En nog centraal ook.quote:Op woensdag 10 mei 2006 01:24 schreef Repeat het volgende:
Hij is er weer!
Er was ergens een topic (ik gok in het TTK subforum) waar iemand naar Van Dale had gemaild over deze kwestie. Deze kreeg het antwoord terug dat ze in de volgende editie van de Van Dale 'het' topic zouden toevoegen.quote:
Luiwammesquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:23 schreef Renesite het volgende:
Alleen jammer dat hij in mijn layout nogal verkleurd is![]()
(Ik ga de OP niet updatenDoet litso wel
![]()
)
Komt goed uit, heb thuis nog een boel veel te doen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:35 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Luiwammes, alsof dit forum veel mod werk nodig heeft
danku dankuquote:Op woensdag 10 mei 2006 12:12 schreef Litso het volgende:
Heb je nou een screenshot als OP gebruikt Repeat? Geniale oplossing
Ik gebruik ook fok dark, maarja speciaal voor de meeste gebruikers heb ik em in de standaard opmaak gemaaktquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:23 schreef Renesite het volgende:
Alleen jammer dat hij in mijn layout nogal verkleurd is![]()
(Ik ga de OP niet updatenDoet litso wel
![]()
)
Wat moet een geneeskunde student nou weer met photoshop? Is dit wel legaal? Wil namelijk niet dat mijn naam in een illigale soep gesopt isquote:Op woensdag 10 mei 2006 15:19 schreef Repeat het volgende:
Daarbij, voor de onwetenden die denken dat het gemakzucht was. Zoals jullie zien staat de link voor deel 10 al in de screenshot. Deze paste overigens niet in één keer in mn browser. Ik heb dus 3 screens gemaakt van een nieuwe op, en deze drie in photoshop weer over elkaar gelegd![]()
Op de internetversie nog "de", ze zijn zeker lui bij van Dale dan... najaa... het topic dus...quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:35 schreef m021 het volgende:
Een screenshot als OP.
[..]
Er was ergens een topic (ik gok in het TTK subforum) waar iemand naar Van Dale had gemaild over deze kwestie. Deze kreeg het antwoord terug dat ze in de volgende editie van de Van Dale 'het' topic zouden toevoegen.
wat nou vakantie nog 10 weken na deze week, 2 tussentoetsen, 3 tentamens en een plo-toets (praktisch lijnonderwijs: anamnese, lichamelijk onderzoek en verslaglegging)quote:
+1quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:45 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Wat moet een geneeskunde student nou weer met photoshop? Is dit wel legaal? Wil namelijk niet dat mijn naam in een illigale soep gesopt is
ach, je besteedt het ook aan boeken, waarom niet aan software?quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:49 schreef Bhai het volgende:
[..]
+1
Ik wil eerst een licentie zien. Ik kan nooit geloven dat een eerstejaars geneeskunde student ¤1200 ofzo betaald heeft![]()
quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:07 schreef Repeat het volgende:
bericht komt zo
Heb ik net gezien, is wel stoer, hebben ze zo'n robot niet in utrecht?quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:44 schreef darkie_blue het volgende:
Vandaag in het klokhuis een uitzending over operatierobot aka Da vinci robot. Ik heb zo'n operatie een keer gezien. Best leuk, maar lijkt me ontzettend lastig om erg goed te kunnen beheersen.
Uitzending staat hier
Kijkoperaties, dat zei die beste man ookquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:13 schreef Repeat het volgende:
tering, waarom worden mn edits altijd eerder gelezen dan dat ik ze typ![]()
Maar bij wat soort operaties die zo precies zijn moeten ze zo'n machine gebruiken dan?
Yep alleen in Utrecht en Groningen (of was het Leeuwarden of Maastricht. Weet niet meer)quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:13 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Heb ik net gezien, is wel stoer, hebben ze zo'n robot niet in utrecht?
Radicale prostatectomiequote:Op woensdag 10 mei 2006 19:13 schreef Repeat het volgende:
Maar bij wat soort operaties die zo precies zijn moeten ze zo'n machine gebruiken dan?
En je icon veranderen van drol > Maikuuuulquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:17 schreef m021 het volgende:
Maareh Repeat, nu je hier toch bent kun je de OP wel even copy-pasten uit de Wiki, toch? Anders gaat het klikken zo moeilijk...
Je mag ook in DreamWeaver je plaatje aanpassen zodat de linkjes klikbaar zijn, als je toch bezig bent.![]()
Wat is het verschil tussen die 2?quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:27 schreef Bhai het volgende:
[..]
En je icon veranderen van drol > Maikuuuul![]()
vooruit dan maar, dat tweede gaat me net iets te verquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:17 schreef m021 het volgende:
Maareh Repeat, nu je hier toch bent kun je de OP wel even copy-pasten uit de Wiki, toch? Anders gaat het klikken zo moeilijk...
Je mag ook in DreamWeaver je plaatje aanpassen zodat de linkjes klikbaar zijn, als je toch bezig bent.![]()
Gaan we het over semantiek hebben?quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:55 schreef Singa het volgende:
Je past het plaatje niet aan in dreamweaver, maar je creert in HTML een map met de coördinaten op het plaatje die klikbaar moeten worden. En zonder HTML-ondersteuning lijkt me dat ietwat onmogelijk hier.
Het was dan ook niet echt een serieus voorstel.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:43 schreef Singa het volgende:
Maar mijn punt is dat HTML en dus je voorstel niet werkt op fok, das alles.
als ik HTML rechten had was het leven een stuk fijnerquote:
als dat zo is, zie je sigquote:Op donderdag 11 mei 2006 16:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
als ik HTML rechten had was het leven een stuk fijner
Hey! Dat heb ik daar ook gedaan! Ergens onder in het UMC....quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:44 schreef darkie_blue het volgende:
Vandaag in het klokhuis een uitzending over operatierobot aka Da vinci robot. Ik heb zo'n operatie een keer gezien. Best leuk, maar lijkt me ontzettend lastig om erg goed te kunnen beheersen.
Uitzending staat hier
Ik dacht dat je binnen 4 jaar je onderzoek MOEST afhebben...quote:Op donderdag 11 mei 2006 22:41 schreef Repeat het volgende:
heb ik ook gelezen ja, was wel een interessant stukje. Die professor over dat van na je studie en een plek zoeken schreef ook dat het nog maar de vraag was of het nuttig was om te promoveren
En hoe kan je nou niks te doen hebben, je moet toch ademhaling leren![]()
![]()
Volgens mij bedoelt hij dat hij in 7 dagen 65 uur kwijt is aan zijn co-schappen. 13 uur per dag lijkt me gewoon onmogelijk. Zo lang je co-assistenten toch niet werkenquote:Op donderdag 11 mei 2006 22:46 schreef Renesite het volgende:
65 uur prima te doen![]()
13 uur?
WTF?
Incl pauze????
Dat doe ik bij alle offciële enquetes (zoals GOES wel)quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:36 schreef Repeat het volgende:
oppassen met wat je zegt heje moet wel net doen alsof het moeilijk is
Maar de co-schappen zijn gewoon berucht om het feit dat je daar achterlijke uren moet draaien met kloteklusjes doen
2-3 uur per week? Hoe weinig doen jullie dan wel niet in een jaar? Hier in Groningen moet je wel een fotografisch geheugen hebben wil je je tentamen halen met 2-3 uur per week bezig zijn.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:14 schreef Bhai het volgende:
Er moet natuurlijk wel gecompenseerd worden tijdens de co-schappen voor al die luie GNK-studenten, want tot en met je co-schappen ben je er 2-3 uur per week ofzo kwijt![]()
elk blok 3 wekenquote:Titel ECTS Niveau
Arts en Patiënt.. 4.0 100
Van mens tot molecuul.. 5.0 100
Functionele Morfologie.. 4.0 100
Morfologie van de mens.. 5.0 100
Zenuwstelsel.. 5.0 100
Psychosociale ontwikkeling.. 4.0 100
Volksgezondheid.. 4.0 100
Zorgstage.. 4.0 100
Sturing en Regeling.. 4.0 100
Circulatie.. 4.0 100
Ademhaling.. 4.0 100
Nieren.. 4.0 100
Maag, Darm en Lever.. 4.0 100
Wow, blokken van 3 weken. Dan behandel je dus elke maand wel een ander onderwerp. Hier hebben we maar 4 blokken per jaar.quote:
Wat wil je, dat ze ergere ongelukken gaan veroorzaken zodat jij lekker kijkplezier hebt?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:03 schreef Spyronius het volgende:
Gister was trouwens nog het AZG op tv in trauma nl, vind het opzich wel een mooi ziekenhuis.
Maar ik vind het toch jammer dat ze in nederland zo'n programma als Trauma ER proberen te evenaren, door het praktisch te kopieren.
Daar in Amerika heb je mensen die met hun voet in een grasmaaier zijn gekomen waar meer vel naast hun voet hangt dan nog aan hun voet zit, wat het ook bloederiger maakt![]()
En wat heb je hier een jongen met een brommer ongeluk, die een relatief kleine wond heeft, waarbij nog wordt gezegt als hij harder gereden had, dan was het erger geweest, ja wat heb ik daar nu aan
En dan nog een auto ongeluk waar je ook weinig actie ziet :s
Waarom kunnen ze gewoon niet met iets origineels komen.
Nou als het even zou kunnenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:11 schreef m021 het volgende:
[..]
Wat wil je, dat ze ergere ongelukken gaan veroorzaken zodat jij lekker kijkplezier hebt?
Sowieso is de 'actie' in Nederland minder, gewoon doordat de protocols anders zijn. In de VS lijkt het te gaan om "snel! haal die gast uit die auto, hup, op de brancard, snel naar het ziekenhuis, mes erin, ribspreider, hartmassage!". Hier gaat men liever wat voorzichtiger te werk.
Zelfs voor een goede regisseur lijkt het me onmogelijk actie te creeëren waar het niet is.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:24 schreef Spyronius het volgende:
maar het had wat origineler mogen zijn, maar hoe het anders moet weet ik niet, maar ben ook geen regiseur.
Dat er in de VS meer aktie is, dat zeker. Maar ten eerste ligt het eraan in welk gebied je zit, je kan in een redelijk grote plaats zitten en dan nog geen schotwond/steekwond tegenkomen. Niet elke plek in de VS is gevaarlijk, naar mijn idee als je veel schotwonder/steekwonden wilt zien, moet je werken in een ziekenhuis in een wijk in een plaats in de VS waar veel van die gang wars zijn.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef Repeat het volgende:
Ik zou ook nooit in NL op de SEH willen werken. Is maar een saai boel als je ingang oost en trauma NL ed. mag geloven. Het enige wat je daar voorbij ziet komen zijn mensen met glas in hun hand, gebroken armen en hartinfarcten... Niet tof, dat houdt je werk op de SEH ook niet spannend.
In de VS heb je elke nacht schotwonden, steekwonden, hersenoperaties, noem maar op.
Ik ben er bijna zeker van dat de gemiddelde nederlandse arts nog nooit een schotwond gezien heeft.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:36 schreef Repeat het volgende:
In de VS heb je elke nacht schotwonden, steekwonden, hersenoperaties, noem maar op.
dat kan ik niet ontkennenquote:
dat zijn al 3,2 miljoen toffe gevallen, excl dingen als grasmaaier ongelukken ed.quote:In 1992, gunshots killed 37,776 Americans; cut/stab wounds killed 4095. Another 134,000 gunshot survivors and 3,100,000 cut/stab wound survivors received medical treatment.
even delen (quote:Total Number of All U.S. Registered* Hospitals 5,759
Daarom zei ik ook dat ik 'm ging ophalen. Ik had er al bijna een jaar recht opquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:21 schreef Repeat het volgende:
[..]
heb je die nóg niet ?![]()
En jij was toch naar zweden geweest waarvoor je je P moest hebben ??
Nou ja, bijna 2... eigenlijk maar net 1,5.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:15 schreef Repeat het volgende:
Dus dat is gemiddeld minimaal 1, bijna 2 per dag
zeker als je bedenkt dat er natuurlijk ziekenhuizen ziet waar dit weinig voorkomt, in goede buurten ed, weet je wat je kunt verwachten in een groot ziekenhuis in een grote stadquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Nou ja, bijna 2... eigenlijk maar net 1,5.
Maar ik moet toegeven: dat zijn er een stuk meer dan ik gedacht had. Wat een idioot land is het toch, 3.2 miljoen misdaadverwondingen per jaar.![]()
ja klopt jaquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:30 schreef Singa het volgende:
Er zijn interessantere plekken dan de VS wat dat betreft denk ik, wat dacht je van Zuid Afrika? Dat is helemaal SMULLEN geblazen...
Dat was in 1992 ja, ik heb geen gegevens op het moment die ik zo uit m'n mouw kan schudden, maar het is in de loop der jaren toch een stuk verbeterd.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Nou ja, bijna 2... eigenlijk maar net 1,5.
Maar ik moet toegeven: dat zijn er een stuk meer dan ik gedacht had. Wat een idioot land is het toch, 3.2 miljoen misdaadverwondingen per jaar.![]()
dit is idd wat ik op pubmed kon vinden, idd toch al 14 jaar geleden. Zou heel goed kunnen dat tegenwoordig de situatie anders is, maar dat zou ik echt niet weten.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:44 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Dat was in 1992 ja, ik heb geen gegevens op het moment die ik zo uit m'n mouw kan schudden, maar het is in de loop der jaren toch een stuk verbeterd.
Legerartsen uit Nederland en GB (waarschijnlijk meerdere landen)gaan daar werken, zodat ze kunnen leren hoe ze schotwonden moeten behandelen. Ze zijn wel blij met die artsen, aangezien alle artsen emigreren vanwege hun veiligheid.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:30 schreef Singa het volgende:
Er zijn interessantere plekken dan de VS wat dat betreft denk ik, wat dacht je van Zuid Afrika? Dat is helemaal SMULLEN geblazen...
Mag je dan kiezen wanneer je je P "ophaalt". Van mij mag het per post thuisgestuurd wordenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:16 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Daarom zei ik ook dat ik 'm ging ophalen. Ik had er al bijna een jaar recht op![]()
Beukers sprak me alleen wel toe alsof ik weetikhoeveel heb moeten herkansen, en vroeg of de eerste helft van het 2e jaar goed is gegaan![]()
En ik kreeg ook niet zo'n mooie witte cum-laude-roos![]()
Voor dit soort informatie is pubmed natuurlijk niet echt geschikt. Daarvoor zou je moeten kijken bij het Amerikaanse centraal bureau voor statistiek (geen idee hoe dat daar heet).quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:45 schreef Repeat het volgende:
[..]
dit is idd wat ik op pubmed kon vinden, idd toch al 14 jaar geleden. Zou heel goed kunnen dat tegenwoordig de situatie anders is, maar dat zou ik echt niet weten.
ach, het was een hele studie naar geweld en ziekenhuisbehandelingen ed. Daar had ik het snel gevonden. Ik ga niet voor een post op het internet de halve wereld afzoekenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:32 schreef m021 het volgende:
[..]
Voor dit soort informatie is pubmed natuurlijk niet echt geschikt. Daarvoor zou je moeten kijken bij het Amerikaanse centraal bureau voor statistiek (geen idee hoe dat daar heet).
Wij kregen aan het begin van het jaar een workshop in het gebruik van pubmed (en die 10+ andere medische databases).quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:55 schreef Repeat het volgende:
ik snap trouwens geen reet van dat pubmed, zeker als je een beetje gerichter wilt zoeken met al die zoektermen die je echt moet intypen ipv dat je er een apart veld voor hebt. bullshit met [ ] en dan dingen daarin zetten enz
Wtf!!!quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:07 schreef Hoolaa het volgende:
Nee klopt, dat pudmed is allemaal vage shizzle. Ooit tijdens die cursus geleerd hoe het moet maar doordat je het nooit gebruikt weer vergeten.
Die vent in de predocter was trouwens spreker op medische carriere dag. Hij vertelde een beetje een zelfde verhaal maar dan uitgebreider. Ik hoorde trouwens gister dat je in Leiden vanaf volgend jaar niks meer mag compenserenDat betekent elk tentamen halen
het lijkt me gewoon werkelijkheidquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:09 schreef Shivo het volgende:
Zeg, wie heeft deze topic titel bedacht? Geneeskunde een universitaire studie noemen lijkt me een gotspe.
Wat leuk, een "geneeskunde is een HBO-studie"-roeper.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:09 schreef Shivo het volgende:
Zeg, wie heeft deze topic titel bedacht? Geneeskunde een universitaire studie noemen lijkt me een gotspe.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:15 schreef m021 het volgende:
[..]
Wat leuk, een "geneeskunde is een HBO-studie"-roeper.
1. de moeilijkheidsgraad is dusdanig hoog dat je makkelijk van een universitaire studie kunt spreken
2. het leerproces is gericht op de wetenschap, in tegenstelling tot HBO-studies, die gericht zijn op het uitoefenen van een beroep
Als je geneeskunde een HBO-studie gaat noemen 'omdat je er arts mee wordt -> zie je wel, een beroepsopleiding' is gewoon idioot. Zo kan ik ook wel zeggen dat scheikunde en Nederlands HBO-opleidingen zijn; je kan er immers leraar mee worden, en dat is een beroep.
Ik ken trouwens niemand die zelf geneeskunde heeft gedaan die het een HBO-studie vindt. Het zijn altijd huilies die zichzelf heel wat vinden die dat roepen.
Shivo is een huilie![]()
Ben je soms een kloon van McCarthy? Die kwam laatst ook al met dat argument.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:25 schreef Shivo het volgende:
Daarnaast is feiten stampen en symptomen leren herkennen nou niet echt academisch te noemen wel?
Dan zal ik dat wel even doen, ik heb een hbo studie gevolgd, namelijk Bedrijfskundige Informatica, niet dat dit nu een studie je van het is, maar het is een hbo en daar gaat het om en om nou te zeggen dat ik veel heb moeten doen voor m'n diploma, nee, bar weinig eigenlijk, zelfde als voor mijn havo eigenlijk, ook niet echt bijzonder veel.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:25 schreef Shivo het volgende:
[..]
![]()
Ik ontken niet dat ik een huilie ben. MAAR. Ik ken een heleboel geneeskunde studenten die geneeskunde een HBO studie vinden. Opvallend genoeg zijn dat voornamelijk doorstromers van echte academische studies zoals medische biologie, met andere woorden, mensen die het echt kunnen vergelijken. Ik ben benieuwd welk vergelijkingsmateriaal jij hebt dat je stellig kunt beweren dat het niveau academisch is.
Daarnaast is feiten stampen en symptomen leren herkennen nou niet echt academisch te noemen wel?
Dat doet me meer pijn dan huillie genoemd wordenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:42 schreef m021 het volgende:
[..]
Ben je soms een kloon van McCarthy? Die kwam laatst ook al met dat argument.
Goed, hier gaat dus iets echt mis. FYI, ik ben gepromoveerd en doe fulltime onderzoek naar leukemie. Daarnaast heb ik tijdens mijn studie ongeveer 25% van mijn tijd geneeskundevakken gevolgd (overige vakken waren voornamlijk onderzoeksmethofologie en biologie georienteerde vakken). Je zou dus kunnen zeggen dat ik me een mening kan veroorlovenquote:Waar denk je dat die honderden medische onderzoeken ieder jaar (klik) vandaan komen? Van artsen die alleen maar 'feiten hebben gestampt en symptomen hebben leren herkennen'? Natuurlijk leren geneeskundestudenten de hele biologische achtergrond, zodat ze niet met lege handen staan als ze een ziekte tegenkomen waarvan ze niet de 'symptomen hebben leren herkennen'.
Als het echt zo zou zijn als jij voorstelt, dat we alleen maar symptomen leren herkennen, zouden we allemaal nog steeds doodgaan aan een griepje. Want niemand heeft immers de kans gehad om een griepvaccin te ontdekken, iedereen kan immers alleen symptomen herkennen.
Oftewel, je praat onzin. Verplaats je zelf naar een topic over zo'n "echte academische studie" en ga daar verder zeiken, grote kans dat je daar mede-huilies vind.
Bevalt me prima! Momenteel beetje kutweer alleenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:56 schreef Spyronius het volgende:
Hey Shivo, is dat wonen in Boston een beetje te doen?
Lijkt me namelijk een leuke plaats, ben er een keer geweest, maar toen was het er stik heet, zelfs een paar kinderen overleden door de hitte, dus ben er niet heel lang geweest, wat wel jammer was.
Goede stropopredenering. Ik heb niet gezegd dat wetenschappelijk onderzoek alleen door artsen wordt uitgevoerd.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:50 schreef Shivo het volgende:
Het idee dat wetenschappelijk onderzoek alleen wordt uitgevoerd door artsen is volkomen misplaatst.
fyi, dit was eigenlijk een geintje, want onze zo geliefde Diederick_Duck, die ineens in het vorige topic opdook (om niks eigenlijk), had dit een keer gezegd over rechtenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:50 schreef Shivo het volgende:
Met zo'n pretensieuze TT kun je dit soort discussies verwachten.
Relatief makkelijk? In Rotterdam misschien.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:55 schreef Singa het volgende:
Nee Geneeskunde is niet de moeilijkste studie, maar of het een universitaire studie is of niet hangt niet van het niveau af maar van het labeltje dat we erop hebben geplakt. Overigens is Geneeskunde niet de enige relatief makkelijke universitaire studie...
Fuck de academische vorming. Geneeskunde duurt minstens 8 jaar (als je de kortste specialisatie meerekent), tijdens die 8 jaar wil ik graag wat vrije tijd over houden. En met een studie die én moeilijk én veel zijn gaat dat niet lukken.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:13 schreef Hoolaa het volgende:
Het verhaal van of moeilijk of veel ben ik het niet helemaal mee eens. Kijk naar bijv TU studies; dat is veel en moeilijk. Het draagt bij aan de academische vorming.
Dat het niet de moeilijkste studie is spreek ik ook niet tegen. Maar heb je ooit een prof./docent horen zeggen dat de hoeveelheid stof meevalt? Dacht het niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 14:14 schreef Hoolaa het volgende:
moet er wel bij zeggen dat zelfs profs en docenten zeggen dat de moeilijkheidsgraad reuze meevalt.
k miste je hier alquote:Op zaterdag 13 mei 2006 17:50 schreef mol_air het volgende:
Thyrosine Vasopressine Pyruvaat
Nou ik denk niet dat er veel verschillen tussen de verschillende Geneeskunde-opleidingen in Nederland bestaan. Overigens zeg ik helemaal niet dat GNK HBO-niveau is, ik zeg alleen maar dat het "relatief" makkelijk is. Het is ook zeker niet de zwaarste studie, no way (en als er iemand vergelijkingservaring heeft ben ik het welquote:Op zaterdag 13 mei 2006 09:13 schreef m021 het volgende:
[..]
Relatief makkelijk? In Rotterdam misschien.Hier niet. Als argument kan ik aanvoeren dat de mensen die van HBO komen het hier allemaal knap moeilijk hebben met het halen van voldoendes op hun toetsen.
Ik wil best geloven dat geneeskunde niet de moeilijkste studie is (die eer gaat al jaren naar Luchtvaart- & Ruimtevaarttechniek), maar het predicaat 'zwaarste studie' dat geneeskunde al decennia lang heeft is naar mijn mening terecht. Dat er veel 'feitjes moeten worden gestampt' betekent niet dat de studie HBO-niveau heeft.
Hé, psst.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:06 schreef intoxicated het volgende:
m021, waarom maak je er zo'n issue van?
Zal ook nooit gebeuren, no worries...quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:14 schreef Bhai het volgende:
Een HBO-studie van GNK maken
Lijkt me echt niet kunnenAls je zegt dat GNK HBO-niveau is en je wordt er blij van, mij best.
Maar je kunt toch niet ZOMAAR een studie omdopen van WO>HBO
GNK is een hele bekende studie wereldwijd en in elk land moet je hiervoor naar de uni.
Anders maak je even een opmerking waardoor de gnk-is-een-hbo-studie-huilies zich gesteund voelen en nog langer in het topic blijven plakken.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:16 schreef Singa het volgende:
Het is ook zeker niet de zwaarste studie, no way
Ja bijna, op beide (uni en college) haal je je bachelor, maar op een university kun je ook graduate-onderwijs volgen (i.e. master of phd), maar goed "het buitenland" is groter dan de VS.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:21 schreef Repeat het volgende:
niet, in de VS haal je op een "college" je bachelor en op een "university" je master, daar maken ze dus wel degelijk het verschil
Ik denk dat die Shivo gewoon wilde kijken wie er het hevigste hapte.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:21 schreef m021 het volgende:
[..]
Anders maak je even een opmerking waardoor de gnk-is-een-hbo-studie-huilies zich gesteund voelen en nog langer in het topic blijven plakken.
de rest van "het buitenland" weet ik niks vanquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:25 schreef Singa het volgende:
[..]
Ja bijna, op beide (uni en college) haal je je bachelor, maar op een university kun je ook graduate-onderwijs volgen (i.e. master of phd), maar goed "het buitenland" is groter dan de VS.
Maar moet het perse de zwaarste studie zijn ofzo?quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:21 schreef m021 het volgende:
[..]
Anders maak je even een opmerking waardoor de gnk-is-een-hbo-studie-huilies zich gesteund voelen en nog langer in het topic blijven plakken.
In sommige landen is het systeem zo fundamenteel verschillend van het onze dat vergelijken vrij zinloos is.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:25 schreef Singa het volgende:
maar goed "het buitenland" is groter dan de VS.
Nee, maar 'het is niet de zwaarste studie' kan je met wat goede wil opvatten als 'jullie hebben gelijk, het is een HBO-studie'.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:27 schreef Repeat het volgende:
Maar moet het perse de zwaarste studie zijn ofzo?
Zou het? Aangezien je toch aardig veel tijd eraan kwijt bent (voorbereiden etc) betwijfel ik het.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:14 schreef Bhai het volgende:
Btw, iedereen wil student-assistent snijzaal worden...
Op universiteiten als Harvard en MIT kan je ook gewoon Bachelors doen. Weet het fijne er ook niet van maar er zit een ander verschil tussen college en university.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:21 schreef Repeat het volgende:
niet, in de VS haal je op een "college" je bachelor en op een "university" je master, daar maken ze dus wel degelijk het verschil
voor veel geld wil iedereen het wel doen. (bij ons krijg je een riant salaris)quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:41 schreef Hoolaa het volgende:
Boeiend als ze denken gelijk te hebben. Wij worden later arts en zij niet. Wij gaan later levens redden, zij niet. Prima als ze denken dat gnk een hbo studie is, later als je hun leven redt zijn ze je dankbaar. Ik kan me er niet echt druk om maken dat mensen gnk een hbo studie vinden.
[..]
Zou het? Aangezien je toch aardig veel tijd eraan kwijt bent (voorbereiden etc) betwijfel ik het.
http://en.wikipedia.org/wiki/College#United_States_of_Americaquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:43 schreef Hoolaa het volgende:
[..]
Op universiteiten als Harvard en MIT kan je ook gewoon Bachelors doen. Weet het fijne er ook niet van maar er zit een ander verschil tussen college en university.
Wat is riant? (hoeveel eurootjes per uur?)quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:52 schreef gohan16 het volgende:
[..]
voor veel geld wil iedereen het wel doen. (bij ons krijg je een riant salaris)
Na de laatste snijzaal heb ik van 4 studenten gehoord dat ze dit willenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:41 schreef Hoolaa het volgende:
Boeiend als ze denken gelijk te hebben. Wij worden later arts en zij niet. Wij gaan later levens redden, zij niet. Prima als ze denken dat gnk een hbo studie is, later als je hun leven redt zijn ze je dankbaar. Ik kan me er niet echt druk om maken dat mensen gnk een hbo studie vinden.
[..]
Zou het? Aangezien je toch aardig veel tijd eraan kwijt bent (voorbereiden etc) betwijfel ik het.
Stel het is ¤15 per uur (ik noem maar wat hoor). Denk je dan dat je hier rijk mee zult wordenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:52 schreef gohan16 het volgende:
[..]
voor veel geld wil iedereen het wel doen. (bij ons krijg je een riant salaris)
Het is dat ik al een signature heb, anders zou ik dat er zo inplakken.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:41 schreef Hoolaa het volgende:
Zo denk ik er dus ook over, ik persoonlijk wil niet de opleiding geneeskunde gaan volgen omdat het op universitair niveau is, ik doe het omdat ik dokter wil worden.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:41 schreef Hoolaa het volgende:
[..]
op een university is de max een master of phd ofzo iig een "hoge" titel, op een college kan je maar max een bachelor halenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:43 schreef Hoolaa het volgende:
[..]
Op universiteiten als Harvard en MIT kan je ook gewoon Bachelors doen. Weet het fijne er ook niet van maar er zit een ander verschil tussen college en university.
Als Maikuuul gnk studeerd, trek ik mij meteen terug van die opleidingquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:13 schreef gohan16 het volgende:
Waarom heb ik steeds het gevoel dat Maikuuul geneeskunde doet![]()
Ik introduceer een nieuwe stelling: Tandheelkunde is een MBO-opleiding. Ze leren daar ook alleen maar boren, plamuren, gaten dichten en schroeven aandraaien![]()
Ik word echt nog liever dood in een kanaal gevonden dan dat ik snijzaalassistent word hoorquote:Op zaterdag 13 mei 2006 18:14 schreef Bhai het volgende:
Btw, iedereen wil student-assistent snijzaal worden...
Ben je dan misschien wel assistent lijk gewordenquote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:31 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ik word echt nog liever dood in een kanaal gevonden dan dat ik snijzaalassistent word hoor![]()
Dus van mij heb je geen concurrentie![]()
Moet je zorgen dat je niet staat ingeschreven als 'ter beschikking stellen aan de wetenschap', dan kom je alsnog op de snijzaal terecht.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:31 schreef intoxicated het volgende:
Ik word echt nog liever dood in een kanaal gevonden dan dat ik snijzaalassistent word hoor
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:54 schreef m021 het volgende:
[..]
Moet je zorgen dat je niet staat ingeschreven als 'ter beschikking stellen aan de wetenschap', dan kom je alsnog op de snijzaal terecht.
zou het niet wetenquote:Op zondag 14 mei 2006 15:58 schreef Kang-He het volgende:
Weet iemand toevallig hoe lang na het optreden van een myocardinfarct je deze nog kunt detecteren?
En je komt er makkelijk mee weg als je het niet doet (als in, 2 vragen per tentamen). Dus liever zo dan als los blok graagquote:Op zondag 14 mei 2006 21:34 schreef Bhai het volgende:
Het is saai en moeilijk. Maar ik heb wel het idee dat het belangrijk is
quote:Op zondag 14 mei 2006 21:40 schreef intoxicated het volgende:
[..]
En je komt er makkelijk mee weg als je het niet doet (als in, 2 vragen per tentamen). Dus liever zo dan als los blok graag![]()
Volgend jaar ben je er vanaf hoor![]()
Kijkt naar fotoboek van hanneke en vind dat ze toch een goeie prestatie hebben geleverdquote:Op zondag 14 mei 2006 22:05 schreef Hanneke1983 het volgende:
parel?? er wordt anders flink geprutst in de geneeskunde![]()
mensen die in de derde persoon over zichzelf praten/schrijven zijn ook niet te vertrouwen.quote:Op zondag 14 mei 2006 22:05 schreef Hanneke1983 het volgende:
Zullen we de geneeskunde dan maar afschaffen?quote:Op zondag 14 mei 2006 22:05 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ja, volgende keer een andere controversiele titel?quote:Op zondag 14 mei 2006 23:20 schreef Repeat het volgende:
Deze TT doet trouwens wel een hoop stof oplaaien zeg!
topic gaat hard, dus ben al aan het brainstormenquote:Op zondag 14 mei 2006 23:24 schreef Singa het volgende:
[..]
Ja, volgende keer een andere controversiele titel?
Hmm, er bestaat geen betere opleiding dan geneeskunde?quote:Op zondag 14 mei 2006 23:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
topic gaat hard, dus ben al aan het brainstormen
gelukkig heeft de geneeskunde niks met mijn uiterlijk te maken, maar wel met mijn gezondeid en de gezondheid van duizenden, misschien wel miljoenen mensenquote:Op zondag 14 mei 2006 23:03 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Kijkt naar fotoboek van hanneke en vind dat ze toch een goeie prestatie hebben geleverd![]()
Gelukkig gaat ook het grootste percentage van die mensen weer beter naar huis. Kijk als een patient te lang met klachten door blijft lopen dan kan een dokter ook weinig meer doen, soort van dweilen met de kraan open.quote:Op maandag 15 mei 2006 09:33 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
gelukkig heeft de geneeskunde niks met mijn uiterlijk te maken, maar wel met mijn gezondeid en de gezondheid van duizenden, misschien wel miljoenen mensen
"Geneeskunde #12: de enige studie van academische kwaliteit"?quote:Op zondag 14 mei 2006 23:24 schreef Singa het volgende:
[..]
Ja, volgende keer een andere controversiele titel?
dat mag ik hopen ja...quote:Op maandag 15 mei 2006 09:46 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Gelukkig gaat ook het grootste percentage van die mensen weer beter naar huis.
daar ben ik het niet mee eensquote:Kijk als een patient te lang met klachten door blijft lopen dan kan een dokter ook weinig meer doen, soort van dweilen met de kraan open.
Nu begin ik toch wel nieuwsgierig te worden, wat is er met jouw of met iemand anders gebeurd waardoor jij een negatief beeld van doktoren hebt?quote:Op maandag 15 mei 2006 12:43 schreef Hanneke1983 het volgende:
[..]
dat mag ik hopen ja...
[..]
daar ben ik het niet mee eens
Dat heeft toch NIETS te maken met het vak geneeskunde... Natuurlijk zijn er een heleboel van deze voorbeelden te vinden, die soms aanwijsbaar een fout van de dokter is en soms omdat je als dokter nou eenmaal niet alles aandacht kan geven/doorsturen enz. Het is natuurlijk heel erg als je ziek bent als het voorkomen had kunnen worden, maar het lijkt er nu op dat je die frustraties afwendt op de geneeskunde in het algemeen. Er zullen ook mensen te vinden die de geneeskunde zeer dankbaar zijn omdat ze er anders niet meer geweest waren of hun kwaliteit van leven veel lager zou zijn geweest. Per saldo doet de geneeskunde veel meer goed dan kwaad.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:29 schreef Hanneke1983 het volgende:
als je ziek bent, als jong kind al, en ze negeren je wensen om dit te grondig onderzoeken, en later blijkt (11 jaar later) dat de patient in kwestie toch gelijk had, voel je je wel genaaid. ondertussen is je lichaam al zo afgetakeld doordat dokters er niets mee wilden doen, en zal het nooit meer 100% goedkomen.. je ondergaat talloze genante en vervelende onderzoeken en je hebt talloze diagnoses gekregen (die ook kloppen), talloze behandelingen gehad en talloze ziekenhuizen en artsen, maar je lichaam is zo ziek dat deze is afgekeurd voor het leven. met dank aan de artsen die je tegenkwam op jonge leeftijd. als ze hadden geluisterd en er wat mee hadden gedaan, was ik nu gezond geweest en had ik een leven zoals ieder ander.
en niet alleen ik heb dit meegemaakt.
tot zo ver een samenvatting van 11 jaar ziektegeschiedenis.
is je nieuwsgierigheid bevredigd?
Jezus, als ik had geweten dat het zo makkelijk was, dan had ik dit weekend dus lekker in de zon gelegenquote:
Aan de ene kant impliceer je dat de geneeskundige sector niks is, maar aan de andere kant had je het toch wel heel fijn gevonden als je door diezelfde sector een normaal leven had kunnen leiden. Met andere woorden, je woede is niet gericht tegen de geneeskundige sector in het algemeen, maar tegen de artsen die jou behandeld hebben. Het is oneerlijk om dit op de studie geneeskunde af te schrijven. Natuurlijk maken artsen fouten, maar dat kan je onmogelijk op de studie afschrijven.quote:Op maandag 15 mei 2006 13:29 schreef Hanneke1983 het volgende:
(...)
als ze hadden geluisterd en er wat mee hadden gedaan, was ik nu gezond geweest en had ik een leven zoals ieder ander.
(...)
vertelquote:Op maandag 15 mei 2006 16:53 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Jezus, als ik had geweten dat het zo makkelijk was, dan had ik dit weekend dus lekker in de zon gelegen![]()
kva was toch van die fakende patienten onderzoeken en anamnese ed?quote:Op maandag 15 mei 2006 17:02 schreef intoxicated het volgende:
"Wanneer sluit de mitraalklep?", "Wat ligt hier? (en dan de lever aangegeven)", etc.
Waren het open vragen? Dan had je je nog kunnen vermaken met antwoorden als:quote:Op maandag 15 mei 2006 17:02 schreef intoxicated het volgende:
"Wanneer sluit de mitraalklep?", "Wat ligt hier? (en dan de lever aangegeven)", etc.
Jepquote:Op maandag 15 mei 2006 17:16 schreef Repeat het volgende:
[..]
kva was toch van die fakende patienten onderzoeken en anamnese ed?
maar wat doet dit daar dan:quote:
quote:Op maandag 15 mei 2006 17:02 schreef intoxicated het volgende:
ik kan best aardig lezen hoor, ondanks dat ik pas 2 jaar in Nederland benquote:Op maandag 15 mei 2006 18:58 schreef Hanneke1983 het volgende:
Repeat, jij kan duidelijk niet lezen
En Singa & m021, dit is maar een zeer beknopte versie hoor.
Het heeft idd niks met de opleiding zelf te maken (al kan ik wel zeggen dat artsen nog maar zooo weinig van het menselijk lichaam weten, ookal weten ze voor deze tijd al veel), maar wel met het gedrag van artsen. En ik meen dat een profesioneel gedrag ook aandacht krijg in een studie, niet dan?
Wacht even, waarom hebben ze een jaar studievertraging? Moeten ze het complete 2de jaar overdoen vanwege KVA?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 06:59 schreef intoxicated het volgende:
Maar goed, er zijn er dus bij die nu automagisch een JAAR studievertraging hebben hierdoor (niet kunnen herkansen en dus volgend jaar geen KVA-3 mogen doen, en je mag geen 2 shifts in 1 jaar doen om het in te halen).
![]()
Bij ons op school(spreek hier over een HBO, geen uni gnk) is het nog zo dat wanneer je je college kaart vergeet, wat opzich al erg stupid is, maar goed, dan kan je naar de studentenbalie toe, met je paspoort en die geven je dan een soort van toegangsbewijs voor die toets. Die controleren dus ook of alles goed geregeld is, qua schoolgeld enzo.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 06:59 schreef intoxicated het volgende:
klaag klaag Dos-Nazi klaag klaag
even voordat ik het ga lezen; is het een chinees?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:47 schreef Hoolaa het volgende:
Check dit bericht. Hoe grappig ik het ook vind, een kind van 13 hoort geen arts te zijn.
Zesjarig wonderkind wil naar universiteit
quote:De kleine Mexicaan mag dan een geweldig geheugen hebben, vermoedelijk begrijpt hij niet wat hij vertelt.
Nee mexicaan, maar maakt dat wat uit?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:48 schreef Repeat het volgende:
[..]
even voordat ik het ga lezen; is het een chinees?
niet dus, bijna
[..]
![]()
![]()
Zelfs al heeft hij de intelligentie, (wat hier wordt betwijfeld), intelligentie is niet het enige wat je nodig hebt in een verantwoordelijk beroep als arts. Je moet onder stressvolle omstandigheden beslissingen kunnen nemen, op basis van ervaring kunnen bepalen wat het slimste is, en goed met mensen kunnen omgaan. Hoe slim hij ook is, een 13-jarige jongen heeft die kwaliteiten niet.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:47 schreef Hoolaa het volgende:
Check dit bericht. Hoe grappig ik het ook vind, een kind van 13 hoort geen arts te zijn.
Zesjarig wonderkind wil naar universiteit
Dat is natuurlijk maar een beetje de vraag, hij is blijkbaar zeer goed in het dingen opnemen, dus misschien kan hij door waar te nemen bij een aantal goeie artsen, ook die kwaliteiten opnemen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:52 schreef m021 het volgende:
[..]
Zelfs al heeft hij de intelligentie, (wat hier wordt betwijfeld), intelligentie is niet het enige wat je nodig hebt in een verantwoordelijk beroep als arts. Je moet onder stressvolle omstandigheden beslissingen kunnen nemen, op basis van ervaring kunnen bepalen wat het slimste is, en goed met mensen kunnen omgaan. Hoe slim hij ook is, een 13-jarige jongen heeft die kwaliteiten niet.
Maar dan is het niet natuurlijk meer. Dan is het empathie tonen naar een patiënt toe een toneelstukje in plaats van iets wat er in is gegroeid. De patiënt merkt misschien geen verschil, maar dat is voor die gast zelf toch ook niet lekker werken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:55 schreef Spyronius het volgende:
Dat is natuurlijk maar een beetje de vraag, hij is blijkbaar zeer goed in het dingen opnemen, dus misschien kan hij door waar te nemen bij een aantal goeie artsen, ook die kwaliteiten opnemen.
zou ik echt niet aan beginnen hoorquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:25 schreef intoxicated het volgende:
Mwhehe, krijg je straks als patiënt een 10-jarige coassistent aan je bed![]()
Die komt alleen naar je kijken als je bent neergeschoten, daarna nog een paar messteken in je ribben hebt gehad en door al dit trauma ook nog een hersenbloeding eraan hebt overgehouden.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:29 schreef intoxicated het volgende:
Een echte dokter, zoals Repeat.
quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:35 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Die komt alleen naar je kijken als je bent neergeschoten, daarna nog een paar messteken in je ribben hebt gehad en door al dit trauma ook nog een hersenbloeding eraan hebt overgehouden.
Anders ben je niet interessant genoeg
Die komt alleen naar je kijken als je bent neergeschoten, daarna nog een paar messteken in je ribben hebt gehad en door al dit trauma ook nog een hersenbloeding eraan hebt overgehouden.
[..]
Wat een geluk, wij moeten er namelijk 4 per jaar maken.quote:Op woensdag 17 mei 2006 07:16 schreef Repeat het volgende:
Voortgangstoets, ik ga er zometeen heenDie maak je 3 keer per jaar en dan moet je of de eerste 2 halen, of de 3e, of alledrie natuurlijk.
Ja, die redenering is onzin natuurlijk. De voortgangstoetsen meten wat je over het algemeen al over de geneeskunde weet. In welke volgorde en op welke manier de vakken op de verschillende uni's worden behandeld doet er dan niet toe. Immers, misschien weet jij met je Leidse opleiding op dit moment het antwoord op vraag 2 niet en die op vraag 4 wel, terwijl ik die op vraag 2 wel weet en op vraag 4 niet, met mijn Groninger opleiding.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:09 schreef Repeat het volgende:
Maar ik vind die voortgangstoets sowieso belachelijk. Wij zitten hier in Leiden een toets te maken met vragen van andere universiteiten, Leiden zorgt zelf niet voor vragen. Dus stel dat ze op andere universiteiten andere boeken hebben, andere manieren, andere vakken, dan krijgen wij daar wel de vragen over
Oh ja? Nou dat werkt dus niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:41 schreef intoxicated het volgende:
Het doel is (naast kunnen vergelijken van faculteiten), de student vertellen waar hij nog aandacht aan moet besteden.
die 4e jaars norm halen heeft toch alleen zin als je je ook voor de 4e jaars test hebt ingeschreven?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:49 schreef mol_air het volgende:
ik had lekker 134 vragen ingevuld....alleen wist ik er like...ehm...2 zekergaat helemaal goedkomen nietwaar?
ach, was toch nutteloos, had de anderen al gehaald, dus deze voor 3e jaars norm gedaan. misschien haal ik ook wel 4e jaars norm...
...of niet...
Ik was ook volkomen ongeinteresseerd met 3x goed op mijn vorige toetsenquote:Op woensdag 17 mei 2006 16:49 schreef mol_air het volgende:
ik had lekker 134 vragen ingevuld....alleen wist ik er like...ehm...2 zekergaat helemaal goedkomen nietwaar?
ach, was toch nutteloos, had de anderen al gehaald, dus deze voor 3e jaars norm gedaan. misschien haal ik ook wel 4e jaars norm...
...of niet...
...moeten jullie je inschrijven voor de voortgangstoetsen??quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:56 schreef Repeat het volgende:
die 4e jaars norm halen heeft toch alleen zin als je je ook voor de 4e jaars test hebt ingeschreven?
ja!quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:26 schreef Bhai het volgende:
Waarom hebben er zoveel zich voor de 3e toets ingeschreven (iig intoxicated, Repeat, mol_air)?
Had je de eerste 2 niet gehaald?
ligt eraan wie het geschreven heeftquote:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22geile+neukseks&meta=&btnG=Google+zoekenquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
ligt eraan wie het geschreven heeft
te safe, je denkt van ik vul er 20 in die ik 100% zeker weet, maar dan heb je er alsnog 6 fout ofzo
Je hebt nog gelijk ookquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:36 schreef Repeat het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22geile+neukseks%22+site%3Ageenstijl.nl&btnG=Zoeken&meta=
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22geyle+neuqseks%22+site%3Ageenstijl.nl&btnG=Zoeken&meta=
dus laten we er maar vanuit gaan dat jouw spelling de juiste is, maar ze gebruiken wel degelijk 4 keer die van mij!
edit: bij jouw spelling zit het allemaal in het commentaar man, niet in het originele bericht!!!![]()
![]()
Ik ben er uitHoxha gebruikt geile neukseks en fleischbaum geyle neuqseks
tot zover mijn nuttige besteding van mn woensdagmiddag
Nee, wordt toch niks.quote:
quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:56 schreef Hoolaa het volgende:
ik ben naar 0 collegs, en alle verplichte dingen (behalve 1 wg) geweest en moet nog suuuuper veel :S
ik doe t maar met de samenvatting van mfls
quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:58 schreef Hoolaa het volgende:
en het zal vast niet helpen dat vanavond de finale van de CL is :S
pff...
.+1quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:00 schreef mol_air het volgende:
waarom ik de 3e VGT heb gedaan? omdat ik me had ingeschreven. Ik vergeet me altijd in te schrijven, dus schrijf ik me aan t begin van t jaar voor alles in een keer in. Dus toen had ik me ook ingeschreven voor de 3e VGT
De hoeveelheid bier valt bij mij wel mee, maar een week voor het tentamen beginnen met leren is wel erg vroeg al hoor...quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:14 schreef m021 het volgende:
Zaten er hier maar veel fanatieke studenten.Allemaal bierzuipers hier, die een week voor de toets (die over 5 weken stof gaat) beginnen te leren, en het dan ook nog gek vinden dat ze een onvoldoende halen.
Maar jullie op de EUR hebben wellicht ook een heel ander systeem. Op de RuG moet er echt zo'n hoeveelheid stof geleerd worden voor een tentamen dat je hem niet haalt als je een week van tevoren begint. Twee weken is doorgaans echt het minimum.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:43 schreef Singa het volgende:
De hoeveelheid bier valt bij mij wel mee, maar een week voor het tentamen beginnen met leren is wel erg vroeg al hoor...
van die fanatiekelingen die gewoon in die boeken zitten als ze zich vervelenen, ik ken hetquote:Op woensdag 17 mei 2006 18:07 schreef Bhai het volgende:
Ooit iem. opgevallen wat een stuudjes er in Leiden zijn
Heb niks tegen ze, maarre bij die VGT zie je sjaarzen na de toets praten over pathologie (dus over al die ziekten) terwijl we in Leiden dat helemaal niet (bijna niet) krijgen in het eerste jaar
Niet alleen dit, maar ook tijdens WG en niet vergeten blackboard zie ik dat er veel "fanatieke" studenten tussen zitten. Is dat overal zo?
Nogmaals: in het geval dat jij er een bent, heb er niks tegen hoor
Dat is mogelijk natuurlijk. Maar eigenlijk leer ik hier natuurlijk het hele blok voor het afsluitende tentamen door ZO's te maken en naar alle HC's/VO's enz te gaan. Het is maar net wat je onder "voor tentamen leren" verstaat.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:58 schreef m021 het volgende:
[..]
Maar jullie op de EUR hebben wellicht ook een heel ander systeem. Op de RuG moet er echt zo'n hoeveelheid stof geleerd worden voor een tentamen dat je hem niet haalt als je een week van tevoren begint. Twee weken is doorgaans echt het minimum.
En dan heb ik het niet alleen over mezelf, ik ken eigenlijk niemand die zijn tentamens haalt als hij pas een week van tevoren begint te leren.
Idd, maar ik denk ook dat ze het al aan DOS gegeven, maar dat zij het "druk" hebben, bijv. door studenten te naaien met KVA die hun collegekaart zijn vergetenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:25 schreef Repeat het volgende:
Terwijl de antwoorden met uitleg en de hele rotzooi al meer dan een week op bb staan ofzoWat is het dan voor moeite om het even door de DOS te laten verwerken
Neem een voorbeeld aan sturing en regeling!![]()
Al die afkortingenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:29 schreef Singa het volgende:
Dat is mogelijk natuurlijk. Maar eigenlijk leer ik hier natuurlijk het hele blok voor het afsluitende tentamen door ZO's te maken en naar alle HC's/VO's enz te gaan. Het is maar net wat je onder "voor tentamen leren" verstaat.
Waarbij die bierhuilies nog vaak een hoger cijfer hebben dan jijquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:02 schreef m021 het volgende:
[..]
Al die afkortingenIk snap alleen HC.
Maar inderdaad, je moet colleges etc. natuurlijk ook meetellen met je leertijd. Behalve als je zo'n bierhuilie bent zoals bij mij zitten, die gaan alleen naar colleges om lekker bij te kletsen.![]()
Ja afkortingen leuk hè, ik dacht ik zal ze eens krijgenquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:02 schreef m021 het volgende:
[..]
Al die afkortingenIk snap alleen HC.
Maar inderdaad, je moet colleges etc. natuurlijk ook meetellen met je leertijd. Behalve als je zo'n bierhuilie bent zoals bij mij zitten, die gaan alleen naar colleges om lekker bij te kletsen.![]()
JIj bent een "bierhuillie?"quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:30 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Waarbij die bierhuilies nog vaak een hoger cijfer hebben dan jij![]()
Borstvergroting gaat voor brandwondenquote:Borstvergroting gaat voor brandwonden
Gepost door Daan (DaanA) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: donderdag 18 mei 2006 @ 08:33
De gemiddelde wachttijd in Nederland voor cosmetische ingrepen bij ernstige verminking na ongelukken of ziekte bedraagt achttien weken. De gemiddelde wachttijd voor een borstvergroting in een privékliniek, is maar drie weken. Dat is opvallend, want de ingrepen worden door dezelfde chirurg gedaan. Dat staat in het rapport dat minister Hoogervorst van Volksgezondheid vandaag naar de Tweede Kamer stuurt.
Plastisch chirurgen blijken massaal bij te klussen. Maar liefst twee derde van de plastisch chirurgen heeft een bijbaantje in een privékliniek. Hierdoor lopen de wachtlijsten in de normale ziekenhuizen op tot ver boven de norm van zes weken, die het ministerie hanteert. De minister gaat de artsen aanspreken op hun beroepseer. In zijn ogen is het onacceptabel dat patiënten met serieuze aandoeningen moeten wachten omdat de chirurg zo goed voor zijn portemonnee zorgt.
Dat laatste lukt prima in een privékliniek. In een ziekenhuis verdienen plastisch chirurgen met gemiddeld 200.000 euro per jaar al een stuk meer dan de meeste artsen, maar in privéklinieken worden de bedragen nog veel hoger. Doordat ze in die klinieken per ingreep betaald krijgen, terwijl ze in het ziekenhuis gewoon salaris krijgen, is het bijzonder aantrekkelijk om wat minder prioriteit te leggen bij het werk in het ziekenhuis en in de vrijgekomen tijd wat borstvergrotingen of liposucties uit te voeren.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 @ 09:01 schreef eight het volgende:
schandalig..'t wordt steeds erger in NL.. en de wet helpt hun nog een handje. Misschien moeten ze die chirurgen maar eens verminken...
hehe, nee, daarom erger ik me ook vaak aan ze, ik zit te ploeteren voor bij wijze een 7 en hun komen dan half lam naar het tentamen en lopen weer weg met een 7.5.quote:
Denk je dat borstvergrotingen en liposucties ervoor zorgen dat de wachtlijsten in de reguliere ziekenhuizen korter worden?quote:Hell... door 's avonds te opereren haalt hij die mensen van de ziekenhuiswachtlijst af (cq voorkomt hij dat ze erop komen), dus wordt de wachtlijst netto net zo snel korter als wanneer die arts 70 uur per week in het ziekenhuis zou opereren.
De kritiek van Hoogervorst ging ook over artsen die in privé-klinieken andere operaties uitvoeren (reconstructief, asymmetrie opheffen, oogleden die je zicht verstoren, etc.) En daarvoor zou je anders gewoon op een ziekenhuis-wachtlijst kunnen komen. Maar dat hebben ze op de Fok-frontpage weggelaten omdat dat natuurlijk niet te begrjipen is voor de gemiddelde voetbalkijkende telegraaflezende ambitieloze kutnederlander die een beetje sensatie wil.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
Denk je dat borstvergrotingen en liposucties ervoor zorgen dat de wachtlijsten in de reguliere ziekenhuizen korter worden?
Als hij de vrouwelijke variant bedoelde dan jaquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:39 schreef mol_air het volgende:
kutnederlander, is dat net zoiets als een kutmarokaan?
quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:51 schreef gohan16 het volgende:
1 total lung capacity
2 expirium respiratory volume
3 inspirium respiratory volume
4 forced experium volume in 1 seconde
duidelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |