abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37176902
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:12 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nee hoor; die steek ik in mijn zak.
En als ik zelf 's ooit iets verlies zal ik er ook niet om rouwen als de vinder 't zelf houdt. Had ik maar zuiniger met m'n spullen om moeten gaan.
Eigen verantwoordelijkheid noemt men dat. Maar dat schijnt, heden ten dage, voor de gemiddelde Nederlander nogal een smerig concept te zijn.
Misschien dat jij er niet om zult rouwen, maar zou het zeer fijn zijn als je het toch terug krijgt? Die dure telefoon die ergens uit je broekzak is gegleden zonder dat je het zelf door hebt en dat iemand vervolgens de moeite neemt om het ding aan je terug te geven?
Jupiler is goed
pi_37176905
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:13 schreef rutger05 het volgende:
Eigen verantwoordelijkheid en eerlijkheid schijnen voor jou nogal een smerig concept te zijn.
Mag jij mij haarfijn uitleggen waar ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet neem.
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:18:21 #78
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37176926
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef Aurelium het volgende:

[..]

Noem het zoals jij het wil, maar feit is wel dat de meeste mensen verstandig genoeg zijn om zich niet door die "human nature" van jou te laten leiden. Bij jou ontbreekt dat verstandelijk vermogen schijnbaar.
Geloof je dat nou zelf? neem voor de grap eens de proef op de som... blijkbaar heb je wel érg veel vertrouwen in de eerlijkheid van je mede mens. Ga zelf eens een paar keer 10 euro pinnen zónder het eruit te halen. Loop weg, en kijk hoe eerlijk de gemiddelde nederlander wel niet is... als je écht zoveel vertrouwen erin hebt, moet dit simpele testje geen probleem zijn voor jou, toch?
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_37176932
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef Aurelium het volgende:

Misschien dat jij er niet om zult rouwen, maar zou het zeer fijn zijn als je het toch terug krijgt? Die dure telefoon die ergens uit je broekzak is gegleden zonder dat je het zelf door hebt en dat iemand vervolgens de moeite neemt om het ding aan je terug te geven?
Dat is inderddaad heel fijn. Een meevaller. Maar niet iets waar ik blindelings op vertrouw en vanuit ga.
Daarom let ik ook uitzonderlijk goed op spullen die me dierbaar zijn.
pi_37176945
Maar goed, ik heb mijn punt gemaakt, ga me er verder ook niet druk over maken.
Jupiler is goed
pi_37176950
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:18 schreef EsDe het volgende:

[..]

Geloof je dat nou zelf? neem voor de grap eens de proef op de som... blijkbaar heb je wel érg veel vertrouwen in de eerlijkheid van je mede mens. Ga zelf eens een paar keer 10 euro pinnen zónder het eruit te halen. Loop weg, en kijk hoe eerlijk de gemiddelde nederlander wel niet is... als je écht zoveel vertrouwen erin hebt, moet dit simpele testje geen probleem zijn voor jou, toch?
Dus omdat er andere mensen zijn die oneerlijk gedrag vertonen, kunnen we dat maar beter allemaal doen? Lekkere instelling!
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:19:56 #82
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_37176953
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:15 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nee hoor; dan zeg ik 'Dankjewel; da's een mooie meevaller bij zo'n stommiteit van mijn kant'.
En die infantiele kut-smiley mag je fijn voor je houden.
Bedoel je deze:

Ik vind m eigenlijk wel leuk! Stoort het je?

Fingerbang... BANG! BANG!
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:19:56 #83
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37176954
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:15 schreef dahei het volgende:
Mijn vriendin heeft ook eens 50 euro in de geldautomaat laten zitten. Gelukkig had niemand het er uit gehaald en werd het na een telefoontje weer teruggestort.
De kans is groot dat degene die het geld nu kwijt is geraakt naar de bank gaat en zegt dat hij/zij het geld heeft laten zitten. De TS staat in ieder geval op de film. Het is maar net de vraag of de bank zover gaat om de opname na te kijken.
Overigens: Ik vind het wel criminineel dat de ts het eruit gehaald heeft. De automaat slikt het geld namelijk binnen 30 seconden weer in. Degene die het heeft gepint moet de TS weg hebben zien lopen, dat kan niet anders. Volgens mij heeft hij bewust zijn mond gehouden...

Als ik geld op straat vind, dan neem ik het mee, want er is niemand die kan bewijzen dat het van hem/haar is. In een geldautomaat wordt automatisch de eigenaar achterhaald dus daar laat ik het zitten.
mag ik even eraan herinneren dat ik zelf niet gepint heb? okay, me gezicht staat erop.. so what? kom ik nou bij opsporing verzocht wegens het gappen van 40 euro? denk je dat..?
pi_37176967
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mag jij mij haarfijn uitleggen waar ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet neem.
Jouw verantwoordelijkheid zou zijn om iemand zijn eigen spullen terug te geven in plaats dat je het in jouw eigen zak zou steken. Dat is niet alleen verantwoordelijk, maar ook fatsoen.
Je kunt overigens zeggen wat je wil, maar ik weet zeker dat als jij iets kwijtraakt dat je ook heel blij zal zijn dat je jouw eigen spullen weer terug zou krijgen. Ik heb het een paar keer meegemaakt en de dank die je krijgt is 100x zoveel waard dan bijvoorbeeld 40 euro. Het gaf mij een goed gevoel!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_37176983
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Jouw eigen verantwoordelijkheid om eerlijk te handelen tegenover andere mensen, dus om niet geld of goederen in je zak te steken die jou niet toebehoren. Als je een onbeheerde GSM of portemonnee ziet neem je deze zeker ook mee met het argument dat de eigenaar maar beter op had moeten letten. Jij probeert je oneerlijkheid goed te praten door te stellen dat andere mensen maar beter op hun spullen moeten letten.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:22:10 #86
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37176985
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:19 schreef djenneke het volgende:

[..]

Dus omdat er andere mensen zijn die oneerlijk gedrag vertonen, kunnen we dat maar beter allemaal doen? Lekkere instelling!
uhm, read again: Ik zeg, ik zal het even duidelijker neerzetten:

Ga zelf eens geld pinnen, X aantal keer, en haal het er niet uit. Kijk dan eens hoeveel mensen jouw geld eruit trekken, en/of hoeveel mensen het keurig laten zitten. je zal verbaast staan
pi_37176990
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:19 schreef EsDe het volgende:

[..]

mag ik even eraan herinneren dat ik zelf niet gepint heb? okay, me gezicht staat erop.. so what? kom ik nou bij opsporing verzocht wegens het gappen van 40 euro? denk je dat..?
Nee hoor, maar iemand op het postkantoor kan wel jouw gezicht herkend hebben en je er de volgende keer op aanspreken.
Het zal wel niet zo'n vaart lopen hoor, dus je hoeft niet bang te zijn.
Ik vind het eigenlijk alleen jammer dat je het hebt gedaan, het getuigt niet echt van goed fatsoen...
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_37177002
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:20 schreef dahei het volgende:
Jouw verantwoordelijkheid zou zijn om iemand zijn eigen spullen terug te geven in plaats dat je het in jouw eigen zak zou steken. Dat is niet alleen verantwoordelijk, maar ook fatsoen.
Mijn eigen verantwoordelijkheid bestaat eruit dat ik een bepaalde keuze maak en daar ook voor sta, ongeacht wat de goegemeente (die wel heeft opgelet in de hoe-het-hoort-klas) daarvan vindt.
pi_37177003
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:18 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Dat is inderddaad heel fijn. Een meevaller. Maar niet iets waar ik blindelings op vertrouw en vanuit ga.
Daarom let ik ook uitzonderlijk goed op spullen die me dierbaar zijn.
Zou ik ook maar doen. Jouw spullen kunnen in handen vallen van iemand die net zo oneerlijk is als jijzelf.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_37177005
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef EsDe het volgende:

[..]

Ga zelf eens geld pinnen, X aantal keer, en haal het er niet uit. Kijk dan eens hoeveel mensen jouw geld eruit trekken, en/of hoeveel mensen het keurig laten zitten. je zal verbaast staan
Dus omdat meerdere mensen het doen rechtvaardigt het ook jouw actie?
pi_37177011
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef EsDe het volgende:

[..]

Het zal me echt een dikke rotzorg zijn wat andere mensen doen. Dat staat hier volledig buiten. Een fatsoenlijk mens laat dat geld zitten. Simpel.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_37177012
Ik heb dat ook een keer gehad

Mensen die zo stom zijn om te gaan pinnen en vervolgens hun geld te vergeten hebben er kennelijk teveel van. Ik niet.
Big dick.
pi_37177021
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef dahei het volgende:
Nee hoor, maar iemand op het postkantoor kan wel jouw gezicht herkend hebben en je er de volgende keer op aanspreken.
Die vlieger gaat misschien op als je in West-schubbekutteveen woont, maar in een stad kun je dat sowieso al vergeten.
quote:

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 22-04-2006 01:28:25 ]
pi_37177026
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:23 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mijn eigen verantwoordelijkheid bestaat eruit dat ik een bepaalde keuze maak en daar ook voor sta, ongeacht wat de goegemeente (die wel heeft opgelet in de hoe-het-hoort-klas) daarvan vindt.
Dat is de verantwoordelijkheid naar jezelf toe, maar niet jouw algemene verantwoordelijkheid. Maar laten we dit woord maar gewoon vergeten en vervangen voor fatsoen. Dat is hier wat meer op zijn plaats.
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:25:15 #95
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37177029
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef dahei het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk alleen jammer dat je het hebt gedaan, het getuigt niet echt van goed fatsoen...
ach, goed fatsoen...dan maar geen goed fatsoen... ik heb meer zoiets van: Jippie, 40 euro, toch leuk meevallertje.. en: Diegene die zo rete dom is zijn geld te laten steken zal voortaan wel 3x dubbel checken of hij/zij het geld meeneemt... (áls die al denkt dat het geld bij het pinnen verloren is gegaan...wat me sowieso al sterk lijkt)
dus hoe slecht mij actie wel niet is, elk nadeel hep z'n voordeel, 2 zelfs in dit geval
pi_37177035
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:23 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

De eerlijke mensen zijn dan natuurlijk de goegemeente. De keuze die jij maakt is om oneerlijk te zijn, niets meer of minder.
pi_37177037
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:23 schreef rutger05 het volgende:
Zou ik ook maar doen. Jouw spullen kunnen in handen vallen van iemand die net zo oneerlijk is als jijzelf.
Zijn we het toch nog eens geworden.
Behalve dan over de definitie van het begrip (on)eerlijk.

Maar ja; Keulen en Aken zijn ook niet in één dag gebouwd.
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:26:33 #98
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_37177039
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:24 schreef HassieBassie het volgende:
Ik heb dat ook een keer gehad

Mensen die zo stom zijn om te gaan pinnen en vervolgens hun geld te vergeten hebben er kennelijk teveel van. Ik niet.
Dus als jij een fiets zonder slot ziet staan is het ook zo van: Hup jongens, snel jattuh!

Want tsja... de eigenaar heeft thuis waarschijnlijk hele schuren vol met fietsen staan en ik heb er helemaal geen eentje

Fingerbang... BANG! BANG!
pi_37177040
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:24 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Die vlieger gaat misschien op als je in West-schubbekutteveen woont, maar in een stad kun je dat sowieso al vergeten.
Als je me quote, doe het dan compleet en zet deze regel er dan ook bij
  zaterdag 22 april 2006 @ 01:26:38 #100
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_37177041
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:24 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het zal me echt een dikke rotzorg zijn wat andere mensen doen. Dat staat hier volledig buiten. Een fatsoenlijk mens laat dat geld zitten. Simpel.
dan maar geen fatsoenlijk mensen. So what?
Ik slaap er niet minder om hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')