Succes!quote:Op maandag 8 mei 2006 00:12 schreef Mauro het volgende:
En nu ga ik slapen want ik moet morgen om 2 uur in Rotterdam staan voor mijn tweede sollicitatiegesprek.
Moet daarom al om 10.16 uur de bus hebben hier voor de deur
Heb er wel erg veel zin in
Ik ga echt niet met de auto naar Rotterdam.quote:
de baan is ook daar?quote:Op maandag 8 mei 2006 00:14 schreef Mauro het volgende:
[..]
Ik ga echt niet met de auto naar Rotterdam.
Lekker met het OV. Nou ja, lekker
bijna 4 uur reizen voor een afspraak en dan ook nog eens bijna 4 uur reizen terug naar huis
ik gok het wel.quote:
quote:Op maandag 8 mei 2006 00:26 schreef Re het volgende:
mijn windows systeem gaat zo plat
wat een rust ...
geen last meer van niet begrijpende mensenquote:Op maandag 8 mei 2006 00:26 schreef Re het volgende:
mijn windows systeem gaat zo plat
wat een rust ...
dies best snel ja 36 frames in 4 seconden ongeveer, je krijgt dan en minifilmpje ongeveer, best wel leuk alleen 6 MP per foto x 36 dan weet je het welquote:Op maandag 8 mei 2006 00:29 schreef prupke het volgende:
[..]
geen last meer van niet begrijpende mensen![]()
btw die body van je he....dies snel...
wat krijg je voor foto als iemand dan knippert met de ogen?
Kan je wel heel leuke dingen mee doen moet ik zeggenquote:Op maandag 8 mei 2006 00:31 schreef Re het volgende:
[..]
dies best snel ja 36 frames in 4 seconden ongeveer, je krijgt dan en minifilmpje ongeveer, best wel leuk alleen 6 MP per foto x 36 dan weet je het wel
Goeie smorguns allemaalquote:Op maandag 8 mei 2006 08:40 schreef Kleintje het volgende:
Goedemorgen.
Nieuwe dag, nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Ik ga hard werken vandaag, tussendoor wat dingen lezen over mijn toestel en dan hoop ik hem vanmiddag te gaan gebruiken.
Wel lastig opeens, digitaal schieten. Kan veel meer instellen.
Maar heb gelukkig wel al gelezen dat ik niet met mijn vinger in mijn oog mag prikken
Iso is hetzelfde als dat jij voor je andere camera in de winkel een gevoeliger of minder gevoeliger rolletje koopt.quote:Op maandag 8 mei 2006 08:57 schreef Kleintje het volgende:
hihi, zoiets CCL.
Maar ik ben best trouw aan het lezen.
Veel dingen zijn hetzelfde als de Nikon F65, dus dat moet wel gaan. Maar instellingen als ISO, Whitebalans en dat soort dingen, dat is echt nieuw voor me.
Ben er wel reuzeblij mee.
Vandaag ff de verzekering voor de camera regelen. Wil er zeker van zijn dat ie goed verzekerd is, waar dan ook!
of nietquote:Op maandag 8 mei 2006 09:06 schreef Kleintje het volgende:
Klopt, maar ISO viel normaal alleen in te stellen voor een heel rolletje![]()
Maakte niet uit of het licht opeens anders werd of niet. Dus de foto's kunnen alleen maar mooier worden!
Wat natuurlijk ook kan is dat je naar een meet gaat op een heel zonnige dag en je flitsers meenemen en er dan bij thuiskomst achterkomen dat je alles op 400ASA hebt geschoten.quote:Op maandag 8 mei 2006 09:06 schreef Kleintje het volgende:
Klopt, maar ISO viel normaal alleen in te stellen voor een heel rolletje![]()
Maakte niet uit of het licht opeens anders werd of niet. Dus de foto's kunnen alleen maar mooier worden!
Ja, dat kan natuurlijk ookquote:Op maandag 8 mei 2006 09:46 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Wat natuurlijk ook kan is dat je naar een meet gaat op een heel zonnige dag en je flitsers meenemen en er dan bij thuiskomst achterkomen dat je alles op 400ASA hebt geschoten.![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 8 mei 2006 10:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk ookHet zou wel gloeiend boere STOM zijn op zich, maar het kan
tuurlijk leer je daarvan, je ogen, je inzicht en je gevoel op elkaar af te stemmenquote:Op maandag 8 mei 2006 11:18 schreef Kleintje het volgende:
Ja hallo, daar leer ik niets van Vliegzin om op pad te gaan met haar camera. Wat een topweer, wat een geweldige camera.
En wat moet ik nog veel leren... hihi
Juist wel dus, je leert om te kijken wat je aan het doen bent en niet blind te vertrouwen op het apparaat.quote:
mijn excuses hoorquote:Op maandag 8 mei 2006 11:24 schreef Kleintje het volgende:
Ynske, fijn dat jij voor mij weet waar ik van leer
Ik wil juist het verschil weten tussen die dingen.
Maar goed, ga er zo gewoon mee spelen...
Negeren kan ook en dan kan je ook goede/mooie foto's maken. Maar het zit niet voor niets op de camera. Dus ik wil ook weten wat het is, hoe te gebruiken etc.
Kleintje, je wil teveel. Begin bij het begin, zet die camera eens op P en ga gewoon foto's maken. Begin bij de basis van de fotografie. Ga spelen met diafragma en sluitertijd. Bracketing is leuk, maar alleen nodig in hele specifieke gevallen en dat witbalans-verhaal: kijk naar het weer en stel hem op basis daarvan in.quote:Op maandag 8 mei 2006 11:24 schreef Kleintje het volgende:
Ynske, fijn dat jij voor mij weet waar ik van leer
Ik wil juist het verschil weten tussen die dingen.
Maar goed, ga er zo gewoon mee spelen...
Negeren kan ook en dan kan je ook goede/mooie foto's maken. Maar het zit niet voor niets op de camera. Dus ik wil ook weten wat het is, hoe te gebruiken etc.
Je hebt een punt..quote:Op maandag 8 mei 2006 11:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
mijn excuses hoor
wat ik alleen duidelijk wilde maken is dat je helemaal neit blind moet gaan vertrouwen op je camera
De P-werkt op basis van de belichtingquote:Op maandag 8 mei 2006 11:35 schreef Kleintje het volgende:
P, dat klopt. Dat is Kleintje. Alles of niets.
Ik ga zo op pad, wilde gewoon wat kleine dingen weten, ik ga het echt nog niet allemaal gebruiken.
Wat is eik. de P. stand?
A is eerst diafragma (aperture), S is eerst sluitertijd (shutter), M is van Manual, dus alles handmatig.
Ik gebruik meestal A of M.
Maar de P?
En wat is nou voor actiefoto's het handigst? Handmatig of toch het tekentje actiefoto's? Want met het laatste kan je toch minder zelf instellen???
Ik was nog aan het tikken Klein. Maar de M-standquote:Op maandag 8 mei 2006 11:37 schreef Kleintje het volgende:
HMII, zie ook mijn stukje. Je moet ook je smaak, oog en techniek oefenen. Automatisch schiet ik al heel lang niet meer. Ben vooral veel met de M bezig geweest...
That's the spirit!quote:Op maandag 8 mei 2006 11:49 schreef Kleintje het volgende:
Thanks....
Ik ga wat eten en dan naar buiten.
Ik ga gewoon hele mooie foto's maken!!!
jouw camera kan niet spotmetenquote:Op maandag 8 mei 2006 11:43 schreef Dr_Flash het volgende:
spotmeting? Doe ik dat? ZOu zomaar kunnen. Gewoon op P en knallen maarzeker voor de beginnende fotograaf verreweg het beste en het makkelijkste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |