Dat was vooral dat dat een nauwe doorgang was en het niet duidelijk was dat er een ambulance doormoest, heb ik gehoord. Dat was geen opzet of onwil.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:51 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Maar die 50 lui die die ambulance tegenhielden staan niet op die foto's. Daar moest duidelijk wel hard tegen worden opgetreed.
Ik hoor ook zoveel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat was vooral dat dat een nauwe doorgang was en het niet duidelijk was dat er een ambulance doormoest, heb ik gehoord. Dat was geen opzet of onwil.
Ik ken het terrein en kan het me voorstellen.quote:
En die lui die gingen rellen toen één van hun vrienden werd opgepakt. Die staan ook niet op die foto's.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik ken het terrein en kan het me voorstellen.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:28 schreef Gebleekte het volgende:
trouwens black_sabbath je doet wel alsof je er erg veel van weet zegde ME is altijd op ruzie uit volgens jou
ze lokken het uit en ze zijn blij als ze lekker hebben gemat, tuurlijk jongen
Met je populistische onzinpraatjes.
![]()
Ech wel:quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:04 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
En die lui die gingen rellen toen één van hun vrienden werd opgepakt. Die staan ook niet op die foto's.
Je zit er echt mee of nietquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ech wel:
http://www.pixagogo.nl/Ph(...)rQ!tNh2SIIWY98VczXSZ
Maar het zijn ook mensen met kinderen, en geen monsters.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:06 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
De meeste ME'ers houden wel van een relletje ja. Vooral tegen een grote menigte waarvan het meerendeel weinig kwaad in de zin heeft want dan is het risico wat minder groot.
Maar zoals overal heb je te maken met mensen. Sommige wat beter bestand tegen de verleiding van de macht dan anderen. Bovendien kun je je met de gedachte troosten dat ook de ME er wel eens aardig van langs krijgt en weinig anders rest dan de hazepad-manoeuvre.
Wie overigens ontkent dat er onevenredig veel opgefokte machtswellustelingen bij de ME rondlopen heeft er weinig mee te maken gehad. Aan de andere kant, wellicht probeert zo iemand op die manier macht en autoriteit uit te stralen teneinde niet naar zn knuppeltje te hoeven grijpen. Waarheid zal ergens in het midden liggen denk ik.
net als de 'relschoppers' in dit gevalquote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:10 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Maar het zijn ook mensen met kinderen, en geen monsters.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ach, het zijn voor een groot deel doorgesnoven hooligans in uniform. Dat bevestigen ze zelf ook. (Ja ik ken een aantal (ex)ME-ers). Daar lieg ik niets aan
Gaat de haagse politie nu ook al de rodney-king video naspelenquote:***************************************
Politie Haaglanden weer in opspraak
` Het politiekorps Hollands Midden gaat
onderzoek doen naar het optreden van
politieagenten van het korps Haaglanden
tijdens Koninginnenach in Den Haag.Op
amateurbeelden staat dat een agent een
jongen slaat en schopt,terwijl die door
collega's in bedwang wordt gehouden.
Drie agenten in burger hadden de jongen
vast,toen de vierde agent hem een klap
in zijn gezicht en een schop gaf.
De hoofdofficier van justitie laat het
onderzoek uitvoeren door de politie van
Hollands Midden,om de onafhankelijkheid
te waarborgen.Het korps Haaglanden kwam
onlangs al in opspraak,omdat ME'ers in
Pijnacker hardhandig hadden opgetreden.
mmm, ik zie nou niet zo snel 14-jarige meisjes stenen oppakken en naar de politie gooien, zeker niet boerenmeisjes die worden opgehaald door paps en mams.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:55 schreef kevin85 het volgende:
Het 'grappige' van deze hele discussie vind ik dat wanneer dit in elk willekeurig land gebeurd was de reacties op fok als volgt geweest zouden zijn:
"Zo zouden ze hier ook op moeten treden, de Nederlandse politie is laf"
"Don't mess with the cops"
En zinnen van gelijke strekking.
Verder zijn de verwondingen niet heel erg schokkend vind ik..
Zo zien een paar klappen met de lange lat er altijd uit.
Stenen gooien en niet luisteren naar de Kit?
Tjah.. Dan kun je dit verwachten.
De ex agent en vervent ME'er die ik ken bevestigt het anders ook. Hij hield wel van een rel en gaf toe dat als het eenmaal zover was hij sloeg op alles wat bewoog en er plezier in schepte. De dag erna had ie er dan vaak wel gemengde gevoelens bij omdat ie niet zo goed begreep waarom het uberhaupt zover moest komen. Aldus hijzelfquote:Op dinsdag 16 mei 2006 23:36 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Hou toch op man..![]()
Het zijn doodnormale politiemensen die de ME ernaast doen.
De Me zit wel dusdanig hoog in de geweldsspiraal dat er sneller tikken worden uitgedeeld, maarjah.. ze worden niet voor niets ingezet.
Als de politie tegen jou zegt dat je iets moet doen, en je doet het niet, dan worden ze vervelend. Raar he?quote:Op woensdag 17 mei 2006 02:26 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
vorige week zelf ook nog ff gemerkt hoe lekker de politie tekeer kan gaan als ze hun zin niet krijgen.
daarnaast is het ook zo dat meer dan 75% van de klachten over de politie positief uitvalt voor de politie...vriendjespolitiek en zo
Nogal onverstandig en voorbarig aangezien het onderzoek nog loopt.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:01 schreef Dutch_Courage het volgende:
Ik zag net op het journaal dat de Burgemeester van Pijnacker zijn excuses heeft aangeboden. Ik weet niet of dat gisteren al bekend was.
Dat is per geval afhandelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 17 mei 2006 07:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
De ex agent en vervent ME'er die ik ken bevestigt het anders ook. Hij hield wel van een rel en gaf toe dat als het eenmaal zover was hij sloeg op alles wat bewoog en er plezier in schepte. De dag erna had ie er dan vaak wel gemengde gevoelens bij omdat ie niet zo goed begreep waarom het uberhaupt zover moest komen. Aldus hijzelf
Ja het willen pakken van je fietsquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:51 schreef kevin85 het volgende:
Er moet wel degelijk een flinke aanleiding bestaan wil de lange lat gebruikt gaan worden.
Of het plegen van de halsmisdrijven "shoarma eten" en "naar huis fietsen".quote:
De vriendin van de agent moet het hebben uitgemaakt, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:51 schreef kevin85 het volgende:
Er moet wel degelijk een flinke aanleiding bestaan wil de lange lat gebruikt gaan worden.
Meneer weet dondersgoed dat hij de ME heeft ingezet vanwege een grove inschattingsfout vooraf gaande aan de feestelijkheden. Er was dus ten eerste absoluut al geen aanleiding om de ME uberhaupt in Pijnacker te stationeren. En hij weet dat de ME tijdens de matpartij zijn boekje gruwelijk te buiten is gegaan. Bovendien weet hij ook dat de complete bevolking van Pijnacker tegen hem is en vind dat hij de mist in is gegaan. Dan zijn dit alles behalve onverstandige en voorbarige conclusies. Zeker als je ook nog bedenkt dat hij de schijn ernstig tegen heeft wat betreft zijn eigen vroegtijdige vertrek en het "toevallige" vroegtijdige vertrek van zijn dochtertje.quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:49 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Nogal onverstandig en voorbarig aangezien het onderzoek nog loopt.
Ga dan in op wat scorpie zegt. En maar blijven zeggen dat het een schande is van die shoarmatent blijft ook vervelend. Ik heb al 100 x gezegd dat daar een gozer zat die een baksteen door de ruit van een politie-auto probeerde te gooien. Volkomen terecht dus dat ze hem eruit hebben gehaald.quote:Of het plegen van de halsmisdrijven "shoarma eten" en "naar huis fietsen".
Jaja, 3 uur later greep de ME in, hahaha!!!quote:Op zondag 21 mei 2006 02:48 schreef progrock het volgende:
Jaja, rap verbroedert!!! Thanks, Ali B. Hahaha!!!
"Verwijderd (sic) u, of geweld zal worden gebruikt" lijkt me weinig anders dan een bedreiging, vind je zelf ook niet? Net zoiets als "geef me je geld of ik schiet", en dan op de begrafenis stellen dat het de dode zijn eigen schuld is; had hij maar moeten luisteren.quote:Op maandag 22 mei 2006 00:10 schreef kevin85 het volgende:
Nou Goed_Gek..
Omdat je wil weten wanneer het nodig is een meisje een klap met de wapenstok te geven.
Zoek maar eens op wat een charge is.
Daarnaast mag je opzoeken wat de volgende zit inhoudt:
Verwijderd u, of geweld zal worden gebruikt.
En nogmaals.
Ik was er net zo min als jij bij dus tot zover mijn bijdrage aan dit topic.
Jaa..quote:Op maandag 22 mei 2006 01:31 schreef heiden6 het volgende:
[..]
"Verwijderd (sic) u, of geweld zal worden gebruikt" lijkt me weinig anders dan een bedreiging, vind je zelf ook niet? Net zoiets als "geef me je geld of ik schiet", en dan op de begrafenis stellen dat het de dode zijn eigen schuld is; had hij maar moeten luisteren.![]()
Inderdaad, allebei bedreiging.quote:Op maandag 22 mei 2006 02:25 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Jaa..
Dat is inderdaad precies hetzelfde.![]()
![]()
Dat is jouw mening. Bovendien maak je gebruik van een cirkelredenatie.quote:Feit is echter alleen dat de politie in Nederland het geweldsmonopolie heeft en het dus gerechtvaardigd is.
Sinds wanneer is dát een rechtvaardiging voor excessief geweld?quote:Op maandag 22 mei 2006 02:25 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Jaa..
Dat is inderdaad precies hetzelfde.![]()
![]()
Feit is echter alleen dat de politie in Nederland het geweldsmonopolie heeft en het dus gerechtvaardigd is.
'regels zijn regels'.quote:Op maandag 22 mei 2006 06:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dát een rechtvaardiging voor excessief geweld?
Was jij erbij dan?quote:Op maandag 22 mei 2006 06:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dát een rechtvaardiging voor excessief geweld?
Dit is écht een drogreden eerste klas.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:58 schreef Loveless85 het volgende:
pff wat een geouwehoer in dit topic, tuurlijk maakt de ME weleens foutjes, maar er zal daar ook op dat feest weleens wat fout gegaan zijn.
Ja, sorry hoor, maar vind je dat vergelijkbare feesten? Vergelijkbare muziek? Vergelijkbaar publiek?quote:Ik ben zelf weleens op feesten geweest waar de aggressie in de lucht hing (Nightmare in Rotterdam, Nightmare Outdoor)
De schuld van de media?quote:en waar om de 15 minuten gasten en elkaar stonden te trekken. En dan kwam ook de ME pas tegen het einde om de mensen naar huis te begeleiden...
Dus die gasten gaan echt niet met zn allen tegelijk als unit een heel veld vol 14-jarigen leegvegen, tuurlijk zullen dr wat kiddies tussen gezeten hebben, maar de media trek dat aspect weer enorm naar voren..
jij kent dus dorpsfeesten niet he.quote:Op maandag 22 mei 2006 20:58 schreef Loveless85 het volgende:
pff wat een geouwehoer in dit topic, tuurlijk maakt de ME weleens foutjes, maar er zal daar ook op dat feest weleens wat fout gegaan zijn.
Ik ben zelf weleens op feesten geweest waar de aggressie in de lucht hing (Nightmare in Rotterdam, Nightmare Outdoor) en waar om de 15 minuten gasten en elkaar stonden te trekken. En dan kwam ook de ME pas tegen het einde om de mensen naar huis te begeleiden...
Dus die gasten gaan echt niet met zn allen tegelijk als unit een heel veld vol 14-jarigen leegvegen, tuurlijk zullen dr wat kiddies tussen gezeten hebben, maar de media trek dat aspect weer enorm naar voren..
Wat ik begrepen had was dat vechtpartijen gewoon onderdeel zijn van 't boerenvermaak. Hoort er gewoon bij, en soms loopt 't uit de hand, en nou ja, dat gebeurt wel eens. Soit.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:18 schreef Goed_Gek het volgende:
vechtpartijtjes zijn vaak dronken boeren die ruzie hebben over wie zijn vader de beste melk-koeien heeft.
Je moet je toch echt eens verdiepen in het proportionaliteitsbeginsel, een 14 jarig meisje neerslaan kan heel proportioneel zijn.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:18 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
jij kent dus dorpsfeesten niet he.
in zo'n dorp kent iedereen elkaar. verschillende vriendengroepen die elkaar ook weer via via kennen.
een dorpsfeest wordt bezocht door mensen tussen de 12 en de 65 jaar zo'n beetje. complete gezinnen die ff komen kijken, biertje drinken etc.
de sfeer op die dorpsfeesten is vaak heel goed, en er is grote sociale controle.
vechtpartijtjes zijn vaak dronken boeren die ruzie hebben over wie zijn vader de beste melk-koeien heeft. dan heb je twee lamme gasten die elkaar proberen te slaan maar waar vaak snel mensen tussenbeide komen.
ik denk dat de organisatie en barpersoneel al genoeg zijn om de orde te bewaren. misschien een plaatselijke agent die ook even rondloopt.
de ME naar een dorpsfeest sturen is hetzelfde als 10 apache's op iemand afsturen die door rood licht rijdt.
ikzelf heb ook geregeld een dorpsfeest meegemaakt, niet mijn ding die zuipende lompe boeren, maar gewelddadig nee...
en kevin, kijk ff dat stukje na over proportionaliteitsbeginsel, 14 jarige meisjes neermeppen is buitenproportioneel.
moet zo'n hufter eens doen als die alleen is, kijken of hij dan nog zo stoer is als de broer van dat meisje ff verhaal komt halen....
het verzet van een 14 jarig meisje.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:51 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Je moet je toch echt eens verdiepen in het proportionaliteitsbeginsel, een 14 jarig meisje neerslaan kan heel proportioneel zijn.
Als 1 klap met de wapenstok genoeg is om het verzet of geweld van haar (in hoeverre dat aanwezig geweest is weten we niet, dat wordt nog onderzocht) te breken is dat 100% proportioneel en subsidiar!!
Het proportionaliteitsbeginsel zegt helemaal niets over leeftijd oid.
En over dit
"Moet zo'n hufter eens doen als die alleen is, kijken of hij dan nog zo stoer is als de broer van dat meisje ff verhaal komt halen...."
![]()
Gelukkig heb ik iets meer verstand van het Nederlands recht en dan in het bijzonder het strafrecht en de strafvordering dan jij, ook de geweldsinstructie van de politie ken ik vrij goed.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:35 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
het verzet van een 14 jarig meisje.
wat ben jij voor gefrustreerde loser zeg. dorpsmeisjes van 14 gaan echt niet rellend op een linie ME af.
ben je zo achterlijk dat je dat niet doorhebt? en daarnaast. een beetje persoon duwt zo'n klein ding aan de kant, dat is proportioneel geweld.
mensen die 14 jarige meisjes in elkaar slaan met een wapenstok zijn gewoon onpopulaire mensen die ws sinds hun schooltijd al gepest worden en nu hun frustraties botvieren op jonge meisjes
Ach, dus als de ME zegt "spring in het kanaal" en dat bevel wordt niet opgevolgd dan is elk geweld proportioneel? Een 14 jarig meisje dat geslagen wordt door een tot op zijn botten gewapende ME'er is proportioneel?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:51 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik iets meer verstand van het Nederlands recht en dan in het bijzonder het strafrecht en de strafvordering dan jij, ook de geweldsinstructie van de politie ken ik vrij goed.
Jij snapt niet hoe het werkt, zo simpel is het.
Het is de Mobiele Eenheid pannekoek, het is niet de wijkagent die polshoogte komt nemen.![]()
Er komt een charge want er is gezegd dat er geweld wordt gebruikt indien men niet voldoet aan dit bevel op vordering.
Blijven staan gedurende een charge is gewoon klappen opvangen met de lange lat.
Dan gaat het excuus: "Ik heb niks gedaan dus ik blijf mooi staan" niet echt op, dan ben je gewoon stom.
Diezelfde M.E. die zovaak verantwoordelijk is voor buitenproportionele escalatie van ongeregeldheden? Die recentelijk ettelijke keren op de vingers is getikt voor het gebruik van niet proportionele maatregelen, en zelfs voor regelrechte provocatie? De M.E., die daar niets te zoeken had maar door een paranoide burgemeester op zaterdagavond daar neergezet is, met klaarblijkelijk de nodige frustraties bij de politie-haantjes tot gevolg?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:51 schreef kevin85 het volgende:
Het is de Mobiele Eenheid pannekoek, het is niet de wijkagent die polshoogte komt nemen.![]()
Ach..quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:10 schreef Jalu het volgende:
Ach, dus als de ME zegt "spring in het kanaal" en dat bevel wordt niet opgevolgd dan is elk geweld proportioneel? Een 14 jarig meisje dat geslagen wordt door een tot op zijn botten gewapende ME'er is proportioneel?
Lekker, zulke dat zulke simpele zielen onze wetten moeten handhaven...
Maar goed, als dit de heersende mentaliteit bij de politie wordt dan wordt het werk voor alle politiemensen, ook goedwillende, in de toekomst heel moeilijk. Misschien moet men daar dan maar "the hard way" achter komen.
Bron?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:16 schreef Jalu het volgende:
[..]
Diezelfde M.E. die zovaak verantwoordelijk is voor buitenproportionele escalatie van ongeregeldheden? Die recentelijk ettelijke keren op de vingers is getikt voor het gebruik van niet proportionele maatregelen, en zelfs voor regelrechte provocatie? De M.E., die daar niets te zoeken had maar door een paranoide burgemeester op zaterdagavond daar neergezet is, met klaarblijkelijk de nodige frustraties bij de politie-haantjes tot gevolg?
Dat we dat even helder hebben.
WTF? De nationale ombudsman is een overheidsorganisatie, die een onafhankelijk oordeel uitspreekt. Als politiemensen zich boven de overheid stellen, dan is dat wat mij betreft foute boel...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:21 schreef kevin85 het volgende:
Kom overigens alsjeblieft niet aan met de nationale ombudsman, die hoeven we namelijk per definitie niet serieus te nemen aangezien het hier iemand betreft die 0,0 % feeling heeft met welk politieoptreden dan ook.
En daar heb je precies het probleem van (een deel van) de politie in Nederland te pakken...quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:24 schreef gronk het volgende:
[..]
WTF? De nationale ombudsman is een overheidsorganisatie, die een onafhankelijk oordeel uitspreekt. Als politiemensen zich boven de overheid stellen, dan is dat wat mij betreft foute boel...
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:24 schreef kevin85 het volgende:
Ik hoef niemand hier te overtuigen (dat lukt me toch niet) ik probeer alleen een nuance aan te brengen in de eenzijdige berichtgeving in de media.
Prima nuance.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:21 schreef kevin85 het volgende:
Kom overigens alsjeblieft niet aan met de nationale ombudsman, die hoeven we namelijk per definitie niet serieus te nemen aangezien het hier iemand betreft die 0,0 % feeling heeft met welk politieoptreden dan ook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |