quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:37 schreef Falco het volgende:
Wat een vuile actie.
Als je even gewacht had, had het pinautomaat die 40 euro ingeslikt en het weer bijgeschreven bij degene die net voor je gepind had.
Justitie gaat ook al haar manschappen inzetten om deze zware crimineel op te sporen en te berechtenquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:39 schreef gelly het volgende:
Justitie bedankt je ook hartelijk voor het poseren voor de camera !
Moet die sufkut maar opletten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:37 schreef Falco het volgende:
Wat een vuile actie.
Als je even gewacht had, had het pinautomaat die 40 euro ingeslikt en het weer bijgeschreven bij degene die net voor je gepind had.
quote:
quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:39 schreef gelly het volgende:
kom op, als ik het niet deed had iemand anders het wel gedaanquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:40 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Als je het geld niet had gepakt was het weer door de automaat naar binnen getrokken en zou het weer op de rekening van diegene worden gestopt... Oke, het is echt ontzettend dom van je om je geld bij de PIN automaat te vergeten, maar dit heeft wel een beetje weg van stelen
Ach, je geeft het geld vast wat minder vrolijk uit wetende dat je op het kiekje staat. Het blijft diefstal.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:40 schreef Entonie het volgende:
[..]
Justitie gaat ook al haar manschappen inzetten om deze zware crimineel op te sporen en te berechten
Nee, dit heeft een beetje weg van geld op straat vinden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:40 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Als je het geld niet had gepakt was het weer door de automaat naar binnen getrokken en zou het weer op de rekening van diegene worden gestort... Oke, het is echt ontzettend dom van je om je geld bij de PIN automaat te vergeten, maar dit heeft wel een beetje weg van stelen
Justitie gaat helemaal niets doen. Degene van wie het geld is moet zich eerst realiseren dat hij het geld verloren is en daar aangifte van doen. Hij zal waarschijnlijk denken dat hij het is kwijt geraakt ofzo. Of hij dan ook aangifte gaat doen is een andere vraag.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:40 schreef Entonie het volgende:
[..]
Justitie gaat ook al haar manschappen inzetten om deze zware crimineel op te sporen en te berechten
A. Denk je dat iemand aangifte gaat doen wegens het zélf veroorzaken van een verlies van 40 euro?quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:39 schreef gelly het volgende:
Newsflash: gestolen goed gedijt als de neten...quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:43 schreef gelly het volgende:
Ach, je geeft het geld vast wat minder vrolijk uit wetende dat je op het kiekje staat. Het blijft diefstal.
Je hebt een overeenkomstquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:44 schreef EsDe het volgende:
C. Het is niet eens echt strafbaar... niet nietig, wel vernietigbaar volgens de wet. ik bedoel, wie zegt dat mijn plan niet is om morgen naar de bank te gaan om het netjes terug te geven?![]()
![]()
Dan nog wordt het heel moeilijk om de eigenaar van het geld te vinden. Bankpersoneel houd zich niet bezig met de pinautomaat registratie. Dat gaat met een melding naar een centraal punt en daar gaan zij het onderzoeken. Dat kan nog wel eens een tijdje gaan duren.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
![]()
Je had ook even, als je het geld er toch al had uitgepakt, de tijd kunnen noteren en daarmee naar de bank gaan....
Inderdaad!quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:44 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Justitie gaat helemaal niets doen. Degene van wie het geld is moet zich eerst realiseren dat hij het geld verloren is en daar aangifte van doen. Hij zal waarschijnlijk denken dat hij het is kwijt geraakt ofzo. Of hij dan ook aangifte gaat doen is een andere vraag.
Of hij moet na een momentje hebben gedacht: KUT! Helemaal vergeten m'n geld uit de automaat te pakken![]()
Dit is heel iets anders dan geld op straat vindenquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee, dit heeft een beetje weg van geld op straat vinden.
Als mensen zó onzorgvuldig met hun eigendommen omgaan hechten ze er blijbaak niet zoveel waarde aan.
wat ik bedoel is: Ik heb niks direct fout gedaan volgens de wet. ik ben pas de fout ingegaan (eventueel) v.a. het moment dat ik specifiek wordt aangeklaagd voor het meenemen van geld wat uit de muur stak, én als ook nog aangetoond kan worden dat ík op dát moment na díe klant het daadwerkelijk pakte.quote:
Fijne instelling heb jij. Als winkelpersoneel even niet oplet dan heb jij zeker ook geen moeite om even iets te stelen. Gelukkig heeft niet iedereen zo' n verrotte gedachtegang als jij en zijn er ook nog genoeg eerlijke mensen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee, dit heeft een beetje weg van geld op straat vinden.
Als mensen zó onzorgvuldig met hun eigendommen omgaan hechten ze er blijbaar niet zoveel waarde aan.
Als je van 40 euro lekker een avondje kan stappen ben je een nog grotere pauper dan ik al dacht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:50 schreef EsDe het volgende:
[..]
Gaat dus never ever gebeuren. morgen lekker avondje stappen dus![]()
quote:
biertje 1 euro, 40:1=40. 40 bier extra dus. Worden aardig wat rondjes ja... lekker stappen dusquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je van 40 euro lekker een avondje kan stappen ben je een nog grotere pauper dan ik al dacht.
Jij snapt er dus echt geen flikker van.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:50 schreef EsDe het volgende:
[..]
wat ik bedoel is: Ik heb niks direct fout gedaan volgens de wet. ik ben pas de fout ingegaan (eventueel) v.a. het moment dat ik specifiek wordt aangeklaagd voor het meenemen van geld wat uit de muur stak, én als ook nog aangetoond kan worden dat ík op dát moment na díe klant het daadwerkelijk pakte.
Gaat dus never ever gebeuren. morgen lekker avondje stappen dus![]()
Tja, er zijn ook genoeg eerlijke mensen al kan jij je dat blijkbaar moeilijk voorstellen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:53 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Dus als ik het goed begrijp, iedereen die mij afkraakt hierboven, laat geld wat uit een pinautomaat steekt gewoon lekker zitten met de gedachte: ik kán het meenemen, maarja, dat is niet lief! dat gaat weer nétjes teruggestort worden!!!... ?
Tuurlijk mensen![]()
Euhm ja waarom niet?quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:53 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Dus als ik het goed begrijp, iedereen die mij afkraakt hierboven, laat geld wat uit een pinautomaat steekt gewoon lekker zitten met de gedachte: ik kán het meenemen, maarja, dat is niet lief! dat gaat weer nétjes teruggestort worden!!!... ?
Tuurlijk mensen![]()
dan zou ik in diepe tranen uitbarsten dat ik zo dom ben geweest om geld te pinnen zonder het mee te nemenquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:54 schreef gelly het volgende:
Sja, als je een beetje een verrotte persoonlijkheid hebt is dat moeilijk voor te stellen. Wat als het je eigen 40 euro was ?
Ik gok dat TS dan zelf het hardste gegild had wie er het geld gejat heeftquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:54 schreef gelly het volgende:
Sja, als je een beetje een verrotte persoonlijkheid hebt is dat moeilijk voor te stellen. Wat als het je eigen 40 euro was ?
tuurlijkquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:54 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tja, er zijn ook genoeg eerlijke mensen al kan jij je dat blijkbaar moeilijk voorstellen.
Ja. Dat geld is zonder bijna enkele moeite weer terug te geven aan de rechtmatige eigenaar. Dat zou ik graag doen. Is het zo moeilijk voor je om te geloven dat er ook nog mensen zijn die wel enig moraal hebben? Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat dan ook een ander niet! Simpel.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:53 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk mensen![]()
En blij zijn als het was terug gestort op je rekening ?quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:55 schreef EsDe het volgende:
[..]
dan zou ik in diepe tranen uitbarsten dat ik zo dom ben geweest om geld te pinnen zonder het mee te nemen![]()
Dat is toch niet meer dan normaal beschaafd denken?quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:53 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk mensen![]()
ja was het leven maar zo mooi hequote:Op zaterdag 22 april 2006 00:56 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Ja. Dat geld is zonder bijna enkele moeite weer terug te geven aan de rechtmatige eigenaar. Dat zou ik graag doen. Is het zo moeilijk voor je om te geloven dat er ook nog mensen zijn die wel enig moraal hebben? Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat dan ook een ander niet! Simpel.
ik heb zelf dus niet gepint, was niet meer nodigquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:58 schreef __Saviour__ het volgende:
je staat op de camera. en je hebt zelf gepinned. dus je bent zo te achterhalen, mochten ze dat willen
het is gewoon een fout die je kan maken als mens. Moet je daar dan meteen hard voor gestraft worden? Leuk, een maatschappij waarbij we elkaar vooral niet helpen met het herstellen van onze fouten maar waarin we elkaar bij elke fout zoveel mogelijk naaien en straffen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:58 schreef nonzz het volgende:
TS heeft groot gelijk! Wie laat er nou 40 euro in de geldautomaat zitten? 40 euro boeten voor stompzinnig gedrag is helemaal niet verkeerd!
Misschien een oud omaatje, een kind of iemand die niet zo ervaren is met een pinautomaat of zijn/ haar gedachten even elders heeft. Ik ben een groot voorstander voor torenhoge boetes voor hufterig gedrag. Het spijt mij echt dat je oneerlijke hufters niet kan herkennen aan hun gezicht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:58 schreef nonzz het volgende:
TS heeft groot gelijk! Wie laat er nou 40 euro in de geldautomaat zitten? 40 euro boeten voor stompzinnig gedrag is helemaal niet verkeerd!
lekker makkelijk afreageren op mij héquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:58 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer dan normaal beschaafd denken?
Kijk, als ik 40 euro op straat zie liggen en ik heb niet gezien dat het uit iemands zak is gevallen, dan zal ik het ook zeker in mijn eigen zak steken.
Maar geld uit een pinautomaat trekken is gewoon diefstal en dat is, hoop dat het eens bij je doordringt, fout. En TS, er zijn inderdaad, en gelukkig!, mensen die toch wel iets eerlijker zijn dan jij.
Het wordt er door jou ook niet bepaald beter op he? Ik vind dit erg zwakke argumenten voor het goed praten van asociaal en eigenlijk zelfs crimineel gedragquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:59 schreef EsDe het volgende:
[..]
ja was het leven maar zo mooi he![]()
als iedereen zo zou leven, zou het leven één groot paradijs zijn![]()
wake up, Life's a bitch![]()
![]()
Oneerlijke mensen geloven vaak dat andere mensen ook oneerlijk zijn, maar gelukkig is dat in veel gevallen niet zo. Zoals de waard is...quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
lekker makkelijk afreageren op mij hé![]()
ik weet gewoon, dat wanneer puntje bij paaltje komt en jullie zélf in zo'n situatie terechtkomen, jullie gegarandeert het geld meenemen. Als je dat ontkent, lieg je gewoon. Okay, er zijn van die extreem eerlijke mensen... 1 op de 15 misschien... maar geloof me, meer dan 90% van de jankerts die mij nou afkraken hadden precies hetzelfde gedaan... maar neuh, omdat jullie niet zo'n klein gelukje hebben, is het stout, niet eerlijk, asociaal etc... uh huh![]()
![]()
ik noem het: Human Naturequote:Op zaterdag 22 april 2006 01:03 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Ik vind dit erg zwakke argumenten voor het goed praten van asociaal en eigenlijk zelfs crimineel gedrag
Je gaat ons toch niet betichten van jaloersheid, omdat wij vandaag niet maar 40 euro's gevonden hebbenquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
ik weet gewoon, dat wanneer puntje bij paaltje komt en jullie zélf in zo'n situatie terechtkomen, jullie gegarandeert het geld meenemen. Als je dat ontkent, lieg je gewoon. Okay, er zijn van die extreem eerlijke mensen... 1 op de 15 misschien... maar geloof me, meer dan 90% van de jankerts die mij nou afkraken hadden precies hetzelfde gedaan... maar neuh, omdat jullie niet zo'n klein gelukje hebben, is het stout, niet eerlijk, asociaal etc... uh huh![]()
![]()
Gast, je doet maar wat je niet laten kan. Ik ga mij niet druk maken op jouw acties, heb wel wat beters te doenquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Ja...volgende week is TS bij Opsporing Verzocht te zien, na het interview met Joran vd Slootquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:39 schreef gelly het volgende:
dat maak je er zelf van, ik heb nooit 'jaloers' getypt hoorquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Je gaat ons toch niet betichten van jaloersheid, omdat wij vandaag niet maar 40 euro's gevonden hebben? Mên
En nu zijn we opeens jaloers op jouw kleine gelukje? Ach, geluk bestaat bij mij uit hele andere dingen dan een laffe 40 E die ik niet eens zelf verdient heb.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Het gaat mij hier gewoon om het principequote:Op zaterdag 22 april 2006 01:03 schreef Roi het volgende:
Ach komop hey, het zijn geen honderden euro's ofzo.
Wat vind je nou eigenlijk van jezelf? Kan je nog enig respect voor jezelf opbrengen en valt het moeilijk te begrijpen dat eerlijke mensen dat niet meer kunnen?quote:
Nee hoor; ik ken wel degelijk het verschil tussen mijn en dijn.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:50 schreef rutger05 het volgende:
Fijne instelling heb jij. Als winkelpersoneel even niet oplet dan heb jij zeker ook geen moeite om even iets te stelen. Gelukkig heeft niet iedereen zo' n verrotte gedachtegang als jij en zijn er ook nog genoeg eerlijke mensen.
't is niet gejat, 't is gevonden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:07 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Het gaat mij hier gewoon om het principe
Of je nou 10 euro of 100 euro heb gejat, dat maakt me niets uit.
en wat doe je met gevonden voorwerpen? Juist aangeven bij de politie. Komt niemand opdagen, dan is het pas voor jou.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:09 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
't is niet gejat, 't is gevonden.
2e al... heb ik het woord jaloers ergens gebruikt? nee toch?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:07 schreef Aurelium het volgende:
[..]
En nu zijn we opeens jaloers op jouw kleine gelukje? Ach, geluk bestaat bij mij uit hele andere dingen dan een laffe 40 E die ik niet eens zelf verdient heb.
Waarom vind je het trouwens zo moeilijk om te accepteren dat andere mensen niet zo asociaal zijn als jij? Voel je je nu toch schuldig?
Noem het zoals jij het wil, maar feit is wel dat de meeste mensen verstandig genoeg zijn om zich niet door die "human nature" van jou te laten leiden. Bij jou ontbreekt dat verstandelijk vermogen schijnbaar.quote:
Je eerste zin is behoorlijk in tegenspraak met de overige zinnen. Conclusie is dat je duidelijk het verschil tussen mijn en dijn niet kent en niet eerlijk bent.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:08 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee hoor; ik ken wel degelijk het verschil tussen mijn en dijn.
Maar als iemand iets verloren is (en ja; daar valt, met je stomme harses, geld in aan automaat laten zitten ook onder) dan is 't vette pech voor de kabouters en 1-0 voor de grote mensen.
Moet je maar beter op je zooi letten.
Vriendelijke medemensch: "Oh meneer, u laat uw portemonee op de grond vallen"quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:08 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee hoor; ik ken wel degelijk het verschil tussen mijn en dijn.
Maar als iemand iets verloren is (en ja; daar valt, met je stomme harses, geld in aan automaat laten zitten ook onder) dan is 't vette pech voor de kabouters en 1-0 voor de grote mensen.
Moet je maar beter op je zooi letten.
Nee hoor; die steek ik in mijn zak.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:10 schreef PsyCha het volgende:
en wat doe je met gevonden voorwerpen? Juist aangeven bij de politie. Komt niemand opdagen, dan is het pas voor jou.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef EsDe het volgende:
[..]
2e al... heb ik het woord jaloers ergens gebruikt? nee toch?![]()
en Aurelium, als jij op je werk even 1 minuut aan het fokken bent, krijg je ook gewoon doorbetaald... je krijgt dus geld voor het doen van helemaal niks ..... ben jij zeker zo'n persoon die keurig 5 euro per maand terugboekt naar je baas, omdat je niet de volle 40 uur hebt gewerkt, maar slechts 39.3?dat volle loon heb je immers niet eerlijk verdient hé
![]()
en schuldig voelen? Oooh ja hoor, zeer zekers... ik voel me zó schuldig dat ik 40 euro gewoon heb meegenomen omdat iemand gewoon te dom is het zelf te doen, nou... ik kan niet meer slapen vannacht![]()
![]()
Nee, het woord jaloers heb je niet gebruikt neequote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
maar neuh, omdat jullie niet zo'n klein gelukje hebben, is het stout, niet eerlijk, asociaal etc... uh huh![]()
![]()
Eigen verantwoordelijkheid en eerlijkheid schijnen voor jou nogal een smerig concept te zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee hoor; die steek ik in mijn zak.
En als ik zelf 's ooit iets verlies zal ik er ook niet om rouwen als de vinder 't zelf houdt. Had ik maar zuiniger met m'n spullen om moeten gaan.
Eigen verantwoordelijkheid noemt men dat. Maar dat schijnt, heden ten dage, voor de gemiddelde Nederlander nogal een smerig concept te zijn.
Da's jouw conclusie. En dat zegt meer over jouw vermogen tot begrijpend lezen dan over mijn vermeende (on)eerlijkheid.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef rutger05 het volgende:
Je eerste zin is behoorlijk in tegenspraak met de overige zinnen. Conclusie is dat je duidelijk het verschil tussen mijn en dijn niet kent en niet eerlijk bent.
je zit veilig tot de eigenaar erachter komt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En als ik zelf 's ooit iets verlies zal ik er ook niet om rouwen als de vinder 't zelf houdt. Had ik maar zuiniger met m'n spullen om moeten gaan.
Eigen verantwoordelijkheid noemt men dat. Maar dat schijnt, heden ten dage, voor de gemiddelde Nederlander nogal een smerig concept te zijn.
Als je nog geen minuutje zou hebben gewacht was het weer door de automaat naar binnen worden getrokken en op de rekening van diegene worden gestort.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:09 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
't is niet gejat, 't is gevonden.
Nee hoor; dan zeg ik 'Dankjewel; da's een mooie meevaller bij zo'n stommiteit van mijn kant'.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Vriendelijke medemensch: "Oh meneer, u laat uw portemonee op de grond vallen"
Treinhomo: "Ah joh, hou maar, ik ben immers zoooo dom dat ik mn portemonee niet eens in mijn eigen zak kan stoppen... tsja, dan ben ik dat onding eigenlijk niet eens waard! Doe er iets leuks mee
Kom op man. Lees je eigen reacties even terug. Het is duidelijk te lezen dat jij oneerlijk en niet te vertrouwen bent.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:14 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's jouw conclusie. En dat zegt meer over jouw vermogen tot begrijpend lezen dan over mijn vermeende (on)eerlijkheid.
Misschien dat jij er niet om zult rouwen, maar zou het zeer fijn zijn als je het toch terug krijgt? Die dure telefoon die ergens uit je broekzak is gegleden zonder dat je het zelf door hebt en dat iemand vervolgens de moeite neemt om het ding aan je terug te geven?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mag jij mij haarfijn uitleggen waar ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet neem.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:13 schreef rutger05 het volgende:
Eigen verantwoordelijkheid en eerlijkheid schijnen voor jou nogal een smerig concept te zijn.
Geloof je dat nou zelf? neem voor de grap eens de proef op de som... blijkbaar heb je wel érg veel vertrouwen in de eerlijkheid van je mede mens. Ga zelf eens een paar keer 10 euro pinnen zónder het eruit te halen. Loop weg, en kijk hoe eerlijk de gemiddelde nederlander wel niet is... als je écht zoveel vertrouwen erin hebt, moet dit simpele testje geen probleem zijn voor jou, toch?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Noem het zoals jij het wil, maar feit is wel dat de meeste mensen verstandig genoeg zijn om zich niet door die "human nature" van jou te laten leiden. Bij jou ontbreekt dat verstandelijk vermogen schijnbaar.
Dat is inderddaad heel fijn. Een meevaller. Maar niet iets waar ik blindelings op vertrouw en vanuit ga.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef Aurelium het volgende:
Misschien dat jij er niet om zult rouwen, maar zou het zeer fijn zijn als je het toch terug krijgt? Die dure telefoon die ergens uit je broekzak is gegleden zonder dat je het zelf door hebt en dat iemand vervolgens de moeite neemt om het ding aan je terug te geven?
Dus omdat er andere mensen zijn die oneerlijk gedrag vertonen, kunnen we dat maar beter allemaal doen? Lekkere instelling!quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:18 schreef EsDe het volgende:
[..]
Geloof je dat nou zelf? neem voor de grap eens de proef op de som... blijkbaar heb je wel érg veel vertrouwen in de eerlijkheid van je mede mens. Ga zelf eens een paar keer 10 euro pinnen zónder het eruit te halen. Loop weg, en kijk hoe eerlijk de gemiddelde nederlander wel niet is... als je écht zoveel vertrouwen erin hebt, moet dit simpele testje geen probleem zijn voor jou, toch?![]()
Bedoel je deze:quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:15 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee hoor; dan zeg ik 'Dankjewel; da's een mooie meevaller bij zo'n stommiteit van mijn kant'.
En die infantiele kut-smiley mag je fijn voor je houden.
mag ik even eraan herinneren dat ik zelf niet gepint heb? okay, me gezicht staat erop.. so what? kom ik nou bij opsporing verzocht wegens het gappen van 40 euro? denk je dat..?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:15 schreef dahei het volgende:
Mijn vriendin heeft ook eens 50 euro in de geldautomaat laten zitten. Gelukkig had niemand het er uit gehaald en werd het na een telefoontje weer teruggestort.
De kans is groot dat degene die het geld nu kwijt is geraakt naar de bank gaat en zegt dat hij/zij het geld heeft laten zitten. De TS staat in ieder geval op de film. Het is maar net de vraag of de bank zover gaat om de opname na te kijken.
Overigens: Ik vind het wel criminineel dat de ts het eruit gehaald heeft. De automaat slikt het geld namelijk binnen 30 seconden weer in. Degene die het heeft gepint moet de TS weg hebben zien lopen, dat kan niet anders. Volgens mij heeft hij bewust zijn mond gehouden...
Als ik geld op straat vind, dan neem ik het mee, want er is niemand die kan bewijzen dat het van hem/haar is. In een geldautomaat wordt automatisch de eigenaar achterhaald dus daar laat ik het zitten.
Jouw verantwoordelijkheid zou zijn om iemand zijn eigen spullen terug te geven in plaats dat je het in jouw eigen zak zou steken. Dat is niet alleen verantwoordelijk, maar ook fatsoen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mag jij mij haarfijn uitleggen waar ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet neem.
Jouw eigen verantwoordelijkheid om eerlijk te handelen tegenover andere mensen, dus om niet geld of goederen in je zak te steken die jou niet toebehoren. Als je een onbeheerde GSM of portemonnee ziet neem je deze zeker ook mee met het argument dat de eigenaar maar beter op had moeten letten. Jij probeert je oneerlijkheid goed te praten door te stellen dat andere mensen maar beter op hun spullen moeten letten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mag jij mij haarfijn uitleggen waar ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet neem.
uhm, read again: Ik zeg, ik zal het even duidelijker neerzetten:quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:19 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dus omdat er andere mensen zijn die oneerlijk gedrag vertonen, kunnen we dat maar beter allemaal doen? Lekkere instelling!
Nee hoor, maar iemand op het postkantoor kan wel jouw gezicht herkend hebben en je er de volgende keer op aanspreken.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:19 schreef EsDe het volgende:
[..]
mag ik even eraan herinneren dat ik zelf niet gepint heb? okay, me gezicht staat erop.. so what? kom ik nou bij opsporing verzocht wegens het gappen van 40 euro? denk je dat..?![]()
Mijn eigen verantwoordelijkheid bestaat eruit dat ik een bepaalde keuze maak en daar ook voor sta, ongeacht wat de goegemeente (die wel heeft opgelet in de hoe-het-hoort-klas) daarvan vindt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:20 schreef dahei het volgende:
Jouw verantwoordelijkheid zou zijn om iemand zijn eigen spullen terug te geven in plaats dat je het in jouw eigen zak zou steken. Dat is niet alleen verantwoordelijk, maar ook fatsoen.
Zou ik ook maar doen. Jouw spullen kunnen in handen vallen van iemand die net zo oneerlijk is als jijzelf.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:18 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat is inderddaad heel fijn. Een meevaller. Maar niet iets waar ik blindelings op vertrouw en vanuit ga.
Daarom let ik ook uitzonderlijk goed op spullen die me dierbaar zijn.
Dus omdat meerdere mensen het doen rechtvaardigt het ook jouw actie?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef EsDe het volgende:
[..]
uhm, read again: Ik zeg, ik zal het even duidelijker neerzetten:
Ga zelf eens geld pinnen, X aantal keer, en haal het er niet uit. Kijk dan eens hoeveel mensen jouw geld eruit trekken, en/of hoeveel mensen het keurig laten zitten. je zal verbaast staan![]()
Het zal me echt een dikke rotzorg zijn wat andere mensen doen. Dat staat hier volledig buiten. Een fatsoenlijk mens laat dat geld zitten. Simpel.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef EsDe het volgende:
[..]
uhm, read again: Ik zeg, ik zal het even duidelijker neerzetten:
Ga zelf eens geld pinnen, X aantal keer, en haal het er niet uit. Kijk dan eens hoeveel mensen jouw geld eruit trekken, en/of hoeveel mensen het keurig laten zitten. je zal verbaast staan![]()
Die vlieger gaat misschien op als je in West-schubbekutteveen woont, maar in een stad kun je dat sowieso al vergeten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef dahei het volgende:
Nee hoor, maar iemand op het postkantoor kan wel jouw gezicht herkend hebben en je er de volgende keer op aanspreken.
quote:Het zal wel niet zo'n vaart lopen hoor, dus je hoeft niet bang te zijn.
Dat is de verantwoordelijkheid naar jezelf toe, maar niet jouw algemene verantwoordelijkheid. Maar laten we dit woord maar gewoon vergeten en vervangen voor fatsoen. Dat is hier wat meer op zijn plaats.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mijn eigen verantwoordelijkheid bestaat eruit dat ik een bepaalde keuze maak en daar ook voor sta, ongeacht wat de goegemeente (die wel heeft opgelet in de hoe-het-hoort-klas) daarvan vindt.
ach, goed fatsoen...dan maar geen goed fatsoen... ik heb meer zoiets van: Jippie, 40 euro, toch leuk meevallertje.. en: Diegene die zo rete dom is zijn geld te laten steken zal voortaan wel 3x dubbel checken of hij/zij het geld meeneemt... (áls die al denkt dat het geld bij het pinnen verloren is gegaan...wat me sowieso al sterk lijkt)quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef dahei het volgende:
[..]
Nee hoor, maar iemand op het postkantoor kan wel jouw gezicht herkend hebben en je er de volgende keer op aanspreken.
Het zal wel niet zo'n vaart lopen hoor, dus je hoeft niet bang te zijn.
Ik vind het eigenlijk alleen jammer dat je het hebt gedaan, het getuigt niet echt van goed fatsoen...
De eerlijke mensen zijn dan natuurlijk de goegemeente. De keuze die jij maakt is om oneerlijk te zijn, niets meer of minder.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mijn eigen verantwoordelijkheid bestaat eruit dat ik een bepaalde keuze maak en daar ook voor sta, ongeacht wat de goegemeente (die wel heeft opgelet in de hoe-het-hoort-klas) daarvan vindt.
Zijn we het toch nog eens geworden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:23 schreef rutger05 het volgende:
Zou ik ook maar doen. Jouw spullen kunnen in handen vallen van iemand die net zo oneerlijk is als jijzelf.
Dus als jij een fiets zonder slot ziet staan is het ook zo van: Hup jongens, snel jattuh!quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:24 schreef HassieBassie het volgende:
Ik heb dat ook een keer gehad![]()
Mensen die zo stom zijn om te gaan pinnen en vervolgens hun geld te vergeten hebben er kennelijk teveel van. Ik niet.
Als je me quote, doe het dan compleet en zet deze regel er dan ook bijquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Die vlieger gaat misschien op als je in West-schubbekutteveen woont, maar in een stad kun je dat sowieso al vergeten.
dan maar geen fatsoenlijk mensen. So what?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:24 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het zal me echt een dikke rotzorg zijn wat andere mensen doen. Dat staat hier volledig buiten. Een fatsoenlijk mens laat dat geld zitten. Simpel.
Nee, dat hadden we allemaal al wel door. Je bent dus gewoon een asociale lul.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:26 schreef EsDe het volgende:
[..]
dan maar geen fatsoenlijk mensen. So what?![]()
Ik slaap er niet minder om hoor![]()
Done.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:26 schreef dahei het volgende:
Als je me quote, doe het dan compleet en zet deze regel er dan ook bij
Het zal wel niet zo'n vaart lopen hoor, dus je hoeft niet bang te zijn.
Misschien is het wel een klein meisje geweest dat na 3 maanden sparen eindelijk haar spaargeld kon besteden... En nu heeft ze niets meer...quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:25 schreef EsDe het volgende:
[..]
ach, goed fatsoen...dan maar geen goed fatsoen... ik heb meer zoiets van: Jippie, 40 euro, toch leuk meevallertje.. en: Diegene die zo rete dom is zijn geld te laten steken zal voortaan wel 3x dubbel checken of hij/zij het geld meeneemt... (áls die al denkt dat het geld bij het pinnen verloren is gegaan...wat me sowieso al sterk lijkt)
dus hoe slecht mij actie wel niet is, elk nadeel hep z'n voordeel, 2 zelfs in dit geval![]()
Maar wel een asociale lul met 40 Euro in de pocket.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:27 schreef djenneke het volgende:
Nee, dat hadden we allemaal al wel door. Je bent dus gewoon een asociale lul.
okay, ik ben een asociale lul.. dus?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:27 schreef djenneke het volgende:
[..]
Nee, dat hadden we allemaal al wel door. Je bent dus gewoon een asociale lul.
ik zou groep 3 van de basisschool nog eens overdoen als ik jou was.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:29 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Maar wel een asociale lul met 40 Euro in de pocket.
En 40 Euro hebben of 40 Euro niet hebben, scheelt toch al gauw 80 Euro...
en misschien was het wel een drugdealer die ff snel 40 euro wou tappen maar het in de haast vergat...quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:29 schreef dahei het volgende:
[..]
Misschien is het wel een klein meisje geweest dat na 3 maanden sparen eindelijk haar spaargeld kon besteden... En nu heeft ze niets meer...![]()
Kerel, ik mag hopen dat het je zelf een keer gebeurd...![]()
JIj niet maar fatsoenlijke mensen wel. Vertel het eens aan je ouders/ overige familie/ vrienden/ kennissen/ je vriendin, kijken wat zij ervan vinden. Als het eerlijke mensen zijn kotsen ze je allemaal uit en terecht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:26 schreef EsDe het volgende:
[..]
dan maar geen fatsoenlijk mensen. So what?![]()
Ik slaap er niet minder om hoor![]()
Verander even je "ondertitel" naar de tekst van "Ik ben een asociale lul". Dan is iedereen weer blijquote:
Dat wordt moeilijk; ik heb nog ouderwets op de lagere school gezeten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:30 schreef djenneke het volgende:
ik zou groep 3 van de basisschool nog eens overdoen als ik jou was.
Ja, maar die drugsdealer moest van dat laatste geld net een kadootje kopen voor zijn kleine dochtertje...quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:30 schreef EsDe het volgende:
[..]
en misschien was het wel een drugdealer die ff snel 40 euro wou tappen maar het in de haast vergat...![]()
Oftewel:quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:31 schreef Frazz het volgende:
http://www.domstadactueel.nl/index.cfm?plaats=913&bericht=7144
Als dat dochtertje ook maar een greintje fatsoen had, zou ze het cadeau sowieso niet accepteren; daar kleeft namelijk bloed aan.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:32 schreef dahei het volgende:
Ja, maar die drugsdealer moest van dat laatste geld net een kadootje kopen voor zijn kleine dochtertje...![]()
Dat zou ik kunnen doen ja, dat is bij mij namelijk ook al 2 keer gebeurd.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:26 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Dus als jij een fiets zonder slot ziet staan is het ook zo van: Hup jongens, snel jattuh!
Want tsja... de eigenaar heeft thuis waarschijnlijk hele schuren vol met fietsen staan en ik heb er helemaal geen eentje![]()
Hoop het in elk geval.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:33 schreef dahei het volgende:
[..]
Oftewel:
Op vrijdag 3 februari werd een man aangehouden voor diefstal van
¤ 250,- uit een pinautomaat bij een bank aan de Hammarskjoldhof.
Op 22 december meldde een vrouw bij de politie dat zij op 19 december ¤ 250,- euro bij een bank op het Hammarskjoldhof had gepind, maar vergeten was het geld uit de pinautomaat te halen.
De vrouw vermoedde dat de man, die achter haar stond bij de pinautomaat, het geld uit de automaat had gehaald. De politie stelde een onderzoek in, waarbij o.a. de bewakingsbeelden van de pintransactie werden opgevraagd bij de bank. Uit de beelden bleek dat na haar een man gebruik had gemaakt van de pinautomaat. Hierdoor kon de personalia van de verdachte, een 28-jarige man uit Utrecht, achterhaald worden. De man bekende de diefstal. Hij kreeg een proces-verbaal. De vrouw was dolblij dat ze het geldbedrag weer terug had.
Met andere woorden... Misschien is de TS toch de lul... Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn.
En daar gaat de vergelijking mank.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:33 schreef dahei het volgende:
Oftewel:
Op vrijdag 3 februari werd een man aangehouden voor diefstal van
¤ 250,- uit een pinautomaat bij een bank aan de Hammarskjoldhof.
Op 22 december meldde een vrouw bij de politie dat zij op 19 december ¤ 250,- euro bij een bank op het Hammarskjoldhof had gepind, maar vergeten was het geld uit de pinautomaat te halen.
De vrouw vermoedde dat de man, die achter haar stond bij de pinautomaat, het geld uit de automaat had gehaald. De politie stelde een onderzoek in, waarbij o.a. de bewakingsbeelden van de pintransactie werden opgevraagd bij de bank. Uit de beelden bleek dat na haar een man gebruik had gemaakt van de pinautomaat. Hierdoor kon de personalia van de verdachte, een 28-jarige man uit Utrecht, achterhaald worden. De man bekende de diefstal. Hij kreeg een proces-verbaal. De vrouw was dolblij dat ze het geldbedrag weer terug had.
Met andere woorden... Misschien is de TS toch de lul... Het zou in ieder geval niet de eerste keer zijn.
hmmm, valt wel mee hoor, zij zouden stuk voor stuk hetzelfde gedaan hebben, net zoals 90% van de bevolking, als het al niet meer isquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:30 schreef rutger05 het volgende:
[..]
JIj niet maar fatsoenlijke mensen wel. Vertel het eens aan je ouders/ overige familie/ vrienden/ kennissen/ je vriendin, kijken wat zij ervan vinden. Als het eerlijke mensen zijn kotsen ze je allemaal uit en terecht.
Nee, want dat was het laatste geld dat hij nog eerlijk had verdiend mijn zijn kantoorbaan. Het zwarte drugsgeld kan hij natuurlijk niet op de bank zetten, dat is veels te link.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:33 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Als dat dochtertje ook maar een greintje fatsoen had, zou ze het cadeau sowieso niet accepteren; daar kleeft namelijk bloed aan.
Ach... misschien was het wel je verdiende loon... Als je echt om je fiets had gegeven had je wel meer geld besteed aan een goed slot, zullen ze wel hebben gedachtquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:34 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dat zou ik kunnen doen ja, dat is bij mij namelijk ook al 2 keer gebeurd.
Inderdaad; 'leergeld' noemt men zoiets.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:35 schreef EsDe het volgende:
bekijk het eens van de positieve kant? de persoon die z'n poen kwijt is let gegarandeert beter op de volgende keer. Dat is toch juist goed, of...?![]()
Inderdaad treinhomoquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En daar gaat de vergelijking mank.
Boedelvermenging. Zwart geld en wit geld is dus één pot nat.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:35 schreef dahei het volgende:
Nee, want dat was het laatste geld dat hij nog eerlijk had verdiend mijn zijn kantoorbaan. Het zwarte drugsgeld kan hij natuurlijk niet op de bank zetten, dat is veels te link.![]()
Dat dachten ze dan goed he.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:36 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Ach... misschien was het wel je verdiende loon... Als je echt om je fiets had gegeven had je wel meer geld besteed aan een goed slot, zullen ze wel hebben gedacht
Snap je het nou?
Ik denk dat er toch heel wat meer eerlijke mensen bestaan dat jij misschien denkt. In wat voor milieu jij bent opgegroeid en in welk milieu jij je nu begeeft kan ik geen oordeel over vormen. Schaam je je nu overigens nog steeds niet?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:35 schreef EsDe het volgende:
[..]
hmmm, valt wel mee hoor, zij zouden stuk voor stuk hetzelfde gedaan hebben, net zoals 90% van de bevolking, als het al niet meer is![]()
En eh, leuk dat je mij zo afkraakt, maar... bekijk het eens van de positieve kant? de persoon die z'n poen kwijt is let gegarandeert beter op de volgende keer. Dat is toch juist goed, of...?![]()
Maar neuh, lekker nuilen is makkelijker natuurlijk hé![]()
En vrouwen moeten maar een Burqa aan. Want anders zijn ze onzorgvuldig met hun lichaam. En dan is het niet vreemd dat mannen er niet met de tengeltjes af kunnen blijvenquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:36 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Ach... misschien was het wel je verdiende loon... Als je echt om je fiets had gegeven had je wel meer geld besteed aan een goed slot, zullen ze wel hebben gedacht
Snap je het nou?
Euh... volgens mij zei je zelf net dat de eigenaar waarschijnlijk niet eens weet dat zijn geld is gestolen bij de pinautomaatquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:35 schreef EsDe het volgende:
[..]
hmmm, valt wel mee hoor, zij zouden stuk voor stuk hetzelfde gedaan hebben, net zoals 90% van de bevolking, als het al niet meer is![]()
En eh, leuk dat je mij zo afkraakt, maar... bekijk het eens van de positieve kant? de persoon die z'n poen kwijt is let gegarandeert beter op de volgende keer. Dat is toch juist goed, of...?![]()
Maar neuh, lekker nuilen is makkelijker natuurlijk hé![]()
Mwoah; Yildiz hebben ze ook te pakken gekregen...quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:37 schreef EsDe het volgende:
Inderdaad treinhomo![]()
Beste mensen, gelieve eerst topic te lezen alvorens te reageren.. ik héb geen gebruik gemaakt van de pinautomaat, en kan dus enkel en alleen achterhaald worden door de bewakingsbeelden, oftewel: er gaat niks spannends gebeuren![]()
Nee, eigenlijk niet meerquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:37 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dat dachten ze dan goed he.
Snap jij het nou?
Nopequote:Op zaterdag 22 april 2006 01:37 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik denk dat er toch heel wat meer eerlijke mensen bestaan dat jij misschien denkt. In wat voor milieu jij bent opgegroeid en in welk milieu jij je nu begeeft kan ik geen oordeel over vormen. Schaam je je nu overigens nog steeds niet?
En die Amerikanen hadden beter op hun vliegtuigjes moeten letten. Dan hadden er nou toch twintowers gestaan in NYquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:38 schreef djenneke het volgende:
[..]
En vrouwen moeten maar een Burqa aan. Want anders zijn ze onzorgvuldig met hun lichaam. En dan is het niet vreemd dat mannen er niet met de tengeltjes af kunnen blijven![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
En die Amerikanen hadden beter op hun vliegtuigjes moeten letten. Dan hadden er nou toch twintowers gestaan in NY![]()
Heeft blijkbaar niet veel invloed gehad. Ik heb trouwens behoorlijke twijfels aan de keurige opvoeding en omgeving als je stelt dat de meeste mensen in jouw nabije omgeving (familie, vrienden, kennissen) hetzelfde zouden hebben gedaan.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:39 schreef EsDe het volgende:
[..]
Nope![]()
En denk niet dat het iemand ook maar een reet kan interesseren, maar ik ben in een buitengewoon keurige omgeving opgegroeid... érg keurig zelfs(en daar bevind ik me nog steeds in ja
)
Ja hee, wij noemen dat terroristen. Maar ja, denk je dat zij daar nou nog mee zitten? Ze zullen er niet minder door slapen...quote:
Ja, dat had ik al in je eerdere topics gelezen, maar het is ook wel bekend dat de meeste criminelen uit de beste wijken komen. Wat ik wel grappig vond was dat je, je eigen rot ergert aan twee jongens met bontkragen op een scooter voor je deur.... Je bent zelf geen steek beter...quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:39 schreef EsDe het volgende:
[..]
Nope![]()
En denk niet dat het iemand ook maar een reet kan interesseren, maar ik ben in een buitengewoon keurige omgeving opgegroeid... érg keurig zelfs(en daar bevind ik me nog steeds in ja
)
Misschien moet jij 's wat meer onder de mensen komen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:42 schreef rutger05 het volgende:
Heeft blijkbaar niet veel invloed gehad. Ik heb trouwens behoorlijke twijfels aan de keurige opvoeding en omgeving als je stelt dat de meeste mensen in jouw nabije omgeving (familie, vrienden, kennissen) hetzelfde zouden hebben gedaan.
Kom ik genoeg. Ik kom daarbij genoeg eerlijke mensen tegen maar helaas ook wel oneerlijke hufters. Bijna altijd zie je dat laatsgenoemden uiteindelijk wel worden uitgekotst als andere mensen ze in de gaten krijgen. Boontje komt op zijn loontje.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Misschien moet jij 's wat meer onder de mensen komen.
Ach; misschien zijn die 'oneerlijke hufters' wel een stuk oprechter dan die zgn. 'eerlijke mensen' en komen ze eerlijk uit voor hun gedragingen en tekortkomingen, in plaats van de zaak achter andermans rug te besodemieteren...quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:46 schreef rutger05 het volgende:
Kom ik genoeg. Ik kom daarbij genoeg eerlijke mensen tegen maar helaas ook wel oneerlijke hufters. Bijna altijd zie je dat laatsgenoemden uiteindelijk wel worden uitgekotst als andere mensen ze in de gaten krijgen. Boontje komt op zijn loontje.
Mensen die achter andermans rug de zaak besodemieteren zijn geen eerlijke mensen. Meestal vallen deze mensen op een gegeven moment ook wel door de mand. Je wil toch niet stellen dat oneerlijke mensen eerlijk zijn omdat ze, zoals jij, er openlijk voor uitkomen oneerlijk te zijn. Schaamteloos is een betere beschrijving.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:48 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ach; misschien zijn die 'oneerlijke hufters' wel een stuk oprechter dan die zgn. 'eerlijke mensen' en komen ze eerlijk uit voor hun gedragingen en tekortkomingen, in plaats van de zaak achter andermans rug te besodemieteren...
...'t is maar een gedachte hoor.
Kerel, beweer jij nou dat eerlijke mensen altijd achter andermans rug om mensen besodemieteren?! Jij moet dan wel een verdorven kijk op de maatschapij hebbenquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:48 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ach; misschien zijn die 'oneerlijke hufters' wel een stuk oprechter dan die zgn. 'eerlijke mensen' en komen ze eerlijk uit voor hun gedragingen en tekortkomingen, in plaats van de zaak achter andermans rug te besodemieteren...
...'t is maar een gedachte hoor.
Nee, er waren geen oudjes in de buurt, en in de 200M omtrek lag geen fietspad/autowegquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:49 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Ja EsDe, nu ben je écht zwaar de pineut!
Klik
![]()
Da's nou 't mooie van Lemmings.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:49 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Ja EsDe, nu ben je écht zwaar de pineut!
Klik
![]()
Dus uitgaande van jouw theorie, komen eerlijke mensen uiteindelijk het verst in de maatschappij?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:50 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Mensen die achter andermans rug de zaak besodemieteren zijn geen eerlijke mensen. Meestal vallen deze mensen op een gegeven moment ook wel door de mand.
Misschien had hij het verkeerd gezien en was het een oude dame met een rolatorquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:51 schreef EsDe het volgende:
[..]
Nee, er waren geen oudjes in de buurt, en in de 200M omtrek lag geen fietspad/autoweg![]()
En wederom een applicant voor het keuzevak 'begrijpend lezen 201'.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:50 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Kerel, beweer jij nou dat eerlijke mensen altijd achter andermans rug om mensen besodemieteren?! Jij moet dan wel een verdorven kijk op de maatschapij hebben
quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:54 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En wederom een applicant voor het keuzevak 'begrijpend lezen 201'.
Wees maar trots op jouw oneerlijkheid. Dief.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:53 schreef EsDe het volgende:
[..]
Dus uitgaande van jouw theorie, komen eerlijke mensen uiteindelijk het verst in de maatschappij?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Me lachspieren, wat doen jullie!!??!!??!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Wees maar trots op jouw oneerlijkheid. Dief.![]()
Ik denk dat jij meer moeite hebt met begrijpend lezen. Jij geeft duidelijk toe oneerlijk te zijn en andere mensen reageren daarop.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:54 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En wederom een applicant voor het keuzevak 'begrijpend lezen 201'.
Mee eens!quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij meer moeite hebt met begrijpend lezen. Jij geeft duidelijk toe oneerlijk te zijn en andere mensen reageren daarop.
jij beweert dat het meerendeel van de bevolking altijd eerlijk is.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:57 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij meer moeite hebt met begrijpend lezen. Jij geeft duidelijk toe oneerlijk te zijn en andere mensen reageren daarop.
Trusten hoor....pfffquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:58 schreef EsDe het volgende:
[..]
jij beweert dat het meerendeel van de bevolking altijd eerlijk is.
ik zeg: Get real.
en nou ga ik slapen. Mensen, het was vermakelijk, dank jullie allen![]()
Trusten![]()
Dishonesty is all in the eye of the beholder...quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:57 schreef rutger05 het volgende:
Jouw oneerlijkheid is zo duidelijk dat geen zinnig mens er iets anders van zou kunnen maken dan oneerlijkheid.quote:Op zaterdag 22 april 2006 02:01 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dishonesty is all in the eye of the beholder...
Zo; ben jij even blij dat jij wél bij de zinnigen hoort...quote:Op zaterdag 22 april 2006 02:05 schreef rutger05 het volgende:
Jouw oneerlijkheid is zo duidelijk dat geen zinnig mens er iets anders van zou kunnen maken dan oneerlijkheid.
Volgens mij het je er behoorlijk moeite mee om oneerlijk genoemd te worden, terwijl je wel zelf hebt aangegeven in meerdere reacties dat je oneerlijk bent.quote:Op zaterdag 22 april 2006 02:13 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Zo; ben jij even blij dat jij wél bij de zinnigen hoort...
Lekker veilig. Bij de silent/moral majority.
dan nog.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:03 schreef Roi het volgende:
Ach komop hey, het zijn geen honderden euro's ofzo.
Da's jouw interpretatie.quote:Op zaterdag 22 april 2006 02:19 schreef rutger05 het volgende:
Volgens mij het je er behoorlijk moeite mee om oneerlijk genoemd te worden, terwijl je wel zelf hebt aangegeven in meerdere reacties dat je oneerlijk bent.
Zo, jij bent dus ook zo'n gelegenheidsdief.quote:Op zaterdag 22 april 2006 02:24 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
dan nog.
moet je je geld maar niet zo achterlaten.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 02:31 schreef dahei het volgende:
Het was zeer vermakelijk.
Het zou wat zijn jij onder de trein.quote:Op zaterdag 22 april 2006 02:25 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's jouw interpretatie.
Ik geef hier gewoon duidelijk en oprecht aan wat mijn handelswijze en de beweegredenen daartoe zijn.
Jij probeert me dan vervolgens een etiket op te plakken volgens jouw 'normen en waarden', waarvan je dan vervolgens ook maar meteen even beweert dat dit de universele normen en waarden zijn, want immers, ieder 'zinnig' mens houdt er dezelfde mening op na.
Nou mooi niet dus; ik ben jou niet en jij bent mij niet.
Ja! Toen ik 2 jaar terug een portemonnee (met geld!) vond heb ik ook netjes de eigenaar opgespoord (via de pasjes die er in zaten)!quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:53 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk mensen![]()
quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:40 schreef De_Hertog het volgende:
Zo'n automaat piept toch als je het geld er niet uit gehaald hebt?
ja klopt en als je dus dan nog gld in die autoaat laat zitten wat ben je dan ???quote:Op zaterdag 22 april 2006 08:13 schreef De_Hertog het volgende:
Omdat iedereen er overheen lijkt te lezen:
[..]
Of doof.quote:Op zaterdag 22 april 2006 08:21 schreef SIRfuckalot het volgende:
[..]
ja klopt en als je dus dan nog gld in die autoaat laat zitten wat ben je dan ???
inderdaad een sukkel !!!!!!
Goed man! Dat gaf je volgens mij een beter gevoel dan dat je het geld zou houden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 07:36 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ja! Toen ik 2 jaar terug een portemonnee (met geld!) vond heb ik ook netjes de eigenaar opgespoord (via de pasjes die er in zaten)!
Dat is nou net de issue... Iedereen hier geeft aan wat hij/zij zelf zou doen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 08:23 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Stelletje moraalridders hier. Wat zou je zelf doen?
En jij gelooft dat?quote:Op zaterdag 22 april 2006 08:48 schreef dahei het volgende:
[..]
Dat is nou net de issue... Iedereen hier geeft aan wat hij/zij zelf zou doen.
Het is nou niet alsof hij een oma in elkaar heeft geslagen hoorquote:Op zaterdag 22 april 2006 10:01 schreef Isabeau het volgende:
Aso.
Een groot deel van de Nederlanders klaagt dat de maatschappij verloedert en een groot deel staat hier zo'n actie gewoon goed te keuren
als iemand in deze situatie mijn geld zou 'vinden', maar het later naar mij terug zou brengen, zou ik hem ook 15 euro vindersloon geven. ik blij, ik heb mn geld terug en een goed persoon ervoor beloond, hij blij want hij heeft een goede actie gedaan en er ook nog wat voor teruggekregen. iedereen blij!quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:19 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou het super vinden als iemand het geld dat ik in de automaat was vergeten wel naar binnen had gebracht bij de bank (desnoods volgende dag). Iedereen heeft het hier wel over 'zal wel een drugsverslaafde sukkel zijn geweest', maar het kan ook gewoon een verstrooide bejaarde zijn geweest. Of iemand die een beetje simpel is, maar dat is geen misdaad.
Ik jat een fiets, want mijn fiets is ook gejat.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:09 schreef aaipod het volgende:
Ik had het denk ik ook meegenomen.. Tis misschien niet helemaal eerlijk maar ik zou mijn 40 euro ook nooit weer gezien hebben als ik het erin liet zitten denk ik. En dan kunnen jullie nu wel komen met jullie replies van blablabla genoeg eerlijke mensen etc etc en blabla geen eigen rechter spelen blabla. Maar ja ik had het dus ook gewoon gepakt en lekker een paar rondjes gegeven vanavond. En als ik echt zo'n oneerlijke eikel was dan had ik dit hier nooit neergezet
Jij kan het ook doen: http://poll.dezeserver.nl/quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:35 schreef EsDe het volgende:
okay, is er een mogelijkheid dat ik hier een poll krijg ofzo? gewoon:
Als je 40 euro uit een automaat ziet steken, zonder iemand in de buurt, wat zou je dan doen?
A: Meenemen.
B: Laten zitten.
Omstandigheden: Niet bij een bank, gewoon een pinautomaat op straat. Je kan dus niet naar binnen toe lopen om het netjes terug te brengen...
kan een mod ofzo hier een pol van maken? mijn dank is groot![]()
Mij geeft het een beter gevoel als ik iets teruggeef als dat ik het houd. Ik geef dit soort dingen dus altijd terug.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:19 schreef Isabeau het volgende:
ik heb al wel een paar keer meegemaakt dat de maatschappij nog niet zo rot is als de meesten hier denken. ....
Ja, dat geloof ik zeker. In het echte leven durven mensen niet voor hun mening uit te komen. Op een forum gebeurd dit wel. Ik denk dus echt dat de mensen oprecht menen wat ze zeggen!quote:
toevoeging: het pinautomaat slikt het na 30 seconden in, en het geld wordt terug gestort op de rekening van de rechtmatige eigenaar, zoals de meeste mensen wel weten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:35 schreef EsDe het volgende:
Als je 40 euro uit een automaat ziet steken, zonder iemand in de buurt, wat zou je dan doen?
Omstandigheden: Niet bij een bank, gewoon een pinautomaat op straat. Je kan dus niet naar binnen toe lopen om het netjes terug te brengen...
Een verkeerde vraagstelling. De vraag zou moeten zijn of de vinder van het geld zo eerlijk is om er voor te zorgen dat het bedrag weer bij de rechtmatige eigenaar terecht komt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:35 schreef EsDe het volgende:
Dan zou je ook denken dat de eigenaar nog wel in de buurt is of althans op z'n minst gezien is door TS toen hij/zij bezig was.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:44 schreef djenneke het volgende:
toevoeging: het pinautomaat slikt het na 30 seconden in, en het geld wordt terug gestort op de rekening van de rechtmatige eigenaar, zoals de meeste mensen wel weten.
Dat had ik ook al aangegeven. Daarom stelde ik ook dat de TS het iets bewuster had gedaan als dat hij aangeeft.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan zou je ook denken dat de eigenaar nog wel in de buurt is of althans op z'n minst gezien is door TS toen hij/zij bezig was.
Dat is het nou juist, ik heb al meerdere situaties meegemaakt dat mensen wel zo eerlijk zijn en dat het geld terug wordt gestort.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:09 schreef aaipod het volgende:
Tis misschien niet helemaal eerlijk maar ik zou mijn 40 euro ook nooit weer gezien hebben als ik het erin liet zitten denk ik. En dan kunnen jullie nu wel komen met jullie replies van blablabla genoeg eerlijke mensen etc etc
Ik denk dat in dit soort gevallen mensen bezorgder zijn om hun internet reputatie dan om wat ze echt zouden doenquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:43 schreef dahei het volgende:
[..]
Ja, dat geloof ik zeker. In het echte leven durven mensen niet voor hun mening uit te komen. Op een forum gebeurd dit wel. Ik denk dus echt dat de mensen oprecht menen wat ze zeggen!
dank u wel dahei, ik heb zelf geen idee hoe ik hier een poll voor mekaar krijgquote:Op zaterdag 22 april 2006 15:49 schreef dahei het volgende:
Poll: Als je 40 euro uit een geldautomaat ziet steken wat doe je?1 Je stopt het geld in je zak en je denkt mooi, dat is weer een avondje stappen. 2 Je laat het geld zitten want het is niet van jou. 3 Je laat het geld zitten want je weet dat de automaat het binnen 30 seconden weer inslikt waarna het wordt teruggestort op zijn/haar rekening.
Tussenstand:
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ja idd. Dat van die belastingen trouwens niet.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik jat een fiets, want mijn fiets is ook gejat.
Dat begrijp ik, ik heb echter een pol gestart met de opmerkingen die gemaakt waren in dit topic. Ik heb wel jouw reactie bovenaan gezet.quote:Op zaterdag 22 april 2006 17:20 schreef EsDe het volgende:
[..]
dank u wel dahei, ik heb zelf geen idee hoe ik hier een poll voor mekaar krijg![]()
![]()
ik geef toch de voorkeur aan meenemen/niet meenemen... nu staan er 2 opties voor het niet meenemen, en maar 1 voor wél meenemen... die hele redenering hoeft van mij niet...alleen: Je ziet het, wat doe je. Meenemen? laten zitten... snapje? toch bedankt![]()
40 biertjes heb je langer een goed gevoel van. 80 zelfs hier in groningen op donderdag in de blauwe engelquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:42 schreef dahei het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, ik heb echter een pol gestart met de opmerkingen die gemaakt waren in dit topic. Ik heb wel jouw reactie bovenaan gezet.
Niet om lullig te doen, maar zeg nou eens eerlijk... Had het je geen supergevoel gegeven als je het terug had gegeven aan de eigenaar?
Als dat zo was dan zouden er niet zoveel alcoholverslaafden zijn in Nederland. Waarschijnlijk ben je bij het 40e biertje allang vergeten dat ze van andermans geld zijn betaald.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:03 schreef aaipod het volgende:
40 biertjes heb je langer een goed gevoel van. 80 zelfs hier in groningen op donderdag in de blauwe engel
Je hebt de essentie van mijn post blijkbaar niet begrepen. Als het plezier van die 40 biertjes net zolang duurt als het gevoel dat je eerlijk hebt gehandeld door het geld terug te geven aan de rechtmatige eigenaar, dan zou er niet zoveel worden gedronken. De werkelijkheid is echter het tegenovergestelde; het gevoel van eerlijkheid kan je je hele leven bijblijven, het plezier van een biertje is verdwenen als het glas leeg is.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:30 schreef aaipod het volgende:
Lees me post ervoor ff over rondjes geve e.d. Natuurlijk drink je ze zelf niet allemaal op..
Dit heeft niets met moraal te maken, het gaat hier om het handelen naar de norm, het vervullen van een verplichting die je als inwoner van dit land hebt.quote:Naja wel veel moraalridders hier ineens hoor opeens..
Waardoor anderen weer hun vertrouwen in eerlijkheid verliezen etc etc etc. Neerwaardse spiraal, maar dat kan je vast ook niets verrotten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:32 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik ben al 3 keer in mijn leven van een portefeuille kwijtgeraakt, waar niet alleen elke keer meer dan 25 gulden/euro in zat PLUS een hoop pasjes met mijn adresgegevens, en een identificatie nota bene. Heb nooit wat teruggekregen. Ben ook een hoop hele dure fietsen lichter, die alle keren netjes afgesloten waren. Enzovoorts. Kortom, d'r zijn veel dingen die ik meegemaakt heb die mijn vertrouwen in de 'eerlijkheid' van mensen vernietigd hebben. Als ik iemand z'n dikke beurs op straat vind houdt ik 'm ook.
Dat zijn maar weinig mensen die dat zouden doen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook gepakt zou hebben.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:37 schreef Falco het volgende:
Wat een vuile actie.
Omdat andere mensen oneerlijk zijn geweest tegenover jou, geeft dat volgens jou, jou het recht om ook oneerlijk te zijn?quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:32 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik ben al 3 keer in mijn leven van een portefeuille kwijtgeraakt, waar niet alleen elke keer meer dan 25 gulden/euro in zat PLUS een hoop pasjes met mijn adresgegevens, en een identificatie nota bene. Heb nooit wat teruggekregen. Ben ook een hoop hele dure fietsen lichter, die alle keren netjes afgesloten waren. Enzovoorts. Kortom, d'r zijn veel dingen die ik meegemaakt heb die mijn vertrouwen in de 'eerlijkheid' van mensen vernietigd hebben. Als ik iemand z'n dikke beurs op straat vind houdt ik 'm ook.
Volgens mij is het dan gewoon weg, en wordt het niet bijgeschreven op de rekening van de voorgaande gebruiker.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:37 schreef Falco het volgende:
Wat een vuile actie.
Euhm.. er staat altijd ook een nummer om te bellen op zo'n automaat.. had je toch ook even kunnen bellen om een medling te maken... of ff contact op nemen met die betreffende bank.. dat ze er in iedergeval dan hun best voor kunnen doen dat de rechtmatige eigenaar zijn geld krijgt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:35 schreef EsDe het volgende:
Ik zat al te wachten totdat iemand met het woord "moraalridder" op de proppen kwam.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:30 schreef aaipod het volgende:
Lees me post ervoor ff over rondjes geve e.d. Natuurlijk drink je ze zelf niet allemaal op.. Naja wel veel moraalridders hier ineens hoor opeens..
Hoe zou jij het dan vinden als je net jouw laatste 40 euro in een flappentap zou laten zitten? Voor jou betekend dat, dat je nog langer niets te eten hebt. Krijg je overigens te weinig salaris of heb je alles iets te snel uitgegeven deze maand?quote:Op zondag 23 april 2006 03:23 schreef Keiichi het volgende:
40 euro voor mij zou nu donders handig uit komen. Kan ik weer eten kopen voordat m'n geld binnen is.
Als ik beter bedeeld qua geld zou zijn, zou ik het weer wel hebben laten zitten.
Dat is ook zo'n redenering om je geweten te sussen. Ten eerste weet je dat niet en ten tweede is het nog steeds niet jouw geld.quote:Op zondag 23 april 2006 10:09 schreef Scalle-- het volgende:
Had er nog nooit van gehoord dat een automaat je geld terug kon inslikken... Maar zelfs dan zou ik het nog meenemen, als ze 40¤ laten liggen hebben ze duidelijk geld genoeg...
Dus als jij jouw fiets even twee minuten zonder slot laat staat geeft dit ook het recht aan een ander om deze zomaar mee te nemen. Als ze een fiets zomaar buiten laten staan, zonder slot, dan hebben ze die fiets waarschijnlijk niet nodigquote:Op zondag 23 april 2006 10:09 schreef Scalle-- het volgende:
..., als ze 40¤ laten liggen hebben ze duidelijk geld genoeg...
Zo denk ik er eigenlijk ook overquote:Op zondag 23 april 2006 12:23 schreef dahei het volgende:
Iedereen moet zelf maar weten wat hij doet. Ik wil de wereld niet verbeteren. Het geeft mij een rotgevoel om iets te nemen wat niet van mij is. Daarintegen geeft het me een euforisch gevoel als ik iemand zijn eigendom terug kan geven.
Misschien is het juist wel een goede daad om die 40 euro mee te nemen. Als je het had laten inslikken door dat apparaat dan leert die persoon het nooit en verliest degene misschien wel veel meer de volgende keer!quote:Op zondag 23 april 2006 12:27 schreef Isabeau het volgende:
Ik voel me veel lekkerder als ik iemand zijn/haar 40 euro terug kan geven dan dat ik van die 40 extra euro's in mijn portemonnaie zou genieten.
Dat ben ik niet met je eens. Het heeft namelijk niets met moraal of het verbeteren van de wereld te maken. Iedere inwoner in Nederland heeft zich te houden aan de wet, en in de wet is precies vastgelegd hoe men in het gegeven geval dient te handelen. Als iedereen het standpunt inneemt dat men zelf moet weten wat men doet, dan kunnen we de wetgeving en dus de rechtstaat wel opheffen.quote:Op zondag 23 april 2006 12:23 schreef dahei het volgende:
Iedereen moet zelf maar weten wat hij doet. Ik wil de wereld niet verbeteren.
Zoals ik al zei, ik wil de wereld niet verbeteren, dus ook één persoon niet. En ik heb erg mijn twijfels of ik dit persoon iets leer als ik zijn geld meeneem. Als ik het teruggeef dan heeft hij net zo veel geleerd. Want dan denk hij vast van "Wat heb ik een mazzel!, volgende keer toch maar wat beter opletten".quote:Op zondag 23 april 2006 12:43 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Misschien is het juist wel een goede daad om die 40 euro mee te nemen. Als je het had laten inslikken door dat apparaat dan leert die persoon het nooit en verliest degene misschien wel veel meer de volgende keer!![]()
Ik heb in dit topic al genoeg discussie en opmerkingen gemaakt om mensen te overtuigen. Sommige mensen kiezen gewoon voor een iets crimineler leven dan ikzelf.quote:Op zondag 23 april 2006 13:06 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Het heeft namelijk niets met moraal of het verbeteren van de wereld te maken. Iedere inwoner in Nederland heeft zich te houden aan de wet, en in de wet is precies vastgelegd hoe men in het gegeven geval dient te handelen. Als iedereen het standpunt inneemt dat men zelf moet weten wat men doet, dan kunnen we de wetgeving en dus de rechtstaat wel opheffen.
Soulmatesquote:Op zondag 23 april 2006 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo denk ik er eigenlijk ook over
Ik voel me veel lekkerder als ik iemand zijn/haar 40 euro terug kan geven dan dat ik van die 40 extra euro's in mijn portemonnaie zou genieten.
zo sowieso een uitstekend plan zijn, hele rechtssysteem in Nederland lijkt totaal nergens op.quote:Op zondag 23 april 2006 13:06 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Het heeft namelijk niets met moraal of het verbeteren van de wereld te maken. Iedere inwoner in Nederland heeft zich te houden aan de wet, en in de wet is precies vastgelegd hoe men in het gegeven geval dient te handelen. Als iedereen het standpunt inneemt dat men zelf moet weten wat men doet, dan kunnen we de wetgeving en dus de rechtstaat wel opheffen.
Anders reageer je even op iets waar je totaal geen verstand van hebt.quote:Op zondag 23 april 2006 13:59 schreef EsDe het volgende:
zo sowieso een uitstekend plan zijn, hele rechtssysteem in Nederland lijkt totaal nergens op.![]()
zeer waarschijnlijk meer dan jijquote:Op zondag 23 april 2006 14:12 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Anders reageer je even op iets waar je totaal geen verstand van hebt.
Alsof een meisje dat maanden heeft zitten sparen vergeet het geld eruit te halenquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:29 schreef dahei het volgende:
[..]
Misschien is het wel een klein meisje geweest dat na 3 maanden sparen eindelijk haar spaargeld kon besteden... En nu heeft ze niets meer...![]()
Kerel, ik mag hopen dat het je zelf een keer gebeurd...![]()
wie fokt er dan ook 5 kinderenquote:Op zondag 23 april 2006 14:55 schreef LrdMetalSonic het volgende:
Triest van de TS, beetje geld jatten ik hoop dat je de gevangenis ingaat !!!!!!!!!! , NU HEEFT BOOMaars geen eten voor zijn kinderen !!!!!!!
Als hij er toch meer dan genoeg van heeft, dan staat hij echt niet 40 euro te pinnen...quote:Op zondag 23 april 2006 14:32 schreef EricG het volgende:
[..]
Alsof een meisje dat maanden heeft zitten sparen vergeet het geld eruit te halen![]()
Dat is meer iets voor een of andere rijke stinkerd die er toch genoeg van heeft.
Ja zeker een heel goede vergelijking, een fiets voor je deur ofzo vergelijken met geld laten zitten in de bankautomaat...quote:Op zondag 23 april 2006 12:15 schreef dahei het volgende:
[..]
Dus als jij jouw fiets even twee minuten zonder slot laat staat geeft dit ook het recht aan een ander om deze zomaar mee te nemen. Als ze een fiets zomaar buiten laten staan, zonder slot, dan hebben ze die fiets waarschijnlijk niet nodig
Nee, je gaat 40 euro pinnen, speciaal voor de gelukkige vinder na je. Uiteraard niet om het uit te geven...quote:Op zondag 23 april 2006 15:30 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
Ja zeker een heel goede vergelijking, een fiets voor je deur ofzo vergelijken met geld laten zitten in de bankautomaat...
Komop man, je weet toch wel hoeveel geld je wil afhalen en als je dan nog 40¤ wil zitten heb je het gewoonweg niet nodig.
dank uquote:Op zondag 23 april 2006 17:47 schreef oelewappers het volgende:
je leeft maar 1x en je moet alles eruit halen wat eruit te hale is
ts heeft goed gehandeld zolang het geen geplande zaak is wat duidelijk niet het geval is.
je bent gewoon dom als je dat geld erin laat liggen niet anders om!
denk dat je 1% kans hebt om je geld terug te krijgen als je dit trucje in Amsterdam gaat proberen![]()
Ja misschien wel maar eigenlijk kun je in de wereld bijna niemand vertrouwen alleen je naaste vrienden familie partner en dan kun je er soms nog achter komen dat ze je bedonderd hebben. Maar als ze me in de winkel geld teveel geven zal ik niet zeggen je geeft me teveel ik zal het in de meeste gevallen nog niet eens door hebben. Ook als ze mij te weinig terug geven. Ik let eigenlijk bijna nooit op hoeveel ik terug krijg. Ik ben wel eens terug gekomen thuis en dat ik dacht shitttt ik heb te weinig terug gekregen dat klopt helemaal niet of yes ze hebben te veel terug gegeven. Dus ja en idd een pinautomaat zou het weer inslikken het geld. In de tijd dat ik het zou pakken om erover na te denkenquote:Op zondag 23 april 2006 12:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo denk ik er eigenlijk ook over
Leef je op straat dat je elke week of weekend wat vindquote:Op zondag 23 april 2006 18:11 schreef Astrix het volgende:
Ik vind elke week wel een portomonee of een mobiel, ik probeer dan de eigenaar te bereiken en als dat niet lukt dan geef ik het af op m'n werk.
Ik betaal netjes wat ik wil kopen en ik jat niks van anderen.
Het is heel simpel, je moet anderen behandelen zoals je zelf behandeld wilt worden.
Het is dan ook zeer a-sociaal om geld te pakken waarvan je de eigenaar nog kunt bereiken en als je dat doet dan ben je dus een crimineel.
Haha idd ik heb hooguit 1 euro of 1 gulden ooit gevonden haha dat geluk heb ik niet.quote:Op zondag 23 april 2006 18:59 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Leef je op straat dat je elke week of weekend wat vind![]()
Ik rij in een bus.quote:Op zondag 23 april 2006 18:59 schreef LrdMetalSonic het volgende:
[..]
Leef je op straat dat je elke week of weekend wat vind![]()
Dan doe jij dat toch lekker?quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:37 schreef Falco het volgende:
Wat een vuile actie.
Ja.quote:Op zaterdag 22 april 2006 23:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Omdat andere mensen oneerlijk zijn geweest tegenover jou, geeft dat volgens jou, jou het recht om ook oneerlijk te zijn?
Ik heb geld te veel dus weet je wat? Ik ga gewoon op willekeurige plekken pinnen en laat dan gewoon het geld er in zitten voor de gelukkige voorbijgangerquote:Op zondag 23 april 2006 15:30 schreef Scalle-- het volgende:
[..]
Komop man, je weet toch wel hoeveel geld je wil afhalen en als je dan nog 40¤ wil zitten heb je het gewoonweg niet nodig.
Besteel jij dan de mensen die dat bij jou deden of doe jij dat nu bij iedereen?quote:Op zondag 23 april 2006 20:16 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja.
Paar jaartjes terug was ik op dit gebied ook altijd de lieve, onschuldige koorknaap die nog niet de meest gevulde beurs of mooiste fiets zou jatten als ie recht voor m'n neus lag. Die gedachte is me wel vergaan nadat ik zelf een aantal keren bestolen ben, notabene van dure, mooie fietsen die ook netjes (dubbel) waren afgesloten. Als mensen schijt aan mijn eigendommen hebben, dan heb ik dat ook aan hun eigendommen, simpel.
Wat een verheven moraal heb je. Ik kijk er tegenop.quote:Op zondag 23 april 2006 20:16 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja.
Paar jaartjes terug was ik op dit gebied ook altijd de lieve, onschuldige koorknaap die nog niet de meest gevulde beurs of mooiste fiets zou jatten als ie recht voor m'n neus lag. Die gedachte is me wel vergaan nadat ik zelf een aantal keren bestolen ben, notabene van dure, mooie fietsen die ook netjes (dubbel) waren afgesloten. Als mensen schijt aan mijn eigendommen hebben, dan heb ik dat ook aan hun eigendommen, simpel.
Quequote:Op zondag 23 april 2006 20:41 schreef oelewappers het volgende:
jij bent zo kansloosch dat je niet eens snapt dat het sarcaties is.
Goede oplossing. Je mag immers van mijnheer TPG geen geld over de post sturen. Je hebt dus niets verkeerd gedaan.quote:Op zondag 23 april 2006 19:30 schreef Overlast het volgende:
Ik heb een keer een portemonnee gevonden met 5 euro, een hoop papier en een pinpas erin.
Ik heb een aantal nummers gebeld die ik op de papieren vond en zo het adres achterhaald van de eigenaar. Heb vervolgenszijn pinpas teruggestuurd en de 5 euro gehouden. Onkosten voor envelop beltegoed en uurloon moet je maar denken
En daar gaat onze maatschappij.quote:Op zondag 23 april 2006 20:16 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ja.
Dan mis ik de optie:quote:Op zondag 23 april 2006 23:38 schreef oelewappers het volgende:
ik mis de optie
Je stopt het geld in je zak en je denkt mooi anders had iemand het anders wel gepakt, en je weet nietdat de automaat het binnen 30 seconden weer inslikt waarna het wordt teruggestort op zijn/haar rekening.
Inderdaad, je kunt alles er wel in zetten. In deze zijn alleen de, in het topic, genoemde argumenten geplaatst. Daarintegen is iedereen vrij om een nieuw topic te openen met daarin een eigen Poll.quote:Op maandag 24 april 2006 00:25 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dan mis ik de optie:
"Ik pak het geld, want anders zou iemand anders het pakken. Ik noteer de datum/tijd/straat enz. enz en neem contact op met de bank om te zien wie er als laatste ¤ 40,-- gepind heeft en zorg dat het bij de rechtmatige eigenaar terecht komt..."![]()
Nee, ik moet me wat laten bejatten zeker.quote:
Daar getuigt je uitspraak anders niet van. Maargoed, ik ga offtopic.quote:
Vraagje: wat geeft jou, als gedupeerde vergeetachtige, in dat geval dan een beter gevoel:quote:Op maandag 24 april 2006 09:03 schreef PteV het volgende:
Bij een 'vreemde' bank (dus niet je eigen bank) krijg je het geld niet terug gestort op je rekening, ben ik laatst op een stomme manier achter gekomen![]()
Het klopt dat het niet automatisch gaat, maar als je even belt met de vestiging/hoofdkantoor krijg je wel je geld terug. Dit weet ik uit ervaring.quote:Op maandag 24 april 2006 09:03 schreef PteV het volgende:
Bij een 'vreemde' bank (dus niet je eigen bank) krijg je het geld niet terug gestort op je rekening, ben ik laatst op een stomme manier achter gekomen![]()
En het probleem ligt alleen bij anderen? Op het moment dat jij een fiets jat of iemands portefeulle achterhoud ben je niets beter dan de dief die jouw fiets heeft gestolen. Ik accepteer niet dat iedereen alles maar van anderen neemt, simpelweg omdat ik het zelf ook niet zou willen.quote:Op maandag 24 april 2006 03:08 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Nee, ik moet me wat laten bejatten zeker.
Op 3 van de 7 (ja, 7) fietsen die ik op station Sittard ben kwijt geraakt zaten nota bene postcodes ingegraveerd en waren ook nog eens vrij opvallende fietsen. De eerste twee keren ben ik d'r mee naar de politie gegaan en die vertelden me maar dat ik maar een nieuwe moest gaan halen want die dure fietstjes van mij die gestolen waren vonden hun en ikzelf toch niet meer terug, en d'r naar zoeken zou een verspilling van beschikbare agenten zijn die zogenaamd betere dingetjes te doen hadden (parkeerbonnen uitdelen, perhaps?).
En over politie gesproken. Dat is dezelfde politie die eens tegen een goede vriend van mij zei dat ie maar beter geen aangifte kon doen of wraak kon nemen tegen een groepje geweldsgeile Marokkanen, die hem met z'n vieren in elkaar getrapt hebben omdat hij 'uitdagend' naar hun gekeken zou hebben, daar zouden alleen maar meer problemen van komen zei meneer agent.
Trouwens wel eens ergens gewoon je tas of je telefoon laten liggen of gewoon per ongeluk vergeten mee te nemen? Valt je binnen een paar minuten in dat je je telefoon niet in je gebruikelijke broekzak hebt en dan ren je terug naar waar je zojuist gezeten hebt. Denk je dat ie d'r dan nog ligt?
Onze maatschappij is geweldig ja, iedereen is zo eerlijk en als je iets verliest krijg je 't ook meteen terug van een van de vele eerlijke mensen die hier rondlopen! Maar natuurlijk; kruip toch terug onder de steen waar je vandaan komt.
Overigens zou ik als ik bij een pinautomaat zou staan en ik zie iemand weglopen die z'n geld is vergeten d'r uit te trekken, effe naroepen of 't geld pakken en effe achter 'm aan lopen. Vind ik ergens een dikke beurs liggen dan neem ik 'm lekker mee. Kom ik op 't station aan na een lange dag werken alleen om tot de ontdekking te komen dat m'n fiets weg is, dan zal ik de eerste fiets die niet afgesloten is mezelf toe eigenen. Kortom, d'r is in totaal wel voor duizenden euro's onder m'n neus vandaan geript, allemaal door onze oh zo eerlijke maatschappij. Als ik de kans krijg neem ik d'r lekker 't mijne van; klaar.
waarom doet iedereen ineens alsof een ander hun wat kan schelen..quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:41 schreef Five_Horizons het volgende:
![]()
Je had ook even, als je het geld er toch al had uitgepakt, de tijd kunnen noteren en daarmee naar de bank gaan....
Echt jongen, dat is dikke onzin! Misschien dat 1 op de 10 mensen zo triest is als jij bent! Niemand van mijn vrienden, kennissen of familie zou dit doen, zeker weten!quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
![]()
dus omdat je het bij jou doen doe jij het ook?quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:32 schreef oelewappers het volgende:
die geintjes zijn helaas tevaak bij mij geflikt, het leven is hard en je moet er het beste van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |