quote:
Op zondag 30 april 2006 22:14 schreef teigan het volgende:die studie is echt zo'n vervelend iets he maeghan, ik merkte dat ook wel... Ik moet nog ruim een jaar, en gelukkig is het laatste jaar betaalde stage, anders zou het voor mij ook lastiger worden..
Ik herken er wel wat in, alleen heb ik wel een vriendje en een huis voor onszelf..het is dat de eindstreep nu echt in zicht is, ik ben het studeren ook wel zat nu..
En geld, nou ja, praat me er niet over.... Voor ons ook geen vakantie dit jaar, en stiekum baal ik er wel van... Maarja, mijn collegegeld in 1 keer betalen is ook wel eens stoer...
Probeer je eigen plan te trekken en je niet teveel aan te trekken van die opmerkingen over het sporten, doe waar jij je goed bij voelt...
Op zich is het geld geen probleem, ik zit niet krap. Maar als ik zsm op mezelf wil en een auto nodig heb (huidig brik viert binnenkort zijn 20e verjaardag nl), dan kan ik natuurlijk niet zoals voorgaande jaren even 1500 euro gaan verbrassen op vakantie. Dus ik mag niet van mezelf, en agz ik een gigantisch zwerversinstinct heb is dat een ware kwelling. Ik word er heel onrustig van, en vorig jaar had ik het me ook al voorgenomen maar ging ik uiteindelijk toch. Dus ik ben benieuwd of het dit jaar gaat lukken.
De eerste dingen die ik wil hebben als ik op mezelf woon, afgezien van noodzakelijke dingen als behang e.d. dan, zijn een broodbakmachine, een sapcentrifuge of blender oid en een hometrainer. En een grote koelkast zodat ik veel gezonde dingen zelf kan maken en bewaren.
Hier thuis gaat het voornamelijk om vlees en echt avontuurlijke groente eten we niet. Verder kijkt mijn moeder alleen naar de prijs, terwijl ik het graag biologisch heb. Het duurde al even om 'r zo ver te krijgen dat ze vrije uitloop eieren koopt, en dan nog koopt ze weleens batterijeieren als ze geen uitloop hebben. Terwijl ik dan zou denken, dan maar geen eieren. Verder houd ik niet zo van vlees, terwijl mijn moeder al beledigd is als ik geen drie gehaktballetjes eet en geirriteerd raakt omdat ik twee dagen doe met de kipfilet die zij helemaal niet zo groot vindt.
![]()
Ik ben veel meer bezig met wat er in voeding zit en hoe het gemaakt wordt, dat werkt gewoon niet zo goed. Om nog maar niet te spreken over het feit dat mijn ouders nog steeds aan me vragen wat voor ijs ik wil, terwijl ik én wil afvallen én geen zuivel mag.
Het onregelmatig eten werkt ook niet. Nu heb ik dan geen colleges meer, maar de combinatie van college en werk was niet altijd even handig. Soms had ik dan ontbijt om een uur of zeven 's ochtends, dan at ik als ik thuis kwam om één uur wat, dan nog even een boterham om vier uur, en dan at ik na m'n werk om half tien 's avonds pas warm. En ook slapen lukt dan niet even goed, want als je om half tien eet, ga je niet om tien uur naar bed, maar je moet wel weer om zes uur op. Heel irritant soms.
Het eerste waar ik voor ga sparen is een rondreis door Zuid-Afrika denk ik.