Wat was je aan het proberen dan?quote:Op woensdag 10 mei 2006 08:52 schreef Kleintje het volgende:
Goedemorgen! Re, veel plezier.
Xil, veel plezier met je vergadering over het afstuderen. Daar moet je niet over lullen, dat moet je gewoon doen.
Ik ga nu eerst werken, vanmiddag weer met de camera spelen en studeren.
Gisteren een paar zeer verrotte foto's gemaakt. Dat focussen en dan wegdraaien dat werkt dus niet echt....
dat kan omdat ik t meestal met de hand doe met focussen, denk ikquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef Kleintje het volgende:
Zie het 'verbeter hier mijn foto' topic.
Daar legt Ynske iets uit over het wegdraaien en dat ie blijft focussen waarop je had gefocust.
Lijkt wel of die vlieger niet voor mij opgaat...
Ohhhhh dat.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef Kleintje het volgende:
Zie het 'verbeter hier mijn foto' topic.
Daar legt Ynske iets uit over het wegdraaien en dat ie blijft focussen waarop je had gefocust.
Lijkt wel of die vlieger niet voor mij opgaat...
quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:51 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ohhhhh dat.
ik denk dat je nog geen goed gevoel hebt voor het half indrukken van de ontspanknop. Ik gebruik die techniek veel.
Door eerst te focussen op het onderwerp, heb je die scherp. Dan langzaam je blikveld verplaatsen (terwijl je de ontspanknop half ingedrukt blijft houden) en dan doordrukken. Het vergt wel wat oefening hoor. Pak een model/paspophoofd/knuffelbeer en zet die stil op een leuke locatie en ga eens rustig oefenen. En controleer je ademhaling tijdens het fotograferen.![]()
helemaal nietquote:
Oh ik adem altijd rustigquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
helemaal niet
als je nl diep inademd beweeg je automatisch met je camera
dus als je let op een rustige ademhaling kun je je cam daarop aanpassen
Nooit geweten zeker???quote:
Ik schiet met een uzi dan maakt dat niet zo bar veel uitquote:Op woensdag 10 mei 2006 10:07 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Nooit geweten zeker???
Vlak voor je wil gaan afdrukken, je rustig inademen, vasthouden (want je bent dan stabiel), afdrukken en rustig uitademen.
Techniek die ook in de schietsport gebruikt wordt.![]()
gister?quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
zoek eens in het boekje op focus bracketing, of kies gewoon een ander AF punt![]()
War was er trouwens gisteren aan de hand dat fok urenlang dood was? Ik kan in MED niks vinden
Kijk... die laatste zin he... dat is gewoon vragen om problemen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
zoek eens in het boekje op focus bracketing, of kies gewoon een ander AF punt![]()
War was er trouwens gisteren aan de hand dat fok urenlang dood was? Ik kan in MED niks vinden
laten we hopen iig tot half 5, dan ben ik klaar hier en kan ik weer naar buitenquote:
Leuk speeltjequote:Op woensdag 10 mei 2006 14:10 schreef SpeedyGJ het volgende:Jah heb mijn afstandsbediening voor de D70 binnen
gelijk even uitgetest en het werkt perfect
Hoe kan dat nou weer?quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:47 schreef Ynske het volgende:
de databaseserver volgelopen
hmm dat was van zondagquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer?![]()
staat er ergens iets over?
Da's wel heel dom jaquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:47 schreef Toeps het volgende:
Ooooh zo balen gister! Ik was de hele middag aan het fotograferen met mijn digicammetje, kom ik er thuis achter dat ik op ISO 200 heb lopen schieten. Grrr! Ik vroeg me al af waarom ik zulke belachelijke sluitertijden nodig had. Resultaat: Prut.
Of nog erger op ISO 800 met een sluitertijd van 1/25 staan klunsen in de felle zon.. goh Kigh-key??? Nee overbelichtquote:
Zeker weten, vanavond mijn camera maar eens flink laten werken in het donkerquote:
En voor zulke mensen hebben ze dus de P-stand uitgevonden!quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:56 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Of nog erger op ISO 800 met een sluitertijd van 1/25 staan klunsen in de felle zon.. goh Kigh-key??? Nee overbelicht![]()
:edit: je bent wel snel van je stof op je sensor af. Dat brand dan wel weg![]()
Ja de P van Prutsen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:04 schreef Subhuman het volgende:
[..]
En voor zulke mensen hebben ze dus de P-stand uitgevonden!
quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:04 schreef Subhuman het volgende:
[..]
En voor zulke mensen hebben ze dus de P-stand uitgevonden!
zondag 2 weken terug ja...quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
hmm dat was van zondag
Downtime door database
quote:
Focus wat? daar heb ik echt nog nooit van gehoord, hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Da's wel jammer....quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:47 schreef Toeps het volgende:
Ooooh zo balen gister! Ik was de hele middag aan het fotograferen met mijn digicammetje, kom ik er thuis achter dat ik op ISO 200 heb lopen schieten. Grrr! Ik vroeg me al af waarom ik zulke belachelijke sluitertijden nodig had. Resultaat: Prut.
LOLquote:
Hehe...ik ben ook maar gestopt na die laatste foto...ik zoek wel een ander slachtoffer.quote:
Nou kom maar op dan!quote:
Zeker best goed gelukt hoorquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:17 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben zo brutaal om te crossposten:
[afbeelding]
Ik ben best trots op deze foto.
Vanmiddag gemaakt.
Volgens mij ligt de focus goed, komt ie door het ingestelde diafragma mooi los van de achtergrond.
Negatieve punten: de lichte flikkering van het water (die streep), de eend staat er niet helemaal op, en hij staat zo lekker in het midden![]()
Heb alleen wat aan de kleuren getrokken in PS, meer niet.
Ben bang van nietquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:29 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nou kom maar op dan!![]()
Dokkum, je komt zeker niet vanavond ff langs?
En toch vind ik em mooiquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:17 schreef Kleintje het volgende:
Ik ben zo brutaal om te crossposten:
[afbeelding]
Ik ben best trots op deze foto.
Vanmiddag gemaakt.
Volgens mij ligt de focus goed, komt ie door het ingestelde diafragma mooi los van de achtergrond.
Negatieve punten: de lichte flikkering van het water (die streep), de eend staat er niet helemaal op, en hij staat zo lekker in het midden![]()
Heb alleen wat aan de kleuren getrokken in PS, meer niet.
Mooiquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:34 schreef Kleintje het volgende:
[afbeelding]
En deze vond ik ook geweldig!!
Ga nu mijn paard binnenhalen en eens kijken of ik nu betere foto's van haar kan maken!
Dit is iig een hele mooiequote:Op woensdag 10 mei 2006 18:50 schreef Subhuman het volgende:
Mag ik nog een Praag foto spammen?De rest van mijn foto's is gewoon ruk geworden...
Vind ik niet het tonen waard.
[afbeelding]
Ik vind ze niet mooi!quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:51 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dit is iig een hele mooieWat is er zo ruk aan die andere foto's?
Te licht? te donker? slechte compo? Wát vind je er niet mooi aan?quote:
De meeste zijn ietwat rommelig. Ook zijn er erg veel witte luchten bij (en ik had verdorie gradiëntfilters bij mequote:Op woensdag 10 mei 2006 19:09 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Te licht? te donker? slechte compo? Wát vind je er niet mooi aan?
Wow! Mooi!quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:50 schreef Subhuman het volgende:
Mag ik nog een Praag foto spammen?De rest van mijn foto's is gewoon ruk geworden...
Vind ik niet het tonen waard.
[afbeelding]
Witte luchten zijn te verhelpen met PS, dingen die in het echt mooi leken...daar heb ik ook vaak last van. Een stapje naar voren heet croppenquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:31 schreef Subhuman het volgende:
[..]
De meeste zijn ietwat rommelig. Ook zijn er erg veel witte luchten bij (en ik had verdorie gradiëntfilters bij me), en dingen die in het echt mooi leken maar op de foto minder goed uitkomen. Of die wel mooi geweest zouden zijn als ik maar een stapje naar voren had gedaan bijvoorbeeld.
Conclusie: ik ben te lui.
Dankjewel!quote:
Nouja, wat die witte luchten betreft: gelukkig zijn negatieven coulanter dan afdrukken, met negatieven heb ik nog wel 2 stops reikwijdte zeg maar. Luchten die op de afdruk wit zijn vertonen op het negatief vaak nog wel enige structuur dus dat is bij het scannen op te lossen. Ik ga geen hele andere luchten in een foto plaatsen hoor, dat vind ik lelijk.quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:33 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Witte luchten zijn te verhelpen met PS, dingen die in het echt mooi leken...daar heb ik ook vaak last van. Een stapje naar voren heet croppenmaw...er valt toch vast nog wel wat van te maken?
Dat laatste zal het wel zijnquote:Op woensdag 10 mei 2006 19:58 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dankjewel!
[..]
Nouja, wat die witte luchten betreft: gelukkig zijn negatieven coulanter dan afdrukken, met negatieven heb ik nog wel 2 stops reikwijdte zeg maar. Luchten die op de afdruk wit zijn vertonen op het negatief vaak nog wel enige structuur dus dat is bij het scannen op te lossen. Ik ga geen hele andere luchten in een foto plaatsen hoor, dat vind ik lelijk.
En een stapje naar voren is niet helemaal hetzelfde als croppen als je al op 28 mm zit, dan heb je ook een beetje een ander perspectief. Als ik die foto's uitsnijd lijkt het net of er een deel mist, of de foto niet af is zeg maar.
Of ik ben te perfectionistisch. Vervelende eigenschap.
Met alcohol op schijn je vrouwen sneller aantrekkelijk te vinden, zou dat voor foto's ook gelden? Dan moet ik gewoon vanavond nog een keer selecteren!quote:
ze worden ook minder aantrekkelijk maar ze gaan vrouwen aantrekkelijker vinden. Dat is dan dus logisch.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:08 schreef Offy het volgende:
Toch wel apart dan dat mannen er over het algemeen juist minder aantrekkelijk op worden met alcohol op
Die's leukquote:
Welkom bij mijn club, die nu bestaat uit 2 leden.quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:58 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dankjewel!
[..]
blabal van Sub
Of ik ben te perfectionistisch. Vervelende eigenschap.
Er wilden wel meer mensen lid worden, maar die waren bang dat ze zich nog niet genoeg voorbereid hadden op het toelatingsexamen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:19 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Welkom bij mijn club, die nu bestaat uit 2 leden.![]()
mensen die erbbij willen..... Toelating: alleen een mail met goed gefundeerde argumenten (met minimaal 10 scheldwoorden waaruit je frustratie blijkt)quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:23 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Er wilden wel meer mensen lid worden, maar die waren bang dat ze zich nog niet genoeg voorbereid hadden op het toelatingsexamen.
wat niet is kan nog komen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:48 schreef Chanty het volgende:
[..]
Het zijn toch echt de naden in het shirt![]()
De enige piercing die ik heb zit in mijn navel, helaas heren![]()
Er komt geen piercing in mijn tepelquote:Op woensdag 10 mei 2006 22:50 schreef blackbully het volgende:
[..]
wat niet is kan nog komen.
* blackbully vraagd zich af of hij daar dan een reportage van mag schieten![]()
Vet! (Nee, hij hoeft niet op dieet, mooie foto!)quote:Op woensdag 10 mei 2006 21:08 schreef Offy het volgende:
Toch wel apart dan dat mannen er over het algemeen juist minder aantrekkelijk op worden met alcohol opPinguins!
[afbeelding]
Ben eindelijk mijn Emmen-foto's van afgelopen weekend aan het uitzoeken
Dat dacht ik alquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:01 schreef blackbully het volgende:
Op woensdag 10 mei 2006 22:52 schreef Chanty het volgende:
[..]
Er komt geen piercing in mijn tepeljammer
![]()
Waar wil je een repo van schieten?ehhh na de opmerking dat de piercing niet gaat komen zou ik het niet weten.
maar als ik wat weet hoor je het.![]()
heb jij wel een leuk idee dan?quote:
quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:06 schreef blackbully het volgende:
[..]
heb jij wel een leuk idee dan?
wil nog wel wat foto's schieten de komende tijd namelijk.
zo niet dan begin ik een inzamelings actie voor je piercing![]()
dat was mijn idee welquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
![]()
en actiefoto's van het zetten natuurlijk![]()
Nee ik ben niet zo vindingrijk helaasquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:06 schreef blackbully het volgende:
[..]
heb jij wel een leuk idee dan?
wil nog wel wat foto's schieten de komende tijd namelijk.
zo niet dan begin ik een inzamelings actie voor je piercing![]()
Auwwwwquote:Op woensdag 10 mei 2006 23:23 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
![]()
en actiefoto's van het zetten natuurlijk![]()
off topic ... doe is msn, ik heb een vraagje voor jequote:Op woensdag 10 mei 2006 23:36 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee ik ben niet zo vindingrijk helaas
Het geld voor de tepelpiercing dat ik dan toch echt voor iets anders ga gebruiken ik denk soms wel aan een tongpiercing mag je storten op giro 7545013
[..]
Auwwww
quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:15 schreef Ghostbuster het volgende:
Koffie ook
En ja ik moest een tvp hebben
Bv een foto van je koffiequote:Op donderdag 11 mei 2006 00:21 schreef blackbully het volgende:
[..]
![]()
bedenk eens iets anders als koffie.
je zit hier niet in culinair![]()
Ja ik hou van koffiequote:Op donderdag 11 mei 2006 00:21 schreef blackbully het volgende:
[..]
![]()
bedenk eens iets anders als koffie.
je zit hier niet in culinair![]()
veel plezier dan --------> [CUL-SC] Deel 37 Hotels, Restaurants, Cafés enzoquote:
quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:26 schreef blackbully het volgende:
[..]
veel plezier dan --------> [CUL-SC] Deel 37 Hotels, Restaurants, Cafés enzo
ja hee....we houden het wel netjes he? er wordt hier niemand genomenquote:
sinds when are you bi ?quote:
ik vind 'r helemaal nixquote:Op woensdag 10 mei 2006 21:19 schreef Vliegvrager het volgende:
Of je Madonna nou wat vindt of niet, dit zijn wel hele mooie foto's
ik vind ide fotos met die bit wel leukquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:34 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik vind 'r helemaal nixaan hoor :[
er zitten een paar leuke platen tussen, maar op de meeste foto's zou hier en op een DPZ behoorlijke kritiek gekomen zijn.....
lekkerquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:15 schreef Ghostbuster het volgende:
Koffie ook
En ja ik moest een tvp hebben
Nou ik ben al leuk zonder foto's zeg maarquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:33 schreef prupke het volgende:
[..]
sinds when are you bi ?![]()
wat ik wil zeggen spook/buster :
natuurlijk ben je hier welkom
maar laat eens een keer ook een snapshot zien of een andere foto die je gemaakt hebt.
dat maakt je nachtelijke optreden des te leuker voor mij en misschien ook voor de andere fotters
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |