abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70444508
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:24 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een prachtige stad is het toch!
Wat een geweldige foto's Magnificent.. zijn ze allemaal van dezelfde flickr user? misschien kan je even een linkje naar zijn username geven voor meer van dit soort magnificent foto's..
pi_71861512
quote:
Op zondag 28 juni 2009 12:44 schreef tammarra het volgende:

[..]

Wat een geweldige foto's Magnificent.. zijn ze allemaal van dezelfde flickr user? misschien kan je even een linkje naar zijn username geven voor meer van dit soort magnificent foto's..
Je kunt hier ook honderden foto's vinden van Istanbul: www.worldturkey.com
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:38:30 #128
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71861688
Istanbul: Kapali Carsi, Aya Sofia, Topkapi museum, Galata toren, rondvaart op de Bosporus, de muur.

Efes is een aanrader (mits het niet te warm is), Düden (met watervallen en krabben al om je heen), Pamukkale, het Van meer. Voor cultuur is er genoeg te doen in Turkije.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_73971958
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:24 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Wat een prachtige stad is het toch!
Okay, je haalt me over.
pi_73981074
Istanbul staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_78352175
weet iemand of Side een leuke vakantieplek is waar je ook leuke excursies kunt maken?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 17:49:50 #132
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_97255309
Hoewel dit een nogal oud topic is, schop ik het toch maar omhoog: we gaan met onze wereldreis over land door Turkije en ben op zoek naar advies over de route ... Ik neem aan dat er op Fok! wel mensen zijn die door het land zijn getrokken en niet alleen in de badplaatsen zijn geweest.

Onze planning is als volgt:
1-Border Bulgarije-Istanbul
2-Istanbul
3-Istanbul
4-Istanbul-Near Ankara??
5-Near Ankara-Boğazkale / Hattusa
6-Hattusa
7-Boğazkale-Ürgüp (Avanos, Paşabağ (Monks Valley)- “Pasabag“)
8-Ürgüp (Goreme)
9-Ürgüp (Derinkuyu-Kaymakli)
10-Derinkuyu-Before Urfa?? (Pozanti, Ihlara valley)
11-Before Urfa-Diyarbakir
12-Diyarbakir-Near Van??
13-Near Van- Orumiyeh

Ik vraag me af of dit haalbaar is? Zijn de afstanden tussen de plaatsen te doen in een dag en zien we de leuke dingen op de route (we kunnen jammergenoeg niet alles zien en we hebben niet veel meer dagen dan dit, we hebben er eventueel nog een paar extra).

Verder vroeg ik me af hoe het zit met " wildkamperen" in Turkije: is dit legaal en niet gevaarlijk?

Wie kan ons advies geven over deze route? Ook tips voor hotels (met parkeerplaats) zijn van harte welkom!).

Alvast bedankt!

[ Bericht 7% gewijzigd door Tinkerbel_ACC_ op 24-05-2011 18:09:00 ]
  dinsdag 24 mei 2011 @ 20:39:49 #133
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_97264367
Bogazkale O+
Het is wel handig erbij te vermelden of je eigen vervoer hebt en of het voorvoegsel "near" betekent dat je niet de desbetreffende stad wil bezoeken.

Ga vooral naar Alaca Höyük als je na Bogazkale tijd over hebt. Het is erg dichtbij, makkelijk te komen met eigen vervoer en maakt je dag iets completer want er afgezien van de ruïnes maar bar weinig te beleven in het moderne dorpje Bogazkale.

Je maakt wel een erg lange reis in korte tijd. Ik zou wat korter in Istanbul blijven, maar juist wel een bezoek aan Ankara brengen. Het archeologisch museum bezoeken is essentieel voor hoe je de kale ruïnes van Bogazkale meemaakt.
Als je tijd wilt besparen kun je proberen om Urfa en Diyarbakir (nare stad!) te vermijden en direct van Cappedocia naar Van doorreizen. Als je de route toch neemt zou ik proberen om een bezoek aan Nemrut Dagi op te nemen, maar dat gaat je extra dagen kosten.

Succes!
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:07:05 #134
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_97266109
Wij hebben idd eigen vervoer (zie mijn topic over onze overland reis), we reizen met een eigen landrover defender.

Near betekent dat ik niet weet of we in die stad slapen of erbuiten (hangt er dus vanaf of er iets te doen is, want we moeten dan met de auto de stad inrijden :) Ankara kunnen we dus gewoon in en zal ik dus opnemen!

Als er dus dingen zijn die niet interessant zijn kan ik die eruit halen en veranderen in iets anders!

Ik weet dat de tijd erg kort is idd ... Kan nog wel een dag of 3 extra in Turkije zijn, hoe zouden we die dan het beste kunnen verdelen?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 21:48:19 #135
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_97268669
Ik denk dat de meesten je een trip naar Nemrut Dagi bij Urfa aan zullen raden, maar daar ben ik zelf niet geweest. Urfa en Harran zijn zelf ook twee leuke plekken om gezien te hebben.
Mijn persoonlijke favoriet in de regio is Tur Abdin en dan met name Midyat met omringende kloosters. Mardin is daar de toeristentrekpleister, maar daar vind ik zelf geen drol aan. Als je Diyarbakir overslaat kun je via Urfa door het gebied reizen en via de weg over Hasenkayef en de Tigris (zeer de moeite waard) naar Van door reizen.

Wij waren trouwens erg tevreden over Baykal hotel in Bogazkale.:)
  dinsdag 24 mei 2011 @ 22:09:42 #136
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_97270150
Dank je voor al je advies! Ik ga morgen de route nog eens goed bekijken :)

Heeft dat hotel ook een eigen parkeerplaats (of kun je ergens parkeren met een hoge auto? We kunnen hier in NL niet in een parkeergarage ;) )?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 23:15:40 #137
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_97274783
Bogazkale is een boerendorp, ze zullen vast wel plekken hebben om hun eigen tracktors en trucks te parkeren. :P
  woensdag 25 mei 2011 @ 12:56:27 #138
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_97290289
Net terug van 12 daagjes Kusadasi. Heerlijke vakantie gehad. Lekker tot een uurtje of 1 aan het strand gehangen en daarna de hort op met de dolmus.
Twee keer naar Celcuk geweest, erg leuk maar zeer opdringerige koopmannen op de markt (maar die kan je gewoon negeren ook al zijn ze erg). Met de dolmus naar Ephesus (Efes) geweest. Inderdaad zoals hierboven al wordt gezegd erg mooi, het leuke daaraan vond ik dat niet alles is afgezet volgens een bepaalde route maar dat je ook gewoon ff een beetje rond kunt kijken in de ruines. Geen gladde slippers aandoen zoals ik, dan ga je op je plaat :')
1 keer naar Soke geweest maar die zijn nog niet zo gewend aan toeristen volgens mij en als je dan als blonde lange dame met tattoos op je armen daar rondloopt kan je net zo goed een grote papegaai op je hoofd zetten, heb je net zoveel bekijks :') En nergens een terrasje waar je ff een biertje kon drinken want alcohol oeioei....
Kusadase zelf is ook wel te doen, standaard toeristen gedoe met verkopers, maar alweer...ook die kan je negeren.
Al met al goede vakantie gehad al hebben we zo min mogelijk in het hotel (Adakule) gegeten, dat was lauw of koud en altijd hetzelfde. Pas de laatste dagen begonnen ze wat te grillen enzo waar je bij stond. Hotel was nog niet klaar voor het seizoen.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_97293804
Als je niet van plan bent om het archeologisch museum (Museum of Anatolian Civilizations) in Ankara te bezoeken, zoals Djaser voorstelt, zou ik niet echt veel tijd doorbrengen in deze stad, aangezien er niet erg veel te beleven valt. Ik zou die 3 dagen die je voor Istanbul hebt gepland juist wel benutten, wellicht er zelfs een dagje aan vastplakken, omdat er erg veel te zien en te doen is.

Diyarbakir zou ik ook overslaan, gezien het een nogal troosteloze stad is met weinig bekijks. Voor de rest kun je misschien overwegen om in plaats van de Centraal-Anatolische route te nemen te reizen via het groene Zwarte-Zeegebied met haar Pontisch Gebergte. Maar goed, dan rij je natuurlijk wel een heel stuk om en zo te zien hebben jullie daar volgens planning niet de tijd voor, dus wellicht is het iets voor een andere keer. :)

woensdag 25 mei 2011 @ 20:48:18 #140
83190 Tinkerbel_ACC_
Live curious!
pi_97311275
Dank voor alle suggesties! Ik heb de route aangepast (en wat dagen verlengd ;) ).

Het Pontisch Gebergte ligt deze keer idd uit de route, maar wie weet, we moeten Georgie en de andere landen daar ook nog een andere keer zien dus dan nemen we deze alsnog mee want het ziet er wel mooi uit!
  zondag 29 mei 2011 @ 16:26:08 #141
327585 Mallerd
Is misschien je vader.
pi_97459784
Morgen naar Konakli, in de buurt van Alanya *O*
Neen
  vrijdag 10 juni 2011 @ 10:57:58 #142
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_97973444
Wij hebben het plan om eind oktober, begin november naar Turkije te gaan. 2 tot 3 weken, rondreizen, cultuur en natuur zien. Zelf denken we aan het zuiden en Capadocie, iemand ervaring daar buiten het zomerseizoen?
Geluk is een richting, geen punt
  vrijdag 10 juni 2011 @ 14:48:43 #143
327585 Mallerd
Is misschien je vader.
pi_97982052
Wat is Alanya toch een prachtige veelzijdige stad :D
Neen
pi_98033551
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:57 schreef Yvonnetje het volgende:
Wij hebben het plan om eind oktober, begin november naar Turkije te gaan. 2 tot 3 weken, rondreizen, cultuur en natuur zien. Zelf denken we aan het zuiden en Capadocie, iemand ervaring daar buiten het zomerseizoen?
Ik zou Capadocie en het noorden doen (zwarte zee gebied) kwa natuur is dat echt geweldig!
Eskimo Joe
pi_98064865
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:49 schreef Mercan het volgende:

[..]

Ik zou Capadocie en het noorden doen (zwarte zee gebied) kwa natuur is dat echt geweldig!
Copy that!
  maandag 13 juni 2011 @ 09:51:39 #146
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_98102778
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 18:49 schreef Mercan het volgende:

[..]

Ziet er idd mooi uit! Nadeel is alleen dat het tegen die tijd in het noorden een stuk minder lekker weer is dan (kouder en best veel regen...)
Geluk is een richting, geen punt
pi_98338032
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 10:57 schreef Yvonnetje het volgende:
Grappig, dat idee hebben wij ook. Wij zitten alleen aan de herfstvakantie vast en hebben dus zojuist een retourtje Istanbul gekocht van zaterdag t/m zondag.

Vanuit Istanbul willen we dan direct de nachtbus naar Cappadocie nemen (maar dat is een gebied, welke stad ligt een beetje centraal?) en van daar uit een paar dagen hiken in het gebied waar 'thedunno' zijn foto's heeft gemaakt (waar is dat? :P )
We zouden iedere dag vanuit een stad een andere kant op kunnen gaan, maar een meerdaagse trektocht met een tentje is ook mogelijk. Wat raden jullie aan?

We gaan dan na een dag of 4 weer terug om nog wat van Istanbul te zien. We hebben weinig tijd jammer genoeg, maar we willen er wel alles uit halen dus we zullen moeten gaan plannen...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  Moderator donderdag 17 januari 2013 @ 19:02:06 #148
45833 crew  Fogel
pi_121689532
Wisten jullie dat er buiten de hekken van het all-inclusive hotel ook dingen te zien zijn (zelfs in/bij Side ;))?

Green Valley:

Vlakbij Green Valley:

Oud Side:

Auto huren en gaan!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_131494108
Ik ben eergisteren teruggekomen uit Istanbul O+
Eerder ben ik in Bodrum, Fethiye (Ölüdeniz) en Side geweest.

Istanbul is by far geweldig! Stedentrip gewonnen met m'n collega's :D
Zal morgen wat foto's plaatsen van Fethiye, Side en Istanbul.

Wat ik helaas niet op de foto heb, maar wel ABSOLUUT kan aanraden is om te eten bij restaurant Arabesque in Istanbul. Helemaal geweldig daar: typisch Turks, leuke evenementen door buikdanseressen (maar niet irritant aanwezig), en je hebt het meest prachtige panoramische uitzicht over de stad dat er is _O_ Het ligt namelijk op een heuvel en de stad ligt aan je voeten.

[ Bericht 13% gewijzigd door Neo-Mullen op 23-09-2013 21:47:56 ]
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_131510216
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2006 16:38 schreef Mirjam het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een vakantie naar Turkije, in september.
Dit zal de eerste keer zijn dat ik naar het buitenland op vakantie ga, heb er onwijs veel zin in, maar kom er niet helemaal uit.
Uiteraard vraag ik veel informatie, maar iedereen spreekt elkaar tegen
De eerste raadde me Alanya aan, wat door de 2e meteen werd afgefikt, ik zou naar Istanbul moeten gaan. Ook goed, klinkt leuk.
De 3e raadt dat weer af, en zweert bij Bodrum.
NU zoek ik geen all inclusive vakantie, of een 8 daagse met je kont op het strand vakantie, maar een leuk appartement/hotel in een leuke stad, waar veel te zien is, en te doen uiteraard. Cultuur opsnuiven enzo :+

Wie kan me wat verder helpen? :)
Tips, aanraders, alles is welkom! *O*
Ga je voor het Ibiza (jongeren uitgaansgevoel) gebeuren dan is het Alanya, Bodrum e.d.
Ga je voor stadsgevoel (clubs-sightseeing van cultuur e.d.) dan ga je naar Istanbul.

De keuze is aan jou.
(Istanbul is een onmetelijke grote stad waar je aan 1 week niet genoeg hebt)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2013 13:12:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')