abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37770659
Welkom in het politiek cafe van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.

[ Bericht 2% gewijzigd door Johan_de_With op 13-05-2006 15:23:00 ]
pi_37770812
quote:
Uitzending: Onderhandelen met Al Qaeda
Zondag 14 mei, 21:10, NET3
Herhaling: 20 mei, 11.00 NET3

Wat wilt u liever, tot in lengte van dagen bang zijn voor achtergelaten rugzakken in de trein, of toch een voorzichtige verkenning van eventuele mogelijkheden tot dialoog met radicale Arabische groepen, en uiteindelijk misschien zelfs met Al Qaeda? Tegenlicht neemt een voorschot op de toekomst en peilt de mening van vijf deskundigen, die vanuit hun specifieke terrein een perspectief schetsen op de huidige impasse.

Sinds 11 september 2001 is de wereld voorgoed in tweeën gedeeld. Als je niet vóór Amerika bent, ben je tegen. En met terroristen wordt niet gesproken, je vernietigt ze. Volgens de Amerikaanse defensiestaf gaan we 'The Long War' tegemoet. Dat zou goed kunnen betekenen dat we de komende decennia een situatie krijgen die te vergelijken is met de Koude Oorlog. Een periode waarin angst, instabiliteit en geweld deel uitmaken van ons dagelijkse leven. En de strijd zal pas gestreden zijn als de ene partij de andere zijn wil oplegt, inclusief de bijbehorende manier van leven. Maar moet het zover komen? Is het voeren van oorlog de aangewezen manier om het conflict onder controle te houden?
Tegenlicht zondag.

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 12-05-2006 20:38:07 ]
  vrijdag 12 mei 2006 @ 20:33:44 #3
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_37770847
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:32 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Tegenlicht morgen.
ik hoop dat het weer tegenzit.. Waarom komen ze met dit soort onderwerpen in het bijna- zomerseizoen
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_37770875
Moskowicz must dye? Z'n haar?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_37770882
Nu ned1 netwerk:

Interview met Nobelprijswinnaar Mohammed ElBaradei
Het hoofd van het Internationaal Atoomagentschap, Mohammed Elbaradei, zet
zich al jaren in om nucleaire dreigingen te voorkomen en te beheersen. Vorig
jaar ontvingen hij en de IAEA daarvoor de Nobelprijs voor de Vrede. Morgen
krijgt ElBaradei in Middelburg de Four Freedoms Award. In Netwerk een
exclusief interview met hem.
pi_37770928
Islam .
pi_37770983
Als een legertopman zegt dat we een Lange Oorlog gaan voeren, betekent het natuurlijk niet dat-ie er ook komt. Zodra het corrupte, despote, oorlogshitsende regime van Cheney is verdwenen, kan er natuurlijk gewoon een redelijke wind gaan waaien in Washington.
pi_37771051
Morgen wordt je gedoopt JdW Door het wief van JP Balkie
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37771067
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:39 schreef Monidique het volgende:
Als een legertopman zegt dat we een Lange Oorlog gaan voeren, betekent het natuurlijk niet dat-ie er ook komt. Zodra het corrupte, despote, oorlogshitsende regime van Cheney is verdwenen, kan er natuurlijk gewoon een redelijke wind gaan waaien in Washington.
Zie jij een groeiende stroming die die redelijke wind vertegenwoordigt? Ik niet in ieder geval.

Steven Colbert for president!
pi_37771114
De Democraten zullen een redelijker beleid voeren. Dat is genoeg. Onder Clinton was er immers ook geen Long War (en geen 9/11, maar alsof dat zoiets belachelijks zou moeten inhouden).
pi_37771210
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:45 schreef Monidique het volgende:
De Democraten zullen een redelijker beleid voeren. Dat is genoeg. Onder Clinton was er immers ook geen Long War (en geen 9/11, maar alsof dat zoiets belachelijks zou moeten inhouden).
Mwa, ik weet niet. Gore houdt zich nu bezig met klimaatverandering, misschien om aandacht te krijgen, maar ik weet niet zeker of ze zo veel anders zouden gaan doen. Volgens mij is religieus-rechts alleen maar aan het groeien en die mensen moeten zich ook vertegenwoordigd zien in een Democratische regering...anders krijg je weer 29% approval.
pi_37771318
Doet die extreem-linkse Ralph Nader mee of misschien anders Michael Moore .
pi_37771323
Misschien.
pi_37771376
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:53 schreef MrX1982 het volgende:
Doet die extreem-linkse Ralph Nader mee of misschien anders Michael Moore .
! .
pi_37771385
Michael Moore en Cindy Sheehan als running mate.
pi_37771386
Maar even wat ernstigers, gaat er nog iemand civven?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 21:13:53 #17
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_37771728
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:56 schreef MrX1982 het volgende:
Michael Moore en Cindy Sheehan als running mate.

Dat Osama Bin Laden de secretaris-generaal is van het assemblé van terroristische Verenigde Naties die tijdens de algemene vergadering oproept tot vrede is echter waarschijnlijker.
pi_37772012
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 20:56 schreef Monidique het volgende:
Maar even wat ernstigers, gaat er nog iemand civven?
Vandaag niet.
pi_37772206
quote:
12 Mei 2006 20:18
Europese kritiek op Morales, Chavez

Europese regeringsleiders en VN-chef Annan hebben scherpe kritiek geuit op de presidenten Chavez van Venezuela en Morales van Bolivia. Ze deden dat op een Europees/Latijns-Amerikaanse top in Wenen.

Vooral de nationalisering van olie- en gaswinning in Bolivia baart veel landen zorgen. Investeerders moeten weten waar ze aan toe zijn, zei Annan. De Zwitserse bondskanselier Schüssel zei dat Chavez en Morales moeten kiezen of ze wel of geen buitenlandse investeerders willen.

Chavez en Morales zijn niet van plan hun beleid te veranderen. Volgens hen doen zij alleen maar wat het volk wil.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C675EFAEB7128D.html

natuurlijk
pi_37772211

Meer: Petra Nemcova

[ Bericht 52% gewijzigd door pberends op 12-05-2006 21:42:13 ]
pi_37772263
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:36 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.nos.nl/nos/art(...)1C675EFAEB7128D.html

natuurlijk
Waarom niet? Ze ruïneren natuurlijk wel hun economie, maar waarom zouden ze niet doen wat het volk wil?
pi_37772384
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom niet? Ze ruïneren natuurlijk wel hun economie, maar waarom zouden ze niet doen wat het volk wil?
omdat het afschuiven is op iets waarmee je helemaal niets kan, je moet zelf verantwoording nemen over je beleid als politicus en Chavez en Morales schuiven dat nu weg heb ik het idee
pi_37772431
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:42 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

omdat het afschuiven is op iets waarmee je helemaal niets kan, je moet zelf verantwoording nemen over je beleid als politicus en Chavez en Morales schuiven dat nu weg heb ik het idee
Of het volk het wil, dat bedoel ik.
pi_37772482
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of het volk het wil, dat bedoel ik.
het volk heeft geen wil
pi_37772515
Nee, maar staat een meerderheid achter hun plannen? Ze zijn immers democratische gekozen. Ik zie geen reden aan te nemen dat dat niet het geval is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')