had ie het maar simpel moeten zeggen en niet met zoveel mooie woorden.... waren ze vast niet neergestortquote:Op woensdag 26 april 2006 15:55 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Heb jij de BloodHoundFromHell-mode aan ofzo? Plank voor je kop en maar drammen zonder inhoud en argumenten. Je hebt het steeds over een 'context' en 'buiten het geleerde om' denken en niemand snapt je.
Daarnaast staat toch echt eerder jouw discussievaardigheid ter sprake want het is echt om te janken. Daarnaast was het vliegtuigongeluk toch echt de schuld van een taalfout, waardoor er wat totaal anders gezegd werd dan bedoeld werd.
nee dat doet het niet, dat doet de taalquote:Op woensdag 26 april 2006 15:53 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Het dient tot het beter begrijpen van elkaar. En dat is iets wat toch wel erg belangrijk is.
ah gezegd, nou dat is dan handig dat je dat even meldt want nu heb je jezelf zojuist uitgeluld.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:55 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Heb jij de BloodHoundFromHell-mode aan ofzo? Plank voor je kop en maar drammen zonder inhoud en argumenten. Je hebt het steeds over een 'context' en 'buiten het geleerde om' denken en niemand snapt je.
Daarnaast staat toch echt eerder jouw discussievaardigheid ter sprake want het is echt om te janken. Daarnaast was het vliegtuigongeluk toch echt de schuld van een taalfout, waardoor er wat totaal anders gezegd werd dan bedoeld werd.
Nou, pardon hoor, ik doe erg mijn best om te begrijpen wat je nou allemaal bedoelt, maar het komt gewoon niet over blijkbaar. En je spelling draagt daar ook al niet in bij.quote:Op woensdag 26 april 2006 15:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee dat doet het niet, dat doet de taal
moet ik nu alweer overnieuw gaan lopen uitleggen wat het verschil tussen taal en taalpurisme is?
en de context hierin...ook nog...straks...echt, geweldig joh..
Ik denk dat jij toch een heel beperkte definitie van taalpurisme hebt, hoor. Taalpurisme gaat namelijk niet alleen om spelling. Dus taalpurisme kan wel degelijk toegepast worden op gesproken taal. Daarin kun je geen d's en dt's verwarren, maar wel kromme zinnen bouwen of woorden verkeerd uitspreken.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ah gezegd, nou dat is dan handig dat je dat even meldt want nu heb je jezelf zojuist uitgeluld.
het lijkt mij niet mogelijk om purisme te uiten in spraak namelijk.
en purisme oplezen zal dat 100% zeker ook geen problemen opleveren,
al eens iemand horen oplezen dat iets met Dt staat als het fout is, waarbij je dat duidelijk kon onderscheiden en het je ook in die mate irriteerde dat je de macht over je vliegtuigje kwijtraakte?
haha echt kerel je weet niet meer wat je zegt
och arme, bg hij doet nu juist zo zijnbest om correct te typen ,wat mijn inziens ook aardig lukt. gooi je het over die boegquote:Op woensdag 26 april 2006 16:01 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Nou, pardon hoor, ik doe erg mijn best om te begrijpen wat je nou allemaal bedoelt, maar het komt gewoon niet over blijkbaar. En je spelling draagt daar ook al niet in bij.
quote:Op woensdag 26 april 2006 16:00 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ah gezegd, nou dat is dan handig dat je dat even meldt want nu heb je jezelf zojuist uitgeluld.
het lijkt mij niet mogelijk om purisme te uiten in spraak namelijk.
en purisme oplezen zal dat 100% zeker ook geen problemen opleveren,
al eens iemand horen oplezen dat iets met Dt staat als het fout is, waarbij je dat duidelijk kon onderscheiden en het je ook in die mate irriteerde dat je de macht over je vliegtuigje kwijtraakte?
haha echt kerel je weet niet meer wat je zegt
Ik wil je nou niet afvallen, hoor BaajGuardian, want je weet hoe ik denk over taalpuristen. Maar strikt genomen isquote:Op woensdag 26 april 2006 15:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
nee dat doet het niet, dat doet de taal
moet ik nu alweer overnieuw gaan lopen uitleggen wat het verschil tussen taal en taalpurisme is?
en de context hierin...ook nog...straks...echt, geweldig joh..
Ja maar ach, worden die fouten ook niet constant gemaakt door engelssprekenden?quote:Op woensdag 26 april 2006 16:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Nog erger; Nederlands die in de waan verkeren dat ze het Engels beheersen.
''They're daughter is SOOOO hot''
''DUDE YOUR MISSING THE POINT''
vanwege een taalpurisme fout?quote:Op woensdag 26 april 2006 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik denk dat jij toch een heel beperkte definitie van taalpurisme hebt, hoor. Taalpurisme gaat namelijk niet alleen om spelling. Dus taalpurisme kan wel degelijk toegepast worden op gesproken taal. Daarin kun je geen d's en dt's verwarren, maar wel kromme zinnen bouwen of woorden verkeerd uitspreken.
quote:Op woensdag 26 april 2006 16:03 schreef Johan_de_With het volgende:
Nog erger; Nederlands die in de waan verkeren dat ze het Engels beheersen.
''They're daughter is SOOOO hot''
''DUDE YOUR MISSING THE POINT''
Dus als ik zeg 'Hun hebben dat gedaan' snap jij niet wat een taalpurist daarop aan te merken zal hebben?quote:Op woensdag 26 april 2006 16:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
vanwege een taalpurisme fout?
lijkt me heel erg onrealistisch.
Ja, maar het aantal idioten neemt dus alleen maar toe.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:04 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ja maar ach, worden die fouten ook niet constant gemaakt door engelssprekenden?
quote:Op woensdag 26 april 2006 16:04 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik wil je nou niet afvallen, hoor BaajGuardian, want je weet hoe ik denk over taalpuristen. Maar strikt genomen is
"gaan lopen uitleggen" toch een beetje overdreven.
Ik neem aan dat je gewoon zit te typen, qua context? Daar hoef je toch niet voor te gaan lopen?
* Tha_Erik moet denken aan Herman Finkers: "Hans zei Grietje ik denk dat ik vandaag maar eens mijn rokje aan doe..."quote:Op woensdag 26 april 2006 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus als ik zeg 'Hun hebben dat gedaan' snap jij niet wat een taalpurist daarop aan te merken zal hebben?
'Het zit nog in de pijplijn', 'is niet mijn ding'.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:04 schreef Johan_de_With het volgende:
Of uitdrukkingen letterlijk overnemen uit een andere taal;
''Aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen.''
als jij vertrekt neemt het aantal af.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, maar het aantal idioten neemt dus alleen maar toe.
Gisteren heb ik nog twee studenten deze fout horen maken.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus als ik zeg 'Hun hebben dat gedaan' snap jij niet wat een taalpurist daarop aan te merken zal hebben?
Ik hoop dat je ze met de koppen tegen elkaar hebt geknald!quote:Op woensdag 26 april 2006 16:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Gisteren heb ik nog twee studenten deze fout horen maken.
mesen die over zichzelf typen in de derde persoonsvormquote:Op woensdag 26 april 2006 16:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
* Tha_Erik moet denken aan Herman Finkers: "Hans zei Grietje ik denk dat ik vandaag maar eens mijn rokje aan doe..."
Ik hoor het dagelijks, maar dat zal wel Brabants zijnquote:Op woensdag 26 april 2006 16:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach en wee, de verloedering.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat is het inderdaad.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:09 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik hoor het dagelijks, maar dat zal wel Brabants zijn.
quote:Op woensdag 26 april 2006 16:09 schreef TrenTs het volgende:
Ik moet denken aan dat raadslip van Leefbaar Rotterdam die over allochtonen 'ze motte gewoon Nederlands kenne lere spreke.' zei.
Dat kan niet, het was namelijk eerlijk verdeeld over twee verschillende colleges.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik hoop dat je ze met de koppen tegen elkaar hebt geknald!![]()
Dus je had het wel gewild.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:11 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat kan niet, het was namelijk eerlijk verdeeld over twee verschillende colleges.
Als jij van Nederland naar Belgie verhuist, neemt in beide landen het gemiddeld IQ toe. Maar die kende je al.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
als jij vertrekt neemt het aantal af.
hey, die had je nog niet bedacht he?
Klinkt bekend! Het is dan vooral erg irritant als ze na die 100 keer nog steeds dezelfde stomme taalfouten maken!quote:Op woensdag 26 april 2006 16:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik word gestressed van mensen die je 100x iets moet uitleggen
Dag dokter!quote:Op woensdag 26 april 2006 16:24 schreef BaajGuardian het volgende:
nou iig hartelijk bedankt voor je tijd Johan_de_With, we hebben weer veel van je geleerd
(vooral dat je graag forum battles speelt)
de conclusie van dit topic lijkt mij duidelijk.
Taalpuristen vinden het moeilijk om context in acht te nemen(en er uberhaupt in te denken)
en het blijft een Fixatie vergelijkbaar met autisme.
de groeten
quote:Op woensdag 26 april 2006 16:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
Klinkt bekend! Het is dan vooral erg irritant als ze na die 100 keer nog steeds dezelfde stomme taalfouten maken!
Ja, lekker makkelijk. Je slaat gewoon alle posts over waar je geen zinnig antwoord op weet, dan houd je vanzelf de schijn op dat je stelling steek houdt.quote:Op woensdag 26 april 2006 16:24 schreef BaajGuardian het volgende:
nou iig hartelijk bedankt voor je tijd Johan_de_With, we hebben weer veel van je geleerd
Taalpuristen vinden het moeilijk om context in acht te nemen(en er uberhaupt in te denken)
de groeten
... waarmee hij dus het beeld in stand houdt dat niet kunnen spellen en domheid bijna niet los van elkaar te zien zijnquote:Op woensdag 26 april 2006 16:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijk. Je slaat gewoon alle posts over waar je geen zinnig antwoord op weet, dan houd je vanzelf de schijn op dat je stelling steek houdt.
Dat is inderdaad de overduidelijke conclusie van dit topicquote:Op woensdag 26 april 2006 16:24 schreef BaajGuardian het volgende:
Context, jongen, contextquote:Op woensdag 26 april 2006 16:32 schreef DaMart het volgende:
[..]
... waarmee hij dus het beeld in stand houdt dat niet kunnen spellen en domheid bijna niet los van elkaar te zien zijn
De context lijkt me duidelijk: BG vindt dat domheid en slechte spelling niet samengaan... maar in de context van zijn posts, bewijst hij eerder het tegenovergestelde!quote:
Geplaatst in dequote:Op woensdag 26 april 2006 16:24 schreef BaajGuardian het volgende:
de groeten
Maar een lagere opleiding EN slecht taalgebruik, staat garant voor een kansloos leven!quote:Op woensdag 26 april 2006 16:38 schreef Tha_Erik het volgende:
Lagere opleiding betekent lang niet altijd een slechter taalgebruik. En hogere opleiding dus ook niet een beter taalgebruik.
Als je in andere dingen uitblinkt heb je nog een kansquote:Op woensdag 26 april 2006 16:39 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar een lagere opleiding EN slecht taalgebruik, staat garant voor een kansloos leven!
wat leuk! bedanktquote:Op woensdag 26 april 2006 13:43 schreef Hephaistos. het volgende:
Mocht je geïinteresseerd zijn in wat achtergrondinformatie: klik
Grote onzin. Het belang van correct Nederlands schrijven, is dat je goed begrepen wordt. Dat je woorden niet voor meer dan één uitleg vatbaar zijn en dat mensen niet drie keer jouw zin hoeven na te lezen voordat ze die goed begrijpen.quote:Op woensdag 26 april 2006 13:01 schreef BaajGuardian het volgende:
zie ook mijn post hier Stelling over laaggeletterdheid
ik vind dat als je je concentreerd op elke grammaticale fout je behoorlijk autistisch bezig bent,
het enige doel van taal en schrift is dat men elkaar verstaat, meer niet
de hele poeha dat iets zo en zo moet is decoratie, simpele literaire luxe.
als mensen dat zelf willen doen, het mooi vinden.. kunscht!
maar ga het niet opleggen alsof je jehovahs getuige bent...
dat gezift op tekst moet maar eens afgelopen zijn, of zoek een hobby.
groeten aan alle taalpuristen! BG.
Hm, ik zal mijn fantasie maar niet de vrije loop laten over waarin uitgeblinken worden... we willen het wel netjes houden natuurlijkquote:Op woensdag 26 april 2006 16:40 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Als je in andere dingen uitblinkt heb je nog een kans.
Hoe lang nog tot de 300?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |