abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:15:09 #1
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37865145

( c )ad.nl

Dit is zo'n bericht waar iedereen hier in de omgeving van gehoord heeft. Iedereen kent wel iemand die er was, het feest in Pijnacker-Nootdorp van anderhalve week geleden.

Dat liep kortweg een beetje raar. Jarenlang is dat feest er geweest zonder ME, echter, dit jaar was er een nieuwe burgemeester, en die wou het eigenlijk niet, wou ook eerst geen vergunning geven (heb ik gehoord, niet schriftelijk bevestigd, om het zo te noemen) en heeft later de ME erbij gezet. Inclusief honden natuurlijk. Want uit de hand lopen zal het, dit jaar, voor het eerst.

Dat hebben de 14-jarige feestgangers geweten ook.

Ik open dit topic nu omdat ik dus net hoorde van iemand wiens kennis, een volwassen gozer, zijn broertje van 14 meenam. Zijn eerste echte feest zeg maar. Normaal was dat feest altijd gezellig, en niks aan de hand. Zo ook deze keer. Ze liepen naar buiten, naar huis, totdat de 14-jarige een knuppel in de rug kreeg, meerdere malen.

Tsja. Nederland hé. Modern, ontwikkeld, beschaving, de geestelijke verlichting, bezint eer gij begint enzo.

Maargoed, ik heb wat nieuwsberichten bij elkaar gescharreld.

07-05-06
quote:
Politie grijpt in na feest in Pijnacker
PIJNACKER-NOOTDORP - Na een feest in Pijnacker heeft de politie zaterdagnacht ingegrepen omdat zij melding had gekregen dat er onder een deel van de feestgangers een explosieve sfeer was ontstaan.
Er zijn 16 mensen opgepakt. Vier agenten raakten gewond. Volgens bezoekers is er erg hard door de ME opgetreden. Een EHBO-medewerker meldt dat hij gescheurde kleding en plassen bloed op straat heeft zien liggen. Jongeren hebben aangifte gedaan van de manier waarop de politie is opgetreden. Burgemeester Buddenberg van Pijnacker beslist morgen of er een onderzoek komt naar de gang van zaken.
10-mei-2006
quote:
Relschopper wilde agente wurgen’

PIJNACKER-NOOTDORP - Eén van de personen die zaterdagavond betrokken was ...
AD TV: Onrust in Pijnacker houdt aan na politierel

De Rijksrecherche gaat het optreden van de ME in Pijnacker onderzoeken. FOTO ANP
1/2VOLGENDE ....bij ongeregeldheden in Pijnacker - Nootdorp heeft tijdens de rellen geprobeerd een politieagente te wurgen. De man wordt gezocht voor poging tot doodslag.

Volgens een woordvoerder van politie Haaglanden heeft de man een vrouwelijke politieagent bij de keel gegrepen. De agente werd door collega’s ontzet. In de consternatie die volgde, werd zij door een politiehond gebeten.

De wurgpoging was niet de aanleiding voor de rellen die uitbraken, toen de 2500 bezoekers de feesttent rond half één verlieten. Dat was de arrestatie van een man die betrokken was bij een vechtpartij. Zo’n vijftig mensen keerden zich tijdens de aanhouding tegen de politie, die daarop charges uitvoerde. Later werd ook de woning van burgemeester Buddenberg van Pijnacker-Nootdorp met eieren bekogeld. 35 mensen hebben een klacht ingediend tegen het in hun ogen gewelddadige optreden van de ME. Volgens hen zou daar geen aanleiding voor zijn geweest.

Buddenberg wordt op internet ervan beschuldigd dat hij zijn dochter vlak voor het ingrijpen van de ME uit de feesttent heeft gehaald. ,,Dit verhaal klopt niet,’’ laat hij weten. ,,Ik ben kort voor twaalf uur de tent uitgelopen. Tot mijn verrassing trof ik mijn dochter aan bij de fietsen. Daarop zijn we samen naar huis gefietst.’’
11-05-06
quote:
Rol burgemeester Pijnacker onderzocht

PIJNACKER - Er komt een onafhankelijk onderzoek naar de rol van burgemeester F. Buddenberg bij de ongeregeldheden...

Burgemeester F. Buddenberg. (Foto - Frank Jansen)
afgelopen weekeinde in Pijnacker. Dat werd gisteravond bekend tijdens een vergadering van de gemeenteraad van Pijnacker-Nootdorp. De raad steunde een motie waarin de VVD vroeg om nader onderzoek.

Eerder op de dag werd al bekend dat de Rijksrecherche op verzoek van de politie onderzoek gaat doen naar het optreden van de Mobiele Eenheid in Pijnacker. In een feesttent vond een concert plaats met onder meer een optreden van rapper Ali B. Na het feest ontstonden buiten vechtpartijen. De politie greep volgens getuigen buitensporig hard in. (ANP)
Ook de reacties zijn tekenend.

15-05-06
quote:
Laatste verdachte rellen Pijnacker vrij
PIJNACKER - De politie heeft de laatste van de zestien aangehouden verdachten van de rellen in Pijnacker vrijgelaten.
De zestienjarige jongen werd opgepakt voor openlijke geweldpleging en poging tot doodslag, vorige week zaterdag na afloop van een feest in Pijnacker. In totaal zestien bezoekers werden aangehouden.

De politie kreeg naar aanleiding van het optreden tientallen klachten binnen van feestgangers, die vinden dat de politie te hard heeft opgetreden.
Google Afbeeldingen

Samenvattend, zijn er mensen die er geweest zijn? Zijn er meer berichten over bekend? Wie heer er meer foto's van?

En daarna, wat dan? Wordt er wat gedaan met de klachten?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:18:24 #2
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_37865241
Wat is het probleem? Beetje zuipen, beetje feesten, loopt wel eens fout, beetje knokken met de ME. Er zijn geen doden gevallen hoor.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:20:21 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37865322
Ik kan me bijvoorbeeld zo herinneren dat de nationale ombudsman eens heeft voorgesteld om ME'ers een rugnummer te geven.

Zoiets doet ie niet voor de lol. Zoiets doet ie niet om 'de niet ME-ers' meer kans te geven op een goede rechtszaak, zoiets doet ie omdat het nodig is, denk ik.

Tenminste, iedereen kan wel bedenken, dat als de ME'ers rugnummers krijgen, het aanklagen geslagen is. Dan is er dus iets behoorlijk misgegaan in het verleden, wat de reputatie van de ME tot de situatie haalt dat dit, ik noem het een paardenmiddel, nodig is.

Bron via Google, op ME rugnummer ombudsman
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:18 schreef BrauN het volgende:
Wat is het probleem? Beetje zuipen, beetje feesten, loopt wel eens fout, beetje knokken met de ME. Er zijn geen doden gevallen hoor.
Tientallen mensen die erna aangifte doen, is dat ook normaal?
Een 14-jarige stokslagen geven, ook? Ik gok dat niet alle reacties van het publiek van het betreffende feest, uit de lucht gegrepen zijn.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:22:32 #4
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_37865405
Het schijnt trouwens allemaal best meegevallen te zijn... de media heeft het nogal aangedikt.

Klik hier voor de bron.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:23:01 #5
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37865428
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:22 schreef BrauN het volgende:
Het schijnt trouwens allemaal best meegevallen te zijn... de media heeft het nogal aangedikt.

Klik hier voor de bron.
pi_37865449
Echt belachelijk hoe de ME zich daar heeft gedragen. Maar goed, dat is niet de eerste keer. Nr's lijken me inderdaad een goed plan. Stelletje doorgesnoven hooligans in uniform zijn het (naja, een groot deel iig).
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37865621
Ach, hoe het precies is gegaan zullen we nooit achterkomen. Maar met de informatie die ik tot nu toe heb ga ik ervan uit dat er weinig aan de hand was tot de ME zich ermee ging bemoeien. Logisch, de ME is niet meer dan tuig in en blauw pakje, knokploegen, dommekrachten... ik vertrouw zulke figuren voor geen cent en zeker niet als ze bij de politie zitten zoals in dit geval.

Afgelopen Koninginnenach is me eens te meer duidelijk geworden dat de politie, en de ME in het bijzonder, vele malen meer schade aanricht dan ze goede dingen doet op dit vlak (gewelddadigheden).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:32:39 #8
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37865739
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:20 schreef Yildiz het volgende:
Ik kan me bijvoorbeeld zo herinneren dat
[..]
I'm feeling lucky: Uit de eerste hit: '‘Ik doe het alleen’, zegt een ME’er, ‘als de tegenpartij ook rugnummers draagt. Weten we meteen wie de stenengooiers zijn.’'

Wel, we hebben identificatieplicht. Waar zijn godverdomme de rugnummers van de ME?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:35:36 #9
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37865824
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:32 schreef gronk het volgende:

[..]

I'm feeling lucky: Uit de eerste hit: '‘Ik doe het alleen’, zegt een ME’er, ‘als de tegenpartij ook rugnummers draagt. Weten we meteen wie de stenengooiers zijn.’'

Wel, we hebben identificatieplicht. Waar zijn godverdomme de rugnummers van de ME?
Zouden de ME'ers wat te verbergen hebben?

Nee, even serieus nu, hoe zijn de ervaringen met de ME, en dan met name tijdens dit feest?
pi_37865841
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Zouden de ME'ers wat te verbergen hebben?
Waarom denk je dat al die Amerikaanse eenheden die wel nummers regelmatig hun nummers aftapen?
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:37:22 #11
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37865881
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Waarom denk je dat al die Amerikaanse eenheden die wel nummers regelmatig hun nummers aftapen?
Wilde gok, zodat ze niet herkenbaar in beeld komen, zodat ze geen rechtszaak aan hun broek krijgen als het leven slaan uit een 14-jarige omdat ze 'daartoe opdracht kregen'.

Zit ik er ver naast?
pi_37865983
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:35 schreef Yildiz het volgende:

Nee, even serieus nu, hoe zijn de ervaringen met de ME, en dan met name tijdens dit feest?
Ik ken een hoop mensen die daar waren die nacht. En die zeggen allemaal dat de aanwezigheid van de ME overbodig was. Dat er niet meer agressie dan normaal was (dus hooguit wat dronken boertjes die ruzie maken met elkaar). En dat de agressie puur afkomstig was van de ME die puur op oorlog uit was.

En dat zijn allemaal zonder uitzondering brave borsten die nimmer betrokken zijn geweest bij vechtpartijen of andere agressie. En ik kan me zelf ook niet voorstellen waarom er ME nodig was, ik ben zelf vroeger vaak in de tent geweest, en d'r is echt zelden agressie en nog nooit heb ik een "grimmige sfeer" ofzo waargenomen.

Nee, dit is echt puur te wijten aan ME die even lekker wilden gaan matten
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:42:05 #13
32679 PsyCha
Krieltje!
pi_37866017
zo hey! jij bent er snel bij.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:44:14 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37866066
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:42 schreef PsyCha het volgende:
zo hey! jij bent er snel bij.
*hap: Ik heb je niet tegengehouden het topic eerder te openen. Ik zeg in de OP al waarom ik het nu open.
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik ken een hoop mensen die daar waren die nacht. En die zeggen allemaal dat de aanwezigheid van de ME overbodig was. Dat er niet meer agressie dan normaal was (dus hooguit wat dronken boertjes die ruzie maken met elkaar). En dat de agressie puur afkomstig was van de ME die puur op oorlog uit was.

En dat zijn allemaal zonder uitzondering brave borsten die nimmer betrokken zijn geweest bij vechtpartijen of andere agressie. En ik kan me zelf ook niet voorstellen waarom er ME nodig was, ik ben zelf vroeger vaak in de tent geweest, en d'r is echt zelden agressie en nog nooit heb ik een "grimmige sfeer" ofzo waargenomen.

Nee, dit is echt puur te wijten aan ME die even lekker wilden gaan matten
Samengevat, misbruik van macht? Doet de ME dat? Hoeveel?

Hmm, nou, ik ga slapen.
pi_37866123
't Toverwoord voor de aanwezigheid van de ME was trouwens allochtoon. Ali B trad op, dus het geweldige brein van de burgemeester dacht dat er misschien wel eens allochtonen naar de tent zouden kunnen komen. Dus dan moet je natuurlijk wel alvast preventief de ME klaar hebben staan. En dan natuurlijk vol in beeld en lekker provocerend

Dat dit eigenlijk al jaren een gezelligfeest is, waar meer dan een normale politie-aanwezig nooit noodzakelijk was, dat vergat meneer gelijk bij het enge woord allochtoon.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:47:57 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37866150
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
't Toverwoord voor de aanwezigheid van de ME was trouwens allochtoon. Ali B trad op, dus het geweldige brein van de burgemeester dacht dat er misschien wel eens allochtonen naar de tent zouden kunnen komen. Dus dan moet je natuurlijk wel alvast preventief de ME klaar hebben staan. En dan natuurlijk vol in beeld en lekker provocerend

Dat dit eigenlijk al jaren een gezelligfeest is, waar meer dan een normale politie-aanwezig nooit noodzakelijk was, dat vergat meneer gelijk bij het enge woord allochtoon.
Laatste punt, ook dat heb ik gehoord ja. Dat het goedkoop op Ali B werd afgeschoven.
Volgens mij was ie al 2 uur voor het einde weg, toch?
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:50:13 #17
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_37866196
Las van de week in een krant een gemeenteraads-lid die dit wijtte aan het feit dat Pijnacker een dorp is. Doordat de ME gewend is om in de stad op te treden, kennen ze de lokale dorps-gebruiken niet. En volgens diegene was dat dorps-gebruik dus, dat als er ruzie was, er een paar klappen werden uitgedeeld en iedereen daarna weer vrolijk wegliep met elkaar.

Tja...
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:51:06 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37866217
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:50 schreef Hephaistos. het volgende:
Las van de week in een krant een gemeenteraads-lid die dit wijtte aan het feit dat Pijnacker een dorp is. Doordat de ME gewend is om in de stad op te treden, kennen ze de lokale dorps-gebruiken niet. En volgens diegene was dat dorps-gebruik dus, dat als er ruzie was, er een paar klappen werden uitgedeeld en iedereen daarna weer vrolijk wegliep met elkaar.

Tja...
Ocharme, zijn de ME'ertjes niet goed geïntegreerd?
pi_37866220
hoogst vervelend extreem intimiderend gedrag.
Niet anders verwacht van een overheid die ieder van ons als potentiele terrorist beschouwt.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:53:27 #20
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_37866258
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:51 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ocharme, zijn de ME'ertjes niet goed geïntegreerd?
Tja, als je ADO-hoolies gewend bent, en je komt opeens tegen 13 jarige dorps-jongens te staan. Dan zou ik ook verward raken als ME-er...
pi_37866271
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:44 schreef Yildiz het volgende:

Samengevat, misbruik van macht? Doet de ME dat? Hoeveel?
De ME is er regelmatig gewoon op uit om lekker te knokken. Dat kunnen voetballerhooligans en de ME-ers zelf je zelf bevestigen. Vraag maar eens aan voetbalbezoekers hoe de ME zelf graag een partijtje provoceerd. Als ze dat bij een groep hooligans doen dan wordt er even lekker gemat en is iedereen blij.

In dit geval waren ze ook lekker uit op een matpartij. Maar ipv van een stel hooligans of relschoppers waren die gewoon een stel feestgangers die daar helemaal niet op stonden te wachten.

En als het dan toch, na provocatie, uit de hand loopt dan worden ook kinderen, ouders, bejaarden en andere toevallige omstanders niet gespaart van knuppelslagen en hondenbeten. Lekker een partij overbodig geweld toepassen. Altijd leuk

En dat gebeurd vaker: lees de reactie van Heiden. Of lees de verslagen van de Feyenoord-supporters die pas geleden op een brug vastgezet zijn. De realiteit is gewoon dat de ME ook een stel hooligans zijn in uniform. Leuk voor voetbalwedstrijden en demonstraties van relschoppers uit welke hoek dan ook. Maar absoluut niet geschikt voor dit soort feestelijkheden.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 00:54:21 #22
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_37866282
Ik vraag me altijd af wat MEérs te slikken krijgen voordat ze zich in hun pakkie hijssen.
pi_37866299
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:47 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Laatste punt, ook dat heb ik gehoord ja. Dat het goedkoop op Ali B werd afgeschoven.
Volgens mij was ie al 2 uur voor het einde weg, toch?
Die was al 3 uur daarvoor vertrokken zelfs. Na een optreden zonder noemenswaardige voorvallen. Toen de rellen uitbraken hadden de feestgangers al een paar uur DJ Jean achter de rug.

kan me voorstellen dat je van DJ Jean trouwens uitermate agressief wordt
pi_37867686
quote:
Ik zie het probleem daarvan ook niet echt eigenlijk, bovendien waren het geen ME'ers daar.
Wat het wel waren weet ik niet meer precies, had er nog nooit van gehoord, maar ze komen wel daar uit de buurt.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37867706
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Echt belachelijk hoe de ME zich daar heeft gedragen. Maar goed, dat is niet de eerste keer. Nr's lijken me inderdaad een goed plan. Stelletje doorgesnoven hooligans in uniform zijn het (naja, een groot deel iig).
Het waren geen ME'ers.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 08:23:30 #26
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37868679
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:53 schreef Sack_Blabbath het volgende:
De realiteit is gewoon dat de ME ook een stel hooligans zijn in uniform.
Zelfde leeftijd, zelfde denkwijze, alleen dan in uniform.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_37872892
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 02:14 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Het waren geen ME'ers.
Dan noemen zowel de kranten als de burgemeester het beestje bij de foute naam. Kan ik me niet voorstellen. Misschien heet het officieel anders, maar het was gewoon wat we iig in de volksmond ME noemen.
pi_37873021
De ME is gewoon kutvolk. In 2003 had NEC Europees voetbal gehaald, groot feest in de stad. Begint de ME ineens het plein schoon te vegen. Lekker vaders met kinderen tegen de grond meppen, honden loslaten etc. Daar is toen een onderzoek naar geweest. Bleek inderdaad dat de ME excessief geweld had gebruikt. Verder uiteraard in de doofpot verdwenen en niks meer over gehoord.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:32:42 #29
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_37873032
ME'rs zijn ook gewoon mensen hoor.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:34:26 #30
73243 Bendeleider
Biersexueel.
pi_37873089
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:20 schreef Yildiz het volgende:
Ik kan me bijvoorbeeld zo herinneren dat de nationale ombudsman eens heeft voorgesteld om ME'ers een rugnummer te geven.

Zoiets doet ie niet voor de lol. Zoiets doet ie niet om 'de niet ME-ers' meer kans te geven op een goede rechtszaak, zoiets doet ie omdat het nodig is, denk ik.

Tenminste, iedereen kan wel bedenken, dat als de ME'ers rugnummers krijgen, het aanklagen geslagen is. Dan is er dus iets behoorlijk misgegaan in het verleden, wat de reputatie van de ME tot de situatie haalt dat dit, ik noem het een paardenmiddel, nodig is.

[..]

Tientallen mensen die erna aangifte doen, is dat ook normaal?
Een 14-jarige stokslagen geven, ook? Ik gok dat niet alle reacties van het publiek van het betreffende feest, uit de lucht gegrepen zijn.
De Me grijpt naar mijn weten pas in als het nodig is.
Als je dan nog met je 14 jaar oude zoon tussen de meute staat ben je zelf niet wijs.
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:44:17 #31
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37873407
edit
  dinsdag 16 mei 2006 @ 11:45:10 #32
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37873436
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 00:23 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Een van je collega's wordt bijna gewurd
De politie maakt de beslissing een vechtersbaas te arresteren
En daar moeten 150 bezopen idioten zich mee bemoeien, pleur op
De politie deed eindelijk haar werk.

je zal er maar in de buurt wonen.

B'vo voor de plisie
quote:

Tja...
Als dat normaal gedrag is
Klinkt als openbare geweldpleging
pi_37874004
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:45 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Terrecht. Oppakken, meenemen, veroordelen
quote:
Toen dat gebeuren was de ME al losgegaan op de feestvierders. Die wurging was niet de aanleiding, maar een gevolg. Bovendien waren er geen 150 bezopen idioten. Maar een enorme lading al dan niet bezopen feestgangers die er geen reet mee te maken hadden en absoluut niet agressief waren. Maar die wel flinke klappen en hondenbeten kregen.
quote:
De omwonende lieten mensen hun huis in vluchten om aan de losgeslagen ME te ontsnappen.
quote:
B'vo voor de plisie
Jippie, hulde, bravo
quote:
Dat is geen normaal gedrag daar. Ben er in het verleden vele malen geweest en heb zelf nooit ruzie gehad of ruzies waar klappen uitgedeelt worden gezien. Kan me wel voorstellen dat er eens wat mensen gaan matten. Dat heb je overal bij het uitgaan, ook in de stad. Kwestie van mensen uit elkaar halen en klaar. Heb je geen ME voor nodig lijkt me.
pi_37874114
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:34 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Als je dan nog met je 14 jaar oude zoon tussen de meute staat ben je zelf niet wijs.
Het is een grote tent waar iedereen rustig door 1 kleine ingang naar buiten moet. Dus velen waren nog onderweg naar buiten toen de ME los ging. Bovendien waren veel mensen nog rustig buiten aan het napraten die geen idee hadden dat de ME elk moment los kon gaan. Die hadden het letterlijk pas in de gaten toen er een horde debielen met knuppels en honden op ze af kwam rennen.
pi_37874203
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:34 schreef Bendeleider het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Weet je hoe lang het duurt voordat de ME eindelijk eens los mag? Dat is lang genoeg om al op 1 oor te liggen als feestganger zijnde!
pi_37878548
Als de politie zegt dat je op moet donderen dan moet je ook opdonderen.

Feyenoord supporters weten wat hun te wachten staat als de ME zegt dat ze weg moeten. Als hun geen zin in klappen hebben ( en ze weten dat ze die zullen krijgen als ze niet weggaan ) dan gan ze ook weg. Als zo'n stelletje uit een dorp dan blijft staan en klappen krijgt, is het hun eigen schuld.

trouwens black_sabbath je doet wel alsof je er erg veel van weet zeg de ME is altijd op ruzie uit volgens jou ze lokken het uit en ze zijn blij als ze lekker hebben gemat, tuurlijk jongen Met je populistische onzinpraatjes.

De TT heeft trouwens ook een Meki-gehalte zeg.

[ Bericht 25% gewijzigd door Gebleekte op 16-05-2006 14:36:41 ]
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 14:52:58 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37879399
dus de ME begon zonder aanwijsbare reden erop los te slaan???

dat is toch iets anders dan wat ik gehoord heb, ik hoorde dat de ME daar aanwezig was en dat toen de bezoekers naar buiten kwamen ze een rijtje blauw zagen en onder de indruk waren dat je daar stenen naar toe hoort te gooien ... waarna de ME erop los begon te slaan.

kun je je afvragen waarom de ME daar aanwezig was maar als je met stenen begint te slingeren kun je er op rekenen dat die het daar niet zo mee eens is en waar gehakt wordt vallen spaanders (in dit geval dus ook 14 jarige kindertjes die verder nix met het stenengooien te maken hebben) de Mobiele Eenheid is niet de lokale wijkagent op zijn fietsie maar een rellenbestrijdingseenheid die blijkbaar wat te gemakkelijk ingezet wordt daar zou op gereageerd worden niet dat simpele 'het zijn allemaal doorgesnoven h00ligans'
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_37880355
Precies.

Er lopen trouwens ook aardig wat 14 jarig tuig rond daar in Pijnacker. Ik kom er zelf af en toe, en als ik die pikkies zo af en toe rond zie lopen daar dan zal het me niks verbazen dat, ook al zijn ze pas 14, hun het toch echt gewoon uitgelokt zullen hebben dmv stenen gooien enzo. En dan huilen dat ze klappen krijgen, flikker toch op.
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 15:26:51 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37880602
en rugnummers?

natuurlijk willen ze dat niet, net zoals commando's niet herkenbaar in beeld willen komen, niet omdat ze wat te verbergen hebben maar omdat ze niet zo gecharmeerd zijn van de gedachte dat relschoppers ze thuis gaan opzoeken om het karwij af te maken of bij de volgende rel specifiek naar iemand op zoek gaan

domste idee ooit ... op Nawijn zijn proefballonnetjes na dan
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:30:38 #40
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37880736
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:26 schreef sp3c het volgende:

natuurlijk willen ze dat niet, net zoals commando's niet herkenbaar in beeld willen komen, niet omdat ze wat te verbergen hebben maar omdat ze niet zo gecharmeerd zijn van de gedachte dat relschoppers ze thuis gaan opzoeken om het karwij af te maken of bij de volgende rel specifiek naar iemand op zoek gaan
Wie zegt dat ME'ers altijd hetzelfde rugnummer moeten dragen? Zolang d'r maar duidelijk is voor inzet van ME wie welk rugnummer draagt.

Relschoppers kunnen nu ook al specifiek op zoek gaan naar een ME'er. Doen ze ook wel eens. Meestal kun je de ploegleider er wel uitpikken, en als je die met tien man isoleert en te grazen neemt heb je 't halve team plat. Dus tsja...
pi_37880800
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:52 schreef sp3c het volgende:
dus de ME begon zonder aanwijsbare reden erop los te slaan???

dat is toch iets anders dan wat ik gehoord heb, ik hoorde dat de ME daar aanwezig was en dat toen de bezoekers naar buiten kwamen ze een rijtje blauw zagen en onder de indruk waren dat je daar stenen naar toe hoort te gooien ... waarna de ME erop los begon te slaan.
D'r is een groepje, volgens de ME van 50 man, volgens wat ik gehoord heb nog geen 30, die moeilijk deden. Bij de eerste de beste plastic beker die richting ME vloog zijn ze genadeloos naast die 30-50 man ook alle anderen gaan neerknuppelen en met honden te lijf gegaan.
quote:
kun je je afvragen waarom de ME daar aanwezig was
Vanwege een grove inschattingsfout van de burgemeester.
quote:
maar als je met stenen begint te slingeren kun je er op rekenen dat die het daar niet zo mee eens is en waar gehakt wordt vallen spaanders (in dit geval dus ook 14 jarige kindertjes die verder nix met het stenengooien te maken hebben)
Ouders en kinderen die niet eens in de buurt van dat kleine groepje relschoppers stonden. De ME is zelfs nog bij een shoarma-tent die een heel stuk verder is langsgereden en heeft daar op alles en iedereen lopen inmeppen. Terwijl daar absoluut niets aan de hand was
quote:
de Mobiele Eenheid is niet de lokale wijkagent op zijn fietsie maar een rellenbestrijdingseenheid die blijkbaar wat te gemakkelijk ingezet wordt daar zou op gereageerd worden niet dat simpele 'het zijn allemaal doorgesnoven h00ligans'
Huh? Ik snap je zin niet helemaal? Maar goed, de ME had hier niets een moeten zijn. En ze hebben zich hier wel degelijk als doorgesnoven hooligans gedragen. Wat ze wel vaker doen. Vaak ook niet. Maar goed, dat betekend niet dat je daar niets van mag zeggen.
pi_37880866
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:28 schreef Gebleekte het volgende:

trouwens black_sabbath je doet wel alsof je er erg veel van weet zeg de ME is altijd op ruzie uit volgens jou ze lokken het uit en ze zijn blij als ze lekker hebben gemat, tuurlijk jongen Met je populistische onzinpraatjes.

De TT heeft trouwens ook een Meki-gehalte zeg.
Lees m'n naam nog eens goed na

Verder is de ME inderdaad vaak gewoon op een matpartij uit. Als ze dat met hooligans en relschoppers doen oke. Maar in dit soort gevallen

Lees vooral het woord vaak. Dat betekend niet altijd. Maar wel vaak, te vaak. Dat rugnummer voorstel is er niet voor niets.
pi_37880890
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:19 schreef Gebleekte het volgende:
Precies.

Er lopen trouwens ook aardig wat 14 jarig tuig rond daar in Pijnacker. Ik kom er zelf af en toe, en als ik die pikkies zo af en toe rond zie lopen daar dan zal het me niks verbazen dat, ook al zijn ze pas 14, hun het toch echt gewoon uitgelokt zullen hebben dmv stenen gooien enzo. En dan huilen dat ze klappen krijgen, flikker toch op.
Mwaw, ik kom er ook regelmatig. Zuipende tuinders zijn het. Meer niet. Absoluut niet iets ME-waardigs. Bovendien zijn de huillies degenen die er niets mee te maken hebben. Zoals ouders die hun kinderen kwamen ophalen....of de kinderen die nog in de tent zaten toen de rellen begonnen, en die tikken kregen toen ze nietsvermoedend naar huis wilden gaan.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 15:35:22 #44
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37880893
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Ouders en kinderen die niet eens in de buurt van dat kleine groepje relschoppers stonden. De ME is zelfs nog bij een shoarma-tent die een heel stuk verder is langsgereden en heeft daar op alles en iedereen lopen inmeppen. Terwijl daar absoluut niets aan de hand was
Allicht. Tenslotte is er niets zo vervelend als je met je maten na gedane arbeid een shoarmaschotel naar binnen wil werken, maar je moet daarvoor eerst wachten tot het plebs z'n bestelling heeft afgerond. Opzouten!
pi_37880926
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:26 schreef sp3c het volgende:
en rugnummers?

domste idee ooit ... op Nawijn zijn proefballonnetjes na dan
Goh, rugnummers schijnen in diverse landen toch een succes te zijn. Men houdt zich keurig aan de regels of taped ze af als ze hun boekje te buiten gaan.
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 15:40:12 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37881071
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:30 schreef gronk het volgende:

[..]

Wie zegt dat ME'ers altijd hetzelfde rugnummer moeten dragen? Zolang d'r maar duidelijk is voor inzet van ME wie welk rugnummer draagt.
dat lijkt mij logisch anders heeft hetzowieso geen nut want die gaan gewoon van shirtjes wisselen

no way dat de pelotonscommandant kan die nummers kan onthouden als ze iedere dag verschillen dus roepen 'hey trek je eigen kleren aan!' is er ook niet bij
quote:
Relschoppers kunnen nu ook al specifiek op zoek gaan naar een ME'er. Doen ze ook wel eens. Meestal kun je de ploegleider er wel uitpikken, en als je die met tien man isoleert en te grazen neemt heb je 't halve team plat. Dus tsja...
allicht maar je moet het die mensen niet te makkelijk maken, gaan ze op msn bespreken welk nummer een makkelijker doelwit is en waar die eventueel geraakt moet worden ivm eerder geleden schade
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 15:41:09 #47
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37881102
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Goh, rugnummers schijnen in diverse landen toch een succes te zijn. Men houdt zich keurig aan de regels of taped ze af als ze hun boekje te buiten gaan.
ik zou daar best een bron van willen zien

en dan vooral van het feit dat die agenten er in die gevallen geen problemen mee hadden want daar hebben we het over, niet of het al dan niet gaat werken
pi_37881209
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat lijkt mij logisch anders heeft hetzowieso geen nut want die gaan gewoon van shirtjes wisselen
Ben jij mooi de lul als je je shirtje ruilt. Van ruilen komt huilen...
quote:
no way dat de pelotonscommandant kan die nummers kan onthouden als ze iedere dag verschillen dus roepen 'hey trek je eigen kleren aan!' is er ook niet bij
De commandant herkent z'n mannen en vrouwen nu ook niet aan de nummers. Dus dat hoeft ie dan ook niet te kunnen.
quote:
allicht maar je moet het die mensen niet te makkelijk maken, gaan ze op msn bespreken welk nummer een makkelijker doelwit is en waar die eventueel geraakt moet worden ivm eerder geleden schade
Gewoon nummers wisselen dan toch? Geen probleem. Die met die snor en die schele weten ze toch wel te vinden, met of zonder nummer
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 15:46:24 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37881266
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

D'r is een groepje, volgens de ME van 50 man, volgens wat ik gehoord heb nog geen 30, die moeilijk deden. Bij de eerste de beste plastic beker die richting ME vloog zijn ze genadeloos naast die 30-50 man ook alle anderen gaan neerknuppelen en met honden te lijf gegaan.
een plastic beker

nou daar geloof ik dus helemaal nix van
quote:
[..]

Vanwege een grove inschattingsfout van de burgemeester.
[..]

[..]

Huh? Ik snap je zin niet helemaal? Maar goed, de ME had hier niets een moeten zijn. En ze hebben zich hier wel degelijk als doorgesnoven hooligans gedragen. Wat ze wel vaker doen. Vaak ook niet. Maar goed, dat betekend niet dat je daar niets van mag zeggen.
ik zeg niet dat je niets mag zeggen maar dat het allemaal wel wat genuanceerder mag dan wat hier gepost.

het zijn gewoon wat hardere jongens en meisjes waar je geen grappen mee moet uithalen, misschien dom om die bij zo'n feest neer te zetten want ze hebben een bepaalde manier van handelen ... bij hooligans kom je bv ook niet ver met vriendelijk verzoeken of je weg wil gaan.

dan vind ik de vraag of ze er uberhaupt hadden moeten zijn of dat de manier van handelen aangepast moet worden interessanter dan een wedstrijdje schelden op de ME
pi_37881279
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:41 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik zou daar best een bron van willen zien

en dan vooral van het feit dat die agenten er in die gevallen geen problemen mee hadden want daar hebben we het over, niet of het al dan niet gaat werken
Ik kan zo snel niets googlen. Maar het gaat er ook niet om of de agenten het fijn vinden. Het gaat erom dat onnodig geweld ingeperkt wordt en dat het het hooligangedrag van ME-ers beperkt.
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 15:50:35 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37881414
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:44 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ben jij mooi de lul als je je shirtje ruilt. Van ruilen komt huilen...
gewoon weer terugruilen na de actie en aantonen dat je heel ergens anders stond
quote:
[..]

De commandant herkent z'n mannen en vrouwen nu ook niet aan de nummers. Dus dat hoeft ie dan ook niet te kunnen.
natuurlijk wel, ik neem aan dat de betekenis van die nummers niet op de website zal staan, tijdens een evt rechtzaak zal het dus gaan om agent 007 die hij enkel kent als Bond, hij kan dan dus niet meer als getuige optreden want hij zag Bond heel ergens anders staan als het incident waar agent 007 bij betrokken was.
quote:
[..]

Gewoon nummers wisselen dan toch? Geen probleem. Die met die snor en die schele weten ze toch wel te vinden, met of zonder nummer
gewoon geen nummers
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 15:51:34 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37881452
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik kan zo snel niets googlen. Maar het gaat er ook niet om of de agenten het fijn vinden. Het gaat erom dat onnodig geweld ingeperkt wordt en dat het het hooligangedrag van ME-ers beperkt.
nou daar gaat het mij helemaal niet om, er wordt hier geclaimed dat ze het niet willen omdat ze iets te verbergen zouden hebben

hun identiteit dus
pi_37881516
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

een plastic beker

nou daar geloof ik dus helemaal nix van
Heel veel meer was het niet. Het gaat er om dat ze te makkelijk op actie overgingen en daarna buitensporig te werk zijn gegaan. Over dat groepje relschoppers hoor je mij niet. Wel over het excessieve geweld tegen de vele honderden die er geen reet mee te maken hadden.
quote:
ik zeg niet dat je niets mag zeggen maar dat het allemaal wel wat genuanceerder mag dan wat hier gepost.
Ach, het zijn voor een groot deel doorgesnoven hooligans in uniform. Dat bevestigen ze zelf ook. (Ja ik ken een aantal (ex)ME-ers). Daar lieg ik niets aan
quote:
het zijn gewoon wat hardere jongens en meisjes waar je geen grappen mee moet uithalen, misschien dom om die bij zo'n feest neer te zetten want ze hebben een bepaalde manier van handelen ... bij hooligans kom je bv ook niet ver met vriendelijk verzoeken of je weg wil gaan.
Dat is ook mijn punt. Bij hooligans en demonstraties van bekende relschoppers zijn ze ook hartstikke op hun plaats. Maar hier hadden ze duidelijk niets te zoeken en zijn ze hun boekje enorm te buiten gegaan.
quote:
dan vind ik de vraag of ze er uberhaupt hadden moeten zijn of dat de manier van handelen aangepast moet worden interessanter dan een wedstrijdje schelden op de ME
Dat is dan ook mijn voornaamste punt. Maar daarnaast denk ik dat het geen kwaad kan om de ME als geheel eens kritisch onder de loep te nemen. Want het is duidelijk dat ze vaker hun boekje te buiten gaan. Dat ze hardhandig zijn dat is hun werk. Dat ze buiten de regeltjes gaan is niet hun werk. Toch gebeurd dat vaak. Te vaak.
pi_37881593
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

gewoon weer terugruilen na de actie en aantonen dat je heel ergens anders stond
Gelukkig heeft elke mobiele telefoon een camera tegenwoordig.
quote:
natuurlijk wel, ik neem aan dat de betekenis van die nummers niet op de website zal staan, tijdens een evt rechtzaak zal het dus gaan om agent 007 die hij enkel kent als Bond, hij kan dan dus niet meer als getuige optreden want hij zag Bond heel ergens anders staan als het incident waar agent 007 bij betrokken was.
Dat is vast wel te reguleren. En anders staat het gewoon op film vaak. Door die telefoontjes oa.
quote:
gewoon geen nummers
Dan kunnen de "foute" dus gewoon vrij makkelijk hun gang gaan. Lijkt mij geen oplossing.
  Moderator dinsdag 16 mei 2006 @ 16:01:42 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37881763
nu ja als je rustig rugnummers kunt gaan filmen dan zal het wel mee vallen denk ik
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:03:12 #56
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_37881812
mja gemixte gevoelens

idd de politie was eidenlijk eens niet te lief! goedzo
aan de andere kant
ze moeten ervoor zorgen dat de pleuris niet uitbreekt.

ik vind het moeilijk
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:24:47 #57
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_37882495
Zo af en toe zijn er van die topics die ik drie keer lees om vervolgens te besluiten dat ik mij niet in zo een vooringenomen omgeving ga begeven. Dit is ook zo een topic maar ik post toch maar even mijn gedachtengang.

Allereerst verwonder ik mij op zijn zachtst gezegd over de opvatting dat als er ME is bij zo een feest het dús fout gaat. Hoe is het mogelijk dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de ME staat te wachten tot met graagte weerloze burgers in puin geslagen kunnen worden. Ik heb een wellicht ontnuchterende mededeling voor die mensen. Wanneer je jezelf gewoon bezig houdt met waar je voor gekomen bent, in casu een feest, zal je tot je eigen verbijstering merken dat zij eigenlijk helemaal geen interesse hebben je. Laat staan dat ze je achterna komen hollen om je te mishandelen. Misschien moeten de mensen eens gaan wennen aan de aanwezigheid van de ME zonder dat ze er van uit gaan dat de ME daadwerkelijk wordt ingezet. Het is toch ook niet zo dat wanneer de brandweer door de straat rijdt ze direct ongevraagd met water gaan spuiten of iedereen spontaan zijn huis in de fik steekt met de achterliggende gedachte dat de brandweer die reactie oproept?

Dat ME-ers hier worden beticht van het vieren van een ME feestje duidt er ook op dat de schrijver van de OP geen enkel inzicht heeft in de ME commandostructuur. Die commandostructuur zal inderdaad de opdracht geven op te treden op het moment dat zijn personeel bekogeld wordt. Wanneer op die manier de aandacht van de ME getrokken wordt kan je die aandacht ook onverdeeld verwachten.

Zelfs op dat moment is er nog niemand tegen een klap aan gelopen. Nu komt bij mij de navolgende vraag op. Wat mankeer je in vredesnaam om, wanneer de projectielen richting de ME vliegen, niet gewoon lekker een stukje er bij vandaan te lopen. Wát mankeer je in vredesnaam! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een doctoraal voor nodig is om te snappen dat de ME de kant waar het gooien geschied uit zal komen. Schietschijf of bewegend doel staat namelijk niet als selectieeis in de vacature voor ME-er vermeld. Dan de volgende vraag. Hoe krijg te het voor elkaar om door een volbepakte ME-er van 100+ kilo te worden ingehaald op je gympies. Ik kan me maar een paar antwoorden voor de geest halen. Blijven staan kijken, van dichtbij gaan roepen hoe akelig je het allemaal vindt verlopen of met een gezicht van ik heb niks gedaan verwachten dat je wel met rust gelaten wordt op het moment dat de linie op je af komt stampen. Zouden die mensen ook hun brandende huis binnen lopen met een gezicht van 'ik heb het toch niet aangestoken' en dan oprecht verwachten dat ze zich niet branden? Het gebeurt mij namelijk nooit dat ik klappen van de politie krijg en ik sta toch model voor de gemiddelde feestganger. Ik houd van feest en muziek; bezoek punkrockconcerten, housefeesten, zomercarnaval, koninginnedag en voetbalevenementen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige evenknie ben van dokter Phil en ruim van tevoren alle onraad zie aankomen. Ik heb alleen één devies. Blijf er bij weg. Loop een andere kant uit. Haal je fiets of auto lekker over een uurtje op in plaats van tegen beter weten in jezelf door een politiecordon te wurmen.

Afsluitend wil ik me in goede harmonie met de gebruiken op FOK! ook nog even wagen aan een ouderwetsch potje koffiedikkijken.

Ik ben benieuwd naar de topictitels wanneer de ME verstek had laten gaan en er zwaar gewonden onder de feestgangers waren gevallen. Hun afwezigheid zou hoon en gesel schier FOK!-breed over de ME afroepen. Net als ik benieuwd ban hoeveel dode Ajaxsupporters er geweest zouden zijn op het moment dat Feijenoordsupporters het station bij de kuip bestormden gewapend met stenen. Ik ben benieuwd hoe groot de brand in Rotterdam geweest zou zijn als niet was ingegrepen bij de huldiging van Feijenoord in '98. Hoeveel mensen zullen worden omgebracht bij het zomercarnaval als dezelfde stad niet blauw geverfd zou zijn met ME. Hoeveel doden illegale houseparties in rokerige fabriekshallen zonder verlichting of vluchtweg al zouden hebben geeist. Misschien is de kritiek die de ME van de immer alles beter wetende Nederlanders krijgt wel een kleine prijs om te betalen voor het voorkomen van dat soort spookscenarios. Het is voor Nederlanders kennelijk fysiek onmogelijk de hand in eigen boezem te steken dus moet íemand de kritiek dragen.

Jawohl Herr Kaloin!
pi_37882574
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
Helemaal goed verwoord! Kan het niet beter zeggen!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:28:53 #59
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37882648
quote:

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een doctoraal voor nodig is om te snappen dat de ME de kant waar het gooien geschied uit zal komen. Schietschijf of bewegend doel staat namelijk niet als selectieeis in de vacature voor ME-er vermeld.
Laat ik nou altijd in de waan hebben verkeerd dat de ME pas ingrijpt als ze daar opdracht toe hebben gekregen. En als ze tot die tijd emmers bier, blikjes, graspollen of bakstenen over zich uitgegooid krijgen, dan is 't jammer, maar daar heb je die schilden voor.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:28:58 #60
73243 Bendeleider
Biersexueel.
pi_37882652
quote:
Zo af en toe zijn er van die topics die ik drie keer lees om vervolgens te besluiten dat ik mij niet in zo een vooringenomen omgeving ga begeven. Dit is ook zo een topic maar ik post toch maar even mijn gedachtengang.

Allereerst verwonder ik mij op zijn zachtst gezegd over de opvatting dat als er ME is bij zo een feest het dús fout gaat. Hoe is het mogelijk dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de ME staat te wachten tot met graagte weerloze burgers in puin geslagen kunnen worden. Ik heb een wellicht ontnuchterende mededeling voor die mensen. Wanneer je jezelf gewoon bezig houdt met waar je voor gekomen bent, in casu een feest, zal je tot je eigen verbijstering merken dat zij eigenlijk helemaal geen interesse hebben je. Laat staan dat ze je achterna komen hollen om je te mishandelen. Misschien moeten de mensen eens gaan wennen aan de aanwezigheid van de ME zonder dat ze er van uit gaan dat de ME daadwerkelijk wordt ingezet. Het is toch ook niet zo dat wanneer de brandweer door de straat rijdt ze direct ongevraagd met water gaan spuiten of iedereen spontaan zijn huis in de fik steekt met de achterliggende gedachte dat de brandweer die reactie oproept?

Dat ME-ers hier worden beticht van het vieren van een ME feestje duidt er ook op dat de schrijver van de OP geen enkel inzicht heeft in de ME commandostructuur. Die commandostructuur zal inderdaad de opdracht geven op te treden op het moment dat zijn personeel bekogeld wordt. Wanneer op die manier de aandacht van de ME getrokken wordt kan je die aandacht ook onverdeeld verwachten.

Zelfs op dat moment is er nog niemand tegen een klap aan gelopen. Nu komt bij mij de navolgende vraag op. Wat mankeer je in vredesnaam om, wanneer de projectielen richting de ME vliegen, niet gewoon lekker een stukje er bij vandaan te lopen. Wát mankeer je in vredesnaam! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een doctoraal voor nodig is om te snappen dat de ME de kant waar het gooien geschied uit zal komen. Schietschijf of bewegend doel staat namelijk niet als selectieeis in de vacature voor ME-er vermeld. Dan de volgende vraag. Hoe krijg te het voor elkaar om door een volbepakte ME-er van 100+ kilo te worden ingehaald op je gympies. Ik kan me maar een paar antwoorden voor de geest halen. Blijven staan kijken, van dichtbij gaan roepen hoe akelig je het allemaal vindt verlopen of met een gezicht van ik heb niks gedaan verwachten dat je wel met rust gelaten wordt op het moment dat de linie op je af komt stampen. Zouden die mensen ook hun brandende huis binnen lopen met een gezicht van 'ik heb het toch niet aangestoken' en dan oprecht verwachten dat ze zich niet branden? Het gebeurt mij namelijk nooit dat ik klappen van de politie krijg en ik sta toch model voor de gemiddelde feestganger. Ik houd van feest en muziek; bezoek punkrockconcerten, housefeesten, zomercarnaval, koninginnedag en voetbalevenementen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige evenknie ben van dokter Phil en ruim van tevoren alle onraad zie aankomen. Ik heb alleen één devies. Blijf er bij weg. Loop een andere kant uit. Haal je fiets of auto lekker over een uurtje op in plaats van tegen beter weten in jezelf door een politiecordon te wurmen.

Afsluitend wil ik me in goede harmonie met de gebruiken op FOK! ook nog even wagen aan een ouderwetsch potje koffiedikkijken.

Ik ben benieuwd naar de topictitels wanneer de ME verstek had laten gaan en er zwaar gewonden onder de feestgangers waren gevallen. Hun afwezigheid zou hoon en gesel schier FOK!-breed over de ME afroepen. Net als ik benieuwd ban hoeveel dode Ajaxsupporters er geweest zouden zijn op het moment dat Feijenoordsupporters het station bij de kuip bestormden gewapend met stenen. Ik ben benieuwd hoe groot de brand in Rotterdam geweest zou zijn als niet was ingegrepen bij de huldiging van Feijenoord in '98. Hoeveel mensen zullen worden omgebracht bij het zomercarnaval als dezelfde stad niet blauw geverfd zou zijn met ME. Hoeveel doden illegale houseparties in rokerige fabriekshallen zonder verlichting of vluchtweg al zouden hebben geeist. Misschien is de kritiek die de ME van de immer alles beter wetende Nederlanders krijgt wel een kleine prijs om te betalen voor het voorkomen van dat soort spookscenarios. Het is voor Nederlanders kennelijk fysiek onmogelijk de hand in eigen boezem te steken dus moet íemand de kritiek dragen.

Deze reply kan iedereen verwachten als ze over ME'rs zeiken..

*bookmark
Ik trouw later met het zusje van BrauN,omdat ik dan zijn Schlager word.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:29:44 #61
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37882684
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 11:45 schreef scubaboy het volgende:

[..]

B'vo voor de plisie
[..]

Was je erbij?
pi_37882842
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:28 schreef gronk het volgende:

[..]

Laat ik nou altijd in de waan hebben verkeerd dat de ME pas ingrijpt als ze daar opdracht toe hebben gekregen. En als ze tot die tijd emmers bier, blikjes, graspollen of bakstenen over zich uitgegooid krijgen, dan is 't jammer, maar daar heb je die schilden voor.
Owja, en jij weet 5 minuten van te voren natuurlijk wanneer dat sein word gegeven
pi_37882876
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:29 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Was je erbij?
Jezus, wat een kansloze opmerking, ga eens inhoudelijk reageren of hou je mond gewoon
pi_37883090
Tsja, de ME is nou eenmaal keihard kwa optreden. En die burgemeester had ze helemaal niet moeten roepen.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:41:46 #65
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_37883107
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Owja, en jij weet 5 minuten van te voren natuurlijk wanneer dat sein word gegeven
Da's niet aan de orde hier. Als er in een half uur tijd allerlei bagger over je wordt uitgestort, maar je krijgt geen sein om te chargeren, dan doe je dus niets.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:43:06 #66
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37883150
quote:

Allereerst verwonder ik mij op zijn zachtst gezegd over de opvatting dat als er ME is bij zo een feest het dús fout gaat.
Bij alle eerdere varianten van dat feest was er geen ME. De burgemeester claimde bedreigd te zijn, hoorde ik.
quote:
Hoe is het mogelijk dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de ME staat te wachten tot met graagte weerloze burgers in puin geslagen kunnen worden.
Heb je ondertussen TV West gekeken? Leuk hoor, zo'n 15 jarige meid met 15 stokslagen op haar rug. Nou, toppie.
quote:
Ik heb een wellicht ontnuchterende mededeling voor die mensen. Wanneer je jezelf gewoon bezig houdt met waar je voor gekomen bent, in casu een feest, zal je tot je eigen verbijstering merken dat zij eigenlijk helemaal geen interesse hebben je.
Je was erbij?
quote:
Laat staan dat ze je achterna komen hollen om je te mishandelen.
Dus alle klachten van kinderen zijn verzonnen?
quote:
Misschien moeten de mensen eens gaan wennen aan de aanwezigheid van de ME zonder dat ze er van uit gaan dat de ME daadwerkelijk wordt ingezet.
Heb je wel eens een ME gezien die niet ingezet werd?
quote:
Het is toch ook niet zo dat wanneer de brandweer door de straat rijdt ze direct ongevraagd met water gaan spuiten of iedereen spontaan zijn huis in de fik steekt met de achterliggende gedachte dat de brandweer die reactie oproept?
Ha - ha.
quote:
Dat ME-ers hier worden beticht van het vieren van een ME feestje duidt er ook op dat de schrijver van de OP geen enkel inzicht heeft in de ME commandostructuur.
Natuurlijk niet. Het is dan ook een creatieve TT. Net zoals 'ze hebben zeker iets te verbergen ' sarcasme was. Smileys enzo.
quote:
Die commandostructuur zal inderdaad de opdracht geven op te treden op het moment dat zijn personeel bekogeld wordt. Wanneer op die manier de aandacht van de ME getrokken wordt kan je die aandacht ook onverdeeld verwachten.
Officieel moeten er zoveel dingen. Officieel staat er zoveel regels geschreven.
Heb ik nieuws voor je:
quote:
Agent gaat eigen gang bij conflicten PDF file - 13MB

POLITIEMENSEN varen te vaak een eigen koers als ze in conflictsituaties
met burgers komen, zoals bij uitgaansgeweld. In plaats daarvan
zouden zij meer gebruik moeten maken van beproefde werkwijzen
om geweld tegen of door de politie te voorkomen.
Anders dan hen is geleerd, gaan agenten bij conflictsituaties meestal
weinig planmatig te werk. Ze handelen naar bevind van zaken
en maken geen gebruik van beproefde methoden. Er is geen
bezinning over wat de beste aanpak zou zijn geweest.
Uit een studie van de Politieacademie in Apeldoorn en Adviesen
Onderzoeksgroep Beke
blijkt dat agenten conflictsituaties te
veel zien als incidenten, waar geen algemene handelingsregels voor
gelden. Ten onrechte, het blijkt dat het merendeel van conflictmomenten
ondergebracht kan worden in een aantal terugkerende
standaardsituaties. ANP
quote:
Zelfs op dat moment is er nog niemand tegen een klap aan gelopen. Nu komt bij mij de navolgende vraag op. Wat mankeer je in vredesnaam om, wanneer de projectielen richting de ME vliegen, niet gewoon lekker een stukje er bij vandaan te lopen.
Nou, sorry hoor, maar ik heb nu al van 5 mensen gehoord dat ze ook wegliepen naar huis, naar hun fiets, en dan tóch worden andere mensen geslagen. Mensen die gewoon naar huis gingen.
quote:
Wát mankeer je in vredesnaam! Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een doctoraal voor nodig is om te snappen dat de ME de kant waar het gooien geschied uit zal komen.
Nou, proficiat.
quote:
Schietschijf of bewegend doel staat namelijk niet als selectieeis in de vacature voor ME-er vermeld. Dan de volgende vraag. Hoe krijg te het voor elkaar om door een volbepakte ME-er van 100+ kilo te worden ingehaald op je gympies.
Bier. Charges. Formaties. Dat moet jij toch weten?
quote:
Ik kan me maar een paar antwoorden voor de geest halen. Blijven staan kijken, van dichtbij gaan roepen hoe akelig je het allemaal vindt verlopen of met een gezicht van ik heb niks gedaan verwachten dat je wel met rust gelaten wordt op het moment dat de linie op je af komt stampen.
Dus, je móet gewoon weg van de ME zeg maar, ook al doe je niks?
Tof hey, dat jij dat zo even weet. Dat geeft wel aan wat de ME dan voor status heeft, nietwaar?
quote:
Zouden die mensen ook hun brandende huis binnen lopen met een gezicht van 'ik heb het toch niet aangestoken' en dan oprecht verwachten dat ze zich niet branden?
Ha - ha.
quote:
Het gebeurt mij namelijk nooit dat ik klappen van de politie krijg en ik sta toch model voor de gemiddelde feestganger.
Mij is het óók nog nooit gebeurd. Dat betekend echter niet dat het niet kán gebeuren.
quote:
Ik houd van feest en muziek; bezoek punkrockconcerten, housefeesten, zomercarnaval, koninginnedag en voetbalevenementen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige evenknie ben van dokter Phil en ruim van tevoren alle onraad zie aankomen. Ik heb alleen één devies. Blijf er bij weg. Loop een andere kant uit. Haal je fiets of auto lekker over een uurtje op in plaats van tegen beter weten in jezelf door een politiecordon te wurmen.
En als je fiets dan eens toevallig achter de ME staat heb je zeker pech?
quote:

Ik ben benieuwd naar de topictitels wanneer de ME verstek had laten gaan en er zwaar gewonden onder de feestgangers waren gevallen.
Als dit, als dat. Het is nog nooit uit de hand gelopen daar. Het ging altijd goed. Alle voorgaande keren.
Wat is de reden dat je denkt dat het nu wél was misgegaan zonder ME? Ik ben hier erg nieuwsgierig naar.
quote:
Hun afwezigheid zou hoon en gesel schier FOK!-breed over de ME afroepen. Net als ik benieuwd ban hoeveel dode Ajaxsupporters er geweest zouden zijn op het moment dat Feijenoordsupporters
Die 14-jarige waren geen hooligans, dat is net het punt.
quote:
het station bij de kuip bestormden gewapend met stenen. Ik ben benieuwd hoe groot de brand in Rotterdam geweest zou zijn als niet was ingegrepen bij de huldiging van Feijenoord in '98. Hoeveel mensen zullen worden omgebracht bij het zomercarnaval als dezelfde stad niet blauw geverfd zou zijn met ME. Hoeveel doden illegale houseparties in rokerige fabriekshallen zonder verlichting of vluchtweg al zouden hebben geeist. Misschien is de kritiek die de ME van de immer alles beter wetende Nederlanders krijgt wel een kleine prijs
Ik vind een 14-jarige in de rug meppen niet echt een kleine prijs. Daarnaast, waarom zou je überhaupt inschattingsfouten niet mogen bekritiseren, maar moeten relativeren met een voetbalwedstrijd?
quote:
om te betalen voor het voorkomen van dat soort spookscenarios. Het is voor Nederlanders kennelijk fysiek onmogelijk de hand in eigen boezem te steken dus moet íemand de kritiek dragen.

Anders nog iets?

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 16-05-2006 16:48:48 ]
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:50:48 #67
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_37883399
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:43 schreef Yildiz het volgende:

*knnnnip.
Je hoeft het ook niet met me eens te zijn ofzo.
Ik ben ook niet van plan hier een discussie van je te winnen.
Discussies, immers, kennen zelden een winnaar,
Gelukig maar anders werd het een saaie boel als we het allemaal eens waren.
Bekijk het eens vanuit een ander perspectief en doe je voordeel ermee.
Of niet.

Dat kan ook natuurlijk.
Jawohl Herr Kaloin!
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:51:20 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37883417
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jezus, wat een kansloze opmerking, ga eens inhoudelijk reageren of hou je mond gewoon
Och, moet ik nu bang worden? Mag ik het niet eens normaal vragen ja?

Trouwens, was jij erbij?
pi_37883465
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:43 schreef Yildiz het volgende:

Je was erbij?
Het gaat hier over in het algemeen
quote:
Heb je wel eens een ME gezien die niet ingezet werd?
Ja, ikzelf tientallen keren.
quote:
Dus, je móet gewoon weg van de ME zeg maar, ook al doe je niks?
Tof hey, dat jij dat zo even weet. Dat geeft wel aan wat de ME dan voor status heeft, nietwaar?
Dat moet inderdaad ja. Net als dat je wegmoet als een politie-agent zegt dat je weg moet. Dat heet gezag en het is voor je eigen bestwil om daar weg te gaan als hun dat zeggen.
quote:
Die 14-jarige waren geen hooligans, dat is net het punt
Nou Yildiz, dat is het nu net. In Pijnacker lopen wel 14 jarige ettbakken rond die al vele malen in aanraking zijn gekomen met justitie. Ik kan het weten want ik kom er regelmatig, en heb er ook vrienden van rond de 18 wonen. Die pestventjes van 14 zijn oud genoeg om stenen naar de politie te gooien hoor. En zo is een bepaalde groep uit Pijnacker ook.

Ff wat belachelijke dingen eruit gehaald
  dinsdag 16 mei 2006 @ 16:59:30 #70
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37883646
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:41 schreef Gebleekte het volgende:
Tsja, de ME is nou eenmaal keihard kwa optreden. En die burgemeester had ze helemaal niet moeten roepen.
Dat is zo'n beetje mijn punt ja.
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 16:53 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

[..]

Ja, ikzelf tientallen keren.
Okey, ik niet, maar jij woont in de omgeving, dan neem ik dat van je aan.
quote:
[..]

Nou Yildiz, dat is het nu net. In Pijnacker lopen wel 14 jarige ettbakken rond die al vele malen in aanraking zijn gekomen met justitie. Ik kan het weten want ik kom er regelmatig, en heb er ook vrienden van rond de 18 wonen. Die pestventjes van 14 zijn oud genoeg om stenen naar de politie te gooien hoor. En zo is een bepaalde groep uit Pijnacker ook.
Ja, dat begrijp ik, en die zullen ongetwijfeld overal zijn, maar die regen klachten komt toch ergens vandaan?
quote:
Ff wat belachelijke dingen eruit gehaald
Okay. Dat mag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')