waarom zou ik?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:36 schreef BaajGuardian het volgende:
je ontkent iig niet dat ik om je zou lachen.
ik ook, jouw gegeneraliseer staat nogal vreemd als je in andere topics roept dat je niet dingen over 1 kam moet scheren, daar moet ik om lachenquote:ik bedoel het niet te kwaad, je moet gewoon niet beginnen met ''leuke opmerkingen'' plaatsen tegenover BG, laat dat maar aan BG over.
ik blijf bij mijn originele betoog overigens.
Tuurlijk jongen, wat zet je jezelf toch weer voor lul hierquote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:35 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ME-ers zijn altijd tering agressief indd, die lui zijn halve uitsmijters/hooligans die het vuile werk voor laffe kutburgermeestertjes die hun achterlijke princiepes op het normale volk willen drukken (enkel omdat hijzelf elke dag op zn houten stoeltje zit en nooit buiten komt) opknappen.
met knuppels op mensen inslaan en dan raar kijken als mensen stenen gaan gooien op die rand-debielen, wat denken ze dat ze zijn.. guards van tina turner in Mad max?
we leven met elkaar op een fatsoenlijke manier en als de stropdas mafia daar dan vechtvolk op af stuurt moeten ze niet zeiken als ze zelf eens over de grond worden getrapt..
zootje tuig.
ME
Speciaal voor jou schwarzeneggerquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:02 schreef Bendeleider het volgende:
Ik geloof er geen reet van dat een kind tussen die onverlaten en aanstormende ME manner even rustig zijn of haar fiets gaat pakken.
Waar was uberhaupt der vader op dit tijdstip ?
Mensen van de ME zijn geen hersenloze swb'ers maar mensen met ook kinderen en een logisch redeneren.
Jullie willen gewoon rammelen tegen alles wat deze rechtstaat jullie oplegt dat snap ik ook wel.
Maar je bent nou eenmaal een tokkie of je bent het niet !
quote:Brutus :: 07 mei 2006 11:50
de avond was zelf super kicke totdat ik buiten kwam! ik wil me fiets pakken en krijg opeens 2 keer zo'n gummi knuppel op me arm geslagen. vrienden van mij zijn helemaal kapot geslagen. wtf we zijn 15
quote:arnold :: 07 mei 2006 12:03 :: e-mail
Ik wilde alleen me fiets zonder aanwijzing gummieknuppie in me maag en een meisje dat vlak naast me stond moest bijna huilen. We zaten ook nog bij de vriegang is er een groepje verder op met een huilend meisje.. egt bespreek dit maar eens in den haag. Verlden jaat ging het wel goed hgoezo dit dan opeens.
quote:We waren bij de tent; wilden naar huis gaan, komen we buiten allemaal politie achter ons aan slaan met die knuppels helemaal los gaan en toen stond iedereen heel rustig en op een gegeven moment begon iedereen te rennen voor leven omdat politie honden waren los gelaten mensen die heel langzaam konden rennen werden gepakt en gebeten door die honden en iedereen die bij de politie in de buurt kwam kreeg klappen met zo’n knuppel; mensen die echt tegenwerkten werden met tieribs vastgebonden en die lagen op de grond te spartelen als kikkervisjes allemaal ME – busjes kwam eraan en ambulances; als je je fiets wilde pakken werd je helemaal geslagen, om een uur of 3 hadden wij eindelijk de fietsen en snel weggereden overal op straat hielden ze je tegen ze draaiden helemaal door! BELACHELIJK! zometeen aangifte doen; laat horen dat dit niet kan!
nog meerquote:Ik ben die ouder en inderdaad laat ik mijn kinderen niet als ze 14 zijn zomaar alleen naar de tent gaan. Niet omdat ze niet zelfstandig zouden zijn, maar meer om er voor te zorgen dat ze weer veilig thuis komen. Dit was BIJNA gelukt, ware het niet dat wij dus een ME busje tegen kwamen die zo nodig MIJN zoon van zijn fiets af moesten meppen, en waarom?? omdat hij met 2 vrienden en wederzijdse ouders na afloop van een geslaagde avond een broodje schaap gingen halen. Helaas vond de ME het nodig om dit avondje alsnog te verzieken, zodat mijn zoon, creperend van de pijn, liggend op de grond heeft liggen wachten op de ambulance. Het is toch niet normaal dat je blijkbaar in zo'n (dacht ik altijd) beschaafd dorp als Pijnacker niet eens een avondje kan stappen. Ok, als er onroer is kan ik me voorstellen dat de ME paraat staat, maar als je dan een kind van 14 jaar van zijn fiets afmept, en dan als excuus geeft dat je niet kan zien dat hij 14 jaar is, dan heb je volgens mij je ME diploma of hoe zo'n ding ook heet bij een pakje boter gekregen. Verder was het heel raar, bij de sportlaan was het vechten en bij het politiebureau geloof ik ook, maar wij reden ongeveer tussen allebei in (bij de A. Schweitzerlaan) dus er was totaal geen reden om maar gewoon te meppen. Zoals ze kwamen verdwenen ze ook weer, volgens mij omdat ze erachter kwamen dat ze IETS te vroeg uit het busje waren gestapt. Nou ME, jullie worden bedankt voor een gezellige avond, en uiteraard is hier het laatste woord niet over gesproken.
Geef jij mij een filmpje waarop een moeder met dr dochter een rustig weggetje affietsen en dat die dochter van dr fiets af word geslagen( zoals 1 van zulke lui beweert )quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Nee, een enorme lading getuigenverklaringen die allemaal hetzelfde beweren is niet betrouwbaar. En die foto's en filmbeelden ook niet
Jij zou nog nieteens de andere kant van het verhaal willen horen he, ook al zou het voor je neus liggenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:59 schreef BaajGuardian het volgende:
natuurlijk is dat niet betrouwbaar, het zijn burgers!
ME-ers zijn veel meer waard als het om waarheid gaat!
Ik heb even zitten google-en via http://news.google.nl/news?hl=nl&ned=nl_nl&q=pijnacker+ME het volgende artikel gevonden. Het komt erop neer dat men wil dat er 2 onderzoeken komen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:52 schreef sp3c het volgende:
zijn er overigens al reacties van de agenten zelf?
begin nu wel benieuwd te worden naar de andere kant van het verhaal
Geen directe verdediging vooralsnog, wel een intentie om het goed te onderzoeken.quote:’Onafhankelijk onderzoek naar rellen en politieoptreden’
PIJNACER-NOOTDORP - Welke afspraken heeft het college van b en w gemaakt met de politie omtrent het tentfeest van 6 mei? Het is een van de vragen die de VVD beantwoord wil zien in een onafhankelijk onderzoek naar de rellen van afgelopen zatererdag.
De fractie wil dat er een tweede onderzoek komt, naast dat van de rijksrecherche. ,,Het aangekondigde onderzoek is vooral strafrechtelijk, wij willen weten hoe het bestuurlijk is gegaan,’’ zegt VVD-fractievoorzitter Van Haagen. Gedacht wordt aan een onafhankelijke deskundige, maar wie het moet zijn weet de VVD nog niet. De liberalen worden gesteund door de GroenLinks-fractie in Pijnacker-Nootdorp. Ook het CDA is voor, vooral omdat het onderzoek van de rijksrecherche lang gaat duren. ,,Ik denk dat een onafhankelijk onderzoek ook goed is om de onrust in het dorp weg te namen,’’ zegt fractievoorzitter Van der Deijl. ,,Er zijn voldoende aanwijzingen dat de politie te hard is opgetreden.’’ PvdA-fractievoorzitter Oudhof wil afwachten wat de burgemeester over de rellen te zeggen heeft, voordat hij zich uitspreekt over een tweede onderzoek. Fractievoorzitter Burger van Leefbaar Pijnacker-Nootdorp: ,,Laten we eerst maar eens afwachten waar de rijksrecherche mee komt. Als er dan nog vragen zijn, kun je altijd nog een nieuw onderzoek beginnen.’’
Dat jongeren maandagavond verhaal zijn gaan halen bij de woning van burgemeester Buddenberg - wat leidde tot drie aanhoudingen - wordt door de fracties scherp veroordeeld. ,,Dit is echt de verkeerde boodschap. Ik begrijp de emotie, maar het is niet nodig de burgemeester te bedreigen. Ik ben ervan overtuigd dat de man naar eer en geweten heeft gehandeld,’’ zegt Van Haagen.
Van der Jagt denkt dat het de zaak van de jongeren geen goed doet. ,,Het plaatst wat er zaterdag is gebeurd voor mij in een ander daglicht. Als je boos bent over agressie van de politie, moet je jezelf zeker beheersen.’’ Oudhof wijst erop dat het gezin van de burgemeester niets met de rellen te maken heeft.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:53 schreef Gebleekte het volgende:
Die mensen kunnen nou wel leuk zeggen dat ze rustig naar huis fietste. Maar het zijn reacties van mensen die zijn geslagen, tuurlijk proberen ze alles om te draaien daar. Blind er van uit gaan dat hun de waarheid spreken is wel heeeeeeeeel erg naief.
Ongeacht of ze wel of niet met een fiets bezig waren, kinderen van 15 knuppel je niet neer, die someer je aan de kant te gaan en ik moet de 15-jarige nog tegenkomen die een full-packed ME'er niet serieus neemt, bottom line, kinderen en gummiknuppels horen ver van elkaar te blijven, of zou je zelf ook uithalen naar een kind?quote:wtf we zijn 15
Ik kan niet begrijpen dat er iemand is geweest die op een mensen massa in een feesttent de honden loslaat, dat is lijkt me iets wat je bewaart voor voortvluchtige criminelen ofzo...mensen in bedwang houden doe je door angst in te boezemen dus met honden ervoor te staan, niet door pankiek te creëren als je de honden loslaat, get my point?quote:omdat politie honden waren los gelaten
Weer word een kind van 14 geslagen, nogmaals, als volwassene sla je kinderen niet, en al helemaal niet met een gummiknuppel.quote:Ik ben die ouder en inderdaad laat ik mijn kinderen niet als ze 14 zijn zomaar alleen naar de tent gaan. Niet omdat ze niet zelfstandig zouden zijn, maar meer om er voor te zorgen dat ze weer veilig thuis komen. Dit was BIJNA gelukt, ware het niet dat wij dus een ME busje tegen kwamen die zo nodig MIJN zoon van zijn fiets af moesten meppen, en waarom??
voel je je aangesproken?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:01 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Jij zou nog nieteens de andere kant van het verhaal willen horen he, ook al zou het voor je neus liggenALs jij maar gelijk krijgt met je ME-bashing.
Zo zie je gelijk weer hoe die jongeren daar zijn. Die zullen vast niks uitgelokt hebben bij de ME op die bewuste avond he BG?quote:Dat jongeren maandagavond verhaal zijn gaan halen bij de woning van burgemeester Buddenberg - wat leidde tot drie aanhoudingen - wordt door de fracties scherp veroordeeld. ,,Dit is echt de verkeerde boodschap. Ik begrijp de emotie, maar het is niet nodig de burgemeester te bedreigen. Ik ben ervan overtuigd dat de man naar eer en geweten heeft gehandeld,’’ zegt Van Haagen.
Van der Jagt denkt dat het de zaak van de jongeren geen goed doet. ,,Het plaatst wat er zaterdag is gebeurd voor mij in een ander daglicht. Als je boos bent over agressie van de politie, moet je jezelf zeker beheersen.’’ Oudhof wijst erop dat het gezin van de burgemeester niets met de rellen te maken heeft.
asjeblieftquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:00 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Geef jij mij een filmpje waarop een moeder met dr dochter een rustig weggetje affietsen en dat die dochter van dr fiets af word geslagen( zoals 1 van zulke lui beweert )
Ja jongen, ik heb ze allemaal gelezen. Waarschijnlijk veel eerder als jou, want ik begon er die dag erna al mee.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:03 schreef YuckFou het volgende:
Heb je de moeite genomen uberhaupt wel te lezen wat er staat??
ruling with fear, wasnt that an export of terrorists?quote:mensen in bedwang houden doe je door angst in te boezemen dus met honden ervoor te staan
Die zijn er niet. Maar een aantal meisjes van hooguit 14/15 met hondebeten en een rug vol knuppelafdrukken heb ik wel al langs zien komen.....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:00 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Geef jij mij een filmpje waarop een moeder met dr dochter een rustig weggetje affietsen en dat die dochter van dr fiets af word geslagen( zoals 1 van zulke lui beweert )
Waarom hoor ik jou dan niet over het geweld wat tegen, ik herhaal het nog maar even, kinderen is gebruikt?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:05 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ja jongen, ik heb ze allemaal gelezen. Waarschijnlijk veel eerder als jou, want ik begon er die dag erna al mee.
Nee d'r staat niet altijd iemand met een HD cam he...quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:09 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Klinkt wel ernstig, maar echt veel zie ik nieteigenlijk bijna niks.
is mijn geluid nu zo debiel of kun je totaal niks verstaan op dat filmpje..quote:
Tsja, maar een agente die word gewurgd is ook gebeten door een politiehond. En daar heeft niemand het over.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die zijn er niet. Maar een aantal meisjes van hooguit 14/15 met hondebeten en een rug vol knuppelafdrukken heb ik wel al langs zien komen.....
ik zie helemaal nixquote:
Helemaal vergeten, GeenStijl heeft het.quote:
Maakt het dan wel af. Wel handig dat die burgemeester dus wel met zijn spider-senses aanvoelde dat de jongeren 20 minuten later zouden gaan rellen. Ideaal zo'n vent.quote:Gelukkig was meneer Buddenberg met zijn lieve leuke dochtertje net vóór het ME-optreden van het feestterrein verdwenen. Ik kwam haar toevallig tegen bij de fietsen, aldus de CDA-ert. Goh, toevallig zeg. Zal de hand van God wel zijn dan. Want twintig minuten later wilden enkele andere lieve leuke meisjes ook hun fietsen pakken maar werden ze in elkaar gerost door de knokploeg. Overigens was die ME reeds ter plekke omdat er tips binnen waren gekomen over een mogelijke vechtpartij. Zou een anonieme tip over “een vechtpartij” in een kleuterschool of bejaardentehuis dezelfde taferelen opleveren? Erg veel moeite met het mishandelen van volstrekt weerlozen lijken de pliesieagenten en hun christendemocratische opperhoofd uit Pijnacker in ieder geval niet te hebben.
'Mijn soort' nog wel jongen? Je voelt je nu wel erg goed omdat je een andere mening hebt of niet? 'Mijn soort' bekijkt het niet alleen maar van 1 kant maar probeert ook de andere kant te begrijpen. En als je die kant ook bekijkt weet je nu eenmaal dat de sfeer gewoon erg was op dat moment. En als een agente bijna gewurgd word escaleert de boel nu eenmaal, en de mensen die dan niet de aanwijzingen van de politie hebben gevolgd kunnen op dat moment pech hebben en geslagen/gebeten worden ja.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:09 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Waarom hoor ik jou dan niet over het geweld wat tegen, ik herhaal het nog maar even, kinderen is gebruikt?
Vind je dat normaal? Dan hoop ik dat jij nimmer agent word. Daarnaast werd er vrij uitgebreid op GeenStijl hierover bericht en heb ik dat de dag erna allemaal vrolijk mee zitten lezen, dat er hier op Fok! verder tot nu weinig aandacht voor was verbaaste me wel, maar ik voelde me niet geroepen, in tegenstelling tot het ageren tegen jouw soort waar ik graag als de kippen bij ben.
Hmm, alleen wat foto's van een paar aardig erge wonden ja. Maar die had ik wel verwacht. Verder een paar foto's van een gozer die op de grond ligt en gearresteerd word ( niet echt boeiende foto dus ) .quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Helemaal vergeten, GeenStijl heeft het.
[..]
T gaat mij meer om de Nostradamus-genen van de burgemeester, eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:18 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Hmm, alleen wat foto's van een paar aardig erge wonden ja. Maar die had ik wel verwacht. Verder een paar foto's van een gozer die op de grond ligt en gearresteerd word ( niet echt boeiende foto dus ) .
Het is idd een vrij bizar bericht. Te toevallig dat hij daar net met z'n dochter is weggegaan.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:19 schreef Yildiz het volgende:
[..]
T gaat mij meer om de Nostradamus-genen van de burgemeester, eigenlijk.
Hier ben ik het helemaal met je eens. De burgemeester lijkt hier een cruciale rol in gespeeld te hebben, vooral dat verhaal dat ie zijn dochter ophaalt is mij inderdaad net even te toevallig om puur toeval te zijn.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:19 schreef Gebleekte het volgende:
En dus wie heeft de fout gemaakt om de ME er te halen? De burgemeester.
De ME is niet anders gewend om zo op te treden. Vooral als een agente half word gewurgd.
Tja, iemand die ten midden van een peleton ME een collega probeert te wurgen die weten ze niet de intensive care in te meppen of op z'n minst te arresteren. Toch knap.....quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:11 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Tsja, maar een agente die word gewurgd is ook gebeten door een politiehond. En daar heeft niemand het over.
Wat een onzin. Dus als ik in een discotheek een agent wurg dan moet heel die discotheek maar neergemept worden? Als ik in een school een agent probeer te wurgen moet heel die school maar platgemept worden?quote:Het geeft wel aan wat de sfeer daar was rond die tijd. Een agente die bijna word gewurgd is nu eenmaal poging tot moord, en dan zullen die collega's hun honden los laten op de bewuste groep die die dreiging uit. Volledig terecht als je het mij vraagt.
met andere woorden het ontbreekt de ME het onderscheidings-hersen-gedeelte.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:19 schreef Gebleekte het volgende:
En dus wie heeft de fout gemaakt om de ME er te halen? De burgemeester.
De ME is niet anders gewend om zo op te treden. Vooral als een agente half word gewurgd.
Die vent is totaal incompetent. Probeer eens het interview op TV West van een paar dagen terug op te zoeken. Daar geeft ie toe dat ie misschien iets te overdreven bezig is geweest met de inzet van ME. Maar ondertussen probeert ie stiekem de allochtonen uit randgemeentes de zwarte piet toe te schuiven. Zie jij ook maar 1 allochtoon op al die foto's? Op Ali B na danquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:21 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal met je eens. De burgemeester lijkt hier een cruciale rol in gespeeld te hebben, vooral dat verhaal dat ie zijn dochter ophaalt is mij inderdaad net even te toevallig om puur toeval te zijn.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:22 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Die hebben ze wel gearresteerdquote:Tja, iemand die ten midden van een peleton ME een collega probeert te wurgen die weten ze niet de intensive care in te meppen of op z'n minst te arresteren. Toch knap.....
Is ook zo. Maar dat brengt een gevecht wel naar een ander level. Als jij een vriend op de grond ziet liggen die word gewurgd ga je ook ander soort geweld gebruiken. Geweld waar ongelukken bij kunnen gebeuren.quote:Verder geloof ik niet dat er iemand is die vind dat die persoon niet opgepakt en gestraft moet worden. Maar dat keurt het gebruikt van excessief geweld tegen een lading onschuldigen nog niet goed.
Nee, niet heel de school. Maar er kunnen wel zulke dingen gebeuren in laat het zeggen een straal van een bep. afstand.quote:Wat een onzin. Dus als ik in een discotheek een agent wurg dan moet heel die discotheek maar neergemept worden? Als ik in een school een agent probeer te wurgen moet heel die school maar platgemept worden?
Hunnie zijn begonnen, aldus de politiebond.quote:Politiebond: optreden Pijnacker níet te hard
De politie heeft in Pijnacker géén onnodig geweld gebruikt tegen bezoekers van een popconcert van Ali B. Dat heeft de Nederlandse Politiebond verklaard tegenover RTL Nieuws.
'Politieactie was niet te hard'
Gewond
Volgens de vakbond gaven dronken en agressieve jongeren zèlf de aanleiding voor het geweld. Bij het hardhandige optreden raakten tientallen mensen gewond. Er zijn 45 klachten ingediend.
Zonder aanleiding
Volgens de bezoekers sloeg de mobiele eenheid zonder aanleiding op de menigte in. De politiebond zegt dat het geweld tegen de dronken jongeren geoorloofd was, én bovendiend aangekondigd. "Als er wordt aangekondigd dat de ME het terrein gaat leegvegen, dan moet je wegwezen", aldus de woordvoerder. De rijksrecherche doet onderzoek naar de zaak.
Het ging een tijdje goed met deze discussie, en dan moet je zoiets weer ingooienquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
met andere woorden het ontbreekt de ME het onderscheidings-hersen-gedeelte.
Dat moeten ze dan vanmiddag gedaan hebben, want gister was ie nog spoorloos....quote:
Tot en met de shoarma-tent die een flink stuk verderop ligt? En mensen die op een fiets rijden zijn ook gevaarlijk en moeten daarvan af gemept worden?quote:Nee, niet heel de school. Maar er kunnen wel zulke dingen gebeuren in laat het zeggen een straal van een bep. afstand.
Ik denk dat 90% van de mensen die klagen en oogtuige zijn geweest uitmate brave Pijnackenaren zijn die nog nooit met justitie of wat dan ook in aanraking geweest zijn. Waarom zouden die liegen? Waarom zouden 14 jarige meisjes liegen? Waarom zouden ouders die hun kind komen halen liegen? Wat is hun belang?quote:Ik snap ook niet waarom er berichten zijn dat mensen die gewoon wegfietsten neer werden geslagen. Maar ik twijfel aan de betrouwbaarheid van zulk soort verhalen. Tuurlijk, een meerderheid zal wel waar zijn, maar daaraan zullen ook wel redenen aan verbonden zijn waarom zo werd gehandeld. Maar er zitten denk ik ook reacties tussen die er alleen maar op uit zijn om een slecht beeld te creëren van de ME op die avond. Aangezien kennissen van hun misschien wel zijn geslagen, en hun weten dat veel mensen die reacties lezen.
Daarom twijfel ik aan de betrouwbaarheid van sommige van die verhalen.
Eensch. Maar heel die ME had er dus niet moeten zijn. Ze zijn al hard, en als er dan ook nog een wurging plaatsvind van een collega, en er dan nog mensen blijven staan kijken enzo, ook al is er 100 keer gemaand om weg te gaan, dan kan je er eigenlijk wel op wachten.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:25 schreef YuckFou het volgende:
Resultaten 1 - 100 van circa 646 pagina’s in het Nederlands voor mobiele eenheid+buitensporig geweld.
Het is anders zeker niet de eerste keer dat ze er op los hakken, en geloof me, als het hooligans betreft sta ik aan de zijlijn om verse knuppels aan te reiken, echt herrieschoppend tuig zoals bij de huldiging van Ajax kort geleden kan me niet hard genoeg neergeknuppeld worden, maar als je even de moeite genomen had die weblog door te lezen dan had je gezien dat er tientallen reacties staan van kids (let op de typfouten en de breezah spelling) die klappen hebben gehad of zich de tering zijn geschrokken, en als een stel mongolen dan een agente probeert te wurgen en de vlam slaat in de pan moet er onmiddelijk door iemand een halt worden geroepen, en dat is zeker ook niet gebeurt...
Ook leuk dat ze het over het terrein schoonvegen hebben. Ik zal kijken of een kaartje kan vinden van Pijnacker, dan zal ik daarop even het terrein markeren en daarnaast de rotondes en de shoarmatent waar de ME ook heeft staan meppenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:30 schreef Yildiz het volgende:
Ah, een reactie van de politiebond.
[..]
Hunnie zijn begonnen, aldus de politiebond.
quote:Aan de raadsleden van de
gemeente Pijnacker-Nootdorp
10 mei 2006
Geachte raadsleden,
Zaterdag 6 mei heeft de ME hardhandig ingegrepen na afloop van de feestavond.
Oranjevereniging Pijnacker is ronduit teleurgesteld en verdrietig over deze gang van zaken.
Veel bezoekers hebben rake klappen moeten incasseren, angstige momenten doorgemaakt en
zijn bang, verward en boos. De Oranjevereniging voelt met hen mee!
De afgelopen dagen hebben verschillende politieke partijen ons uitgenodigd om ons verhaal te
doen. Wij zijn blij geweest met deze uitnodigingen. Tevens hebben wij de aandacht van deze
partijen ervaren als “een hart onder de riem” en de indruk gekregen dat wij en alle bezoekers
er niet alleen voorstaan. Dank daarvoor!
Momenteel oriënteert Oranjevereniging Pijnacker zich op een aantal terreinen. Daarnaast rijst
de vraag hoe de Oranjevereniging verder wil en kan. Wij zijn van mening dat wat in 30 jaar
zorgvuldig is opgebouwd niet kan en mag worden afgebroken door de gebeurtenissen in de
nacht van zaterdag 6 mei op zondag 7 mei. Wij richten ons dan ook tot de politiek met de
vraag of u ons wilt steunen bij ons voornemen om de huidige Oranjefeesten te continueren
onder de normaal gebruikelijke omstandigheden.
Dan het volgende. In de kranten is volop aandacht voor het optreden van politie en ME. Niet
alle berichten komen overeen met onze beleving. Daarom lijkt het ons zinvol u deelgenoot te
maken van onze beleving.
Op 30 maart is er een werkoverleg geweest tussen gemeente, politie, brandweer en
Oranjevereniging. Dit is een gebruikelijke gang van zaken. Tijdens dit overleg heeft de politie
enige zorgen geuit over de Dance-avond in verband met het optreden van Ali B. In dit verband
werd verwezen naar meldingen op een website. De Oranjevereniging herkende deze zorg niet. De
aanwijzingen waarover burgemeester Buddenberg afgelopen maandag sprak in het Radio 1 journaal
‘relletjes op basis van tegenstellingen tussen allochtoon en autochtoon’ hebben wij niet van hem
ontvangen. In dit verband is het zinvol op te merken dat onder de gebruikelijke voorwaarden een
evenementenvergunning is afgegeven.
Op 6 mei zijn vanaf 19.00 uur, het moment dat bezoekers naar binnen kunnen, twee tot vier
rechercheurs aanwezig geweest in en rondom de tent. Deze rechercheurs hebben kunnen
vaststellen dat er nauwelijks bezoekers van allochtone afkomst zijn gekomen.
Omstreeks 21.30 uur arriveerde de burgemeester bij de tent. Omstreeks 24.00 uur verliet de
burgemeester de tent met de mededeling dat het ‘een ongecompliceerd feest was, gezellig,
maar niet mijn muziek’. Geen enkele verwijzing naar een grimmige sfeer. Daarnaast mogen
we verwachten dat, als er sprake was (geweest) van een grimmige sfeer, de burgemeester niet
was vertrokken.
Net als bij voorgaande tentfeesten zijn er bezoekers die een andere opvatting hebben van een
gezellig feest. Om deze reden zijn in totaal zes personen uit de tent verwijderd: twee wegens
biergooien en vier wegens houding en gedrag. De laatstgenoemde vier personen zijn op ons
verzoek afgevoerd door de politie.
De mededeling van de politie dat door de beveiliging het signaal is afgegeven “er zijn heel
wat vechtpartijen binnen, we kunnen het niet meer aan” wordt niet herkend door de
betreffende medewerker van de security. In aansluiting hierop melden we u dat op 6 mei 22
securitymedewerkers aanwezig waren, werkzaam bij het gecertificeerde bedrijf Galaxy
Security.
Om 00.30 uur is de feestavond afgesloten. De bezoekers zijn niet verzocht de tent te verlaten,
zoals de politiewoordvoerder meldt. De bezoekers kregen - zoals gebruikelijk - rustig de
gelegenheid hun drankjes op te drinken en eventuele jassen op te halen. Het uitgeven van de
ruim 1000 jassen kost tijd. Al met al heeft het een uur geduurd voordat alle bezoekers de tent
hadden verlaten. Dit tijdsbestek is overigens gebruikelijk. Tijdens dit uur was er evenmin een
spoor van grimmigheid. Bezoekers waren dan ook ronduit verbaasd over het optreden van
de ME (met honden).
De vechtpartijen, die volgens de politiewoordvoerder aanleiding zijn geweest voor het
ingrijpen van de ME kunnen wij evenmin plaatsen. Wat wel een mogelijke aanleiding is
geweest voor irritatie onder de bezoekers buiten de tent was het optreden van politie zelf.
Door de aanwezigheid van vele bezoekers buiten de tent kon een ambulance niet direct het
parkeerterrein oprijden. Een politieauto reed vervolgens in op de daar aanwezige menigte.
Vervolgens kwam vanachter de artiestentent een motoragent met hoge snelheid en onder het
voeren van sirene en zwaailichten eveneens op de menigte afrijden. Het feit dat bezoekers
ondanks meerdere verzoeken daartoe hun fietsen niet mochten ophalen kan eveneens aanlei-
ding zijn geweest voor irritatie bij de bezoekers evenals de agressieve manier waarop de be-
zoekers door de ME werden bejegend, zowel verbaal als non-verbaal.
Wij kunnen ons indenken dat voornoemd optreden van de ME wel aanleiding is geweest voor
woede en irritatie bij bezoekers. Evengoed blijft de manier waarop de ME (met honden)
letterlijk en figuurlijk heeft toegeslagen, verbijsterend. Bezoekers die duidelijk de intentie
hadden rustig na huis te gaan werden achterna gezeten door ME’ers met gummistokken en
honden. Ouders met kinderen idem dito. Vele bezoekers hebben nog nooit te maken gehad
met de ME en waren in de, wat nu blijkt naïeve veronderstelling dat er op een normale manier
kon worden gesproken met de ME. Vanaf afgelopen weekend weten we allen beter, helaas!
Oranjevereniging Pijnacker vraagt zich af welke instructie de ME heeft gehad. Om deze reden
zijn wij dan ook blij met de snelle toezegging van politie om een onderzoek van de
rijksrecherche in te (laten) stellen. Wij hebben ook vernomen dat de fracties van de gemeente-
raad overwegen eveneens een onderzoek te gelasten. Wij zouden hier blij mee zijn.
Hoogachtend,
Oranjevereniging Pijnacker
M. Bos R. Hordijk
voorzitter secretaris
Ik dacht dat ik gelezen had dat hij al was gepakt. Maar misschien heb ik me vergist.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dat moeten ze dan vanmiddag gedaan hebben, want gister was ie nog spoorloos....
In die shoarma-tent zat ook een gozer uit mn klas waar ik het al eerder over had gehad. Hij had eerder die avond geprobeerd een agent in een auto met een baksteen te raken. Om precies te citeren: "HIj reed daar in z'n politie-auto, en ik gooide die steen zo bam tegen z'n deur aan. Jammer genoeg niet door de ruit"quote:Tot en met de shoarma-tent die een flink stuk verderop ligt? En mensen die op een fiets rijden zijn ook gevaarlijk en moeten daarvan af gemept worden?
Inderdaad mee eens. Het blijft lastig.quote:Ik denk dat 90% van de mensen die klagen en oogtuige zijn geweest uitmate brave Pijnackenaren zijn die nog nooit met justitie of wat dan ook in aanraking geweest zijn. Waarom zouden die liegen? Waarom zouden 14 jarige meisjes liegen? Waarom zouden ouders die hun kind komen halen liegen? Wat is hun belang?
Ik weet iig zeker dat de mensen die ik ken die er bij betrokken zijn absoluut nooit agressief zijn, en altijd weglopen van problemen. En ook die bevestigen de verhalen.....
Waarop? het inslaan op kinderen en pubers? foto's gezien?, lijkt me nou niet een beestachtige massa hooligans die je keihard moet aanpakken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:34 schreef Gebleekte het volgende:
dan kan je er eigenlijk wel op wachten.
Zo te zien hebben ze half Pijnacker 'schoongeveegd'quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:48 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[afbeelding]
Dus van Tent tot en met Shoarma valt onder het schoon te vegen terrein volgens de pliesie![]()
Maar die 50 lui die die ambulance tegenhielden staan niet op die foto's. Daar moest duidelijk wel hard tegen worden opgetreed.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 21:48 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Waarop? het inslaan op kinderen en pubers? foto's gezien?, lijkt me nou niet een beestachtige massa hooligans die je keihard moet aanpakken.
Als politie, en dus ook als ME moet je duidelijk weten wanneer wel en wanneer niet slaan, kan je dat niet dan is het einde zoek.![]()
[..]
Zo te zien hebben ze half Pijnacker 'schoongeveegd'![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |