stilhangende buien, daar hebben jullie wel eens vaker last van de laatste jarenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:06 schreef indahnesia.com het volgende:
Ja, de buien hangen stil. Hopelijk maken wij daar ook nog kans op.
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
stilhangende buien, daar hebben jullie wel eens vaker last van de laatste jaren
De koelte gaat juist weg. Het warmt alleen maar op.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:17 schreef indahnesia.com het volgende:
In het ZO warmt het nog altijd een beetje op, zonet 25.6, terwijl de 'koelte' aan het opdringen is vanuit het westen en de buien boven Belgie blijven. Er ligt nu trouwens 1 bui tegen/op de grens met Brabant al.
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:01 schreef Volvoman het volgende:
@ indahnesia.com: je hebt bijna 35000 posts.
Stortbuitjes zijn we hier ook wel gewend.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:04 schreef i2Them2 het volgende:
Misschien krijgen TIlburg en Eindhoven nog wel wat mee. Zit trouwens geen onweer meer in die bui die over de grens is.
Angstaanjagend op hun plek idd.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:17 schreef i2Them2 het volgende:
Die buien blijven maar op hun plaats liggen.
Het gaat wel térgend langzaam zegquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:20 schreef DemonRage het volgende:
Kom dichterbij kom dichterbij![]()
![]()
Weerlicht zou ook mooi zijn later op de avond.
Dat is inderdaad een aangename aanvullingquote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:25 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik ben jaloers op de mensen die eronder wonen. Of niet![]()
Heb ik al gezegd dat het KNMI mijn held is? Deze reeks is zoveel leuker met een actuele en gratis radar![]()
![]()
laten we het hopen!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 17:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Op het laatste radarbeeld ontstaat een nieuw plukje pal ten zuiden van Eindhoven.
laat maar komen ik moet vanavond naar een tuinfeest, en ik heb daar echt nul zin inquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:05 schreef Oom_Agent het volgende:
Ook in net over de grens van Noord Limburg ontstaan er buien.
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:17 schreef Klonk het volgende:
[..]
laat maar komen ik moet vanavond naar een tuinfeest, en ik heb daar echt nul zin in![]()
Nie zo pessimistischquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:40 schreef dfens het volgende:
Denk het niet, wordt hier al lichter.
Daar heb ik niets aanquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:43 schreef i2Them2 het volgende:
Nu ook een nieuwe bui ten noordwesten van Eindhoven met onweer. Zie vorige post
Het hangt al een tijdje om idd.. erg langzame buienquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:46 schreef i2Them2 het volgende:
Het lijkt erop dat Eindhoven iig regen krijgt. Misschien nog onweer.
Het betreft hier Belgisch Limburgquote:Modderstroom en wateroverlast in Limburg
Een hevige wolkbreuk heeft rond 17 uur wateroverlast veroorzaakt in het Limburgse Halen. Het water stroomde van hoger- naar lagergelegen gebieden. Dat ging gepaard met een modderstroom.
Ook viel het verkeer op de E314 tussen Zolder en Zonhoven stil door de zware regenval. In een mum van tijd stond de E314 blank. Nadien trokken de onweders naar het oosten van Limburg.
quote:Op zaterdag 6 mei 2006 21:54 schreef i2Them2 het volgende:
Vooral Frankrijk kan er van langs krijgen morgen.
plus dat de bomen zo'n harde wind uit deze richting niet gewend zijn.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:48 schreef SpeedyGJ het volgende:
De bomen worden weer zwaar door de nieuwe bladeren, daardoor breken er gemakkelijk takken af of vallen de bomen om die in de herfst en winter al flinke klappen hebben gehad.
Jep, dat is het hem vooral denk ik. Dat er blaadjes aan hangen ook wel een beetje natuurlijk.quote:Op maandag 8 mei 2006 18:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
plus dat de bomen zo'n harde wind uit deze richting niet gewend zijn.
het wordt wel steeds minder actief die zone boven Belgie.quote:Op maandag 8 mei 2006 18:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nou, er gaat hier regen aankomen hoor.
http://www.buienradar.nl/
En hij beweegt heel langzaam.quote:Op maandag 8 mei 2006 19:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
het wordt wel steeds minder actief die zone boven Belgie.
Is dat geen stuifmeel? Hier buiten, en ook binnen, is alles geelquote:Op maandag 8 mei 2006 18:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Jep, dat is het hem vooral denk ik. Dat er blaadjes aan hangen ook wel een beetje natuurlijk.
Hier is het geheel bewolkt, droog en er ligt overal van dat mooie Sahara-zand, zelfs binnen![]()
is dat frontje dat al de hele tijd tegen Nederland aanschuurd denk ik.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:20 schreef E.T. het volgende:
Hier is het ook bijna windstil
Stilte voor de storm? stilte voor het onweer?
Stuifmeel zit er ook tussen, maar dit schuurt echt als zand en is voor een deel ook echt zand.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:00 schreef Againzender het volgende:
[..]
Is dat geen stuifmeel? Hier buiten, en ook binnen, is alles geel
In Amsterdam is de temperatuur opeens flink gedaald: wind is naar het NW. Hoewel, wind, het is nu bijna windstil
quote:...southern Benelux region...
Compared to the previous day, higher concentrations of boundary layer moisture, of about 6-7 g/kg mixed over the lowest 1000m, will be present according to the GFS model. Part of this is due to advection from northern France and from Poland, ahead of the drier airmass. Consistent precip signals in GFS and NMM over the past few runs and a few hundred J/kg CAPE will allow deep convection. The necessary trigger will mainly be the zone of strong 10m wind convergence in the level 1 area. Outside of this area very localized spots may trigger convection.
The reason for the level 1 is a concern of downburst strength due to evaporational cooling in the dry environment with high LCL heights (around 2000m).
(next lines amended Tue 9 May 8:40 UTC)
In addition to this, models predict an enhanced level of storm-relative helicity with northwestward storm motion, and low-level shear may overlap the CAPE region as well. This may enable some updraft rotation. Such cells may be efficient producers of (marginally) large hail. High LCL heights suggest the threat of tornadoes will be small.
Geluksvogelquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:53 schreef Klonk het volgende:
spannend, laat maar komen, ben toch een weekje vrij
Zag 't ja. Hier de hele dag geen wolkje gezien, maar ze beginnen hier nu ook te ontstaan.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:59 schreef Prowl het volgende:
Ten oosten van Eindhoven ontstaat een klein buitje, het sputterde hier net ook even
Hier vallen nu een paar dikke druppels uit die wolken(midden limburg) en ze beginnen er gevaarlijk uit te zienquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:31 schreef Gappie het volgende:
Volgens mij ontstaat er nu wat bove (lees: in) Limburg nu wat..
[afbeelding]
iemand daar in de buurt die er wat meer over kan vertellen?
hier (in Wilnisis het voor de rest prachtig weer.. begint wel wat bewolking binne te komen
Vette shit!! het plaatje is wit![]()
er is ook wel een echo te zien op de radar ten zuiden van Eindhoven....quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:08 schreef indahnesia.com het volgende:
In Eindhoven begint de lucht te betrekken en wordt het iets benauwder. Het waait nog wel trouwens.
ja, ik zie het nu ook ja.. nét ten zuiden of erboven.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:12 schreef Againzender het volgende:
[..]
er is ook wel een echo te zien op de radar ten zuiden van Eindhoven....
daar gaan we dan!quote:
Dan zal ik eens even gaan luisterenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 15:44 schreef hellmondunited het volgende:
Eindhoven: is in 15 minuten dicht getrokken (van bijna helder) en de eerste donders zijn te horen!
hoop het ook, lijkt me wel weer eens leuk, een avondje onweer.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:08 schreef JoeKurr het volgende:
Vanuit Duitsland is genoeg onderweg, nou maar hopen dat die buien overleven tot boven Nederland.
als de stroming in de bovenlucht een beetje wil meewerken....quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:08 schreef JoeKurr het volgende:
Vanuit Duitsland is genoeg onderweg, nou maar hopen dat die buien overleven tot boven Nederland.
Hij is weer naar benedenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:00 schreef tralalala het volgende:
In Ede gaat het flink tekeer3 minuten geleden was het nog zonnig
De hond is naar boven gevlogen, dus er komt onweer aan![]()
Weheh.. wie gaat daar dan ook wonenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:35 schreef DemonRage het volgende:
Eindhoven: zon en 24°C
Vlissingen: de helft
Ow, damn. Ff niet op de tijd geletquote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nee, KNMI host ligt eruit waardoor de radarbeelden niet meer worden ververst helaas.
Rond een uur of 10 wel een paar mooie flitsen en wat dikke druppels maar die bui was ook zo weer vertrokkenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:40 schreef Klonk het volgende:
niet veel geworden in Venlo en omgeving, wel wat gerommel en gebliksem, maar kort en niet krachtig, jammer begon best veel belovend met een kei donkere lucht
is die 27 eigen meting?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 22:46 schreef highway101 het volgende:
Hehe, Vlissingen was 16 graden kouder dan Zwolle (27 graden), Vlissingen was 11 graden
Ze hebben wel pech, die Zeeuwen.
Ja, okay, daar kan ik wel inkomen. Officieel zal het wel wat lager gelegen hebben.quote:Op woensdag 10 mei 2006 09:29 schreef highway101 het volgende:
Ja, van de autothermometer (buiten), maar diverse meters langs de weg gaven deze temp ook aan.
Die zien er inderdaad behoorlijk pittig uit... Maar het ziet er niet naar uit dat er hier nog wat verkoeling gaat komen...quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:25 schreef highway101 het volgende:
Aan de rand van Zeeuws-Vlaanderen, tussen Terneuzen en Gent ontstaan nu felle buien.
Drie pittige buitjes boven westen van België iddquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:13 schreef flugeltje het volgende:
Het gaat in België / Zeeuws Vlaanderen behoorlijk tekeer op dit moment. Mijn schoonouders wonen precies in het midden van de pit, die hebben feest nu.
Zit sinds 19:30 al geen onweer meer in, en zwakken nu snel af.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:20 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Drie pittige buitjes boven westen van België idd.
30+ hier @ zolder en 30+ @ ICT ruimtes school. (6 verdiepingen hoog.)quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik vind de hitte hier wel meevallen eik. Korte broek en t-shirt is goed te doen, maar de temperatuur is niet overdreven...
Idd, weer eens wat anders dan dat Nederlandse zomerweer. Normaal is het een paar dagen 30+, dan is het afgelopen. Nu is het al langer prima weer.quote:Op woensdag 10 mei 2006 19:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik vind de hitte hier wel meevallen eik. Korte broek en t-shirt is goed te doen, maar de temperatuur is niet overdreven...
Gelukkig maar, tezamen met een vrijwel strakblauwe lucht was de finale van de UEFA-cup schitterend te beleven zonder kaartje.quote:Op woensdag 10 mei 2006 22:18 schreef DemonRage het volgende:
Hmmm... interessant plaatje:
[afbeelding]
Temperatuur in Eindhoven ver boven de rest van het land. Zo laat nog net boven de 20°C.
Wah, ik zag ze ook idd.quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mooie foto van een 'stofhoos' bij Eindhoven net bij RTL Weer.
Ik heb er hier ook een aantal gezien maar nog geen één goed op de foto gekregenquote:Op donderdag 11 mei 2006 19:58 schreef Roel_Jewel het volgende:
Mooie foto van een 'stofhoos' bij Eindhoven net bij RTL Weer.
Ik heb wel wat foto's uit Frankrijk gezien van zondag met enkele stevige onweersbuien.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:42 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik weet niet of iemand het noodweer in Frankrijk gevolgd heeft; maar we hadden dus echt kutweer. Vooral maandag op dinsdag nacht, zoveel regen heb ik in heel mijn leven nog niet mee gemaakt! Scheen ook onweer in te zitten, maar blijkbaar heb ik toch iets kunnen slapen die nacht. Zelfs de zwaar weer tent ging ervan lekken![]()
Iemand een caps gemaakt ervan? Wil wel even zien wat we écht hebben moeten doorstaan![]()
Het blijft vast bij een beetje regenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanavond ben ik in Enkhuizen, Zaterdag ben ik in De meern (utrecht) en daar blijf ik tot zondag. Ben benieuwd wat het allemaal gaat opleveren. Ik neem iig mijn camera mee, mijn vriendin vind dat toch niet erg
Van mij mag het noorden dan wel effe overstromen of zowquote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:20 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Het blijft vast bij een beetje regen
HIer bijna geen wolkje te zien. Nu 20 rgaden.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 09:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Van mij mag het noorden dan wel effe overstromen of zow
This hier voor het eerst in 2 weken tijd weer eens bewolkt![]()
zou zelfs al onweer in zittenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:58 schreef teigan het volgende:
volgens de buienradar ontstaat er nu flink wat boven overijssel/gelderland
Die plukt hangt recht boven Enschede, maar ik merk er niks vanquote:
Ik ook niet. Nog steeds geen dreigende wolkenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:55 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die plukt hangt recht boven Enschede, maar ik merk er niks van
Hier (nog) niets aan de hand. Zon schijnt nog...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 17:01 schreef Againzender het volgende:
Hm, lijkt er nu een lijn te vormen van, pak-m-beet, Tilburg-Den Bosch-Nijmegen-Achterhoek?
Ja, dat wordt hier ook eens tijd.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:34 schreef Oom_Agent het volgende:
Regenbuitje in Nijmegen op het moment. Het stuifmeel wordt nu eindelijk eens van de ramen geregend.
Lijkt erop dat 't niet wil doorzettenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 23:06 schreef Bloody_Hell het volgende:
Hier en nu onweer. Hier is Elsloo, kortbij Maastricht. Zo te zien gaat het jouw kant op Roel.
En nu ook nog nietquote:Op zaterdag 13 mei 2006 02:58 schreef TommyGun het volgende:
En Eindhoven nog steeds niks, noppes, nada
Daar lijkt het idd wel op ja. Hoewel er op de grens van Belgie en Frankrijk al een fix buiencomplex ligt.quote:
Ja, er is meer wind dan vanochtend idd..quote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:06 schreef Klonk het volgende:
dat wou ik ook net melden, begint wat meer te waaien en de uitbundige zonneschijn is weg, laat maar komen die regen.
Een buienparty is nog wel mogelijkquote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:34 schreef Adelante het volgende:
lekker, daar gaat m'n buitenparty vanavond
budweer
quote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:38 schreef Klonk het volgende:
boven Belgie word het meer en meer, en ook boven de noordzee zit flink wat
wet t-shirt contest op m'n verjaardagquote:
inderdaadquote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:38 schreef Klonk het volgende:
boven Belgie word het meer en meer, en ook boven de noordzee zit flink wat
Hee, da's geen slecht idee. En gefeliciteerdquote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
wet t-shirt contest op m'n verjaardag
je bent een man dus het heeft geen nutquote:Op zaterdag 13 mei 2006 10:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
wet t-shirt contest op m'n verjaardag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |