Wat een geluk, wij moeten er namelijk 4 per jaar maken.quote:Op woensdag 17 mei 2006 07:16 schreef Repeat het volgende:
Voortgangstoets, ik ga er zometeen heenDie maak je 3 keer per jaar en dan moet je of de eerste 2 halen, of de 3e, of alledrie natuurlijk.
Ja, die redenering is onzin natuurlijk. De voortgangstoetsen meten wat je over het algemeen al over de geneeskunde weet. In welke volgorde en op welke manier de vakken op de verschillende uni's worden behandeld doet er dan niet toe. Immers, misschien weet jij met je Leidse opleiding op dit moment het antwoord op vraag 2 niet en die op vraag 4 wel, terwijl ik die op vraag 2 wel weet en op vraag 4 niet, met mijn Groninger opleiding.quote:Op woensdag 17 mei 2006 12:09 schreef Repeat het volgende:
Maar ik vind die voortgangstoets sowieso belachelijk. Wij zitten hier in Leiden een toets te maken met vragen van andere universiteiten, Leiden zorgt zelf niet voor vragen. Dus stel dat ze op andere universiteiten andere boeken hebben, andere manieren, andere vakken, dan krijgen wij daar wel de vragen over
Oh ja? Nou dat werkt dus niet.quote:Op woensdag 17 mei 2006 13:41 schreef intoxicated het volgende:
Het doel is (naast kunnen vergelijken van faculteiten), de student vertellen waar hij nog aandacht aan moet besteden.
die 4e jaars norm halen heeft toch alleen zin als je je ook voor de 4e jaars test hebt ingeschreven?quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:49 schreef mol_air het volgende:
ik had lekker 134 vragen ingevuld....alleen wist ik er like...ehm...2 zekergaat helemaal goedkomen nietwaar?
ach, was toch nutteloos, had de anderen al gehaald, dus deze voor 3e jaars norm gedaan. misschien haal ik ook wel 4e jaars norm...
...of niet...
Ik was ook volkomen ongeinteresseerd met 3x goed op mijn vorige toetsenquote:Op woensdag 17 mei 2006 16:49 schreef mol_air het volgende:
ik had lekker 134 vragen ingevuld....alleen wist ik er like...ehm...2 zekergaat helemaal goedkomen nietwaar?
ach, was toch nutteloos, had de anderen al gehaald, dus deze voor 3e jaars norm gedaan. misschien haal ik ook wel 4e jaars norm...
...of niet...
...moeten jullie je inschrijven voor de voortgangstoetsen??quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:56 schreef Repeat het volgende:
die 4e jaars norm halen heeft toch alleen zin als je je ook voor de 4e jaars test hebt ingeschreven?
ja!quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:26 schreef Bhai het volgende:
Waarom hebben er zoveel zich voor de 3e toets ingeschreven (iig intoxicated, Repeat, mol_air)?
Had je de eerste 2 niet gehaald?
ligt eraan wie het geschreven heeftquote:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22geile+neukseks&meta=&btnG=Google+zoekenquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
ligt eraan wie het geschreven heeft
te safe, je denkt van ik vul er 20 in die ik 100% zeker weet, maar dan heb je er alsnog 6 fout ofzo
Je hebt nog gelijk ookquote:Op woensdag 17 mei 2006 17:36 schreef Repeat het volgende:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22geile+neukseks%22+site%3Ageenstijl.nl&btnG=Zoeken&meta=
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=%22geyle+neuqseks%22+site%3Ageenstijl.nl&btnG=Zoeken&meta=
dus laten we er maar vanuit gaan dat jouw spelling de juiste is, maar ze gebruiken wel degelijk 4 keer die van mij!
edit: bij jouw spelling zit het allemaal in het commentaar man, niet in het originele bericht!!!![]()
![]()
Ik ben er uitHoxha gebruikt geile neukseks en fleischbaum geyle neuqseks
tot zover mijn nuttige besteding van mn woensdagmiddag
Nee, wordt toch niks.quote:
quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:56 schreef Hoolaa het volgende:
ik ben naar 0 collegs, en alle verplichte dingen (behalve 1 wg) geweest en moet nog suuuuper veel :S
ik doe t maar met de samenvatting van mfls
quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:58 schreef Hoolaa het volgende:
en het zal vast niet helpen dat vanavond de finale van de CL is :S
pff...
.+1quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:00 schreef mol_air het volgende:
waarom ik de 3e VGT heb gedaan? omdat ik me had ingeschreven. Ik vergeet me altijd in te schrijven, dus schrijf ik me aan t begin van t jaar voor alles in een keer in. Dus toen had ik me ook ingeschreven voor de 3e VGT
De hoeveelheid bier valt bij mij wel mee, maar een week voor het tentamen beginnen met leren is wel erg vroeg al hoor...quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:14 schreef m021 het volgende:
Zaten er hier maar veel fanatieke studenten.Allemaal bierzuipers hier, die een week voor de toets (die over 5 weken stof gaat) beginnen te leren, en het dan ook nog gek vinden dat ze een onvoldoende halen.
Maar jullie op de EUR hebben wellicht ook een heel ander systeem. Op de RuG moet er echt zo'n hoeveelheid stof geleerd worden voor een tentamen dat je hem niet haalt als je een week van tevoren begint. Twee weken is doorgaans echt het minimum.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:43 schreef Singa het volgende:
De hoeveelheid bier valt bij mij wel mee, maar een week voor het tentamen beginnen met leren is wel erg vroeg al hoor...
van die fanatiekelingen die gewoon in die boeken zitten als ze zich vervelenen, ik ken hetquote:Op woensdag 17 mei 2006 18:07 schreef Bhai het volgende:
Ooit iem. opgevallen wat een stuudjes er in Leiden zijn
Heb niks tegen ze, maarre bij die VGT zie je sjaarzen na de toets praten over pathologie (dus over al die ziekten) terwijl we in Leiden dat helemaal niet (bijna niet) krijgen in het eerste jaar
Niet alleen dit, maar ook tijdens WG en niet vergeten blackboard zie ik dat er veel "fanatieke" studenten tussen zitten. Is dat overal zo?
Nogmaals: in het geval dat jij er een bent, heb er niks tegen hoor
Dat is mogelijk natuurlijk. Maar eigenlijk leer ik hier natuurlijk het hele blok voor het afsluitende tentamen door ZO's te maken en naar alle HC's/VO's enz te gaan. Het is maar net wat je onder "voor tentamen leren" verstaat.quote:Op woensdag 17 mei 2006 18:58 schreef m021 het volgende:
[..]
Maar jullie op de EUR hebben wellicht ook een heel ander systeem. Op de RuG moet er echt zo'n hoeveelheid stof geleerd worden voor een tentamen dat je hem niet haalt als je een week van tevoren begint. Twee weken is doorgaans echt het minimum.
En dan heb ik het niet alleen over mezelf, ik ken eigenlijk niemand die zijn tentamens haalt als hij pas een week van tevoren begint te leren.
Idd, maar ik denk ook dat ze het al aan DOS gegeven, maar dat zij het "druk" hebben, bijv. door studenten te naaien met KVA die hun collegekaart zijn vergetenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:25 schreef Repeat het volgende:
Terwijl de antwoorden met uitleg en de hele rotzooi al meer dan een week op bb staan ofzoWat is het dan voor moeite om het even door de DOS te laten verwerken
Neem een voorbeeld aan sturing en regeling!![]()
Al die afkortingenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:29 schreef Singa het volgende:
Dat is mogelijk natuurlijk. Maar eigenlijk leer ik hier natuurlijk het hele blok voor het afsluitende tentamen door ZO's te maken en naar alle HC's/VO's enz te gaan. Het is maar net wat je onder "voor tentamen leren" verstaat.
Waarbij die bierhuilies nog vaak een hoger cijfer hebben dan jijquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:02 schreef m021 het volgende:
[..]
Al die afkortingenIk snap alleen HC.
Maar inderdaad, je moet colleges etc. natuurlijk ook meetellen met je leertijd. Behalve als je zo'n bierhuilie bent zoals bij mij zitten, die gaan alleen naar colleges om lekker bij te kletsen.![]()
Ja afkortingen leuk hè, ik dacht ik zal ze eens krijgenquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:02 schreef m021 het volgende:
[..]
Al die afkortingenIk snap alleen HC.
Maar inderdaad, je moet colleges etc. natuurlijk ook meetellen met je leertijd. Behalve als je zo'n bierhuilie bent zoals bij mij zitten, die gaan alleen naar colleges om lekker bij te kletsen.![]()
JIj bent een "bierhuillie?"quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:30 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Waarbij die bierhuilies nog vaak een hoger cijfer hebben dan jij![]()
Borstvergroting gaat voor brandwondenquote:Borstvergroting gaat voor brandwonden
Gepost door Daan (DaanA) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: donderdag 18 mei 2006 @ 08:33
De gemiddelde wachttijd in Nederland voor cosmetische ingrepen bij ernstige verminking na ongelukken of ziekte bedraagt achttien weken. De gemiddelde wachttijd voor een borstvergroting in een privékliniek, is maar drie weken. Dat is opvallend, want de ingrepen worden door dezelfde chirurg gedaan. Dat staat in het rapport dat minister Hoogervorst van Volksgezondheid vandaag naar de Tweede Kamer stuurt.
Plastisch chirurgen blijken massaal bij te klussen. Maar liefst twee derde van de plastisch chirurgen heeft een bijbaantje in een privékliniek. Hierdoor lopen de wachtlijsten in de normale ziekenhuizen op tot ver boven de norm van zes weken, die het ministerie hanteert. De minister gaat de artsen aanspreken op hun beroepseer. In zijn ogen is het onacceptabel dat patiënten met serieuze aandoeningen moeten wachten omdat de chirurg zo goed voor zijn portemonnee zorgt.
Dat laatste lukt prima in een privékliniek. In een ziekenhuis verdienen plastisch chirurgen met gemiddeld 200.000 euro per jaar al een stuk meer dan de meeste artsen, maar in privéklinieken worden de bedragen nog veel hoger. Doordat ze in die klinieken per ingreep betaald krijgen, terwijl ze in het ziekenhuis gewoon salaris krijgen, is het bijzonder aantrekkelijk om wat minder prioriteit te leggen bij het werk in het ziekenhuis en in de vrijgekomen tijd wat borstvergrotingen of liposucties uit te voeren.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 @ 09:01 schreef eight het volgende:
schandalig..'t wordt steeds erger in NL.. en de wet helpt hun nog een handje. Misschien moeten ze die chirurgen maar eens verminken...
hehe, nee, daarom erger ik me ook vaak aan ze, ik zit te ploeteren voor bij wijze een 7 en hun komen dan half lam naar het tentamen en lopen weer weg met een 7.5.quote:
Denk je dat borstvergrotingen en liposucties ervoor zorgen dat de wachtlijsten in de reguliere ziekenhuizen korter worden?quote:Hell... door 's avonds te opereren haalt hij die mensen van de ziekenhuiswachtlijst af (cq voorkomt hij dat ze erop komen), dus wordt de wachtlijst netto net zo snel korter als wanneer die arts 70 uur per week in het ziekenhuis zou opereren.
De kritiek van Hoogervorst ging ook over artsen die in privé-klinieken andere operaties uitvoeren (reconstructief, asymmetrie opheffen, oogleden die je zicht verstoren, etc.) En daarvoor zou je anders gewoon op een ziekenhuis-wachtlijst kunnen komen. Maar dat hebben ze op de Fok-frontpage weggelaten omdat dat natuurlijk niet te begrjipen is voor de gemiddelde voetbalkijkende telegraaflezende ambitieloze kutnederlander die een beetje sensatie wil.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
Denk je dat borstvergrotingen en liposucties ervoor zorgen dat de wachtlijsten in de reguliere ziekenhuizen korter worden?
Als hij de vrouwelijke variant bedoelde dan jaquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:39 schreef mol_air het volgende:
kutnederlander, is dat net zoiets als een kutmarokaan?
quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:51 schreef gohan16 het volgende:
1 total lung capacity
2 expirium respiratory volume
3 inspirium respiratory volume
4 forced experium volume in 1 seconde
duidelijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |