uitgegooid, DAT is pas schandalig!
pi_37870296
Verdonk heeft AHA de kamer niet uitgezet. Verdonk heeft geconstateerd dat AHA destijds ten onrechte een Nederlands paspoort heeft gekregen. AHA zelf heeft besloten om (in overleg met haar fractie) op te stappen als kamerlid.
pi_37870355
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:01 schreef compinche het volgende:

[..]

Webspace is te kostbaar voor deze onzin.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:12:02 #11
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_37870420
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:51 schreef compinche het volgende:
Mijn vraag: hoe stoppen we deze ondemocratische Verdonk? Wie bengt haar ten val, in naam van de vrijheid en democratie?
Beste Compinche,

Je snapt er geen bal van, maar trekt wel grote conclusies.

Succes verder.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_37870478
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 09:51 schreef compinche het volgende:
Is het in een democratische rechtsstaat aanvaardbaar dat een minister een kamerlid aanpakt en belemmert in de uitoefening van haar controlerende taak? De Grondwet zegt van niet: "Het tweede lid van artikel 54 geeft aan in welke gevallen iemand van het kiesrecht is uitgesloten. Slechts in zeer beperkte mate is ontneming van dit fundamentele democratische recht mogelijk. In alle gevallen is daarbij een uitspraak van de rechter vereist." Bovendien wordt in onze democratie de vraag of iemand lid is geworden van de Tweede Kamer door de Kiesraad vastgesteld. Een minister kan daar niet zelf iets aan veranderen. En dat is natuurlijk maar goed ook! Kortom: het is VERDONK zelf die zich niet aan de regeltjes houdt.
jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt he?
pi_37870506
Ik was en ben geen fan van AHA, maar ik vind het niet kunnen dat een minister een kamerlid op deze wijze het kamerlidmaatschap in feite ontneemt.
pi_37870518
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Verdonk heeft AHA de kamer niet uitgezet. Verdonk heeft geconstateerd dat AHA destijds ten onrechte een Nederlands paspoort heeft gekregen.
Hehe, eindelijk iemand die het snapt.
quote:
AHA zelf heeft besloten om (in overleg met haar fractie) op te stappen als kamerlid.
Is dat al zeker dan? Het laatste journaal wat ik gisteren zag had het er wel over dat men dat verwacht, maar zeker is het allerminst. Ik verwacht om 13:30 bij de persconferentie flink wat draaikonterij en krokodillentranen.

En dan voornamelijk omdat haar lucratieve baantje in de VS ook behoorlijk op de tocht komt te staan nu. Want bij Hirsi Ali draait het maar om één ding: Hirsi Ali .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_37870532
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 10:15 schreef compinche het volgende:
Ik was en ben geen fan van AHA, maar ik vind het niet kunnen dat een minister een kamerlid op deze wijze het kamerlidmaatschap in feite ontneemt.
Want? Staan kamerleden boven de wet dan?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 10:19:21 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_37870614
Een wildgroei aan Ayaan-topics lijkt me niet erg wenselijk omdat je dan dezelfde discussie in meerdere topics krijgt. Laten we dus verder gaan in Hirshi Ali: voor opgewonden standjes.

En ja JMG, het is al bekend dat ze opstapt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')