abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37893905
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:51 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Maar die 50 lui die die ambulance tegenhielden staan niet op die foto's. Daar moest duidelijk wel hard tegen worden opgetreed.
Dat was vooral dat dat een nauwe doorgang was en het niet duidelijk was dat er een ambulance doormoest, heb ik gehoord. Dat was geen opzet of onwil.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37894005
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat was vooral dat dat een nauwe doorgang was en het niet duidelijk was dat er een ambulance doormoest, heb ik gehoord. Dat was geen opzet of onwil.
Ik hoor ook zoveel.
pi_37894062
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:56 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Ik hoor ook zoveel.
Ik ken het terrein en kan het me voorstellen.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37894398
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 21:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik ken het terrein en kan het me voorstellen.
En die lui die gingen rellen toen één van hun vrienden werd opgepakt. Die staan ook niet op die foto's.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 22:06:17 #155
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37894493
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:28 schreef Gebleekte het volgende:
trouwens black_sabbath je doet wel alsof je er erg veel van weet zeg de ME is altijd op ruzie uit volgens jou ze lokken het uit en ze zijn blij als ze lekker hebben gemat, tuurlijk jongen Met je populistische onzinpraatjes.

De meeste ME'ers houden wel van een relletje ja. Vooral tegen een grote menigte waarvan het meerendeel weinig kwaad in de zin heeft want dan is het risico wat minder groot.

Maar zoals overal heb je te maken met mensen. Sommige wat beter bestand tegen de verleiding van de macht dan anderen. Bovendien kun je je met de gedachte troosten dat ook de ME er wel eens aardig van langs krijgt en weinig anders rest dan de hazepad-manoeuvre.

Wie overigens ontkent dat er onevenredig veel opgefokte machtswellustelingen bij de ME rondlopen heeft er weinig mee te maken gehad. Aan de andere kant, wellicht probeert zo iemand op die manier macht en autoriteit uit te stralen teneinde niet naar zn knuppeltje te hoeven grijpen. Waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_37894538
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:04 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

En die lui die gingen rellen toen één van hun vrienden werd opgepakt. Die staan ook niet op die foto's.
Ech wel:

http://www.pixagogo.nl/Ph(...)rQ!tNh2SIIWY98VczXSZ
pi_37894650
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ech wel:

http://www.pixagogo.nl/Ph(...)rQ!tNh2SIIWY98VczXSZ
Je zit er echt mee of niet
pi_37894710
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:06 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De meeste ME'ers houden wel van een relletje ja. Vooral tegen een grote menigte waarvan het meerendeel weinig kwaad in de zin heeft want dan is het risico wat minder groot.

Maar zoals overal heb je te maken met mensen. Sommige wat beter bestand tegen de verleiding van de macht dan anderen. Bovendien kun je je met de gedachte troosten dat ook de ME er wel eens aardig van langs krijgt en weinig anders rest dan de hazepad-manoeuvre.

Wie overigens ontkent dat er onevenredig veel opgefokte machtswellustelingen bij de ME rondlopen heeft er weinig mee te maken gehad. Aan de andere kant, wellicht probeert zo iemand op die manier macht en autoriteit uit te stralen teneinde niet naar zn knuppeltje te hoeven grijpen. Waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik.
Maar het zijn ook mensen met kinderen, en geen monsters.
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 22:39:28 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37896168
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 22:10 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Maar het zijn ook mensen met kinderen, en geen monsters.
net als de 'relschoppers' in dit geval

ik denk dat hier gewoon nooit ME naar toe gestuurd had mogen worden
Niet dat het opgefokte snuivende hooligans zijn maar in het leger heb je Standard Operating Procedures (skills 'n drills) dan wordt er ingestampt wat je in een bepaalde situatie (bv als er met stenen gegooit wordt) dient te gebeuren) moet doen zodat je niet eerst met elkaar in debat hoeft als er iets gebeurt en iedereen min of meer hetzelfde doet.

zal bij de MEe ook wel zo zijn neem ik aan.

maja het is nogal eenzijdig allemaal, ik heb nog steeds geen enkele reactie van een betrokken agent gezien en ik zit toch echt te zoeken, alleen een reactie van de politie waar dan ook meteen om gelachen moest worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_37899200
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach, het zijn voor een groot deel doorgesnoven hooligans in uniform. Dat bevestigen ze zelf ook. (Ja ik ken een aantal (ex)ME-ers). Daar lieg ik niets aan

Hou toch op man..
Het zijn doodnormale politiemensen die de ME ernaast doen.
De Me zit wel dusdanig hoog in de geweldsspiraal dat er sneller tikken worden uitgedeeld, maarjah.. ze worden niet voor niets ingezet.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 23:41:24 #161
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37899435
Nu op teletekst, pagina 115:
quote:
Politie Haaglanden weer in opspraak

` Het politiekorps Hollands Midden gaat
onderzoek doen naar het optreden van
politieagenten van het korps Haaglanden
tijdens Koninginnenach in Den Haag.Op
amateurbeelden staat dat een agent een
jongen slaat en schopt,terwijl die door
collega's in bedwang wordt gehouden.

Drie agenten in burger hadden de jongen
vast,toen de vierde agent hem een klap
in zijn gezicht en een schop gaf.

De hoofdofficier van justitie laat het
onderzoek uitvoeren door de politie van
Hollands Midden,om de onafhankelijkheid
te waarborgen.Het korps Haaglanden kwam
onlangs al in opspraak,omdat ME'ers in
Pijnacker hardhandig hadden opgetreden.
Gaat de haagse politie nu ook al de rodney-king video naspelen
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37900060
Het 'grappige' van deze hele discussie vind ik dat wanneer dit in elk willekeurig land gebeurd was de reacties op fok als volgt geweest zouden zijn:
"Zo zouden ze hier ook op moeten treden , de Nederlandse politie is laf"
"Don't mess with the cops "

En zinnen van gelijke strekking.

Verder zijn de verwondingen niet heel erg schokkend vind ik..
Zo zien een paar klappen met de lange lat er altijd uit.

Stenen gooien en niet luisteren naar de Kit?
Tjah.. Dan kun je dit verwachten.
  woensdag 17 mei 2006 @ 02:26:42 #163
147928 Goed_Gek
Deutschland Weltmeister 2006
pi_37903770
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:55 schreef kevin85 het volgende:
Het 'grappige' van deze hele discussie vind ik dat wanneer dit in elk willekeurig land gebeurd was de reacties op fok als volgt geweest zouden zijn:
"Zo zouden ze hier ook op moeten treden , de Nederlandse politie is laf"
"Don't mess with the cops "

En zinnen van gelijke strekking.

Verder zijn de verwondingen niet heel erg schokkend vind ik..
Zo zien een paar klappen met de lange lat er altijd uit.

Stenen gooien en niet luisteren naar de Kit?
Tjah.. Dan kun je dit verwachten.
mmm, ik zie nou niet zo snel 14-jarige meisjes stenen oppakken en naar de politie gooien, zeker niet boerenmeisjes die worden opgehaald door paps en mams.
welke dreiging gaat eruit van een 14 jarig meisje? eenmaal duwen en zo'n kind ligt om.
nee die ros je af met de knuppel.

ik denk dat de ME bij normale hooligans zelf zoveel klappen krijgt dat ze al die jaren frustratie nu ff hebben afgereageerd op een paar simpele boertjes.

en of die ME-ers ook een gezin hebben en dus wel een geweten hebben slaat ook nergens op... ted bundy was ook een lieve man ...

vorige week zelf ook nog ff gemerkt hoe lekker de politie tekeer kan gaan als ze hun zin niet krijgen.

daarnaast is het ook zo dat meer dan 75% van de klachten over de politie positief uitvalt voor de politie...vriendjespolitiek en zo

[ Bericht 14% gewijzigd door Goed_Gek op 17-05-2006 02:34:11 ]
Schade Holland alles ist vorbei!
Voetbal is voor domme lompe boeren?
-je webicon is verwijderd omdat ie een malware melding gaf in chrome-
  woensdag 17 mei 2006 @ 07:05:13 #164
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37904688
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 23:36 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Hou toch op man..
Het zijn doodnormale politiemensen die de ME ernaast doen.
De Me zit wel dusdanig hoog in de geweldsspiraal dat er sneller tikken worden uitgedeeld, maarjah.. ze worden niet voor niets ingezet.
De ex agent en vervent ME'er die ik ken bevestigt het anders ook. Hij hield wel van een rel en gaf toe dat als het eenmaal zover was hij sloeg op alles wat bewoog en er plezier in schepte. De dag erna had ie er dan vaak wel gemengde gevoelens bij omdat ie niet zo goed begreep waarom het uberhaupt zover moest komen. Aldus hijzelf
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_37905204
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 02:26 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]
vorige week zelf ook nog ff gemerkt hoe lekker de politie tekeer kan gaan als ze hun zin niet krijgen.

daarnaast is het ook zo dat meer dan 75% van de klachten over de politie positief uitvalt voor de politie...vriendjespolitiek en zo
Als de politie tegen jou zegt dat je iets moet doen, en je doet het niet, dan worden ze vervelend. Raar he?

En dat over die klachten is onzin, ik heb zelf gezien hoe mensen keihard beweerden dat de agenten die hen arresteerden ze "helemaal de tering hadden ingeschopt, die k*nkerlijers!! Ik klaag ze aan!!" terwijl ze met geen vinger zijn aangeraakt en rustig zijn meegenomen
pi_37906914
Ik zag net op het journaal dat de Burgemeester van Pijnacker zijn excuses heeft aangeboden. Ik weet niet of dat gisteren al bekend was.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_37910658
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik zag net op het journaal dat de Burgemeester van Pijnacker zijn excuses heeft aangeboden. Ik weet niet of dat gisteren al bekend was.
Nogal onverstandig en voorbarig aangezien het onderzoek nog loopt.
pi_37910731
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 07:05 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

De ex agent en vervent ME'er die ik ken bevestigt het anders ook. Hij hield wel van een rel en gaf toe dat als het eenmaal zover was hij sloeg op alles wat bewoog en er plezier in schepte. De dag erna had ie er dan vaak wel gemengde gevoelens bij omdat ie niet zo goed begreep waarom het uberhaupt zover moest komen. Aldus hijzelf
Dat is per geval afhandelijk natuurlijk.
Ongetwijfeld zitten er van zulke eikels bij, en de meeste vinden een knokpartij ook best ´leuk´, het is echter niet zo dat ze iedere willekeurige burger daarom in elkaar gemept wordt.
Er moet wel degelijk een flinke aanleiding bestaan wil de lange lat gebruikt gaan worden.
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:55:50 #169
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_37910907
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:51 schreef kevin85 het volgende:
Er moet wel degelijk een flinke aanleiding bestaan wil de lange lat gebruikt gaan worden.
Ja het willen pakken van je fiets
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_37910941
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:55 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ja het willen pakken van je fiets
Of het plegen van de halsmisdrijven "shoarma eten" en "naar huis fietsen".
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:01:22 #171
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37911103
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:51 schreef kevin85 het volgende:

De vriendin van de agent moet het hebben uitgemaakt, bijvoorbeeld.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37911344
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 11:49 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Nogal onverstandig en voorbarig aangezien het onderzoek nog loopt.
Meneer weet dondersgoed dat hij de ME heeft ingezet vanwege een grove inschattingsfout vooraf gaande aan de feestelijkheden. Er was dus ten eerste absoluut al geen aanleiding om de ME uberhaupt in Pijnacker te stationeren. En hij weet dat de ME tijdens de matpartij zijn boekje gruwelijk te buiten is gegaan. Bovendien weet hij ook dat de complete bevolking van Pijnacker tegen hem is en vind dat hij de mist in is gegaan. Dan zijn dit alles behalve onverstandige en voorbarige conclusies. Zeker als je ook nog bedenkt dat hij de schijn ernstig tegen heeft wat betreft zijn eigen vroegtijdige vertrek en het "toevallige" vroegtijdige vertrek van zijn dochtertje.
pi_37914107
Het valt me op dat jullie 3 nooit op inhoudelijke stukken ingaan, maar alleen maar grapjes zitten te maken als:
quote:
Of het plegen van de halsmisdrijven "shoarma eten" en "naar huis fietsen".
Ga dan in op wat scorpie zegt. En maar blijven zeggen dat het een schande is van die shoarmatent blijft ook vervelend. Ik heb al 100 x gezegd dat daar een gozer zat die een baksteen door de ruit van een politie-auto probeerde te gooien. Volkomen terecht dus dat ze hem eruit hebben gehaald.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:20:21 #174
147928 Goed_Gek
pi_38023877
sommigen doen hier net of de politie zulke engeltjes zijn.

maar ik heb nog steeds geen antwoord op de vraag op welke manier 14-jarige meisjes een bedreiging vormen in zo'n mate dat je ze met een knuppel moet slaan totdat de striemen zichtbaar zijn.

politiemensen gaan zo vaak de fout in in nederland. de laatste tijd komt het meer aan het licht omdat de poluitieman gelukkig niet meer zoveel aanzien heeft als vroeger.

ik kom zelf ook uit een boerengat en ken die dorpsfeesten ook. stel zuipende boeren, af en toe een knokpartij tussen twee groepen dat vanzelf ophoudt. in een dorp is veel sociale controle en daar hoef je geen relpartijen te verwachten. als pietje de boel kort en klein slaat dan weet iedereen wie het gedaan heeft en dan wordt zo'n gast wel door de lokale politie aangepakt.

de plaatselijke politie in het geboortedorp waar ik vandaan kom is ook wel relaxed. gewoon schappelijke mensen die je niet meteen een boete geven.
het meest verschrikkelijk zijn die jonge knaapjes en vrouwen die zichzelf moeten bewijzen.
daarnaast heb ik het idee dat de laatste tijd juist vooral veel jeugdcrimineeltjes zelf bij de politie gaan.

btw,, de ME heeft ook wel eens oefendagen. een huisgenoot had zich opgegeven als rellend "figurant", zelfs toen werden er heel wat mensen afgevoerd met gebroken botten omdat de ME het leuk vond om ff flink te slaan.
pi_38038088
Jaja, rap verbroedert!!! Thanks, Ali B. Hahaha!!!
  zondag 21 mei 2006 @ 13:18:22 #176
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38043487
quote:
Op zondag 21 mei 2006 02:48 schreef progrock het volgende:
Jaja, rap verbroedert!!! Thanks, Ali B. Hahaha!!!
Jaja, 3 uur later greep de ME in, hahaha!!!

Doe niet zo goedkoop.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:50:51 #177
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_38044310
Ik wil best aannemen dat er een "aanleiding" voor de ME is geweest om te beginnen met matten, maar wat ik niet goed begrijp is dat het gelijk zo uit de hand moet lopen. Ben zelf eens toeschouwer geweest van een man op krukken die tegen de grond werd geslagen door zo'n psych omdát hij niet snel genoeg doorliep. Dat is toch van de zotte?

De "orde" herstellen doe je iig niet door 14 jarige meisjes neer te knuppelen, het zijn toch gvd geen zeehonden?

Maargoed, weer een bevestiging van het feit dat de ME te vaak een ongeleid projectiel is.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_38070600
Nou Goed_Gek..
Omdat je wil weten wanneer het nodig is een meisje een klap met de wapenstok te geven.

Zoek maar eens op wat een charge is.
Daarnaast mag je opzoeken wat de volgende zit inhoudt:
Verwijderd u, of geweld zal worden gebruikt.

En nogmaals.
Ik was er net zo min als jij bij dus tot zover mijn bijdrage aan dit topic.
pi_38072613
quote:
Op maandag 22 mei 2006 00:10 schreef kevin85 het volgende:
Nou Goed_Gek..
Omdat je wil weten wanneer het nodig is een meisje een klap met de wapenstok te geven.

Zoek maar eens op wat een charge is.
Daarnaast mag je opzoeken wat de volgende zit inhoudt:
Verwijderd u, of geweld zal worden gebruikt.

En nogmaals.
Ik was er net zo min als jij bij dus tot zover mijn bijdrage aan dit topic.
"Verwijderd (sic) u, of geweld zal worden gebruikt" lijkt me weinig anders dan een bedreiging, vind je zelf ook niet? Net zoiets als "geef me je geld of ik schiet", en dan op de begrafenis stellen dat het de dode zijn eigen schuld is; had hij maar moeten luisteren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_38073132
quote:
Op maandag 22 mei 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

"Verwijderd (sic) u, of geweld zal worden gebruikt" lijkt me weinig anders dan een bedreiging, vind je zelf ook niet? Net zoiets als "geef me je geld of ik schiet", en dan op de begrafenis stellen dat het de dode zijn eigen schuld is; had hij maar moeten luisteren.
Jaa..
Dat is inderdaad precies hetzelfde.

Feit is echter alleen dat de politie in Nederland het geweldsmonopolie heeft en het dus gerechtvaardigd is.
pi_38073310
quote:
Op maandag 22 mei 2006 02:25 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Jaa..
Inderdaad, allebei bedreiging.
quote:
Feit is echter alleen dat de politie in Nederland het geweldsmonopolie heeft en het dus gerechtvaardigd is.
Dat is jouw mening. Bovendien maak je gebruik van een cirkelredenatie.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 22 mei 2006 @ 06:58:39 #182
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38073763
quote:
Op maandag 22 mei 2006 02:25 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Jaa..

Sinds wanneer is dát een rechtvaardiging voor excessief geweld?
  maandag 22 mei 2006 @ 08:39:02 #183
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38074314
quote:
Op maandag 22 mei 2006 06:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

'regels zijn regels'.
pi_38074561
quote:
Op maandag 22 mei 2006 06:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Was jij erbij dan?
pi_38098724
pff wat een geouwehoer in dit topic, tuurlijk maakt de ME weleens foutjes, maar er zal daar ook op dat feest weleens wat fout gegaan zijn.

Ik ben zelf weleens op feesten geweest waar de aggressie in de lucht hing (Nightmare in Rotterdam, Nightmare Outdoor) en waar om de 15 minuten gasten en elkaar stonden te trekken. En dan kwam ook de ME pas tegen het einde om de mensen naar huis te begeleiden...
Dus die gasten gaan echt niet met zn allen tegelijk als unit een heel veld vol 14-jarigen leegvegen, tuurlijk zullen dr wat kiddies tussen gezeten hebben, maar de media trek dat aspect weer enorm naar voren..
  dinsdag 23 mei 2006 @ 06:50:23 #186
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38111184
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:58 schreef Loveless85 het volgende:
pff wat een geouwehoer in dit topic, tuurlijk maakt de ME weleens foutjes, maar er zal daar ook op dat feest weleens wat fout gegaan zijn.
Dit is écht een drogreden eerste klas.
quote:
Ik ben zelf weleens op feesten geweest waar de aggressie in de lucht hing (Nightmare in Rotterdam, Nightmare Outdoor)
Ja, sorry hoor, maar vind je dat vergelijkbare feesten? Vergelijkbare muziek? Vergelijkbaar publiek?
quote:
en waar om de 15 minuten gasten en elkaar stonden te trekken. En dan kwam ook de ME pas tegen het einde om de mensen naar huis te begeleiden...
Dus die gasten gaan echt niet met zn allen tegelijk als unit een heel veld vol 14-jarigen leegvegen, tuurlijk zullen dr wat kiddies tussen gezeten hebben, maar de media trek dat aspect weer enorm naar voren..
De schuld van de media?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 09:34:43 #187
9902 Lestat
the vampire...
pi_38113048
een goeie ME-er is een dooie ME-er!
Memento Mori
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:18:36 #188
147928 Goed_Gek
pi_38116049
quote:
Op maandag 22 mei 2006 20:58 schreef Loveless85 het volgende:

Ik ben zelf weleens op feesten geweest waar de aggressie in de lucht hing (Nightmare in Rotterdam, Nightmare Outdoor) en waar om de 15 minuten gasten en elkaar stonden te trekken. En dan kwam ook de ME pas tegen het einde om de mensen naar huis te begeleiden...
jij kent dus dorpsfeesten niet he.

in zo'n dorp kent iedereen elkaar. verschillende vriendengroepen die elkaar ook weer via via kennen.
een dorpsfeest wordt bezocht door mensen tussen de 12 en de 65 jaar zo'n beetje. complete gezinnen die ff komen kijken, biertje drinken etc.
de sfeer op die dorpsfeesten is vaak heel goed, en er is grote sociale controle.

vechtpartijtjes zijn vaak dronken boeren die ruzie hebben over wie zijn vader de beste melk-koeien heeft. dan heb je twee lamme gasten die elkaar proberen te slaan maar waar vaak snel mensen tussenbeide komen.

ik denk dat de organisatie en barpersoneel al genoeg zijn om de orde te bewaren. misschien een plaatselijke agent die ook even rondloopt.

de ME naar een dorpsfeest sturen is hetzelfde als 10 apache's op iemand afsturen die door rood licht rijdt.

ikzelf heb ook geregeld een dorpsfeest meegemaakt, niet mijn ding die zuipende lompe boeren, maar gewelddadig nee...

en daarnaast heeft niet alleen de politie monopolie op geweld, leger ook, eigenlijk de staat zelf.
alleen geweld moet wel gepast en rechtvaardig zijn.

en kevin, kijk ff dat stukje na over proportionaliteitsbeginsel, 14 jarige meisjes neermeppen is buitenproportioneel.
moet zo'n hufter eens doen als die alleen is, kijken of hij dan nog zo stoer is als de broer van dat meisje ff verhaal komt halen....
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:23:11 #189
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38116216
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:18 schreef Goed_Gek het volgende:
vechtpartijtjes zijn vaak dronken boeren die ruzie hebben over wie zijn vader de beste melk-koeien heeft.
Wat ik begrepen had was dat vechtpartijen gewoon onderdeel zijn van 't boerenvermaak. Hoort er gewoon bij, en soms loopt 't uit de hand, en nou ja, dat gebeurt wel eens. Soit.
pi_38121152
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:18 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

jij kent dus dorpsfeesten niet he.

in zo'n dorp kent iedereen elkaar. verschillende vriendengroepen die elkaar ook weer via via kennen.
een dorpsfeest wordt bezocht door mensen tussen de 12 en de 65 jaar zo'n beetje. complete gezinnen die ff komen kijken, biertje drinken etc.
de sfeer op die dorpsfeesten is vaak heel goed, en er is grote sociale controle.

vechtpartijtjes zijn vaak dronken boeren die ruzie hebben over wie zijn vader de beste melk-koeien heeft. dan heb je twee lamme gasten die elkaar proberen te slaan maar waar vaak snel mensen tussenbeide komen.

ik denk dat de organisatie en barpersoneel al genoeg zijn om de orde te bewaren. misschien een plaatselijke agent die ook even rondloopt.

de ME naar een dorpsfeest sturen is hetzelfde als 10 apache's op iemand afsturen die door rood licht rijdt.

ikzelf heb ook geregeld een dorpsfeest meegemaakt, niet mijn ding die zuipende lompe boeren, maar gewelddadig nee...

en kevin, kijk ff dat stukje na over proportionaliteitsbeginsel, 14 jarige meisjes neermeppen is buitenproportioneel.
moet zo'n hufter eens doen als die alleen is, kijken of hij dan nog zo stoer is als de broer van dat meisje ff verhaal komt halen....
Je moet je toch echt eens verdiepen in het proportionaliteitsbeginsel, een 14 jarig meisje neerslaan kan heel proportioneel zijn.
Als 1 klap met de wapenstok genoeg is om het verzet of geweld van haar (in hoeverre dat aanwezig geweest is weten we niet, dat wordt nog onderzocht) te breken is dat 100% proportioneel en subsidiar!!
Het proportionaliteitsbeginsel zegt helemaal niets over leeftijd oid.

En over dit
"Moet zo'n hufter eens doen als die alleen is, kijken of hij dan nog zo stoer is als de broer van dat meisje ff verhaal komt halen...."
  dinsdag 23 mei 2006 @ 16:35:36 #191
147928 Goed_Gek
pi_38127534
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:51 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Je moet je toch echt eens verdiepen in het proportionaliteitsbeginsel, een 14 jarig meisje neerslaan kan heel proportioneel zijn.
Als 1 klap met de wapenstok genoeg is om het verzet of geweld van haar (in hoeverre dat aanwezig geweest is weten we niet, dat wordt nog onderzocht) te breken is dat 100% proportioneel en subsidiar!!
Het proportionaliteitsbeginsel zegt helemaal niets over leeftijd oid.

En over dit
"Moet zo'n hufter eens doen als die alleen is, kijken of hij dan nog zo stoer is als de broer van dat meisje ff verhaal komt halen...."
het verzet van een 14 jarig meisje.
wat ben jij voor gefrustreerde loser zeg. dorpsmeisjes van 14 gaan echt niet rellend op een linie ME af.
ben je zo achterlijk dat je dat niet doorhebt? en daarnaast. een beetje persoon duwt zo'n klein ding aan de kant, dat is proportioneel geweld.
mensen die 14 jarige meisjes in elkaar slaan met een wapenstok zijn gewoon onpopulaire mensen die ws sinds hun schooltijd al gepest worden en nu hun frustraties botvieren op jonge meisjes
pi_38128149
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 16:35 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

het verzet van een 14 jarig meisje.
wat ben jij voor gefrustreerde loser zeg. dorpsmeisjes van 14 gaan echt niet rellend op een linie ME af.
ben je zo achterlijk dat je dat niet doorhebt? en daarnaast. een beetje persoon duwt zo'n klein ding aan de kant, dat is proportioneel geweld.
mensen die 14 jarige meisjes in elkaar slaan met een wapenstok zijn gewoon onpopulaire mensen die ws sinds hun schooltijd al gepest worden en nu hun frustraties botvieren op jonge meisjes
Gelukkig heb ik iets meer verstand van het Nederlands recht en dan in het bijzonder het strafrecht en de strafvordering dan jij, ook de geweldsinstructie van de politie ken ik vrij goed.

Jij snapt niet hoe het werkt, zo simpel is het.
Het is de Mobiele Eenheid pannekoek, het is niet de wijkagent die polshoogte komt nemen.
Er komt een charge want er is gezegd dat er geweld wordt gebruikt indien men niet voldoet aan dit bevel op vordering.
Blijven staan gedurende een charge is gewoon klappen opvangen met de lange lat.
Dan gaat het excuus: "Ik heb niks gedaan dus ik blijf mooi staan" niet echt op, dan ben je gewoon stom.
pi_38128859
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 16:51 schreef kevin85 het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik iets meer verstand van het Nederlands recht en dan in het bijzonder het strafrecht en de strafvordering dan jij, ook de geweldsinstructie van de politie ken ik vrij goed.

Jij snapt niet hoe het werkt, zo simpel is het.
Het is de Mobiele Eenheid pannekoek, het is niet de wijkagent die polshoogte komt nemen.
Er komt een charge want er is gezegd dat er geweld wordt gebruikt indien men niet voldoet aan dit bevel op vordering.
Blijven staan gedurende een charge is gewoon klappen opvangen met de lange lat.
Dan gaat het excuus: "Ik heb niks gedaan dus ik blijf mooi staan" niet echt op, dan ben je gewoon stom.
Ach, dus als de ME zegt "spring in het kanaal" en dat bevel wordt niet opgevolgd dan is elk geweld proportioneel? Een 14 jarig meisje dat geslagen wordt door een tot op zijn botten gewapende ME'er is proportioneel?

Lekker, dat zulke simpele zielen onze wetten moeten handhaven...

Maar goed, als dit de heersende mentaliteit bij de politie wordt dan wordt het werk voor alle politiemensen, ook goedwillende, in de toekomst heel moeilijk. Misschien moet men daar dan maar "the hard way" achter komen.
pi_38129060
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 16:51 schreef kevin85 het volgende:

Diezelfde M.E. die zovaak verantwoordelijk is voor buitenproportionele escalatie van ongeregeldheden? Die recentelijk ettelijke keren op de vingers is getikt voor het gebruik van niet proportionele maatregelen, en zelfs voor regelrechte provocatie? De M.E., die daar niets te zoeken had maar door een paranoide burgemeester op zaterdagavond daar neergezet is, met klaarblijkelijk de nodige frustraties bij de politie-haantjes tot gevolg?

Dat we dat even helder hebben.
pi_38129140
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:10 schreef Jalu het volgende:
Ach, dus als de ME zegt "spring in het kanaal" en dat bevel wordt niet opgevolgd dan is elk geweld proportioneel? Een 14 jarig meisje dat geslagen wordt door een tot op zijn botten gewapende ME'er is proportioneel?

Lekker, zulke dat zulke simpele zielen onze wetten moeten handhaven...

Maar goed, als dit de heersende mentaliteit bij de politie wordt dan wordt het werk voor alle politiemensen, ook goedwillende, in de toekomst heel moeilijk. Misschien moet men daar dan maar "the hard way" achter komen.
Ach..
Daar is de nationale politiehater ook weer.
Je bent weer lekker demagogisch bezig heb ik alweer door, verrassend

Hetgeen ik heb gezegd is dat het slaan van een 14 jarig meisje niet per definitie niet-proportioneel is.
Wanneer er een charge wordt uitgevoerd is het gewoon vegen, de tijd van praten is dan over..
Het klinkt heel erg dirty harry, maar op dat moment wordt er kennelijk niet geluisterd naar het bevel 'op te rotten' en is dit de concequentie.

Je ziet bij voetbalrellen ook dat iedereen zich uit de voeten maakt bij een charge, zou dat een reden hebben?

Ik impliceer overigens niet (mark my words) dat dit betrekking heeft gehad op DIT hele voorval, ik was er zelf niet bij dus geen geen waardeoordeel.
Ik zeg alleen dat het niet per definitie niet-proportioneel is.
pi_38129198
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:16 schreef Jalu het volgende:

[..]

Diezelfde M.E. die zovaak verantwoordelijk is voor buitenproportionele escalatie van ongeregeldheden? Die recentelijk ettelijke keren op de vingers is getikt voor het gebruik van niet proportionele maatregelen, en zelfs voor regelrechte provocatie? De M.E., die daar niets te zoeken had maar door een paranoide burgemeester op zaterdagavond daar neergezet is, met klaarblijkelijk de nodige frustraties bij de politie-haantjes tot gevolg?

Dat we dat even helder hebben.
Bron?
Onderbouwing?

Kom overigens alsjeblieft niet aan met de nationale ombudsman, die hoeven we namelijk per definitie niet serieus te nemen aangezien het hier iemand betreft die 0,0 % feeling heeft met welk politieoptreden dan ook.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 17:24:07 #197
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_38129314
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:21 schreef kevin85 het volgende:
Kom overigens alsjeblieft niet aan met de nationale ombudsman, die hoeven we namelijk per definitie niet serieus te nemen aangezien het hier iemand betreft die 0,0 % feeling heeft met welk politieoptreden dan ook.
WTF? De nationale ombudsman is een overheidsorganisatie, die een onafhankelijk oordeel uitspreekt. Als politiemensen zich boven de overheid stellen, dan is dat wat mij betreft foute boel...
pi_38129321
Bij deze laat ik het ook in dit topic.
Ik wacht op de onderzoeksresultaten, dat lijkt me het beste.
Ik hoef niemand hier te overtuigen (dat lukt me toch niet) ik probeer alleen een nuance aan te brengen in de eenzijdige berichtgeving in de media.

Wanneer achteraf blijkt dat hier buiten-proportioneel geweld is gebruikt zal ik de laatste zijn die een probleem maakt van strafrechtelijke maatregelen tegen de overtreders.

Gegroet!
pi_38129498
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:24 schreef gronk het volgende:

[..]

WTF? De nationale ombudsman is een overheidsorganisatie, die een onafhankelijk oordeel uitspreekt. Als politiemensen zich boven de overheid stellen, dan is dat wat mij betreft foute boel...
En daar heb je precies het probleem van (een deel van) de politie in Nederland te pakken...

Maar goed, de reaktie van kevin85 zegt eigenlijk wel genoeg: niemand heeft genoeg feeling met het politiewerk behalve de politiemensen zelf. En dus mag er eigenlijk niemand iets aan te merken hebben op de politie, want niemand heeft er immers feeling mee.

Een politiekorps dat zo in de maatschappij staat ben je als maatschappij liever kwijt dan rijk; het middel wordt op een gegeven moment misschien wel erger dan de kwaal. Politiemensen (ambtenaren in het algemeen eigenlijk) houden elkaar vrijwel altijd de hand boven het hoofd, dat is een publiek geheim, en zo worden er enorm veel misstanden onder het tapijt geveegd.
pi_38129659
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:24 schreef kevin85 het volgende:

Ik hoef niemand hier te overtuigen (dat lukt me toch niet) ik probeer alleen een nuance aan te brengen in de eenzijdige berichtgeving in de media.
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:21 schreef kevin85 het volgende:

Prima nuance.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')