abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37211087
Dit topic gaat over genderdysforie

Vorige deel : Niet kunnen zijn wie je werkelijk bent..
pi_37211129
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:46 schreef Doagere het volgende:
Ruim 5 weken aan de hormonen, zachtere huid, zachter haar, al best wat borstgroei, en een super relaxd gevoel.
Geen last van bijwerkingen?
pi_37211173
Zou een blauwe of rode misschien een link naar dit topic willen zetten in Niet kunnen zijn wie je werkelijk bent.. ?
pi_37211300
Interessant topic, even meegluren
  zondag 23 april 2006 @ 13:58:01 #5
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_37211427
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:51 schreef BetaWolff het volgende:
Zou een blauwe of rode misschien een link naar dit topic willen zetten in Niet kunnen zijn wie je werkelijk bent.. ?
Done.
pi_37211470
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:50 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Geen last van bijwerkingen?
Ja wel bijwerkingen grotere tepels en borsten Minder haar groei zachtere huid enzo.

Maar ik heb nergens last van verder.
pi_37211540
quote:
Op zondag 23 april 2006 13:59 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ja wel bijwerkingen grotere tepels en borsten Minder haar groei zachtere huid enzo.

Maar ik heb nergens last van verder.
Mooi zo!

Ik heb zelf ook in de beginfase geen bijwerkingen gehad, maar ik ken ze ook wel die wekenlang hebben gelopen met hoofdpijn, misselijkheid, etcetera. Gaat dus goed tot nu toe!
pi_37212670
quote:
Op zondag 23 april 2006 14:01 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Mooi zo!

Ik heb zelf ook in de beginfase geen bijwerkingen gehad, maar ik ken ze ook wel die wekenlang hebben gelopen met hoofdpijn, misselijkheid, etcetera. Gaat dus goed tot nu toe!
Nee, daar heb ik absoluut geen last van.
  zondag 23 april 2006 @ 16:15:58 #9
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_37216113
Hi Doagere,

Ik heb nogal een beetje lullig gereageerd op je foto in het topic US-Lookalikes..dat lag deels aan mijn beetje melige bui. Ik heb net deze topique en het vorige gelezen en ik moet zeggen dat ik het erg knap van je vind dat je dit zo open durft te vertellen.

Wat ik je nog wel na wil geven is dat ik je op de foto meteen als vrouw zag, ms dat dat die lullige remark een beetje verzacht (mijn opmerking kwam eigenlijk vrnml. door de belichting van je hoofd zeg maar )

Ik wens je veel succes met alles
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_37218381
quote:
Op zondag 23 april 2006 16:15 schreef Vivi het volgende:
Hi Doagere,

Ik heb nogal een beetje lullig gereageerd op je foto in het topic US-Lookalikes..dat lag deels aan mijn beetje melige bui. Ik heb net deze topique en het vorige gelezen en ik moet zeggen dat ik het erg knap van je vind dat je dit zo open durft te vertellen.

Wat ik je nog wel na wil geven is dat ik je op de foto meteen als vrouw zag, ms dat dat die lullige remark een beetje verzacht (mijn opmerking kwam eigenlijk vrnml. door de belichting van je hoofd zeg maar )

Ik wens je veel succes met alles
Geeft niet, ik zie er ook een beetje eng uit!
  maandag 24 april 2006 @ 15:06:28 #11
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_37245474
mijn tepels zijn gelukkig klein gebleven
vriendinnen van mij zijn er iig jaloers op

voor de rest ben ik blij dat ik nu op het einde loop van het traject.
nog 5 maandjes voor mij

sterkte verder ermee doa.
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_37250439
Hee, komt me bekend voor. Een voormalig nichtje van mijn moeder is tegenwoordig een neef. Ging een jarenlang proces aan vooraf, uiteindelijk rond z'n 40ste alsnog zijn geslacht laten veranderen. Voor die tijd had hij een vriendin, die heeft ie niet meer maar hij heeft volgens mij nu wel een vriendin. Hij was altijd al een halve vent, heeft jarenlang op het randje van anorexia geleefd omdat hij de rondingen van zijn vrouwenlichaam niet wilde. Ik sprak hem 2 jaar geleden nog, mooie zware stem heeft hij gekregen. Eigenlijk is hij helemaal niet verandert, op de baardgroei en zware stem na (en andere dingen natuurlijk die je niet te zien krijgt). HIj is er in ieder geval veel gelukkiger door geworden.

Succes!
pi_37252760
quote:
Op maandag 24 april 2006 15:06 schreef danielluh het volgende:

voor de rest ben ik blij dat ik nu op het einde loop van het traject.
nog 5 maandjes voor mij
Houd er wel rekening mee dat het iets langer duurt eer je, zowel lichamelijk als psychisch, er weer tegenaan kan na SRS.. Maar ben blij voor je dat het einde in zicht is!
pi_37279723
Mag eigelijk niet meer roken maar doe het nog wel.. (paar per dag maar hoor, niet zoveel)

dinsdag 25 april 2006 @ 14:41:35 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_37279774
Ow, die zijn al een stuk mooier

Ik vind je toch echt een meisje hoor!
pi_37280351
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:41 schreef Vivi het volgende:
Ow, die zijn al een stuk mooier

Ik vind je toch echt een meisje hoor!
Overdag is het hier inderdaad veel lichter dan snachts

Je bent niet de enige die me ziet als meisje.
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:01:30 #17
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_37282264
Ja, die belichting was gewoon nogal creepy, zeg maar
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:17:18 #18
57690 danielluh
pi_37282731
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:07 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Houd er wel rekening mee dat het iets langer duurt eer je, zowel lichamelijk als psychisch, er weer tegenaan kan na SRS.. Maar ben blij voor je dat het einde in zicht is!
neee dat kan echt nie, moet na 2 maanden echt were aan het werk hoor.
natraject komt wel. de werkgever kan mij max 2 maanden missen

ik zie het verder wel na de srs, als de wonden goed geheeld zijn, ben ik tevree, psychisch komt wel later. kan niet veroorloven om deze baan te gaan verliezen.

me borsten waren ook goed geheeld na 1 week, gelukkig genees ik snel
dus zal de srs ook wel goed gaan verlopen, en geestelijk, sjah heb al 30 jr moeten vechten, dan kunnen die paar maandjes na mijn srs er ook nog bij
  dinsdag 25 april 2006 @ 16:18:58 #19
57690 danielluh
pi_37282778
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:39 schreef Doagere het volgende:
Mag eigelijk niet meer roken maar doe het nog wel.. (paar per dag maar hoor, niet zoveel)

[afbeelding]
[afbeelding]
roken beinvloed te werking van de hormonen
daarbij loop je ook nog eens meer kans op trombose op

alleen al voor die eerste zou ik stoppe ermee
pi_37284048
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:18 schreef danielluh het volgende:

[..]

roken beinvloed te werking van de hormonen
daarbij loop je ook nog eens meer kans op trombose op

alleen al voor die eerste zou ik stoppe ermee
Moet ook stoppen, maarja ik wil volgende week niet super sjagerijnig zijn op vakantie..
pi_37285220
Ik vind je voorhoofd en dan met name de haarlijn nog een beetje mannelijk, met een ander kapsel heel makkelijk te verhelpen maar verder ben je zeker zeer vrouwelijk om te zien. En mooi ook!
pi_37286249
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 17:34 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik vind je voorhoofd en dan met name de haarlijn nog een beetje mannelijk, met een ander kapsel heel makkelijk te verhelpen maar verder ben je zeker zeer vrouwelijk om te zien. En mooi ook!
Sja, de meeste mannen hebben een mannelijke haarlijn, maar ik ben nog jong en dan wordt het weer zoals het ooit was, zonder inhammen enzo.

Een ander kapsel wil ik wel, daar was ik al over aan het na denken.
pi_37286704
Interresant
Als je al je operaties hebt ondergaan, enz bedacht ik me dan kun je geen kinderen meer krijgen. of wel?

Laat je je sperma invriezen (want dat heb je nog neem ik aan) en omdat je op vrouwen valt dacht ik te lezen kan je zo kinderen krijgen toch ? Nou ja.. Als je dat al wil natuurlijk maar daar moest ik opeens aan denken !

En ojaa Ik vind je al best een meisje op die foto's! Vooral je ogen en je wenkbrauwen
pi_37287423
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 18:25 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Interresant
Als je al je operaties hebt ondergaan, enz bedacht ik me dan kun je geen kinderen meer krijgen. of wel?

Laat je je sperma invriezen (want dat heb je nog neem ik aan) en omdat je op vrouwen valt dacht ik te lezen kan je zo kinderen krijgen toch ? Nou ja.. Als je dat al wil natuurlijk maar daar moest ik opeens aan denken !

En ojaa Ik vind je al best een meisje op die foto's! Vooral je ogen en je wenkbrauwen
Dat kon ik inderdaad doen, maar dit heb ik niet gedaan. Nu kan dat niet meer.

Dan heb je altijd nog een 'kwakkie' achter de hand, nee dat leek me niks.
pi_37288597
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 18:47 schreef Doagere het volgende:

[..]

O wel jammer Nou ja.. Zou ik denken maar moet je zelf weten
pi_37288799
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:24 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

O wel jammer Nou ja.. Zou ik denken maar moet je zelf weten
Heb er geen spijt van hoor. Ik moest daar dan ook nog 25 euro per jaar voor gaan betalen ook!
pi_37289938
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:59 schreef Doagere het volgende:

[..]

Moet ook stoppen, maarja ik wil volgende week niet super sjagerijnig zijn op vakantie..
Dat vind ik nou typisch een gezocht excuus om toch door te roken. Hormonen kunnen in de eerste weken je erg beinvloeden. Kun je beter nu stoppen met roken, en de hele klap in een keer krijgen lijkt mij..
pi_37290027
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 16:17 schreef danielluh het volgende:

[..]

neee dat kan echt nie, moet na 2 maanden echt were aan het werk hoor.
natraject komt wel. de werkgever kan mij max 2 maanden missen
Ik zeg niet dat je niet kunt werken (Al hangt het er heel sterk van af wat voor soort werk je doet), maar wel dat je nog maanden of meer dan een jaar nodig hebt om weer helemaal te herstellen, zodat ook andere dingen dan werken weer allemaal goed gaan.
quote:
ik zie het verder wel na de srs, als de wonden goed geheeld zijn, ben ik tevree, psychisch komt wel later. kan niet veroorloven om deze baan te gaan verliezen.
Tijdelijk contract?
quote:
me borsten waren ook goed geheeld na 1 week, gelukkig genees ik snel
dus zal de srs ook wel goed gaan verlopen, en geestelijk, sjah heb al 30 jr moeten vechten, dan kunnen die paar maandjes na mijn srs er ook nog bij
Forceer in ieder geval er na en neem de tijd die het nodig heeft voor alles.
  dinsdag 25 april 2006 @ 20:04:43 #29
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_37290314
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:29 schreef Doagere het volgende:

[..]

Heb er geen spijt van hoor. Ik moest daar dan ook nog 25 euro per jaar voor gaan betalen ook!
Een klein bedrag voor als je ooit een kinderwens krijgt lijkt me

Maar verder over iets oppervlakkigs: Wat speelse plukjes over je voorhoofd en je haar in lagen laten snijden lijkt me leuk bij jou, dat maakt je gezicht vaak wat "zachter"
pi_37292607
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:04 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar verder over iets oppervlakkigs: Wat speelse plukjes over je voorhoofd en je haar in lagen laten snijden lijkt me leuk bij jou, dat maakt je gezicht vaak wat "zachter"
Haat huielnde babys ect. Dat is echt niks voor mij.
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:03:53 #31
57690 danielluh
pi_37294962
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 19:57 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je niet kunt werken (Al hangt het er heel sterk van af wat voor soort werk je doet), maar wel dat je nog maanden of meer dan een jaar nodig hebt om weer helemaal te herstellen, zodat ook andere dingen dan werken weer allemaal goed gaan.
[..]

Tijdelijk contract?
[..]

Forceer in ieder geval er na en neem de tijd die het nodig heeft voor alles.
jeps jaarcontract, al een wonder dat ze mij deden nemen met 2 maanden uitval. maar ga dan thuiswerken, das makkelijke van ICT

en welke andere dingen
ik ben asexueel. dus dat scheelt ook een hoop hoor

de wonden zijn ongeveer na 8 maanden goed geheeld zoals mij verteld is. voor die tijd, maar aandelen maandverband aanschaffen, die gaan tijdelijk stijgen in prijs
  dinsdag 25 april 2006 @ 22:06:14 #32
57690 danielluh
pi_37295061
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 18:47 schreef Doagere het volgende:

[..]

je bent nog geen 6 maanden aan de hormonen en anti-androgeen hoor
je zou nog kinderen kunnen krijgen zou je nu ermee stoppen, na 6 maanden ben je echt chemisch castreert

zou je in die maanden stoppen is het nog terug te draaien
pi_37295284
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 20:04 schreef Vivi het volgende:

[..]

Iemand zag haar foto en die zei, nou dat meisje heeft wel een raar gel kapsel zo achterover. Wel leuk dat mensen je nu al zien als vrouw op de foto terwijl je net pas bezig bent met die hormonen
pi_37296018
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:12 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Iemand zag haar foto en die zei, nou dat meisje heeft wel een raar gel kapsel zo achterover. Wel leuk dat mensen je nu al zien als vrouw op de foto terwijl je net pas bezig bent met die hormonen
Haha, ja ik heb mezelf lekker uit getest op chatsites en ook gewoon op de cam was ik een 'leuke meid'

Mijn haren zijn nog niet echt vrouwelijk, dat klopt
pi_37298225
Wat is het precieze verschil van genderdysforie met transgender
pi_37298373
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:25 schreef M.vgroen het volgende:
Wat is het precieze verschil van genderdysforie met transgender
Genderdysforie = Gender (geslacht) dysforie (ontevredenheid)

Transgender is een meid met (nog) het mannelijke geslachtsdeel
pi_37298457
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:30 schreef Doagere het volgende:

[..]

Genderdysforie = Gender (geslacht) dysforie (ontevredenheid)

Transgender is een meid met (nog) het mannelijke geslachtsdeel
Hoe heet een vrouw dan die ooit nog een man was? Ze heeft geen mannelijke geslachtsdelen meer en zou ook ergens tevreden moeten zijn.
pi_37298812
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:33 schreef M.vgroen het volgende:

[..]

Hoe heet een vrouw dan die ooit nog een man was? Ze heeft geen mannelijke geslachtsdelen meer en zou ook ergens tevreden moeten zijn.
Dat is een Post-op-transsexueel.

En de meesten zijn na de geslachtsveranderende operatie wel tevreden hoor.
pi_37298846
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:30 schreef Doagere het volgende:

[..]

Haha, ja ik heb mezelf lekker uit getest op chatsites en ook gewoon op de cam was ik een 'leuke meid'

Mijn haren zijn nog niet echt vrouwelijk, dat klopt
Ik bedoel dit echt niet lullig hoor..
Maar ben je niet bang dat je tussen verwijfde man en mannelijke vrouw in blijft hangen. Dus dat het toch nog aan je te zien is? Want ik neem aan dat je het liefst zo knap mogelijk bent? Want vaak is het wel te zien of niet dan?

Als de vragen te onaardig of lastig worden moet je het maar zeggen
pi_37299344
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 23:46 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Maar ben je niet bang dat je tussen verwijfde man en mannelijke vrouw in blijft hangen. Dus dat het toch nog aan je te zien is? Want ik neem aan dat je het liefst zo knap mogelijk bent? Want vaak is het wel te zien of niet dan?

Verwijfd zijn en er leuk uitzien heeft in mijn ogen niets te maken met elkaar.

Mijn vriendinnen zijn ook hele normale meisjes waar ik me prima thuis voel.
pi_37299613
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:03 schreef Doagere het volgende:

[..]

Verwijfd zijn en er leuk uitzien heeft in mijn ogen niets te maken met elkaar.

Mijn vriendinnen zijn ook hele normale meisjes waar ik me prima thuis voel.
Nee dat bedoel ik niet Maar je was toch eerst man van uiterlijk en nu wil je 100% vrouw lijken neem ik aan.. en dan zou het toch kunnen dat het niet helemaal lukt dat je er ergens tussen in blijft hangen.

Zodat je zou kunnen zeggen is dat een vrouwelijke man of een mannelijke vrouw? Of is dat nog geen eens je doel, om een 100% vrouwelijk uiterlijk te hebben want dan heb ik niks gezegd.
pi_37300003
quote:
Op woensdag 26 april 2006 00:13 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Nee dat bedoel ik niet Maar je was toch eerst man van uiterlijk en nu wil je 100% vrouw lijken neem ik aan.. en dan zou het toch kunnen dat het niet helemaal lukt dat je er ergens tussen in blijft hangen.

Zodat je zou kunnen zeggen is dat een vrouwelijke man of een mannelijke vrouw? Of is dat nog geen eens je doel, om een 100% vrouwelijk uiterlijk te hebben want dan heb ik niks gezegd.
Oh zo, ja dat is bij velen zo ja, maar ik ben jong begonnen en ik heb niet echt een mannelijk gezichtsvorm, daarnaast doen die hormonen de komende tijd ook nog heel wat.

Ik denk niet dat mensen mij over een tijdje nog als jongen zien.
  woensdag 26 april 2006 @ 08:02:16 #43
57690 danielluh
pi_37302526
quote:

[..]

er zijn toch ook biologische vrouwen die mannelijke vormen hoor en zelf mannen die er zacht en vrouwelijk uitzien

kijk eens naar de tuinbroeken lesbo's, die zijn soms meer man dan een biologische man
pi_37303039
quote:
Op woensdag 26 april 2006 08:02 schreef danielluh het volgende:

[..]

er zijn toch ook biologische vrouwen die mannelijke vormen hoor en zelf mannen die er zacht en vrouwelijk uitzien

kijk eens naar de tuinbroeken lesbo's, die zijn soms meer man dan een biologische man
Ja maar dat is toch niet wat je wilt, een lesbo in tuinbroek Had ik een keer een foto van jou gezien? Kan dat kloppen (héél lang geleden)
pi_37304276
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 21:10 schreef Doagere het volgende:

[..]

Haat huielnde babys ect. Dat is echt niks voor mij.
Toch is dat iets dat later kan veranderen.. Aan de andere kant hoeft dat niet met eigen zaad. Dat is een idee wat mij erg tegen stond, en de reden geweest dat ik niets heb laten invriezen. Er zijn overigens ook juridische complicaties wanneer je ingevroren zaad gebruikt na een juridische geslachtsverandering.
pi_37304324
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 22:03 schreef danielluh het volgende:

jeps jaarcontract, al een wonder dat ze mij deden nemen met 2 maanden uitval. maar ga dan thuiswerken, das makkelijke van ICT
Het betekent in ieder geval dat ze kennelijk onder de indruk zijn van je kwaliteiten. Thuiswerken is inderdaad makkelijk als dat kan. Je kunt dan na zo'n 6 weken weer aan de slag.
quote:
en welke andere dingen
ik ben asexueel. dus dat scheelt ook een hoop hoor
Niet gezegd dat je dat ook blijft na SRS. Maar ook dat is iets wat redelijk snel weer komt.
quote:
de wonden zijn ongeveer na 8 maanden goed geheeld zoals mij verteld is. voor die tijd, maar aandelen maandverband aanschaffen, die gaan tijdelijk stijgen in prijs
Er zijn zelfs vrouwen die iedere maand bloeden.
pi_37304439
quote:

[..]

Mensen die jong beginnen valt vaak uiteindelijk weinig meer aan te zien. Helemaal perfect is het nooit, omdat sommige uiterlijke kenmerken niet te veranderen zijn (Brede schouders en smalle heupen bijvoorbeeld). Aan de andere kant zijn er ook weer kenmerken waar je voordeel van kunt hebben (Langere benen bijvoorbeeld). Vaak is er op een niveau te komen dat bijna niemand ziet wat het geweest is, en slechts een enkeling die precies weet waar zhij op moet letten lichte twijfels zal hebben..

Of Doagere het ook zo ervaart op dit moment weet ik natuurlijk niet.
pi_37307226
Me haar is inmiddels zo lang:

Iemand een site waar leuke kapsels op staan voor half/lang haar?
pi_37313488
quote:
Op woensdag 26 april 2006 11:56 schreef Doagere het volgende:

[afbeelding]

Nee.. maar ik zou het in laagjes doen aan de voorkant met een ponypluk
  woensdag 26 april 2006 @ 15:40:58 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_37313645
quote:
Op woensdag 26 april 2006 15:36 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

Nee.. maar ik zou het in laagjes doen aan de voorkant met een ponypluk
Laagjes is inderdaad een goede manier om slapper haar wat meer volume te geven.
Ga gewoon eens naar een goede kapper!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_37314341
quote:

[afbeelding]

http://www.kapperssite.nl

Staan echt een heleboel kapsels op. Aanrader om je haar in je gezicht te laten snijden, mocht je mannelijke kaken hebben, dan valt het een stuk minder op. Helaas niet echt een trend meer maar het welbekende pagekoppie dus (Jennifer Aniston-kopietje, het kapsel dat iedereen toen wilde). Je kunt op deze site ook de gewenste haarlengte, kleur en steil of krullend haar aangeven!
  woensdag 26 april 2006 @ 16:04:05 #52
57690 danielluh
pi_37314377
quote:
Op woensdag 26 april 2006 08:51 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Ja maar dat is toch niet wat je wilt, een lesbo in tuinbroek Had ik een keer een foto van jou gezien? Kan dat kloppen (héél lang geleden)
zou kunnen, maar de meest recente foto staat nu in mij fotoboek hoor
en ik ben geen lesbo in een tuinbroek, omdat ff te zeggen
  woensdag 26 april 2006 @ 16:08:54 #53
57690 danielluh
pi_37314535
een echte vrouwen haarlijn zal je nie snel krijgen. idd net zoals ik een pony laten knippen en vooral laagjes knippen en dan haren verven met highlights erin, geeft meer volume.

een goede kapper kan je hierbij helpen. ik zelf experimenteer heel erg met mijn haar.
maar laagjes en hightlights zal altijd blijven. volgende maand zelfs extensions erin, om mijn haar nog meer volume te geven. zou eerst permanent doen, maar ik heb band haar, daar is nie veel mee te doen dan stijl, door extensions krijg je toch wat krul erin

zo zijn er nog een heleboel van die tips met haren
pi_37314828
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:08 schreef danielluh het volgende:
een echte vrouwen haarlijn zal je nie snel krijgen. idd net zoals ik een pony laten knippen en vooral laagjes knippen en dan haren verven met highlights erin, geeft meer volume.

een goede kapper kan je hierbij helpen. ik zelf experimenteer heel erg met mijn haar.
maar laagjes en hightlights zal altijd blijven. volgende maand zelfs extensions erin, om mijn haar nog meer volume te geven. zou eerst permanent doen, maar ik heb band haar, daar is nie veel mee te doen dan stijl, door extensions krijg je toch wat krul erin

zo zijn er nog een heleboel van die tips met haren
Klopt, dat zal nog wel even duren helaas. Maargoed ik ben jong begonnen dus het zal terug komen..

Een pony lijkt me wel wat.
  woensdag 26 april 2006 @ 16:58:04 #55
57690 danielluh
pi_37315982
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:19 schreef Doagere het volgende:

[..]

Klopt, dat zal nog wel even duren helaas. Maargoed ik ben jong begonnen dus het zal terug komen..

Een pony lijkt me wel wat.
nooit te hard roepen hoor, ligt geheel aan de wortels of die nog leven
hormonen doen veel, maar het is geen wonder middel, dat willen vele nog wel eens vergeten

haar is het minste hoor, daar kan je zoveel meedoen, zodat de haargrens nie eens opvalt.
daarbij zijn er ook zat vrouwen met een hoge haargrens, als je oplet zie je dat. maar ook zij hebben dan meestal een pony
ik heb mijn pony schuin laten knippen, zo kan je het haar ook opsteken en in staartje doen, zonder dat de haargrens opvalt.

als je baard grens hebt, dies moeilijker te verbergen
pi_37317482
quote:
Op woensdag 26 april 2006 16:04 schreef danielluh het volgende:

[..]

zou kunnen, maar de meest recente foto staat nu in mij fotoboek hoor
en ik ben geen lesbo in een tuinbroek, omdat ff te zeggen
O nog geen eens gezien dat je een fotoboek had

Wow je bent vet goed gelukt Hahaha.. Nou ja dat klinkt een beetje stom, maar je snapt m'n idee wel toch?
pi_37319674
Nu ziet mijn achterkant er zo uit, opzich prima zo, alleen me voorkant vindt ik niet echt vrouwelijk.

pi_37319835
Niet lullig bedoelt Doagere (non intended pun ook ), maar ga je ook iets aan je kin doen? die ziet er nog best mannelijk uit, toch? Of ligt dat aan de foto's?
pi_37325690
quote:
Op woensdag 26 april 2006 19:10 schreef Doagere het volgende:
Nu ziet mijn achterkant er zo uit, opzich prima zo, alleen me voorkant vindt ik niet echt vrouwelijk.

[afbeelding]
Dat staartje? Zoveel vrouwen hebben staartjes Alleen hebben veel mannen ook een paardenstaart dus is het eigenlijk ook een mannenkapsel, misschien is los dan leuker.
  woensdag 26 april 2006 @ 21:43:46 #60
57690 danielluh
pi_37325716
dat kost een hoop geldt FFS, facial surgery dus
en ook erg pijnlijk

@ PescaPallaMarcusManu:
Ja ach, ben alleen wat lang 1.95, maar kan zo het vrouwen basketbal in. voor de rest ben ik dik tevreden hoor.
pi_37325976
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:43 schreef danielluh het volgende:
dat kost een hoop geldt FFS, facial surgery dus
en ook erg pijnlijk

@ PescaPallaMarcusManu:
Ja ach, ben alleen wat lang 1.95, maar kan zo het vrouwen basketbal in. voor de rest ben ik dik tevreden hoor.
Hoe kan het eigenlijk dat je van die bolle wangetjes hebt? Van jezelf? Door hormonen?
pi_37326388
quote:

[afbeelding]

ukhairdressers.com
  donderdag 27 april 2006 @ 12:59:12 #63
57690 danielluh
pi_37341821
quote:
Op woensdag 26 april 2006 21:49 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Hoe kan het eigenlijk dat je van die bolle wangetjes hebt? Van jezelf? Door hormonen?
nou heb altijd al wat meer jukbeenderen gehad.
heel veel transen hebben al vrouwelijke kenmerken.
ik heb het geluk dat mijn gezicht er vrouwelijk uitziet

Ik laat dan ook niet al te veel in mij snijden. borstvergroting en de SRS is het enigste
met de rest ben ik tevreden
  maandag 1 mei 2006 @ 11:34:01 #64
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_37448691
Hoe gaat dat nou eigenlijk, zo'n gesprek met een dokter waar je vertelt dat je aan de hormonen wilt?
pi_37448989
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:34 schreef sleepflower het volgende:
Hoe gaat dat nou eigenlijk, zo'n gesprek met een dokter waar je vertelt dat je aan de hormonen wilt?
De dokter zal je doorsturen naar een genderpsycholoog. Bij het VU maken de psychologen deel uit van het genderteam. De psycholoog onderzoekt of er sprake is van genderdysforie, vooral door andere oorzaken (schizofrenie, DID, BDD etc.) uit te sluiten. Ook onderzoekt de psycholoog of je op dat moment een transitie aan kan. Wanneer de psycholoog er van overtuigd is dat er geen andere stoornissen zijn waaraan de wens om van geslacht te veranderen te wijten zijn, en de psycholoog er daarnaast van overtuigd is dat je het proces aankunt zal de psycholoog je in het genderteam voordragen. Wanneer een psycholoog je voordraagt zal er groen licht worden gegeven, en zal de behandeling beginnen. Wanneer er sprake is van een andere stoornis of de psycholoog heeft ernstige twijfels of je de transitie aankunt zul je rood licht krijgen. Er vindt dan geen behandeling plaats, en eventueel wordt je doorverwezen naar een andere psycholoog, therapeut, psychiater etc. Wanneer er lichte twijfels zijn kan er oranje licht worden gegeven. De behandeling wordt dan voorzichtig begonnen (Bijvoorbeeld lagere doses van medicijnen of een begin met alleen anti-androgene medicijnen).

Bij groen of oranje licht kom je dus terecht bij een endocrinoloog (hormoondokter). Die zal eerst bloed laten afnemen (Vaak wordt dit al gedaan wanneer de psycholoog je gaat voordragen in het genderteam) om te bepalen of er bijzondere risico's zijn. Wanneer er geen afwijkingen zijn zal er met een standaard-dosis hormonen en anti-androgenen begonnen worden, en wordt iedere 3 maanden het bloed getest op afwijkingen en om te zien of de medicatie aanslaat.

Was dit wat je wilde weten?
  maandag 1 mei 2006 @ 11:52:34 #66
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_37449317
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:42 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Was dit wat je wilde weten?
Yep, thanks.

Ik heb ook een persoonlijk vraagje...je hoeft niet te antwoorden als je dat niet wilt. Ben jij van plan om helemaal een vrouw te worden, dus ook je te laten opereren aan je geslachtsdelen?
pi_37449455
quote:
Op maandag 1 mei 2006 11:52 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Yep, thanks.

Ik heb ook een persoonlijk vraagje...je hoeft niet te antwoorden als je dat niet wilt. Ben jij van plan om helemaal een vrouw te worden, dus ook je te laten opereren aan je geslachtsdelen?
Ja. Overigens zal dat in de meeste gevallen zo zijn wanneer iemand zich door een genderteam laat behandelen. In Nederland zijn de genderteams huiverig voor mensen die een gedeeltelijke geslachtsverandering nastreven..
  dinsdag 2 mei 2006 @ 14:11:27 #68
57690 danielluh
pi_37485554
denk nie dat je door de screening komt als je half om half wilt zijn :S
pi_37489937
tvp
pi_37491617
Dannielluh, mag ik even zeggen dat ik je een prachtige vrouw bent? Damn!
It is your friends who make your world!
  dinsdag 2 mei 2006 @ 19:57:33 #71
57690 danielluh
pi_37493108
dank je
heeft ook al 3 jr hormoontjes gekost hoor en heeeeel hoop geld aan laseren en borstvergroting

maar tis ook de uitstraling die iemand heeft ben je onzeker zal de andere persoon je ook anders behandelen, dan als je zelf verzekerder over straat loopt
pi_37972722
Topic is een beetje stil!

Ondertussen ben ik:

2 maand aan de Androcur, en hormonen
1 Laserbehandeling gehad van 30minutjes.. (275euro ;x)

dinsdag 23 mei 2006 @ 10:05:56 #73
121741 _Dizzy_
space, the final frontier
pi_38113867
Misschien een beetje dom hoor, maar een laserbehandeling voor wat precies?
pi_38114103
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:05 schreef _Dizzy_ het volgende:
Misschien een beetje dom hoor, maar een laserbehandeling voor wat precies?
Gezichtsontharing. Een dame met een baard is tenslotte niet zo charmant.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 10:15:09 #75
121741 _Dizzy_
pi_38114139
Oeps, is eigenlijk best wel logisch... En is dat dan permanent of moet je dan nog blijven herhalen?
pi_38114215
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:15 schreef _Dizzy_ het volgende:
Oeps, is eigenlijk best wel logisch... En is dat dan permanent of moet je dan nog blijven herhalen?
Er zijn aardig wat behandelingen nodig om het helemaal weg te halen (Vaak ook nog andere behandelingen zoals electrische epilatie). Wanneer het weg is blijft het behoorlijk lang weg. Gezien de ontwikkelingen snel gaan bij laser-ontharingen is er over de echte lange termijn (In de orde van tientallen jaren) nog niet zo heel veel bekend. Het is in ieder geval wel een duurzame oplossing.
pi_38134747
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 10:13 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Gezichtsontharing. Een dame met een baard is tenslotte niet zo charmant.
Oja
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:17:07 #78
121741 _Dizzy_
pi_39382001
Hoe staat het eigenlijk met de hormonenkuur?
pi_39393462
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 14:39 schreef Doagere het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou niet anders denken dan dat je een meisje bent.
En ik vind je eerlijk gezegt er ook nog is heel leuk uitzien
pi_39396913
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 15:28 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Ik zou niet anders denken dan dat je een meisje bent.
En ik vind je eerlijk gezegt er ook nog is heel leuk uitzien
Dat zijn oude fotos, dit zijn nieuwe fotos.

pi_39397383
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:16 schreef Doagere het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik kwam net ook wat foto's van je tegen in US. Ik vind je als vrouw veel mooier dan als man / jongen. Echt, ik vind het een compliment waard!

Ik ben wel eens enorm geschrokken van iemand die zich "om had laten bouwen" (kom maar op met jullie commentaar over deze woordkeuze, ik kan er gewoon zo snel geen andere formulering voor vinden ). De zwager van mijn buurman zag ik altijd als mijn buren weer een feestje gaven. Was een beetje een raar type, ik kon het nooit goed benoemen. Beetje gay, maar wél een vriendin. En nooit een woord zeggen, nooit.

En toen kwam hij op een dag weer binnenlopen bij mijn buren, en ik dacht, jeetje, die is vrouwelijk gekleed. Hoge laarzen. Getailleerd jasje. Haar opgestoken. Toen draaide hij zich om en zag ik borsten. Ik stikte bijna in een stuk appeltaart, niemand had me er op voorbereid. Hij was in een zij veranderd.

De meest absurde verandering was nog wel dat deze persoon plots een spraakwaterval was geworden. Gezellig zelfs. En maar keuvelen. Echt geweldig, om iemand zo te zien opbloeien. Die verlegenheid was compleet verdwemen. Dat vond ik op een of andere manier nog maffer dan de verandering van man naar vouw.

Haar vriendin is trouwens lesbisch geworden of zo. Ze zijn in ieder geval voor zover ik weet nog steeds samen.
pi_39398128
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:33 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik kwam net ook wat foto's van je tegen in US. Ik vind je als vrouw veel mooier dan als man / jongen. Echt, ik vind het een compliment waard!

Ik ben wel eens enorm geschrokken van iemand die zich "om had laten bouwen" (kom maar op met jullie commentaar over deze woordkeuze, ik kan er gewoon zo snel geen andere formulering voor vinden ). De zwager van mijn buurman zag ik altijd als mijn buren weer een feestje gaven. Was een beetje een raar type, ik kon het nooit goed benoemen. Beetje gay, maar wél een vriendin. En nooit een woord zeggen, nooit.

En toen kwam hij op een dag weer binnenlopen bij mijn buren, en ik dacht, jeetje, die is vrouwelijk gekleed. Hoge laarzen. Getailleerd jasje. Haar opgestoken. Toen draaide hij zich om en zag ik borsten. Ik stikte bijna in een stuk appeltaart, niemand had me er op voorbereid. Hij was in een zij veranderd.

De meest absurde verandering was nog wel dat deze persoon plots een spraakwaterval was geworden. Gezellig zelfs. En maar keuvelen. Echt geweldig, om iemand zo te zien opbloeien. Die verlegenheid was compleet verdwemen. Dat vond ik op een of andere manier nog maffer dan de verandering van man naar vouw.

Haar vriendin is trouwens lesbisch geworden of zo. Ze zijn in ieder geval voor zover ik weet nog steeds samen.
Ik wou eerst ook bij mijn vriendin blijven, maar achteraf is het maar beter dat we uit elkaar zijn gegaan, ik val toch niet meer op vrouwen.

Dat opbloeien.. Sja zelf ben ik altijd een beetje een terug getrokken persoon geweest, en als meisje ben ik ongeveer net zo, ik ben niet diegene die op wil vallen, maar nu ook niet meer de gene die stil achterin een hoekje gaat zitten.

'Ombouwen' noemen wij: 'Het veranderen van het lichaam' en dat heet weer 'transformatie'

Ik val trouwens minder op als ik als vrouw leef, als ik nu soms nog als jongen naar de winkel gaat zit iedereen me verbaasd aan te staren. Als ik als meisje ga dan kijken alleen jongens. En die kijken vaak niet alsof ze denken van 'hey dat is een vent!'

Achja, komt allemaal helemaal goed
pi_39398781
best een mooie meid geworden doa, mijn complimenten,

ik heb een moeilijke vraag, hoe ga je dit aan een toekomstig vriendje vertellen?
pi_39399316
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:15 schreef lesley het volgende:

ik heb een moeilijke vraag, hoe ga je dit aan een toekomstig vriendje vertellen?
In een ander topic zegt ze dat ze een vriend heeft, en die heeft er geen problemen mee.

Post van mij uit dat topic:
quote:
Ik ken je hele verhaal zo ongeveer door je topics en ik vind het toch wel een beetje apart maar wel leuk voor je dat dit je toch gelukkig maakt. Ik vind het ook goed van die jongen dat hij er geen probleem van maakt want ik denk dat er vele toch anders zouden denken jammer genoeg Ik zelf ben er nog niet helemaal over uit
pi_39399820
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:16 schreef Doagere het volgende:

[..]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vind je nog steeds zeer mooi
Gewoon op en top vrouw, lief gezicht en gewoon mooi
  vrijdag 30 juni 2006 @ 19:21:18 #86
121741 _Dizzy_
pi_39401320
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:42 schreef Empathologica het volgende:

[..]

Vind je nog steeds zeer mooi
Gewoon op en top vrouw, lief gezicht en gewoon mooi
Helemaal mee eens ! Je bent gewoon een hele mooie vrouw, vele zouden jaloers zijn hoor!
pi_39402748
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:15 schreef lesley het volgende:

Mooi meid geworden? Ik ben net begonnen.

En ja, mijn vriendje heeft er geen problemen mee.
pi_39419536
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 19:50 schreef Doagere het volgende:

[..]

Mooi meid geworden? Ik ben net begonnen.

En ja, mijn vriendje heeft er geen problemen mee.
Hij heeft er ook geen problemen mee dat hij er (nog) niet overheen kan?
pi_39419682
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:04 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Hij heeft er ook geen problemen mee dat hij er (nog) niet overheen kan?
Er zijn volgens ons genoeg andere leuke dingen om te doen. Als het een langdurige relatie wordt kan hij er nog vaak genoeg over heen..

wat een onderwerp weer:P
pi_39419790
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:10 schreef Doagere het volgende:

[..]

Er zijn volgens ons genoeg andere leuke dingen om te doen. Als het een langdurige relatie wordt kan hij er nog vaak genoeg over heen..
Hij vindt het dus geen probleem dat hij een tijd niet die mogelijkheid zal hebben?
quote:
wat een onderwerp weer:P
Misschien is het een onderwerp waar weinig over gesproken wordt, maar imo is het toch wel een essentieel onderdeel. Wanneer seks voor je relatie belangrijk is (Voor de meeste mensen is seks dat toch wel), kan dat toch problemen opleveren. Vooral omdat het nog een tijdje kan duren eer het mogelijk wordt.

pi_39419927
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:16 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Hij vindt het dus geen probleem dat hij een tijd niet die mogelijkheid zal hebben?
Hij vindt het inderdaad, geen probleem dat het nu nog even niet kan.
pi_39423227
Toffe vriend heb je

Ik heb al paar keer meegemaakt dat vriendinnen van me gedumpt werden omdat ze niet naar bed wouden. Maw; tof dat hij het gewoon accepteerd dat het niet kan
pi_39424794
Mooi topic en knap dat je zo onder woorden kan brengen wat je vind en denkt.
Je ziet er echt geweldig uit en volgens mij heb jij geen lagen make up nodig want met je glimlach betover jij de hele wereld of in ieder geval mij.
Enne wat betreft je haar, maak er iets wilds van, iets met laagjes want volgens mij staat het je heel goed als het los langs je gezicht hangt. Zal heel mooi staan met een jurkje.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 16:32:16 #94
34573 Neutrino
Dead cat bounce
pi_39424946
quote:
schreef Doagere het volgende:
...
Mooie foto's, mooie meid...

Ik zou iig zo met je uit willen gaan.. Als je ook nog humor heb
Sell in may and go away. Forget it, we are here to stay.
pi_39426079
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 16:23 schreef chesna het volgende:
Mooi topic en knap dat je zo onder woorden kan brengen wat je vind en denkt.
Je ziet er echt geweldig uit en volgens mij heb jij geen lagen make up nodig want met je glimlach betover jij de hele wereld of in ieder geval mij.
Enne wat betreft je haar, maak er iets wilds van, iets met laagjes want volgens mij staat het je heel goed als het los langs je gezicht hangt. Zal heel mooi staan met een jurkje.
Sjah, ik wil inderdaad 'iets' met mijn haren gaan doen al weet ik nog niet wat. Dat ik geen laag makeup op heb klopt wel.
  zondag 2 juli 2006 @ 08:17:09 #96
57690 danielluh
pi_39442745
goed van je vriend, dat ie kan wachten, maar zou nog niet te hard roepen
mijn vriend zei naar een jaar, zoek het maar lekker uit. duurt me toch te lang
klopt ook ergens wel, tis 1,5 jr rlt plus wachtlijst van de operatie die staat nu op 7 maanden

en na je operatie kan je ongeveer na 8 maanden pas sex hebben, wat ik zo gehoort heb van de chirurg.
hoop voor je dat ie blijft, vele haken af vooral als diegene in het begin al bij je is.

Ik heb inmiddels weer een vriend die woont in australie, voor hem maakt het nu echt niks uit of ie sex kan hebben. wordt toch lastig op die afstand
pi_39442914
quote:
Op zondag 2 juli 2006 08:17 schreef danielluh het volgende:
goed van je vriend, dat ie kan wachten, maar zou nog niet te hard roepen
mijn vriend zei naar een jaar, zoek het maar lekker uit. duurt me toch te lang
klopt ook ergens wel, tis 1,5 jr rlt plus wachtlijst van de operatie die staat nu op 7 maanden

en na je operatie kan je ongeveer na 8 maanden pas sex hebben, wat ik zo gehoort heb van de chirurg.
hoop voor je dat ie blijft, vele haken af vooral als diegene in het begin al bij je is.

Ik heb inmiddels weer een vriend die woont in australie, voor hem maakt het nu echt niks uit of ie sex kan hebben. wordt toch lastig op die afstand
In Groningen is de wachtijd geen 7 maanden. Ik heb nu bijna 4 maand van mijn RLE erop zitten, en over 1,5 jaar ben ik echt wel geopereerd.

Na 8 maanden pas sex hebben? Whaha! Heb laatst nog een rapportage gezien waarin de chirug zij dat het na 6 weekjes kon, en later bleek dat die ts-vrouw ook mijn haar vriend sex had gehad, na ongeveer 6 weken..
pi_39443624
quote:
Op zondag 2 juli 2006 09:07 schreef Doagere het volgende:

[..]

In Groningen is de wachtijd geen 7 maanden. Ik heb nu bijna 4 maand van mijn RLE erop zitten, en over 1,5 jaar ben ik echt wel geopereerd.

Na 8 maanden pas sex hebben? Whaha! Heb laatst nog een rapportage gezien waarin de chirug zij dat het na 6 weekjes kon, en later bleek dat die ts-vrouw ook mijn haar vriend sex had gehad, na ongeveer 6 weken..
Het hangt denk ik ook van de chirurg en nazorg af. Wat ik heb gehoord is 8 weken, met de aantekening er bij dat seks gezond is.
  zondag 2 juli 2006 @ 19:47:00 #99
139840 Bars
Down the riverside!
pi_39455559
Respect, ziet er goed uit Doagere
Echt héél tof dat je dit allemaal aan durft enzo.
Ziet er goed uit
Alaaf!
pi_39458814
quote:
Op zondag 2 juli 2006 19:47 schreef Bars het volgende:
Respect, ziet er goed uit Doagere
Echt héél tof dat je dit allemaal aan durft enzo.
Ziet er goed uit
  zondag 2 juli 2006 @ 21:50:24 #101
57690 danielluh
pi_39459017
na 6 weken heb je nog allemaal zooi die eruit komt hoor, je moet 4 maanden lang maandverband gebruiken, alleen al om die zooi wat er uit komt op te vangen.

en daarbij moet ik toch tot volgend jaar juni wachten dan zie ik me vriend weer

ik hoop voor je dat je geen 7 maanden hoeft te wachten op je srs, weet niet of er in groningen ook srs chirurgen zitten,

ik ken alleen karim, kanhai, bouman, onselen (en van onselen opereert niet meer)
volgens mij zij dat de enigste srs chirurgen in nederland. Dat is wat het Vu mij vertelde, ik kon dus kiezen tussen deze mensen en kies voor boumans. Die had pas tijd in oktober, zelfs 10 maanden na mijn einde rlt.
pi_39459090
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:50 schreef danielluh het volgende:

ik hoop voor je dat je geen 7 maanden hoeft te wachten op je srs, weet niet of er in groningen ook srs chirurgen zitten,
Dr. Robinson opereert in Groningen, maar opereert uitsluitend voor UMCG-patienten. Vandaar dat het VU niets met hem doet.
  zondag 2 juli 2006 @ 21:57:35 #103
57690 danielluh
pi_39459285
dan zal het wel sneller gaan daaro, Vu ligt achter op schema, maar ben allang blij dat het geen 2 jaar meer wachten is en dat ik na 10 maanden al mag.

heeft allemaal al lang zat geduurt. en dan is het verkassen naar australie
eerst de zorg hier een ppot uittrekken na alles wat ik moest betalen aan die ziekenfonds
pi_39459358
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:57 schreef danielluh het volgende:
dan zal het wel sneller gaan daaro, Vu ligt achter op schema, maar ben allang blij dat het geen 2 jaar meer wachten is en dat ik na 10 maanden al mag.

heeft allemaal al lang zat geduurt. en dan is het verkassen naar australie
eerst de zorg hier een ppot uittrekken na alles wat ik moest betalen aan die ziekenfonds
Toch geen 10 maanden van Jos?
  zondag 2 juli 2006 @ 22:02:20 #105
57690 danielluh
pi_39459461
ja hoor
ik was klaar met mijn rlt in december, in maart deed hij pas de aanvraag operatie weg, in mei mocht in gesprek bij boumans en okt onder het mes

gaat heel wat tijd overheen
9 maanden bij karim en kanhai btw
vriendin van mij is 1 maand eerder dan ik omdat ze bij hun gaat
pi_39459663
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:02 schreef danielluh het volgende:
ja hoor
ik was klaar met mijn rlt in december, in maart deed hij pas de aanvraag operatie weg, in mei mocht in gesprek bij boumans en okt onder het mes

gaat heel wat tijd overheen
9 maanden bij karim en kanhai btw
vriendin van mij is 1 maand eerder dan ik omdat ze bij hun gaat
Heb je enig idee hoe lang de wachtlijsten nu zijn? Ik ben wel benieuwd of Jos gelijk had dat ik direct aan de beurt zou komen als mijn RLE formeel is afgelopen.
  zondag 2 juli 2006 @ 22:19:10 #107
57690 danielluh
pi_39459941
maand of 6-7 zal het nu zijn.
bij karim en kanhai ben je sneller aan de beurt, kan maand of 2 eerder zijn.
ik wilde perse in het Vu onder het mes en niet in het OLV.

ze halen iig de lijst snel in, nu hopen dat het ook zo blijft, niet als kanhai en karim nisk meer doen dat de lijst weergroeit
pi_39459980
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:19 schreef danielluh het volgende:
maand of 6-7 zal het nu zijn.
bij karim en kanhai ben je sneller aan de beurt, kan maand of 2 eerder zijn.
ik wilde perse in het Vu onder het mes en niet in het OLV.

ze halen iig de lijst snel in, nu hopen dat het ook zo blijft, niet als kanhai en karim nisk meer doen dat de lijst weergroeit
Nouja, volgens Jos zouden wachtlijsten nu dus zo ongeveer er niet meer zijn... Daarom ben ik blij dat ik toch maar naar het buitenland ben uitgeweken...

Waarom wil je eigenlijk per se in de VU onder het mes?
  zondag 2 juli 2006 @ 22:24:39 #109
57690 danielluh
pi_39460076
wachtlijsten zijn er zeker weten
anders zou ik al klaar zijn met alles

ik wil perse bij boumans.

een vriendin is bij kanhai geweest en is vanalles mis gegaan, zij is toen bij uitzondering door van onselen geholpen om de boel te corrigeren.

natuurlijk kan het altijd mis gaan, maar ik heb toch meer vertrouwen in boumans, daarbij is het Vu ook veel gemakkelijker te vinden voor vrienden en familie, mijn ouders bv zijn al nie zo handig in het verkeer
pi_39562681
Wow het is inmiddels diep in de nacht en ik had echt al LANG in bed moeten liggen, maar heb zo geboeid dal die topics over dit onderwerp zitten lezen...:D

Ik las een reply van Doagere in het Roaccutanetopic, kwam zo in de lijst met onderwerpen hier op Flock terecht die hierover geschreven zijn en nu zit ik al 3 uur te lezen ofzo

Wat me ten eerste opvalt is hoe hier gereageerd wordt...Wauw! Ik kom zelf veel op partyflock, nou vergeet het maar dat je dan zulke reacties kan verwachten. En dat terwijl de housewereld zo openminded pretendeert te zijn, yeah right. Maar ook de eopenheid van zaken van de dames zelf hier valt me op. Je moet het maar durven, er zullen vooroordelen genoeg zijn. Vind het heel erg goed dat dit soort onderwerpen uit de taboesfeer gehaald worden en dat er dus gewoon open en eerlijk over gesproken wordt.

BetaWolff, damn jij wete er echt veel van zeg! Heel erg boeiend en leerzaam om te lezen allemaal. En ik vind het ook opvallend om te zien hoe Doagere zoveel minder chaos in haar hoofd (ik mag toch al "haar" zeggen he?) lijkt te hebben. eerst al die onzekerheid en onduidelijkheid die uit die topics naar voren kwam en nu lijkt het alsof dat allemaal veel minder is.

Nou, ik ga nu toch echt naar mn bed want ik val bijna om maar ga dit topic zeker blijven volgen en wil eigenlijk dat boek ook wel eens lezen van die Brenda die na de geboorte als een meisje werd opgevoed terwijl ze eigenlijk een jongen was.

Ik studeer zelf Psychologie maar voor dit soort onderwerpen is er maar weinig aandacht geweest, erg jammer eigenlijk.

Dank jullie allen voor de openheid en duidelijkheid en respect voor iedereen hier die gewoon op een normale manier reageert! En tot snel haha, ik blijf hier nog wel even rondhangen!

Kus! -x-
It's all about respect!
pi_39564092
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 03:08 schreef wackiejacky het volgende:
Wow het is inmiddels diep in de nacht en ik had echt al LANG in bed moeten liggen, maar heb zo geboeid dal die topics over dit onderwerp zitten lezen...:D
Hopelijk ben je vandaag dan een beetje wakker.
quote:
Maar ook de eopenheid van zaken van de dames zelf hier valt me op. Je moet het maar durven, er zullen vooroordelen genoeg zijn. Vind het heel erg goed dat dit soort onderwerpen uit de taboesfeer gehaald worden en dat er dus gewoon open en eerlijk over gesproken wordt.
Die vooroordelen zijn er zeker. Gelukkig geldt ook nog steeds dat wat niet weet, wat niet deert. In de meeste gevallen is daardoor normaal te leven.
quote:
BetaWolff, damn jij wete er echt veel van zeg! Heel erg boeiend en leerzaam om te lezen allemaal.
Ik heb altijd gezorgd dat ik goed geinformeerd ben geweest tijdens de transitie. Ook wel belangrijk denk ik om goed geinformeerd te zijn wanneer je verder stapt/wilt stappen. Aan de andere kant is een groot deel ook ervaring. Er zijn een hele hoop zaken waar je pas naderhand achter komt, of die niet te voorzien zijn.
quote:
En ik vind het ook opvallend om te zien hoe Doagere zoveel minder chaos in haar hoofd (ik mag toch al "haar" zeggen he?)
Het "haar" zeggen is iets wat zou moeten gebeuren zo dra iemand de transitie in stapt. In het geval van Doagere mag/moet je dus al een tijdje "haar" zeggen.
quote:
eerst al die onzekerheid en onduidelijkheid die uit die topics naar voren kwam en nu lijkt het alsof dat allemaal veel minder is.
Tijdens de behandeling ontstaat er een soort rust. Je kunt (leren) leven op de manier zoals het volgens jezelf altijd had moeten zijn, en dat wordt ook erkend door je behandelaars. Dat schept een hoop rust, en het is ook een soort ontdekkingsreis. Je leert jezelf als het ware opnieuw kennen.
quote:
Ik studeer zelf Psychologie maar voor dit soort onderwerpen is er maar weinig aandacht geweest, erg jammer eigenlijk.
Ik denk dat dat ook een reden is dat er maar weinig goede genderpsychologen zijn, en allicht ook dat veel psychologen en psychiaters ook vol met vooroordelen zitten (Bijvoorbeeld dat het met antipsychotica te behandelen is).
quote:
Dank jullie allen voor de openheid en duidelijkheid en respect voor iedereen hier die gewoon op een normale manier reageert! En tot snel haha, ik blijf hier nog wel even rondhangen!

Kus! -x-
Veel plezier!
pi_39569094
Ik volg dit topic nou al maanden, vooral het eerste deel, en was erg benieuwd naar 'het resultaat'.
Nu moet ik zeggen, Doagere (schrijf ik je nick zo goed?) dat je er erg goed uitziet .
alleen ik vraag me af he, ben je nu gewoon blij zeg maar, ik bedoel, is je geestelijkheid niet nog een beetje man, als je snapt wat ik bedoel?!
pi_39569114
Maar bovenal respect!
pi_39569340
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 12:21 schreef no1uknow het volgende:
Ik volg dit topic nou al maanden, vooral het eerste deel, en was erg benieuwd naar 'het resultaat'.
Nu moet ik zeggen, Doagere (schrijf ik je nick zo goed?) dat je er erg goed uitziet .
alleen ik vraag me af he, ben je nu gewoon blij zeg maar, ik bedoel, is je geestelijkheid niet nog een beetje man, als je snapt wat ik bedoel?!
Als ik al mijn kleren uitdoe zie je inderdaad nog een mannenlichaam. Al wordt dat echt steeds vrouwerlijker

Ik voel me gewoon sinds de laatste weken echt helemaal gelukkig, en daar gaat het toch om in het leven. Dat je je goed voelt.
pi_39569360
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 12:28 schreef Doagere het volgende:

[..]

Als ik al mijn kleren uitdoe zie je inderdaad nog een mannenlichaam. Al wordt dat echt steeds vrouwerlijker

Ik voel me gewoon sinds de laatste weken echt helemaal gelukkig, en daar gaat het toch om in het leven. Dat je je goed voelt.
Dat is heel mooi

Heb je trouwens ook nog een mannelijk geslachtsdeel?
pi_39570759
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 12:29 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Dat is heel mooi

Heb je trouwens ook nog een mannelijk geslachtsdeel?
Nog wel ja.
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:15:22 #117
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_39570845
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:33 schreef _Arual_ het volgende:
Heet ze toevallig Vivian? Dan kennen we dezelfde persoon.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_39571016
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:12 schreef Doagere het volgende:

[..]

Nog wel ja.
Nog?
pi_39571193
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:20 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Nog?
Het duurt een tijdje eer je in aanmerking komt voor een omcatoperatie. Vandaar denk ik de "nog".
pi_39571385
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:26 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Het duurt een tijdje eer je in aanmerking komt voor een omcatoperatie. Vandaar denk ik de "nog".
Oke .
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:04:58 #121
57690 danielluh
pi_39572589
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 03:08 schreef wackiejacky het volgende:
Ik kom zelf veel op partyflock, nou vergeet het maar dat je dan zulke reacties kan verwachten. En dat terwijl de housewereld zo openminded pretendeert te zijn,
ik ga veel naar feesten toe en ben zelf ook aktief lid op partyflock, en ik krijg daar heel veel leuke berichtjes hoor
Op PF trekken ze sneller hun bek open.
Zo was er iemand aan het flirten met mij, die een grote bek had over transen en alles wat maar wat afweek. Nou na 2 maanden flirten en msnen, heb ik hem verteld dat ik een trans ben. Hij schrok in eerste instantie behoorlijk, maar moest wel toegeven, dat wij ook normale mensen zijn. Dat hij niks met mij wilde nadat ik het vertelde respecteer ik.

ook met stappen, nog nooit echt problemen gehad. Door mijn lengte val ik heel snel ergens op en kijken mensen nog wel eens raar. ik krijg de voordeel van de twijfel omdat mijn hoofd heel vrouwelijk is.

Ik ga veel naar hardcore feesten, daar zou je van zeggen, kortzichtige mensen, maar tegendeel is juist waar
pi_39572886
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:04 schreef danielluh het volgende:

[..]

ik ga veel naar feesten toe en ben zelf ook aktief lid op partyflock, en ik krijg daar heel veel leuke berichtjes hoor
Op PF trekken ze sneller hun bek open.
Zo was er iemand aan het flirten met mij, die een grote bek had over transen en alles wat maar wat afweek. Nou na 2 maanden flirten en msnen, heb ik hem verteld dat ik een trans ben. Hij schrok in eerste instantie behoorlijk, maar moest wel toegeven, dat wij ook normale mensen zijn. Dat hij niks met mij wilde nadat ik het vertelde respecteer ik.

ook met stappen, nog nooit echt problemen gehad. Door mijn lengte val ik heel snel ergens op en kijken mensen nog wel eens raar. ik krijg de voordeel van de twijfel omdat mijn hoofd heel vrouwelijk is.

Ik ga veel naar hardcore feesten, daar zou je van zeggen, kortzichtige mensen, maar tegendeel is juist waar
Laat is een foto zien dan .
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:54:05 #123
139840 Bars
Down the riverside!
pi_39574268
Fotoboek
Alaaf!
  donderdag 6 juli 2006 @ 16:53:22 #124
57690 danielluh
pi_39577478
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:54 schreef Bars het volgende:
Fotoboek
pi_39590708
Doagere, mijn complimenten, op de eerste foto's dacht ik echt dat je een vrouw wat die weer man wilde worden
Gaat vast goed komen
♥ K, N, R en F ♥
pi_39593165
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 23:54 schreef Sc0rPi0n het volgende:
Doagere, mijn complimenten, op de eerste foto's dacht ik echt dat je een vrouw wat die weer man wilde worden
Gaat vast goed komen
Liefe opmerking
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:25:35 #127
139840 Bars
Down the riverside!
pi_39593202
Heb het zelf nooit overwogen maar dit onderwerp fascineert met al m'n hele leven zo'n beetje.
Heb een hele grote hoop vragen en opmerkingen. Maar aangezien dat nu niet goed gaat komen, komt dat morgen wel
Alaaf!
pi_39593891
Doagere! You go girl! Je gaat echt de goede kant op. Ik vind het moedig dat je er op Fok zo openhartig over post.
pi_39597261
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:25 schreef Bars het volgende:
Heb het zelf nooit overwogen maar dit onderwerp fascineert met al m'n hele leven zo'n beetje.
Heb een hele grote hoop vragen en opmerkingen. Maar aangezien dat nu niet goed gaat komen, komt dat morgen wel
Nou, vraag maar raak.
pi_39597567
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 01:25 schreef Bars het volgende:
echt hetzelfde hier. Ik wil in ieder geval even zeggen dat ik het HEEL knap vind van iedereen hier. De foto's die ik heb gezien zijn echt mooi, mooie vrouw vind ik. Mijn complimenten
pi_39680440
Ik suit me aan bij Wackyjacky.
*luciferstokjes uit de ogen plukt*

Top dat jullie er zo openhartig over praten en zelfs niet te beroerd zijn om toch vrij intieme vragen te beantwoorden.
Heel veel succes met de komende operaties, het mag dan voor een goed doel zijn, een pretje zal het niet worden.
Doagere, ben je intussen nou al eens bij die kapper geweest? Schiet dan eens op met die foto's mens!
pi_39683363
quote:
Op maandag 10 juli 2006 02:27 schreef Thee_met_honing het volgende:
Ik suit me aan bij Wackyjacky.
*luciferstokjes uit de ogen plukt*

Top dat jullie er zo openhartig over praten en zelfs niet te beroerd zijn om toch vrij intieme vragen te beantwoorden.
Heel veel succes met de komende operaties, het mag dan voor een goed doel zijn, een pretje zal het niet worden.
Doagere, ben je intussen nou al eens bij die kapper geweest? Schiet dan eens op met die foto's mens!
Nee, mijn haren zitten goed zo.
pi_39921671
Jouw haren zitten helemaal niet goed:P
Je hebt er net een topic over geopend.
freefly
  maandag 24 juli 2006 @ 00:52:17 #134
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40120149
Het fascineerd zeker dit onderwerp

En ik mag het allemaal van dichtbij mee maken

Ben namelijk een vriendin van Danielle

Ik denk ik zal eens wat posten hier in dit topic, want misschien is het ook wel leuk/interessant om dingen/gevoelens weet ik veel hoe je ze noemen wilt, van iemand tehoren die dr dichtbij bijstaat..en dit van de andere kant mee maakt..

Ik heb maar 1 woord voor jullie wijffies en das respect
Meen ik echt serieus!
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
pi_40121964
Dat is inderdaad wel interessant om te lezen. Lijkt me toch vreemd als je vriend langzamerhand veranderd in je vriendin. Het lijkt me dat je relatie (en dan bedoel ik dus ook gewoon een vriendschappelijke relatie) hier best door veranderd of heb ik het mis?
  maandag 24 juli 2006 @ 07:48:00 #136
57690 danielluh
pi_40124023
quote:
Op maandag 24 juli 2006 02:09 schreef Thee_met_honing het volgende:
Dat is inderdaad wel interessant om te lezen. Lijkt me toch vreemd als je vriend langzamerhand veranderd in je vriendin. Het lijkt me dat je relatie (en dan bedoel ik dus ook gewoon een vriendschappelijke relatie) hier best door veranderd of heb ik het mis?
de relatie tussen kippie en mij is idd veranderd, veel positiever ook. vriendschap kan ik het nie meer noemen, we hebben echt een zusjes relatie.
pi_40124331
quote:
Klopt inderdaad. Uiteindelijk waren er in mijn geval ook maar heel weinig vriendschappen die het overleefden.
  maandag 24 juli 2006 @ 09:36:15 #138
57690 danielluh
pi_40125101
bij mij zijn alle oppervlakkige vrienden weg gegaan, ben ik ook zelf schuld, want die vriendschappe zag ik zelf niet als vriendschappen.

heb mijn allerbeste vrienden gehouden, maar daar stak ik ook mijn hand voor in het vuur en zij zouden hetzelfde voor mij doen
  maandag 24 juli 2006 @ 12:54:40 #139
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40130283
quote:
Het was ook behoorlijk vreemd..kan me de avond waarop Daan me belde of ik langs wilden komen nog als de dag van gister herinneren. In het begin was het wel ff moeilijk,wist niet wat ik moest zeggen, omdat ik soms best wel hard uit de hoek kan komen.En op dat moment liever me woorden inslikte. Maar de relatie tussen ons is echt veranderd, en dat is 100% naar het positieve
quote:
Op maandag 24 juli 2006 07:48 schreef danielluh het volgende:

[..]

de relatie tussen kippie en mij is idd veranderd, veel positiever ook. vriendschap kan ik het nie meer noemen, we hebben echt een zusjes relatie.
Heej mop
Lekker geslapen?
Ik wete niet hoe ik het moet noemen daan maar tis meer dan vriendschap
quote:
Op maandag 24 juli 2006 08:38 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Uiteindelijk waren er in mijn geval ook maar heel weinig vriendschappen die het overleefden.
Precies, mensen vinden je maar raar opeens en je bent gek en weet ik het allemaal..maar denk ook dat heel veel aan die persoon zelf ligt respect en begrip is toch ook wel een stukje wat je van thuis uit mee krijgt, lijkt mij..en dat was in Daans omgeving ver tezoeken..De respect en begrip was dr niet, maar das ook van ene kant wel goed zo leer je je vrienden kennen,zelfde als je in de shit zit..de personen die dan voor je klaar staan dag en nacht en je niet laten vallen no matter what

Bij mij thuis kan daan ook helemaal zich zelf zijn, me moeder is heel open minded..zitten we lekker tekeuvelen met zun 3tjes over wijven dingetjes.Zelfs vriendinnen van mijn kant die dr heel open voor staan en daan gewoon dingen vragen.
quote:
Op maandag 24 juli 2006 09:36 schreef danielluh het volgende:
bij mij zijn alle oppervlakkige vrienden weg gegaan, ben ik ook zelf schuld, want die vriendschappe zag ik zelf niet als vriendschappen.

heb mijn allerbeste vrienden gehouden, maar daar stak ik ook mijn hand voor in het vuur en zij zouden hetzelfde voor mij doen
Ook zo waar ik heb liever vrienden die ik op 1 hand kan tellen dan dat ik 20handen nodig heb en als ik in de problemen zit me in de kou laten zitten

Betawolf,hoe reageerden jou vrienden toen je het nieuws vertelde? En hoe heb je het vertelt?
Ik heb het eigelijk uit daan moeten trekken, ik was dara voor iets belangrijks en 2uur later had ik het nog niet gehoort en ik wil gewoon alles weten meteen haha..
*Stampvoetend..schiet nou op!!..*
Fotoboek
  maandag 24 juli 2006 @ 13:03:10 #140
57690 danielluh
pi_40130542
ik heb heerlijk geslapen hoor, mag wel ene keer na 2 weken geen of weinig slaap door de hitte

die oppervlakkige "vrienden" hadden het ook te druk met zich zelf, hoeveel pillen, speed of coka gaan we vandaag eens nemen :S

weg ermee toch. ik heb nu 5 vriendinnen waar ik echt terecht kan en dat is visa versa
familie gaat er goed mee om en mijn ouders ook
pi_40130706
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:54 schreef Stamp_Kip het volgende:

Precies, mensen vinden je maar raar opeens en je bent gek en weet ik het allemaal..maar denk ook dat heel veel aan die persoon zelf ligt
Niet eens dat zo zeer. Wel begrip, maar contact dat uiteindelijk verwatert.
quote:
Bij mij thuis kan daan ook helemaal zich zelf zijn, me moeder is heel open minded..zitten we lekker tekeuvelen met zun 3tjes over wijven dingetjes.Zelfs vriendinnen van mijn kant die dr heel open voor staan en daan gewoon dingen vragen.
Vrouwen gaan er sowieso makkelijker mee om dan mannen. Buiten mijn familie ben ik eigenlijk geen vrouwen tegen gekomen die er moeite mee hadden..
quote:
Betawolf,hoe reageerden jou vrienden toen je het nieuws vertelde? En hoe heb je het vertelt?
Ik heb uitgelegd hoe ik me voelde, en wat ik daar aan ging doen. De reacties waren erg wisselend, van totaal "WTF?!" tot "Eindelijk! ". In alle gevallen heb ik het persoonlijk verteld.
quote:
Ik heb het eigelijk uit daan moeten trekken, ik was dara voor iets belangrijks en 2uur later had ik het nog niet gehoort en ik wil gewoon alles weten meteen haha..
*Stampvoetend..schiet nou op!!..*
Ik zie het voor me.
  maandag 24 juli 2006 @ 13:08:47 #142
57690 danielluh
pi_40130751
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:07 schreef BetaWolff het volgende:

Ik zie het voor me.
hahahah nou zal wel ene beeld zijn hoe kip alles uitmij trekt
pi_40130898
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:08 schreef danielluh het volgende:

[..]

hahahah nou zal wel ene beeld zijn hoe kip alles uitmij trekt
Een beeld waar jij je moeilijk raad weet met de situatie, en probeert voorzichtig te beginnen, terwijl Kip half hysterisch blijft vragen wat er nou aan de hand is enzo.
  maandag 24 juli 2006 @ 13:14:24 #144
57690 danielluh
pi_40130947
hahahah nee kip trekt het heel anders uit mij, pleurt me op de grond en gaat stampe met dur kippeboutjes net zolang dat ik iets zeg
  maandag 24 juli 2006 @ 13:16:02 #145
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40131025
quote:
Vrouwen gaan er sowieso makkelijker mee om dan mannen. Buiten mijn familie ben ik eigenlijk geen vrouwen tegen gekomen die er moeite mee hadden..
Omdat wij vrouwe anders denken en dan met gevoel dingen benaderen/denken/doen en zo
Mijn vriend trouwens die staat er ook gewoon voor open
Fotoboek
  maandag 24 juli 2006 @ 13:17:02 #146
57690 danielluh
pi_40131061
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:16 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

Omdat wij vrouwe anders denken en dan met gevoel dingen benaderen/denken/doen en zo
wanneer gaan we eens een keer visse met hem, kijke of hij het nog zo fijn vindt dan
  maandag 24 juli 2006 @ 13:19:38 #147
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40131166
quote:
Een beeld waar jij je moeilijk raad weet met de situatie, en probeert voorzichtig te beginnen, terwijl Kip half hysterisch blijft vragen wat er nou aan de hand is enzo.
Hahaha ja precies..daan ging uitgebreid koffie zetten en ik zat dr maar van vertel nou..grrrrrrr..
quote:
hahahah nee kip trekt het heel anders uit mij, pleurt me op de grond en gaat stampe met dur kippeboutjes net zolang dat ik iets zeg
hahaha ik was toch lief of niet
Fotoboek
pi_40131177
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:16 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

Ook. Vrouwen begrijpen beter dat het een identiteitsprobleem is en niet een sexueel probleem. Verder zijn er weinig vrouwen die een andere vrouw zien als een kut met wat vlees er omheen, terwijl bij veel mannen dat toch het beeld blijkt te zijn..
  maandag 24 juli 2006 @ 13:21:35 #149
57690 danielluh
pi_40131242
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:19 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

Hahaha ja precies..daan ging uitgebreid koffie zetten en ik zat dr maar van vertel nou..grrrrrrr..
[..]

hahaha ik was toch lief of niet
ja hoor, je was stil komt nie zo vaak voor
  maandag 24 juli 2006 @ 13:23:17 #150
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40131306
quote:
wanneer gaan we eens een keer visse met hem, kijke of hij het nog zo fijn vindt dan
ik heb un vis verbod
quote:
Ook. Vrouwen begrijpen beter dat het een identiteitsprobleem is en niet een sexueel probleem. Verder zijn er weinig vrouwen die een andere vrouw zien als een kut met wat vlees er omheen, terwijl bij veel mannen dat toch het beeld blijkt te zijn..
precies
Fotoboek
pi_40140260
Grappig, toch eigenlijk hetzelfde als wanneer iemand (blijvend of ernstig) ziek wordt. Ik herken daar toch wel veel van.
Heb je moeite met die verwaterde contacten of is dat iets waarvan je de logica wel inziet? Je leven veranderd en je hebt daardoor geen aansluiting meer met die mensen dus groei je uit elkaar. Niet omdat iemand bewust een punt achter een vriendschap zet maar gewoon omdat het zo loopt.

Ik kan in mijn situatie zelfs de mensen die er bewust een punt achter zetten nog wel begrijpen, het is nogal een verandering die je doormaakt, dat zal bij jullie misschien ook niet veel anders zijn?

Ik heb in ieder geval niet het idee dat ik vrienden kwijt ben geraakt dóór mijn ziekte maar doordat mijn leven een andere kant opging dan dat van hen. Hoe zien jullie dat?

Mag ik ook nog wat "technisch"vragen? Hoe lang duurt het voor je weer sex kan / mag hebben na de laatste operaties? Ik neem tenminste aan dat de penis eraf en een vagina "bouwen" de laatste operatie is?
En gaat dat altijd goed? Dat je wel gevoel hebt in dat gebied zeg maar of kennen jullie ook mensen bij qwie dat misgegaan is? (Zenuwen beschadigt o.i.d.)

Als ik me bemoei met dingen die me niet aangaan gewoon zeggen hè!
pi_40140483
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:42 schreef Thee_met_honing het volgende:
Grappig, toch eigenlijk hetzelfde als wanneer iemand (blijvend of ernstig) ziek wordt. Ik herken daar toch wel veel van.
Het heeft denk ik wel raakvlakken. Mag ik vragen wat je zelf mankeert?
quote:
Heb je moeite met die verwaterde contacten of is dat iets waarvan je de logica wel inziet? Je leven veranderd en je hebt daardoor geen aansluiting meer met die mensen dus groei je uit elkaar. Niet omdat iemand bewust een punt achter een vriendschap zet maar gewoon omdat het zo loopt.
Ik heb er geen moeite mee. Het is gewoon zo gelopen. Ik ben nou eenmaal erg veranderd, dus dan pas je gewoon niet meer bij elkaar op een gegeven moment.
quote:
Ik kan in mijn situatie zelfs de mensen die er bewust een punt achter zetten nog wel begrijpen, het is nogal een verandering die je doormaakt, dat zal bij jullie misschien ook niet veel anders zijn?

Ik heb in ieder geval niet het idee dat ik vrienden kwijt ben geraakt dóór mijn ziekte maar doordat mijn leven een andere kant opging dan dat van hen. Hoe zien jullie dat?
Ik zie het eigenlijk precies hetzelfde. Ik ben zelf erg veranderd, dus dan groei je vanzelf uit elkaar.
quote:
Mag ik ook nog wat "technisch"vragen? Hoe lang duurt het voor je weer sex kan / mag hebben na de laatste operaties? Ik neem tenminste aan dat de penis eraf en een vagina "bouwen" de laatste operatie is?
Verschilt per chirurg. 2 maanden bij de mijne.
quote:
En gaat dat altijd goed? Dat je wel gevoel hebt in dat gebied zeg maar of kennen jullie ook mensen bij qwie dat misgegaan is? (Zenuwen beschadigt o.i.d.)
Ook dat hangt af van de chirurg. Van de mijne zijn mijn geen gevallen bekend waar er geen gevoel was. Het is iets wat niet iedere chirurg even goed voor elkaar krijgt. Wel iets om goed op te letten wanneer je seks wilt hebben.

Voor de rest gaat niet altijd alles goed. Er is een hoge kans op allerlei complicaties. Het komt echter zelden voor dat iets onherstelbaar verkeerd gaat.
quote:
Maak je maar niet druk hoor. Als het iets te ver gaat zeg ik dat wel.
  maandag 24 juli 2006 @ 19:03:01 #153
57690 danielluh
pi_40140689
ook al zou er niks gebeuren in je leven wat ingrijpend iets zou kunnen omgooien. Vriendschappen kunnen toch verwateren. Als je geluk hebt, ga je dezelfde kant op.

Zo ben ik bv ook mensen kwijt geraakt, omdat zij een gezin krijgen, en veel rustiger zijn geworden, dan ik, ik ga eenmaal graag naar feesten toe.
Dat gaat dus even goed, maar op den duur verwatert het gewoon.

en theetje, je mag alles vragen wat er maar uit je hartje tevoorshcijnt komt, daarvoor is dit topic ook

ik zal alles over ongeveer 2 maanden gaan ervaren. dan krijg ik mijn operatie in het VU ziekenhuis. Mijn chirurg zegt ook dat het gevoel terug komt, bij de 1 wat sneller dan de ander, kan een jaar duren. Bij hem is de operatie nog nooit fout gegaan, iig dat zegt hij. hihi
pi_40146254
Heeeel veel succes Daniëlluh, is dit de laatste operatie en ook de laatste stap in het hele proces?

@Betawolff: Ik heb een vrij agressieve vorm van reuma waardoor ik sommige dingen niet meer zo kan als vroeger. De stapvrienden zijn dus langzamerhand verdwenen maar daar heb ik ook weer hele leuke vrienden voor terug. Een aantal daarvan zijn ook reumalijers dus die snappen precies hoe dat werkt.
pi_40146667
Oja, nog een vraagje: Mijn las die vorige post en kromp bij de woorden "penis eraf" auw miepend in elkaar alleen al bij het idee. Denk je alleen maar; oh fijn straks ben ik helemaal vrouw, of is die instinctieve reactie er nog wel een beetje?

Ik mocht dit niet vragen van m...
pi_40146732
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:12 schreef Thee_met_honing het volgende:
Oja, nog een vraagje: Mijn las die vorige post en kromp bij de woorden "penis eraf" auw miepend in elkaar alleen al bij het idee. Denk je alleen maar; oh fijn straks ben ik helemaal vrouw, of is die instinctieve reactie er nog wel een beetje?

Ik mocht dit niet vragen van m...
Nee, dat heb ik nooit gehad. Heb het juist eerder als een soort gezwel, als iets dat er niet hoort, gezien..
pi_40146763
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:02 schreef Thee_met_honing het volgende:

@Betawolff: Ik heb een vrij agressieve vorm van reuma waardoor ik sommige dingen niet meer zo kan als vroeger. De stapvrienden zijn dus langzamerhand verdwenen maar daar heb ik ook weer hele leuke vrienden voor terug. Een aantal daarvan zijn ook reumalijers dus die snappen precies hoe dat werkt.
Op die manier. Dat zal vast heel je leven veranderen inderdaad, vooral als je heel erg actief was... Is denk ik wel vergelijkbaar. Je verandert, en daardoor pas je niet meer bij die vrienden, en vind je weer anderen..
  maandag 24 juli 2006 @ 23:59:01 #158
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40151113
quote:
Dat had ik eerst ook hoor..dat ik soms dingen vroeg en meteen zoiets had van wat heb ik gevraagt.

Maar ik zou het zelf ook veel prettiger vinden als mensen dingen vragen ipv maar stom tekijken.

Oprah trouwens gezien vandaag?

Kwam die vraag ook aan bod wat thee vraagt
Fotoboek
  dinsdag 25 juli 2006 @ 00:52:57 #159
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_40152773
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:59 schreef Stamp_Kip het volgende:
een stukje wel. (ik heb de eerste man/tweeling gemist)

ik vond die man uit het religieuze gezin erg duidelijk:
oprah: "mis je je vrouw-zijn nog wel eens?"
man: "like cancer". (BetaWolff noemt ook "een gezwel')
ik vond dat wel duidelijk. hij keek ook zo gelukkig en zeker.
hij is zijn borst-operatie aan het afbetalen. dan gaat hij sparen voor zijn laatste operatie: een piemel! hij keek als een kind in een speelgoedwinkel. heerlijk.
daarna een gesprekje over identiteit, manzijn en piemels; is een man een man als hij geen piemel heeft? erg boeiende vraag idd.

de insteek bij oprah was trouwens dat de helft van een ééneiige tweeling van gender was veranderd (2 x van vrouw naar man). en dat dit gegeven voor wetenschap fijn onderzoeksmateriaal is. jammer dat dit oprah is want een beetje serieuze informatie krijg je dan niet te horen, hoewel het bere-interessant is.

ik had eerder vandaag iemand ontmoet waarvan ik niet wist of het een man of een vrouw was. "ik zie een rok, maar ook mannenkuiten ?". en toen bedacht ik mij: 'je kan ook gewoon zijn/haar naam vragen'. pffff, lastig hoor dat identiteit en gender zo onuitgesproken en tegelijkertijd belangrijk zijn.
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_40152859
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:14 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Op die manier. Dat zal vast heel je leven veranderen inderdaad, vooral als je heel erg actief was... Is denk ik wel vergelijkbaar. Je verandert, en daardoor pas je niet meer bij die vrienden, en vind je weer anderen..
Precies, is ook niks mis mee.
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:13 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik nooit gehad. Heb het juist eerder als een soort gezwel, als iets dat er niet hoort, gezien..
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Toch lijkt me dat het net zo gevoelig is dus het idee dat erin geknipt wordt lijkt me niet prettig. Maar dat je er graag vanaf wil kan ik me goed voorstellen.
Eerlijk gezegt moet ik er ook niet aan denken hoewel staand plassen natuurlijk wel weer een voordeel is.
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:59 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

Dat had ik eerst ook hoor..dat ik soms dingen vroeg en meteen zoiets had van wat heb ik gevraagt.

Maar ik zou het zelf ook veel prettiger vinden als mensen dingen vragen ipv maar stom tekijken.

Kwam die vraag ook aan bod wat thee vraagt
Heb ik gemist
  dinsdag 25 juli 2006 @ 07:52:26 #161
57690 danielluh
pi_40157017
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:02 schreef Thee_met_honing het volgende:
Heeeel veel succes Daniëlluh, is dit de laatste operatie en ook de laatste stap in het hele proces?
Jeps, alleen ik wil zelf nog een figuur correctie ondergaam, om meer taille te krijgen, 2 laatste ribben laten verwijderen.
quote:
Denk je alleen maar; oh fijn straks ben ik helemaal vrouw, of is die instinctieve reactie er nog wel een beetje?
Nu het einde nadert ben ik wel bang ervoor hoor. Maar je moet gewoon doorzetten. En bang bedoel ik in de zin van, er wordt gesneden in je lichaam en hoe loopt het af. Maar dat ik srtaks helemaal vrouw ben, verzacht de pijn wel
Heb dat ding ook meer gezien als, iets wat er gewoon niet hoort voor mijn gevoel.
Ik denk dat iedereen wel bang is voor een operatie, egaal wat voor 1
maar bij ons geldt gewoon, dat wat er na komt, zal 1000 maal mooier zijn

pi_40157810
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:55 schreef Thee_met_honing het volgende:

Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Toch lijkt me dat het net zo gevoelig is dus het idee dat erin geknipt wordt lijkt me niet prettig. Maar dat je er graag vanaf wil kan ik me goed voorstellen.
Eerlijk gezegt moet ik er ook niet aan denken hoewel staand plassen natuurlijk wel weer een voordeel is.
Ik had daar eigenlijk niet zoveel last van. Nu het gebeurd is zou ik er echter niet meer aan moeten denken.. Het is heel gevoelig en het duurt ook inderdaad best wel een tijd eer het gevoel weer helemaal goed is (Volledig gevoel, geen pijn etc.)
  dinsdag 25 juli 2006 @ 12:34:07 #163
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40163249
Heb je je operatie al gehad betawolf? (waarschijnlijk over heen gelezen)
Fotoboek
pi_40164843
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:34 schreef Stamp_Kip het volgende:
Heb je je operatie al gehad betawolf? (waarschijnlijk over heen gelezen)
Klopt Stamp_Kip. Volgens mij heb ik dit nergens geschreven, dus ik denk niet dat je er overheen hebt gelezen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:27:41 #165
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40165043
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 13:22 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Klopt Stamp_Kip. Volgens mij heb ik dit nergens geschreven, dus ik denk niet dat je er overheen hebt gelezen.
oh oke hahaha
Fotoboek
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:07:27 #166
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40243418
Ik heb die oprah aflevering ook met open muil gekeken. Wat fascinerend blijft het toch dat hormonen zoveel kunnen doen. Ben zelf vrouw, maar heb van nature een beetje teveel testosteron. Opzich heeft dat zn voordelen, maar ook zn mindere kanten. (onregelmatige menstruatie, soms agressief/impulsief gedrag, snel spierontwikkeling en brede schouders)
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_40243534
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:07 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Ik heb die oprah aflevering ook met open muil gekeken. Wat fascinerend blijft het toch dat hormonen zoveel kunnen doen. Ben zelf vrouw, maar heb van nature een beetje teveel testosteron. Opzich heeft dat zn voordelen, maar ook zn mindere kanten. (onregelmatige menstruatie, soms agressief/impulsief gedrag, snel spierontwikkeling en brede schouders)
Echt vreemd is het niet. Normaal gesproken word je tot man of vrouw gevormd door hormonen. Dat het dan op latere leeftijd nog redelijk kan corrigeren is imo niet heel erg vreemd of verbazingwekkend.
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:13:58 #168
57690 danielluh
pi_40243624
echter hebben zat m-v transen toch de nadelen van het testosteron gehad, dat ze mannelijke lichaamsbouw hebben en vierkante kaken
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:29:46 #169
149498 Maethor_Veleg
pi_40244134
Is het zo dat je botstructuur dan ook verandert met die hormonen?
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:52:55 #170
57690 danielluh
pi_40244876
nee skelet verandert niet meer

gezicht wordt veelal dan aangepast door chirurgische ingreep, echter das voor die mensen weg gelegt die het geld ervoor hebben

ik had geluk dat ik een vrouwelijk gezicht hebt, zonder ingrepen
pi_40245246
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:29 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Is het zo dat je botstructuur dan ook verandert met die hormonen?
De structuur kan veranderen. De vorming verandert echter niet (Zoals bijv. brede schouders bij biologische mannen en brede heupen bij biologische vrouwen).
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:05:03 #172
57690 danielluh
pi_40245256
vrouwelijke hormonen zorgen bij een m-v trans, zachter gezicht, minder vette huid, vet verdeling verandert, dus wat meer vrouwelijke rondingen, borstgroei, minder lichaams beharing behalve gezichtsbeharing
pi_40245572
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:05 schreef danielluh het volgende:
vrouwelijke hormonen zorgen bij een m-v trans, zachter gezicht, minder vette huid, vet verdeling verandert, dus wat meer vrouwelijke rondingen, borstgroei, minder lichaams beharing behalve gezichtsbeharing
Minder vette huid en minder lichaamsbeharing hebben niet te maken met vrouwelijke hormonen, maar met mannelijke hormoon-antagonisten (androcur).
pi_40245588
Verder hebben de hormonen en anti-androgenen ook psychisch wel de nodige invloed.
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:43:01 #175
57690 danielluh
pi_40246326
je moet het voor leken niet al te moeilijk maken

las ik tegen iemand zeg anti androgen kijken ze raar op

mensne in mijn omgeving zien dat als 1 geheel
pi_40246466
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:43 schreef danielluh het volgende:
je moet het voor leken niet al te moeilijk maken

las ik tegen iemand zeg anti androgen kijken ze raar op

mensne in mijn omgeving zien dat als 1 geheel
Ik voorkom liever misverstanden. Het is ook een wezenlijk verschil. Na de operatie produceer je nauwelijks testosteron meer. Wanneer je dan stopt met vrouwelijke hormonen heeft dat niet tot gevolg dat je huid vetter wordt of meer spierkracht krijgt.

Dat mannelijke hormonen tegenhangers zijn van vrouwelijke hormonen is een misverstand dat door duidelijk te zijn misschien opgelost wordt.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:58:10 #177
149498 Maethor_Veleg
pi_40280904
Aha! Ik heb van mezelf een best vette huid (was mn gezicht goed en gebruik een creme daarvoor, anders heb ik acne)

Soms heb ik het gevoel van; waarom ben ik zo half om half, vanwege dat teveel aan testosteron. En Betawolff, ik volgde je wel hoor, ik snap hoe het werkt. Een volledige leek ben ik niet op dit gebied. Ik vind het erg interessant omdat ik zelf ook wel eens twijfel of ik wel in het goeie lijf zit.

Maar dat is waarschijnlijk wel het geval, het zijn alleen de hormonen die het wat lastiger maken soms, maar er zitten ook weer teveel voordelen aan die ik niet kwijt wil, dus dan maar de minder leuke dingen voor lief nemen.
pi_40281172
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:58 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Aha! Ik heb van mezelf een best vette huid (was mn gezicht goed en gebruik een creme daarvoor, anders heb ik acne)
Werkt de anti-conceptiepil hier niet tegen? De anti-conceptiepil bevat dezelfde soort stoffen als die mv-transseksuelen krijgen, zij het in een veel lagere dosis. Het bevat een oestrogeen (Vrouwelijk hormoon), meestal ethinylestradiol, en ook cyproteronacetaat (testosteron-antagonist; merknaam androcur). De dosis is ongeveer 1/50 a 1/100 van wat een mv-transseksueel krijgt, maar het effect kan merkbaar zijn omdat een biologische vrouw van nature al weinig testosteron heeft.
quote:
Soms heb ik het gevoel van; waarom ben ik zo half om half, vanwege dat teveel aan testosteron. En Betawolff, ik volgde je wel hoor, ik snap hoe het werkt. Een volledige leek ben ik niet op dit gebied. Ik vind het erg interessant omdat ik zelf ook wel eens twijfel of ik wel in het goeie lijf zit.

Maar dat is waarschijnlijk wel het geval, het zijn alleen de hormonen die het wat lastiger maken soms, maar er zitten ook weer teveel voordelen aan die ik niet kwijt wil, dus dan maar de minder leuke dingen voor lief nemen.
Ben je toevallig zo'n soort vrouw die goed met mannen kan opschieten, die zeg maar vaak "one of the boys" is?
pi_40282421
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:07 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Werkt de anti-conceptiepil hier niet tegen? De anti-conceptiepil bevat dezelfde soort stoffen als die mv-transseksuelen krijgen, zij het in een veel lagere dosis. Het bevat een oestrogeen (Vrouwelijk hormoon), meestal ethinylestradiol, en ook cyproteronacetaat (testosteron-antagonist; merknaam androcur). De dosis is ongeveer 1/50 a 1/100 van wat een mv-transseksueel krijgt, maar het effect kan merkbaar zijn omdat een biologische vrouw van nature al weinig testosteron heeft.
Dianepil (idd, cyproteronacetaat en ethinylestradiol) is speciaal ontwikkeld voor vrouwen die wat "mannelijke" problemen hebben... Het ding is gemaakt tegen acne, overbeharing etc. Dat het ook helpt om niet zwanger te raken is een leuke, welkome bijwerking geweest. Er wordt ook aangeraden de diane alleen te gebruiken als je daadwerkelijk last hebt van die problemen, vanwege het verhoogde risico op trombose dat deze pil levert ten opzichte van andere anticonceptiepillen.

De "gewone" pil werkt niet op die manier, de bevatten veelal levonorgestrel in plaats van cyproteronacetaat, of drospirenon (Yasminpil).

En verder, respect dames!
pi_40283445
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:13 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Domme vraag misschien, maar aangezien je man was... hoe zit het dan met seks?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_40284040
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:33 schreef Ludger het volgende:

[..]

Domme vraag misschien, maar aangezien je man was... hoe zit het dan met seks?
Heb ik als man nooit gehad of behoefte aan gehad.
pi_40293710
Iets wat ik me afvraag: Je hebt bij je geboorte een naam meegekregen van je ouders. Die hebben ze gekozen omdat die naam goed voelde, omdat hij voor hen iets betekende.

Natuurlijk ga je als vrouw geen "Willem-Jan" meer heten oid, da's enigszins vreemd. Maar hoe hebben jullie je naam veranderd? Heb je iets gekozen dat op je naam als man leek, heb je je ouders opnieuw laten kiezen, de naam gekozen die je zou hebben gekregen als je een meisje was geworden bij geboorte, of heb je helemaal zelf een nieuwe naam gekozen?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:03:09 #183
57690 danielluh
pi_40293746
ik heb zelf mijn nieuwe naam gekozen, dus een volledig nieuwe naam, zelfs een 2de naam erbij gepakt

danielle jolina
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:54:08 #184
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40294572
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:03 schreef danielluh het volgende:
ik heb zelf mijn nieuwe naam gekozen, dus een volledig nieuwe naam, zelfs een 2de naam erbij gepakt

danielle jolina
die 2e naam heb ik uitgekozen
Beetje een eer aan iemand die me dierbaar was/is
Fotoboek
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:04:10 #185
57690 danielluh
pi_40294778
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:54 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

die 2e naam heb ik uitgekozen
Beetje een eer aan iemand die me dierbaar was/is
  zaterdag 29 juli 2006 @ 14:35:21 #186
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40297717
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:04 schreef danielluh het volgende:

[..]

lekker
Fotoboek
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:09:52 #187
57690 danielluh
pi_40298333
sm kip :P
pi_40298771
En weer on topic?!
pi_40301574
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:01 schreef innovative het volgende:
Iets wat ik me afvraag: Je hebt bij je geboorte een naam meegekregen van je ouders. Die hebben ze gekozen omdat die naam goed voelde, omdat hij voor hen iets betekende.

Natuurlijk ga je als vrouw geen "Willem-Jan" meer heten oid, da's enigszins vreemd. Maar hoe hebben jullie je naam veranderd? Heb je iets gekozen dat op je naam als man leek, heb je je ouders opnieuw laten kiezen, de naam gekozen die je zou hebben gekregen als je een meisje was geworden bij geboorte, of heb je helemaal zelf een nieuwe naam gekozen?
Ik heb totaal andere voornamen gekozen.
pi_40301867
Ik vind t wel een beetje raar om te vragen eigenlijk, maar jullie hebben al zo vaak aangegeven dat jullie he taan kunnen dat ik het toch maar vraag Hoe ga je op dit moment in bijv. badkleding? of doe je dat gewoon niet? Ik heb niet alles gevolgd want ik ben op vakantie geweest maar hoe ga je naar het strand als je én borsten én nog een penis hebt? Of heb ik nu iets gemist? Ben er eigenlijk gewoon heel erg benieuwd naar. Geen antwoord kan k ook wel begrijpen hoor!
pi_40301933
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:47 schreef Lixi het volgende:
Ik vind t wel een beetje raar om te vragen eigenlijk, maar jullie hebben al zo vaak aangegeven dat jullie he taan kunnen dat ik het toch maar vraag Hoe ga je op dit moment in bijv. badkleding? of doe je dat gewoon niet? Ik heb niet alles gevolgd want ik ben op vakantie geweest maar hoe ga je naar het strand als je én borsten én nog een penis hebt? Of heb ik nu iets gemist? Ben er eigenlijk gewoon heel erg benieuwd naar. Geen antwoord kan k ook wel begrijpen hoor!
Pre-op heb ik het niet gedaan. Ik heb dan ook nog een hoop in te halen op dat gebied.
pi_40304452
ik moet zeggen dat me dit altijd heeft geinteresseerd..
dus nu even nog een schaamteloze tvp... misschien later nog wat vragen...
  zaterdag 29 juli 2006 @ 19:51:46 #193
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40304582
Wordt alles eigenlijk vergoed door de verzekering of moet je het zelf betalen?
pi_40305029
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:51 schreef sleepflower het volgende:
Wordt alles eigenlijk vergoed door de verzekering of moet je het zelf betalen?
Het meeste wordt vergoed wanneer je het traject van het VUMC of UMCG volgt. Wanneer je zelf een psycholoog zoekt buiten het VUMC/UMCG hangt het van de verzekeraar en verzekering af of het vergoed wordt. Of logopedie, indien nodig, vergoed wordt hangt af van je verzekering. Een eventuele borstvergroting wordt niet vergoed. Een operatie in het buitenland wordt alleen in sommige gevallen binnen de EU vergoed met verkaring van het VUMC of UMCG. Operaties buiten de EU worden sowieso niet vergoed. Benodigdheden na een operatie buiten de EU worden grotendeels niet vergoed, al zijn er misschien verzekeringen die het wel vergoeden.
pi_40305066
Ik vergeet nog gezichtsepilatie : Verschilt per verzekeraar of en in hoeverre het vergoed wordt.
  zondag 30 juli 2006 @ 11:42:43 #196
57690 danielluh
pi_40317453
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:47 schreef Lixi het volgende:
ik ga gewoon zwemmen

heb een bikini broekje met rokje, daaronder doe ik een step-in met inlegkruisje, en zo is ie weg en blijft ie weg
en niemand die wat opvalt, dat ik nog niet opereert ben
  zondag 30 juli 2006 @ 11:50:17 #197
57690 danielluh
pi_40317681
logopedie zit in de basisverzekering.

Elektrisch epileren wordt alleen vergoed als je aanvullend verzekerd bent en tot een bedrag van max 1100. Dit hangt van de verzekeraar af, ik heb al veel navraag gedaan en kom tot max 1100 en dan ben je dus hoog aanvullend verzekerd.

Psychologen buiten het VU om, krijg je volgens mij maar 10 sessies of een bepaald bedrag betaald. Dit ligt ook weer aan de verzekeraar en verzekering die je neemt.

borstvergrotingen worden niet meer vergoed, ook niet voor transen, deze moet je dus zelf bekostigen, als je niet tevreden bent met je cuppie

adamsappel reductie wordt ook nog vergoed, echter dit verschilt ook weer per verzekering. Vu moet hiervoor een aanvraag indienen.

sinds hoogenvorst aan de macht is over de zorg, zijn transen behoorlijk benadeelt.
voorheen kreeg je voor laseren 6800 euro, nu dus niet meer, krijg je max 1100 euro als je geluk hebt.

Ik ben nu al 3 jr bezigt met laseren van de baard, en is nu ver weg, echter her en der zitte nog wat haartjes die nog behandelt moeten worden. Heb in totaal nu dikke 5000 euro aan het laseren alleen al besteedt, dikke 3100 voor me borstvergroting.

alles bij elkaar, was het een mooie vakantie geweest al dat geld
en dan heb ik de reiskosten van zuid-limburg naar amsterdam nog niet berekent, dat is ook 50 euro per rit op en neer
  zondag 30 juli 2006 @ 12:17:44 #198
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40318605
Waarom moet je logopedie hebben?
pi_40319107
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:17 schreef sleepflower het volgende:
Gokje hoor, maareh: ander gebruik van de stembanden?
pi_40322852
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef danielluh het volgende:
logopedie zit in de basisverzekering.

Elektrisch epileren wordt alleen vergoed als je aanvullend verzekerd bent en tot een bedrag van max 1100. Dit hangt van de verzekeraar af, ik heb al veel navraag gedaan en kom tot max 1100 en dan ben je dus hoog aanvullend verzekerd.
Hangt af van je verzekeraar die 1100. De verzekering die ik nu heb vergoedt 100%, zo zijn er nog een aantal verzekeraars die aanvullende verzekeringen bieden die 100% vergoeden.
pi_40322911
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:17 schreef sleepflower het volgende:
Vrouwen hebben een minder zware stem, en nog belangrijker : Vrouwen gebruiken hun stem op een heel andere manier. Door hormonen verandert er weinig aan je stem, maar door logopedie kun je leren je stem op een andere manier te gebruiken, zodat ook je stem vrouwelijk wordt. Niet iedereen besteedt daar even veel aandacht aan. Dat is soms best jammer, want je ziet soms wel een vrouw waar niets aan te merken valt totdat ze begint te praten..

Voor vm-transseksuelen is het overigens minder noodzakelijk. Door testosteron verandert de stem wel meer in mannelijke richting.
pi_40323179
Jemig, er komt toch nog meer bij kijken dan ik had gedacht.
Logopedie is eigenlijk inderdaad wel zo logisch, inderdaad merk je soms niks tot ze hun mond open trekken in sommige gevallen. Doodzonde vind ik.
Hoewel ik dan ook wel weer vrouwen ken die gewoon erg mannelijk klinken.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_40323281
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:10 schreef MinderMutsig het volgende:
Jemig, er komt toch nog meer bij kijken dan ik had gedacht.
Logopedie is eigenlijk inderdaad wel zo logisch, inderdaad merk je soms niks tot ze hun mond open trekken in sommige gevallen. Doodzonde vind ik.
Hoewel ik dan ook wel weer vrouwen ken die gewoon erg mannelijk klinken.
Ik ken ook wel biologische vrouwen die een iets mannelijkere stem hebben. Als in, iets zwaarder, of minder intonatie. Ik ben echter nooit een biologische vrouw tegen gekomen die echt een mannelijke stem heeft (Dus zowel erg zwaar als een mannelijk intonatie-patroon).

Daarnaast is het ook in situaties dat iemand je niet kan zien prettig wanneer je stem vrouwelijk is, zoals bijvoorbeeld aan de telefoon.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:27:06 #204
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40323533
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:15 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Daarnaast is het ook in situaties dat iemand je niet kan zien prettig wanneer je stem vrouwelijk is, zoals bijvoorbeeld aan de telefoon.
Heh, dat kan ik wel begrijpen. Heb je net zoveel moeite gedaan om een vrouw te worden, word je aan de telefoon nog steeds aangesproken met "meneer".
pi_40323875
Ik word door onbekenden aan de telefoon als man met 'mevrouw' aangesproken... Erger me er nu ook niet aan, men doet maar
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_40324045
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:41 schreef Ludger het volgende:
Ik word door onbekenden aan de telefoon als man met 'mevrouw' aangesproken... Erger me er nu ook niet aan, men doet maar
Hoe komt dat? Is je stem hoog, is je stem licht, praat je in veel verschillende toonhoogtes?
pi_40324188
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:46 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Hoe komt dat? Is je stem hoog, is je stem licht, praat je in veel verschillende toonhoogtes?
Euhm, geen idee.. beetje een lage vrouwenstem aan de telefoon waarschijnlijk. Praat idd wel hoog onbewust.. Als ik zacht praat is mijn stem wel laag.

Wat ik ook wel 's heb meegemaakt, met mevrouw worden aangesproken in de V&D Zijn wel eens vreemde dingen (al klopt het ook wel dat ik misschien best wel vrouwelijke trekjes heb in't dagelijks leven
pi_40324275
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:52 schreef Ludger het volgende:

[..]

Euhm, geen idee.. beetje een lage vrouwenstem aan de telefoon waarschijnlijk. Praat idd wel hoog onbewust.. Als ik zacht praat is mijn stem wel laag.
Intonatie is dan misschien ook vrouwelijk.
quote:
Wat ik ook wel 's heb meegemaakt, met mevrouw worden aangesproken in de V&D Zijn wel eens vreemde dingen (al klopt het ook wel dat ik misschien best wel vrouwelijke trekjes heb in't dagelijks leven
Zou kunnen.. Ik ken ook een paar mannen met een enigszins vrouwelijke stem, en die zien er ook in de verte wel vrouwelijk uit. Niet zo erg dat het vergissingen logisch zou maken echter.. Wat was je reactie bij de V&D?
pi_40324403
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:56 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Intonatie is dan misschien ook vrouwelijk.
[..]

Zou kunnen.. Ik ken ook een paar mannen met een enigszins vrouwelijke stem, en die zien er ook in de verte wel vrouwelijk uit. Niet zo erg dat het vergissingen logisch zou maken echter.. Wat was je reactie bij de V&D?
Euhm, kzei even niks meer... er werd ook alleen maar gevraagd door die andere vrouw of ik even opzij wilde gaan

Bij de kapper wel bezwaar gemaakt, er werd mij het damestarief berekent, dat was echt even SLIK, 'sorry, zei ik, ben een jongen'
pi_40324548
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:01 schreef Ludger het volgende:

[..]

Euhm, kzei even niks meer... er werd ook alleen maar gevraagd door die andere vrouw of ik even opzij wilde gaan

Bij de kapper wel bezwaar gemaakt, er werd mij het damestarief berekent, dat was echt even SLIK, 'sorry, zei ik, ben een jongen'
Ze hadden je kapsel niet verziekt?
pi_40324982
Nou nee, twas een beetje punk..ene kant wel langer dan de andere kant van voren, kon r nog wel mee over straat toen
pi_40325117
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:23 schreef Ludger het volgende:
Nou nee, twas een beetje punk..ene kant wel langer dan de andere kant van voren, kon r nog wel mee over straat toen
Gelukkig maar... Lijkt me een ramp als ze je dan ook nog eens knippen zodat het niet meer klopt...
  zondag 30 juli 2006 @ 19:28:31 #213
149498 Maethor_Veleg
pi_40330074
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef danielluh het volgende:

Psychologen buiten het VU om, krijg je volgens mij maar 10 sessies of een bepaald bedrag betaald. Dit ligt ook weer aan de verzekeraar en verzekering die je neemt.
Psychologen die aangesloten zijn bij het AWBZ zijn ook meestal gratis, soms wordt een eigen bijdrage gevraagd, waarin wel met je draagkracht rekening gehouden wordt.
  zondag 30 juli 2006 @ 19:35:09 #214
149498 Maethor_Veleg
pi_40330235
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:07 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

[..]

Ben je toevallig zo'n soort vrouw die goed met mannen kan opschieten, die zeg maar vaak "one of the boys" is?
Vaak wel ja Ze vinden het vaak wel gaaf dat ik dezelfde interesses heb als zij, qua lol hebben en muziek dan meestal. Vroegah speelde ik ook vaak buiten, en dan speelde ik vooral met jongens, actieseries naspelen, hutten bouwen, vechten, in bomen klimmen en later als enige meid met een hele groep jongens uit de buurt hele avonden gevoetbald Ik was een van de snelsten!

De anti-conceptiepil wil ik liever niet nemen, die heb ik eenmaal geprobeerd en ik werd er suicidaal van, echt een rotervaring. Ik denk ergens wel dat mn lichaam gewoon zo heeft moeten zijn. Ik ben helemaal gezond verder, en de lichte androgyniteit heeft zeker zijn voordelen. Ik wil ook geen rotzooi van pillen in mijn lijf als het eigenlijk niet hoeft. En een vrouw-vrouw wil ik absoluut niet worden. Brrrr! *de gedachte al!*

Ik werk momenteel in de tuinbouw (laatste week alweer!) en verbaasde mijn (gespierde mannelijke) collega dat ik een zeer zware kar kon verplaatsen. Hij keek me eerst aan van "je bluft" toen ik aanstalten maakte het ding te verplaatsen en was toen verbaasd dat ik het ook daadwerkelijk deed. Tsja, verder word ik online vaak verward met een man, omdat ik schijnbaar geen vrouwelijke manier van schrijven heb.
pi_40330547
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:35 schreef Maethor_Veleg het volgende:

Vaak wel ja Ze vinden het vaak wel gaaf dat ik dezelfde interesses heb als zij, qua lol hebben en muziek dan meestal. Vroegah speelde ik ook vaak buiten, en dan speelde ik vooral met jongens, actieseries naspelen, hutten bouwen, vechten, in bomen klimmen en later als enige meid met een hele groep jongens uit de buurt hele avonden gevoetbald Ik was een van de snelsten!
Eigenlijk altijd al zo geweest dus.
quote:
De anti-conceptiepil wil ik liever niet nemen, die heb ik eenmaal geprobeerd en ik werd er suicidaal van, echt een rotervaring. Ik denk ergens wel dat mn lichaam gewoon zo heeft moeten zijn. Ik ben helemaal gezond verder, en de lichte androgyniteit heeft zeker zijn voordelen. Ik wil ook geen rotzooi van pillen in mijn lijf als het eigenlijk niet hoeft. En een vrouw-vrouw wil ik absoluut niet worden. Brrrr! *de gedachte al!*
Hahaha lekker blijven wie je bent dan. Op sommige gebieden ben ik zelf wat je nu een vrouw-vrouw noemt. Het voelt toch soms vreemd aan wanneer een biologische vrouw klaagt over vrouwen en daarmee doelt op een gedraging van mij...
quote:
Ik werk momenteel in de tuinbouw (laatste week alweer!) en verbaasde mijn (gespierde mannelijke) collega dat ik een zeer zware kar kon verplaatsen. Hij keek me eerst aan van "je bluft" toen ik aanstalten maakte het ding te verplaatsen en was toen verbaasd dat ik het ook daadwerkelijk deed.
Dat is inderdaad een voordeel. Die spierkracht is iets wat ik soms wel mis. Soms heb ik zelfs al moeite om een deur open te schuiven, en heb ik daar 2 handen voor nodig.
quote:
Tsja, verder word ik online vaak verward met een man, omdat ik schijnbaar geen vrouwelijke manier van schrijven heb.
Heel gek, maar er lijkt inderdaad een soort mannelijke en vrouwelijke manier van schrijven te zijn. Bij biologische vrouwen met een teveel aan testosteron gebeurt het ook vaker dat ze in eerste instantie voor man worden aangezien wanneer iemand puur af gaat op wat ze schrijft...
  zondag 30 juli 2006 @ 20:08:29 #216
57690 danielluh
pi_40331050
een man schrijft harder dan een vrouw, bij een vrouw lees je vaker dat er meer gevoel inzit.
ik weet nie hoe ik schrijf, zal wel goed zijn denk ik.

Voor de rest ben ik gewoon mijzelf gebleven en niet overdreven vrouwelijk gaan doen, ook qua spreken doe ik dat niet. stem is neutraal en wel vrouwelijk, maar woordkeuzes zijn hetzelfde gebleven.
  zondag 30 juli 2006 @ 20:13:02 #217
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40331200
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:08 schreef danielluh het volgende:
een man schrijft harder dan een vrouw, bij een vrouw lees je vaker dat er meer gevoel inzit.
ik weet nie hoe ik schrijf, zal wel goed zijn denk ik.

Voor de rest ben ik gewoon mijzelf gebleven en niet overdreven vrouwelijk gaan doen, ook qua spreken doe ik dat niet. stem is neutraal en wel vrouwelijk, maar woordkeuzes zijn hetzelfde gebleven.
Fotoboek
  zondag 30 juli 2006 @ 20:20:06 #218
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40331406
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:55 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Hangt af van je verzekeraar die 1100. De verzekering die ik nu heb vergoedt 100%, zo zijn er nog een aantal verzekeraars die aanvullende verzekeringen bieden die 100% vergoeden.
om nog ff ergus op trug tekomen , welke verzekeraars zijn dat dan die dat 100% vergoeden..
Fotoboek
pi_40333281
quote:
Op zondag 30 juli 2006 20:20 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

om nog ff ergus op trug tekomen , welke verzekeraars zijn dat dan die dat 100% vergoeden..
ONVZ, VGZ en Avero hebben polissen die 100% vergoeden.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:20:24 #220
149498 Maethor_Veleg
pi_40333364
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:49 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Eigenlijk altijd al zo geweest dus.
[..]

Hahaha lekker blijven wie je bent dan. Op sommige gebieden ben ik zelf wat je nu een vrouw-vrouw noemt. Het voelt toch soms vreemd aan wanneer een biologische vrouw klaagt over vrouwen en daarmee doelt op een gedraging van mij...
[..]

Dat is inderdaad een voordeel. Die spierkracht is iets wat ik soms wel mis. Soms heb ik zelfs al moeite om een deur open te schuiven, en heb ik daar 2 handen voor nodig.
[..]

Heel gek, maar er lijkt inderdaad een soort mannelijke en vrouwelijke manier van schrijven te zijn. Bij biologische vrouwen met een teveel aan testosteron gebeurt het ook vaker dat ze in eerste instantie voor man worden aangezien wanneer iemand puur af gaat op wat ze schrijft...
Yeah, dat soort dingen hebben me wel eens sterk laten twijfelen of ik wel in het goeie lijf zat. Ik ben gewoon een heel onzeker typ en ik weet nog totaal niet wie ik eigenlijk ben, en de hormonen schoppen dat alleen nog maar meer in de war. Ik ben in ieder geval zover dat ik zeker weet dat ik het er niet voor over heb om mezelf te laten behandelen/opereren dus een trans zal ik dan wel niet zijn.

Over die spierkracht, een tijd terug zat ik behoorlijk in de shit, woog ongeveer 53 kilo uit ellende en had daarbij ook haast geen kracht meer, dat was echt klote. Maar na een paar keer sportschool en het harde werk in de kas, ben ik weer terug naar mn athletische zelf Voelt erg fijn!
pi_40333623
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:20 schreef Maethor_Veleg het volgende:

Yeah, dat soort dingen hebben me wel eens sterk laten twijfelen of ik wel in het goeie lijf zat. Ik ben gewoon een heel onzeker typ en ik weet nog totaal niet wie ik eigenlijk ben, en de hormonen schoppen dat alleen nog maar meer in de war. Ik ben in ieder geval zover dat ik zeker weet dat ik het er niet voor over heb om mezelf te laten behandelen/opereren dus een trans zal ik dan wel niet zijn.
Hormonen kunnen een hoop in de war gooien voor wat het aan gaat hoe zeker je jezelf voelt. Wanneer je een behandeling er niet voor over hebt ben je geen trans.

Sowieso gaat transseksualiteit verder dan zo nu en dan twijfel of je in het goede lichaam zit. Veel mensen vertellen me wel ooit twijfels te hebben gehad...

Genderdysforie bestaat echter in vee vormen en maten. In hoeverre ben je tevreden, en wat zou je wel en niet willen?
quote:
Over die spierkracht, een tijd terug zat ik behoorlijk in de shit, woog ongeveer 53 kilo uit ellende en had daarbij ook haast geen kracht meer, dat was echt klote. Maar na een paar keer sportschool en het harde werk in de kas, ben ik weer terug naar mn athletische zelf Voelt erg fijn!
Spieren kunnen snel afbreken wanneer je het niet op peil houdt inderdaad. Kennelijk bouw je het echter net zo rap weer op.
  zondag 30 juli 2006 @ 21:35:39 #222
149498 Maethor_Veleg
pi_40333833
Eigenlijk ben ik tevreden met mn a-cupje, ik zou ze absoluut niet groter willen hebben, wel kleiner. Ik vind ze irritant, onhandig en stom. (is een a-cupje weg te trainen?!?) Tevens heb ik geen kinderwens, het lijkt me niets om een kind te moeten krijgen... de pijn, de dikke buik. No thanks. Zowiezo kan ik niet zo goed met dat kleine grut overweg, ik weet nooit wat ik er mee moet doen en vind ze eng.

Voordelen aan vrouw-zijn is dat ik mn lange manen niet verlies na een bepaalde leeftijd, dat ik gewoon eens lekker kan janken zonder als mietje te worden bestempeld (hoewel ik tijden heb gehad dat ik nooit huilde) en uiteraard ongegeneerd op mannen geilen Joa, maar verder kan ik me relaxed gedragen tijdens een metalconcert bijvoorbeeld, lekker meeheadbangen tussen de kerels haha! Gelukkig heb ik ook mijn lengte mee.
pi_40334086
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:35 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Eigenlijk ben ik tevreden met mn a-cupje, ik zou ze absoluut niet groter willen hebben, wel kleiner. Ik vind ze irritant, onhandig en stom. (is een a-cupje weg te trainen?!?)
Weg te trainen is het niet. Borsten blijven bestaan wanneer ze eenmaal geconstrueerd zijn (Even simpel gezegd. Het is iets ingewikkelder, maar het komt doorgaans op hetzelfde neer).
quote:
Tevens heb ik geen kinderwens, het lijkt me niets om een kind te moeten krijgen... de pijn, de dikke buik. No thanks. Zowiezo kan ik niet zo goed met dat kleine grut overweg, ik weet nooit wat ik er mee moet doen en vind ze eng.
Dat is iets wat later kan veranderen en heeft denk ik ook niet zoveel met gender te maken. Wel is duidelijk dat je er nu niet aan toe bent (en misschien ook nooit).
quote:
Voordelen aan vrouw-zijn is dat ik mn lange manen niet verlies na een bepaalde leeftijd, dat ik gewoon eens lekker kan janken zonder als mietje te worden bestempeld (hoewel ik tijden heb gehad dat ik nooit huilde)
Tegenwoordig kun je metroseksueel zijn.
quote:
en uiteraard ongegeneerd op mannen geilen
Of homoseksueel.
quote:
Joa, maar verder kan ik me relaxed gedragen tijdens een metalconcert bijvoorbeeld, lekker meeheadbangen tussen de kerels haha! Gelukkig heb ik ook mijn lengte mee.
Zoals ik het begrijp ben je eigenlijk wel tevreden met je gender, en is wat je tegen je lichaam hebt vooral op praktische gronden (risico om zwanger te worden en borsten die onhandig zijn). Klopt dit een beetje?
  maandag 31 juli 2006 @ 12:27:03 #224
57690 danielluh
pi_40348628
grrrrrr soliciteren is nu wel kut zeg :S

krijg zoveel leuke aanbiedingen van bedrijven nu, en zodra ik zeg dat ik tussen sept en nov me operatie krijg, wille ze nie meer,

ook wel logisch. wordt je best depri van.
vand e weke het VU maar were een bellen, of ze ene preciezere datum kunnen geven, zo werkt het ook niet echt goed
pi_40349392
Ik zou nooit wat willen met een vrouw die vroeger man was geweest. Ten eerste kan die geen kinderen baren, ten tweede heeft ze dan waarschijnlijk fisieke mannelijke trekjes en niet de elegantie die een vrouw van nature heeft.

Aan de andere kant ben ik een beetje traditioneel
  maandag 31 juli 2006 @ 13:08:26 #226
57690 danielluh
pi_40349821
veel transen willen ook geen kinderen
ik heb er gelukkig wel 1

sta je behoorlijk van te kijken hoe vrouwelijk een trans kan zijn.
Ik ken een meid van 18 die was een man, en dies echt super vrouwelijk.

Als je een kinderwens hebt is een trans idd lastig, tenzij je ook wilt adopteren.
Daarbij zijn er ook behoorlijk vrouwen, metg hele erge mannelijke trekjes.

Ik wil bv geen man, die zich wilt settellen, ik ben een feestbeest en wil niet eens denken aan huisie,boompie beesie.
pi_40350255
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:53 schreef sirallut het volgende:
Ik zou nooit wat willen met een vrouw die vroeger man was geweest. Ten eerste kan die geen kinderen baren, ten tweede heeft ze dan waarschijnlijk fisieke mannelijke trekjes en niet de elegantie die een vrouw van nature heeft.
Die fysieke trekjes en elegantie valt vaak reuze mee, vooral bij mensen die jong de transitie zijn begonnen. Wanneer een vrouw je vertelt dat ze als man is geboren, zou dit voor jou dan een reden zijn om direct de relatie te beeindigen (Haar mannelijke trekjes zijn kennelijk zo weinig aanwezig dat je ze niet eerder hebt opgemerkt)?

De onvruchtbaarheid is wel een probleem, en ik kan me voorstellen dat dat een struikelblok vormt. Aan de andere kant denk ik dat wanneer je echte liefde voor iemand voelt, dat een probleem is dat te overwinnen is (Of de onvruchtbaarheid nu een gevolg is van transseksualiteit of een andere oorsprong heeft).
quote:
Aan de andere kant ben ik een beetje traditioneel
Wat traditionaliteit hiermee te maken heeft zie ik niet helemaal eigenlijk...
  maandag 31 juli 2006 @ 13:25:58 #228
57690 danielluh
pi_40350337
voor veel mannen blijven transen mannen, dat is de voornaamlijkste redenen om geen trans te willen.

heb ook paar keer gehoord dat als een vrouw niet vruchtbaar is en de man echt ene kind van zijn genen wilt hebben, de relatie langzaam aan toch kapot gaat.
  maandag 31 juli 2006 @ 15:27:12 #229
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40353970
quote:
Daarbij zijn er ook behoorlijk vrouwen, metg hele erge mannelijke trekjes.
zoals ikke hahaha
Fotoboek
  maandag 31 juli 2006 @ 15:29:05 #230
57690 danielluh
pi_40354015
nou, je hebt wel mannelijke trekjes, maar je figuurtje is toch echt op en top vrouw
dikke kont, smalle taille en lekkere titten
  maandag 31 juli 2006 @ 15:30:26 #231
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40354058
quote:
Op maandag 31 juli 2006 15:29 schreef danielluh het volgende:
nou, je hebt wel mannelijke trekjes, maar je figuurtje is toch echt op en top vrouw
dikke kont, smalle taille en lekkere titten
dikke kont
lekkere tiete??
ik wil meer tiet
Fotoboek
  maandag 31 juli 2006 @ 15:32:59 #232
57690 danielluh
pi_40354139
tiet zat toch in de bijstand en je kontje is mooi om te zien en te knijpe ook

vriendschap met transen is wel leuk hoor vraag maar aan die axel-kippie
je moet er nie mee getrouwt zijn ofzo
  maandag 31 juli 2006 @ 15:43:44 #233
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40354466
vriendschap met jou is super hahaha

met mij moe tje niet getrouwt zijn..vraag maar ana die lange van me
Fotoboek
  maandag 31 juli 2006 @ 19:09:54 #234
149498 Maethor_Veleg
pi_40360016
quote:
Op zondag 30 juli 2006 21:43 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Weg te trainen is het niet. Borsten blijven bestaan wanneer ze eenmaal geconstrueerd zijn (Even simpel gezegd. Het is iets ingewikkelder, maar het komt doorgaans op hetzelfde neer).
[..]

Dat is iets wat later kan veranderen en heeft denk ik ook niet zoveel met gender te maken. Wel is duidelijk dat je er nu niet aan toe bent (en misschien ook nooit).
[..]

Tegenwoordig kun je metroseksueel zijn.
[..]

Of homoseksueel.
[..]

Zoals ik het begrijp ben je eigenlijk wel tevreden met je gender, en is wat je tegen je lichaam hebt vooral op praktische gronden (risico om zwanger te worden en borsten die onhandig zijn). Klopt dit een beetje?
Ja, praktische gronden zullen het wel zijn, vermoed ik. Ik zou er geen problemen mee hebben als ik onvruchtbaar zou zijn. beetje ondankbaar misschien omdat er zat vrouwen zijn die er alles aan willen doen om een kind op de wereld te kunnen zetten.

Tsja en over die borsten, er zitten inderdaad die melkklieren in, dat was ik even vergeten, en borstweefsel. Vet zit er bij mij amper dus dat is al niet meer weg te krijgen. Zowiezo heb ik een vrij laag vetpercentage (9 procent) ook weer iets mannelijks
pi_40365211
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:09 schreef Maethor_Veleg het volgende:

[..]

Ja, praktische gronden zullen het wel zijn, vermoed ik. Ik zou er geen problemen mee hebben als ik onvruchtbaar zou zijn. beetje ondankbaar misschien omdat er zat vrouwen zijn die er alles aan willen doen om een kind op de wereld te kunnen zetten.
Ik zou zelf graag de mogelijkheid gehad hebben om een kind te baren. Dat is echter niet iets waar jij je schuldig over moet voelen omdat jij dat niet wil. Je hebt dat zelf ook niet zo bedacht.
  maandag 31 juli 2006 @ 21:38:43 #236
149498 Maethor_Veleg
pi_40365419
Ja, dat is ook weer waar Jullie zijn echt heel aardig forummers moet ik zeggen.
pi_40365607
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:38 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Ja, dat is ook weer waar Jullie zijn echt heel aardig forummers moet ik zeggen.
Had je verwacht dat we onaardig zouden zijn?
  maandag 31 juli 2006 @ 21:46:41 #238
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40365696
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:32 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Ik zou zelf graag de mogelijkheid gehad hebben om een kind te baren. Dat is echter niet iets waar jij je schuldig over moet voelen omdat jij dat niet wil. Je hebt dat zelf ook niet zo bedacht.
Je mag mijn baarmoeder wel hebben. Ik mot er toch niks mee.
pi_40369664
quote:
Op maandag 31 juli 2006 21:46 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Je mag mijn baarmoeder wel hebben. Ik mot er toch niks mee.
Wat aardig
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:09:24 #240
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40371529
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:23 schreef Ludger het volgende:

[..]

Wat aardig
Fotoboek
pi_40372210
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 00:09 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

Ja nou , ontroerend toch?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:39:31 #242
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40372492
quote:
Op maandag 31 juli 2006 23:23 schreef Ludger het volgende:

[..]

Wat aardig
Ja gul he?
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 00:45:11 #243
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40372642
Ik zla us kijken of ik ook nog iets kan schenken
Fotoboek
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:26:47 #244
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40373567
Nou ja, serieus nu, als het kon zou ik alle vrouwelijke troep uit mijn lichaam laten verwijderen. Ik voel me helemaal niet vrouwelijk en zou liever geen meisje zijn, maar ja, ook geen jongen.

Lastig.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 07:27:27 #245
57690 danielluh
pi_40375926
ik moet er ook nie aan denken om een kind te baren.
Heb al 1 kind en weet er geen raad mee als ze bij mij slaapt, en na 2 dagen ben ik helemaal gestressed van de drukte

en met een kind ben je je vrijheid kwijt, die ik juist net heel erg waardeer

ik lease me de kleine wel eens als kippie 1 krijgt
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:50:40 #246
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40382178
quote:
Nou ja, serieus nu, als het kon zou ik alle vrouwelijke troep uit mijn lichaam laten verwijderen. Ik voel me helemaal niet vrouwelijk en zou liever geen meisje zijn, maar ja, ook geen jongen.

Lastig.
ja behoorlijk..ben dit zo aan het lezen maar ik wil me neit eens voorstellen hoe jij je voelt
quote:
ik lease me de kleine wel eens als kippie 1 krijgt
me 1e slachtoffer voor peettante
Fotoboek
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:00:50 #247
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40382520
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 12:50 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

ja behoorlijk..ben dit zo aan het lezen maar ik wil me neit eens voorstellen hoe jij je voelt
Tja in deze maatschappij moet je óf vrouw óf man zijn, helaas niet iets daartussen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:24:43 #248
57690 danielluh
pi_40383287
nee daar is laatst iemand geweest die is geslachtsloos en heeft het via de rechter nog probeert, maar die rechter oordeelde, je bent man of vrouw en nie niks
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:30:09 #249
57690 danielluh
pi_40383447
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:26 schreef sleepflower het volgende:

Lastig.
denk niet dat ze zomaar de boel druit slopen, hooguit steriliseren en dan gaat de knip in je eierstokken.

vroeger wilde ik ook graag een baarmoeder en zo hebben, maar als ik zie wat sommige meiden voor ellende ermee kunnen hebben, pas ik liever.

ken 3 meiden die zijn echt hartstikke ziek als ze de periode krijgen. Dus nee dank je. Dan maar genieten als vrouw zonder die ongemakken, en veel vrouwen die last van de periode hebben, wenste dat ze het nie hadden, dus het maakt me dan toch weer iets meer vrouw

ps kippie, eer jij een kleine heb, kan ik beter oma worden
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:37:22 #250
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40383651
quote:
ken 3 meiden die zijn echt hartstikke ziek als ze de periode krijgen.
waaronder ikke
quote:
ps kippie, eer jij een kleine heb, kan ik beter oma worden
dan wordt je toch peetoma hahaha

*ik ga poetsen
Fotoboek
pi_40384048
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:26 schreef sleepflower het volgende:

Lastig.
Er zijn vormen van transgenderisme waarbij iemand expliciet niet tot het mannelijke geslacht en niet tot het vrouwelijk geslacht wil behoren. In de medische wereld wordt er in Nederland heel weinig onderzoek naar gedaan. Ook het VUMC onderkent deze groep niet. Voor wat het VUMC aangaat ga je of voor een volledige geslachtsverandering of voor niets.

Je zou kunnen proberen om meer androgyn te leven en nagaan of dat beter bevalt dan vrouwelijk leven...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:31:53 #252
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40387011
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:51 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen om meer androgyn te leven en nagaan of dat beter bevalt dan vrouwelijk leven...
Hmm ja zoiets lijkt me misschien wel wat maar ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:36:40 #253
57690 danielluh
pi_40387144
neutraal leven

neutraal kapsel en kleren doen al veel
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:53:53 #254
149498 Maethor_Veleg
pi_40391396
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 13:00 schreef sleepflower het volgende:

[..]

Tja in deze maatschappij moet je óf vrouw óf man zijn, helaas niet iets daartussen.
Je wilt ook het liefst androgyn zijn dus. Volgens mij heb ik dezelfde verwarring, ik wil geen geslachtsverandering, maar ook weer geen vrouw zijn. Als ik mn haar in een staart of los heb, geen make up draag en mn overzeasbroek en een jas aan heb zie je niet snel dat ik een vrouw ben. Dat vind ik wel gaaf Ik heb veel unisex kleren of kleren die niet persé vrouwelijk zijn. Daar voel ik me het prettigst in.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 17:55:22 #255
149498 Maethor_Veleg
pi_40391436
grmbl, dubbelpost!
pi_40408507
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 17:53 schreef Maethor_Veleg het volgende:

[..]

Je wilt ook het liefst androgyn zijn dus. Volgens mij heb ik dezelfde verwarring, ik wil geen geslachtsverandering, maar ook weer geen vrouw zijn. Als ik mn haar in een staart of los heb, geen make up draag en mn overzeasbroek en een jas aan heb zie je niet snel dat ik een vrouw ben. Dat vind ik wel gaaf Ik heb veel unisex kleren of kleren die niet persé vrouwelijk zijn. Daar voel ik me het prettigst in.
Er is inderdaad iemand geweest die dat via de rechter heeft geprobeerd te regelen. Die was met beide geslachtkenmerken geboren geloof ik. Die hebben ze toen gelijk al geopereerd en een vrouw van gemaakt, later heeft het zich om laten bouwen tot man en na nogal wat ellende zijn de mannelijke geslachtkenmerken ook weer verwijderd (of andersom). Het (zo wil het zelf genoemd worden) heeft zelf ook geprobeerd om door zelfmutilatie de geslachtkenmerken te verwijderen. Omdat dit echt gevaarlijk was hebben ze toen toch die operatie gedaan anders was het zelf gaan snijden.
Die rechtszaak was omdat de gemeente Enschede het niet als het wilde registreren terwijl het dus helemaal geen geslacht meer had. Je bent man of vrouw was de redenatie, andere vormen bestaan niet. Toch vind ik dat wel een beetje raar, er worden kinderen geboren zonder geslacht of met een dubbel geslacht, een het bestaat dus weel in de natuur. Het zou dus ook een rechtsvorm moeten kunnen krijgen in principe.
Toch kan ik me de beslissing ook wel voorstellen, had de gemeente toegegeven dan had dit nogal wat problemen op kunnen leveren. Hoe zit dat dan landelijk of internationaal?
Ik heb persoonlijk ook wel wat problemen met de benaming HET, weet niet waarom maar ik vind het vervelend klinken.

(Ik vond dit een erg interessant verhaal dus heb het bovenmatige belangstelling gevolgd maar het is al weer even geleden dus weet de details niet meer. )

Hoe zit het trouwens met officiële papieren, wordt je voor de belastingdienst e.d. ook officieel vrouw c.q. man? En wanneer gebeurd dat? Voor, tijdens of na de operaties?
En levert dat in de tussentijd nog rare, hilarische of moeilijke situaties en problemen op?
Bijvoorbeeld met studiefinanciering aanvragen: Helaas mevrouw Mutsje Huppel is niet bekend onder dit sofinummer maar de heer Harrie Huppel wel?
Geen belastingaangifte kunnen doen, of juist een dubbele aangifte krijgen?

En kan je de behandelingen die niet vergoed worden door de ziektekostenverzekering onder medische kosten van de belasting aftrekken?
Hé, er komen ineens best goede vragen in me op. En dat om 6 uur. )
  woensdag 2 augustus 2006 @ 06:03:04 #257
147134 matige_muis
mijn grote voorbeeld:
pi_40408518
Ik vind het een enge TT
pi_40408874
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 06:01 schreef MinderMutsig het volgende:

Die rechtszaak was omdat de gemeente Enschede het niet als het wilde registreren terwijl het dus helemaal geen geslacht meer had. Je bent man of vrouw was de redenatie, andere vormen bestaan niet. Toch vind ik dat wel een beetje raar, er worden kinderen geboren zonder geslacht of met een dubbel geslacht, een het bestaat dus weel in de natuur. Het zou dus ook een rechtsvorm moeten kunnen krijgen in principe.
Er zijn een hoop praktische complicaties. Het geslacht wordt ook vooral geregistreerd om de juridische implicaties er van.
quote:
Ik heb persoonlijk ook wel wat problemen met de benaming HET, weet niet waarom maar ik vind het vervelend klinken.
Ik kan er ook slecht tegen. Alsof je minder bent dan een dier..
quote:
Hoe zit het trouwens met officiële papieren, wordt je voor de belastingdienst e.d. ook officieel vrouw c.q. man? En wanneer gebeurd dat? Voor, tijdens of na de operaties?
In Nederland gebeurt dit na de operaties. In sommige landen, zoals Spanje, is het mogelijk om met de diagnose genderdysforie al papieren te laten veranderen.

Topic met meer informatie : geslachtsverandering in paspoort
quote:
En levert dat in de tussentijd nog rare, hilarische of moeilijke situaties en problemen op?
Bijvoorbeeld met studiefinanciering aanvragen: Helaas mevrouw Mutsje Huppel is niet bekend onder dit sofinummer maar de heer Harrie Huppel wel?
Geen belastingaangifte kunnen doen, of juist een dubbele aangifte krijgen?
De belastingdienst was bij mij zo vriendelijk om de gegevens al te veranderen voordat ze officieel veanderden. De meeste instanties willen er ook wel aan, al zul je soms enigszins moeten aandringen. Een bank wilde er niet aan, en wilde ook op geen enkele manier tegemoet komen. In een civlele procedure is het voorgekomen dat de wederpartij met zijn advocaat de hele zaak zat te bespreken, en bijna een hartverlamming kreeg toen bleek dat ik de andere partij was. Verder is het me in een ziekenhuis gebeurd dat ik op een gegeven moment twee keer was ingeschreven. Gezien een ziekenhuis alles op geboortedatum en verzekeringsnummer doet leverde dat dus ook problemen op (U heeft helemaal geen afspraak!).
quote:
En kan je de behandelingen die niet vergoed worden door de ziektekostenverzekering onder medische kosten van de belasting aftrekken?
Ja.
quote:
Hé, er komen ineens best goede vragen in me op. En dat om 6 uur. )
Het pre-koffie moment?
pi_40409015
Gaaf topic. Zeker de manier waarop Doagere zijn gevoelens presenteert omtrent dit onderwerp spreekt me wel aan.

Zelf heb ik overigens nooit last gehad van dergelijke gevoelens. Altijd me prima gelukkig gevoeld als man, merk ook aan alles dat ik er eentje ben.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 08:16:14 #260
57690 danielluh
pi_40409073
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 07:31 schreef BetaWolff het volgende:

De belastingdienst was bij mij zo vriendelijk om de gegevens al te veranderen voordat ze officieel veanderden. De meeste instanties willen er ook wel aan, al zul je soms enigszins moeten aandringen. Een bank wilde er niet aan, en wilde ook op geen enkele manier tegemoet komen. In een civlele procedure is het voorgekomen dat de wederpartij met zijn advocaat de hele zaak zat te bespreken, en bijna een hartverlamming kreeg toen bleek dat ik de andere partij was. Verder is het me in een ziekenhuis gebeurd dat ik op een gegeven moment twee keer was ingeschreven. Gezien een ziekenhuis alles op geboortedatum en verzekeringsnummer doet leverde dat dus ook problemen op (U heeft helemaal geen afspraak!).
[..]
Wel raar dat de belastingdienst het al heeft verandert voor jij het papiertje van de chirurg hebt
Officiele rijks instanties, zoals belastingdienst en de gemeente. Zij willen het wel aanpassen echter zodra een brief met de hand wordt gemaakt, zodra het uit het systeem komt rollen, staat er gewoon heer bij mij en de oude voorletters.

ik kreeg overal NEE op me request, moest het via de officiele weg doen. telefoon, verzekeringen, en alle overige vaste lasten, kreeg ik zonder problemen omgezet.

Nog een maandje voor mij en dan kan ik eindelijk ook die papieren omzetten.
pi_40409114
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 08:16 schreef danielluh het volgende:

[..]

Wel raar dat de belastingdienst het al heeft verandert voor jij het papiertje van de chirurg hebt
Officiele rijks instanties, zoals belastingdienst en de gemeente. Zij willen het wel aanpassen echter zodra een brief met de hand wordt gemaakt, zodra het uit het systeem komt rollen, staat er gewoon heer bij mij en de oude voorletters.
Het zou er mee te maken kunnen hebben dat ik zelfstandig ondernemer ben. Andere overheidsinstanties gaven wel aan de GBA als bron te gebruiken.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 08:25:15 #262
57690 danielluh
pi_40409157
En de GBA wordt pas aangepast als je de hele rompslomp gehad hebt die je met naamsverandering moet doen.

Ik heb ook alles probeert om het rondt te krijgen, Via de gemeente, via de belastingdienst. NIKS
En dat je zelfstandig ondernemer bent maakt nie uit, ik had toen een computer bedrijfje via KVK, dus ik was er ook 1

ze doen echt alleen maar veranderen als je de hele procedure hebt afgelopen. Eerder passen zij het niet aan.
De brief wat je van het VU meekrijgt geldt ook alleen maar voor verzekeringen en dat soort praktijken, voor de GBA moet je echt wachten tot je de brief van je chirurg hebt.

Zouden ze het bij jouw wel gedaan hebben, zijn ze behoorlijk in de fout gegaan. Aangezien het via de wet verboden is dergelijke zaken te veranderen, zonder het via de procedure uit te voeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door danielluh op 02-08-2006 08:45:45 ]
pi_40409404
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 08:25 schreef danielluh het volgende:

Zouden ze het bij jouw wel aan gedaan hebben, zijn ze behoorlijk in de fout gegaan. Aangezien het via de wet verboden is dergelijke zaken te veranderen.
Voor de duidelijkheid : De belastingdienst heeft de gegevens aangepast. De GBA is niet aangepast. De GBA wordt ook niet aangepast met een brief van de chirurg (Die overigens waardeloos is). De GBA wordt pas aangepast nadat de beschikking van de rechtbank door de rechtbank is verzonden naar de gemeente, en de geboorte-gemeente de akte heeft gewijzigd (Doorgaans wordt de beschikking 3 maanden na uitspraak verstuurd, en dan duurt het nog een week a 2 weken eer de gemeente waar je woont is ingelicht.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 08:55:44 #264
57690 danielluh
pi_40409512
nou wel lullig dat ze dat bij mij niet deden hoor, Bij mij zeiden ze gewoon, dat ze de gegevens uit de GBA gebruiken, en verder niks kunnen doen. dat geldt ook voor de bijstand en UWV.

De gemeente heeft een aantekening gemaakt, dat ik met dit traject bezig ben, als mijn consulent mij een brief stuurt wat uit zijn eigen hand is gemaakt, dan staat wel de goede naam er op. Dit heb ik dus ok bij de belasting probeert, werkte niet.

en dat gba aanpassen bedoel ik ook via de officiele procedure wat begint met de brief van de chirurg.

en nu ga ik weer eens wat doen hiero. moet nog een hoop regelen voor ik volgende maand onder het mes ga
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:21:40 #265
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40414589
vind maar beetje vaag verhaal hoor Beta

Ik heb in me fam personen die werken met dit soort systemen en als je alleen al op inet rondgoogelt, zul je lezen dat het niet gaat wat je zegt.

En al helemaal de reinstte onzin dat het zou kunnen omdat je zelfstandig ondernemer bent/was

Maar ja wie ben ik he ben maar een leek, je zult het zelf wel beter weten

i rest my case
Fotoboek
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:32:13 #266
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40414882
Ik vind het altijd maar lastig als ik ergens in moet vullen of ik man of vrouw ben, aangezien ik me geen van twee voel. Soms vul ik gewoon "man" in omdat dat vaak de standaard optie is, maar goed, dat kan je op officiële papieren natuurlijk niet maken.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 12:35:06 #267
57690 danielluh
pi_40414968
gewoon zeggen, foutje

heb ik ook al eens vaker gedaan,en zeg dan tegen die persoon, als ze al moeilijk gaan doen. Ik was vroeger ook slecht in meerkeuze vragen.
pi_40415311
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:35 schreef danielluh het volgende:
gewoon zeggen, foutje

heb ik ook al eens vaker gedaan,en zeg dan tegen die persoon, als ze al moeilijk gaan doen. Ik was vroeger ook slecht in meerkeuze vragen.
pi_40415441
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:21 schreef Stamp_Kip het volgende:
vind maar beetje vaag verhaal hoor Beta

Ik heb in me fam personen die werken met dit soort systemen en als je alleen al op inet rondgoogelt, zul je lezen dat het niet gaat wat je zegt.
Ik was er zelf ook enigszins verbaasd over.
quote:
En al helemaal de reinstte onzin dat het zou kunnen omdat je zelfstandig ondernemer bent/was
Dat was slechts een gok, omdat je dan op een andere manier in hun systeem staat.
pi_40415481
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:32 schreef sleepflower het volgende:
Ik vind het altijd maar lastig als ik ergens in moet vullen of ik man of vrouw ben, aangezien ik me geen van twee voel. Soms vul ik gewoon "man" in omdat dat vaak de standaard optie is, maar goed, dat kan je op officiële papieren natuurlijk niet maken.
Je zou ook kunnen proberen om het niet in te vullen. Meestal wordt het slechts voor de adressering gebruikt, en dan zou een heer/mevrouw ook wel mogelijk moeten zijn lijkt me.
pi_40415510
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 08:48 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid : De belastingdienst heeft de gegevens aangepast. De GBA is niet aangepast. De GBA wordt ook niet aangepast met een brief van de chirurg (Die overigens waardeloos is). De GBA wordt pas aangepast nadat de beschikking van de rechtbank door de rechtbank is verzonden naar de gemeente, en de geboorte-gemeente de akte heeft gewijzigd (Doorgaans wordt de beschikking 3 maanden na uitspraak verstuurd, en dan duurt het nog een week a 2 weken eer de gemeente waar je woont is ingelicht.
Dus de geboorteakte wordt veranderd? Daar staat ineens dat je als vrouw bent geboren terwijl dat niet helemaal zo is? Dat had ik niet verwacht, al zal het waarschijnlijk de enige manier zijn om je geslacht wettelijk te veranderen maar ik had meer iets verwacht als eeen aantekening dat het vanaf ..-..-.... veranderd is ofzoiets.
Ik neem aan dat je wel bij artsen e.d. moet melden dat je een geslachtsverandering hebt gehad (in noodzakelijke gevallen) i.v.m. bepaalde gezondheidsdingetjes?
Er zijn aandoeningen die alleen bij mannen c.q. vrouwen voorkomen, toch wel handig als ze dan niet in de verkeerde hoek zoeken.
pi_40415757
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:54 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dus de geboorteakte wordt veranderd? Daar staat ineens dat je als vrouw bent geboren terwijl dat niet helemaal zo is? Dat had ik niet verwacht, al zal het waarschijnlijk de enige manier zijn om je geslacht wettelijk te veranderen maar ik had meer iets verwacht als eeen aantekening dat het vanaf ..-..-.... veranderd is ofzoiets.
Het wordt niet veranderd, maar er wordt in de kantlijn bijgeschreven dat het geslacht en de voornamen zijn gewijzigd.
quote:
Ik neem aan dat je wel bij artsen e.d. moet melden dat je een geslachtsverandering hebt gehad (in noodzakelijke gevallen) i.v.m. bepaalde gezondheidsdingetjes?
In het geval dat het relevant is wordt het in een verwijsbrief er bij gezet. In gevallen dat het niet relevant is wordt er geen melding van gemaakt.
quote:
Er zijn aandoeningen die alleen bij mannen c.q. vrouwen voorkomen, toch wel handig als ze dan niet in de verkeerde hoek zoeken.
Dat kan voor genetische afwijkingen een rol spelen. De meeste ziektes zijn echter niet specifiek aan een bepaald geslacht gebonden. Het lichaam van een man en vrouwen komen inwendig behoorlijk overeen.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 13:03:00 #273
57690 danielluh
pi_40415804
nee er wordt wat bijgevoegt bij de geboorte akte
zodat ze altijd nog jouw verleden naar boven kunnen halen

in je geboorte akte staat dan in, dat je als man/vrouw geboren bent, maar een geslachtsaanpassing hebt gehad naar m/v
pi_40888079
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 12:54 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je voor de meeste dingen binnen het VU ziekenhuis wordt verwezen. En ja, anders zien ze eens een keer iets anders. Laatst is er bij mij een echo en rontgenfoto gemaakt van de buikstreek. Tja, dan zit er echt nog een prostaat.

In mijn tijd werd gelukkig het electrisch epileren en de borstvergroting vergoed. Maar ik heb ergens gelezen dat in de basisverzekering alle plastisch chirirgische ingrepen die nodig zijn voor geslachtsaanpassing vergoed worden ? Weet alleen niet meer waar.
pi_40888272
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:03 schreef danielluh het volgende:
nee er wordt wat bijgevoegt bij de geboorte akte
zodat ze altijd nog jouw verleden naar boven kunnen halen

in je geboorte akte staat dan in, dat je als man/vrouw geboren bent, maar een geslachtsaanpassing hebt gehad naar m/v
Je geboorte acte zelf wordt niet aangepast, maar er komt een toevoegsel bij, dat de rechter op die en die datum heeft besloten dat je geslacht officieel gewijzigd is.. Is je geboorteacte gewijzigd kun je naar GBA om aan te passen.
Bij mij heeft trouwens mijn rechtsbijstandsverzekering de hele rechtszaak en alles er om heen betaald, alleen uitreksel geboorteregister heb ik zelf betaald geloof ik.
En vergeet niet de tijd nadat de rechter de uitspraak eindelijk gedaan heeft, er nog een periode van hoger beroep is.
Ik ben 19 oktober 1998 geopereerd, en op 28 februari 1999 zijn mijn gegevens in het GBA aangepast. Als je nog in je geboorteplaats woont scheelt dit trouwens enkele weken., dan doen ze het tegelijk met aanpassen van je geboorte acte.

[ Bericht 0% gewijzigd door AnnaB op 18-08-2006 01:15:25 ]
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:04:12 #276
57690 danielluh
pi_40894225
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 23:53 schreef AnnaB het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je voor de meeste dingen binnen het VU ziekenhuis wordt verwezen. En ja, anders zien ze eens een keer iets anders. Laatst is er bij mij een echo en rontgenfoto gemaakt van de buikstreek. Tja, dan zit er echt nog een prostaat.

In mijn tijd werd gelukkig het electrisch epileren en de borstvergroting vergoed. Maar ik heb ergens gelezen dat in de basisverzekering alle plastisch chirirgische ingrepen die nodig zijn voor geslachtsaanpassing vergoed worden ? Weet alleen niet meer waar.
klopt staat er ook in, echter staat er bij de bijvoegingen, dat siliconen borsten niet meer worden vergoed tenzij je borstkanker hebt gehad.

heb dit ook aan jos gevraagt, maar nooit meer wat van gehoort. Ze zouden van het vU wel iemand gevraagt hebben (een advocaat) hoe dit nu zat.

want bij het ene artikel verwijzen ze dat alle plastische ingrepen na diagnose gende dysforie vergoed worden, en bij een ander artikel zeggen ze alleen als je borstkanker hebt gehad
pi_40924375
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 08:04 schreef danielluh het volgende:

[..]

klopt staat er ook in, echter staat er bij de bijvoegingen, dat siliconen borsten niet meer worden vergoed tenzij je borstkanker hebt gehad.

heb dit ook aan jos gevraagt, maar nooit meer wat van gehoort. Ze zouden van het vU wel iemand gevraagt hebben (een advocaat) hoe dit nu zat.

want bij het ene artikel verwijzen ze dat alle plastische ingrepen na diagnose gende dysforie vergoed worden, en bij een ander artikel zeggen ze alleen als je borstkanker hebt gehad
Vroeger had je nog de de Genderstichting in Nederland, opgericht door oa Verschoor opgericht. Jos was mede-bestuurder. Deed aan belangenbeharting, maar ik kan er nergens iets van terugvinden op internet. Wel een belgische stichting.

Jos heeft mij ook al gewaarschuwd wat betreft de borst operaties, normaal worden ze om de 10-15 jaar vervangen. Nu dus niet. Mooie zaak voor mijn rechtsbijstandsverzekering om dat uit te zoeken als vervanging nodig is en het niet vergoed wordt. In 'mijn' tijd is gezegd dat dat vergoed zou worden als het nodig was, en ik vind dat men daar niet zomaar op terug kan komen. Ze hebben tenslotte ook de gerechtelijke pocedure voor de geslachtsverandering betaald (rechtsbijtandsverzekering).

Ik ga kijken of haartransplantatie 100% tot de plastische chirurgie hoort, zoja, dan ga ik bij mijn verzekering een verzoek tot vergoeding indienen. Mijn haarlijn zit beduidend hoger dan bij de doorsnee biologische vrouw, en ik heb ook inhammen, niet zo heel groot gelukkig, maar ze zitten er wel.

Geboorte acte is trouwens pas 75 jaar na je overlijden vrij in te zien door iedereen, daarvoor alleen door jezelf, met toestemming van jezelf, of door toestemming van de rechter.

Ondertussen wordt alles alleen maar slechter ipv beter zoals gezegd werd.......
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:15:31 #278
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40924404
Niet erg ontopic sorie

Hoi Hoi, was dat die Jos die toen strax op Ned1 was?

Heb toevallig dat programma bekeken
Fotoboek
pi_40924628
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:15 schreef Stamp_Kip het volgende:
Niet erg ontopic sorie

Hoi Hoi, was dat die Jos die toen strax op Ned1 was?

Heb toevallig dat programma bekeken
Als het was het programma 'Wat zou jij doen', en hij Megens met zijn achternaam heet, ja.
Steun en toeverlaat van alle mensen in Nederland die bij het genderteam in behandeling zijn of zijn geweest. Hij kent ons allemaal volgens mij (of ben ik nou zo speciaal ?)
Hij is officieel coordinator van het genderteam van het VU medisch centrum.

Ik kijk trouwens bewust niet meer naar dit soort programma's, dwz programma's met geslachtsverandering oid als onderwerp. Zolang de pers ook nog steeds het spectaculaire van de hele zaak iedere keer weer naar voren wil halen, heb ik er mijn buik vol van. Heb zelf ook meegedaan aan het mediacircus, tv, radio, krant (artikel is ook in boekvorm verschenen). Dat waren allemaal serieuze programma's. Maar vaak genoeg gaat het om het feit om ons te kijk te zetten vind ik persoonlijk.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 01:34:09 #280
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40924847
quote:
Als het was het programma 'Wat zou jij doen', en hij Megens met zijn achternaam heet, ja.
Steun en toeverlaat van alle mensen in Nederland die bij het genderteam in behandeling zijn of zijn geweest. Hij kent ons allemaal volgens mij (of ben ik nou zo speciaal ?)
Hij is officieel coordinator van het genderteam van het VU medisch centrum.
ik geloof dattie zo heete ja..
quote:
Ik kijk trouwens bewust niet meer naar dit soort programma's, dwz programma's met geslachtsverandering oid als onderwerp. Zolang de pers ook nog steeds het spectaculaire van de hele zaak iedere keer weer naar voren wil halen, heb ik er mijn buik vol van. Heb zelf ook meegedaan aan het mediacircus, tv, radio, krant (artikel is ook in boekvorm verschenen). Dat waren allemaal serieuze programma's. Maar vaak genoeg gaat het om het feit om ons te kijk te zetten vind ik persoonlijk.
Ja voor jou is dat misschien weer anders, maar ik kijk dr anders tegenaan..ik maak het namelijk van dichtbij mee (op FoK! Danielle, paar post boven je) en ik wil dan zoveel mogelijk erover weten..omdat het me boeit,omdat iemand waar ik veel om geef dit doormaakt(weet niet of doormaakt juiste woordkeuze is) omdat ik dr met me neus boven op sta/zit..

Ik vond niet echt of ik kreeg althans niet de indruk dat het zuiver was om jullie in dekijkert tezetten..werd overal serieus op ingegaan.
Fotoboek
pi_40928429
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:34 schreef Stamp_Kip het volgende:

Ik vond niet echt of ik kreeg althans niet de indruk dat het zuiver was om jullie in dekijkert tezetten..werd overal serieus op ingegaan.
Er zijn wel goede documentaires inderdaad, maar bij de meesten krijg ik toch wel de indruk dat er krampachtig geprobeerd wordt een bepaald beeld neer te zetten, met onder anderen selectief gebruik van beelden...
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 08:58:57 #282
57690 danielluh
pi_40928560
wat zou je doen, was behoorlijk mooi voor ene leek, er werd niet negatief gepraat over transsexuelen, iig niet in mijn ogen, paar kennissen hebben dit gezien, en vonden het zeer interessant.
Vooral omdat 1 bij hun kinderen ook wat meer naar de vrouwelijke kant dreigt te gaan. Hiermee zijn ze iig weer wat wijzer geworden.
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 09:00:36 #283
57690 danielluh
pi_40928589
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 01:34 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

ik geloof dattie zo heete ja..
[..]

Ja voor jou is dat misschien weer anders, maar ik kijk dr anders tegenaan..ik maak het namelijk van dichtbij mee (op FoK! Danielle, paar post boven je) en ik wil dan zoveel mogelijk erover weten..omdat het me boeit,omdat iemand waar ik veel om geef dit doormaakt(weet niet of doormaakt juiste woordkeuze is) omdat ik dr met me neus boven op sta/zit..

jeps kip da was mijn coordinatortje

volgende keer ga je maar ff mee naar het VU, dat zal nu alleen half jaar duren, eerst komende keer ga ik onder het mes, dan zal je ook wel komen, maar dan zul je jos niet zien. tenzij ik kan lopen en jos ga vervelen

maar kippie toch, meeste weet je wel toch
maandag ga ik btw jos bellen, kijken of ie nu al een datum weet. Dus mischien is er een klein feesie kip

[ Bericht 12% gewijzigd door danielluh op 18-08-2006 09:44:07 ]
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:07:10 #284
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40934800
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:00 schreef danielluh het volgende:

[..]

jeps kip da was mijn coordinatortje

volgende keer ga je maar ff mee naar het VU, dat zal nu alleen half jaar duren, eerst komende keer ga ik onder het mes, dan zal je ook wel komen, maar dan zul je jos niet zien. tenzij ik kan lopen en jos ga vervelen

maar kippie toch, meeste weet je wel toch
maandag ga ik btw jos bellen, kijken of ie nu al een datum weet. Dus mischien is er een klein feesie kip
Ja meeste weet ik ook wel maar toch is het boeient hoe iedereen er toch verschillent mee omgaat.En ik vind het gewoon interesant om naar tekijken.En ik heb het samen met mamsjuh gekijkt die wist/weet ook veel maar niet echt iets dr over gezien

* Stamp_Kip vind feesjes leuk
Fotoboek
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:54:16 #285
57690 danielluh
pi_40935998
nee ok, je mams ziet mij ook vrij weinig, jij nu ook btw, zit nog steeds in mijn flatje opgesloten, quarantaine

feesie is morgen op de markt
pi_40936073
Ik wilde even zeggen dat ik de foto in je fotoboek heel mooi vind Danielle
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 13:59:59 #287
57690 danielluh
pi_40936102
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:58 schreef Lixi het volgende:
Ik wilde even zeggen dat ik de foto in je fotoboek heel mooi vind Danielle
dank je wel
pi_40936123
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:59 schreef danielluh het volgende:

[..]

dank je wel
alstu
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 14:20:10 #289
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40936741
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 13:54 schreef danielluh het volgende:
nee ok, je mams ziet mij ook vrij weinig, jij nu ook btw, zit nog steeds in mijn flatje opgesloten, quarantaine

feesie is morgen op de markt
schat maar jij was ziek en ikke wil niet ziek worden

ochja booch is morgen ja
Fotoboek
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:29:16 #290
57690 danielluh
pi_40964674
die aflevering kan je al terug kijken op de sitevan kro
pi_40974247
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 08:58 schreef danielluh het volgende:
wat zou je doen, was behoorlijk mooi voor ene leek, er werd niet negatief gepraat over transsexuelen, iig niet in mijn ogen, paar kennissen hebben dit gezien, en vonden het zeer interessant.
Vooral omdat 1 bij hun kinderen ook wat meer naar de vrouwelijke kant dreigt te gaan. Hiermee zijn ze iig weer wat wijzer geworden.
Over programma's als deze ben ik wel positief, maar ik heb geen problemen meer met mijn transexualitiet, alleen mensen die er probleem van maken zodra ze het weten, Gelukkig ook steeds minder. Ik zit in een clientenraad van een ggz instelling, en aantal mensen weten van mijn verandering, maar hebben daar eerder positief dan negatief op gereageerd, zo van 'wat goed dat je dat hebt durven doen, of hebt gedaan'dat soort opmerkingen, en dat zijn de fijne opmerkingen.
Helaas zijn er niet alleen de goede documentaires maar hebben we ook oa big brother enzo gehad. Iedereen mag daar het zijne over debken, ik vond en vind dat geen positief beeld geven over hoe de gemiddelde transseksueel is.
Ik heb zelf trouwens ooit zelf een klein rolletje gespeeld in een documentaire over prof. Gooren, laat ik het zo zeggen, ik ben een paar keer in beeld geweest. We (een paar mensen van Humanitas) zijn daar wel ruim 3,5 uur voor door de camera achtervolgd. Dan vind ik de talkshow waar ik aan heb mee gedaan minder vermoeiend......

[ Bericht 0% gewijzigd door AnnaB op 19-08-2006 18:54:20 ]
pi_40974399
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 09:00 schreef danielluh het volgende:
In het verleden bepaalde Jos de datum tussen de 1 en de 10e van de maand voorafgaande aan de operatiemaand, en je moest echt 18 maanden hormonen gebruikt hebben voor je aanmerking kwam voor operatie. Ik heb tussen start hormonen en uiteindelijke operatiedatum 19 maanden en 6 dagen zitten. Maar ik geloof dat die jaren de betere jaren waren. Ik ben ook nog geopereerd door Dr. Hage, toendertijd uitgeroepen tot werelds beste chirurg op het gebied van man naar vrouw transeksuelen. Andersom was Gent toen de beste. Die deden toen (1998) ook de geslachtsaanpassing van vrouw naar man in 1 operatie.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 18:58:39 #293
57690 danielluh
pi_40974596
ik sta op de wachtlijst voor de operatie, alleen ze hebben het hele schema overhoop gehaald, ze gaan nu 4 operaties per maand doen, weet niet wat het eerst was.

ik was vorig jaar dec al klaar met mijn real life test, dus zit al aardig wat te wachten.
Heb wel al een gesprek gehad met de chirurg, dr bouman. Jammer dat van onselen het niet meer doet. Anders had ik hem liever gehad.

gemiddelde wachttijd na je rlt is 6-8 maanden. volgens jos zou ik okt aan de beurt zijn, maar wil dan wel de precieze datum weten, zodat ik nog wat kan regelen met mijn dieren hiero
pi_41014901
Als het goed is weet Jos het dan begin september. Maar 4 operaties per maand is wel erg weinig eigenlijk, gemiddeld 50 nieuwe aanmeldingen per jaar was het in het verleden, en dan nog de nodige hersteloperaties., of zouden die bij die 4 per maand niet meegeteld worden ? Want dan kom je met 4 per maand aardig uit. Zal toch binnenkort maar een afspraak maken bij plastische chirurgie als de wachtlijst zo lang is, heb waarschijnlijk een hersteloperatie nodig.
Wel jammer dat je nu niet meteen na de real-life test periode geopereerd kunt worden, dat was in 'mijn' tijd dus wel het geval.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:12:05 #295
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_41014971
Hoe gaat zo'n operatie eigenlijk in z'n werk? Knippen ze 'het' er gewoon af?
pi_41020785
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef sleepflower het volgende:
Nee, want een groot deel van het materiaal wordt gebruikt om een vagina te construeren. De ballen zijn eigenlijk de enige dingen die echt onbruikbaar zijn. De rest wordt, afhankelijk van de chirurg, gebruikt.

Ik zal later op de dag kijken of ik informatie kan vinden over wat er precies gebeurt (Eventuele afbeeldingen daarbij kunnen wel bloederig zijn hoor..)
  maandag 21 augustus 2006 @ 08:25:51 #297
57690 danielluh
pi_41021107
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:12 schreef sleepflower het volgende:
kijk eens hier, dit is mijn website

De geslachtsoperatie (niet voor de zwakke maag, 18+)
  maandag 21 augustus 2006 @ 08:29:31 #298
57690 danielluh
pi_41021132
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:10 schreef AnnaB het volgende:
Als het goed is weet Jos het dan begin september. Maar 4 operaties per maand is wel erg weinig eigenlijk, gemiddeld 50 nieuwe aanmeldingen per jaar was het in het verleden, en dan nog de nodige hersteloperaties., of zouden die bij die 4 per maand niet meegeteld worden ? Want dan kom je met 4 per maand aardig uit. Zal toch binnenkort maar een afspraak maken bij plastische chirurgie als de wachtlijst zo lang is, heb waarschijnlijk een hersteloperatie nodig.
Wel jammer dat je nu niet meteen na de real-life test periode geopereerd kunt worden, dat was in 'mijn' tijd dus wel het geval.
er is een hele tijd geen chirurg aanwezig geweest. Dan loopt de wachtlijst heel erg snel op.
Nu zijn ze de schade aan het inhalen.

nu heb je boumans, kanhai en karim,
Van onselen heeft het VU ook nog een tijd ondersteund, echter door een geschil met het lingebos ziekenhuis, moest hij hiermee staken.

bij kanhai en karim zal je stuk sneller aan de beurt zijn, dat scheelt maandje of 2, dan moet je dus naar het oude lieve vrouwenziekenhuis gaan te amsterdam, dacht dat het ziekenhuis zo heette.

boumans zit vrij vol, Die doet de operaties nog in het VU
pi_41021175
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 08:29 schreef danielluh het volgende:

het oude lieve vrouwenziekenhuis gaan te amsterdam, dacht dat het ziekenhuis zo heette.
Onze lieve vrouwengasthuis.
  maandag 21 augustus 2006 @ 08:36:58 #300
57690 danielluh
pi_41021191
ik ben gast onvriendelijk, vergeet elke keer gast in die naam te pleuren
pi_41021226
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 08:25 schreef danielluh het volgende:

[..]

kijk eens hier, dit is mijn website

De geslachtsoperatie (niet voor de zwakke maag, 18+)
Waarschuwing! Bekijk deze link niet wanneer je, net zoals ik, aan het werk bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')