Omdat sommige bedrijven pas een scherm omruilen bij meerdere dode pixels.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:19 schreef achterop23 het volgende:
waarom zou ik er meerdere moeten hebben?
Ik heb goede hoop dat daar voor het verstrijken van je garantie wel iets aan gedaan wordtquote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:22 schreef achterop23 het volgende:
ik heb 1 jaar garantie
maar geen tel nummer die open is
hoezo verplicht? dat ligt aan hun pixelpolicy..veel bedrijven vinden het normaal als je een aantal dode pixels hebt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:27 schreef jna het volgende:
Eerste reactie: Pwned!
Tweede reactie: Ze zullen hem gewoon vervangen, dit zijn ze verplicht.
Apple niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:29 schreef MegA het volgende:
[..]
hoezo verplicht? dat ligt aan hun pixelpolicy..veel bedrijven vinden het normaal als je een aantal dode pixels hebt.
Nee Apple nietquote:
LEZEN DOMME KNEUS.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:32 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Nee Apple niet![]()
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=22194-nl
Op hun site staat ook helemaal niet dat je gewoon pech hebt......![]()
Misschien ff klikkerdeklik doen en gewoon lezen?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:36 schreef achterop23 het volgende:
http://www.macupdate.com/info.php/id/20962
deze laat ik vannacht even draaien
op zwart is de pixel rood. dus niet helemaal dood of wel.
Maar HellRaver, wat bedoel je nu? Is apple wel/niet schappelijk
Hoe scheel kun je zijn? Op hun site staat dat dooie subpixels voor kunnen komen en dat dat normaal is alleen als het er meer zijn willen ze er alleen naar kijken en dan rekenen ze daar nog kosten voor ook.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:42 schreef tonks het volgende:
Kortom. je kunt je apple gewoon terugbrengen
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:44 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Hoe scheel kun je zijn? Op hun site staat dat dooie subpixels voor kunnen komen en dat dat normaal is alleen als het er meer zijn willen ze er alleen naar kijken en dan rekenen ze daar nog kosten voor ook.
En ach ja.... lezen is een gave.....
Heeft die winkel dat in haar voorwaarden staan?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:45 schreef tonks het volgende:
[..]
. je kunt dat ding sowieso terugbrengen, met of zonder reden. Hij heeft hem pas sinds vandaag
Zo moeilijk staat het er toch niet? Natuurlijk kun je je apple terug brengen, maar je krijgt er geen nieuwe voor hoor. Er staat duidelijk dat een klein aantal dode pixels goed mogelijk. Alleen als je het idee hebt, dat je wel erg veel dode pixels hebt, dan kan je terug gaan naar de winkel en dan bekijken ze daar of ze het veel genoeg vinden om te vervangen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:42 schreef tonks het volgende:
Kortom. je kunt je apple gewoon terugbrengen
is dat iets van Apple want het is zeker niet wettelijk geregeld.. alleen als je hem via internet gekocht hebt, heb je 8 dagen te tijd om hem terug te sturen (colportagewet)quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:45 schreef tonks het volgende:
[..]. je kunt dat ding sowieso terugbrengen, met of zonder reden. Hij heeft hem pas sinds vandaag
Inderdaad ook nog een puntje... Binnen 7 dagen mag je spullen retourneren....quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:45 schreef tonks het volgende:
[..]. je kunt dat ding sowieso terugbrengen, met of zonder reden. Hij heeft hem pas sinds vandaag
Als dat apple-policy is kan het, anders is't gelul.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:46 schreef existenz het volgende:
[..]
Inderdaad ook nog een puntje... Binnen 7 dagen mag je spullen retourneren....
Dat is de wetquote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:47 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als dat apple-policy is kan het, anders is't gelul.
Daarom koop ik ook nooit spul voor anderen, maar mogen ze het lekker zelf kopen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:48 schreef achterop23 het volgende:
Het punt is dat ik dat ding koop. Mij ipod heb ik ook al 4 keer terug gebracht en telkens een nieuwe gekregen (ipod mini, waardeloze batterij).
Ik kan echt niet bij mijn schoonmoeder aankomen met een iMac die haar 1400 euro heeft gekost met een dode pixel.
Weet ik veel, ik heb geen verstand van wettenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:49 schreef Guilin het volgende:
[..]
Zou je niet eerst beginnen met: Welke wet?
Mensen die altijd schreeuwen: Het staat in de wet!
Dat is dus gelul.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:49 schreef achterop23 het volgende:
Binnen 7 dagen retourneren, inderdaad, dat heb ik eerder gehoord.
Nou dan ben ik in geval van niet mogelijk bij ruilen ivm dode pixel opeens heel ontevreden over mijn aankoop.
Geld terug.
En daarna laat ik mijn pa wel even een nieuwe kopen (beetje knullig als ik zelf een minuut later, plots met snor en zonnebril die winkel inloop)
Dan heeft het dus geen fuck met de wet te maken, maar gewoon met de Apple-policy.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:51 schreef tonks het volgende:
Bij apple kan dat gewoon. is gewoon zo klaar
Die wet bestaat niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:52 schreef achterop23 het volgende:
maar je zegt net zelf dat geld terug wel een optie is, mits die wet bestaat en apple store eraan mee wil werken
Ik moet zeggen dat ik nu toch ook wel aan jouw kant sta hoor. Je hebt me omgepraat.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:51 schreef tonks het volgende:
Bij apple kan dat gewoon. is gewoon zo klaar
Drink jezelf nog wat moed in, en je gelooft dat ze je voor het ongemak ook nog een ipod meegeven. Minimaal.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:53 schreef achterop23 het volgende:
ik weet wel dat die apple store altijd erg schappelijk is.
stoer kereltje ben jijquote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:52 schreef Guilin het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik nu toch ook wel aan jouw kant sta hoor. Je hebt me omgepraat.
Bron?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:53 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ze zijn je wettelijk verplicht een nieuwe te geven, aangezien jij verwacht een werkend product te kopen, wat dus niet 100% werkt.
Weet ik niet, maar het lijkt me tamelijk logisch dat ze jou een werkend product moeten verkopen tenzij anders vermeld.quote:
Dat is sowieso niet waar. Want in de policy zal wel een disclaimer staan, die jij dus redelijkerwijs had kunnen weten. Ik weet namelijk sowieso zeker dat dat zo is bij de PSP, daar mogen zo'n zes dode pixels in zitten, voordat Sony hem omwisselt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:53 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ze zijn je wettelijk verplicht een nieuwe te geven, aangezien jij verwacht een werkend product te kopen, wat dus niet 100% werkt.
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:55 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar het lijkt me tamelijk logisch dat ze jou een werkend product moeten verkopen tenzij anders vermeld.
Beide totaal duidelijk, ik geloof jullie!quote:
Nee, maar dat verwacht ik ook niet van jou, en dat zei ik ook helemaal niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:57 schreef --Christiaan-- het volgende:
Als ik iets in de winkel koop heb ik geen disclaimer gezien hoor.
Nee, dat snap ik wel, maar het was om aan te geven dat er zeker bedrijven zijn die dus zorgen dat ze zichzelf indekken bij een koopovereenkomst. Zo ook apple, maar wat dan precies de regels van apple zijn, dat weet ik niet.quote:
Wat is dit nou weer voor een totaal irrelevante flamequote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:58 schreef Guilin het volgende:
[..]
Nee, maar dat verwacht ik ook niet van jou, en dat zei ik ook helemaal niet.
Wat nou flame? Als je gewoon leest wat ik zeg.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:01 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een totaal irrelevante flame.
Als jij iets koopt, dan betaal je en teken je toch niks als een disclaimer?
quote:
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:48 schreef achterop23 het volgende:
Ik kan echt niet bij mijn schoonmoeder aankomen met een iMac die haar 1400 euro heeft gekost met een dode pixel.
Tief op als je niets te zeggen hebt.quote:
het is morgen zondagquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:07 schreef Guilin het volgende:
Overigens lijkt me het een goed idee om morgen even naar die store te gaan, dan heb je gelijk je antwoord. Is toch veel makkelijker?
Of gebruik het zelf.quote:
Van LCD schermen is redelijkerwijs bekend dat er soms dooie pixels in kunnen zitten.quote:De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.
Tonks heeft een Apple-plank voor zijn kop.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of gebruik het zelf.
Die zeven dagen regel geldt alleen voor kopen op afstand..
Bij een winkel als Mycom mag je het wel terugbrengen, weet niet of dat voor Apple ook geldt.
Maar het is zeker niet per wet bepaald.
Het betreffende artikel.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html
En
[..]
Van LCD schermen is redelijkerwijs bekend dat er soms dooie pixels in kunnen zitten.
Wettelijk heb je geen poot om op te staan, gok ik..
Zie punt 1.
dat is dus bullshit.. als je daar mee aankomt word je keihard uitgelachenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:53 schreef --Christiaan-- het volgende:
Dat is mooi want het is anders vermeld. Op de Apple site staat de term pixelafwijking uitgelegd waar in staat dat een bepaalde hoeveel pixelafwijkingen toegestaan is.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:55 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar het lijkt me tamelijk logisch dat ze jou een werkend product moeten verkopen tenzij anders vermeld.
Inderdaad.... en ach Tonks kan je negeren... kijk naar zijn posts, alle discussies gaat hij met een grote mond in maar komt nooit met feiten.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:16 schreef MegA het volgende:
[..]
dat is dus bullshit.. als je daar mee aankomt word je keihard uitgelachen
En als ze je laptop al terugnemen, welke laptop denk je dan dat je pa meekrijgt?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:49 schreef achterop23 het volgende:
Binnen 7 dagen retourneren, inderdaad, dat heb ik eerder gehoord.
Nou dan ben ik in geval van niet mogelijk bij ruilen ivm dode pixel opeens heel ontevreden over mijn aankoop.
Geld terug.
En daarna laat ik mijn pa wel even een nieuwe kopen (beetje knullig als ik zelf een minuut later, plots met snor en zonnebril die winkel inloop)
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:32 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Nee Apple niet![]()
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=22194-nl
Op hun site staat ook helemaal niet dat je gewoon pech hebt......![]()
Ik lees niets over een iMac.quote:Een aantal Apple producten wordt geleverd met een active matrix LCD-scherm:
* PowerBook-computers (zie opmerking 1)
* iBook
* Apple Studio Display LCD
* Apple Cinema Display
Als de iMac een passieve tft is, zijn dode pixels veel minder gebruikelijk.quote:Sommige Apple producten maken gebruik van de flat-panel LCD-technologie, zoals:
bepaalde PowerBook-modellen;
* iBook-computers;
* bepaalde iMac-modellen;
* Apple Cinema Displays;
* Apple Studio Displays.
En waar staat dat een iMac pixelgarantie heeft?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Ik lees niets over een iMac.
Waar staat dat het uitgesloten is?quote:Op zondag 14 mei 2006 00:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
En waar staat dat een iMac pixelgarantie heeft?
Komt de TS vanzelf achter.quote:Op zondag 14 mei 2006 00:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar staat dat het uitgesloten is?
Nee jouw link gaat over pixelsquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Ik lees niets over een iMac.
Hier echter wel.
[..]
Als de iMac een passieve tft is, zijn dode pixels veel minder gebruikelijk.
Wat is de definitie van verrot spul? Kennelijk spreekt Apple nog niet van verrot spul als er 1 dode pixel isquote:Op zondag 14 mei 2006 00:50 schreef JoPiDo het volgende:
natuurlijk krijg je een nieuwezou wel mooi zijn, als ze verrot spul verkopen
Als je dat zo zegt, dan komt direct de gedachte op dat jij geen Applespul koopt. Zeker als het om computers gaat is dat in principe gewoon goed. Dat kun je zelfs tweedehands nog wel kopen zonder je een breuk te vallen als je het niet eerst grondig test.quote:Op zondag 14 mei 2006 00:21 schreef sig000 het volgende:
Maar als je dan toch naar zo'n Applestore gaat, dan laat je 'm toch eerst daar draaien voor de koop?![]()
Geen TFT scherm dat ik koop voordat ik 'm zelf eerst even test.![]()
Kan dat niet dan hebben ze pech en gaat koop niet door..
Vast niet, maar het Nederlandse consumentenrecht wel.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:45 schreef veldmuis het volgende:
Heeft die winkel dat in haar voorwaarden staan?
Waarop ze hem die iMac aansmeren die jij net hebt teruggebracht.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:49 schreef achterop23 het volgende:
Hier heb je je quote:quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:56 schreef veldmuis het volgende:
Beide totaal duidelijk, ik geloof jullie!.
Maar het lijkt erop dat dit idd alleen voor Internet aankopen geldt.quote:Verplichtingen van de verkoper (Boek 7, Artikel 46d Burgerlijk Wetboek)
1. Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
Oa te vinden op http://www.chipmunk.nl/wet.html
quote:Op zondag 14 mei 2006 09:43 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Hier heb je je quote:
[..]
Maar het lijkt erop dat dit idd alleen voor Internet aankopen geldt.
Dus.quote:de koop op afstand
Bron?quote:Op zondag 14 mei 2006 10:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
als je een product gekocht hebt, heb je het wettelijk recht om het binnen 8 dagen te retourneren en geld terug te vragen
met en zonder kapote pixels
dus als je niet tevreden bent, breng hem terug en vraag je geld
dat een europese wet
Duidelijk, dikke pech.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:10 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
wat is een pixelpolicy in godsnaam?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:29 schreef MegA het volgende:
[..]
hoezo verplicht? dat ligt aan hun pixelpolicy..veel bedrijven vinden het normaal als je een aantal dode pixels hebt.
Jawel dus.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:13 schreef thedude0 het volgende:
[..]
wat is een pixelpolicy in godsnaam?
als je beeldscherm een dode pixel heeft dan is ie kapot en dus moet je een nieuwe krijgen. volgens mij valt daar niet over te discussieren .
dat is gvd helemaal niet aanvaardbaar. en een bedrijf dat dat zegt kan een flink eind optyfen, als een product een dode pixel heeft is het gewoon kapot.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jawel dus.
Een aantal dode pixels is gewoon "aanvaardbaar". Lees anders even dat artikel wat Joop postte.
Dude, stel een tft scherm heeft een resolutie van 1280x1024. en elke pixel heeft 3 subpixels.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:13 schreef thedude0 het volgende:
[..]
als je beeldscherm een dode pixel heeft dan is ie kapot en dus moet je een nieuwe krijgen. volgens mij valt daar niet over te discussieren .
Dat vind jij, de norm ontrent dit soort schermen dus niet.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:23 schreef thedude0 het volgende:
[..]
dat is gvd helemaal niet aanvaardbaar. en een bedrijf dat dat zegt kan een flink eind optyfen, als een product een dode pixel heeft is het gewoon kapot.![]()
Jep, en daarom kan je dit soort dingen dus beter online kopen met Credit card dan in de winkel met cash.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:44 schreef Aibmi het volgende:
Wel leuk dat inderdaad monitoren via de wet 'koop op afstand' over het algemeen stukken slimmer is dan naar de winkel gaan, alleen maar omdat je zonder reden je geld terug kunt krijgen.
Prima. Dan moet je ook niet het goedkoopste scherm kopen wat je kunt vinden, want die dode pixels zijn er gewoon, en het is zonde dat door mierenneukers als jij en TS zo moeilijk gedaan wordt over een zo'n friggin' pixel en dat de fabrikant dat soort schermen dus allemaal weg moet gooien. Gevolg: de schermen worden duurder.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:13 schreef thedude0 het volgende:
Zoals ik al eerder zei.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:38 schreef Repeat het volgende:
Maar voortaan dus in de winkel voordat je een scherm koopt even dat ding checken
ik wil wedden dat als het jou zou zijn gebeurd met een Mac Book Pro van dik 3000 euro dat je ook had lopen balen en je wilde dat Apple er iets aan zou doen.quote:Op zondag 14 mei 2006 21:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Prima. Dan moet je ook niet het goedkoopste scherm kopen wat je kunt vinden, want die dode pixels zijn er gewoon, en het is zonde dat door mierenneukers als jij en TS zo moeilijk gedaan wordt over een zo'n friggin' pixel en dat de fabrikant dat soort schermen dus allemaal weg moet gooien. Gevolg: de schermen worden duurder.
Ga daar dan svp niet ook nog eens moeilijk over doen, of koop gewoon een CRT, die hebben tenminste geen last van dit soort "problemen".
Ik koop dan ook geen Apple meuk meer.quote:Op maandag 15 mei 2006 08:31 schreef achterop23 het volgende:
ik wil wedden dat als het jou zou zijn gebeurd met een Mac Book Pro van dik 3000 euro dat je ook had lopen balen en je wilde dat Apple er iets aan zou doen.
In de eeuw dat monitoren nog meer dan één resolitie aankunnen. En bovendien is mijn 19" CRT nog lang niet stuk, dus vervanging is gewoon niet nodig.quote:CRT? Welke eeuw leef jij![]()
Ik denk in een eeuw waarin CRT's nog steeds beter beeld geven dan LCD's.quote:
Het gaat hier over een laptop.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:17 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Ik denk in een eeuw waarin CRT's nog steeds beter beeld geven dan LCD's.
laptop?quote:Op maandag 15 mei 2006 16:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het gaat hier over een laptop.
Een laptop met een CRT scherm is een beeeeeeeeetje onhandig, niet?.
http://www.apple.com/macosx/bootcamp/quote:Op maandag 15 mei 2006 17:50 schreef mast3r het volgende:
Hoezo koop je een Apple? Het software aanbod is dramatisch vergeleken met Windows (X86 compatible). Is net zoiets als het verschil tussen linux en Windows.
Kom eens onder die steen vandaanquote:Op maandag 15 mei 2006 17:50 schreef mast3r het volgende:
Hoezo koop je een Apple? Het software aanbod is dramatisch vergeleken met Windows (X86 compatible). Is net zoiets als het verschil tussen linux en Windows.
quote:Op maandag 15 mei 2006 17:51 schreef Wii het volgende:
[..]
http://www.apple.com/macosx/bootcamp/
Je kan nu ook windows draaien op je te dure, gestylede hardware.
Inderdaad, op een Mac kan je niet de nieuwste virussen en trojans draaien.quote:Op maandag 15 mei 2006 17:50 schreef mast3r het volgende:
Lezen jong ..leeeezenquote:
Shit, dat wilde ik ook net zeggen.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:10 schreef Aaargh! het volgende:
Inderdaad, op een Mac kan je niet de nieuwste virussen en trojans draaien.
Mijn god.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 07:38 schreef LintuxCx het volgende:
Oeh, maak er dan ook een liedje van, dan is het nog fouter dan Get Perpendicular!
tonks is uiteindelijk mod gewordenquote:Op zaterdag 26 april 2008 21:46 schreef Qwea het volgende:
hoe is dit afgelopen?
ja, leuk.quote:Op zondag 27 april 2008 02:12 schreef SuperFruitig het volgende:
[..]
tonks is uiteindelijk mod geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |