Maar wel of iemand een Nederlander is of niet toch?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:55 schreef compinche het volgende:
Ja. Maar dat stelt de Kiesraad vast. En niet een minister. Verdonk is helemaal niet bevoegd om te beoordelen of een Kamerlid wel een Kamerlid is.
Juist omdat het een het gevolg is van het ander, is Verdonk haar boekje te buiten gegaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:57 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar wel of iemand een Nederlander is of niet toch?
Volgens mij heeft ze ook niet Hirshi Ali uit de kamer gezet, maar is het een meer het gevolg van het ander.
Ik zie dat nergens staan hoor, je komt met allemaal beweringen zonder ze te staven.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:01 schreef compinche het volgende:
[..]
Juist omdat het een het gevolg is van het ander, is Verdonk haar boekje te buiten gegaan.
Webspace is te kostbaar voor deze onzin.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:01 schreef compinche het volgende:
[..]
Juist omdat het een het gevolg is van het ander, is Verdonk haar boekje te buiten gegaan.
Beste Compinche,quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:51 schreef compinche het volgende:
Mijn vraag: hoe stoppen we deze ondemocratische Verdonk? Wie bengt haar ten val, in naam van de vrijheid en democratie?
jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt he?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:51 schreef compinche het volgende:
Is het in een democratische rechtsstaat aanvaardbaar dat een minister een kamerlid aanpakt en belemmert in de uitoefening van haar controlerende taak? De Grondwet zegt van niet: "Het tweede lid van artikel 54 geeft aan in welke gevallen iemand van het kiesrecht is uitgesloten. Slechts in zeer beperkte mate is ontneming van dit fundamentele democratische recht mogelijk. In alle gevallen is daarbij een uitspraak van de rechter vereist." Bovendien wordt in onze democratie de vraag of iemand lid is geworden van de Tweede Kamer door de Kiesraad vastgesteld. Een minister kan daar niet zelf iets aan veranderen. En dat is natuurlijk maar goed ook! Kortom: het is VERDONK zelf die zich niet aan de regeltjes houdt.
Mijn vraag: hoe stoppen we deze ondemocratische Verdonk? Wie bengt haar ten val, in naam van de vrijheid en democratie?
Hehe, eindelijk iemand die het snapt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:07 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Verdonk heeft AHA de kamer niet uitgezet. Verdonk heeft geconstateerd dat AHA destijds ten onrechte een Nederlands paspoort heeft gekregen.
Is dat al zeker dan? Het laatste journaal wat ik gisteren zag had het er wel over dat men dat verwacht, maar zeker is het allerminst. Ik verwacht om 13:30 bij de persconferentie flink wat draaikonterij en krokodillentranen.quote:AHA zelf heeft besloten om (in overleg met haar fractie) op te stappen als kamerlid.
Want? Staan kamerleden boven de wet dan?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:15 schreef compinche het volgende:
Ik was en ben geen fan van AHA, maar ik vind het niet kunnen dat een minister een kamerlid op deze wijze het kamerlidmaatschap in feite ontneemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |