Weet ik niet, maar het lijkt me tamelijk logisch dat ze jou een werkend product moeten verkopen tenzij anders vermeld.quote:
Dat is sowieso niet waar. Want in de policy zal wel een disclaimer staan, die jij dus redelijkerwijs had kunnen weten. Ik weet namelijk sowieso zeker dat dat zo is bij de PSP, daar mogen zo'n zes dode pixels in zitten, voordat Sony hem omwisselt.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:53 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ze zijn je wettelijk verplicht een nieuwe te geven, aangezien jij verwacht een werkend product te kopen, wat dus niet 100% werkt.
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:55 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar het lijkt me tamelijk logisch dat ze jou een werkend product moeten verkopen tenzij anders vermeld.
Beide totaal duidelijk, ik geloof jullie!quote:
Nee, maar dat verwacht ik ook niet van jou, en dat zei ik ook helemaal niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:57 schreef --Christiaan-- het volgende:
Als ik iets in de winkel koop heb ik geen disclaimer gezien hoor.
Nee, dat snap ik wel, maar het was om aan te geven dat er zeker bedrijven zijn die dus zorgen dat ze zichzelf indekken bij een koopovereenkomst. Zo ook apple, maar wat dan precies de regels van apple zijn, dat weet ik niet.quote:
Wat is dit nou weer voor een totaal irrelevante flamequote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:58 schreef Guilin het volgende:
[..]
Nee, maar dat verwacht ik ook niet van jou, en dat zei ik ook helemaal niet.
Wat nou flame? Als je gewoon leest wat ik zeg.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:01 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Wat is dit nou weer voor een totaal irrelevante flame.
Als jij iets koopt, dan betaal je en teken je toch niks als een disclaimer?
quote:
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:48 schreef achterop23 het volgende:
Ik kan echt niet bij mijn schoonmoeder aankomen met een iMac die haar 1400 euro heeft gekost met een dode pixel.
Tief op als je niets te zeggen hebt.quote:
het is morgen zondagquote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:07 schreef Guilin het volgende:
Overigens lijkt me het een goed idee om morgen even naar die store te gaan, dan heb je gelijk je antwoord. Is toch veel makkelijker?
Of gebruik het zelf.quote:
Van LCD schermen is redelijkerwijs bekend dat er soms dooie pixels in kunnen zitten.quote:De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.
Tonks heeft een Apple-plank voor zijn kop.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Of gebruik het zelf.
Die zeven dagen regel geldt alleen voor kopen op afstand..
Bij een winkel als Mycom mag je het wel terugbrengen, weet niet of dat voor Apple ook geldt.
Maar het is zeker niet per wet bepaald.
Het betreffende artikel.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html
En
[..]
Van LCD schermen is redelijkerwijs bekend dat er soms dooie pixels in kunnen zitten.
Wettelijk heb je geen poot om op te staan, gok ik..
Zie punt 1.
dat is dus bullshit.. als je daar mee aankomt word je keihard uitgelachenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:53 schreef --Christiaan-- het volgende:
Ze zijn je wettelijk verplicht een nieuwe te geven, aangezien jij verwacht een werkend product te kopen, wat dus niet 100% werkt.
Dat is mooi want het is anders vermeld. Op de Apple site staat de term pixelafwijking uitgelegd waar in staat dat een bepaalde hoeveel pixelafwijkingen toegestaan is.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:55 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Weet ik niet, maar het lijkt me tamelijk logisch dat ze jou een werkend product moeten verkopen tenzij anders vermeld.
Inderdaad.... en ach Tonks kan je negeren... kijk naar zijn posts, alle discussies gaat hij met een grote mond in maar komt nooit met feiten.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 23:16 schreef MegA het volgende:
[..]
dat is dus bullshit.. als je daar mee aankomt word je keihard uitgelachen
En als ze je laptop al terugnemen, welke laptop denk je dan dat je pa meekrijgt?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:49 schreef achterop23 het volgende:
Binnen 7 dagen retourneren, inderdaad, dat heb ik eerder gehoord.
Nou dan ben ik in geval van niet mogelijk bij ruilen ivm dode pixel opeens heel ontevreden over mijn aankoop.
Geld terug.
En daarna laat ik mijn pa wel even een nieuwe kopen (beetje knullig als ik zelf een minuut later, plots met snor en zonnebril die winkel inloop)
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 22:32 schreef HellRaver het volgende:
[..]
Nee Apple niet![]()
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=22194-nl
Op hun site staat ook helemaal niet dat je gewoon pech hebt......![]()
Ik lees niets over een iMac.quote:Een aantal Apple producten wordt geleverd met een active matrix LCD-scherm:
* PowerBook-computers (zie opmerking 1)
* iBook
* Apple Studio Display LCD
* Apple Cinema Display
Als de iMac een passieve tft is, zijn dode pixels veel minder gebruikelijk.quote:Sommige Apple producten maken gebruik van de flat-panel LCD-technologie, zoals:
bepaalde PowerBook-modellen;
* iBook-computers;
* bepaalde iMac-modellen;
* Apple Cinema Displays;
* Apple Studio Displays.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |