Niet in het wilde weg gekocht ? Zie bovenstaande opmerking over Filters, Overmatige overlapping van de lenzen, zijn CF keuze...quote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:58 schreef aapstok het volgende:
Hmm.. niet perse in het wilde weg gekocht; hij kan later nog een 580ex kopen en die 430 dan als slave of trigger gebruiken. maar ben wel benieuwd naar hoe hij dat ziet.
Denk iets meer dan de helft van dat bedrag. Anders koopt hij wel heel erg duur inquote:Op zaterdag 6 mei 2006 11:29 schreef aapstok het volgende:
Holy shit dude, dat is echt iets van 10.000 euro aan spullen.
Gefeliceteerd en welkom in de wondere wereld van onscherpe achtergronden, echte zoekers, snelle AF en veel te veel, veel te dure lenzen en accesoiresquote:Op zondag 7 mei 2006 15:35 schreef Kleintje het volgende:
Mijn eerste DSLR...
Een Nikon D70 S
Met de Nikkor 18 - 70 DX objectief.
Een sandisc extreme III 1 gig kaartje (snelste kaartje wat ze hadden)
Een B&W UV filter
Een canon CP 400 fotoprinter + papier
Accu laadt nu op, zo de handleiding lezen en dan snel leren fotograferen voor ik een veulen heb!
Oeps, excuseerquote:Op zondag 7 mei 2006 16:00 schreef Kleintje het volgende:
Luap, de analoge had ook onscherpe achtergronden, echte zoekers enzo.
Maar ik werd het (niet) opschrijven van de instellingen en het ontwikkelen van de rolletjes nogal zat.
But thanks!
schoonheid zegt zequote:Op zondag 7 mei 2006 16:08 schreef Kleintje het volgende:
Geeft niet schoonheid...
Vergissen is menselijk!
Geef spul...gefeliciteerdquote:Op zondag 7 mei 2006 15:35 schreef Kleintje het volgende:
Mijn eerste DSLR...
Een Nikon D70 S
Een B&W UV filter
Accu laadt nu op, zo de handleiding lezen en dan snel leren fotograferen voor ik een veulen heb!
Toch niet het 28-80 geval! Goed bezig!quote:Op zondag 7 mei 2006 15:35 schreef Kleintje het volgende:
Mijn eerste DSLR...
Een Nikon D70 S
Een B&W UV filter
quote:Op maandag 8 mei 2006 13:24 schreef -Marjo- het volgende:
Nieuwe lens
SIGMA 70-300/4.0-5.6 DG APO M S 2 Canon-AF
In jouw geval welquote:Op maandag 8 mei 2006 15:25 schreef Dr_Flash het volgende:
telt een reparatie ook als een fotografische aankoop?
Graag alleen fotografische aankopen, geen papier e.d.quote:Op maandag 8 mei 2006 18:47 schreef SEMTEX het volgende:
Ik hoop de laatste pakken:
Een pak Ilford 30 bij 40 Multigrade IV papier.
En een pakje Ilford 13 bij 18 Multigrade papier.
Allebei bij Rembrandt, die nog veel pakken warmtone en gewoon barietpapier hebben liggen en ik zag zelfs nog een pak 13 bij 18 van AGFA (die zijn failliet inmiddels).
Waar bemoei JIJ je ineens mee?quote:Op maandag 8 mei 2006 18:49 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Graag alleen fotografische aankopen, geen papier e.d.![]()
Weet ik veelquote:
Je wilt niet weten hoe lang daarover geluld is, maar dat mag tegenwoordigquote:Op maandag 8 mei 2006 18:49 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Graag alleen fotografische aankopen, geen papier e.d.![]()
Zo is datquote:Op maandag 8 mei 2006 18:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe lang daarover geluld is, maar dat mag tegenwoordig.
Ik ook maar dan alleen de body 350dquote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Binnen:
Canon EOS350D(met standaard 18-55 kitlens)
SIGMA 70-300/4.0-5.6 DG APO Macro Canon-AF
B+W UV-filter MRC
Deze week nog ff bestellen:
B+W polarisatiefilter MRC
Monopod
Afstandsbediening Canon RS-60E3
patserrrrrquote:
Jaaaaaaaaaaaaaaquote:
quote:
Na zondagquote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:16 schreef Elefes het volgende:
[..]!
Toch maar gedaan?
Wel even een uitgebreide review maken he
10mm meer, continue handmatig scherpstellen (ook al staat de switch niet op MF), betere bouw en geen diepliggend glaswerk (de tamron heeft een soort van ingebouwde zonnekap).quote:Op zaterdag 13 mei 2006 07:24 schreef Gose het volgende:
P heb je zitten twijfelen tussen de canon 100 of een andere macro lens? ik zit al een poosje te kijken naar de tamron 90 2.8. Kan jij het verschil aangeven? afgezien van dat die van jou usm heeft?
niet waar, de tamron heeft geen ingebouwde zonnekap, en 10mm is gelijk aan een beeldhoek verschil van 3 graden, verwaarloosbaar klein in dit geval. Maar dit is wel allemaal off topic. Als je met het resultaat op de proppen komt kanniemand zeggen welk objectief de foto genomen heeft.. Persoonlijk vind ik dat als je voor een systeem gekozen hebt je dan de lens van dat systeem moet kopen. Ik kocht zelf de tamron omdat ik eerst wilde experimenteren voordat ik veel geld uit ga geven aan de duurdere, maar optisch betere merklens van mijn systeem.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 09:24 schreef PdeHoog het volgende:
10mm meer, continue handmatig scherpstellen (ook al staat de switch niet op MF), betere bouw en geen diepliggend glaswerk (de tamron heeft een soort van ingebouwde zonnekap).
Ik heb een aantal testen gelezen: qua algemene performance zijn ze bijna gelijk; qua scherpte ook. Uiteindelijk heb ik mijn keuze af laten hangen van het feit dat ik de lens al eens in handen heb gehad bij een vriendin, de bouw en die vage zonnekap bij de Tamron.
Hehequote:Op zondag 14 mei 2006 12:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
- Vanguard MP-9 monopod. Niet de meest geavanceerde [...]
- Remote control Canon RS-60E3. Handig bij het statief.
Waaorm meteen zo'n grote 5in1 scherm??? Met een 80cm scherm zorg ik al voor 3 dagen stekeblindheid bij de modellenquote:Op maandag 15 mei 2006 22:38 schreef blackbully het volgende:
vandaag broer konijn bezocht
heb er een Sigma EF-500 DG supper gehaald,
met een omnibounce
en een 5 in 1 scherm van 105cm
thuis gekomen ook maar even aan de overkant een oplader met 4 penlites gehaald. (anders flitst het zo lastig)
veel centen armer maar wel weer leuk speelgoed
aangezien ik geen model ben knijp ik wel met het diafragma. mijn ogen hebben er geen last vanquote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:31 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Waaorm meteen zo'n grote 5in1 scherm??? Met een 80cm scherm zorg ik al voor 3 dagen stekeblindheid bij de modellen![]()
Coolquote:Op woensdag 17 mei 2006 11:34 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
Mens is nooit te oud om iets te leren
en? en? en?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 22:20 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Na zondagIncl. testresultaten hoop ik
Macro Fotografie deel 16quote:
Ik ben niet zo van de zelfbouwquote:Op woensdag 17 mei 2006 19:12 schreef CrazyCharlie het volgende:
Zelfbouw?
http://brainerror.net/texts_macroring_nl.php
Hoe kom je aan de Lumiquest? CFkaartje hoef ik niet te wetenquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:52 schreef CompuMess het volgende:
Lumiquest PocketBouncer & Kingston 1GB CFje
ik ben in afwachting van je 1ste showcasequote:
quote:
quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:34 schreef Robertje het volgende:
[..]
Hoe kom je aan de Lumiquest? CFkaartje hoef ik niet te weten
Die heb ik sinds vandaag ookquote:Op zondag 14 mei 2006 12:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
- Giotto's Cleaningkit
Geilquote:Op donderdag 18 mei 2006 22:48 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
voor mijn omkeer voorzetlens ex-pierementje
en deze:
[afbeelding]
Je vakantiegeld is binnen?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:48 schreef Aikara het volgende:
Vandaag eens lekker inkopen gedaan:
Nikon D70s
Nikon 18-70 mm
Tokina 12-24 mm
Sigma 70-300 mm
Bijpassende polarisatie en UV filters
Vanguard statief
Vanguard rugzak
2x 1GB geheugenkaart
![]()
Ook een abo op Zoom genomen? Die van mij is ook gisteren gebracht.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:29 schreef blackbully het volgende:
vanmiddag kwam de post me een crumpler bag brengen.
camera past er in, misschien met wat proppen ook 2 extra lenzen.
Kan af en toe wel makkelijk zijn.
Misschien dat http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_1635_28/index.htm en http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_1755_28/index.htm je al een eind op weg helpen.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:43 schreef HighwayStar het volgende:
Iemand ervaring met één van deze twee Canon objectieven,ik twijfel nog,en dan met name,is het prijsverschil te rechtvaardigen.
Ik zoek namelijk wat meer groothoek t.o.v de 28-135 IS die ik nu heb.
Canon EF 16-35/2.8 L USM (kost 1444,-) en de Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM(kost 1099,-)
Die EF-S is interessant vanwege z'n ImageStabilizer en de L is een professioneel objectief,heeft geen IS en is 'ietsje' duurder.
Als er geen echte verschillen in fotokwaliteit zijn dan ga ik voor de EF-S 17-55
IS op groothoek is niet echt nodig over het algemeenquote:Op zondag 21 mei 2006 12:43 schreef HighwayStar het volgende:
Iemand ervaring met één van deze twee Canon objectieven,ik twijfel nog,en dan met name,is het prijsverschil te rechtvaardigen.
Canon EF 16-35/2.8 L USM (kost 1444,-) en de Canon EF-S 17-55 mm F/2.8 IS USM(kost 1099,-)
Die EF-S is interessant vanwege z'n ImageStabilizer en de L is een professioneel objectief,heeft geen IS en is 'ietsje' duurder.
Als er geen echte verschillen in fotokwaliteit zijn dan ga ik voor de EF-S 17-55
Ik heb die 16-35L. Ik heb voor deze lens gekozen en niet voor de 17-40L vanwege de hogere lichtsterkte vooral (2.8 vs 4.0), deze heb ik nodig voor bruiloften. Als je er alleen landschappen mee gaat fotograferen kun je wellicht beter de 17-40L kopen, scheelt best veel geld geloof ik.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:43 schreef HighwayStar het volgende:
quote:Op zondag 21 mei 2006 22:30 schreef PoseidonVS het volgende:
Met dank aan PdeHoog
Eindelijk ook een DSLR
Je bent opgelichtquote:Op zondag 21 mei 2006 22:30 schreef PoseidonVS het volgende:
[afbeelding]
Met dank aan PdeHoog
Eindelijk ook een DSLR
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |