Wat was je aan het proberen dan?quote:Op woensdag 10 mei 2006 08:52 schreef Kleintje het volgende:
Goedemorgen! Re, veel plezier.
Xil, veel plezier met je vergadering over het afstuderen. Daar moet je niet over lullen, dat moet je gewoon doen.
Ik ga nu eerst werken, vanmiddag weer met de camera spelen en studeren.
Gisteren een paar zeer verrotte foto's gemaakt. Dat focussen en dan wegdraaien dat werkt dus niet echt....
dat kan omdat ik t meestal met de hand doe met focussen, denk ikquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef Kleintje het volgende:
Zie het 'verbeter hier mijn foto' topic.
Daar legt Ynske iets uit over het wegdraaien en dat ie blijft focussen waarop je had gefocust.
Lijkt wel of die vlieger niet voor mij opgaat...
Ohhhhh dat.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:01 schreef Kleintje het volgende:
Zie het 'verbeter hier mijn foto' topic.
Daar legt Ynske iets uit over het wegdraaien en dat ie blijft focussen waarop je had gefocust.
Lijkt wel of die vlieger niet voor mij opgaat...
quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:51 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ohhhhh dat.
ik denk dat je nog geen goed gevoel hebt voor het half indrukken van de ontspanknop. Ik gebruik die techniek veel.
Door eerst te focussen op het onderwerp, heb je die scherp. Dan langzaam je blikveld verplaatsen (terwijl je de ontspanknop half ingedrukt blijft houden) en dan doordrukken. Het vergt wel wat oefening hoor. Pak een model/paspophoofd/knuffelbeer en zet die stil op een leuke locatie en ga eens rustig oefenen. En controleer je ademhaling tijdens het fotograferen.![]()
helemaal nietquote:
Oh ik adem altijd rustigquote:Op woensdag 10 mei 2006 09:58 schreef Ynske het volgende:
[..]
helemaal niet
als je nl diep inademd beweeg je automatisch met je camera
dus als je let op een rustige ademhaling kun je je cam daarop aanpassen
Nooit geweten zeker???quote:
Ik schiet met een uzi dan maakt dat niet zo bar veel uitquote:Op woensdag 10 mei 2006 10:07 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Nooit geweten zeker???
Vlak voor je wil gaan afdrukken, je rustig inademen, vasthouden (want je bent dan stabiel), afdrukken en rustig uitademen.
Techniek die ook in de schietsport gebruikt wordt.![]()
gister?quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
zoek eens in het boekje op focus bracketing, of kies gewoon een ander AF punt![]()
War was er trouwens gisteren aan de hand dat fok urenlang dood was? Ik kan in MED niks vinden
Kijk... die laatste zin he... dat is gewoon vragen om problemen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
zoek eens in het boekje op focus bracketing, of kies gewoon een ander AF punt![]()
War was er trouwens gisteren aan de hand dat fok urenlang dood was? Ik kan in MED niks vinden
laten we hopen iig tot half 5, dan ben ik klaar hier en kan ik weer naar buitenquote:
Leuk speeltjequote:Op woensdag 10 mei 2006 14:10 schreef SpeedyGJ het volgende:Jah heb mijn afstandsbediening voor de D70 binnen
gelijk even uitgetest en het werkt perfect
Hoe kan dat nou weer?quote:Op woensdag 10 mei 2006 13:47 schreef Ynske het volgende:
de databaseserver volgelopen
hmm dat was van zondagquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou weer?![]()
staat er ergens iets over?
Da's wel heel dom jaquote:Op woensdag 10 mei 2006 14:47 schreef Toeps het volgende:
Ooooh zo balen gister! Ik was de hele middag aan het fotograferen met mijn digicammetje, kom ik er thuis achter dat ik op ISO 200 heb lopen schieten. Grrr! Ik vroeg me al af waarom ik zulke belachelijke sluitertijden nodig had. Resultaat: Prut.
Of nog erger op ISO 800 met een sluitertijd van 1/25 staan klunsen in de felle zon.. goh Kigh-key??? Nee overbelichtquote:
Zeker weten, vanavond mijn camera maar eens flink laten werken in het donkerquote:
En voor zulke mensen hebben ze dus de P-stand uitgevonden!quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:56 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Of nog erger op ISO 800 met een sluitertijd van 1/25 staan klunsen in de felle zon.. goh Kigh-key??? Nee overbelicht![]()
:edit: je bent wel snel van je stof op je sensor af. Dat brand dan wel weg![]()
Ja de P van Prutsen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:04 schreef Subhuman het volgende:
[..]
En voor zulke mensen hebben ze dus de P-stand uitgevonden!
quote:Op woensdag 10 mei 2006 15:04 schreef Subhuman het volgende:
[..]
En voor zulke mensen hebben ze dus de P-stand uitgevonden!
zondag 2 weken terug ja...quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:46 schreef Ynske het volgende:
[..]
hmm dat was van zondag
Downtime door database
quote:
Focus wat? daar heb ik echt nog nooit van gehoord, hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Op woensdag 10 mei 2006 10:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Da's wel jammer....quote:Op woensdag 10 mei 2006 14:47 schreef Toeps het volgende:
Ooooh zo balen gister! Ik was de hele middag aan het fotograferen met mijn digicammetje, kom ik er thuis achter dat ik op ISO 200 heb lopen schieten. Grrr! Ik vroeg me al af waarom ik zulke belachelijke sluitertijden nodig had. Resultaat: Prut.
LOLquote:
Hehe...ik ben ook maar gestopt na die laatste foto...ik zoek wel een ander slachtoffer.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |