voor de volk dat naar Alanya of Bodrum gaat is "cultuur" gelijk aan "snags naar de discooooooooo".quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:48 schreef Frollo het volgende:
Als mensen jou Alanya of Bodrum aanraden, dan heb je waarschijnlijk niet duidelijk genoeg gemaakt dat je cultuur wilt opsnuiven.
Qua cultuur is er maar één keuze en dat is Istanbul. Schitterende stad.
juist wel gedaan, daarom snap ik het ook niet helemaalquote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:48 schreef Frollo het volgende:
Als mensen jou Alanya of Bodrum aanraden, dan heb je waarschijnlijk niet duidelijk genoeg gemaakt dat je cultuur wilt opsnuiven.
Qua cultuur is er maar één keuze en dat is Istanbul. Schitterende stad.
Toen ik Bodrum was zaten er ook wat mensen bij me in het hotel die speciaal voor de cultuur gekomen waren. Die waren op z'n zachtst gezegd niet echt tevreden met hun vakantie.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat raar dat iedereen dan overtuigd is van het geweldige bodrum.
Ik weet niet wanneer jij in Side bent geweest, maar toen ik er vorig jaar meivakantie was werden er elk uur busladingen Nederlanders gedroptquote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:57 schreef Plots het volgende:
Er zijn alleen niet zo veel NL'ers, wat sommigen toch wel jammer vinden.
is het er nog heel heet in september?quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:31 schreef Ingridh007 het volgende:
Ben bang dat als je echt voor de cultuur gaat (denk eraan, het is moordend heet) dat je in de bekende vakantieplaatsen niets te zoeken hebt.
In Istanbul bedoel je, of in de badplaatsen?quote:
Aan dresscodes doen ze niet in Istanbul. Je moet niet vergeten dat het gewoon een moderne wereldstad is.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
en tja, dress code.. in het openbaar enzo![]()
je weet het niet. maar ik neem aan dat dat in turkije niet echt van toepassing is, behalve in de moskeeen?
Istanbul is behoorlijk westers en kleding is niet zo'n probleem. Niet in je bikini over straat, maarja dat is hier ook niet gebruikelijk.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
is het er nog heel heet in september?
en tja, dress code.. in het openbaar enzo![]()
je weet het niet. maar ik neem aan dat dat in turkije niet echt van toepassing is, behalve in de moskeeen?
tx dutchtrain
Ik was er inderdaad met mijn vriend, maar ik heb nergens last van gehad. Ik vond de mensen in Istanbul erg vriendelijk en behulpzaam, zoals toen mijn pinpas was opgevreten door een automaat... een toevallige passant heeft me toen geholpen (en nee, ik ben niet opgelicht toen). Nu val ik door mijn uiterlijk in "zulke landen" niet zo op, ben half NL half latina en heb donker haar. In Turkije heb ik me overal vrij en relaxed gevoeld. Enige minder leuke ervaring met een Turk was in Antalya, daar ben ik opgelicht door een tandenloos oud mannetje. Voor wel 5 euro ofzo.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:43 schreef Vogue het volgende:
In tegenstelling tot de meesten hier vond ik Istanbul dus geen leuke stad. Mooie moskeeën, leuke marktjes, dat wel, maar ik voelde me er niet vrij, er werd zelfs op klaarlichte aan me gezeten toen ik een lange broek en een jasje droeg en mijn haar had opgestoken. Ik voelde een soort van bedrukkende sfeer. Het eten is wel lekker en ze hebben hele mooie stoffen; ik heb er gordijnen laten maken. De kust ken ik niet, Istanbul is het enige wat ik ken van Turkije. Zelfs in Casablanca voelde ik me veiliger. Als je met een man gaat heb je waarschijnlijk minder last van bovenstaande
ah, als we beslissen erheen te gaan, zal ik er zeker 1 meenemen, best slimquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:23 schreef Levitation het volgende:
[. Tip: neem zelf een sjaal oid mee als hoofddoek, bij de Blauwe Moskee delen ze bij de ingang leen-hoofddoeken uit, maar ik was erg blij dat ik zelf iets bij me had. Ik deel niet graag m'n hoofddeksel met vreemden.![]()
Ik ben zonder gids naar de Blauwe Moskee geweest. Misschien is het beleid van de Moskee veranderd, 't is immers 4 jaar geleden dat ik er was.quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:02 schreef suuzepluus het volgende:
toen ik in de kerstvakantie in istanbul was hoefde we bij de blauwe moskee helemaal geen hoofddoekjes om... werden ook nieteens uitgedeeld.ligt misschien ook aan de gids die mee is ofzo......
maar istanbul is een geweldige stad!! erg leuk, veel te doen en te zien.
meer dan genoeg cultuur om op te snuiven
Graag gedaan. Ja hoor, wil wel even wat info posten als ik terug benquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:25 schreef 2cv het volgende:
Bedankt voor je info !
Zou je als je terug bent hier wat info willen posten ?
Ik zou het niet doen hoor dat Turkse geld. Wij hebben toevallig net vandaag de tickets binnen gekregen en daar staat ook bij dat je op veel plaatsen met euro's kunt betalen en op veel plaatsen kunt pinnen. je kunt beter niet op het vliegveld wisselen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:47 schreef 2cv het volgende:
Hotel Ayaz. Overigens denk ik ik dat ik voor de 1e dag wel even wat Turks geld vanuit Nederland mee neem, mits ik dat hier kan krijgen.
Overigens, welke gerechten zijn lekker om te proberen en welken niet ?
En hoe scherp wordt daar gekookt ? Ik hou n.l. niet van scherp eten.
Bekend en goed hotel, erg geliefd bij Nederlandersquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:47 schreef 2cv het volgende:
Hotel Ayaz. Overigens denk ik ik dat ik voor de 1e dag wel even wat Turks geld vanuit Nederland mee neem, mits ik dat hier kan krijgen.
Overigens, welke gerechten zijn lekker om te proberen en welken niet ?
En hoe scherp wordt daar gekookt ? Ik hou n.l. niet van scherp eten.
Lekker toch? Even lekker uitrusten in een luxe hotel. Efeze is op zich wel een aanrader, maar of je je daar een hele dag kan vermaken? Denk dat je aan een halve dag wel genoeg hebt. En dan een halve dag voor de koningsgraven denk ik. Op zich wel leuk om te zien. Weet niet wanneer je gaat maar om zoiets in juli of augustus te doen met die hoge temperaturen lijkt me niet echt een aanrader.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:39 schreef Puckzzz het volgende:
Tsja wij gaan voor het eerst in 7 jaar op vakantie en jawel even een heerlijk ordinaire all-inclusive naar Bodrum voor 8 dagen.
gewoon omdat we idd ff 8 dagen met onze kont in het zand willen zitten.
Maar we willen eigenlijk wel 1 of twee dagen de omgeving bekijken.
Ik lees hierboven iets over Efeze en koningsgraven? Is dat een aanradertje voor een dagje cultuursnuiven? Ik wil ook graag gewoon wat mooie foto's maken aangezien dat een hele grote hobby is.
Thnx! nee het komt al erg dichtbij, we gaan dinsdag 30 mei alquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:11 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Lekker toch? Even lekker uitrusten in een luxe hotel. Efeze is op zich wel een aanrader, maar of je je daar een hele dag kan vermaken? Denk dat je aan een halve dag wel genoeg hebt. En dan een halve dag voor de koningsgraven denk ik. Op zich wel leuk om te zien. Weet niet wanneer je gaat maar om zoiets in juli of augustus te doen met die hoge temperaturen lijkt me niet echt een aanrader.
Soms kun je het via het hotel regelen. Maar denk niet dat het in Hotel Ayaz het geval is. Veelal worden er door de hostess/reisleider excursies aangeboden. Deze zijn altijd een stuk duurder dan als je even het plaatsje/dorpje inloopt. Daar heb je namelijk ook veel aanbieders van excursies en daar ben je meestal goedkoper uit. Dit komt omdat de hostessen ook iets verdienen aan de verkoop van de excursies. Is een extra bijverdienste voor hun.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Thnx! nee het komt al erg dichtbij, we gaan dinsdag 30 mei al![]()
ik heb er zo'n ontzettende zin in en ben er zo hard aan toe
Die tripjes zou je die via het hotel kunnen regelen of werkt dat anders? (als in auto huren en zelf maar hopen dat je het vind)
Je haalt nu twee users door elkaarquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:21 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Soms kun je het via het hotel regelen. Maar denk niet dat het in Hotel Ayaz het geval is. Veelal worden er door de hostess/reisleider excursies aangeboden. Deze zijn altijd een stuk duurder dan als je even het plaatsje/dorpje inloopt. Daar heb je namelijk ook veel aanbieders van excursies en daar ben je meestal goedkoper uit. Dit komt omdat de hostessen ook iets verdienen aan de verkoop van de excursies. Is een extra bijverdienste voor hun.
Maar als je excursies via de hostess boekt heb je natuurlijk wel een grote kans dat je gewoon nederlandstalige begeleiding hebt tijdens de excursies. En bij de excursies die je bij locale kantoortjes boekt natuurlijk niet. Weet niet waar je geboekt hebt maar bij een aantal reisorganisaties staat er wel op de site aangegeven welke excursies ze aanbieden ter plaatse (bijv. Jiba)
Niet nodig, gewoon je Euro's uitgeven tot ze op zijn. De meeste prijzen staan ook in Euro's aangegeven. En daarna gewoon turks geld pinnen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:54 schreef 2cv het volgende:
Goede tip, van dat Efese (klinkt iig leuk).
Weet iemand ook waar ik het beste m'n geld kan wisselen ? Ik heb reeds begrepen dat het niet slim is om dat op het vliegveld te doen ...
Geld wisselen is eigenlijk helemaal niet handig. Bijna overal worden euro's geaccepteerd, je kunt euro's pinnen, en eigenlijk hebben turkse mensen liever euro's dan lira's, door de gunstige wisselkoersen (ofzo). Neem gewoon een boel briefgeld mee, dat hebben ze het liefst. Op markten en in winkels willen ze zelfs de prijs nog wel eens flink naar beneden doen als je zegt dat je met euro-briefjes wil betalen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:54 schreef 2cv het volgende:
Goede tip, van dat Efese (klinkt iig leuk).
Weet iemand ook waar ik het beste m'n geld kan wisselen ? Ik heb reeds begrepen dat het niet slim is om dat op het vliegveld te doen ...
dit zijn fijne berichten, wij gaan dinsdagquote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:33 schreef dutchdevil het volgende:
Net weer terug uit Bodrum (Turgutreis). Heerlijke week gehad. Niets anders dan 30 graden of warmer en een strak blauwe lucht. Week ervoor schijnt het nog een aantal dagen regent te hebben en vanochtend toen ik weg ging uit Bodrum was er redelijk wat bewolking. Eigenlijk niet veel anders gedaan dan aan het zwembad/strand liggen. We zijn wel een paar avondjes Turgutreis in geweest en 1 avond naar Bodrum. Even een bezoek gebracht aan de mc donalds, mc menu is daar 8,5 YTL dat is dus omgerekend ongeveer 4,95 euro. Ze hebben daar tenminste Ice Tea Peach, hebben ze dus gewoon niet in NL. Zelfs geen Ice Tea zonder prik.
Maar goed, verder zijn de prijzen daar volgens mij wel licht gestegen sinds 2 jaar geleden. Toen gingen we namelijk met de dolmus voor 1 of 1,5 miljoen lire (toen nog) per persoon en dit jaar was dat al weer 2,5 YTL. Kost je nog helemaal niets want dat is nog maar 1,5 euro per persoon voor een rit van 40 minuten). Kan je eigenlijk niet echt zeggen wat eten en drinken verder kost in Bodrum want buiten het hotel hebben we eigenlijk alleen maar flesjes drinken en chips etcetera gehaald en dat gewoon bij de MMigros. Prijzen op het vliegveld weer belachelijk hoog (14 euro voor een patat met burger en drinken). Maar dat wist ik van tevoren dus voordat ik wegging uit het hotel daar gewoon ontbeten en ervoor gezorgd dat we drinken bij ons hadden.
Excursies kunnen zoals gewoonlijk bij de hostess geboekt worden en autohuur was, in ons hotel tenminste (Aegean Dream in Turgutreis), gewoon in hotel te boeken. Kosten hiervoor waren vanaf 45 euro per dag. Transfer van vliegveld naar hotel was ca. 1 a 1,5 uur. Viel reuze mee want 2 jaar geleden deden we er 2,5 tot 3 uur over.
Fijne vakantie! Zou zo weer terug gaan als ik dat weer hier nu ziequote:Op zaterdag 27 mei 2006 08:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dit zijn fijne berichten, wij gaan dinsdag
In Turgutreis zelf is niet veel te doen. 't is gewoon een gezellig dorpje met een klein centrum met de gebruikelijke kleding winkeltjes en restaurantjes/eettentjes. Op zaterdag is er markt wat op zich wel leuk is om mee te zien. Voor de rest ben je gewoon op Bodrum aangewezen en dat ligt op ca 30/40 min rijden van Turgutreis af (en daar is er een grote markt op dinsdag, kleding markt en op vrijdag, groente en fruit markt).quote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:16 schreef 2cv het volgende:
Dutchdevil: bedankt voor je reisverslag !
Maarreh, wat is er in Turgutreis te doen ?
Enneh, nog wat mosterd na de maaltijd (sorry); volgens de ANWB is het bar slecht gesteld met de huurauto's in Turkijke. Die zouden nog maar 1 rit mogen maken: naar de sloop. Technische details zal ik achterwege laten, maar ik geef ze helemaal gelijk ! Daarbij kan er ook nog wat geld van je creditcard afgeschreven worden omdat je schade gemaakt zou hebben. Niet dat ze die bakken voor of na de verhuur controleren ofzo![]()
Toch zou ik graag daar eens in een 4x4 gaan crossen (liefst georganiseerd vanuit het hotel en dan ook echt door het terrein). Is dat mogelijk voor zover je weet ?
Dat van Turgutreis klopt. Wat betreft Bodrum: op dinsdag in Bodrum kledingmarkt, op vrijdag groente en fruit markt.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:28 schreef 2cv het volgende:
Even voor Mr. Warhoofd (ik dus):
- Op zaterdag is er in Turgutreis er een markt.
- Op dinsdag is er een grote markt in Bodrum
- Op vrijdag is er een kleding markt in Bodrum
- Er is ook een groente en fruit markt in Borum (wanneer?).
Weet jij toevallig ook de afstand Bodrum - Istanbul ? Of had ik dat al gevraagd ?
Verder natuurlijk bedankt voor de info
Nu niet meer denk ik. Gebeurde eerder inderdaad wel eens en dan vaak met vrouwen met blond haar. Tegenwoordig weten ze wel dat dat niet gewaardeerd wordt. Heb het zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt en kom sinds 2000 in Turkije.quote:Op maandag 29 mei 2006 09:27 schreef Puckzzz het volgende:
Even nog een vraagje...
ik heb veel verhalen gehoord van kennissen die naar Turkije zijn geweest en waar de vrouw van het stel erg veel lastig gevallen werd door de mannen aldaar. Ze werden soms letterlijk aan hun arm getrokken terwijl die man 20 kamelen bood ofzo. Op een nogal aggressieve manier dus. Is het echt zo erg gesteld daar?
*blond met ferme bosrtpartij meldt zich*quote:Op maandag 29 mei 2006 10:43 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Nu niet meer denk ik. Gebeurde eerder inderdaad wel eens en dan vaak met vrouwen met blond haar. Tegenwoordig weten ze wel dat dat niet gewaardeerd wordt. Heb het zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt en kom sinds 2000 in Turkije.
Ik zou het niet doen! Tenzij je kuiten van ijzer hebtquote:Op woensdag 7 juni 2006 09:04 schreef 2cv het volgende:
Nog een vraag: kan je in Turkije makkelijk fietsen huren ? En hoe moeilijk/makkelijk is het om daar te fietsen i.v.m. eventuele hellingen ?
Ik had 'm bij me maar niet nodig gehadquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:51 schreef 2cv het volgende:
Nog een vraag: is het nodig aankoopbewijzen van (dure) artikelen mee te nemen i.v.m. de douane?
Neem genoeg zonnebrand mee, je verbrand levend op zo'n boot.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:24 schreef gr8w8 het volgende:
Maandag naar Bodrum, week op een Blue Cruise en dan een week verlenging in een hotel.![]()
nee, het is er 's nachts lekker...wij hadden airco op de slaapkamer en hebben daar dankbaar gebruik van gemaaktquote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:51 schreef 2cv het volgende:
En daar 'moet' ik heen ?
Wauw ... (sprakeloos is).
Ohja, nog een vraag: is het daar 's nachts erg koud ? Dus vergelijkbaar met en woestijn ('s nachts vriezen, overdag een ei kunnen bakken op de motorkap van een auto) ?
1. Kusadasiquote:Op donderdag 6 juli 2006 20:30 schreef mrcool het volgende:
Als je het mij vraagt:
1 Bodrum
2 Alanya
3 Marmaris
Ben ook alleen in deze 3 plaatsen geweest.
Wat vond je beter aan Marmaris?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:31 schreef tralalala het volgende:
[..]
1. Kusadasi
2. Marmaris
3. Alanya![]()
en we gaan dit jaar weer terug naar Alanya
Veel gezelliger (maar dit is al 6 jaar geleden!)quote:
Idd...... ben in 2002 in Kalkan geweest, absolute aanrader als je de typische toeristensteden helemaal nix vindt.quote:Op zondag 28 mei 2006 20:34 schreef Roellio het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden naar Kalkan en Kas geweest. 2 prachtige Turkse dorpjes waar alle voorzieningen aanwezig zijn maar die nog niet verpest zijn door de enorme hoeveelheid westerse toeristen.
Ja is een erg grappig fenomeen..... vooral als je net die poort voorbij bent die naar de ondergrondse kerkers (creepy) leidt, en dan bij terugkomst ontdekt dat ze die poort ivm lunchpauze afgesloten hebben.....quote:Op donderdag 6 juli 2006 18:07 schreef 2cv het volgende:
Het kasteel van Bodrum: zorg ervoor dat je de openingstijden weet en dat je weet wanneer de lunchpauze is. Tijdens de lunchpauze is het kasteel wel open, maar alle kamers waar iets in tentoongesteld is zijn dan dicht. Daar kwamen wij achter toen we het kasteel uit wandelden en vonden dat er niet echt veel dingen open waren voor bezichtiging.
Dat mausoleum is nu een gat met een paar steentjes. Je gaat er heen om te kunnen zeggen dat je er geweest bent, niet omdat het nou zo mooi of interessant isquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja is een erg grappig fenomeen..... vooral als je net die poort voorbij bent die naar de ondergrondse kerkers (creepy) leidt, en dan bij terugkomst ontdekt dat ze die poort ivm lunchpauze afgesloten hebben.....
Mijn zoon was destijds 8 en iig heel blij dat ze de poort boven op muurhoogte afgesloten hadden, en niet die onderaan bij de daadwerkelijke ingang van de kerkers... Nu stonden we lekker in t zonnetje op de muur.
Verder valt het me op dat iedereen het bij Bodrum over markten en uitgaan enz. heeft maar Bodrum heeft behalve het museum in het kasteel (absolute aanrader) ook nog het Mausoleum van Koning Mausolus, 6 jaar geleden waren ze de stadspoort uit de tijd van Alexander de grote al aan het restaureren (is misschien al af?), verder is er ook nog een amfitheatre...
Bodrum is ook een prima startpunt voor dagtochten naar bijvoorbeeld Dalaman (Koningsgraven, modderbad, turtle beach, enz.)
Dat ligt er natuurlijk aan hè..... als je daadwerkelijk voor de cultuur/historie gaat dan zie je er wel meer in dan een paar gevallen steentjesquote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:05 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat mausoleum is nu een gat met een paar steentjes. Je gaat er heen om te kunnen zeggen dat je er geweest bent, niet omdat het nou zo mooi of interessant isHet amfitheather heb ik alleen op afstand gezien. Het wordt overigens nog steeds gebruikt. Er was 1 of andere volksdans daar, maar daar zijn we niet heen geweest. Als ik me niet vergis hebben we ook de stadspoort gezien die jij noemt, maar dat ding is zo nep als maar kan. Er zitten plakstrips op in plaats van dat het ding uit echte stenen is opgebouwd ! Ik heb er nog wel een foto van, die ga ik even opzoeken.
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:05 schreef illusions het volgende:
Kusadasi of Side hoef je helemaal niet aan te beginnen, want dat is meer een stel luxe resorts in the middle of nowhere.
tralalala zit nu in turkijequote:Op zondag 9 juli 2006 18:26 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik gok dat je er nog nooit geweest bent.
Nah, als je Side en Kusadasi een stell luxe resorts met verder niets kunt noemen, vraag ik me af of je misschien iets aan je ogen mankeertquote:
quote:Op zaterdag 1 november 2008 13:38 schreef yvonne het volgende:Er is zomaar een
Turkije
topic
Alweer geboekt,8 dagen Istanbul, 8 maart, zo kom ik de winter wel door
Ja en Nee. Voor de mensen daar: Ja. Voor mn goedkope drank op schipholquote:Op zondag 9 november 2008 00:28 schreef RoW_0 het volgende:
Zouden jullie willen dat Turkije in de Europese unie zit?
Idd mooie foto's
Benzine prijs ligt hoger(duurder) dan die van nederland, ja echt waar. maar hoeveel i donno.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:57 schreef Djaser het volgende:
Heeft iemand hier enig idee wat de benzine prijs momenteel in Turkije is?
En klopt het dat de metro in Istanbul maar 0,65 euro kost?
I
Ik had toch het idee dat de benzineprijs aardig overeen kwam met Nederland. Niet dat mn scooter zo veel verbruikte, of dat ik in Nederland ooit zelf bij de pomp gestaan heb, maar toch.quote:Op dinsdag 23 december 2008 13:46 schreef illusions het volgende:
De benzineprijs in Turkije is de hoogste ter wereld. Tel gerust 15 tot 20 cent op bij de literprijs zoals je die in Nederland betaalt. De enige Turken die goedkoop tanken wonen op de grens met Iran/Azerbeijan/Syrië.
Nou, dat valt toch vies tegen. Ik heb het directe verschil gemerkt in 2006 en 2007 toen de benzineprijzen hier in Nederland rond de 1.50 schommelden. Rond dat tijdstip waren ze in Turkije ongeveer 1.70 omgerekend, waarbij de prijzen in Istanbul en toeristische gebieden zoals de Egeïsche kust hoger liggen als meer in het binnenland.quote:Op dinsdag 23 december 2008 14:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik had toch het idee dat de benzineprijs aardig overeen kwam met Nederland. Niet dat mn scooter zo veel verbruikte, of dat ik in Nederland ooit zelf bij de pomp gestaan heb, maar toch.
het is een grote luchthaven dus ik neem aan dat er vast wel dingetjes in de buurt zijnquote:Op zaterdag 27 juni 2009 19:02 schreef Djaser het volgende:
Heeft iemand idee of er een mogelijk is om goedkoop bij het Atatürk vliegveld in Istanbul te overnachten bij een veertien uur durende overstap?
Wat een geweldige foto's Magnificent.. zijn ze allemaal van dezelfde flickr user? misschien kan je even een linkje naar zijn username geven voor meer van dit soort magnificent foto's..quote:Op zondag 9 november 2008 00:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een prachtige stad is het toch!
Je kunt hier ook honderden foto's vinden van Istanbul: www.worldturkey.comquote:Op zondag 28 juni 2009 12:44 schreef tammarra het volgende:
[..]
Wat een geweldige foto's Magnificent.. zijn ze allemaal van dezelfde flickr user? misschien kan je even een linkje naar zijn username geven voor meer van dit soort magnificent foto's..
Okay, je haalt me over.quote:Op zondag 9 november 2008 00:24 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat een prachtige stad is het toch!
Ik zou Capadocie en het noorden doen (zwarte zee gebied) kwa natuur is dat echt geweldig!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:57 schreef Yvonnetje het volgende:
Wij hebben het plan om eind oktober, begin november naar Turkije te gaan. 2 tot 3 weken, rondreizen, cultuur en natuur zien. Zelf denken we aan het zuiden en Capadocie, iemand ervaring daar buiten het zomerseizoen?
Copy that!quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:49 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ik zou Capadocie en het noorden doen (zwarte zee gebied) kwa natuur is dat echt geweldig!
Ziet er idd mooi uit! Nadeel is alleen dat het tegen die tijd in het noorden een stuk minder lekker weer is dan (kouder en best veel regen...)quote:Op zaterdag 11 juni 2011 18:49 schreef Mercan het volgende:
[..]
Ik zou Capadocie en het noorden doen (zwarte zee gebied) kwa natuur is dat echt geweldig!
Grappig, dat idee hebben wij ook. Wij zitten alleen aan de herfstvakantie vast en hebben dus zojuist een retourtje Istanbul gekocht van zaterdag t/m zondag.quote:Op vrijdag 10 juni 2011 10:57 schreef Yvonnetje het volgende:
Wij hebben het plan om eind oktober, begin november naar Turkije te gaan. 2 tot 3 weken, rondreizen, cultuur en natuur zien. Zelf denken we aan het zuiden en Capadocie, iemand ervaring daar buiten het zomerseizoen?
Ga je voor het Ibiza (jongeren uitgaansgevoel) gebeuren dan is het Alanya, Bodrum e.d.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:38 schreef Mirjam het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een vakantie naar Turkije, in september.
Dit zal de eerste keer zijn dat ik naar het buitenland op vakantie ga, heb er onwijs veel zin in, maar kom er niet helemaal uit.
Uiteraard vraag ik veel informatie, maar iedereen spreekt elkaar tegen
De eerste raadde me Alanya aan, wat door de 2e meteen werd afgefikt, ik zou naar Istanbul moeten gaan. Ook goed, klinkt leuk.
De 3e raadt dat weer af, en zweert bij Bodrum.
NU zoek ik geen all inclusive vakantie, of een 8 daagse met je kont op het strand vakantie, maar een leuk appartement/hotel in een leuke stad, waar veel te zien is, en te doen uiteraard. Cultuur opsnuiven enzo
Wie kan me wat verder helpen?
Tips, aanraders, alles is welkom!![]()
Eens. Ik ben vorig jaar 2x 1 week geweest en ik wil en moet gewoon terug.quote:Op dinsdag 24 september 2013 13:11 schreef Iwanius het volgende:
[..]
(Istanbul is een onmetelijke grote stad waar je aan 1 week niet genoeg hebt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |