voor de volk dat naar Alanya of Bodrum gaat is "cultuur" gelijk aan "snags naar de discooooooooo".quote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:48 schreef Frollo het volgende:
Als mensen jou Alanya of Bodrum aanraden, dan heb je waarschijnlijk niet duidelijk genoeg gemaakt dat je cultuur wilt opsnuiven.
Qua cultuur is er maar één keuze en dat is Istanbul. Schitterende stad.
juist wel gedaan, daarom snap ik het ook niet helemaalquote:Op dinsdag 2 mei 2006 16:48 schreef Frollo het volgende:
Als mensen jou Alanya of Bodrum aanraden, dan heb je waarschijnlijk niet duidelijk genoeg gemaakt dat je cultuur wilt opsnuiven.
Qua cultuur is er maar één keuze en dat is Istanbul. Schitterende stad.
Toen ik Bodrum was zaten er ook wat mensen bij me in het hotel die speciaal voor de cultuur gekomen waren. Die waren op z'n zachtst gezegd niet echt tevreden met hun vakantie.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat raar dat iedereen dan overtuigd is van het geweldige bodrum.
Ik weet niet wanneer jij in Side bent geweest, maar toen ik er vorig jaar meivakantie was werden er elk uur busladingen Nederlanders gedroptquote:Op dinsdag 2 mei 2006 23:57 schreef Plots het volgende:
Er zijn alleen niet zo veel NL'ers, wat sommigen toch wel jammer vinden.
is het er nog heel heet in september?quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:31 schreef Ingridh007 het volgende:
Ben bang dat als je echt voor de cultuur gaat (denk eraan, het is moordend heet) dat je in de bekende vakantieplaatsen niets te zoeken hebt.
In Istanbul bedoel je, of in de badplaatsen?quote:
Aan dresscodes doen ze niet in Istanbul. Je moet niet vergeten dat het gewoon een moderne wereldstad is.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
en tja, dress code.. in het openbaar enzo![]()
je weet het niet. maar ik neem aan dat dat in turkije niet echt van toepassing is, behalve in de moskeeen?
Istanbul is behoorlijk westers en kleding is niet zo'n probleem. Niet in je bikini over straat, maarja dat is hier ook niet gebruikelijk.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
is het er nog heel heet in september?
en tja, dress code.. in het openbaar enzo![]()
je weet het niet. maar ik neem aan dat dat in turkije niet echt van toepassing is, behalve in de moskeeen?
tx dutchtrain
Ik was er inderdaad met mijn vriend, maar ik heb nergens last van gehad. Ik vond de mensen in Istanbul erg vriendelijk en behulpzaam, zoals toen mijn pinpas was opgevreten door een automaat... een toevallige passant heeft me toen geholpen (en nee, ik ben niet opgelicht toen). Nu val ik door mijn uiterlijk in "zulke landen" niet zo op, ben half NL half latina en heb donker haar. In Turkije heb ik me overal vrij en relaxed gevoeld. Enige minder leuke ervaring met een Turk was in Antalya, daar ben ik opgelicht door een tandenloos oud mannetje. Voor wel 5 euro ofzo.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:43 schreef Vogue het volgende:
In tegenstelling tot de meesten hier vond ik Istanbul dus geen leuke stad. Mooie moskeeën, leuke marktjes, dat wel, maar ik voelde me er niet vrij, er werd zelfs op klaarlichte aan me gezeten toen ik een lange broek en een jasje droeg en mijn haar had opgestoken. Ik voelde een soort van bedrukkende sfeer. Het eten is wel lekker en ze hebben hele mooie stoffen; ik heb er gordijnen laten maken. De kust ken ik niet, Istanbul is het enige wat ik ken van Turkije. Zelfs in Casablanca voelde ik me veiliger. Als je met een man gaat heb je waarschijnlijk minder last van bovenstaande
ah, als we beslissen erheen te gaan, zal ik er zeker 1 meenemen, best slimquote:Op woensdag 3 mei 2006 12:23 schreef Levitation het volgende:
[. Tip: neem zelf een sjaal oid mee als hoofddoek, bij de Blauwe Moskee delen ze bij de ingang leen-hoofddoeken uit, maar ik was erg blij dat ik zelf iets bij me had. Ik deel niet graag m'n hoofddeksel met vreemden.![]()
Ik ben zonder gids naar de Blauwe Moskee geweest. Misschien is het beleid van de Moskee veranderd, 't is immers 4 jaar geleden dat ik er was.quote:Op woensdag 3 mei 2006 19:02 schreef suuzepluus het volgende:
toen ik in de kerstvakantie in istanbul was hoefde we bij de blauwe moskee helemaal geen hoofddoekjes om... werden ook nieteens uitgedeeld.ligt misschien ook aan de gids die mee is ofzo......
maar istanbul is een geweldige stad!! erg leuk, veel te doen en te zien.
meer dan genoeg cultuur om op te snuiven
Graag gedaan. Ja hoor, wil wel even wat info posten als ik terug benquote:Op woensdag 17 mei 2006 22:25 schreef 2cv het volgende:
Bedankt voor je info !
Zou je als je terug bent hier wat info willen posten ?
Ik zou het niet doen hoor dat Turkse geld. Wij hebben toevallig net vandaag de tickets binnen gekregen en daar staat ook bij dat je op veel plaatsen met euro's kunt betalen en op veel plaatsen kunt pinnen. je kunt beter niet op het vliegveld wisselen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:47 schreef 2cv het volgende:
Hotel Ayaz. Overigens denk ik ik dat ik voor de 1e dag wel even wat Turks geld vanuit Nederland mee neem, mits ik dat hier kan krijgen.
Overigens, welke gerechten zijn lekker om te proberen en welken niet ?
En hoe scherp wordt daar gekookt ? Ik hou n.l. niet van scherp eten.
Bekend en goed hotel, erg geliefd bij Nederlandersquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:47 schreef 2cv het volgende:
Hotel Ayaz. Overigens denk ik ik dat ik voor de 1e dag wel even wat Turks geld vanuit Nederland mee neem, mits ik dat hier kan krijgen.
Overigens, welke gerechten zijn lekker om te proberen en welken niet ?
En hoe scherp wordt daar gekookt ? Ik hou n.l. niet van scherp eten.
Lekker toch? Even lekker uitrusten in een luxe hotel. Efeze is op zich wel een aanrader, maar of je je daar een hele dag kan vermaken? Denk dat je aan een halve dag wel genoeg hebt. En dan een halve dag voor de koningsgraven denk ik. Op zich wel leuk om te zien. Weet niet wanneer je gaat maar om zoiets in juli of augustus te doen met die hoge temperaturen lijkt me niet echt een aanrader.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:39 schreef Puckzzz het volgende:
Tsja wij gaan voor het eerst in 7 jaar op vakantie en jawel even een heerlijk ordinaire all-inclusive naar Bodrum voor 8 dagen.
gewoon omdat we idd ff 8 dagen met onze kont in het zand willen zitten.
Maar we willen eigenlijk wel 1 of twee dagen de omgeving bekijken.
Ik lees hierboven iets over Efeze en koningsgraven? Is dat een aanradertje voor een dagje cultuursnuiven? Ik wil ook graag gewoon wat mooie foto's maken aangezien dat een hele grote hobby is.
Thnx! nee het komt al erg dichtbij, we gaan dinsdag 30 mei alquote:Op donderdag 18 mei 2006 23:11 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Lekker toch? Even lekker uitrusten in een luxe hotel. Efeze is op zich wel een aanrader, maar of je je daar een hele dag kan vermaken? Denk dat je aan een halve dag wel genoeg hebt. En dan een halve dag voor de koningsgraven denk ik. Op zich wel leuk om te zien. Weet niet wanneer je gaat maar om zoiets in juli of augustus te doen met die hoge temperaturen lijkt me niet echt een aanrader.
Soms kun je het via het hotel regelen. Maar denk niet dat het in Hotel Ayaz het geval is. Veelal worden er door de hostess/reisleider excursies aangeboden. Deze zijn altijd een stuk duurder dan als je even het plaatsje/dorpje inloopt. Daar heb je namelijk ook veel aanbieders van excursies en daar ben je meestal goedkoper uit. Dit komt omdat de hostessen ook iets verdienen aan de verkoop van de excursies. Is een extra bijverdienste voor hun.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:05 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Thnx! nee het komt al erg dichtbij, we gaan dinsdag 30 mei al![]()
ik heb er zo'n ontzettende zin in en ben er zo hard aan toe
Die tripjes zou je die via het hotel kunnen regelen of werkt dat anders? (als in auto huren en zelf maar hopen dat je het vind)
Je haalt nu twee users door elkaarquote:Op vrijdag 19 mei 2006 09:21 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Soms kun je het via het hotel regelen. Maar denk niet dat het in Hotel Ayaz het geval is. Veelal worden er door de hostess/reisleider excursies aangeboden. Deze zijn altijd een stuk duurder dan als je even het plaatsje/dorpje inloopt. Daar heb je namelijk ook veel aanbieders van excursies en daar ben je meestal goedkoper uit. Dit komt omdat de hostessen ook iets verdienen aan de verkoop van de excursies. Is een extra bijverdienste voor hun.
Maar als je excursies via de hostess boekt heb je natuurlijk wel een grote kans dat je gewoon nederlandstalige begeleiding hebt tijdens de excursies. En bij de excursies die je bij locale kantoortjes boekt natuurlijk niet. Weet niet waar je geboekt hebt maar bij een aantal reisorganisaties staat er wel op de site aangegeven welke excursies ze aanbieden ter plaatse (bijv. Jiba)
Niet nodig, gewoon je Euro's uitgeven tot ze op zijn. De meeste prijzen staan ook in Euro's aangegeven. En daarna gewoon turks geld pinnen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:54 schreef 2cv het volgende:
Goede tip, van dat Efese (klinkt iig leuk).
Weet iemand ook waar ik het beste m'n geld kan wisselen ? Ik heb reeds begrepen dat het niet slim is om dat op het vliegveld te doen ...
Geld wisselen is eigenlijk helemaal niet handig. Bijna overal worden euro's geaccepteerd, je kunt euro's pinnen, en eigenlijk hebben turkse mensen liever euro's dan lira's, door de gunstige wisselkoersen (ofzo). Neem gewoon een boel briefgeld mee, dat hebben ze het liefst. Op markten en in winkels willen ze zelfs de prijs nog wel eens flink naar beneden doen als je zegt dat je met euro-briefjes wil betalen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:54 schreef 2cv het volgende:
Goede tip, van dat Efese (klinkt iig leuk).
Weet iemand ook waar ik het beste m'n geld kan wisselen ? Ik heb reeds begrepen dat het niet slim is om dat op het vliegveld te doen ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |