Nou, AHM heeft juist nooit geld gegeven aan haar broer in Kenya en aan haar moeder in Somalie, die heeft ze gewoon weg laten rotten!quote:Op zondag 14 mei 2006 08:25 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Tjah, voor een beetje vast inkomen en *hou je mond dicht anders krijg je geen geld meer* zal die broer nu ook alles verklaren wat Hirsi wil natuurlijk...Hirsi laat de text schrijven en de familie leest het voor,
Net als Taïda, dus? En die moest er toch ook uit?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik snap al die drukte niet, ze had al zelf meerder malen gezegd dat ze economisch vluchteling is en zaken verzonnen heeft om hier te komen.
Behalve het feit, dat haar leugentjes iets erger blijken te zijn dan ze altijd zelf heeft gezegd en dat ze dus op basis van die leugentjes de nederlandse politiek is ingegaan, nu een riant salaris krijgt van jouw en mijn belastingcenten, 24-uurs bewaking krijgt van jouw en mijn belastingcenten en een appartement in Den Haag bewoont van jouw en mijn belastingcenten.quote:Er zijn geen noemenswaardige nieuwe feiten naar voren gekomen.
Kop boven het maaiveld? Als ze nou iets zou bijdragen aan de politiek, zou ik het wat anders vinden. Maar de polarisatie groter maken alleen om je eigen ego te voeden, vind ik niet echt een bijdrage.quote:Echt weer Nederland op zijn best hoor. Als je kop boven het maaiveld uitsteekt, moet die er af.
Wat een onsamenhangend verhaal, sorry hoor.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn laatste post in #3
[..]
Net als Taïda, dus? En die moest er toch ook uit?
[..]
Behalve het feit, dat haar leugentjes iets erger blijken te zijn dan ze altijd zelf heeft gezegd en dat ze dus op basis van die leugentjes de nederlandse politiek is ingegaan, nu een riant salaris krijgt van jouw en mijn belastingcenten, 24-uurs bewaking krijgt van jouw en mijn belastingcenten en een appartement in Den Haag bewoont van jouw en mijn belastingcenten.
[..]
Kop boven het maaiveld? Als ze nou iets zou bijdragen aan de politiek, zou ik het wat anders vinden. Maar de polarisatie groter maken alleen om je eigen ego te voeden, vind ik niet echt een bijdrage.
Onsamenhangend?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Wat een onsamenhangend verhaal, sorry hoor.
Waar ze helemaal niet verkiesbaar voor had mogen zijn, omdat je daarvoor Nederlands staatsburger moet zijn, een status die zij onterecht verkregen heeft.quote:Ze vangt salaris als lid van de tweede kamer, omdat ze democratisch verkozen is tot lid.
Dat die leden allemaal netjes Nederlander zijn (geworden) en Hirsi niet.quote:En ja, haar salaris wordt betaald door belastinginkomsten, maar dat geld voor alle tweede kamer leden. Dus wat is nu je punt?
Ze krijgt die omdat ze Kamerlid is. Als ik moslimextremisten achter me aan krijg, krijg ik heus geen 24 uur bewaking op kosten van de Staat.quote:Ze krijgt beveiliging omdat ze bedreigt wordt door moslimextremisten, dat is dus iets wat je die moslimextremisten kwalijk moet nemen. Niet haar. We zijn altijd een land geweest waar je je mening vrij kunt uitten. Als jij daar tegen bent, zeg het dan aub!
Ja, en? W.m.b. mogen alle economische vluchtelingen en alle liegende asielzoekers per kerende vlucht het land weer uit. Inclusief Hirsi, dus.quote:80 procent van de vluchtelingen zijn economisch. Dat is al lang bekent en dus dat ze verhalen verzinnen om toch toegelaten te worden. Hersi Ali heeft dat altijd al gezegd en ook eerder verteld dat zij daarop geen uitzondering is.
Honderdduizenden?quote:Verdonk heeft ook gezegd dat onder de huidige regels Ali het land uit zou moeten, echter Ali is Nederlander geworden in een tijd dat nog andere regels gelden. Dus.. zij en honderdduizenden anderen hebben geluk.
Helaas is ze daarvoor niet aangenomen. Ze is aangenomen als volksvertegenwoordiger. Niet als zelfbenoemde spreekbuis van misbruikte moslimvrouwen waar ook ter wereld.quote:Verder vind ik dat ze vooral door moet gaan met haar werk, ze zegt wat ze denkt. En dat moet kunnen in Nederland.
Doe ik dat dan? Doet iemand in deze topics dat dan? Ze mag zeggen wat ze wil. Maar dan wel als privé-persoon, in Somalië of Kenya, waar ze hoort, gebaseerd op de wet en het arrest van de Hoge Raad. Zeker niet van mijn centen in een lichaam als de Tweede Kamer.quote:Je hoeft het niet met haar eens te zijn, als je maar niet haar rechten bestrijd om te zeggen wat ze wil zeggen.
Afgezien van de spel- en taalfouten in dit stukje (ik tel er minstens 3 in 2 zinnen) vind ik het gelal van een dronken aardbei. Ik zeg dat helemaal nergens en ik vind het een teken van zwakte dat je hierop blijft hameren in plaats van in te gaan op de argumenten die ik wel aanvoer.quote:Als je dat wel doet, dan moet je niet verbaast zijn als jou recht om te zeggen wat jij vindt binnenkort beknot wordt. Omdat er bepaalde religieuze groepen zijn die vinden dat jouw mening hun beledigd.
jij snapt niet helemaal waar het over gaat he? Hirsi Ali zou op illegale wijze (door te liegen) aan een Nederlands paspoort gekomen zijn. Daarmee zijn jou bovenstaande argumenten natuurlijk direct van de tafel geveegd. Als het waar is moet ze gewoon Nederland uit.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Wat een onsamenhangend verhaal, sorry hoor.
Ze vangt salaris als lid van de tweede kamer, omdat ze democratisch verkozen is tot lid.
En ja, haar salaris wordt betaald door belastinginkomsten, maar dat geld voor alle tweede kamer leden. Dus wat is nu je punt?
Ze krijgt beveiliging omdat ze bedreigt wordt door moslimextremisten, dat is dus iets wat je die moslimextremisten kwalijk moet nemen. Niet haar. We zijn altijd een land geweest waar je je mening vrij kunt uitten. Als jij daar tegen bent, zeg het dan aub!
80 procent van de vluchtelingen zijn economisch. Dat is al lang bekent en dus dat ze verhalen verzinnen om toch toegelaten te worden. Hersi Ali heeft dat altijd al gezegd en ook eerder verteld dat zij daarop geen uitzondering is.
Verdonk heeft ook gezegd dat onder de huidige regels Ali het land uit zou moeten, echter Ali is Nederlander geworden in een tijd dat nog andere regels gelden. Dus.. zij en honderdduizenden anderen hebben geluk.
Verder vind ik dat ze vooral door moet gaan met haar werk, ze zegt wat ze denkt. En dat moet kunnen in Nederland.
Lang leve de vrijheid van meningsuiting, lang leve Hersie Ali
Je hoeft het niet met haar eens te zijn, als je maar niet haar rechten bestrijd om te zeggen wat ze wil zeggen. Als je dat wel doet, dan moet je niet verbaast zijn als jou recht om te zeggen wat jij vindt binnenkort beknot wordt. Omdat er bepaalde religieuze groepen zijn die vinden dat jouw mening hun beledigd.
Taida zelf vroeg GEEN asiel. Leer toch eens het verschilquote:Op zondag 14 mei 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn laatste post in #3
[..]
Maak er dan gelijk 'Magan' van, want zo heet ze dus.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:10 schreef StephanL het volgende:
Je vergeet der achternaam in de topictitel
Dat laat ik in het middenquote:Op zondag 14 mei 2006 11:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Maak er dan gelijk 'Magan' van, want zo heet ze dus.
Ik snap dat wel. Maar dit is al jaren bekent. Heeft ze in diverse interviews zelf gezegt. Dus waarom nu pas de verontwaardiging?quote:Op zondag 14 mei 2006 11:09 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jij snapt niet helemaal waar het over gaat he? Hirsi Ali zou op illegale wijze (door te liegen) aan een Nederlands paspoort gekomen zijn. Daarmee zijn jou bovenstaande argumenten natuurlijk direct van de tafel geveegd. Als het waar is moet ze gewoon Nederland uit.
Ach, dat is toch het aloude poldermodel? Alles is wel goed zo, tenzij iemand ineens weer iets herontdekt. Da's niets nieuws.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
Ik snap dat wel. Maar dit is al jaren bekent. Heeft ze in diverse interviews zelf gezegt. Dus waarom nu pas de verontwaardiging?
Is het misschien omdat men haar de mond wil snoeren? Omdat men denkt, als Hersi ali zwijgt dan keer de lieve vrede weer terug ?
Zou dat het zijn ?
En nu krijgen haar *dierbare* familieleden waarschijnlijk wél geld als ze haar meewerken aan haar nieuwste fantasieverhaaltjequote:Op zondag 14 mei 2006 10:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
Overbruggingspost:
[..]
Nou, AHM heeft juist nooit geld gegeven aan haar broer in Kenya en aan haar moeder in Somalie, die heeft ze gewoon weg laten rotten!![]()
![]()
speculatie... en geblaat..quote:Op zondag 14 mei 2006 11:24 schreef Loedertje het volgende:
[..]
En nu krijgen haar *dierbare* familieleden waarschijnlijk wél geld als ze haar meewerken aan haar nieuwste fantasieverhaaltje
Je bedoelt eigenlijk, je hoeft haar waarheid niet voor waarheid aan te nemen omdat ze een nog grotere fantasie heeft als de gebroeders Grimm?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:55 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Verder vind ik dat ze vooral door moet gaan met haar werk, ze zegt wat ze denktZe verzint wat ze wil en draagt haar fanatasieverhalen naar buiten . En dat moet kunnen in Nederland.
Lang leve de vrijheid van meningsuitingde sprookjes van Hirsi, lang leve Hersie Ali
Je hoeft het niet met haar eens te zijn
Evenals de uitspraken van madam Hirshi Singh Varma bedoel jequote:
inderdaad, iedereen heeft zijn eigen waarheidquote:Op zondag 14 mei 2006 11:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk, je hoeft haar waarheid niet voor waarheid aan te nemen omdat ze een nog grotere fantasie heeft als de gebroeders Grimm?
Ik weet niet wat jij zoal doet met politieke uitspraken van tweedekamer leden, maar ik voel nooit neiging ze aan te nemen als 'waarheid'.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:28 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je bedoelt eigenlijk, je hoeft haar waarheid niet voor waarheid aan te nemen omdat ze een nog grotere fantasie heeft als de gebroeders Grimm?
Een jaartje of 10/20 geleden besloot de Gemeente Amsterdam om eens te kijken wie er binnen de Gemeente een functie had op basis van bijelkaar gelogen opleidingen, mensen zaten in functies op basis van door henzelf aangedragen opleidingen . Op de Marnixstraat bleek een meneer zijn mavo niet te hebben afgemaakt máár dat maakte niet zoveel uit, hij solliciteerde met een zelfgemaakt diploma en kreeg een fijne job met daarbijbehorend salaris. Dit kwam dus járen later pas uit, wat denk je...mocht die meneer blijven en kreeg hij gewoon zijn salaris wat bij zijn zelfverzonnen diploma hoorde op basis van het functieprofiel? Nee dus.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:39 schreef sigme het volgende:
Ik zie niet zoveel verband tussen een relaas over iemands persoonlijke geschiedenis en diens analyse van de hedendaagse samenleving. Ik beoordeel deze allemaal apart op de waarde die het voor mij heeft. Ik heb nooit het idee dat Hirsi Ali aan waanvoorstelling lijdt. Een gemanipuleerd vluchtverhaal is geen waanvoorstelling, het is een berekende analyse. Eentje die ik haar en velen niet zal nadragen. En die ook niet betekent dat de persoon ongeloofwaardig is.
Nou grappigquote:Op zondag 14 mei 2006 11:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als ze uitgezet zou worden natuurlijk.
het vluchtelingenverhaal is een dynamiek op zich zelf, en niet te vergelijken met diploma leugens enzquote:Op zondag 14 mei 2006 11:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een jaartje of 10/20 geleden besloot de Gemeente Amsterdam om eens te kijken wie er binnen de Gemeente een functie had op basis van bijelkaar gelogen opleidingen, mensen zaten in functies op basis van door henzelf aangedragen opleidingen . Op de Marnixstraat bleek een meneer zijn mavo niet te hebben afgemaakt máár dat maakte niet zoveel uit, hij solliciteerde met een zelfgemaakt diploma en kreeg een fijne job met daarbijbehorend salaris. Dit kwam dus járen later pas uit, wat denk je...mocht die meneer blijven en kreeg hij gewoon zijn salaris wat bij zijn zelfverzonnen diploma hoorde op basis van het functieprofiel? Nee dus.
Als blijkt dat de Minister van Justitie allerlei strafbare feiten heeft begaan en dus de Nederlandse Wet heeft overtreden, een OvJ jouw gaat veroordelen terwijl hij zelf een duister verleden heeft of, zoals in dit geval, een mevrouw mede verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen, het besturen van een land het zelf niet zo nauw neemt met de waarheid...dan is het toch een logisch gevolg dat ook zo'n mevrouw de consequenties van haar keuzes indertijd moet nemen en gewoon en andere job (hulpverlening in Kenia o.i.d.?) moet gaan zoeken.?
Lijkt mij.
quote:Buitenhof
De geloofwaardigheid van Ayaan Hirsi Ali
zondag 14 mei 2006 12:05 Ned 3
maandag 15 mei 2006 13:20 Ned 1 (Herhaling)
Waarom moest de scholiere Taida ons land wel verlaten en kamerlid Hirsi Ali niet?
Hoe hypocriet is ons vreemdelingenbeleid geworden en staat de geloofwaardigheid van de VVD op het spel? Een debat tussen voormalig VVD- leider Hans Dijkstal en fractievoorzitter van GroenLinks, Femke Halsema.
Dat is dan jammer, zou niet weten hoe ik je nog duidelijker moet uitleggen hoe ik tegenover mensen in de kamer sta die niets zinnigs voor Nederland bijdragen en ook nog eens lak hebben aan regels die er hier voor iedereen gelden.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:51 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ik snap die verontwaardiging omtrent haar leugens niet
kun jij me dat eens uitleggen?
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te wordenquote:Op zondag 14 mei 2006 11:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat is dan jammer, zou niet weten hoe ik je nog duidelijker moet uitleggen hoe ik tegenover mensen in de kamer sta die niets zinnigs voor Nederland bijdragen en ook nog eens lak hebben aan regels die er hier voor iedereen geleden.
Dat is wel raar inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat we het nu niet alsnog mogen vinden.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te worden
waarom nu pas?
nou ten eerste , heeft hersi ali niets met beleid te maken. ze is geen lid van de regeringquote:Op zondag 14 mei 2006 11:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is wel raar inderdaad. Maar dat neemt niet weg dat we het nu niet alsnog mogen vinden.
Al ben ik het niet met Loedertje eens hoor. Het is zo op de persoon gespeeld. "Iemand die niks voor Nederland betekent" . Dat doet wmb niet terzake. Ze moet ook niet weg, het beleid moet wel op de helling.
Ik had nadat ik haar zag in (volgens mij Zomergasten) ook gezegd hoe ik daarover dacht en nú komt het wederom ter sprake.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
maar waarom heb je dat in 2002 niet gezegt , toen ze voor een miljoenen publiek bekend maakte dat ze gelogen heeft bij de procudure om nederlander te worden
waarom nu pas?
heb je een link ?quote:Op zondag 14 mei 2006 12:12 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik had nadat ik haar zag in (volgens mij Zomergasten) ook gezegd hoe ik daarover dacht en nú komt het wederom ter sprake.
Ik kan wel een buurvrouw bellen, maar het is ook erg mooi weer. Er moet dus een keuze gemaakt worden. En met in mijn gedachten de herinneringen aan de kwaliteit van ''discussies'' in de Nederlandse media verwacht ik dat de zon de doorslag gaat geven. * zet z'n zonnebril opquote:Op zondag 14 mei 2006 12:07 schreef Slayage het volgende:
Zometeen in Buitenhof op Ned 3een discussie hierover.
Niet voor Godslasteraar bedoelt![]()
Ze had het onderzoek/ uitzetting al jaren geleden dus moeten doen, maar dat maakt het liegen niet minder erg/strafbaar.quote:Op zondag 14 mei 2006 12:31 schreef SCH het volgende:
Femke Halsema had het niet beter kunnen zeggen: het is een discussie voor de VVD zelf en het is allemaal nogal vreemd dat Verdonk nu ineens een onderzoek in gaat stellen terwijl ze dit al jaren weet en het gaat om de basis van het asielbeleid.
Ander verhaal, als de IND die leugen van Taida niet had ontdekt was er ook nog niks aan de hand geweest.quote:Op zondag 14 mei 2006 10:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mijn laatste post in #3
[..]
Waaruit blijkt dan dat die leugentjes nu iets erger zijn? Toch niet door die zwakke Zembla uitzending hoop ik? Want je kunt je natuurlijk afvragen waarom er anoniem melding van wordt gemaakt en wat de motieven van haar familie zijn.quote:Behalve het feit, dat haar leugentjes iets erger blijken te zijn dan ze altijd zelf heeft gezegd en dat ze dus op basis van die leugentjes de nederlandse politiek is ingegaan, nu een riant salaris krijgt van jouw en mijn belastingcenten, 24-uurs bewaking krijgt van jouw en mijn belastingcenten en een appartement in Den Haag bewoont van jouw en mijn belastingcenten.
Ja maar zoals Dijkstal ook al aangaf is dat natuurlijk niet alleen een intern VVD probleem, VVD vond blijkbaar dat er 3/4 jaar geleden geen reden was om haar vanwege die "leugen" niet op de lijst te plaatsen. Nu het er ook steeds meer op begint te lijken dat Zembla de boel heeft lopen verdraaien door o.a gegevens niet te vermelden en/of half uit te zenden, lijkt me dit helemaal een storm in een glas water. in 2002 was er aanleiding om haar aanvraag opnieuw te onderzoeken nu niet meer omdat de "nieuwe feiten" van Zembla domweg niet lijken te kloppen. Nawijn snap ik al helemaal niet want onder zijn bewind is deze fout er doorheen geslipt en Verdonk is weer eens als een olifant door een porcelijnkast aan het stampen.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:02 schreef SCH het volgende:
Ben je het er wel mee eens Chewie dat de VVD wat onhandig heeft geopereerd in dezen?
quote:Op zondag 14 mei 2006 13:10 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar zoals Dijkstal ook al aangaf is dat natuurlijk niet alleen een intern VVD probleem, VVD vond blijkbaar dat er 3/4 jaar geleden geen reden was om haar vanwege die "leugen" niet op de lijst te plaatsen. Nu het er ook steeds meer op begint te lijken dat Zembla de boel heeft lopen verdraaien door o.a gegevens niet te vermelden en/of half uit te zenden, lijkt me dit helemaal een storm in een glas water. in 2002 was er aanleiding om haar aanvraag opnieuw te onderzoeken nu niet meer omdat de "nieuwe feiten" van Zembla domweg niet lijken te kloppen. Nawijn snap ik al helemaal niet want onder zijn bewind is deze fout er doorheen geslipt en Verdonk is weer eens als een olifant door een porcelijnkast aan het stampen.
Daarom vind ik de vraag wat Zembla hier mee voor ogen had ook steeds relevanter worden.
Net zoiets als een moord die verjaart of zo?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:10 schreef Chewie het volgende:
[..] in 2002 was er aanleiding om haar aanvraag opnieuw te onderzoeken nu niet meer
Nee, ze deed er zelf nogal open over dus waarom werd het toen niet interessant gevonden door de media en verantwoordelijk bewindsvoerder?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Net zoiets als een moord die verjaart of zo?![]()
![]()
Wat Halsema zei en ik net ook verwoordde: het beleid van met name de VVD is veel harder geworden op dit punt en er is nogal zwaar aangezet op juist dit punt van leugens en de Nederlandse nationaliteit als hoofdprijs, etc. etc.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee, ze deed er zelf nogal open over dus waarom werd het toen niet interessant gevonden door de media en verantwoordelijk bewindsvoerder?
Dat vond ik nu weer net wel goed uitgelegd door Verdonk. Ander beleid en verantwoordelijke.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:13 schreef SCH het volgende:
Ik vond de analyse van Halsema het sterkst waar ze zei dat deze zaak eigenlijk vooral botst met het veranderende asielbeleid van de VVD. Het is nu veel harder geworden en iedere leugen kan fataal zijn, die stemming is een beetje gezet. En daardoor komen de leugens van Ayaan ineens in een ander daglicht te staan.['quote]
Dat ligt niet aan Ayaan maar aan de VVD. Typisch gevalletje van in de eigen voet schieten.
Ik vind het wel interessant om te zien wat er gebeurt als het eigen beleid zich tegen je gaat keren.
Wat idioot. Heb je er toevallig een bron bij?quote:Op zondag 14 mei 2006 11:47 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Een jaartje of 10/20 geleden besloot de Gemeente Amsterdam om eens te kijken wie er binnen de Gemeente een functie had op basis van bijelkaar gelogen opleidingen, mensen zaten in functies op basis van door henzelf aangedragen opleidingen . Op de Marnixstraat bleek een meneer zijn mavo niet te hebben afgemaakt máár dat maakte niet zoveel uit, hij solliciteerde met een zelfgemaakt diploma en kreeg een fijne job met daarbijbehorend salaris. Dit kwam dus járen later pas uit, wat denk je...mocht die meneer blijven en kreeg hij gewoon zijn salaris wat bij zijn zelfverzonnen diploma hoorde op basis van het functieprofiel? Nee dus.
Want? Ze is niet democratisch gekozen omdat ze een ambtenaar niet de waarheid de hele waarheid en niets dan de waarheid heeft verteld? Oh nee.. een heeft niets uitstaande met het ander. Ze heeft gelogen om toegelaten te worden. Kan je afkeuren. Mij boeit het niet.quote:Als blijkt dat de Minister van Justitie allerlei strafbare feiten heeft begaan en dus de Nederlandse Wet heeft overtreden, een OvJ jouw gaat veroordelen terwijl hij zelf een duister verleden heeft of, zoals in dit geval, een mevrouw mede verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen, het besturen van een land het zelf niet zo nauw neemt met de waarheid...dan is het toch een logisch gevolg dat ook zo'n mevrouw de consequenties van haar keuzes indertijd moet nemen en gewoon en andere job (hulpverlening in Kenia o.i.d.?) moet gaan zoeken.?
Lijkt mij.
Laatste opmerking is een beetje kinderachtig. Maar zo zie je dat de VVD niet goed om kan gaan met de ingezette zogenaamde harde koers, ergo: die werkt gewoon niet en dat breekt ze hier op.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:17 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat vond ik nu weer net wel goed uitgelegd door Verdonk. Ander beleid en verantwoordelijke.
Alleen slaat het van Verdonk nergens op om eerst geen onderzoek te willen en een dag later wel, lijkt Wouter Bos wel.
Je moet niet bij haar wezen maar bij de VVDquote:Op zondag 14 mei 2006 13:34 schreef Super7fighter het volgende:
Graag zou ik als Nederlandse staatsburger (een echte) een juridische procedure beginnen tegen deze oplichtster met de volgende doelstellingen:
Waarom niet? Niet iedereen is hetzelfde. Zolang het een vrije bevoegdheid betreft van een minister, en de minister op basis van de wet al uitzonderingen kan maken lijkt me dat geen probleem. Sterker nog, het is al vele duizenden keren gebeurd. Recentelijk nog zelfs de helft (of iets in die richting) van de '26.000 gezichten'.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Het gaat gewoon om beleid rond mensen die hier nu zijn en dan moet je dezelfde afwegingen maken en niet mensen die een mediaprofiel hebben zoals AHA bevoordelen.
quote:Op zondag 14 mei 2006 13:34 schreef Super7fighter het volgende:
Graag zou ik als Nederlandse staatsburger (een echte) een juridische procedure beginnen tegen deze oplichtster met de volgende doelstellingen:
- het terugvorderen van al haar inkomen tijdens haar kamerlidschap
- ontnemen van het kamerlidmaatschap
- het terugvorderen van reiskosten (o.a naar Amerika) die zij maakte onder het voorwendsel dat ze moest onderduiken
- ontnemen van het frauduleus verkregen Nederlanderschap
- terugvorderen van alle beveiligings- en verblijfkosten
- uitzetting naar Kenia of Somalië (kies maar) met eventuele gevangenisstraf uitzitting in Nederland
Als er een advocaat of advocate is, die hier brood in ziet, dan kan hij of zij contact met mij opnemen.
Daar gaat het helemaal niet overquote:Op zondag 14 mei 2006 13:38 schreef nikk het volgende:
[..]
Waarom niet? Niet iedereen is hetzelfde. Zolang het een vrije bevoegdheid betreft van een minister, en de minister op basis van de wet al uitzonderingen kan maken lijkt me dat geen probleem. Sterker nog, het is al vele duizenden keren gebeurd. Recentelijk nog zelfs de helft (of iets in die richting) van de '26.000 gezichten'.
Vind ik juist niet, en dat staat los van Taida of AHA. AHA heeft door een leugen een verguning gekregen en later een paspoort, Taida is dit niet gelukt. Mediaprofiel staat er los van, overigens heeft Taida die nu ook wel en had AHA die toen nog niet. AHA heeft de hele juridische molen doorlopen is hier nu alleen maar vanwege slecht werk van de IND.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:32 schreef SCH het volgende:
Ander beleid en andere verantwoordelijken is een drogeredenering pur sang. Het gaat gewoon om beleid rond mensen die hier nu zijn en dan moet je dezelfde afwegingen maken en niet mensen die een mediaprofiel hebben zoals AHA bevoordelen.
Dan zelfs bij de IND, VVD heeft har niet binnengelaten maar de INDquote:Op zondag 14 mei 2006 13:36 schreef SCH het volgende:
[..]
Je moet niet bij haar wezen maar bij de VVD
heb je nog meer op te biechten?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:32 schreef sigme het volgende:
[..]
Wat idioot. Heb je er toevallig een bron bij?
Het lijkt me bizar om iemand te ontslaan op basis van een oude leugen. Die persoon doet z'n werk goed, of niet goed. Wat maakt dat diploma nou uit? En een tien jaar oude leugen.. Ik zeg dagelijks tegen mijn baas dat ik 'm een toffe peer vind, en dat hij dit of dat goed heeft gedaan. Is elke dag niet waar.
[..]
Nee, dat denk ik niet. Het is wel duidelijk dat vrijwel iedere asielzoeker creatief met de waarheid om gaat en dat het systeem dus gewoon niet werkt. Leugen = wegwezen, is gewoon niet te handhaven. Dat systeem is veel te hard en ondoordacht en dat komt nu erg duidelijk naar voren. In die zin is het nuttig werk van Ayaan en is de oproep van Dijkstal heel erg nuttig.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vind ik juist niet, en dat staat los van Taida of AHA. AHA heeft door een leugen een verguning gekregen en later een paspoort, Taida is dit niet gelukt. Mediaprofiel staat er los van, overigens heeft Taida die nu ook wel en had AHA die toen nog niet. AHA heeft de hele juridische molen doorlopen is hier nu alleen maar vanwege slecht werk van de IND.
De VVD heeft haar op de lijst gezet terwijl ze wisten van haar leugenachtige verhaal, die hadden er blijbkaar geen moeite mee. De VVD is er verantwoordelijk voor dat ze in de politiek zit.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan zelfs bij de IND, VVD heeft har niet binnengelaten maar de IND![]()
Wellicht kunnen we Nawijn aansprakelijk stellen![]()
Beter is ook om asielzoekers/immigranten te beoordelen op hun cappaciteiten en je verder te houden aan de VN vluchtelingen lijst waar je tegen zegt zodra de VN je land weer veilig vind ga je weer terug.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Het is wel duidelijk dat vrijwel iedere asielzoeker creatief met de waarheid om gaat en dat het systeem dus gewoon niet werkt. Leugen = wegwezen, is gewoon niet te handhaven. Dat systeem is veel te hard en ondoordacht en dat komt nu erg duidelijk naar voren. In die zin is het nuttig werk van Ayaan en is de oproep van Dijkstal heel erg nuttig.
Maar ze kan ook moeilijk anders, zou ze anders beweren dan maakt ze zichzelf nogal ongeloofwaardig. Zie je hier op Fok! ook bij users die tegen het scherpe beleid zijn maar Ayaan (die overigens ook niet zo voor dit beleid is) graag het land uitgezet willen hebben.quote:Het is ook erg grappig om te zien welke politieke bewegingen er zichtbaar worden. Femke die het opneemt voor Ayaan bijvoorbeeld.
Leugenachtige verhaal? Dat zijn nogal grote woorden meneer de demagoog voor een verzwegen asielstatus.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
De VVD heeft haar op de lijst gezet terwijl ze wisten van haar leugenachtige verhaal, die hadden er blijbkaar geen moeite mee. De VVD is er verantwoordelijk voor dat ze in de politiek zit.
quote:Op zondag 14 mei 2006 13:49 schreef nikk het volgende:
[..]
Leugenachtige verhaal? Dat zijn nogal grote woorden meneer de demagoog voor een verzwegen asielstatus.
idd., niet voor het eerst trouwens:quote:Op zondag 14 mei 2006 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is ook erg grappig om te zien welke politieke bewegingen er zichtbaar worden. Femke die het opneemt voor Ayaan bijvoorbeeld.
Nee dat is de verantwoordelijkheid van de kiezer.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:46 schreef SCH het volgende:
[..]
De VVD heeft haar op de lijst gezet terwijl ze wisten van haar leugenachtige verhaal, die hadden er blijbkaar geen moeite mee. De VVD is er verantwoordelijk voor dat ze in de politiek zit.
Van mij wel maar dat is geen zaak van de VVD. IND heeft in eerste instantie geblunderd en had daar dus in 2001/2002 ook al actie op kunnen ondernemen.quote:Er zijn verschillende verhalen natuurlijk:
1. Mag ze in Nederland blijven
Die verandert imo niet, de leugen was al bekend toen ze de politiek inging.quote:2. Hoe is het met haar politieke geloofwaardigheid
Geldt hetzelfde voor als bij 2, de kiezer wist of kon de leugen weten toen die zijn stem uit mocht brengen.quote:3. Hoe is het de poltiieke geloofwaardigheid van al die VVD-ers die jarenlang geen moeite hadden met de leugens.
Pardon.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Daar gaat het wel over. Je schiet veel te ver door in het gelijkheidsdenken.
Onzin. De VVD zette haar op del ijst.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee dat is de verantwoordelijkheid van de kiezer.
Nou ja het is maar de vraag in hoeverre dat blunders zijn en te voorkomen is.quote:Van mij wel maar dat is geen zaak van de VVD. IND heeft in eerste instantie geblunderd en had daar dus in 2001/2002 ook al actie op kunnen ondernemen.
En dat vind de VVD dus wel best terwijl ze nu op het standpunt staat dat mensen die liegen het land uitmoeten.quote:Die verandert imo niet, de leugen was al bekend toen ze de politiek inging.
Dat geeft de hypocrisie dus heel duidelijk aan.quote:Geldt hetzelfde voor als bij 2, de kiezer wist of kon de leugen weten toen die zijn stem uit mocht brengen.
Ja maar de VVD vond dat dus toen blijkbaar geen reden om haar te weren en de kiezer dus ook niet.quote:
Blunders zijn het wel en blijkbaar in sommige gevallen wel te voorkomen.quote:Nou ja het is maar de vraag in hoeverre dat blunders zijn en te voorkomen is.
Je zegt het goed nu, 4 jaar geleden was dit blijkbaar minder aan de orde. Het is volgens mij ook Verdonk vanuit haar functie die vind dat mensen die liegen het land uit moeten, VVD heb ik daar officieel nog nooit over gehoord.quote:En dat vind de VVD dus wel best terwijl ze nu op het standpunt staat dat mensen die liegen het land uitmoeten.
Nee aangezien de VVD nu nog steeds achter het besluit staat om AHA op de lijst te zetten destijds.quote:Dat geeft de hypocrisie dus heel duidelijk aan.
Dat is dus tegenstrijdig met het huidige beleid en daar mag je ze nu op aanspreken.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja maar de VVD vond dat dus toen blijkbaar geen reden om haar te weren en de kiezer dus ook niet.
De vraag is of ze hier mag zijn, of haar verhaal sterk genoeg was, mijn antwoord is ja. Waarom zou ze gelogen hebben denk je?quote:Blunders zijn het wel en blijkbaar in sommige gevallen wel te voorkomen.
Oh, staat de fractie hierin niet achter de minister? Dat zou ik wel eens willen horen dan .Heel interessant.quote:Je zegt het goed nu, 4 jaar geleden was dit blijkbaar minder aan de orde. Het is volgens mij ook Verdonk vanuit haar functie die vind dat mensen die liegen het land uit moeten, VVD heb ik daar officieel nog nooit over gehoord.
Iemand die liegt op de lijst zetten en nu mensen die liegen het land uit willen mieteren. Het is maar hoe rechtlijnig je bentquote:Nee aangezien de VVD nu nog steeds achter het besluit staat om AHA op de lijst te zetten destijds.
Volgens mij is de VVD als partij helemaal geen voorstander van het afnemen van het Nederlandschap. Criminlen uitgezonderd misschien. Dus ik snap niet waar het probleem ligt. Taida was en is geen Nederlander bijvoorbeeld. Dus die kon wel uitgezet worden.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:14 schreef SCH het volgende:
Iemand die liegt op de lijst zetten en nu mensen die liegen het land uit willen mieteren. Het is maar hoe rechtlijnig je bent![]()
Ach de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.quote:De broer van Ayaan heeft spijt dat hij heeft meegewerkt
Gisteravond heb ik met open mond naar Zembla gekeken. Ik ben wel wat gewend maar wat de Vara ons hier presenteerde was een vorm van journalistieke terreur.
De makers deden net of zij iets verschrikkelijks onthulden: toen Ayaan in 1992 aan de Nederlandse grens verscheen, zou zij hebben gelogen over haar naam en over het land waar zij uit vertrokken was.
Waren dit onthullingen?
Hirsi Magan
Google een paar minuten haar naam: in het grote artikel over Ayaan in het New York Times Magazine (preview) van 3 april 2005 staat dat haar echte naam Hirsi Magan is en dat zij haar geboortedatum vervalste toen zij in Nederland aankwam. In The Guardian van 17 mei 2005 doet zij hetzelfde. Bij Barend en Van Dorp heeft zij er meerdere malen aan gerefereerd.
Zij heeft dus nooit gelogen over haar leugen – alles, maar dan ook alles wat Zembla als onthulling presenteerde, was al lang door Ayaan zelf in binnen- en buitenland aan de orde gesteld.
Duister
Maar Zembla liet dat alles weg.
Geen quotes uit de New York Times, geen clip uit BvD waarin Ayaan openlijk vertelde dat zij loog dat zij niet direct uit Somalie was gekomen maar uit Kenya.
Dat kwam Zembla niet uit. Anders konden zij niet duister suggereren dat deze dame een bedriegster was en ‘geheimen’ had. Als Zembla had verteld dat Ayaan over alles openlijk had gesproken, had men geen programma gehad.
Spectaculair
Zembla onthulde ook dat Ayaan heeft doen voorkomen dat zij haar hele jeugd in Somalië had doorgebracht. Daarover zou zijn hebben gezwegen omdat dit haar niet uitkwam want het zou niet spectaculair genoeg zijn.
Zembla bedriegt u.
Zie de stukken in de Times en de Guardian. Overal staat dat zij als zevenjarige met haar ouders naar Kenya is gevlucht. Daarover sprak zij zelf frank en vrij. Zembla maakte dus geheimen van zaken die absoluut niet geheim waren.
Ook doet Zembla voorkomen dat Ayaan niet bang hoefde te zijn voor wraak van haar familie als zij het gearrangeerde huwelijk met een neef in Canada zou ontlopen.
Eerwraak
Ook hier: Google even en zie de lijstjes met landen waar eerwraak voorkomt. Somalië is een tribale en islamitische samenleving, zeer gewelddadig – en daar zou verstoting (en de ergste vorm van verstoting: de dood) niet voorkomen?
Zembla doet net of het leuk is in Somalië. Op dit moment woedt daar de zoveelste burgeroorlog, honderdduizenden werden gedood, en wraak, eer, schaamte en trots zijn bepalende begrippen in de sociale structuur. Ook hier verkracht Zembla de werkelijkheid.
Zembla durfde het onderwerp 'besnijdenis' niet te behandelen nadat ik op deze plek hierover tekeer was gegaan. Dus ging het programma vooral over de vraag of Ayaan eigenlijk wel was uitgehuwelijkt, want dat was het argument waarom ze was gevlucht. Dus probeerde Zembla dit argument onderuit te halen.
Ayaans broer
Allereerst dit: uithuwelijking is de absolute regel voor trouwrijpe mensen in Somalië. Zembla wist drie mensen te vinden die zeiden dat Ayaan wel degelijk graag met de man wilde trouwen, zelf ontkent ze dit: waarom zou ze anders zijn gevlucht?
Ook Ayaans broer kwam aan het woord. Hij prees haar en was niet geheel duidelijk over de voor Zembla belangrijke vraag of Ayaan op haar eigen huwelijksceremonie aanwezig was. Want als zij daar was geweest, dan was dat uithuwelijken wel meegevallen, zo suggereerde Zembla.
Ik heb vandaag twee keer met Ayaans broer gesproken. Hij garandeerde me dat het huwelijk gearrangeerd was.
Hij was niet bij de ceremonie, Ayaans moeder evenmin, haar zusje ook niet, want iedereen was er tegen, het was een plan van hun vader.
De broer had zich nooit afgevraagd of Ayaan erbij was geweest, maar hij was niet verbaasd om te horen dat Ayaan dat zelf ontkende aangezien Ayaan niet met de man wilde trouwen.
Verontwaardigd
Hij was zeer verontwaardigd toen hij hoorde dat het programma slechts één doel wilde bereiken: Ayaan beschadigen door te suggereren dat zelfs het uithuwelijkingsargument niet zou deugen.
De makers hadden de broer verteld dat ze een neutraal programma maakten over het leven van de bekende politica, een biografische documentaire over een bekende persoonlijkheid, en dat hij daarom had meegewerkt.
Hij bewondert zijn zuster in hoge mate, is zeer trots op haar, en het speet hem dat hij had meegewerkt. Hij was zeer duidelijk over zijn intenties en liefde voor zijn zuster en wilde de indruk die hij mogelijk had gewekt, dat zij op de huwelijksceremonie was, corrigeren: hij was er zelf ook niet bij geweest!
Foto's
Ik vroeg hem of bij dergelijke ceremonieën foto’s worden gemaakt. Hij antwoordde bevestigend. Had hij ooit foto’s van de bruiloft gezien waarop Ayaan stond? Nee. Zembla kon ze ook niet tonen – want ze zijn er niet.
Wat blijft er van Zembla over? Een partij vuil over een onzinnig detail in haar verleden. Als zij van haar man had gehouden, waarom was zij dan niet naar Canada gegaan? En als zij niet van hem had gehouden maar hem heeft misbruikt voor een ticket, waarom is zij niet in Canada uit het toestel gestapt, in een land met veel Somaliërs en een land waarvan zij de taal sprak?
Karaktermoord streefden de makers van Zembla na. Zij hebben hun materiaal gemanipuleerd, zij hebben mensen bedrogen, en zij hebben kijkers opgehitst om een van de moedigste mensen van Nederland te gaan haten.
Tuig van de richel, die Zemblamakers.
Nog even een PSje
De reactie van deze site ontving een mail van iemand die anoniem wil blijven. Deze mailer vertelde dat hij had gehoord dat Ayaans broer was betaald als ‘fixer-tolk’.
Als dat zo is dan had Zembla dit moeten melden. Ik heb de broer de vraag over honorering gesteld en zelf ontkende hij. Interessanter vind ik dit deel van de email:
“Overigens is de bewering dat in Somalië geen eerwraak voorkomt, en dat geweld van mannen tegen vrouwelijke familieleden taboe in Somalië taboe is, zoals Hirsi Magan beweert, klinklare onzin. Had Zembla de moeite genomen daar een onafhankelijke Somalië-expert over te ondervragen, dan hadden ze gehoord dat Somalische mannen hun vrouwelijke familieleden min of meer als hun bezit beschouwen en dat geweld vaak voorkomt.'
'Pikant detail is nog dat raakte de Zembla-ploeg tijdens hun verblijf in de Somalische stad Galkayoo volledig in paniek raakte toen ze niet met de afgesproken terugvlucht mee terugkonden. Het team was ervan overtuigd dat iemand het op hen had voorzien, sloot zich op op hun hotelkamer, en smeekte de Nederlandse vertegenwoordiging in Nairobi te helpen bij hun evacuatie.'
Dit is toch dat stuk van de winter. Wel vol met tegenstrijdgheden, die broer als hij dit nu beweert, maar Zembla zegt dan weer dat ze de broer hebben gesproken en dat hij achter zijn verhaal staat.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
Als je een beetje logisch nadenkt, merk je dat het verhaal van Zembla ook niet helemaal objectief gegaan is...
[..]
Ach de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Leon de Winter inderdaad.Het blijft natuurlijk wel een collumnist, maar sommige punten waarover hij schrijft zijn inderdaad wél door Zembla overdreven neergezet. Daarom zeg ik ook, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.quote:
Laat me raden: Leon de Winter. Die haatcolums van hem elke week laten juist zien dat hij degene is die de bomen door het bos niet ziet. Als je wel in bloedlijn joods bent maar niet actief beleidt dan krijg je Leon de Winter op je dak, die een boek over je schrijft met als onderwerp 'een jonge man komt na een lange zoektocht vol worstelingen uit bij zijn joodse wortels' ofzoiets.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
Als je een beetje logisch nadenkt, merk je dat het verhaal van Zembla ook niet helemaal objectief gegaan is...
[..]
Was gisteren ook uitgebreid behandeldquote:Op zondag 14 mei 2006 15:01 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Leon de Winter inderdaad.
[afbeelding]
Het blijft natuurlijk wel een collumnist, maar sommige punten waarover hij schrijft zijn inderdaad wél door Zembla overdreven neergezet. Daarom zeg ik ook, de waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
Leugen of niet, de AIVD vind beveiliging wél noodzakelijk. Beklaag je bij hun.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:38 schreef Super7fighter het volgende:
[...]
Hoeveel beveiligingskosten heeft de staat verspild na deze valse aangifte van manipulator Megan?
Dat ben ik helemaal met je eens, maar is dat een reden om het bijv nu niet te onderzoeken?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee, ze deed er zelf nogal open over dus waarom werd het toen niet interessant gevonden door de media en verantwoordelijk bewindsvoerder?
Naast natuurlijk dat onze vriend hier even insinueert dat je in Nederland helemaal geen risico loopt als je de islam bekritiseert.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:50 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Leugen of niet, de AIVD vind beveiliging wél noodzakelijk. Beklaag je bij hun.
Hoe lang zouden ze er over gedaan hebben om dat te maken? De haat zit wel erg diep hé.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
-knip-
Nee, nummertje 25 is het belangrijkste:quote:Op zondag 14 mei 2006 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
Geblaat
Inderdaad, niet een vrouw.......maar vele vrouwen hebben het licht gezienquote:Op zondag 14 mei 2006 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
En de allerbelangrijkste vraag...
----26. Is er ooit één moslim-vrouw door Ayaan Hirsi Magan "bevrijd"?
De domheid straalt er i.i.g. van af.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:39 schreef basilisk het volgende:
[..]
Nee, nummertje 25 is het belangrijkste:
----25. Is Ayaan Hirsi Magan in werkelijkheid per UFO in Nederland aangekomen?
Wat een ongelooflijk kul verhaal van de Winter.quote:Op zondag 14 mei 2006 14:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zondag 14 mei 2006 16:42 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Inderdaad, niet een vrouw.......maar vele vrouwen hebben het licht gezien
mede dankzij AHA.![]()
Heeft een familielid van jou misschien 1 januari of 1 juli als geboortedatum in hun paspoort staan?quote:Op zondag 14 mei 2006 13:34 schreef Super7fighter het volgende:
- het terugvorderen van al haar inkomen tijdens haar kamerlidschap
- ontnemen van het kamerlidmaatschap
- het terugvorderen van reiskosten (o.a naar Amerika) die zij maakte onder het voorwendsel dat ze moest onderduiken
- ontnemen van het frauduleus verkregen Nederlanderschap
- terugvorderen van alle beveiligings- en verblijfkosten
- uitzetting naar Kenia of Somalië (kies maar) met eventuele gevangenisstraf uitzitting in Nederland
Als er een advocaat of advocate is, die hier brood in ziet, dan kan hij of zij contact met mij opnemen.
27 Was de PVDA op de hoogte toen zij lid was van deze partij?quote:Op zondag 14 mei 2006 16:30 schreef Super7fighter het volgende:
Op geenstijl zag ik een vragenlijst (hoewel er ook banale vragen tussen zitten) van ene whiting5 en aivd voor een onafhankelijke onderzoek naar dit hele gebeuren:
----1. Moet Ayaan Hirsi Magan het loon dat zij als Kamerlid en - naar nu blijkt - op frauduleuze wijze heeft verkregen terugbetalen?
----2. Was Ayaan Hirsi Magan, aangezien zij onder een vals identiteit leefde, wel op een legale manier voor ziektenkosten verzekerd?
----3. Wist Kamervoorzitter Weisglas (VVD) van de valse identiteit van Ayaan Hirsi Magan op het moment dat hij bij haar de eed afnam als nieuw Kamerlid?
----4. Welke wetten en regels heeft Kamervoorzitter Weisglas (VVD) toen overtreden? Voldoende om zijn aftreden te eisen?
----5. Waarom laat Kamervoorzitter Weisglas (VVD) niets van zich horen?
----6. Is Kamervoorzitter Weisglas (VVD) corrupt?
----7. Heeft Kamervoorzitter Weisglas (VVD) bewust de regels overtreden om Ayaan Hirsi Magan (ook VVD) aan een baan als Kamerlid te helpen?
----8. Mocht Kamervoorzitter Weisglas (VVD) daarom Kamervoorzitter worden/blijven?
----9. Gaat Ayaan Hirsi Magan verantwoording afleggen aan de Partijraad van de VVD?
----10. Komt er een intern VVD-onderzoek naar het verleden en de leugens van Ayaan Hirsi Magan?
----11. Komt er een onafhankelijk onderzoek naar andere illegalen die werkzaam zijn binnen de VVD?
----12. Is de VVD een criminele organisatie, medeplichtig aan fraude en oplichting?
----13. Mag een politieke partij die willens en wetens een illegaal tot Tweede Kamerlid aanstelt wel meedoen aan de komende verkiezingen?
----14. Is deze gang van zaken geen belediging van onze parlementaire democratie?
----15. Zijn de kamerstukken die Ayaan Hirsi Magan de afgelopen jaren heeft getekend nog wel rechtsgeldig?
----16. Zijn de stemmen die Ayaan Hirsi Magan als Kamerlid heeft uitgebracht wel rechtsgeldig?
----17. Hoe vaak heeft Ayaan Hirsi Magan met haar valse stem dit huidige kabinet aan een meerderheid geholpen?
----18. Valt daarmee niet de rechtsgeldigheid van alle aangenomen wetten sinds 2003 weg?
----19. Is het niet redelijk dat het kabinet Balkenende daarom aftreedt?
----20. Mag Ayaan Hirsi Magan met haar - naar nu blijkt - valse paspoort eigenlijk wel het Tweede Kamergebouw in?
----21. Is Ayaan Hirsi Magan met haar leugens en bedrog (mede-)verantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh?
----22. Is de VVD daarmee verantwoordelijk voor de dood van Theo van Gogh?
----23. Zijn A. Ellian en L. de Winter en andere "vrienden" van Ayaan Hirsi Magan medeplichtig aan haar bedrog? Wat wisten zij en wanneer?
----24. Staat Ayaan Hirsi Magan op de loonlijst van de CIA?
----25. Is Ayaan Hirsi Magan in werkelijkheid per UFO in Nederland aangekomen?
En de allerbelangrijkste vraag...
----26. Is er ooit één moslim-vrouw door Ayaan Hirsi Magan "bevrijd"?
http://www.janmarijnissen.nl/weblog/index.php?p=783quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |