abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:38:44 #201
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37511596
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:32 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Onzinnige en onredelijke angst. IK WIL OOK GEEN NATTE VOETEN en zal aan een goed dijkenplan dus altijd meebetalen.
ik niet hoor. Als jij toch al betaalt, koop ik van dat geld (nog een interessant punt) liever wat anders. Die dijk komt er toch wel, door goede mensen bijeen gesprokkeld.

Puik plan, en droge voeten en een nieuwe fiets.
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:39:31 #202
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_37511621
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Een politiebedrijf dat mensen beschermt die afval in andermans tuin dumpen?? Die zal niet veel klanten krijgen.
een politiebedrijf dat mij beschermt. waartegen dan ook, omdat ik ze betaal. waarom zouden ze me niet als klant willen hebben?
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_37511664
Volgens mij moet iemand nog maar eens aan onze Henri het principe van het recht van de sterkste uitleggen. Ik snap sowieso niet dat hij het niet kent, want hij snapt het wel als het in de context van de economie wordt geplaatst.
pi_37511681
Recht van de sterkste bestaat ook niet, het is namelijk het recht van de meest aangepaste.
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:42:47 #205
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_37511726
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:41 schreef Chewie het volgende:
Recht van de sterkste bestaat ook niet, het is namelijk het recht van de meest aangepaste.
Oftewel je bent het sterkst als je het meest aangepast bent
pi_37511731
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:40 schreef -scorpione- het volgende:
Volgens mij moet iemand nog maar eens aan onze Henri het principe van het recht van de sterkste uitleggen. Ik snap sowieso niet dat hij het niet kent, want hij snapt het wel als het in de context van de economie wordt geplaatst.
Ik begrijp het recht van de sterkste juist beter dan menigeen. Niemand is sterker dan de wil van de massa, de enige ware macht berust bij onszelf, bij jou en mij.

En nou hou ik erover op want we gaan weer flink offtopic.
pi_37511763
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Oftewel je bent het sterkst als je het meest aangepast bent
Exact. En dat betekent dus eerlijk, efficiënt en klantvriendelijk.
  woensdag 3 mei 2006 @ 14:44:59 #208
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_37511799
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:41 schreef Chewie het volgende:
het is niet het recht van de meest aangepaste, maar zijn overleving.
En als je in mijn oude wijk keek, dan zag je daar wel degelijk dat degene die t sterkst was het recht naar zich toe trok. En dat waren niet altijd de best aangepaste mensen zullen we maar zeggen.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
pi_37512335
quote:
Bos gebruikt een recente vergrijzingsstudie van het Centraal Planbureau, waarin wordt berekend dat de volgende kabinetsperiode zo'n twintig miljard euro omgebogen moet worden om de vergrijzing te betalen.
Grappig, waarom hoor je de PvdA dan keer op keer dat het kabinet meer geld uit moet geven?? Komt de PvdA dan wel aan die twintig miljard? .
pi_37512411
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 14:44 schreef slaveloos het volgende:

[..]

het is niet het recht van de meest aangepaste, maar zijn overleving.
En als je in mijn oude wijk keek, dan zag je daar wel degelijk dat degene die t sterkst was het recht naar zich toe trok. En dat waren niet altijd de best aangepaste mensen zullen we maar zeggen.
Blijkbaar wel goed aangepast aan de lokale situatie
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:12:52 #211
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_37512678
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:03 schreef Chewie het volgende:

[..]

Blijkbaar wel goed aangepast aan de lokale situatie
hangt een beetje van je criteria af, oud werden ze daar over t algemeen niet.
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:15:45 #212
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37512759
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 13:59 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Een weekje Limburg of Terschelling is niet voldoende meer?
Beslis jij dat?
quote:
En als die dochter zonodig in Australie gaat wonen moet zij weten, dan heb je maar te accepteren dat contact even wat moeilijker is.
Helemaal niet als je daar netjes voor spaart.
Als iemand niet spaart hoeft ie toch echt niet van mijn geld naar Terschelling.
quote:
Veelal is het ook nog eens zo dat dit allemaal makkelijk kan en dat men dan nog geld overhoudt.
En van dat geld, mijn geld, dat ik zometeen over ga houden kan ik andere dingen doen
quote:
Waarom dit laatste dan niet delen met iemand die ook een dochter heeft wonen aan de andere van NL maar het niet kan betalen even met de auto op en neer te gaan en ook een levenlang keihard gewerkt?
Had die persoon maar zo handig moeten zijn om een pensioen aan te leggen
Of mischien kan die dochter de trein nemen...
Mischien had die dochter maar bij mammie en pappie moeten blijven wonen.
Om met jou redenatie te werk te gaan
pi_37512916
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:15 schreef scubaboy het volgende:
Beslis jij dat?
Ongelooflijk inderdaad, het gemak waarmee mensen over het geld van anderen menen te mogen beslissen. En het meest bizarre is dat ze zichzelf er nog voor op de borst slaan ook en degene die het er niet mee eens is de misdadiger noemen, je moet maar durven.
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:23:38 #214
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_37513007
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Grappig, waarom hoor je de PvdA dan keer op keer dat het kabinet meer geld uit moet geven?? Komt de PvdA dan wel aan die twintig miljard? .
Ik ben ook benieuwd hoe de PvdA al zijn beloftes wil nakomen, en 20 mld bezuinigen tegelijkertijd.
alleen door de allerrijkste AOWérs aow premie te laten betalen , of toch door enorme belastingverhogingen met als gevolg koopkrachtdaling. Of kan er toch genoeg binnen worden gehaald door te bezuinigen op defensie etc?
Ik heb t nog niet gehoord in ieder geval
pi_37513284
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:23 schreef slaveloos het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd hoe de PvdA al zijn beloftes wil nakomen, en 20 mld bezuinigen tegelijkertijd.
alleen door de allerrijkste AOWérs aow premie te laten betalen , of toch door enorme belastingverhogingen met als gevolg koopkrachtdaling. Of kan er toch genoeg binnen worden gehaald door te bezuinigen op defensie etc?
Ik heb t nog niet gehoord in ieder geval
quote:
DEN HAAG - Langer doorwerken, minder ontslagbescherming, minder voordelen voor de hogere inkomens bij hypotheekrenteaftrek, pensioenen en studiefinanciering en meer geld voor onderwijs, kinderopvang en het scheppen van laagbetaalde banen. Dat zijn de hervormingen die PvdA-leider Bos wil doorvoeren in de Nederlandse verzorgingstaat, zo blijkt uit een toespraak die hij vrijdag houdt voor economen in Den Haag over de vergrijzing
De openingspost lezen is blijkbaar teveel gevraagd.
  woensdag 3 mei 2006 @ 15:36:21 #216
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_37513341
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:34 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

[..]

nee hoor, maar ik zie in de OP alleen maar staan, daar haal ik geld weg, ten gunste van iets anders. Ik zie geen cijfers die 20 mld opleveren
pi_37513368
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 15:34 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

[..]

Zou je zelf ook wel mogen doen dan, daar staan namelijk een hoop lege kreten waarvan de 1 geld kost en de andere wellicht wat opbrengt.
  woensdag 3 mei 2006 @ 17:17:00 #218
146580 scubaboy
pi_37515981
Belasting Verlaging.... trekt investeerders aan ...maakt het aantrekkelijker te werken (verschil met een uitkering wordt groter) ..... sollicitatieplicht eisen verstrengen en je krijgt meer belastingbetalers en minder uitkeringtrekkers
pi_37516254
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:17 schreef scubaboy het volgende:
Belasting Verlaging.... trekt investeerders aan ...maakt het aantrekkelijker te werken (verschil met een uitkering wordt groter) ..... sollicitatieplicht eisen verstrengen en je krijgt meer belastingbetalers en minder uitkeringtrekkers
Waarom niet de belastingen op 0, dan trekken we alle investeerders over de hele wereld aan
pi_37516320
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:29 schreef -scorpione- het volgende:
Waarom niet de belastingen op 0, dan trekken we alle investeerders over de hele wereld aan
Now you're talking.
pi_37516360
Waarom niet iedereen een staatsinkomen geven? Wie anders dan de overheid, die op basis van een democratische meerderheid regeert, kan beter bepalen wie wat mag verdienen?

Stelletje achterlijken...
  woensdag 3 mei 2006 @ 17:38:12 #222
146580 scubaboy
pi_37516446
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:29 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Dat zou werken als iedereen er een pensioen op nahield en niet op de AOW hoefde te teren.
Weggebruik belasten via tol etc etc
Maar dat betekend dan ben je inderdaad iedere backup kwijt.

En je hoort mij ook niet zeggen dat iemand die arbeidsongeschikt raakt, iemand in de woningbouw die beide armen verliest, niet voor ziekenzorg en uitkering in aanmerking komt.
Na revalidatie kan ie met een headset wel lekker in een callcentre werken
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:34 schreef nikk het volgende:
Waarom niet iedereen een staatsinkomen geven? Wie anders dan de overheid, die op basis van een democratische meerderheid regeert, kan beter bepalen wie wat mag verdienen?

Te Communistisch.... en dan moet je het doortrekken.
Iedereen die werkt krijgt een deel van het nationaal inkomen
Verder:
Woutertje beslist namelijk ook heel democratisch wat zijn staatsinkomen is
Daar kunnen wel wat families van naar Terschelling
pi_37516788
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:36 schreef scubaboy het volgende:
Langer doorwerken
Ik geloof niet dat we hier een keuze hebben
quote:
minder ontslagbescherming
om de economie te stimuleren uiteraard
quote:
minder voordelen voor de hogere inkomens bij hypotheekrenteaftrek, pensioenen en studiefinanciering
volledig terecht, sterker nog, die hele hypotheekrente aftrek mag worden afgeschaft. het verziekt de huizenmarkt volledig, en voor jongeren is het vrijwel onmogelijk een huis te kopen. Studiefinanciering is er voor de genen die het nodig hebben, mensen die anders niet zouden studeren, omdat de ouders het niet kunnen betalen.
quote:
en meer geld voor onderwijs
altijd belangrijk
quote:
kinderopvang
daar ben ik nou tegen, net als kinderbijslag en al die onzin. maar het is natuurlijk weer bedoeld om meer mensen aan het werk te krijgen.
quote:
en het scheppen van laagbetaalde banen
toch handig dat je banen kan scheppen. waarom hebben ze daar niet eerder aan gedacht?
quote:
Dat zijn de hervormingen die PvdA-leider Bos wil doorvoeren in de Nederlandse verzorgingstaat, zo blijkt uit een toespraak die hij vrijdag houdt voor economen in Den Haag over de vergrijzing.
hervormingen zijn dan ook (nog steeds) hard nodig
quote:
Dus niet studeren, niet opwerken, geen carriere maken, absoluut nergens je best doen, want dan weet Wouter je te vinden! Ah, je maakt wat van je leven? Kom maar hier met dat verdiende geld!
waar lees je dat? minder belastingvoordelen voor mensen die veel verdienen? belastingvoordelen zouden er moeten zijn voor mensen die het nodig hebben.
  woensdag 3 mei 2006 @ 18:12:14 #224
146580 scubaboy
pi_37517284
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:51 schreef Byte_Me het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat we hier een keuze hebben
meer jonge werkenden het soort dat nu niet wil en de Polen het laat opknappen, zorgt voor belastingbijdrage dat dat niet noodzakelijk gaat zijn.
quote:
volledig terecht, sterker nog, die hele hypotheekrente aftrek mag worden afgeschaft. het verziekt de huizenmarkt volledig, en voor jongeren is het vrijwel onmogelijk een huis te kopen. Studiefinanciering is er voor de genen die het nodig hebben, mensen die anders niet zouden studeren, omdat de ouders het niet kunnen betalen.
]
Niet terecht, je wordt anders dubbel belast, driedubbel zelfs als je je huis ooit afbetaald
Leningen is negatief bezit en wordt daarom niet belast. De rente op de Lening is dus gedeeltelijk aftrekbaar van het Bruto Inkomen.
Zo oud ben ik ook nog niet en heb gewoon kunnen kopen. Ok Leningkje hier en daar, en echt niet makkelijk de eerste twee jaar maar toch. Kost evenveel of mninder als huren.
Om consequent te zijn moet je dan huursubsidie ook afschaffen.

Qua Studiefinanciering ga ik met je mee, maar wat denk je hiervan. Daar de staat gebaat is met het opleidingsniveau van het "plebs"...Onderwijs gratis... Je krijgt x+1 jaar studietijd en daarna mag je niet meer studeren ongeacht je ouders geld hebben of niet. Wil je doorstuderen en zijn je resultaten geschikt krijg je nog een keer x+1. Dit dwingt mensen ook weer de arbeidsmarkt op en tenzij pappie en mammie multi miljonair zijn vraag ik me af hoe lang de vrucht van hun lendennen op hun hardverdiende geld kan/mag parasiteren
quote:
altijd belangrijk
Ik poste eerder al een stukje dat jongeren het verdommen aan het werk te gaan in de lagere salarisschalen, midden en klein bedreif of voor zichzelf te starten. Dat wordt nu gedaan door Polen etc. Juist lagere belastingen zou dat kunnen veranderen
quote:
daar ben ik nou tegen, net als kinderbijslag en al die onzin. maar het is natuurlijk weer bedoeld om meer mensen aan het werk te krijgen.
Soort van Melkert Baan
Kinderopvang aan het werk, moeder aan het werk...meer bedtaalde belasting
Aan de andere kant het stopzetten van kinderbijslag voorkomt dat bepaalde segmenten in de bevolking zich niet blijven verdubbelen voor een inkomen.
quote:
toch handig dat je banen kan scheppen. waarom hebben ze daar niet eerder aan gedacht?
Er zijn banen.... mensen willen ze alleen niet altijd. En als de overheid geen baan schept waarom doe je het dan niet voor jezelf.
quote:
hervormingen zijn dan ook (nog steeds) hard nodig
Ja, maar, die van Bos gaan funest zijn

waar lees je dat? minder belastingvoordelen voor mensen die veel verdienen? belastingvoordelen zouden er moeten zijn voor mensen die het nodig hebben.
[/quote]
pi_37517331
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 17:34 schreef nikk het volgende:

Een goed evenwicht opzoeken is best lastig he . Er zijn meer varianten dan zwart en wit...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')