gewoon weer terugruilen na de actie en aantonen dat je heel ergens anders stondquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ben jij mooi de lul als je je shirtje ruilt. Van ruilen komt huilen...
natuurlijk wel, ik neem aan dat de betekenis van die nummers niet op de website zal staan, tijdens een evt rechtzaak zal het dus gaan om agent 007 die hij enkel kent als Bond, hij kan dan dus niet meer als getuige optreden want hij zag Bond heel ergens anders staan als het incident waar agent 007 bij betrokken was.quote:[..]
De commandant herkent z'n mannen en vrouwen nu ook niet aan de nummers. Dus dat hoeft ie dan ook niet te kunnen.
gewoon geen nummersquote:[..]
Gewoon nummers wisselen dan toch? Geen probleem. Die met die snor en die schele weten ze toch wel te vinden, met of zonder nummer
nou daar gaat het mij helemaal niet om, er wordt hier geclaimed dat ze het niet willen omdat ze iets te verbergen zouden hebbenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik kan zo snel niets googlen. Maar het gaat er ook niet om of de agenten het fijn vinden. Het gaat erom dat onnodig geweld ingeperkt wordt en dat het het hooligangedrag van ME-ers beperkt.
Heel veel meer was het niet. Het gaat er om dat ze te makkelijk op actie overgingen en daarna buitensporig te werk zijn gegaan. Over dat groepje relschoppers hoor je mij niet. Wel over het excessieve geweld tegen de vele honderden die er geen reet mee te maken hadden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
een plastic beker
nou daar geloof ik dus helemaal nix van
Ach, het zijn voor een groot deel doorgesnoven hooligans in uniform. Dat bevestigen ze zelf ook. (Ja ik ken een aantal (ex)ME-ers). Daar lieg ik niets aanquote:ik zeg niet dat je niets mag zeggen maar dat het allemaal wel wat genuanceerder mag dan wat hier gepost.
Dat is ook mijn punt. Bij hooligans en demonstraties van bekende relschoppers zijn ze ook hartstikke op hun plaats. Maar hier hadden ze duidelijk niets te zoeken en zijn ze hun boekje enorm te buiten gegaan.quote:het zijn gewoon wat hardere jongens en meisjes waar je geen grappen mee moet uithalen, misschien dom om die bij zo'n feest neer te zetten want ze hebben een bepaalde manier van handelen ... bij hooligans kom je bv ook niet ver met vriendelijk verzoeken of je weg wil gaan.
Dat is dan ook mijn voornaamste punt. Maar daarnaast denk ik dat het geen kwaad kan om de ME als geheel eens kritisch onder de loep te nemen. Want het is duidelijk dat ze vaker hun boekje te buiten gaan. Dat ze hardhandig zijn dat is hun werk. Dat ze buiten de regeltjes gaan is niet hun werk. Toch gebeurd dat vaak. Te vaak.quote:dan vind ik de vraag of ze er uberhaupt hadden moeten zijn of dat de manier van handelen aangepast moet worden interessanter dan een wedstrijdje schelden op de ME
Gelukkig heeft elke mobiele telefoon een camera tegenwoordig.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
gewoon weer terugruilen na de actie en aantonen dat je heel ergens anders stond
Dat is vast wel te reguleren. En anders staat het gewoon op film vaak. Door die telefoontjes oa.quote:natuurlijk wel, ik neem aan dat de betekenis van die nummers niet op de website zal staan, tijdens een evt rechtzaak zal het dus gaan om agent 007 die hij enkel kent als Bond, hij kan dan dus niet meer als getuige optreden want hij zag Bond heel ergens anders staan als het incident waar agent 007 bij betrokken was.
Dan kunnen de "foute" dus gewoon vrij makkelijk hun gang gaan. Lijkt mij geen oplossing.quote:gewoon geen nummers
Laat ik nou altijd in de waan hebben verkeerd dat de ME pas ingrijpt als ze daar opdracht toe hebben gekregen. En als ze tot die tijd emmers bier, blikjes, graspollen of bakstenen over zich uitgegooid krijgen, dan is 't jammer, maar daar heb je die schilden voor.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een doctoraal voor nodig is om te snappen dat de ME de kant waar het gooien geschied uit zal komen. Schietschijf of bewegend doel staat namelijk niet als selectieeis in de vacature voor ME-er vermeld.
Deze reply kan iedereen verwachten als ze over ME'rs zeiken..quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Zo af en toe zijn er van die topics die ik drie keer lees om vervolgens te besluiten dat ik mij niet in zo een vooringenomen omgeving ga begeven. Dit is ook zo een topic maar ik post toch maar even mijn gedachtengang.
Allereerst verwonder ik mij op zijn zachtst gezegd over de opvatting dat als er ME is bij zo een feest het dús fout gaat. Hoe is het mogelijk dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de ME staat te wachten tot met graagte weerloze burgers in puin geslagen kunnen worden. Ik heb een wellicht ontnuchterende mededeling voor die mensen. Wanneer je jezelf gewoon bezig houdt met waar je voor gekomen bent, in casu een feest, zal je tot je eigen verbijstering merken dat zij eigenlijk helemaal geen interesse hebben je. Laat staan dat ze je achterna komen hollen om je te mishandelen. Misschien moeten de mensen eens gaan wennen aan de aanwezigheid van de ME zonder dat ze er van uit gaan dat de ME daadwerkelijk wordt ingezet. Het is toch ook niet zo dat wanneer de brandweer door de straat rijdt ze direct ongevraagd met water gaan spuiten of iedereen spontaan zijn huis in de fik steekt met de achterliggende gedachte dat de brandweer die reactie oproept?
Dat ME-ers hier worden beticht van het vieren van een ME feestje duidt er ook op dat de schrijver van de OP geen enkel inzicht heeft in de ME commandostructuur. Die commandostructuur zal inderdaad de opdracht geven op te treden op het moment dat zijn personeel bekogeld wordt. Wanneer op die manier de aandacht van de ME getrokken wordt kan je die aandacht ook onverdeeld verwachten.
Zelfs op dat moment is er nog niemand tegen een klap aan gelopen. Nu komt bij mij de navolgende vraag op. Wat mankeer je in vredesnaam om, wanneer de projectielen richting de ME vliegen, niet gewoon lekker een stukje er bij vandaan te lopen. Wát mankeer je in vredesnaam! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een doctoraal voor nodig is om te snappen dat de ME de kant waar het gooien geschied uit zal komen. Schietschijf of bewegend doel staat namelijk niet als selectieeis in de vacature voor ME-er vermeld. Dan de volgende vraag. Hoe krijg te het voor elkaar om door een volbepakte ME-er van 100+ kilo te worden ingehaald op je gympies. Ik kan me maar een paar antwoorden voor de geest halen. Blijven staan kijken, van dichtbij gaan roepen hoe akelig je het allemaal vindt verlopen of met een gezicht van ik heb niks gedaan verwachten dat je wel met rust gelaten wordt op het moment dat de linie op je af komt stampen. Zouden die mensen ook hun brandende huis binnen lopen met een gezicht van 'ik heb het toch niet aangestoken' en dan oprecht verwachten dat ze zich niet branden? Het gebeurt mij namelijk nooit dat ik klappen van de politie krijg en ik sta toch model voor de gemiddelde feestganger. Ik houd van feest en muziek; bezoek punkrockconcerten, housefeesten, zomercarnaval, koninginnedag en voetbalevenementen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige evenknie ben van dokter Phil en ruim van tevoren alle onraad zie aankomen. Ik heb alleen één devies. Blijf er bij weg. Loop een andere kant uit. Haal je fiets of auto lekker over een uurtje op in plaats van tegen beter weten in jezelf door een politiecordon te wurmen.
Afsluitend wil ik me in goede harmonie met de gebruiken op FOK! ook nog even wagen aan een ouderwetsch potje koffiedikkijken.
Ik ben benieuwd naar de topictitels wanneer de ME verstek had laten gaan en er zwaar gewonden onder de feestgangers waren gevallen. Hun afwezigheid zou hoon en gesel schier FOK!-breed over de ME afroepen. Net als ik benieuwd ban hoeveel dode Ajaxsupporters er geweest zouden zijn op het moment dat Feijenoordsupporters het station bij de kuip bestormden gewapend met stenen. Ik ben benieuwd hoe groot de brand in Rotterdam geweest zou zijn als niet was ingegrepen bij de huldiging van Feijenoord in '98. Hoeveel mensen zullen worden omgebracht bij het zomercarnaval als dezelfde stad niet blauw geverfd zou zijn met ME. Hoeveel doden illegale houseparties in rokerige fabriekshallen zonder verlichting of vluchtweg al zouden hebben geeist. Misschien is de kritiek die de ME van de immer alles beter wetende Nederlanders krijgt wel een kleine prijs om te betalen voor het voorkomen van dat soort spookscenarios. Het is voor Nederlanders kennelijk fysiek onmogelijk de hand in eigen boezem te steken dus moet íemand de kritiek dragen.
Was je erbij?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:45 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Een van je collega's wordt bijna gewurd
De politie maakt de beslissing een vechtersbaas te arresteren
En daar moeten 150 bezopen idioten zich mee bemoeien, pleur op
De politie deed eindelijk haar werk.
je zal er maar in de buurt wonen.
B'vo voor de plisie
[..]
Als dat normaal gedrag is![]()
Klinkt als openbare geweldpleging
Owja, en jij weet 5 minuten van te voren natuurlijk wanneer dat sein word gegevenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:28 schreef gronk het volgende:
[..]
Laat ik nou altijd in de waan hebben verkeerd dat de ME pas ingrijpt als ze daar opdracht toe hebben gekregen. En als ze tot die tijd emmers bier, blikjes, graspollen of bakstenen over zich uitgegooid krijgen, dan is 't jammer, maar daar heb je die schilden voor.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Owja, en jij weet 5 minuten van te voren natuurlijk wanneer dat sein word gegeven![]()
![]()
Bij alle eerdere varianten van dat feest was er geen ME. De burgemeester claimde bedreigd te zijn, hoorde ik.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Zo af en toe zijn er van die topics die ik drie keer lees om vervolgens te besluiten dat ik mij niet in zo een vooringenomen omgeving ga begeven. Dit is ook zo een topic maar ik post toch maar even mijn gedachtengang.
Allereerst verwonder ik mij op zijn zachtst gezegd over de opvatting dat als er ME is bij zo een feest het dús fout gaat.
Heb je ondertussen TV West gekeken? Leuk hoor, zo'n 15 jarige meid met 15 stokslagen op haar rug. Nou, toppie.quote:Hoe is het mogelijk dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de ME staat te wachten tot met graagte weerloze burgers in puin geslagen kunnen worden.
Je was erbij?quote:Ik heb een wellicht ontnuchterende mededeling voor die mensen. Wanneer je jezelf gewoon bezig houdt met waar je voor gekomen bent, in casu een feest, zal je tot je eigen verbijstering merken dat zij eigenlijk helemaal geen interesse hebben je.
Dus alle klachten van kinderen zijn verzonnen?quote:Laat staan dat ze je achterna komen hollen om je te mishandelen.
Heb je wel eens een ME gezien die niet ingezet werd?quote:Misschien moeten de mensen eens gaan wennen aan de aanwezigheid van de ME zonder dat ze er van uit gaan dat de ME daadwerkelijk wordt ingezet.
Ha - ha.quote:Het is toch ook niet zo dat wanneer de brandweer door de straat rijdt ze direct ongevraagd met water gaan spuiten of iedereen spontaan zijn huis in de fik steekt met de achterliggende gedachte dat de brandweer die reactie oproept?
Natuurlijk niet. Het is dan ook een creatieve TT. Net zoals 'ze hebben zeker iets te verbergenquote:Dat ME-ers hier worden beticht van het vieren van een ME feestje duidt er ook op dat de schrijver van de OP geen enkel inzicht heeft in de ME commandostructuur.
Officieel moeten er zoveel dingen. Officieel staat er zoveel regels geschreven.quote:Die commandostructuur zal inderdaad de opdracht geven op te treden op het moment dat zijn personeel bekogeld wordt. Wanneer op die manier de aandacht van de ME getrokken wordt kan je die aandacht ook onverdeeld verwachten.
quote:Agent gaat eigen gang bij conflicten PDF file - 13MB
POLITIEMENSEN varen te vaak een eigen koers als ze in conflictsituaties
met burgers komen, zoals bij uitgaansgeweld. In plaats daarvan
zouden zij meer gebruik moeten maken van beproefde werkwijzen
om geweld tegen of door de politie te voorkomen.
Anders dan hen is geleerd, gaan agenten bij conflictsituaties meestal
weinig planmatig te werk. Ze handelen naar bevind van zaken
en maken geen gebruik van beproefde methoden. Er is geen
bezinning over wat de beste aanpak zou zijn geweest.
Uit een studie van de Politieacademie in Apeldoorn en Adviesen
Onderzoeksgroep Beke blijkt dat agenten conflictsituaties te
veel zien als incidenten, waar geen algemene handelingsregels voor
gelden. Ten onrechte, het blijkt dat het merendeel van conflictmomenten
ondergebracht kan worden in een aantal terugkerende
standaardsituaties. ANP
Nou, sorry hoor, maar ik heb nu al van 5 mensen gehoord dat ze ook wegliepen naar huis, naar hun fiets, en dan tóch worden andere mensen geslagen. Mensen die gewoon naar huis gingen.quote:Zelfs op dat moment is er nog niemand tegen een klap aan gelopen. Nu komt bij mij de navolgende vraag op. Wat mankeer je in vredesnaam om, wanneer de projectielen richting de ME vliegen, niet gewoon lekker een stukje er bij vandaan te lopen.
Nou, proficiat.quote:Wát mankeer je in vredesnaam! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een doctoraal voor nodig is om te snappen dat de ME de kant waar het gooien geschied uit zal komen.
Bier. Charges. Formaties. Dat moet jij toch weten?quote:Schietschijf of bewegend doel staat namelijk niet als selectieeis in de vacature voor ME-er vermeld. Dan de volgende vraag. Hoe krijg te het voor elkaar om door een volbepakte ME-er van 100+ kilo te worden ingehaald op je gympies.
Dus, je móet gewoon weg van de ME zeg maar, ook al doe je niks?quote:Ik kan me maar een paar antwoorden voor de geest halen. Blijven staan kijken, van dichtbij gaan roepen hoe akelig je het allemaal vindt verlopen of met een gezicht van ik heb niks gedaan verwachten dat je wel met rust gelaten wordt op het moment dat de linie op je af komt stampen.
Ha - ha.quote:Zouden die mensen ook hun brandende huis binnen lopen met een gezicht van 'ik heb het toch niet aangestoken' en dan oprecht verwachten dat ze zich niet branden?
Mij is het óók nog nooit gebeurd. Dat betekend echter niet dat het niet kán gebeuren.quote:Het gebeurt mij namelijk nooit dat ik klappen van de politie krijg en ik sta toch model voor de gemiddelde feestganger.
En als je fiets dan eens toevallig achter de ME staat heb je zeker pech?quote:Ik houd van feest en muziek; bezoek punkrockconcerten, housefeesten, zomercarnaval, koninginnedag en voetbalevenementen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige evenknie ben van dokter Phil en ruim van tevoren alle onraad zie aankomen. Ik heb alleen één devies. Blijf er bij weg. Loop een andere kant uit. Haal je fiets of auto lekker over een uurtje op in plaats van tegen beter weten in jezelf door een politiecordon te wurmen.
Als dit, als dat. Het is nog nooit uit de hand gelopen daar. Het ging altijd goed. Alle voorgaande keren.quote:Afsluitend wil ik me in goede harmonie met de gebruiken op FOK! ook nog even wagen aan een ouderwetsch potje koffiedikkijken.
Ik ben benieuwd naar de topictitels wanneer de ME verstek had laten gaan en er zwaar gewonden onder de feestgangers waren gevallen.
Die 14-jarige waren geen hooligans, dat is net het punt.quote:Hun afwezigheid zou hoon en gesel schier FOK!-breed over de ME afroepen. Net als ik benieuwd ban hoeveel dode Ajaxsupporters er geweest zouden zijn op het moment dat Feijenoordsupporters
Ik vind een 14-jarige in de rug meppen niet echt een kleine prijs. Daarnaast, waarom zou je überhaupt inschattingsfouten niet mogen bekritiseren, maar moeten relativeren met een voetbalwedstrijd?quote:het station bij de kuip bestormden gewapend met stenen. Ik ben benieuwd hoe groot de brand in Rotterdam geweest zou zijn als niet was ingegrepen bij de huldiging van Feijenoord in '98. Hoeveel mensen zullen worden omgebracht bij het zomercarnaval als dezelfde stad niet blauw geverfd zou zijn met ME. Hoeveel doden illegale houseparties in rokerige fabriekshallen zonder verlichting of vluchtweg al zouden hebben geeist. Misschien is de kritiek die de ME van de immer alles beter wetende Nederlanders krijgt wel een kleine prijs
Anders nog iets?quote:om te betalen voor het voorkomen van dat soort spookscenarios. Het is voor Nederlanders kennelijk fysiek onmogelijk de hand in eigen boezem te steken dus moet íemand de kritiek dragen.
Je hoeft het ook niet met me eens te zijn ofzo.quote:
Och, moet ik nu bang worden? Mag ik het niet eens normaal vragen ja?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jezus, wat een kansloze opmerking, ga eens inhoudelijk reageren of hou je mond gewoon![]()
Het gaat hier over in het algemeenquote:
Ja, ikzelf tientallen keren.quote:Heb je wel eens een ME gezien die niet ingezet werd?
Dat moet inderdaad ja. Net als dat je wegmoet als een politie-agent zegt dat je weg moet. Dat heet gezag en het is voor je eigen bestwil om daar weg te gaan als hun dat zeggen.quote:Dus, je móet gewoon weg van de ME zeg maar, ook al doe je niks?
Tof hey, dat jij dat zo even weet. Dat geeft wel aan wat de ME dan voor status heeft, nietwaar?
Nou Yildiz, dat is het nu net. In Pijnacker lopen wel 14 jarige ettbakken rond die al vele malen in aanraking zijn gekomen met justitie. Ik kan het weten want ik kom er regelmatig, en heb er ook vrienden van rond de 18 wonen. Die pestventjes van 14 zijn oud genoeg om stenen naar de politie te gooien hoor. En zo is een bepaalde groep uit Pijnacker ook.quote:Die 14-jarige waren geen hooligans, dat is net het punt
Dat is zo'n beetje mijn punt ja.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:41 schreef Gebleekte het volgende:
Tsja, de ME is nou eenmaal keihard kwa optreden. En die burgemeester had ze helemaal niet moeten roepen.
Okey, ik niet, maar jij woont in de omgeving, dan neem ik dat van je aan.quote:
Ja, dat begrijp ik, en die zullen ongetwijfeld overal zijn, maar die regen klachten komt toch ergens vandaan?quote:[..]
Nou Yildiz, dat is het nu net. In Pijnacker lopen wel 14 jarige ettbakken rond die al vele malen in aanraking zijn gekomen met justitie. Ik kan het weten want ik kom er regelmatig, en heb er ook vrienden van rond de 18 wonen. Die pestventjes van 14 zijn oud genoeg om stenen naar de politie te gooien hoor. En zo is een bepaalde groep uit Pijnacker ook.
Okay. Dat mag.quote:Ff wat belachelijke dingen eruit gehaald
Tsja, een fout die dorpsbewoners maken denk ik. Als de ME waarschuwt dat je weg moet gaan moet je weg gaan, het is voor je eigen bestwil. Voetbalhooligans weten wat ze te wachten staat, deze mensen hier niet. Ze schrikken van het geweld dat er is gebruikt, en denken daarom dat het overmaats is, terwijl het gebruikelijk is voor de ME om zo op te treden. Ook zijn die ME'rs natuurlijk gewend om bij dingen als ADO-Ajax te staan, dus die verwachten wat anders als ze op komen draven. En als er dan ook nog 50 jongeren dingen staan te gooien naar hun, dan lijkt het toch nog op wat ze gewend zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:59 schreef Yildiz het volgende:
Ja, dat begrijp ik, en die zullen ongetwijfeld overal zijn, maar die regen klachten komt toch ergens vandaan?
Tsja, echt een kneus is het. Maar goed er loopt meer van dat soort lui daar rond.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:14 schreef Yildiz het volgende:
Maar dat verhaal van je klasgenootje, das dan wel een beetje jammer van hem.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:53 schreef Gebleekte het volgende:
Nou Yildiz, dat is het nu net. In Pijnacker lopen wel 14 jarige ettbakken rond die al vele malen in aanraking zijn gekomen met justitie. Ik kan het weten want ik kom er regelmatig, en heb er ook vrienden van rond de 18 wonen. Die pestventjes van 14 zijn oud genoeg om stenen naar de politie te gooien hoor. En zo is een bepaalde groep uit Pijnacker ook.
Zo af en toe valt voetbalgeweld volledig in het niet bij uitgaansgeweld. Dat is de reden dat voor ieder groot evenement wel een GBO (grootschalig bijzonder optreden) wordt gestart. Dat is een commandostructuur die de inzet bepaalt van verkeersregeling tot hoog in het geweldsspectrum.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:14 schreef Yildiz het volgende:
Aan de ene kant weet ik ook best wel dat de ME hard is, maar ik weet niet zozeer waarom de ME juist hier is ingezet. Bij vootbalhooligans kan ik het helemaal begrijpen overigens.
Daarnaast, wat voor briefing krijgt de ME van te voren?
Maar dat verhaal van je klasgenootje, das dan wel een beetje jammer van hem.
was jij erbij?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 16:51 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Och, moet ik nu bang worden? Mag ik het niet eens normaal vragen ja?
Trouwens, was jij erbij?
Dat de burgemeester het ook over de ME heeft verbaast me, het zijn in ieder geval mannen die onder zijn verantwoordelijkheid vallen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:28 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dan noemen zowel de kranten als de burgemeester het beestje bij de foute naam. Kan ik me niet voorstellen. Misschien heet het officieel anders, maar het was gewoon wat we iig in de volksmond ME noemen.
quote:ik vind het echt niet normaal welke acties de politie heeft genomen, dat de mensen weg moeten, kan ik nog inkomen, maar dat er zo met mensen omgegaan wordt, daar kan ik niet bij.
er zijn mensen gebeten door honden, bespoten met peperspray en geslagen met een knuppel. en dit terwijl ze stonden te wachten, of gewoon liepen. DIT MAG TOCH NIET GEBEUREN
quote:2 dochters van mij waren ook in de tent, om ca 1.00 uur belde de oudste huilend naar huis dat ze de tent niet uit konden omdat daar een hele politiemacht met met honden en knuppels zogenaamd de orde moesten bewaken door op iedereen te slaan die bewoog en ook hun honden willekeurig te laten bijten. Ik ben direct naar de tent gegaan en trof daar werkelijk een slagveld aan, geflipte agenten, ambulances, huilende en gewonde kinderen die ook gewoon naar buiten wilden maar met stokslagen werden verwelkomt. Toen ik een motoragent aansprak op het gedrag van de politie bij de tent, kreeg ik als antwoord dat het de ME was en niet de politie, dus hij kon er niks aan doen, ja zo weet ik er ook nog een paar als ze mij voortaan aanhouden om een futiliteit.Orde en handhaving zijn prima en keihard nodig maar dan wel op een goede en tactische manier, dit leek meer op een oefening of een avondje lekker afreageren, ik ben benieuwd naar een reactie van de politie.
quote:Onze kinderen gingen voor het eerst naar de tent.Beiden 14 jaar.Leuk avondje uit dachten we...dat liep dramatisch ten einde.Wij als bezorgde ouders hebben de jongens verzocht met ons mee naar huis te gaan, omdat er al geruchten gingen dat het grimmig zou worden buiten.
Worden we de tent "uitgeknuppeld", zoekend met een ander ouderpaar om de 3 kinderen van 14 niet uit het oog te verliezen, vanwege de ME.
Gelukkig zonder kleerscheuren de sportlaan af kunnen komen,elkaar telefonerend weer gevonden en met 5 volwassenen en 3 kinderen fietsten we richting de Shoarma.
Hoek A.Schweitzerlaan/Noordweg stopt zonder aanleiding de ME. 5 stuks knuppelend aangerend,schreeuwend en woest verzochten ze ons terug te gaan.(waarnaartoe??,want bij de rotonde liep ook al ME)
1 kind werd neergeknuppeld. Ambulance moest erbij komen. De andere 2 kinderen huilend ernaast van angst. Volkomen onterecht gebeurde dit.
In en in triest dat dit kon gebeuren. We begrijpen best wel dat er orde gehouden moet worden. Maar niet volwassen mensen die proberen hun kinderen veilig thuis te brengen zomaar aan te vallen.
We hopen ook dat dit niet zomaar op zijn beloop gelaten wordt en dat dit nog een staartje gaat krijgen.
quote:ik zit hier met een dikke wang gister ook door de politie geslagen het ging echt nergens over wij liepen op de sportlaan en toen wij over de rotonde kwamen van rechts de ME dus wij rechtdoor toen kwamen er 2 politie auto's van agter en die riepen dat we moesten door lopen anders lieten ze wel ff de honden los :S wij door lopen en ik liep een beetje achteraan en toen kwam de politie ik rennen en toen zet die die auto voor stap en slaat me met die knuppel boven op me wang ik hoop dat de politie hier echt nog iets van te horen krijgen want dit kan niet er is niet eens echt iets ergs gebeurt in de tent zelf :S
quote:Er waren al knokpartijen in de tent en dan is het wachten op een verdere escalatie na afloop buiten de tent ... logisch dat de politie dit heeft willen voorkomen door iedereen direkt na afloop te verplichten naar huis toe te gaan ... er zijn altijd groepen die zich hier nix van aantrekken en blijven hangen, want het is wel stoer. Dan moet er hard opgetreden worden. De term "schoonvegen" is hierbij goed van toepassing. Tja, en dat er dan onschuldige mensen klappen krijgen is niet meer dan een logisch gevolg. Niemand heeft een bordje om zijn nek hangen met "ik heb nix gedaan" ... het is triest dat zoiets gebeurt, maar tegenwoordig kijk ik er niet gek meer van op ... het komt mij een beetje vreemd over dat niemand iets gedaan heeft, behalve de politie. Hadden er niet meer slachtoffers gevallen als de politie iedereen zijn gang had laten gaan na afloop van het feest ??? Denk daar maar eens over na
quote:We waren bij de tent; wilden naar huis gaan, komen we buiten allemaal politie achter ons aan slaan met die knuppels helemaal los gaan en toen stond iedereen heel rustig en op een gegeven moment begon iedereen te rennen voor leven omdat politie honden waren los gelaten mensen die heel langzaam konden rennen werden gepakt en gebeten door die honden en iedereen die bij de politie in de buurt kwam kreeg klappen met zo’n knuppel; mensen die echt tegenwerkten werden met tieribs vastgebonden en die lagen op de grond te spartelen als kikkervisjes allemaal ME – busjes kwam eraan en ambulances; als je je fiets wilde pakken werd je helemaal geslagen, om een uur of 3 hadden wij eindelijk de fietsen en snel weggereden overal op straat hielden ze je tegen ze draaiden helemaal door! BELACHELIJK! zometeen aangifte doen; laat horen dat dit niet kan!
quote:Zoals jullie in de brief lezen staat in het laatste deel een slachtoffer. Dat slachtoffer was ik wij fietsen rustig naar shoarma tent om ff een lekker broodje te halen maar onderweg (tussen het politie burea en de tent stuiten we tegen een M.E busje en wat politie. Ik reed voorop en kreeg meerdere klappen ook al heb ik niks gedaan. Mijn ouders waren erbij en mochten niks doen ook onze fietsen lieten ze gewoon liggen. Je ziet een hele afdruk op me buik staan van de knuppel. De andere zie je niet duidelijk meer. Ik vind dit echt heel erg raar dat pijnacker zo omgaat met hun mensen. Gedraag je je normaal wordt je alsnog gepakt. Dan niet door so'n kk hond dan wel door iemand die denkt dat hij heel wat is met se knuppel en schild en helm. Ik kan dit nog steeds niet begrijpen. De tent is voor vele afgelopen na dit incident.
let vooral op hoevaak het woordje kind voorbij komtquote:ik ben één van de ooggetuigen, ik heb een deel zien gebeuren maar helaas had ik op dit moment niet bij stil gestaan om mijn mobiele telefoon te pakken om een foto te maken.
het slaan, en gebruiken van pepperspray en politie honden is totáal gékke werk! waar halen ze het lef vandaan om onschuldige mensen dít aan te doen. ik heb gezien hoe een meisje tótaal de grond in werk geslagen, en geschopt en wáarom? alleen omdat ze graag naar huis wou. zal ik je eens eerlijk vertellen? ik stond écht met tranen in mijn ogen, toe te kijken hoe dit meisje MISHANDELT werd. ik heb me omgekeerd, en er kwam een héle grote club M.E op me afgerent. ik moest "OPKANKEREN" van de politie.
Waarom doe je zo aangevallen?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
was jij erbij?
ik iig niet en als je alleen een mening mag hebben als je erbij was dan wordt dit een korte discussie
Okay. Er zal uiteindelijk wel meer nieuws en foto's naar buiten komen, denk ik.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:08 schreef sp3c het volgende:
natuurlijk kan dat
maar jouw verhalen zijn minstens even sterk als die van scubaboy dus die vraag vind ik nogal flauw, ga er maar van uit dat hij er niet bij was
ME-ers zijn altijd tering agressief indd, die lui zijn halve uitsmijters/hooligans die het vuile werk voor laffe kutburgermeestertjes die hun achterlijke princiepes op het normale volk willen drukken (enkel omdat hijzelf elke dag op zn houten stoeltje zit en nooit buiten komt) opknappen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:51 schreef Salvad0R het volgende:
hoogst vervelend extreem intimiderend gedrag.
Niet anders verwacht van een overheid die ieder van ons als potentiele terrorist beschouwt.
ach man flikker toch op met je domme gelul, reageer lekker ontopic of zet je pc uit, en dat noemt zich moderator.quote:
Je bent zeker en sensatie zoekende nerd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ach man flikker toch op met je domme gelul, reageer lekker ontopic of zet je pc uit, en dat noemt zich moderator.
je bent zelf zeker ook ME.
En als 't een meisje van 15 is die haar fiets wil pakken?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:44 schreef Bendeleider het volgende:
En als mensen flessen etc naar mij gooien is iedereen die in de weg staat of niet heel snel weg is gewoon een herrie maker.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:44 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
Je bent zeker en sensatie zoekende nerd.
Flikker toch op!
dus je vind het leuker om het normale volk neer te slaan met je vriendjes dan echte boefen te vangen?quote:Ik word politie agent en zal zeker ME overwegen.
En als mensen flessen etc naar mij gooien is iedereen die in de weg staat of niet heel snel weg is gewoon een herrie maker.
op het laatste deel na wou ik eigenlijk hetzelfde posten maar ik vond dat toch niet zo netjesquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ach man flikker toch op met je domme gelul, reageer lekker ontopic of zet je pc uit, en dat noemt zich moderator.
nopequote:je bent zelf zeker ook ME.
De grap is dat je dit te vaak hoort, de ME is best onproffesioneel op het gebied van intimidatiequote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:50 schreef YuckFou het volgende:
[..]
En als 't een meisje van 15 is die haar fiets wil pakken?
Als ze er dan langs wilt, ram en knuppel je er dan ook vrolijk oplos? of moet ze van jou ook opkankeren zoals die kids daar toegebeten kregen?
Het is juist jou mentaliteit die maakt dat ME'ers over de schreef gaan, ik heb echt niks tegen het neerhalen van etterbakken en idioten, maar als je als volwassen man geen onderscheid kan maken tussen een etterbak en een kind dan ben je imo absoluut ongeschikt voor de ME.
- knip -quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:52 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
je bent wel goed in scheldwoordjes bedenken jongen!
[..]
dus je vind het leuker om het normale volk neer te slaan met je vriendjes dan echte boefen te vangen?
ik mag hopen dat je eens op straat herkend word dan.
Over internet liegen is makkelijk he, of dacht je dat omdat je blauw bent ik je onvoorwaardelijk ging respecteren ofzo?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
op het laatste deel na wou ik eigenlijk hetzelfde posten maar ik vond dat toch niet zo netjes
[..]
je hebt iig het karakter van zon neanderthaler.quote:nope
Of domweg pech.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:56 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
- knip -
Weest blij dat mensen durven in te grijpen als onverlaten zoals u zich niet kunnen gedragen.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Ik ben naar zoveel risico wedstrijden geweest en houseparty's waar de ME ook optrad en zeker niet zachtzinnig.
Heb nog nooit een klap of schop gekregen.
Je moet gewoon niet met je testosteron vooraan staan.
lees die getuigenverslagen van dit topic nog eens, lijken me geen testosteron mensjes, ik weet wat voor drugsvolk je bedoeld maar het gaat hier over iets anders (wat vaker voorkomt)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:56 schreef Bendeleider het volgende:
[..]
- knip -
Weest blij dat mensen durven in te grijpen als onverlaten zoals u zich niet kunnen gedragen.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Ik ben naar zoveel risico wedstrijden geweest en houseparty's waar de ME ook optrad en zeker niet zachtzinnig.
Heb nog nooit een klap of schop gekregen.
Je moet gewoon niet met je testosteron vooraan staan.
niet alleen over het internet kijk maar naar Hirshi Aliquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Over internet liegen is makkelijk he,
zou wel zo prettig zijn jaquote:of dacht je dat omdat je blauw bent ik je onvoorwaardelijk ging respecteren ofzo?
jij hebt altijd zo je mond vol van gelijke behandeling en god mag weten wat maar je generaliseert er zelf stevig op los als je dat uitkomtquote:Iedere keer als jij met een domme aanval komt krijg je een boomerang naar je kop.
dat zal ik maar opvatten als een complimentquote:[..]
je hebt iig het karakter van zon neanderthaler.
dan ken jij dus echt de ME niet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:02 schreef Bendeleider het volgende:
Ik geloof er geen reet van dat een kind tussen die onverlaten en aanstormende ME manner even rustig zijn of haar fiets gaat pakken.
Waar was uberhaupt der vader op dit tijdstip ?
Mensen van de ME zijn geen hersenloze swb'ers maar mensen met ook kinderen en een logisch redeneren.
quote:Jullie willen gewoon rammelen tegen alles wat deze rechtstaat jullie oplegt dat snap ik ook wel.
Maar je bent nou eenmaal een tokkie of je bent het niet !
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet alleen over het internet kijk maar naar Hirshi Ali
[..]
komt van 2 kantenquote:zou wel zo prettig zijn ja
[..]
jazeker, in eigen contextquote:jij hebt altijd zo je mond vol van gelijke behandeling en god mag weten wat maar je generaliseert er zelf stevig op los als je dat uitkomt
ik zie geen ''wijzen op'' in je post, enkel een sarcastische offtopic aanvalquote:dat vind ik hypocriet dus wijs ik daarop
[..]
quote:dat zal ik maar opvatten als een compliment
en maak eens een fotoboek, ik wil ook eens lachenquote:
Daar heb jij geen fotoboek voor nodig giegel.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:25 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
en maak eens een fotoboek, ik wil ook eens lachen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |