abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40140260
Grappig, toch eigenlijk hetzelfde als wanneer iemand (blijvend of ernstig) ziek wordt. Ik herken daar toch wel veel van.
Heb je moeite met die verwaterde contacten of is dat iets waarvan je de logica wel inziet? Je leven veranderd en je hebt daardoor geen aansluiting meer met die mensen dus groei je uit elkaar. Niet omdat iemand bewust een punt achter een vriendschap zet maar gewoon omdat het zo loopt.

Ik kan in mijn situatie zelfs de mensen die er bewust een punt achter zetten nog wel begrijpen, het is nogal een verandering die je doormaakt, dat zal bij jullie misschien ook niet veel anders zijn?

Ik heb in ieder geval niet het idee dat ik vrienden kwijt ben geraakt dóór mijn ziekte maar doordat mijn leven een andere kant opging dan dat van hen. Hoe zien jullie dat?

Mag ik ook nog wat "technisch"vragen? Hoe lang duurt het voor je weer sex kan / mag hebben na de laatste operaties? Ik neem tenminste aan dat de penis eraf en een vagina "bouwen" de laatste operatie is?
En gaat dat altijd goed? Dat je wel gevoel hebt in dat gebied zeg maar of kennen jullie ook mensen bij qwie dat misgegaan is? (Zenuwen beschadigt o.i.d.)

Als ik me bemoei met dingen die me niet aangaan gewoon zeggen hè!
pi_40140483
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:42 schreef Thee_met_honing het volgende:
Grappig, toch eigenlijk hetzelfde als wanneer iemand (blijvend of ernstig) ziek wordt. Ik herken daar toch wel veel van.
Het heeft denk ik wel raakvlakken. Mag ik vragen wat je zelf mankeert?
quote:
Heb je moeite met die verwaterde contacten of is dat iets waarvan je de logica wel inziet? Je leven veranderd en je hebt daardoor geen aansluiting meer met die mensen dus groei je uit elkaar. Niet omdat iemand bewust een punt achter een vriendschap zet maar gewoon omdat het zo loopt.
Ik heb er geen moeite mee. Het is gewoon zo gelopen. Ik ben nou eenmaal erg veranderd, dus dan pas je gewoon niet meer bij elkaar op een gegeven moment.
quote:
Ik kan in mijn situatie zelfs de mensen die er bewust een punt achter zetten nog wel begrijpen, het is nogal een verandering die je doormaakt, dat zal bij jullie misschien ook niet veel anders zijn?

Ik heb in ieder geval niet het idee dat ik vrienden kwijt ben geraakt dóór mijn ziekte maar doordat mijn leven een andere kant opging dan dat van hen. Hoe zien jullie dat?
Ik zie het eigenlijk precies hetzelfde. Ik ben zelf erg veranderd, dus dan groei je vanzelf uit elkaar.
quote:
Mag ik ook nog wat "technisch"vragen? Hoe lang duurt het voor je weer sex kan / mag hebben na de laatste operaties? Ik neem tenminste aan dat de penis eraf en een vagina "bouwen" de laatste operatie is?
Verschilt per chirurg. 2 maanden bij de mijne.
quote:
En gaat dat altijd goed? Dat je wel gevoel hebt in dat gebied zeg maar of kennen jullie ook mensen bij qwie dat misgegaan is? (Zenuwen beschadigt o.i.d.)
Ook dat hangt af van de chirurg. Van de mijne zijn mijn geen gevallen bekend waar er geen gevoel was. Het is iets wat niet iedere chirurg even goed voor elkaar krijgt. Wel iets om goed op te letten wanneer je seks wilt hebben.

Voor de rest gaat niet altijd alles goed. Er is een hoge kans op allerlei complicaties. Het komt echter zelden voor dat iets onherstelbaar verkeerd gaat.
quote:
Maak je maar niet druk hoor. Als het iets te ver gaat zeg ik dat wel.
  maandag 24 juli 2006 @ 19:03:01 #153
57690 danielluh
Ben mijn naam beu, maar jah
pi_40140689
ook al zou er niks gebeuren in je leven wat ingrijpend iets zou kunnen omgooien. Vriendschappen kunnen toch verwateren. Als je geluk hebt, ga je dezelfde kant op.

Zo ben ik bv ook mensen kwijt geraakt, omdat zij een gezin krijgen, en veel rustiger zijn geworden, dan ik, ik ga eenmaal graag naar feesten toe.
Dat gaat dus even goed, maar op den duur verwatert het gewoon.

en theetje, je mag alles vragen wat er maar uit je hartje tevoorshcijnt komt, daarvoor is dit topic ook

ik zal alles over ongeveer 2 maanden gaan ervaren. dan krijg ik mijn operatie in het VU ziekenhuis. Mijn chirurg zegt ook dat het gevoel terug komt, bij de 1 wat sneller dan de ander, kan een jaar duren. Bij hem is de operatie nog nooit fout gegaan, iig dat zegt hij. hihi
Jaaa ik heb ook FOK PM :P
pi_40146254
Heeeel veel succes Daniëlluh, is dit de laatste operatie en ook de laatste stap in het hele proces?

@Betawolff: Ik heb een vrij agressieve vorm van reuma waardoor ik sommige dingen niet meer zo kan als vroeger. De stapvrienden zijn dus langzamerhand verdwenen maar daar heb ik ook weer hele leuke vrienden voor terug. Een aantal daarvan zijn ook reumalijers dus die snappen precies hoe dat werkt.
pi_40146667
Oja, nog een vraagje: Mijn las die vorige post en kromp bij de woorden "penis eraf" auw miepend in elkaar alleen al bij het idee. Denk je alleen maar; oh fijn straks ben ik helemaal vrouw, of is die instinctieve reactie er nog wel een beetje?

Ik mocht dit niet vragen van m...
pi_40146732
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:12 schreef Thee_met_honing het volgende:
Oja, nog een vraagje: Mijn las die vorige post en kromp bij de woorden "penis eraf" auw miepend in elkaar alleen al bij het idee. Denk je alleen maar; oh fijn straks ben ik helemaal vrouw, of is die instinctieve reactie er nog wel een beetje?

Ik mocht dit niet vragen van m...
Nee, dat heb ik nooit gehad. Heb het juist eerder als een soort gezwel, als iets dat er niet hoort, gezien..
pi_40146763
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:02 schreef Thee_met_honing het volgende:

@Betawolff: Ik heb een vrij agressieve vorm van reuma waardoor ik sommige dingen niet meer zo kan als vroeger. De stapvrienden zijn dus langzamerhand verdwenen maar daar heb ik ook weer hele leuke vrienden voor terug. Een aantal daarvan zijn ook reumalijers dus die snappen precies hoe dat werkt.
Op die manier. Dat zal vast heel je leven veranderen inderdaad, vooral als je heel erg actief was... Is denk ik wel vergelijkbaar. Je verandert, en daardoor pas je niet meer bij die vrienden, en vind je weer anderen..
  maandag 24 juli 2006 @ 23:59:01 #158
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40151113
quote:
Dat had ik eerst ook hoor..dat ik soms dingen vroeg en meteen zoiets had van wat heb ik gevraagt.

Maar ik zou het zelf ook veel prettiger vinden als mensen dingen vragen ipv maar stom tekijken.

Oprah trouwens gezien vandaag?

Kwam die vraag ook aan bod wat thee vraagt
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
  dinsdag 25 juli 2006 @ 00:52:57 #159
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_40152773
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:59 schreef Stamp_Kip het volgende:
een stukje wel. (ik heb de eerste man/tweeling gemist)

ik vond die man uit het religieuze gezin erg duidelijk:
oprah: "mis je je vrouw-zijn nog wel eens?"
man: "like cancer". (BetaWolff noemt ook "een gezwel')
ik vond dat wel duidelijk. hij keek ook zo gelukkig en zeker.
hij is zijn borst-operatie aan het afbetalen. dan gaat hij sparen voor zijn laatste operatie: een piemel! hij keek als een kind in een speelgoedwinkel. heerlijk.
daarna een gesprekje over identiteit, manzijn en piemels; is een man een man als hij geen piemel heeft? erg boeiende vraag idd.

de insteek bij oprah was trouwens dat de helft van een ééneiige tweeling van gender was veranderd (2 x van vrouw naar man). en dat dit gegeven voor wetenschap fijn onderzoeksmateriaal is. jammer dat dit oprah is want een beetje serieuze informatie krijg je dan niet te horen, hoewel het bere-interessant is.

ik had eerder vandaag iemand ontmoet waarvan ik niet wist of het een man of een vrouw was. "ik zie een rok, maar ook mannenkuiten ?". en toen bedacht ik mij: 'je kan ook gewoon zijn/haar naam vragen'. pffff, lastig hoor dat identiteit en gender zo onuitgesproken en tegelijkertijd belangrijk zijn.
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_40152859
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:14 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Op die manier. Dat zal vast heel je leven veranderen inderdaad, vooral als je heel erg actief was... Is denk ik wel vergelijkbaar. Je verandert, en daardoor pas je niet meer bij die vrienden, en vind je weer anderen..
Precies, is ook niks mis mee.
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:13 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Nee, dat heb ik nooit gehad. Heb het juist eerder als een soort gezwel, als iets dat er niet hoort, gezien..
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Toch lijkt me dat het net zo gevoelig is dus het idee dat erin geknipt wordt lijkt me niet prettig. Maar dat je er graag vanaf wil kan ik me goed voorstellen.
Eerlijk gezegt moet ik er ook niet aan denken hoewel staand plassen natuurlijk wel weer een voordeel is.
quote:
Op maandag 24 juli 2006 23:59 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

Dat had ik eerst ook hoor..dat ik soms dingen vroeg en meteen zoiets had van wat heb ik gevraagt.

Maar ik zou het zelf ook veel prettiger vinden als mensen dingen vragen ipv maar stom tekijken.

Kwam die vraag ook aan bod wat thee vraagt
Heb ik gemist
  dinsdag 25 juli 2006 @ 07:52:26 #161
57690 danielluh
pi_40157017
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:02 schreef Thee_met_honing het volgende:
Heeeel veel succes Daniëlluh, is dit de laatste operatie en ook de laatste stap in het hele proces?
Jeps, alleen ik wil zelf nog een figuur correctie ondergaam, om meer taille te krijgen, 2 laatste ribben laten verwijderen.
quote:
Denk je alleen maar; oh fijn straks ben ik helemaal vrouw, of is die instinctieve reactie er nog wel een beetje?
Nu het einde nadert ben ik wel bang ervoor hoor. Maar je moet gewoon doorzetten. En bang bedoel ik in de zin van, er wordt gesneden in je lichaam en hoe loopt het af. Maar dat ik srtaks helemaal vrouw ben, verzacht de pijn wel
Heb dat ding ook meer gezien als, iets wat er gewoon niet hoort voor mijn gevoel.
Ik denk dat iedereen wel bang is voor een operatie, egaal wat voor 1
maar bij ons geldt gewoon, dat wat er na komt, zal 1000 maal mooier zijn

pi_40157810
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 00:55 schreef Thee_met_honing het volgende:

Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen. Toch lijkt me dat het net zo gevoelig is dus het idee dat erin geknipt wordt lijkt me niet prettig. Maar dat je er graag vanaf wil kan ik me goed voorstellen.
Eerlijk gezegt moet ik er ook niet aan denken hoewel staand plassen natuurlijk wel weer een voordeel is.
Ik had daar eigenlijk niet zoveel last van. Nu het gebeurd is zou ik er echter niet meer aan moeten denken.. Het is heel gevoelig en het duurt ook inderdaad best wel een tijd eer het gevoel weer helemaal goed is (Volledig gevoel, geen pijn etc.)
  dinsdag 25 juli 2006 @ 12:34:07 #163
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40163249
Heb je je operatie al gehad betawolf? (waarschijnlijk over heen gelezen)
Fotoboek
pi_40164843
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 12:34 schreef Stamp_Kip het volgende:
Heb je je operatie al gehad betawolf? (waarschijnlijk over heen gelezen)
Klopt Stamp_Kip. Volgens mij heb ik dit nergens geschreven, dus ik denk niet dat je er overheen hebt gelezen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:27:41 #165
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40165043
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 13:22 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Klopt Stamp_Kip. Volgens mij heb ik dit nergens geschreven, dus ik denk niet dat je er overheen hebt gelezen.
oh oke hahaha
Fotoboek
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:07:27 #166
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40243418
Ik heb die oprah aflevering ook met open muil gekeken. Wat fascinerend blijft het toch dat hormonen zoveel kunnen doen. Ben zelf vrouw, maar heb van nature een beetje teveel testosteron. Opzich heeft dat zn voordelen, maar ook zn mindere kanten. (onregelmatige menstruatie, soms agressief/impulsief gedrag, snel spierontwikkeling en brede schouders)
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
pi_40243534
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:07 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Ik heb die oprah aflevering ook met open muil gekeken. Wat fascinerend blijft het toch dat hormonen zoveel kunnen doen. Ben zelf vrouw, maar heb van nature een beetje teveel testosteron. Opzich heeft dat zn voordelen, maar ook zn mindere kanten. (onregelmatige menstruatie, soms agressief/impulsief gedrag, snel spierontwikkeling en brede schouders)
Echt vreemd is het niet. Normaal gesproken word je tot man of vrouw gevormd door hormonen. Dat het dan op latere leeftijd nog redelijk kan corrigeren is imo niet heel erg vreemd of verbazingwekkend.
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:13:58 #168
57690 danielluh
pi_40243624
echter hebben zat m-v transen toch de nadelen van het testosteron gehad, dat ze mannelijke lichaamsbouw hebben en vierkante kaken
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:29:46 #169
149498 Maethor_Veleg
pi_40244134
Is het zo dat je botstructuur dan ook verandert met die hormonen?
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  donderdag 27 juli 2006 @ 17:52:55 #170
57690 danielluh
pi_40244876
nee skelet verandert niet meer

gezicht wordt veelal dan aangepast door chirurgische ingreep, echter das voor die mensen weg gelegt die het geld ervoor hebben

ik had geluk dat ik een vrouwelijk gezicht hebt, zonder ingrepen
pi_40245246
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 17:29 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Is het zo dat je botstructuur dan ook verandert met die hormonen?
De structuur kan veranderen. De vorming verandert echter niet (Zoals bijv. brede schouders bij biologische mannen en brede heupen bij biologische vrouwen).
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:05:03 #172
57690 danielluh
pi_40245256
vrouwelijke hormonen zorgen bij een m-v trans, zachter gezicht, minder vette huid, vet verdeling verandert, dus wat meer vrouwelijke rondingen, borstgroei, minder lichaams beharing behalve gezichtsbeharing
pi_40245572
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:05 schreef danielluh het volgende:
vrouwelijke hormonen zorgen bij een m-v trans, zachter gezicht, minder vette huid, vet verdeling verandert, dus wat meer vrouwelijke rondingen, borstgroei, minder lichaams beharing behalve gezichtsbeharing
Minder vette huid en minder lichaamsbeharing hebben niet te maken met vrouwelijke hormonen, maar met mannelijke hormoon-antagonisten (androcur).
pi_40245588
Verder hebben de hormonen en anti-androgenen ook psychisch wel de nodige invloed.
  donderdag 27 juli 2006 @ 18:43:01 #175
57690 danielluh
pi_40246326
je moet het voor leken niet al te moeilijk maken

las ik tegen iemand zeg anti androgen kijken ze raar op

mensne in mijn omgeving zien dat als 1 geheel
pi_40246466
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 18:43 schreef danielluh het volgende:
je moet het voor leken niet al te moeilijk maken

las ik tegen iemand zeg anti androgen kijken ze raar op

mensne in mijn omgeving zien dat als 1 geheel
Ik voorkom liever misverstanden. Het is ook een wezenlijk verschil. Na de operatie produceer je nauwelijks testosteron meer. Wanneer je dan stopt met vrouwelijke hormonen heeft dat niet tot gevolg dat je huid vetter wordt of meer spierkracht krijgt.

Dat mannelijke hormonen tegenhangers zijn van vrouwelijke hormonen is een misverstand dat door duidelijk te zijn misschien opgelost wordt.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:58:10 #177
149498 Maethor_Veleg
pi_40280904
Aha! Ik heb van mezelf een best vette huid (was mn gezicht goed en gebruik een creme daarvoor, anders heb ik acne)

Soms heb ik het gevoel van; waarom ben ik zo half om half, vanwege dat teveel aan testosteron. En Betawolff, ik volgde je wel hoor, ik snap hoe het werkt. Een volledige leek ben ik niet op dit gebied. Ik vind het erg interessant omdat ik zelf ook wel eens twijfel of ik wel in het goeie lijf zit.

Maar dat is waarschijnlijk wel het geval, het zijn alleen de hormonen die het wat lastiger maken soms, maar er zitten ook weer teveel voordelen aan die ik niet kwijt wil, dus dan maar de minder leuke dingen voor lief nemen.
pi_40281172
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 19:58 schreef Maethor_Veleg het volgende:
Aha! Ik heb van mezelf een best vette huid (was mn gezicht goed en gebruik een creme daarvoor, anders heb ik acne)
Werkt de anti-conceptiepil hier niet tegen? De anti-conceptiepil bevat dezelfde soort stoffen als die mv-transseksuelen krijgen, zij het in een veel lagere dosis. Het bevat een oestrogeen (Vrouwelijk hormoon), meestal ethinylestradiol, en ook cyproteronacetaat (testosteron-antagonist; merknaam androcur). De dosis is ongeveer 1/50 a 1/100 van wat een mv-transseksueel krijgt, maar het effect kan merkbaar zijn omdat een biologische vrouw van nature al weinig testosteron heeft.
quote:
Soms heb ik het gevoel van; waarom ben ik zo half om half, vanwege dat teveel aan testosteron. En Betawolff, ik volgde je wel hoor, ik snap hoe het werkt. Een volledige leek ben ik niet op dit gebied. Ik vind het erg interessant omdat ik zelf ook wel eens twijfel of ik wel in het goeie lijf zit.

Maar dat is waarschijnlijk wel het geval, het zijn alleen de hormonen die het wat lastiger maken soms, maar er zitten ook weer teveel voordelen aan die ik niet kwijt wil, dus dan maar de minder leuke dingen voor lief nemen.
Ben je toevallig zo'n soort vrouw die goed met mannen kan opschieten, die zeg maar vaak "one of the boys" is?
pi_40282421
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:07 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Werkt de anti-conceptiepil hier niet tegen? De anti-conceptiepil bevat dezelfde soort stoffen als die mv-transseksuelen krijgen, zij het in een veel lagere dosis. Het bevat een oestrogeen (Vrouwelijk hormoon), meestal ethinylestradiol, en ook cyproteronacetaat (testosteron-antagonist; merknaam androcur). De dosis is ongeveer 1/50 a 1/100 van wat een mv-transseksueel krijgt, maar het effect kan merkbaar zijn omdat een biologische vrouw van nature al weinig testosteron heeft.
Dianepil (idd, cyproteronacetaat en ethinylestradiol) is speciaal ontwikkeld voor vrouwen die wat "mannelijke" problemen hebben... Het ding is gemaakt tegen acne, overbeharing etc. Dat het ook helpt om niet zwanger te raken is een leuke, welkome bijwerking geweest. Er wordt ook aangeraden de diane alleen te gebruiken als je daadwerkelijk last hebt van die problemen, vanwege het verhoogde risico op trombose dat deze pil levert ten opzichte van andere anticonceptiepillen.

De "gewone" pil werkt niet op die manier, de bevatten veelal levonorgestrel in plaats van cyproteronacetaat, of drospirenon (Yasminpil).

En verder, respect dames!
pi_40283445
quote:
Op maandag 24 juli 2006 22:13 schreef BetaWolff het volgende:

[..]

Domme vraag misschien, maar aangezien je man was... hoe zit het dan met seks?
Deze zomer wordt u aangeboden door ... God - Visje (het christelijke zusje van Loesje )
pi_40284040
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:33 schreef Ludger het volgende:

[..]

Domme vraag misschien, maar aangezien je man was... hoe zit het dan met seks?
Heb ik als man nooit gehad of behoefte aan gehad.
pi_40293710
Iets wat ik me afvraag: Je hebt bij je geboorte een naam meegekregen van je ouders. Die hebben ze gekozen omdat die naam goed voelde, omdat hij voor hen iets betekende.

Natuurlijk ga je als vrouw geen "Willem-Jan" meer heten oid, da's enigszins vreemd. Maar hoe hebben jullie je naam veranderd? Heb je iets gekozen dat op je naam als man leek, heb je je ouders opnieuw laten kiezen, de naam gekozen die je zou hebben gekregen als je een meisje was geworden bij geboorte, of heb je helemaal zelf een nieuwe naam gekozen?
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:03:09 #183
57690 danielluh
pi_40293746
ik heb zelf mijn nieuwe naam gekozen, dus een volledig nieuwe naam, zelfs een 2de naam erbij gepakt

danielle jolina
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:54:08 #184
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40294572
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:03 schreef danielluh het volgende:
ik heb zelf mijn nieuwe naam gekozen, dus een volledig nieuwe naam, zelfs een 2de naam erbij gepakt

danielle jolina
die 2e naam heb ik uitgekozen
Beetje een eer aan iemand die me dierbaar was/is
Fotoboek
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:04:10 #185
57690 danielluh
pi_40294778
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:54 schreef Stamp_Kip het volgende:

[..]

die 2e naam heb ik uitgekozen
Beetje een eer aan iemand die me dierbaar was/is
  zaterdag 29 juli 2006 @ 14:35:21 #186
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_40297717
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:04 schreef danielluh het volgende:

[..]

lekker
Fotoboek
  zaterdag 29 juli 2006 @ 15:09:52 #187
57690 danielluh
pi_40298333
sm kip :P
pi_40298771
En weer on topic?!
pi_40301574
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:01 schreef innovative het volgende:
Iets wat ik me afvraag: Je hebt bij je geboorte een naam meegekregen van je ouders. Die hebben ze gekozen omdat die naam goed voelde, omdat hij voor hen iets betekende.

Natuurlijk ga je als vrouw geen "Willem-Jan" meer heten oid, da's enigszins vreemd. Maar hoe hebben jullie je naam veranderd? Heb je iets gekozen dat op je naam als man leek, heb je je ouders opnieuw laten kiezen, de naam gekozen die je zou hebben gekregen als je een meisje was geworden bij geboorte, of heb je helemaal zelf een nieuwe naam gekozen?
Ik heb totaal andere voornamen gekozen.
pi_40301867
Ik vind t wel een beetje raar om te vragen eigenlijk, maar jullie hebben al zo vaak aangegeven dat jullie he taan kunnen dat ik het toch maar vraag Hoe ga je op dit moment in bijv. badkleding? of doe je dat gewoon niet? Ik heb niet alles gevolgd want ik ben op vakantie geweest maar hoe ga je naar het strand als je én borsten én nog een penis hebt? Of heb ik nu iets gemist? Ben er eigenlijk gewoon heel erg benieuwd naar. Geen antwoord kan k ook wel begrijpen hoor!
pi_40301933
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:47 schreef Lixi het volgende:
Ik vind t wel een beetje raar om te vragen eigenlijk, maar jullie hebben al zo vaak aangegeven dat jullie he taan kunnen dat ik het toch maar vraag Hoe ga je op dit moment in bijv. badkleding? of doe je dat gewoon niet? Ik heb niet alles gevolgd want ik ben op vakantie geweest maar hoe ga je naar het strand als je én borsten én nog een penis hebt? Of heb ik nu iets gemist? Ben er eigenlijk gewoon heel erg benieuwd naar. Geen antwoord kan k ook wel begrijpen hoor!
Pre-op heb ik het niet gedaan. Ik heb dan ook nog een hoop in te halen op dat gebied.
pi_40304452
ik moet zeggen dat me dit altijd heeft geinteresseerd..
dus nu even nog een schaamteloze tvp... misschien later nog wat vragen...
  zaterdag 29 juli 2006 @ 19:51:46 #193
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40304582
Wordt alles eigenlijk vergoed door de verzekering of moet je het zelf betalen?
pi_40305029
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:51 schreef sleepflower het volgende:
Wordt alles eigenlijk vergoed door de verzekering of moet je het zelf betalen?
Het meeste wordt vergoed wanneer je het traject van het VUMC of UMCG volgt. Wanneer je zelf een psycholoog zoekt buiten het VUMC/UMCG hangt het van de verzekeraar en verzekering af of het vergoed wordt. Of logopedie, indien nodig, vergoed wordt hangt af van je verzekering. Een eventuele borstvergroting wordt niet vergoed. Een operatie in het buitenland wordt alleen in sommige gevallen binnen de EU vergoed met verkaring van het VUMC of UMCG. Operaties buiten de EU worden sowieso niet vergoed. Benodigdheden na een operatie buiten de EU worden grotendeels niet vergoed, al zijn er misschien verzekeringen die het wel vergoeden.
pi_40305066
Ik vergeet nog gezichtsepilatie : Verschilt per verzekeraar of en in hoeverre het vergoed wordt.
  zondag 30 juli 2006 @ 11:42:43 #196
57690 danielluh
pi_40317453
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:47 schreef Lixi het volgende:
ik ga gewoon zwemmen

heb een bikini broekje met rokje, daaronder doe ik een step-in met inlegkruisje, en zo is ie weg en blijft ie weg
en niemand die wat opvalt, dat ik nog niet opereert ben
  zondag 30 juli 2006 @ 11:50:17 #197
57690 danielluh
pi_40317681
logopedie zit in de basisverzekering.

Elektrisch epileren wordt alleen vergoed als je aanvullend verzekerd bent en tot een bedrag van max 1100. Dit hangt van de verzekeraar af, ik heb al veel navraag gedaan en kom tot max 1100 en dan ben je dus hoog aanvullend verzekerd.

Psychologen buiten het VU om, krijg je volgens mij maar 10 sessies of een bepaald bedrag betaald. Dit ligt ook weer aan de verzekeraar en verzekering die je neemt.

borstvergrotingen worden niet meer vergoed, ook niet voor transen, deze moet je dus zelf bekostigen, als je niet tevreden bent met je cuppie

adamsappel reductie wordt ook nog vergoed, echter dit verschilt ook weer per verzekering. Vu moet hiervoor een aanvraag indienen.

sinds hoogenvorst aan de macht is over de zorg, zijn transen behoorlijk benadeelt.
voorheen kreeg je voor laseren 6800 euro, nu dus niet meer, krijg je max 1100 euro als je geluk hebt.

Ik ben nu al 3 jr bezigt met laseren van de baard, en is nu ver weg, echter her en der zitte nog wat haartjes die nog behandelt moeten worden. Heb in totaal nu dikke 5000 euro aan het laseren alleen al besteedt, dikke 3100 voor me borstvergroting.

alles bij elkaar, was het een mooie vakantie geweest al dat geld
en dan heb ik de reiskosten van zuid-limburg naar amsterdam nog niet berekent, dat is ook 50 euro per rit op en neer
  zondag 30 juli 2006 @ 12:17:44 #198
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_40318605
Waarom moet je logopedie hebben?
pi_40319107
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:17 schreef sleepflower het volgende:
Waarom moet je logopedie hebben?
Gokje hoor, maareh: ander gebruik van de stembanden?
pi_40322852
quote:
Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef danielluh het volgende:
logopedie zit in de basisverzekering.

Elektrisch epileren wordt alleen vergoed als je aanvullend verzekerd bent en tot een bedrag van max 1100. Dit hangt van de verzekeraar af, ik heb al veel navraag gedaan en kom tot max 1100 en dan ben je dus hoog aanvullend verzekerd.
Hangt af van je verzekeraar die 1100. De verzekering die ik nu heb vergoedt 100%, zo zijn er nog een aantal verzekeraars die aanvullende verzekeringen bieden die 100% vergoeden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')