Dat is een techniek die "pannen" heet, volgens mij is het best moeilijk om dat goed te doen.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:00 schreef perezoso het volgende:
[..]
Zeer mooi, hoe kan het gras en de weg geblurred zijn als jij zelf stilstaat ?
ik begrijp niet![]()
meestal is het een kwestie van je sluitertijd aanpasssen aan de snelheid van het onderwerpquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:10 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat is een techniek die "pannen" heet, volgens mij is het best moeilijk om dat goed te doen.
Je draait dan met je bovenlichaam (en dus camera) mee met het bewegende onderwerp en neemt een iets (!) langere sluitertijd, niet veel. Hierdoor blijft het onderwerp scherp en de achtergrond wordt "bewegend", als je het goed doet tenminste.
Yep, idd vrij lastig maar kwestie van oefenen...quote:Dat is een techniek die "pannen" heet, volgens mij is het best moeilijk om dat goed te doen.
Je draait dan met je bovenlichaam (en dus camera) mee met het bewegende onderwerp en neemt een iets (!) langere sluitertijd, niet veel. Hierdoor blijft het onderwerp scherp en de achtergrond wordt "bewegend", als je het goed doet tenminste .
wow heel nice gedaanquote:Op dinsdag 16 mei 2006 10:15 schreef _Fonz het volgende:
[afbeelding]
Origineel: http://members.home.nl/mwieringa/IMG_0174.JPG
Is mijn eerste bewerkte foto ooit (zelf gedaan in Adobe Photoshop CS2). Geschoten met een standaard Powershot A80. Ben van plan om de bijbehorende tele-lens en wide-converter lens erbij te kopen ...helaas is het geld op.
Mooi, lekker kleurrijk en fijne scherptedieptequote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:32 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]
Hier ben ik wel heel happy mee.Vandaag gingen we voor school de markt op, met als thema "herhaling en ritme".
Omdat er een vrouw je kamer aan het schoonmaken is misschien?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:34 schreef ableton het volgende:
Heb mijn god geen idee waarom, maar vond deze twee foto's heel cool, maar dat ligt denk ik meer aan mij
[afbeelding]
[afbeelding]
Nicequote:Op woensdag 17 mei 2006 15:24 schreef Klonk het volgende:
[afbeelding]
net gemaakt, langs de maas in Belfeld
d'r waren geen bloemetjes in de buurt, achteraf bleek dat ik met m'n knie in de hondepoep had gelegenquote:Op woensdag 17 mei 2006 23:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
NiceEen of ander bloemetje was als voorgrond misschien mooier geweest, maar dit is geheel niet verkeerd zeg
Wat een vrolijke kleurtjes!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:32 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]
Hier ben ik wel heel happy mee.Vandaag gingen we voor school de markt op, met als thema "herhaling en ritme".
quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:32 schreef Klonk het volgende:
achteraf bleek dat ik met m'n knie in de hondepoep had gelegen![]()
Goed bezig Vitaquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:31 schreef 4Vita het volgende:
TPG gebouw op schiphol, gemaakt terwijl ik moest wachten tot ze besloten hadden van hoeveel geld ze me zouden beroven.
[afbeelding]
waarschijnlijk polafilterquote:Op donderdag 18 mei 2006 18:19 schreef ableton het volgende:
1 vrag, hoe komt de lucht recht zo pikzwart...
Ik wil dat muurding. Met dat meisje en dat oog.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 22:34 schreef ableton het volgende:
Heb mijn god geen idee waarom, maar vond deze twee foto's heel cool, maar dat ligt denk ik meer aan mij
[afbeelding]
[afbeelding]
ze hebben zeker wat, misschien als aandachtspunt het onderwerp net iets rechter zetten of meer hellend om de diepte werking er nog sterker in te gooienquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:16 schreef snakelady het volgende:
of jullie ze mooi vinden weet ik niet,maar ik vond ze wel iets hebben.
[afbeelding]
[afbeelding]
thnx voor de tipsquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:19 schreef Re het volgende:
[..]
ze hebben zeker wat, misschien als aandachtspunt het onderwerp net iets rechter zetten of meer hellend om de diepte werking er nog sterker in te gooien
danku!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 01:02 schreef BloodyLotte het volgende:
[..]
Ik wil dat muurding. Met dat meisje en dat oog.![]()
![]()
En Snop! Freaky en gaaf!
De titel is dan ook "feeding time"...quote:Op zondag 21 mei 2006 12:59 schreef An24 het volgende:
Haha, das nu net de grap, het lijkt een bizarre foto, maar dat is het niet...![]()
Ik vind 'm wel mooiquote:
Je hebt op dezelfde parkeerplaats gestaan als ik!quote:Op zondag 21 mei 2006 22:51 schreef diedrick het volgende:
Bij de parkeerplaats voor Dordt in Stoom kwam ik deze buizen tegen. Eigenaar Gasunie, dus zal wel gasbuis zijn....
[afbeelding]
nope, geen HDR. Belichting wat aangepast bij opname en nasoepen....quote:Op maandag 22 mei 2006 06:01 schreef Gose het volgende:
Diedrick erg stoere foto! super hoe dat licht naar binnen valt. Volgens mij is het een HDR of niet? Zo ja, met hoeveel exposures?
Helemaal niet slecht hoorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:08 schreef nednederlander het volgende:
Ok, na drie jaar lurken op forum.fok.nl eindelijk een forum gevonden waarvoor ik de moeite van het registreren wil nemen.
Ik hoop hier en in de andere topics veel te leren op het gebied van (hobbie) fotografie, en zoals je op de foto's hieronder kan zien is er inderdaad nog *veel* te leren. Anyway, ik vond ze wel wat hebben en denk dat dit daarom het juiste topic is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(btw, geschoten met een simpele Canon Powershot S230)
mooie lucht idd, en goede verdelingquote:Op dinsdag 23 mei 2006 23:27 schreef Masegate het volgende:
Soms zit je op je kamer en tuur je even naar buiten en dan denk je: "Wat een mooie lucht...".
Dus maak ik een foto en hoewel ik al heel wat mooiere luchten heb gezien, vind ik het toch een mooie foto. Daarom vond ik het ook wel de moeite waard om hem even hier te posten.
[afbeelding]
Ik vind het een erg mooie foto hoorquote:Op dinsdag 23 mei 2006 18:34 schreef Miss_S het volgende:
paar weken geleden gemaakt
had weinig tijd dus niet echt op veel dingen gelet maar vond deze wel aardig geworden
[afbeelding]
Nicequote:Op woensdag 24 mei 2006 16:21 schreef cyberrobin het volgende:
[afbeelding]
Beatrix Theater in Utrecht!
Heb 'k ff gedaan! nu beter?quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:47 schreef Elefes het volgende:
[..]
NiceMisschien links nog een stukje afhalen, zodat hij "symmetrisch" wordt?
Ik zie niet heel veel verschil?quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:54 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Heb 'k ff gedaan! nu beter?
Thanks trouwens!![]()
De tweede vind ik mooi,door de onwijze dieptewerking en scherpte van de plaat. Toppiequote:Op woensdag 24 mei 2006 17:07 schreef Elefes het volgende:
Even aan de gang geweest vandaag (tussen de buien door), en twee resultaten waar ik wel tevreden over ben:
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
Oh sorry, die opmerking van flets was voor Crazy bedoelt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:13 schreef snakelady het volgende:
thnx, ik zal er op letten de volgende keer.
De eerste is mooi, de tweede vind ik mooier... hoe zou het zijn als je die horizontaal had genomen?quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:07 schreef Elefes het volgende:
Even aan de gang geweest vandaag (tussen de buien door), en twee resultaten waar ik wel tevreden over ben:
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
Zo ongeveer:quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:19 schreef Austin-At-Monday het volgende:
[..]
De eerste is mooi, de tweede vind ik mooier... hoe zou het zijn als je die horizontaal had genomen?
Yep, je hebt helemaal gelijk, heb het een beetje aangepast..bedankt voor het commentaar!quote:Op woensdag 24 mei 2006 20:07 schreef AlohaXa het volgende:
Bij Crazy, misschien zou je het contrast nog iets kunnen pushen, want persoonlijk vind ik het net iets te vaal.
quote:Op woensdag 24 mei 2006 21:06 schreef minolta het volgende:
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06213/fv.JPG]afbeelding][/url]
Niet echt vandaag genomen maar ik vond hem wel mooi .
Tis moeilijkquote:Op donderdag 25 mei 2006 11:43 schreef AlohaXa het volgende:
Hoe kun je in hemelsnaam zo'n kind opvoeden??
Daar kun je toch nooit nee tegen zeggen, die puppy ogen![]()
Alles klopt!, belangrijk bij het nemen van foto's van kinderen is dat je op het zelfde nivo gaat staan en dat doe je hier dan ookquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:58 schreef janeway het volgende:
Ook ik heb vandaag foto's gemaakt. Van onze dochter..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeg maar wat er niet klopt ofzo.. Ik wil leren.....
groetjes Janeway
ps wat een mooie fotos zitten er bij, geweldig..
Toevallig bij de thunder roadhouse?quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:10 schreef CrazyCharlie het volgende:
Afgelopen zondag tussen de bierbuiken en herriemakers gestaan...
[afbeelding]
[afbeelding]
CC.
Zeg maar wat er niet klopt? prachtige serie, je bescheiden opmerking klopt nietquote:Op woensdag 24 mei 2006 23:58 schreef janeway het volgende:
Ook ik heb vandaag foto's gemaakt. Van onze dochter..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeg maar wat er niet klopt ofzo.. Ik wil leren.....
groetjes Janeway
ps wat een mooie fotos zitten er bij, geweldig..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |