he bahquote:Op vrijdag 28 april 2006 17:26 schreef wendytje het volgende:
camping maaltijd.....
uit nood geboren op de camping.....
rijst koken 5 min en dan van gas af want dan moet je op je pitje het vlees bakken....
lekker eerst veel ui, dan gehakt erbij...
dan serveren met koude cocktailsaus, te mengen per hap
zelfde als deze dame. zou ze zelf niet kopen, maar toen ik ff thuisthuis langskwam werd ie aangebodenquote:Op zaterdag 29 april 2006 15:34 schreef mrsj het volgende:
Wat denk je... een oranjetompoes natuurlijk
Ziet er fantastisch uit Bluezz. Die amuse lepeltjes zijn ook prachtig zo.quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:06 schreef Bluezz het volgende:
Een overdaad aan asperges dus
Foto's van de wortelsoep staan al online :
[afbeelding]
De portobello's ...dat ziet er ongeveer zo uit : maar dan met veel grotere paddestoelen (de vulling is hetzelfde)
[afbeelding]
De zalmrolletjes op de amuselepeltjes(eentje met gev. peppadews ivm vishater )
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 29 april 2006 15:58 schreef Whoho het volgende:
[..]
zelfde als deze dame. zou ze zelf niet kopen, maar toen ik ff thuisthuis langskwam werd ie aangeboden![]()
Kijk..er komen meer foto posters bij..quote:
Ik heb gesmolten boter over de asperges gegoten, misschien dat dat glazig overkomt.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:30 schreef editor2 het volgende:
[..]
Kijk..er komen meer foto posters bij..![]()
Die asperges zien er glazig uit maar o zo lekker. Is dat trouwens genoeg voor jouw met
dat geprakte ei en ham erbij? Lijkt zo weinig om een goed gevulde maag te hebben..
Ontopic:
Ik heb vanavond uit verveling maar een reeds eerder genoten maal opnieuw bestelt.
Kipfilet en chinese spinazie met chinese nasi en de bekende CocaCola.
zal straks als toetje zo een lekker magnum uit de vriezer halen.
[afbeelding]
[[url=http://xs78.xs.to/pics/06176/zaterdagavondeten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
quote:Op zondag 30 april 2006 17:12 schreef golfer het volgende:
Straks: gebakken slibtongetjes, basmatirijst en een salade.![]()
Die salade ziet er erg goed uit Bluezz!!quote:
Eigen gemaakte yoghurtdressing? Of kant en klare?quote:Op zondag 30 april 2006 20:54 schreef Bluezz het volgende:
Oe, die bloedworst ziet er spannend uit
Martijn, de sla is'boeren' salade van Appie,met oude kaas-blokjes, walnoten, zaden en pitten,rode paprika, yoghurtdressing. Erg lekker idd.
Vandaag was het allemaal maar makkelijk in huize Bluegolf, kant en klaar dusquote:Op zondag 30 april 2006 20:59 schreef Martijn_77 het volgende:
Eigen gemaakte yoghurtdressing? Of kant en klare?
Ja, ik heb ook weleens een luie bui, en probeer dan zo'n kant-en-klaar gedrocht.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:35 schreef editor2 het volgende:
Ik heb vanmiddag voor de gein eens even zo een diepvries pizza van dr. O.. uitgeprobeerd
zo een met alleen h/k en ik begrijp niet dat mensen dat kopen.
Smaakloos,vetmakend,niet maagvullend en gewoonweg niet lekker ivg met echte
vers gemaakte pizza's vd Italiaan.
Nooit meer die bagger en gelukkig had ik er maar 1 gekocht om uit te proberen.
Het was prima gelukt:quote:Op maandag 1 mei 2006 17:11 schreef golfer het volgende:
Straks verras ik Bluezz met verse witte Hollandse asperges, krielaardappeltjes, geprakt hardgekookt eitje en beenham met een echte botersausje.
Lekker ouderwets en traditioneel maaltijdje.![]()
O lekker, surinaamse bloedworstquote:Op maandag 1 mei 2006 22:51 schreef editor2 het volgende:
Vanavond het heel rustig gehouden zoals je onderstaand kunt zien met
wat gebonden kippensoep,bakje witte rijst,surinaamse bloedworst en...CocaCola.
[afbeelding]
[[url=http://xs300.xs.to/xs300/06181/maandageten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Hetzelfde met saucijsjesquote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:20 schreef Koningin het volgende:
Vanavond lekker normaal: vlees, gekookte aardappelen en rode kool.
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 14:55 schreef Bluezz het volgende:
Ik zit nu aan een kopje senseo verkeerd met een krentebolletje kaas
Vanavond ga ik dit maken :
Mss wel heel smerig, maar het pak moet op
En omdat ik nog niet vol zat 2 geroosterde boterhammetjes met gekookt eiquote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:17 schreef Razztwizzle het volgende:
Salade met veldsla, tomaat, komkommer, ui, rode ui, geroosterde paprika en tonijn
Hey! Ik heb vandaag nog op het punt gestaan zo'n pak mee te nemen van de Xenos, ze hadden ze voor 1 euro per pak liggen. Morgen toch maar even teruggaan, ziet er lekker uitquote:Op dinsdag 2 mei 2006 18:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
[afbeelding]
Was best lekker, en zoveel dat we het morgen nog een keertje eten
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 21:13 schreef d.n3rd het volgende:
Ik heb een talipa (geloof ik?) vis de hele dag laten marineren in gele curry saus, hele zooi kokosnoot (vers, geblenderd kokosvlees + de bijbehorende melk) er ook bij in laten marineren, en het was best lekker! Pandan rijst erbij, grolschje en smullen maar.
Alleen nu stinkt mn hele huis naar die curry, omdat ik het zonder afzuigkap moet doen...
Beetje verse peterselie eten.quote:Op woensdag 3 mei 2006 00:39 schreef d.n3rd het volgende:
Maar iemand nog een tip om van die currystank af te komen?
ik bedoel eigenlijk meer de stank in huisquote:Op woensdag 3 mei 2006 01:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Beetje verse peterselie eten.
Werkt ook tegen knoflookstank.
Ik aan de zelfgemaakte chocoladekoekjeskokoswhatever cake.quote:
de chocola is hard nodig nuquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:58 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik aan de zelfgemaakte chocoladekoekjeskokoswhatever cake.
Mijn hemel, wat word je misselijk als je daar een te groot stuk van neemt..
Kom gerust langs, ik heb nogal veel namelijk. *klik* en *klik*quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
de chocola is hard nodig nu
chocola![]()
![]()
ik wil ook zelfgemaakte chocoladekoekjeskokoswhatever cake.
quote:Op woensdag 3 mei 2006 15:10 schreef MUUS het volgende:
[..]
Kom gerust langs, ik heb nogal veel namelijk. *klik* en *klik*.
potverdikkeme, ik zit nu heul niet in de buurt van den haagquote:Op woensdag 3 mei 2006 15:10 schreef MUUS het volgende:
[..]
Het water loopt me in de mondquote:Op woensdag 3 mei 2006 15:10 schreef MUUS het volgende:
[..]
yeah babyquote:Op woensdag 3 mei 2006 15:25 schreef MUUS het volgende:
Voor de bloedende dames. :
200 gr pure chocolade 400 gr melkchocolade 150 gr cocosvet (santen) 200 gr slagroom 2 zakjes vanille suiker 250 gr biscuitjes
(Je kan wel variëren met die choco, hoor. Als je liever 400 gr puur en 200 gr melk wilt, kan dat ook natuurlijk)
Bakpapier in een cakevorm doen, zodat je later de cake normmooi uit de vorm kunt halen.
Choco en santen in grote stukken hakken en in een pan doen met de slagroom. Alles laten smelten en dan de zakjes vanille suiker erdoor.
Laag biscuitjes in de vorm en dan het choco mengsel erover tot ze helemaal bedekt zijn, dan weer koekjes, choco, koekjes, choco etc...
Dit moet dan de koelkast in, maar wel heel lang! Minstens vijf uur, maar de hele nacht is nog beter! Dan is het mooi hard en kan je er mooie plakken van snijden. Ik raad dunne plakjes aan, anders is het een beetje teveel..
.
Bloedze en snoepze, ladies..
Dank je! Dat ga ik nu ff lekker zetten.quote:Op woensdag 3 mei 2006 10:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Zit nu aan een bakje zwarte koffie
Wij doen hetzelfde maar dan met cheapass-diepvries-studentenpizza'squote:Op donderdag 4 mei 2006 17:04 schreef golfer het volgende:
Straks even een paar lekkere echte pizza's bestellen bij het Italiaanse restaurant.
Vakantie inluiden.![]()
Is nou je ijs eigenlijk niet al gesmolten tegen de tijd dat je je hoofdgerecht op hebtquote:Op donderdag 4 mei 2006 17:29 schreef editor2 het volgende:
Vanavond als avondhap een heerlijke Tjaumin met Thais rundvlees gegeten,
Tomatensoep en een heerlijk ijsdessertje na. Uiteraard CocaCola & 7 up om de dorst te lessen.
[afbeelding]
[[url=http://xs200.xs.to/xs200/06184/donderdageten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Je leert het echt niet af héquote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:04 schreef editor2 het volgende:
[afbeelding]
Vanavond iets heerlijks gegeten:
Witte gestoomde kip met gembersaus,chinese spinazie en als drank
een Redbull en CocaCola.
[[url=http://xs300.xs.to/xs300/06185/vrijdagavondeten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs300.xs.to/xs300/06185/vrijdagavondeten2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
zalig![]()
Als ik vragen mag; waar eet/haal jij die heerlijke maaltijden eigenlijk?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 17:45 schreef editor2 het volgende:
Weer lekker de avondsmikkel naar binnen gewerkt.
Chinese spinazie met grote garnalen&witte rijst weer bloedsworst
en Red Bull /Heineken
[[url=http://xs100.xs.to/xs100/06186/zaterdagavondsmikkelbloedworst.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs100.xs.to/xs100/06186/zaterdagavondeten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Zou ik ook wel willen weten en nog een vraag eet je dit helemaal alleen ? Witte rijst vult toch als een gek ?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:25 schreef pos het volgende:
[..]
Als ik vragen mag; waar eet/haal jij die heerlijke maaltijden eigenlijk?
Ik had poffertjes met ijs toe.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 16:04 schreef MUUS het volgende:
Vanavond asperges met ham en eieren. Wat een dag, mensen, wat een dag..
Verschillend.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:25 schreef pos het volgende:
Als ik vragen mag; waar eet/haal jij die heerlijke maaltijden eigenlijk?
Ik heb nu een pizza met allemaal rotzooi in de oven, niet wat je noemt een culinair hoogstaand product maar wel lekkerquote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:50 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik had poffertjes met ijs toe..
En. jogy
. is weer mod.
. Wat een fijne dag.
.
Hm lekker hoor.quote:
hier is mijn reactie al inzake waar ik het zoal haal.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 18:39 schreef Behh het volgende:
Zou ik ook wel willen weten en nog een vraag eet je dit helemaal alleen ? Witte rijst vult toch als een gek ?
en op zulke momenten zou je dus je camera in de aanslag moeten hebben om het genotquote:Op zaterdag 6 mei 2006 22:47 schreef tonja het volgende:
Vanavond bij een surinaams familielid gegeten.
Ik weet niets van de surinaamse keuken, behalve dat ik het erg lekker vind.
Er waren, kippenboutjes, spekjes, spitskool, rijst, sambal, zoet zure kommkommerplakjes, kouseband, bami, sate, linzensoep, roti, bakkeljauw, soort van suddervlees... teveel om op te noemen.
Dat is geen snack meer, dat is een volledige maaltijd!quote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:32 schreef editor2 het volgende:
Ik heb weer trek gekregen..en zoals eerder gemeld dus ff wat biefstukjes gebakken
met coleslaw en aardappelsalade. Simpel en lekker als latenite snack.![]()
welke nerd gaat er nou foto's zitten maken van het eten als hij ergens uitgenodigd wordtquote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:32 schreef editor2 het volgende:
[..]
en op zulke momenten zou je dus je camera in de aanslag moeten hebben om het genot
van al die gerechten uit de Surinaamse keuken vast te leggen.![]()
Bij de Surinamers, netzo als andere buitenlandse culturen, is eten een groot sociaal
gebeuren dat ruim wordt genuttigd. Geen boterhammetjes of crackers met pate als
hapjes hier.
Denk niet dat je er mensen mee beledigt, ze zijn eerder gevleid denk ikquote:Op zondag 7 mei 2006 00:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
welke nerd gaat er nou foto's zitten maken van het eten als hij ergens uitgenodigd wordt
achterlijk is het in ieder geval.quote:Op zondag 7 mei 2006 00:26 schreef pos het volgende:
[..]
Denk niet dat je er mensen mee beledigt, ze zijn eerder gevleid denk ik
Ik was het ook van plan, maar was mijn camera vergeten.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 23:32 schreef editor2 het volgende:
[..]
en op zulke momenten zou je dus je camera in de aanslag moeten hebben om het genot
van al die gerechten uit de Surinaamse keuken vast te leggen.![]()
Bij de Surinamers, netzo als andere buitenlandse culturen, is eten een groot sociaal
gebeuren dat ruim wordt genuttigd. Geen boterhammetjes of crackers met pate als
hapjes hier.
Ik heb weer trek gekregen..en zoals eerder gemeld dus ff wat biefstukjes gebakken
met coleslaw en aardappelsalade. Simpel en lekker als latenite snack.![]()
[afbeelding]
[[url=http://xs300.xs.to/xs300/06180/zaterdagavondlaateten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Dezequote:Op zondag 7 mei 2006 00:23 schreef Repeat het volgende:
[..]
welke nerd gaat er nou foto's zitten maken van het eten als hij zij ergens uitgenodigd wordt
Hey, mag ik vragen hoe je dat gemaakt hebt? als ik kip probeer te stomen dan mislukt het altijd.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:04 schreef editor2 het volgende:
[afbeelding]
Vanavond iets heerlijks gegeten:
Witte gestoomde kip met gembersaus,chinese spinazie en als drank
een Redbull en CocaCola.
[[url=http://xs300.xs.to/xs300/06185/vrijdagavondeten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[[url=http://xs300.xs.to/xs300/06185/vrijdagavondeten2.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
zalig![]()
Of koud eten, is ook best lekker.quote:
Ook een goed idee (zeker met dit weer).quote:
hmmmm, deze staat nu af te koelen om daarna in de koelkast geschoven te wordenquote:Op woensdag 3 mei 2006 15:25 schreef MUUS het volgende:
Voor de bloedende dames. :
200 gr pure chocolade 400 gr melkchocolade 150 gr cocosvet (santen) 200 gr slagroom 2 zakjes vanille suiker 250 gr biscuitjes
(Je kan wel variëren met die choco, hoor. Als je liever 400 gr puur en 200 gr melk wilt, kan dat ook natuurlijk)
Bakpapier in een cakevorm doen, zodat je later de cake normmooi uit de vorm kunt halen.
Choco en santen in grote stukken hakken en in een pan doen met de slagroom. Alles laten smelten en dan de zakjes vanille suiker erdoor.
Laag biscuitjes in de vorm en dan het choco mengsel erover tot ze helemaal bedekt zijn, dan weer koekjes, choco, koekjes, choco etc...
Dit moet dan de koelkast in, maar wel heel lang! Minstens vijf uur, maar de hele nacht is nog beter! Dan is het mooi hard en kan je er mooie plakken van snijden. Ik raad dunne plakjes aan, anders is het een beetje teveel..
.
Bloedze en snoepze, ladies..
ik ook nietquote:Op maandag 8 mei 2006 15:41 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
LIjkt mij ook wel lekker, maar ik ben geen bloedende dame
Jij bent in ieder geval nog 50%quote:
truequote:Op maandag 8 mei 2006 16:28 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Jij bent in ieder geval nog 50%
Je bedoelt zoals onderstaand moet hij eigenlijk zijn...quote:Op maandag 8 mei 2006 17:51 schreef MissyMirjaM het volgende:
de flits maakt het wat flets.
quote:Op maandag 8 mei 2006 19:15 schreef editor2 het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals onderstaand moet hij eigenlijk zijn...![]()
[[url=http://xs300.xs.to/xs300/06191/missmiriam.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
ik dacht: "kom ff helpen"
Mag ik het recept?quote:Op maandag 8 mei 2006 17:16 schreef editor2 het volgende:
zojuist onderstaande hap achterover gedrukt bestaande uit Chinese groenten,kipfilet
en de bekende fris.
[afbeelding]
[[url=http://xs300.xs.to/xs300/06180/zondagmeieten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Heerlijk, zal ik van de week ook weer eens makenquote:
En en en en en en en en en?quote:Op maandag 8 mei 2006 14:48 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
hmmmm, deze staat nu af te koelen om daarna in de koelkast geschoven te worden
Goed hè?quote:
i'll remember that !quote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:01 schreef MUUS het volgende:
[..]
Goed hè?.
Het trucje is om hele kleine sneetjes per keer te nemen. Dan slib je net zo hard dicht, maar je wordt er niet misselijk van..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |