Dat wordt elke keer gezegdquote:
en een gunstige poule.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:47 schreef BVO het volgende:
[..]
Dat wordt elke keer gezegd.
Maar goed, ik hoop dat ze het nu eindelijk eens waar gaan maken.
De spelers hebben ze er ook dit keer zeker weer voor.
Die kans acht ik ook zeer groot. Jammer dat dit land meestal teleurstelt op toernooienquote:Op maandag 1 mei 2006 16:11 schreef Trancelocator het volgende:
Spanje komt idd de poule wel door, maar daarna is het weer snel over denk ik.
Volgens mij heeft Raul inmiddels veel krediet ingeleverd. Hij is niet meer zo onaantastbaar als een paar jaar geleden. Villa zou een goeie zijn om in de spits te zetten, maar volgens mij zijn er betere aanvallers dan Villaquote:Op maandag 1 mei 2006 17:12 schreef jojomen4 het volgende:
Ik hoop ook Villa maar ben bang dat ze Raul niet op bank durven te zetten.
Hij heeft wat krediet ingeleverd maar als ik Aragones hoor praten dan komt het over alsof die hem toch nog als de grote leider ziet. En van wat ik in de kranten lees is dat precies hetzelfde.quote:Op maandag 1 mei 2006 19:35 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Raul inmiddels veel krediet ingeleverd. Hij is niet meer zo onaantastbaar als een paar jaar geleden. Villa zou een goeie zijn om in de spits te zetten, maar volgens mij zijn er betere aanvallers dan Villa
Nee hoor, nergens ter wereld op dit moment dus ook niet in Spanje.quote:Op maandag 1 mei 2006 19:35 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Villa zou een goeie zijn om in de spits te zetten, maar volgens mij zijn er betere aanvallers dan Villa
Aragones vind Ramos beter op de back positie.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:29 schreef WeebI het volgende:
Ik hoop op:
------------- Casillas----------------
---------Ramos----Puyol-----------
Salgado-------------------A. López / Del Horno
--------------X. Alonso-------------
----L García---Raúl----Reyes-----
----------F. Torres-Villa------------
Raúl is nog niet terug op de vorm die hij had van voor zijn blessure in november, maar voor Spanje is hij altijd belangrijk. Niet meer als spits, wel als aangever.
En ik weet niet hoe Xavi gaat spelen na zijn blessure, heeft nog maar enkele minuutjes gespeeld natuurlijk.
Ik denk dat XA een sterke tacklende middenvelder naast zich nodig heeft om meer tijd te hebben om z'n briljante passeste geven. Raul of een van de twee aanvaller in wissellen voor een dergelijke speler kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:29 schreef WeebI het volgende:
------------- Casillas----------------
---------Ramos----Puyol-----------
Salgado-------------------A. López / Del Horno
--------------X. Alonso-------------
----L García---Raúl----Reyes-----
----------F. Torres-Villa------------
Klopt, ik denk dat Xavi naast Xabi moet staan op het middenveld, en anders Baraja. Ik weet alleen niet wie ik dan in moet wisselenquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:53 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik denk dat XA een sterke tacklende middenvelder naast zich nodig heeft om meer tijd te hebben om z'n briljante passeste geven. Raul of een van de twee aanvaller in wissellen voor een dergelijke speler kan geen kwaad.
Alledrie + Luis Garcia & Reyes is gekkenwerk. Zonder verdedigende middenvelder wordt het niets en zou ook zonde zijn voor wat XA kan.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:46 schreef WeebI het volgende:
[..]
Klopt, ik denk dat Xavi naast Xabi moet staan op het middenveld, en anders Baraja. Ik weet alleen niet wie ik dan in moet wisselen
Torres en Villa moeten gewoon beide spelen en Raúl mag niet weg, da's heiligschennis
Heb je de kwalificatiereeks van Spanje gevolgd? Torres maakte daar vrijwel alle goals op zijn eentje.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:53 schreef Canisfire het volgende:
Toch altijd vreemd hoe Torres altijd niet goed speelt bij het spaanse elftal.
Terwijl hij al jaren de beste spits van spanje is.
Moro op de tribune. Wanneeer iemand geblesseerd is misschien op de bank.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 13:54 schreef WeebI het volgende:
Moro zit ook nog op de bank he waarschijnlijk (de vraag is alleen of je daar nu op zit te wachten)
Maar je hebt wel gelijk, en Aragonés kennende zal hij kiezen tussen Torres en Villa, en dan Raúl daar achter als schaduwspits. Dan komt er een speler naast XA op het middenveld, en dat zal waarschijnlijk Xavi zijn. Mocht hij te geblesseerd/uit vorm zijn dan wordt het Baraja of Albelda denk ik zo.
Reyes z'n seizoen is ook niet veel beter. Misschien dat Mark " Speedy" Gonzalez meekan - die heeft volgens mij nu een Spaans paspoort. Enige kink in de kabel kan wellicht zijn dat-ie al voor het reguliere Chileens elftal gespeeld heeft. Maar die heeft zeker in de tweede helft van het seizoen goed gedraaid...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:17 schreef WeebI het volgende:
Ja ik zat ook te twijfelen tussen Reyes en Joaquin. Normaal zou ik Joaquin boven Reyes verkiezen maar omdat Betis zo'n poepseizoen draait wordt Joaquin daarin meegezogen als het ware, en gaat ie ook slechter spelen.
Dat wordt dus OF Villa OF Torres op de bank. Ik denk dat het Villa op de bank wordt...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:17 schreef WeebI het volgende:
En voor Spanje zelf zou het inderdaad beter zijn om Raúl op de bank te zetten waarschijnlijk, maar Aragonés zal daar niet zo snel voor kiezen, aangezien:
1) Raúl een publiekslieveling is.
2) Raúl de aanvoerder is.
3) Spanje vaker met een spits+schaduwspits speelt dan met twee spitsen.
4) Aragonés Raúl ook lief vindt.
Euh, Luis García doet het ook uitstekend bij Liverpool hoor. Ik vind Reyes juist matig spelen de laatste tijd, maar nog altijd beter dan Joaquin, die moet echt naar een topclub heen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 09:45 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
De flanken wordt inderdaad wat lastiger, de enige die het een beetje goed doet is Reyes volgens mij.
LG speelt vaak centraal ja, maar ook vaak als rechtshalf.quote:Op woensdag 3 mei 2006 12:10 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Okee, maar da's niet een échte flankspeler toch? Meer als vervanger van Raúl, achter Villa of Torres. Maar gezien de vorm van Reyes, Joaquín en Vicente is het misschien wel de beste optie ja.
Vorige keer hoorde Spanje bij de laatste 4.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:09 schreef ErikT het volgende:
Altijd een mooi team, dit keer sterker dan 4 jaar terug denk ik. Wie weet maken ze het dit keer waar, maar het zal wel weer ophouden bij de laatste 16 of laatste 8.
True, maar ze stonden er niet. Wéér niet.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:11 schreef WeebI het volgende:
[..]
Vorige keer hoorde Spanje bij de laatste 4.
Twee glaszuivere goals tegen Korea afgekeurd, anders was Spanje gewoon door naar de halve finales (en winnen van Duitsland was ook best goed mogelijk).
Wat moet je nog meer doen dan? Twee keer scoren en geen doelpunt krijgen, wat verwacht je dan nog meer?quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:16 schreef ErikT het volgende:
[..]
True, maar ze stonden er niet. Wéér niet.
Gaat ook wel gebeuren denk ik. Moet wel. Oke Torres en Raul, maar ik zie in Villa toch echt een van de beste spitsen van dit moment.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:17 schreef dndiek het volgende:
Villa in de spits svp
Je moet winnen. Ja ik heb ook gebaald die middag, kut Korea. Maar je moet dus winnen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:17 schreef WeebI het volgende:
[..]
Wat moet je nog meer doen dan? Twee keer scoren en geen doelpunt krijgen, wat verwacht je dan nog meer?
Ja dat gaat nogal lastig als je de goals niet krijgt hequote:Op donderdag 4 mei 2006 13:18 schreef ErikT het volgende:
[..]
Je moet winnen. Ja ik heb ook gebaald die middag, kut Korea. Maar je moet dus winnen.
Dat was verschrikkelijk! Die dramatische Ghandour.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:25 schreef WeebI het volgende:
[..]
Ja dat gaat nogal lastig als je de goals niet krijgt he
Als Aragones hem netjes op de bank zet is het schandalig. Spanje moet profiteren van deze jongen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:18 schreef BVO het volgende:
[..]
Gaat ook wel gebeuren denk ik. Moet wel. Oke Torres en Raul, maar ik zie in Villa toch echt een van de beste spitsen van dit moment.
Dat ze op dat WK speelde heeft een wrok van mij tegen Spanje op geleverd die nu pas na 20 jaar minder geworden is ...quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:14 schreef Perico het volgende:
Ik stuitte toevallig op deze elftalfoto van het WK 1986 in Mexico, voor de wedstrijd tegen Algerije.
Da's nog es een andere opstelling
[afbeelding]
Waarom zeven wisselspelers? Ik dacht dat tijdens een WK alle 23 spelers op het wedstrijdformulier mochten staan? Of is dat dit WK anders?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:31 schreef cultheld het volgende:
Jammer dat Gavilán en Cani niet mee gaan. Dat zijn toch twee héle grote talenten. En is Luque geblesseerd of zo?
Ik zou zo spelen:
--------------------------Casillas-----------------------------
Puyol----------Marchena-----Ramos---------Del Horno--
--------------------------Fabregas---------------------------
------------------Xavi------------Baraja----------------------
Joaquin----------------Villa--------------------Reyes-------
wissels: Cañizares, García, Torres, Capdevila, Iniesta, Salgado, Xabi Alonso
Waar op de plek van Joaquin ook een Garcia mag spelen wat mij betreft.
Ok, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:33 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Waarom zeven wisselspelers? Ik dacht dat tijdens een WK alle 23 spelers op het wedstrijdformulier mochten staan? Of is dat dit WK anders?
Iedereen die niet in de basis staat zit op de bankquote:
Dat snap ik, maar dat ze ook allemaal inzetbaar zijn wist ik niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 18:53 schreef WeebI het volgende:
[..]
Iedereen die niet in de basis staat zit op de bank
Behalve Vicente (geblesseerd) vind ik Luque (geblesseerd?) en Etxeberria(te oud?) ook 2 spelers die niet hadden misstaan in de Spaanse selectie. Geen idee waarom die zijn afgevallen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:31 schreef -Vaduz- het volgende:
Prachtige selectie, geen Vicente dus. Senna als genaturaliseerde Braziliaan ook mee.
Klopt, ik lees het nu ook.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:32 schreef Bos81 het volgende:
Ik tel 27 man, er zullen er dus nog 4 afvallen
Baraja kampt de laatste maanden weliswaar met een terugval, maar intrinsiek is hij vele malen beter dan Xabi. Samen met Albelda moet Baraja het hart van het Spaanse middenrif vormen. Wanneer dit duo de vorm van 03/04 kan benaderen, staat de wereldkampioen al vast. Remember EURO 2004: Xabi was dramatisch tegen Portugal, toen hij Baraja mocht vervangen. Pas toen El Pipo mocht invallen van die bejaarde voormalige campingteamleider hervond Spanje het rime, te laat. Sowieso presteert Baraja altijd top tijdens cruciale ontmoetingen, in tegenstelling tot Xabi. Volgens mij ben jij een Liverpool-supporter die alles door een gekleurde bril ziet.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:50 schreef DAMH het volgende:
Alonso moet spelen die gast is zo verschrikkelijk goed,, echt niet normaal hoevaak ie maar 2x de bal raakt,, dus 1000x liever alonso dan zo'n lapzwans als baraja die te traag is
Volgens mij is Luque al hel lang geblesseerd bij Newcastle.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Behalve Vicente (geblesseerd) vind ik Luque (geblesseerd?) en Etxeberria(te oud?) ook 2 spelers die niet hadden misstaan in de Spaanse selectie. Geen idee waarom die zijn afgevallen.
DAMH is geen echte LFC supporter hoor. Ik ben wel een LFC supporter en kam zeggen dat-ie binnen LFC een van de blangrijkste spelers is. Hoe-ie in het Spaanse elftal speelt durf ik niets over te beweren.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:36 schreef Baraja het volgende:
[..]
Baraja kampt de laatste maanden weliswaar met een terugval, maar intrinsiek is hij vele malen beter dan Xabi. Samen met Albelda moet Baraja het hart van het Spaanse middenrif vormen. Wanneer dit duo de vorm van 03/04 kan benaderen, staat de wereldkampioen al vast. Remember EURO 2004: Xabi was dramatisch tegen Portugal, toen hij Baraja mocht vervangen. Pas toen El Pipo mocht invallen van die bejaarde voormalige campingteamleider hervond Spanje het rime, te laat. Sowieso presteert Baraja altijd top tijdens cruciale ontmoetingen, in tegenstelling tot Xabi. Volgens mij ben jij een Liverpool-supporter die alles door een gekleurde bril ziet.
En die 14 doorgaans gedeeltelijke potjes met 1 goal bij de Magpies spreken niet in zijn voordeel ten opzichte van de concurrentie. Overigens is die blessure over, onlangs speelde hij nog mee.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:33 schreef Doc het volgende:
[..]
Volgens mij is Luque al hel lang geblesseerd bij Newcastle.
Ook al moeten ze tegen Tunesïe en de Saoedi's in die eerste ronde?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:02 schreef Camplo het volgende:
Spanje is toch home na de 1e ronde. Zoveel goede voetballers, zo'n sterke competitie, en zo'n zwak landenteam
Baraja en Albelda zijn ook gewend aan 4-5-1, dus die zijn geschikter om in de rug van Valerón te spelen. En die is er niet dus.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:01 schreef -Vaduz- het volgende:
Luque is fit maar maakt maar weinig minuten, beetje uit de picture daar. Verder viel mij het duo Baraja-Albelda op het EK flink tegen, ik zou voor Xabi gaan en het duo uit elkaar halen.
Ik ben idd geen super liverpool supporter, maar Alonso speelt me zoveel intelligentie 2 keer aanraken (enig besef hoe moeilijk het is om alsmaar te weten waar de vrije man staat voordat je de bal krijgt??) daarmee vergeleken is baraja echt te traag voor woorden en niet creatief genoeg,, helemaal als ie ook nog een albelda naast zich heeft staan,, op het EK was ik ook niet onder de indruk van die 2.. wat een middeveld zou je hebben als je Xabi, Xavi en valeron (helaas out) op het middeveld ozou hebben, one touch en creatief voetbal zoals het hoort te zijn..quote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:36 schreef Baraja het volgende:
[..]
Baraja kampt de laatste maanden weliswaar met een terugval, maar intrinsiek is hij vele malen beter dan Xabi. Samen met Albelda moet Baraja het hart van het Spaanse middenrif vormen. Wanneer dit duo de vorm van 03/04 kan benaderen, staat de wereldkampioen al vast. Remember EURO 2004: Xabi was dramatisch tegen Portugal, toen hij Baraja mocht vervangen. Pas toen El Pipo mocht invallen van die bejaarde voormalige campingteamleider hervond Spanje het rime, te laat. Sowieso presteert Baraja altijd top tijdens cruciale ontmoetingen, in tegenstelling tot Xabi. Volgens mij ben jij een Liverpool-supporter die alles door een gekleurde bril ziet.
Ik vind Reyes niet overschat. Klasse-speler die mee moet naar het WK. Hele kleine kans dat Vicente nog mee mag. Hij zit niet bij de 27quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:51 schreef the_legend_killer het volgende:
Op zich een leuk team, maar op grote toernooien laten ze het meestal afweten.
Als spitsenduo zou ik Villa en TOrres gebruiken.
Dat is veel doelgerichter.
Reyes zou ik zelf uit de selctie laten, want die is zwaar overschat.
Ik hoop nog dat Vicente mee mag !
Laten we hopen op een verrassing. Hopen op Luis Aragones die er een team van kan makenquote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:48 schreef MeneerTim het volgende:
Wow, wat een selectie. Maar dat zijn we van Spanje gewend. Als alles normaal verloopt vallen ze gewoon weer tegen.
Ah je bedoelt Benitez en Liverpool.quote:Op zondag 7 mei 2006 10:49 schreef Doc het volgende:
Zwakste punt van de selectie is imho de trainer. Met Rafa kan Spanje wereldkampioen worden - maar komende jaren moet bij nog bij LFC blijven
Het Spanje topic #1 : ¡Viva España!quote:Op zondag 7 mei 2006 12:29 schreef jojomen4 het volgende:
Eerste rel is al geboren in Spanje. Pernia gaat ook niet mee. De meeste scorende linksback dit seizoen van de wereld met 10 goals (waarvan 5 directe vrije trappen). Kritiek wordt geuit omdat een Capdevilla wel geselecteerd is. Pernia heeft enkele weken geleden overigens pas z'n Spaanse paspoort gekregen.
Had dat niet gelezen, zat 2 dagen zonder Internet. En jij zegt er niet bij dat het een relletje isquote:
Zie je dat je het snaptquote:
Eens, altijd al een rare keus gevonden. Heeft zeker een contract t/m het EK van 2008?quote:Op zondag 7 mei 2006 10:49 schreef Doc het volgende:
Zwakste punt van de selectie is imho de trainer. Met Rafa kan Spanje wereldkampioen worden - maar komende jaren moet bij nog bij LFC blijven
Het duurde inderdaad wat lang voor ie weer in zijn ritme kwam. Hij is al jaren niet meer de spits die hij was, maar hij speelt dan ook nooit meer in de spits. Als schaduwspits is hij nog altijd dodelijker dan menigeen.quote:Op maandag 8 mei 2006 10:52 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
[..]
Lijkt er trouwens op dat Raúl wat beter z'n draai begint te vinden, hoop voor hem en voor Spanje dat hij die stijgende lijn voortzet.
Dat ze maar eens vooruit te branden zijn dan en niet als vaatdoeken iedere counterploeg laten langsglippen, zoals meestal het geval isquote:Op maandag 8 mei 2006 11:28 schreef dvdfreak het volgende:
Megabedrag voor Spaanse internationals bij winnen WK
MADRID Zaterdag 6 Mei 2006 09:19 uur
De voetballers van het Spaanse nationale team worden ruimschoots beloond als zij de WK-titel winnen. Maar liefst 525 duizend euro mogen de spelers per man in hun zak steken. Nooit eerder was de premie zo hoog.
Ze kunnen ook wel een soort 4-5-1 spelen met Raul vlak achter de diepste spits. Daarachter twee controlerende middenvelders en nog twee creatieve vleugelspelers.quote:Op maandag 15 mei 2006 14:47 schreef Smeich het volgende:
Ja, zo geldt tzelfde voor Luis Garcia. Ik ben blij dat Iniesta erbij zit! Maar Marchena? hhmmm... porque no Albiol?
Wordt 4-3-3 deze kampioenschappen. Wat een moeilijke keuze voor op het middenveld! Dag basisplaats RaulTORRES!!!!!!!!!!!
![]()
Dat denk ik ook ja, want verder zit het wel snor...sterk middenveld vooral. Hopen dat Villa z'n niveau behoudt en Raúl ,Torres, Joaquín & co. beter gaan worden.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:26 schreef -Vaduz- het volgende:
het zal aankomen op de vorm van de aanvallers.
quote:Op maandag 15 mei 2006 15:15 schreef jojomen4 het volgende:
Iniesta verdient het omdat ie 5 wedstrijd goed speelt? De rest van het seizoen zit ie op de bank die prutser!
CL gegevens heb ik niet en van de beker ook niet. Er waren 10 spelers die meer minuten maakten en 5 spelers die bijna het zelfde aantal minuten maakten. En dan moet je rekening houden met het feit dat Rijkaard op sommige posities bijna om de wedstrijd wisselt (Sylvinho+Gio en Belletti+ Oleguer) en dat er enkele spelers zijn geweest met grote blessures.quote:Op maandag 15 mei 2006 16:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Meer dan voldoende om in het Spaanse elftal mee te doen, zeker omdat hij wel in vorm was.
Hoe vaak was hij in de CL en in de beker basisspeler en hoeveel spelers maakten meer minuten?
Denk dat Marcos Senna meer meegaat omdat Aragonés niet om hem heen kon... Hij heeft hem gevraagd Spanjaard te worden.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:26 schreef -Vaduz- het volgende:
Senna bekroond z'n goede seizoen, mooi zo. Sterke selectie hoe dan ook, het zal aankomen op de vorm van de aanvallers.
Wat maakt dat nou uit? Dan mogen veel landen van jou niet winnen.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:04 schreef cultheld het volgende:
Senna is een nepperd. Als hij ook maar 1 speelminuut maakt, hoop ik niet dat Spanje wint. Pure competitievervalsing. Net als Portugal trouwens met die Deco.
Pure oplichterij. Voor hen die het niet lijken te zien: Ik hoop nog een keer dat Qatar met miljoenen gaat strooien en allemaal supertalenten uit allerlei vreemde landen aan zich weet te binden. Dan wint Qatar het WK en zeggen we allemaal dat het volk van Qatar feest mag vieren omdat die Franse nummer 10 van Qatar in de blessuretijd de 2-1 in de finale maakte tegen China, waarbij opgemerkt moet worden dat de Duits-Chinese doelman Olivier "Xiao" Münstermann een zware blunder maakte.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou uit? Dan mogen veel landen van jou niet winnen.
Mee eens. Zonder Senna, had Baraja in de selectie gezeten.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:04 schreef cultheld het volgende:
Senna is een nepperd. Als hij ook maar 1 speelminuut maakt, hoop ik niet dat Spanje wint. Pure competitievervalsing. Net als Portugal trouwens met die Deco.
Bij de grote landen telde ik er al 32quote:Op maandag 15 mei 2006 21:36 schreef Baraja het volgende:
[..]
Mee eens. Zonder Senna, had Baraja in de selectie gezeten.![]()
![]()
Qua doelpunten bij lange na niet, 24 voor Villa (met nog 1 wedstrijd te gaan) tegen 13 voor Torres. Die lijkt wel een beetje gestagneerd in z'n ontwikkeling, terwijl Villa nog steeds doorgroeid.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:59 schreef WeebI het volgende:
Torres kan ook vervangen worden door Villa, dat is Aragonés zijn keuze. Wat mij betreft zijn ze even goed.
Vergeet niet dat Torres bij een minder team speelt dan Villa. Villa krijgt bij Valencia alle ballen op een presenteerblaadje, terwijl het bij Atleti allemaal niet echt loopt.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:30 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
[..]
Qua doelpunten bij lange na niet, 24 voor Villa (met nog 1 wedstrijd te gaan) tegen 13 voor Torres. Die lijkt wel een beetje gestagneerd in z'n ontwikkeling, terwijl Villa nog steeds doorgroeid.
Was het maar waar, dat presenteerblaadje. Villa krijgt heel weinig bruikbare ballen. In een goed draaiend team (Valencia speelt heel zwak dit seizoen), had Villa de grens van 30 goals met gemak gepasseerd.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 11:53 schreef WeebI het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Torres bij een minder team speelt dan Villa. Villa krijgt bij Valencia alle ballen op een presenteerblaadje, terwijl het bij Atleti allemaal niet echt loopt.
Dat Makaay niet mee is klopt ook niet helemaalquote:Op woensdag 17 mei 2006 09:08 schreef ErikT het volgende:
Baraja en Morientes niet mee. Morientes is nog wel te rechtvaaridgen (gevalletje Makaay), maar Baraja...onbegrijpelijk.
Hoezo niet? Omdat ie er woont?quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:35 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Dat Makaay niet mee is klopt ook niet helemaal![]()
Nee omdat hij het zeker vorige jaar bij een grote club als Bayern het gewoon goed doet.quote:
Dat is een heel ander verhaal. Marcos Senna had bij Brazilië toch nooit gespeeld en of hij Spanje echt sterker maakt is ook maar de vraag. Hij speelt en woont daar al wat jaren en krijgt een Spaanse pas. Nou, moet kunnen.quote:Op maandag 15 mei 2006 20:28 schreef cultheld het volgende:
[..]
Pure oplichterij. Voor hen die het niet lijken te zien: Ik hoop nog een keer dat Qatar met miljoenen gaat strooien en allemaal supertalenten uit allerlei vreemde landen aan zich weet te binden. Dan wint Qatar het WK en zeggen we allemaal dat het volk van Qatar feest mag vieren omdat die Franse nummer 10 van Qatar in de blessuretijd de 2-1 in de finale maakte tegen China, waarbij opgemerkt moet worden dat de Duits-Chinese doelman Olivier "Xiao" Münstermann een zware blunder maakte.
Vergeet niet dat hij de penals nooit mist (alleen tegen Racing, maar toen sloeg hij ongelooflijk toe vanuit de rebound) én dat hij ze zelf uitlokt/versiert. En 19 goals in een zwak draaiend team met nauwelijks aanvoer is ook een wereldprestatie.quote:Op woensdag 17 mei 2006 10:30 schreef jojomen4 het volgende:
Villa maakte overigens veel penalties he. Als je er 6 minder rekent komt ie uit op 19. Ook knap maar niet speciaal.
Hij blijft een Braziliaan.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:09 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat is een heel ander verhaal. Marcos Senna had bij Brazilië toch nooit gespeeld en of hij Spanje echt sterker maakt is ook maar de vraag. Hij speelt en woont daar al wat jaren en krijgt een Spaanse pas. Nou, moet kunnen.
Raúl zal sowieso wel spelen, maar niet in de spits.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik hoop dat ze ver komen !
Leuk team zo al moeten ze wel met Villa en Torres in de spits spelen en niet met Raul.
Goed team. Jammer voor Raúl, maar ik zie ook geen plaats voor hem in de basis. Misschien in plaats van Luis García. En dan met 2 spitsen en Raúl er net achter.quote:Op woensdag 24 mei 2006 09:41 schreef Tommie_Hillfigo het volgende:
Salgado is tijdens de training van gister geblesseerd geraakt, vandaag moet een scan duidelijk maken of het om een spierverrekking (5 a 6 dagen) of echt een spierscheuring (2 weken) gaat. Vlak voor het EK 2004 raakte hij ook al geblesseerd en in 2002 was hij helemaal niet mee. Lijkt wel of het hem niet gegund is.
Tijdens de training is er met een mogelijk basiselftal geoefend:
Casillas
Ramos Puyol Pablo Del Horno
Cesc Alonso Xavi
Luis García Torres Villa
Geen Raúl dus...
Daar hoort ie ook, als aanvallende middenvelder.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:48 schreef Smeich het volgende:
Ja, Villa hoort daar niet!!
Grote discussie gaande nu in Spanje... Aragones had Raul nl op het middenveld gepositioneerd..![]()
![]()
VIVA LA FURIA ROJA
Sorry hoor, maar ondanks zijn status is Raul niet top meer.. hij haalt t niveau niet van een Villa, Torres of Garcia. En op het middenveld Iniesta, Xavi en/of Cesc opofferen? Ik dacht het niet...quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:16 schreef WeebI het volgende:
[..]
Daar hoort ie ook, als aanvallende middenvelder.
Hij is als spits niet zo goed meer als Torres en Villa nu zijn, en als aanvallende middenvelder komt kwam hij het beste tot zijn recht.
Waar is Cesc?quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:39 schreef WeebI het volgende:
-------Xavi-Xabi---------
García--Raúl--Reyes
--------Torres/Villa------
zo zou ik het graag zien
Op de bank, hoewel hij inderdaad eventueel voor Raúl in de basis zou moeten staan.quote:
Ok.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:44 schreef WeebI het volgende:
[..]
Op de bank, hoewel hij inderdaad eventueel voor Raúl in de basis zou moeten staan.
Zolang Iniesta maar niet speelt, dat is de meest overgewaardeerde speler uit de hele selectie.
Staat vandaag in de Marca, vond het ook al vreemd. Hij heeft de selectie in tweetallen verdeeld, Xavi vormde er een met Raúl...dan zou hij inderdaad dus links vanaf het middenveld komen.quote:
Geen afkeer, eerder voorzichtigheid.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:51 schreef zjroentje het volgende:
Vanwaar jouw afkeer tegen Iniesta WeebI?
pff ga weg man, onzinquote:Op woensdag 24 mei 2006 12:40 schreef Smeich het volgende:
Baraja had mee gemoeten inderdaad..... ipv Raul
En in quote tekens plaatstquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Vind je het een gemis als hij niet mee zou kunnen doen? Zou leuk zijn als je ook zelf op de berichten reageert.
quote:Raul's yellow card
Do I not like yellow
Spanish World Cup striker Raul is in hot water for wearing an "unlucky" shirt to training. The Real Madrid star faced the wrath of Spain coach Luis Aragones after turning up to a get-together in a yellow surf-style t-shirt. Aragones, who follows the religion of kabbalah, believes the colour is bad news, despite the fact it makes up a third of the Spanish flag.
The incident at the Las Rozas ground was reported by the El Pais newspaper, under the headline "Raul, with the forbidden colour".
The article read: "Apparently Raul does not know, or else is not worried, about the fact that yellow is an object of vexation to his coach. "Luis Aragones, who practises kabbalah, considers it a colour which brings bad luck." The paper said Aragones shouted to the player: "Raul, take it off, take it off!" as soon as he spotted him. El Pais claims the manager's fear of yellow is so strong that he once ordered a set of training cones in the offending shade to be replaced with red ones.
Spain are in line to play Brazil in the quarter-finals of the World Cup. Could be interesting.
Dus jij vindt ook dat van Nistelrooy op de bank moet dan?quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:27 schreef Smeich het volgende:
---> Op de bank plaatsnemen. Hij mag al blij zijn dat hij erbij zit... heeft niets laten zien laatste tijd! Ik mag Raul in Spaans elftal, maar be real...
Zoals ik in m'n aangepaste (:)) post zei: Denk niet dat ze met 2 spitsen spelen. Dat Villa en Torres iig basis zullen staan denk ik voor 99% wel. Villa omdat Aragones daar bijna niet omheen kan (we hebben goals nodig) en Torres omdat de meeste Spanjaarden hem goed vinden ofzo.. ik vind het niet veel, scoort veel te weinig.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:00 schreef cultheld het volgende:
Denk je dat Villa met Torres het koppel gaat vormen, jojomen?
Ja, je hebt gelijk. Waarom ik 'zondag' heb getypt is me ook een raadsel.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:18 schreef jojomen4 het volgende:
Een 3-5-2 of 3-6-1 zie ik ook liever. Dan kun je genoeg aanvallende middenvelder neerzetten en 1 spits die veel scoort (Villa).
En volgens mij is die oefenpot zaterdag als ik het goed heb.
Behalve in het nationale elftal, waarin hij nog altijd een van de belangrijkste spelers is.quote:Op donderdag 25 mei 2006 18:36 schreef the_legend_killer het volgende:
Ze moeten eigenlijk Raul op de bank zetten.
Die laat de laatste jaren niet veel zien.
Meh, ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat de beste spelers mee moeten, of ze nou 67 jaar oud zijn of 12.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:27 schreef jojomen4 het volgende:
hahahaha die opstelling! hahahah jij hebt 4 jaar het Spaanse voetbal niet gevolgd zeker. Helguera beter dan Xabi klopt ook niet echt.
Valdésquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:57 schreef Waris het volgende:
Wat, ik vond Helguera goed op EURO 2000 en het WK 2002. Daarna ben ik hem een beetje uit het oog verloren, maar volgens mij is hij nog steeds goed.
Ik vind het trouwens ook stom (weliswaar begrijpelijk) dat Reina als derde keeper meegaat, ik had zelf gekozen voor Arantzibia, of Víctor Valdés (eventueel Almunia, maar die heeft volgens mij nog nooit in het Spaans elftal gesppeld).
En Hierro terug!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:13 schreef jojomen4 het volgende:
Vind je Julio Salinas geen optie voor in de spits Waris? En Zubizarreta in de goal!
Tja, dit soort reacties konden natuurlijk weer niet uitblijven, zodra iemand wat meer voor de oudere spelers is. Ik kan er zelf altijd wel om lachen, ik bedoelde natuurlijk oudere NOG ACTIEVE spelers.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:01 schreef WeebI het volgende:
[..]
Valdés
kom op man, die gast verdient het niet eens bij Barça te spelen.
En Cruijff was ook goed op het WK van 74, moet die nu ook mee met Nederland?
Volgens mij kijk je niet goed. Ik zette toch duidelijkquote:Helguera heeft al maanden niet meer gespeeld omdat ie gewoon te slecht is nu. En dan nog, de beste man is een verdedigende middenvelder van nature, maar speelde de laatste jaren enkel nog als centrale verdediger, dus waarom jij hem op de linkshalf positie zet is mij ook een raadsel.
Wat Spaans voetbal betreft wel jaquote:Volgens mij heb je een paar jaar in coma gelegen ofzo
Die waren anders wel goed hoor. Zubi vond ik beter dan Casillas, maar jullie zullen mij wel weer voor gek verklaren. Als we toch doorpraten over niet meer actieve spelers, kunnen we net zo goed Di Stéfano, Puskas, Kubala, Gento, Guardiola, Butragueño en Bakero terughalenquote:Op vrijdag 26 mij om zoveel uur schreef iemand het volgende:
<voeg dingen over Salinas, Zubizarreta en Kiko hier in>
Ik ook, want ik ken de huidige spelers totaal niet :p Ik vind het wel jammer dat ik niet bondscoach van Nederland ben.quote:WeebI
Ik ben maar wat blij dat jij geen bondscoach van Sanje bent :p
Kwartfinale ofzo vliegen ze eruit.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 12:02 schreef Camplo het volgende:
Spanje is toch home na de 1e ronde. Zoveel goede voetballers, zo'n sterke competitie, en zo'n zwak landenteam
Ik begrijp je niet, leg eens uitquote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Majesteitsmeervoud dus
Doe je goed
mooi nietquote:Op donderdag 1 juni 2006 12:52 schreef jojomen4 het volgende:
Onze grote held Penia zit in het vliegtuig! De wissel is door de FIFA toegestaan en Luis heeft hem gelijk opgebeld!
![]()
![]()
![]()
Die jongen staat gelijk basis, let maar op!
![]()
![]()
![]()
Wat maakt het uit de Spanjaard bestaat toch nietquote:
Ik vergeet Luis Garcia helemaal niet!quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:52 schreef -Vaduz- het volgende:
Je vergeet Luis Garcia een beetje Jojomen en Pernia zal zeker geen basisspeler worden, Antonio Lopez zal er dan eerder staan. Senna zal, hoewel hij een topseizoen draaide ook op de bank zitten.
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:02 schreef jojomen4 het volgende:
Filmpje van het WK lied! "A por ellos" is een beetje moeilijk te vertalen maar je kunt het een beetje zien als "we vreten ze op!"
http://www.youtube.com/watch?v=7IxBngnMr8Q&search=a%20por%20ellos
Vind het wel grappigquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:02 schreef jojomen4 het volgende:
Filmpje van het WK lied! "A por ellos" is een beetje moeilijk te vertalen maar je kunt het een beetje zien als "we vreten ze op!"
Wat is er?quote:
dat is Oleguerquote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:10 schreef Kluupkluup het volgende:
Puyol.. Ik dacht die de nooit voor Spanje uit wilde komen omdat hij zichzelf Catelaan vond. Is daar nou helemaal niks van waar of heb ik maar half meegekregen?
Ja was een mooi doelpunt van Torresquote:Op woensdag 7 juni 2006 21:21 schreef venomsnake het volgende:
Spanje op 1-0 achter in oefenwedstrijd tegen Kroatie. Eigen doelpunt.
Spanje speelt niet best.
---
1-1 inmiddels
en 2-1. .
..afgelopen. toch nog gewonnen.
grappig... die had ik nog niet gezienquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:02 schreef jojomen4 het volgende:
Spanje gaat nog wel op hun bek... komende 2 wedstrijden misschien?quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:41 schreef ErikT het volgende:
Indrukwekkend hoor dit. Zijn ze dan toch echt een titelkandidaat? Resultaten uit het verleden...
Natuurlijk niet; Tegen de Brazilianen en Italienen lopen ze in het mes. Villa en Torres zijn wereldspitsen, maar hun verdediging is niet bijzonder. Daarnaast spelen ze met een Argentijn en een Braziliaan hebben, die (net als de Catalanen en Basken) niks voelen bij dat volkslied. Italianen en Brazilianen gaan voor elkaar door het vuur, dus ik denk dat Spanje in de kwartfinale gaat stranden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:41 schreef ErikT het volgende:
Indrukwekkend hoor dit. Zijn ze dan toch echt een titelkandidaat? Resultaten uit het verleden...
Dom om hem te wisselen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:20 schreef kollie het volgende:
gouden greep vd coach trouwens om Villa op te stellen!
nou vaak spelen ze vanaf het begin af aan eigenlijk niet best, dus dit is een hoopvol beginquote:Op woensdag 14 juni 2006 18:58 schreef kamagurka het volgende:
Geheel volgens WK-traditie maakt de spaanse ploeg weer eens een weergaloze indruk, jammer dat het meestal in een zepert eindigt(dit meen ik oprecht!)
Mwoah, vorig wk begonnen ze gewoon keihard met 3-1 tegen Slovenië en behoorlijk goed spel. Paraguay werd daarna ook eenvoudig opgerold..quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
nou vaak spelen ze vanaf het begin af aan eigenlijk niet best, dus dit is een hoopvol begin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |