Je hebt het zelf in de hand Lousewies, stap eruit en je bent verlost van de dogma's.quote:D66 is een vrijzinnige partij, maar we zitten in een regering die een bekrompen ouderwetsheid uitstraalt. Denk aan het Balkenende's gedraai rondom het homohuwelijk, denk aan euthanasie, denk aan het drugsbeleid. Daar moet echt verandering in komen! Als het om verdovende middelen gaat, moet Nederland wereldwijd de leiding nemen: laat zien dat ons model het beste werkt. Donner zegt dat het immoreel is om langdurig heroïneverslaafden op staatskosten drugs te verstrekken, maar ik vind het veel immoreler om mensen aan hun lot over te laten terwijl je ze kunt helpen. Tegelijkertijd ga je dan trouwens de criminaliteit tegen. Alles bij elkaar zeg ik: er is sprake van mentale blokkades bij het CDA. Ik snak zo langzamerhand naar meer vrijheid van geest, naar de mogelijkheid om vrijer over dingen na te denken, om verlost te worden van christen-democratische dogma's.
Nóg eentje: onder een nieuw paars kabinet zou de vrijheid van meningsuiting beter gedijen. Toen de Mohammed-cartoons tot fricties leidden, kwam Agnes van Ardenne (CDA-minister van Ontwikkelingssamenwerking) met een artikel waarin ze het had over de scherp toon van 'fundamentalistische secularisten'. Dan denk ik: hoho, díe zijn het niet die ambassades in de brand steken, en die tegenstanders willen om leggen. Het CDA dingt voortdurend af op de vrijheid van meningsuiting. Dat zou met nieuw paars allemaal veel beter worden."

Mijn idee, het werkt bij D66 allemaal een stuk slechter dan bij de Mark - Rita machinequote:Op vrijdag 28 april 2006 11:26 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Je hebt het zelf in de hand Lousewies, stap eruit en je bent verlost van de dogma's.

Hoe bedoel je?quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:36 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Mijn idee, het werkt bij D66 allemaal een stuk slechter dan bij de Mark - Rita machine

Loesewies van der Laan vond het nodig om uitgebreid Pechtold af te zeiken bij haar aantreden na het vertrek van Dittrich, dat vond Wiegel destijds gewoon stoer, dus dan doet ze dat.quote:

lekker hakkuh stampuhquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:42 schreef Autodidact het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=4573844454916456290
Kijk, je moet toch íets te doen hebben....

Ik vind het overigens niet vreemd om een bepaalde code te ontwikkelen om mensapen fatsoenlijk te bejegenen.quote:

Ach ja, dat gepolariseer van de Verdonkjes en de Wildersjes worden mensen na verloop van tijd ook wel beu denk ik. Ik hoop dat D66 weer eens z'n eigen ding kan doen in de oppositie in plaats van knarsentandend toekijken hoe ze structureel gepasseerd worden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:44 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Loesewies van der Laan vond het nodig om uitgebreid Pechtold af te zeiken bij haar aantreden na het vertrek van Dittrich, dat vond Wiegel destijds gewoon stoer, dus dan doet ze dat.
Dat interview deed ze in de Volkskrant. Ze meldde daar ook bij dat het geen enkele zin had om de stekker er uit te trekken en dat soort geblabla...
Het komt je populariteit niet ten goede als je daarna nog eens gaat speculeren over het vervolg als je maar 1 zetel in de peiling hebt..

Absoluut, de verscherping van dat regeerakkoord sloeg nergens op, gaan ze de onderhandeling in, krijgen ze de opheffing van het publieke net op hun contoquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ach ja, dat gepolariseer van de Verdonkjes en de Wildersjes worden mensen na verloop van tijd ook wel beu denk ik. Ik hoop dat D66 weer eens z'n eigen ding kan doen in de oppositie in plaats van knarsentandend toekijken hoe ze structureel gepasseerd worden.

kleine stadsstaten zijn nu niet een goed voorbeeld, omdat je een heel kleine uitgesneden doelgroep dan bekijkt (alhoewel nederland mogelijk ook tot een keine stadstaat wordt)..quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:53 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Werp je blikveld eens op Singapore (ja ja mijn stokpaardje).
Waarom zou het niet werken ? Gelet op de lage straffen en relatief lage pak kans creeer je juist een bananenrepubliek (alles mag, en we gedogen er lekker op los).

Ik zat naar Borat te kijken, Jew hunting..quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:16 schreef Autodidact het volgende:
[..]
http://video.google.com/videoplay?docid=-4626382139141395587
Bonkebonkebonke.
Supergabberrrrrr

Juist, vooral dat laatste kan als effect ook doorschieten. Dat er steeds rottere appels in de fruitmand komen te liggen en het systeem an sich aan inflatie onderhevig is (wat we nu zien in Nederland).quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:00 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kleine stadsstaten zijn nu niet een goed voorbeeld, omdat je een heel kleine uitgesneden doelgroep dan bekijkt (alhoewel nederland mogelijk ook tot een keine stadstaat wordt)..
wat betreft criminaliteit in azie... deze is traditioneel lager, en de grond daarvoor kan eerder in sociale structuren gezien worden, dan in het strafstelsel...
het singapoorse strafrechterlijke systeem heeft veel overeenkomsten met India ()op basis van het engelse koloniale strafrecht ... daar is het allermninst een voorbeeld van een rechtvaardig systeem, welke tot minder criminaliteit leid, integendeel, daar functioneert het eerder om een bepaalde maatschappelijke scheiding, te bevestigen en bewaren.
Het Singapoorse Systeem werkt vooral binnen een systeem van zeer grote welvaart, zonder een stevige klassendeling... zodra echter een duidelijke klassedeling ontstaat versterkt het eerder het effect van 'sociaal gebaseerde criminaliteit', het aspect dat criminaliteit vooral ontstaat in sociale onderlagen, en 'aangeleerd' wordt door specifieke groepen, die minder uitzicht op een baan en welvaart hebben, waarbinnen minder sociale controle bestaat.

Ah ja, die had ik al gezien. Was in de VS verboden toch? Wat een randdebiel.quote:Op vrijdag 28 april 2006 12:22 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Ik zat naar Borat te kijken, Jew hunting..
Ongelooflijk wat ie allemaal voor mekaar krijgt bij een stel rednecks met geweren![]()

Vooral toen ie vertelde dat hij een uitgestorven hertensoort had neergeknaldquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ah ja, die had ik al gezien. Was in de VS verboden toch? Wat een randdebiel..

Ja man, hij is echt ruig manquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:37 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Vooral toen ie vertelde dat hij een uitgestorven hertensoort had neergeknald

bron?quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:50 schreef Autodidact het volgende:
Ali G is als Bruno ook naar zo'n extreemrechts (punk)hardcorefeest gegaan, ook grappig.

Wacht, die heb ik gezien, ging hij met zo'n dronken skinhead zitten babbelen, werd ie link toen het over benders en shirtlifters gingquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:58 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Keer van DC geplukt, weet niet meer hoe en waar hoor.

quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:59 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Wacht, die heb ik gezien, ging hij met zo'n dronken skinhead zitten babbelen, werd ie link toen het over benders en shirtlifters ging

quote:Andere Tijden
Zondag 30 april 2006, 20.35u-21.10u, Nederland 3
Geschenk uit de hemel: de mythe van het Zweeds wittebrood
Het is een van de grote verhalen van de Tweede Wereldoorlog. Hoe de geallieerden voor de bevrijding wittebrood uit Zweden boven onze steden dropten. Maar is het wel waar? Gerezen brood, was daar plaats voor in die vliegtuigen? Werkelijkheid en mythe in onze herinnering, in Andere Tijden

Wat heeft Tellsell in de aanbieding?quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
Omg @ RTL 5

quote:Economie VS groeit 4,8% in eerste kwartaal
De groei van de Amerikaanse economie heeft zich hersteld na een terugval in het vierde kwartaal van 2005.
Groei 4,8%
Volgens eerste ramingen van het Amerikaanse Ministerie van Handel groeit de economie met 4,8%. In het vierde kwartaal van 2005 was dit nog 1,7%. Toen was er sprake van een scherpe terugval. De economie van de VS werd aangejaagd door consumentenbestedingen (vooral duurzame goederen), verkoop van software, overheidsinvesteringen en export.
Rentevrees
Beleggers reageerden opgelucht op het groeicijfer. Een groei van om en nabij de 4,8% werd al verwacht, maar er bestond vrees dat de groei boven de 5% zou uitkomen. Dat zou voor de federal reserve aanleiding kunnen zijn om de rente in Amerika verder te verhogen. Deze staat momenteel op 4,75%.

Ja zeg, jullie willen da'k integreer toch? Nou dan is het OF al jazeera OF RTL 5 Tellsell!quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:12 schreef Autodidact het volgende:
Maar goed, jij kijkt dus naar belspelletjes.

Ga je koninginnedag vieren?quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja zeg, jullie willen da'k integreer toch? Nou dan is het OF al jazeera OF RTL 5 Tellsell!

En die eigenaars van die vereniging zouden het niet erg vinden als het weer ingevoerd wordt hè.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:50 schreef MrX1982 het volgende:
In een aflevering van Borat is hij wijnproeven bij een of andere wijnvereniging in Amerika. De bediende die de wijn inschenkt is zwart vraagt hij op een gegeven moment of dat een slaaf is![]()
.

quote:
http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?KrantArtikelId=539909quote:Renteverhoging China overrompelt markten
Rentestap om economische groei af te koelen
VAN ONZE REDACTEUR
AMSTERDAM - Een onverwachte renteverhoging door de Chinese centrale bank leidde gisteren tot lichte paniek op de internationale financiële markten. Fed-voorzitter Bernanke wist de schade te beperken met uitspraken over het Amerikaanse rentebeleid.
Op de Europese aandelenbeurzen leidde de rentestap tot de grootste daling in twee weken. Zo sloot de AEX-index 0,6% lager op 474,4 punten. Vlak na het bekend worden van de verhoging liep de daling op tot bijna 1,5%. In Europa lagen vooral de aandelen van de mijnbouwbedrijven en van de oliemaatschappijen gisteren onder druk.
Beleggers vrezen dat een afkoeling van de Chinese economie leidt tot een minder grote vraag naar grondstoffen als metalen en olie. In de eerste categorie is China de grootste verbruiker ter wereld, in de tweede de op een na grootste.
Volgens Raoul Wasmoeth, handelaar bij SNS Securities, krijgt het Chinese bedrijfsleven door de rentestap te maken met hogere kosten. 'Dat is negatief voor de aandelen en voor de economie. Al moet dat wel gerelativeerd worden. Met 10,2% in het eerste kwartaal blijft de groei ook bij een kleine afname natuurlijk altijd nog aanzienlijk.'
Na de rentestap van donderdag moet voor leningen met een looptijd van een jaar een vergoeding van 5,85% worden betaald. Eerder lag dat percentage op 5,58. Het is de eerste verhoging sinds oktober 2004.
Op de termijnmarkt van Londen daalde de koperprijs gisteren met 3,1% en werd zink 7,3% goedkoper, de grootste daling sinds februari van dit jaar. In New York daalde de prijs van een vat olie, die dit jaar tot nu met 38% is gestegen, met 1% tot $ 71,23.
Ook de obligatiemarkten bleven niet onberoerd onder de Chinese renteverhoging. Het effectieve rendement op de tienjarige Europese staatsleningen steeg aanvankelijk met twee tot drie basispunten en kwam daarmee voor het eerst sinds twee weken weer uit boven de 4%.
Daarbij speelden ook de uitlatingen van Nicholas Garganas, namens Griekenland lid van het beleidsbepalende orgaan van de Europese Centrale Bank, een grote rol. Hij zei tijdens een bijeenkomst van de Griekse centrale bank dat er 'de komende tijd meer renteverhogingen in het verschiet liggen'. Daar voegde hij aan toe dat de huidige tarieven 'nog ver verwijderd zijn van de normale niveaus'.
Aan de rentestijging kwam een einde na uitspraken van Ben Bernanke, voorzitter van de Federal Reserve, het Amerikaanse stelsel van centrale banken. Hij zei in een toespraak voor het economisch comité van het Amerikaanse Congres dat 'zelfs als niet alle doelen zijn gehaald, de Federal Reserve tijdens de komende bijeenkomsten kan besluiten geen actie te ondernemen.' Obligatiehandelaren zagen daarin het duidelijkste signaal tot nu toe dat de periode van renteverhogingen in ieder geval tijdelijk wordt onderbroken.
Na deze mededeling daalde de Amerikaanse tweejaarsrente met tien basispunten. De vergoeding op de tienjarige staatsleningen noteerde aan het einde van de middag drie basispunten lager. In Europa was de tienjaarsrente rond dat tijdstip één basispunt gedaald. Ook op de aandelenmarkten begon het herstel.
Op de valutamarkt waren de uitspraken van Bernanke voor handelaren reden om posities tegen de dollar in te nemen. Tegenover de euro daalde de Amerikaanse munt met bijna een cent. Aan het einde van de middag moest voor een euro $ 1,2547 worden betaald.

Ja precies. De manier waarop ze antwoorden is meesterlijkquote:Op vrijdag 28 april 2006 15:51 schreef Autodidact het volgende:
En die eigenaars van die vereniging zouden het niet erg vinden als het weer ingevoerd wordt hè.

Zeg, gebruik je nu mijn beargumentatie jegens Amerikaanse groei? Je leest m'n posts goed.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooie "nepgroei" op basis van leningen![]()

Wanneer denk je dat de AEX ongeveer op z'n hoogst staat? Eind 2007?quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
[..]
http://www.fd.nl/ShowKrantArtikel.asp?KrantArtikelId=539909
capitalism will fall soon

Dan liever al jazeera.quote:Op vrijdag 28 april 2006 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja zeg, jullie willen da'k integreer toch? Nou dan is het OF al jazeera OF RTL 5 Tellsell!

dat is al geweestquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Wanneer denk je dat de AEX ongeveer op z'n hoogst staat? Eind 2007?

Ik leer van je peebee. Je bent mn forumvader.quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Zeg, gebruik je nu mijn beargumentatie jegens Amerikaanse groei? Je leest m'n posts goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |