quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:37 schreef Falco het volgende:
Wat een vuile actie.
Als je even gewacht had, had het pinautomaat die 40 euro ingeslikt en het weer bijgeschreven bij degene die net voor je gepind had.
Justitie gaat ook al haar manschappen inzetten om deze zware crimineel op te sporen en te berechtenquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:39 schreef gelly het volgende:
Justitie bedankt je ook hartelijk voor het poseren voor de camera !
Moet die sufkut maar opletten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:37 schreef Falco het volgende:
Wat een vuile actie.
Als je even gewacht had, had het pinautomaat die 40 euro ingeslikt en het weer bijgeschreven bij degene die net voor je gepind had.
quote:
quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:39 schreef gelly het volgende:
kom op, als ik het niet deed had iemand anders het wel gedaanquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:40 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Als je het geld niet had gepakt was het weer door de automaat naar binnen getrokken en zou het weer op de rekening van diegene worden gestopt... Oke, het is echt ontzettend dom van je om je geld bij de PIN automaat te vergeten, maar dit heeft wel een beetje weg van stelen
Ach, je geeft het geld vast wat minder vrolijk uit wetende dat je op het kiekje staat. Het blijft diefstal.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:40 schreef Entonie het volgende:
[..]
Justitie gaat ook al haar manschappen inzetten om deze zware crimineel op te sporen en te berechten
Nee, dit heeft een beetje weg van geld op straat vinden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:40 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Als je het geld niet had gepakt was het weer door de automaat naar binnen getrokken en zou het weer op de rekening van diegene worden gestort... Oke, het is echt ontzettend dom van je om je geld bij de PIN automaat te vergeten, maar dit heeft wel een beetje weg van stelen
Justitie gaat helemaal niets doen. Degene van wie het geld is moet zich eerst realiseren dat hij het geld verloren is en daar aangifte van doen. Hij zal waarschijnlijk denken dat hij het is kwijt geraakt ofzo. Of hij dan ook aangifte gaat doen is een andere vraag.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:40 schreef Entonie het volgende:
[..]
Justitie gaat ook al haar manschappen inzetten om deze zware crimineel op te sporen en te berechten
A. Denk je dat iemand aangifte gaat doen wegens het zélf veroorzaken van een verlies van 40 euro?quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:39 schreef gelly het volgende:
Newsflash: gestolen goed gedijt als de neten...quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:43 schreef gelly het volgende:
Ach, je geeft het geld vast wat minder vrolijk uit wetende dat je op het kiekje staat. Het blijft diefstal.
Je hebt een overeenkomstquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:44 schreef EsDe het volgende:
C. Het is niet eens echt strafbaar... niet nietig, wel vernietigbaar volgens de wet. ik bedoel, wie zegt dat mijn plan niet is om morgen naar de bank te gaan om het netjes terug te geven?![]()
![]()
Dan nog wordt het heel moeilijk om de eigenaar van het geld te vinden. Bankpersoneel houd zich niet bezig met de pinautomaat registratie. Dat gaat met een melding naar een centraal punt en daar gaan zij het onderzoeken. Dat kan nog wel eens een tijdje gaan duren.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
[..]
![]()
Je had ook even, als je het geld er toch al had uitgepakt, de tijd kunnen noteren en daarmee naar de bank gaan....
Inderdaad!quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:44 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Justitie gaat helemaal niets doen. Degene van wie het geld is moet zich eerst realiseren dat hij het geld verloren is en daar aangifte van doen. Hij zal waarschijnlijk denken dat hij het is kwijt geraakt ofzo. Of hij dan ook aangifte gaat doen is een andere vraag.
Of hij moet na een momentje hebben gedacht: KUT! Helemaal vergeten m'n geld uit de automaat te pakken![]()
Dit is heel iets anders dan geld op straat vindenquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee, dit heeft een beetje weg van geld op straat vinden.
Als mensen zó onzorgvuldig met hun eigendommen omgaan hechten ze er blijbaak niet zoveel waarde aan.
wat ik bedoel is: Ik heb niks direct fout gedaan volgens de wet. ik ben pas de fout ingegaan (eventueel) v.a. het moment dat ik specifiek wordt aangeklaagd voor het meenemen van geld wat uit de muur stak, én als ook nog aangetoond kan worden dat ík op dát moment na díe klant het daadwerkelijk pakte.quote:
Fijne instelling heb jij. Als winkelpersoneel even niet oplet dan heb jij zeker ook geen moeite om even iets te stelen. Gelukkig heeft niet iedereen zo' n verrotte gedachtegang als jij en zijn er ook nog genoeg eerlijke mensen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee, dit heeft een beetje weg van geld op straat vinden.
Als mensen zó onzorgvuldig met hun eigendommen omgaan hechten ze er blijbaar niet zoveel waarde aan.
Als je van 40 euro lekker een avondje kan stappen ben je een nog grotere pauper dan ik al dacht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:50 schreef EsDe het volgende:
[..]
Gaat dus never ever gebeuren. morgen lekker avondje stappen dus![]()
quote:
biertje 1 euro, 40:1=40. 40 bier extra dus. Worden aardig wat rondjes ja... lekker stappen dusquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je van 40 euro lekker een avondje kan stappen ben je een nog grotere pauper dan ik al dacht.
Jij snapt er dus echt geen flikker van.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:50 schreef EsDe het volgende:
[..]
wat ik bedoel is: Ik heb niks direct fout gedaan volgens de wet. ik ben pas de fout ingegaan (eventueel) v.a. het moment dat ik specifiek wordt aangeklaagd voor het meenemen van geld wat uit de muur stak, én als ook nog aangetoond kan worden dat ík op dát moment na díe klant het daadwerkelijk pakte.
Gaat dus never ever gebeuren. morgen lekker avondje stappen dus![]()
Tja, er zijn ook genoeg eerlijke mensen al kan jij je dat blijkbaar moeilijk voorstellen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:53 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Dus als ik het goed begrijp, iedereen die mij afkraakt hierboven, laat geld wat uit een pinautomaat steekt gewoon lekker zitten met de gedachte: ik kán het meenemen, maarja, dat is niet lief! dat gaat weer nétjes teruggestort worden!!!... ?
Tuurlijk mensen![]()
Euhm ja waarom niet?quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:53 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Dus als ik het goed begrijp, iedereen die mij afkraakt hierboven, laat geld wat uit een pinautomaat steekt gewoon lekker zitten met de gedachte: ik kán het meenemen, maarja, dat is niet lief! dat gaat weer nétjes teruggestort worden!!!... ?
Tuurlijk mensen![]()
dan zou ik in diepe tranen uitbarsten dat ik zo dom ben geweest om geld te pinnen zonder het mee te nemenquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:54 schreef gelly het volgende:
Sja, als je een beetje een verrotte persoonlijkheid hebt is dat moeilijk voor te stellen. Wat als het je eigen 40 euro was ?
Ik gok dat TS dan zelf het hardste gegild had wie er het geld gejat heeftquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:54 schreef gelly het volgende:
Sja, als je een beetje een verrotte persoonlijkheid hebt is dat moeilijk voor te stellen. Wat als het je eigen 40 euro was ?
tuurlijkquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:54 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Tja, er zijn ook genoeg eerlijke mensen al kan jij je dat blijkbaar moeilijk voorstellen.
Ja. Dat geld is zonder bijna enkele moeite weer terug te geven aan de rechtmatige eigenaar. Dat zou ik graag doen. Is het zo moeilijk voor je om te geloven dat er ook nog mensen zijn die wel enig moraal hebben? Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat dan ook een ander niet! Simpel.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:53 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk mensen![]()
En blij zijn als het was terug gestort op je rekening ?quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:55 schreef EsDe het volgende:
[..]
dan zou ik in diepe tranen uitbarsten dat ik zo dom ben geweest om geld te pinnen zonder het mee te nemen![]()
Dat is toch niet meer dan normaal beschaafd denken?quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:53 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Tuurlijk mensen![]()
ja was het leven maar zo mooi hequote:Op zaterdag 22 april 2006 00:56 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Ja. Dat geld is zonder bijna enkele moeite weer terug te geven aan de rechtmatige eigenaar. Dat zou ik graag doen. Is het zo moeilijk voor je om te geloven dat er ook nog mensen zijn die wel enig moraal hebben? Wat gij niet wilt dat u geschied, doet dat dan ook een ander niet! Simpel.
ik heb zelf dus niet gepint, was niet meer nodigquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:58 schreef __Saviour__ het volgende:
je staat op de camera. en je hebt zelf gepinned. dus je bent zo te achterhalen, mochten ze dat willen
het is gewoon een fout die je kan maken als mens. Moet je daar dan meteen hard voor gestraft worden? Leuk, een maatschappij waarbij we elkaar vooral niet helpen met het herstellen van onze fouten maar waarin we elkaar bij elke fout zoveel mogelijk naaien en straffen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:58 schreef nonzz het volgende:
TS heeft groot gelijk! Wie laat er nou 40 euro in de geldautomaat zitten? 40 euro boeten voor stompzinnig gedrag is helemaal niet verkeerd!
Misschien een oud omaatje, een kind of iemand die niet zo ervaren is met een pinautomaat of zijn/ haar gedachten even elders heeft. Ik ben een groot voorstander voor torenhoge boetes voor hufterig gedrag. Het spijt mij echt dat je oneerlijke hufters niet kan herkennen aan hun gezicht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:58 schreef nonzz het volgende:
TS heeft groot gelijk! Wie laat er nou 40 euro in de geldautomaat zitten? 40 euro boeten voor stompzinnig gedrag is helemaal niet verkeerd!
lekker makkelijk afreageren op mij héquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:58 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer dan normaal beschaafd denken?
Kijk, als ik 40 euro op straat zie liggen en ik heb niet gezien dat het uit iemands zak is gevallen, dan zal ik het ook zeker in mijn eigen zak steken.
Maar geld uit een pinautomaat trekken is gewoon diefstal en dat is, hoop dat het eens bij je doordringt, fout. En TS, er zijn inderdaad, en gelukkig!, mensen die toch wel iets eerlijker zijn dan jij.
Het wordt er door jou ook niet bepaald beter op he? Ik vind dit erg zwakke argumenten voor het goed praten van asociaal en eigenlijk zelfs crimineel gedragquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:59 schreef EsDe het volgende:
[..]
ja was het leven maar zo mooi he![]()
als iedereen zo zou leven, zou het leven één groot paradijs zijn![]()
wake up, Life's a bitch![]()
![]()
Oneerlijke mensen geloven vaak dat andere mensen ook oneerlijk zijn, maar gelukkig is dat in veel gevallen niet zo. Zoals de waard is...quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
lekker makkelijk afreageren op mij hé![]()
ik weet gewoon, dat wanneer puntje bij paaltje komt en jullie zélf in zo'n situatie terechtkomen, jullie gegarandeert het geld meenemen. Als je dat ontkent, lieg je gewoon. Okay, er zijn van die extreem eerlijke mensen... 1 op de 15 misschien... maar geloof me, meer dan 90% van de jankerts die mij nou afkraken hadden precies hetzelfde gedaan... maar neuh, omdat jullie niet zo'n klein gelukje hebben, is het stout, niet eerlijk, asociaal etc... uh huh![]()
![]()
ik noem het: Human Naturequote:Op zaterdag 22 april 2006 01:03 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Ik vind dit erg zwakke argumenten voor het goed praten van asociaal en eigenlijk zelfs crimineel gedrag
Je gaat ons toch niet betichten van jaloersheid, omdat wij vandaag niet maar 40 euro's gevonden hebbenquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
ik weet gewoon, dat wanneer puntje bij paaltje komt en jullie zélf in zo'n situatie terechtkomen, jullie gegarandeert het geld meenemen. Als je dat ontkent, lieg je gewoon. Okay, er zijn van die extreem eerlijke mensen... 1 op de 15 misschien... maar geloof me, meer dan 90% van de jankerts die mij nou afkraken hadden precies hetzelfde gedaan... maar neuh, omdat jullie niet zo'n klein gelukje hebben, is het stout, niet eerlijk, asociaal etc... uh huh![]()
![]()
Gast, je doet maar wat je niet laten kan. Ik ga mij niet druk maken op jouw acties, heb wel wat beters te doenquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Ja...volgende week is TS bij Opsporing Verzocht te zien, na het interview met Joran vd Slootquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:39 schreef gelly het volgende:
dat maak je er zelf van, ik heb nooit 'jaloers' getypt hoorquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:05 schreef Falco het volgende:
[..]
Je gaat ons toch niet betichten van jaloersheid, omdat wij vandaag niet maar 40 euro's gevonden hebben? Mên
En nu zijn we opeens jaloers op jouw kleine gelukje? Ach, geluk bestaat bij mij uit hele andere dingen dan een laffe 40 E die ik niet eens zelf verdient heb.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
![]()
Het gaat mij hier gewoon om het principequote:Op zaterdag 22 april 2006 01:03 schreef Roi het volgende:
Ach komop hey, het zijn geen honderden euro's ofzo.
Wat vind je nou eigenlijk van jezelf? Kan je nog enig respect voor jezelf opbrengen en valt het moeilijk te begrijpen dat eerlijke mensen dat niet meer kunnen?quote:
Nee hoor; ik ken wel degelijk het verschil tussen mijn en dijn.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:50 schreef rutger05 het volgende:
Fijne instelling heb jij. Als winkelpersoneel even niet oplet dan heb jij zeker ook geen moeite om even iets te stelen. Gelukkig heeft niet iedereen zo' n verrotte gedachtegang als jij en zijn er ook nog genoeg eerlijke mensen.
't is niet gejat, 't is gevonden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:07 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Het gaat mij hier gewoon om het principe
Of je nou 10 euro of 100 euro heb gejat, dat maakt me niets uit.
en wat doe je met gevonden voorwerpen? Juist aangeven bij de politie. Komt niemand opdagen, dan is het pas voor jou.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:09 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
't is niet gejat, 't is gevonden.
2e al... heb ik het woord jaloers ergens gebruikt? nee toch?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:07 schreef Aurelium het volgende:
[..]
En nu zijn we opeens jaloers op jouw kleine gelukje? Ach, geluk bestaat bij mij uit hele andere dingen dan een laffe 40 E die ik niet eens zelf verdient heb.
Waarom vind je het trouwens zo moeilijk om te accepteren dat andere mensen niet zo asociaal zijn als jij? Voel je je nu toch schuldig?
Noem het zoals jij het wil, maar feit is wel dat de meeste mensen verstandig genoeg zijn om zich niet door die "human nature" van jou te laten leiden. Bij jou ontbreekt dat verstandelijk vermogen schijnbaar.quote:
Je eerste zin is behoorlijk in tegenspraak met de overige zinnen. Conclusie is dat je duidelijk het verschil tussen mijn en dijn niet kent en niet eerlijk bent.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:08 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee hoor; ik ken wel degelijk het verschil tussen mijn en dijn.
Maar als iemand iets verloren is (en ja; daar valt, met je stomme harses, geld in aan automaat laten zitten ook onder) dan is 't vette pech voor de kabouters en 1-0 voor de grote mensen.
Moet je maar beter op je zooi letten.
Vriendelijke medemensch: "Oh meneer, u laat uw portemonee op de grond vallen"quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:08 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee hoor; ik ken wel degelijk het verschil tussen mijn en dijn.
Maar als iemand iets verloren is (en ja; daar valt, met je stomme harses, geld in aan automaat laten zitten ook onder) dan is 't vette pech voor de kabouters en 1-0 voor de grote mensen.
Moet je maar beter op je zooi letten.
Nee hoor; die steek ik in mijn zak.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:10 schreef PsyCha het volgende:
en wat doe je met gevonden voorwerpen? Juist aangeven bij de politie. Komt niemand opdagen, dan is het pas voor jou.
quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef EsDe het volgende:
[..]
2e al... heb ik het woord jaloers ergens gebruikt? nee toch?![]()
en Aurelium, als jij op je werk even 1 minuut aan het fokken bent, krijg je ook gewoon doorbetaald... je krijgt dus geld voor het doen van helemaal niks ..... ben jij zeker zo'n persoon die keurig 5 euro per maand terugboekt naar je baas, omdat je niet de volle 40 uur hebt gewerkt, maar slechts 39.3?dat volle loon heb je immers niet eerlijk verdient hé
![]()
en schuldig voelen? Oooh ja hoor, zeer zekers... ik voel me zó schuldig dat ik 40 euro gewoon heb meegenomen omdat iemand gewoon te dom is het zelf te doen, nou... ik kan niet meer slapen vannacht![]()
![]()
Nee, het woord jaloers heb je niet gebruikt neequote:Op zaterdag 22 april 2006 01:02 schreef EsDe het volgende:
[..]
maar neuh, omdat jullie niet zo'n klein gelukje hebben, is het stout, niet eerlijk, asociaal etc... uh huh![]()
![]()
Eigen verantwoordelijkheid en eerlijkheid schijnen voor jou nogal een smerig concept te zijn.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee hoor; die steek ik in mijn zak.
En als ik zelf 's ooit iets verlies zal ik er ook niet om rouwen als de vinder 't zelf houdt. Had ik maar zuiniger met m'n spullen om moeten gaan.
Eigen verantwoordelijkheid noemt men dat. Maar dat schijnt, heden ten dage, voor de gemiddelde Nederlander nogal een smerig concept te zijn.
Da's jouw conclusie. En dat zegt meer over jouw vermogen tot begrijpend lezen dan over mijn vermeende (on)eerlijkheid.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef rutger05 het volgende:
Je eerste zin is behoorlijk in tegenspraak met de overige zinnen. Conclusie is dat je duidelijk het verschil tussen mijn en dijn niet kent en niet eerlijk bent.
je zit veilig tot de eigenaar erachter komt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En als ik zelf 's ooit iets verlies zal ik er ook niet om rouwen als de vinder 't zelf houdt. Had ik maar zuiniger met m'n spullen om moeten gaan.
Eigen verantwoordelijkheid noemt men dat. Maar dat schijnt, heden ten dage, voor de gemiddelde Nederlander nogal een smerig concept te zijn.
Als je nog geen minuutje zou hebben gewacht was het weer door de automaat naar binnen worden getrokken en op de rekening van diegene worden gestort.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:09 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
't is niet gejat, 't is gevonden.
Nee hoor; dan zeg ik 'Dankjewel; da's een mooie meevaller bij zo'n stommiteit van mijn kant'.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef I_are_Rudeboy het volgende:
Vriendelijke medemensch: "Oh meneer, u laat uw portemonee op de grond vallen"
Treinhomo: "Ah joh, hou maar, ik ben immers zoooo dom dat ik mn portemonee niet eens in mijn eigen zak kan stoppen... tsja, dan ben ik dat onding eigenlijk niet eens waard! Doe er iets leuks mee
Kom op man. Lees je eigen reacties even terug. Het is duidelijk te lezen dat jij oneerlijk en niet te vertrouwen bent.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:14 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's jouw conclusie. En dat zegt meer over jouw vermogen tot begrijpend lezen dan over mijn vermeende (on)eerlijkheid.
Misschien dat jij er niet om zult rouwen, maar zou het zeer fijn zijn als je het toch terug krijgt? Die dure telefoon die ergens uit je broekzak is gegleden zonder dat je het zelf door hebt en dat iemand vervolgens de moeite neemt om het ding aan je terug te geven?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:12 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mag jij mij haarfijn uitleggen waar ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet neem.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:13 schreef rutger05 het volgende:
Eigen verantwoordelijkheid en eerlijkheid schijnen voor jou nogal een smerig concept te zijn.
Geloof je dat nou zelf? neem voor de grap eens de proef op de som... blijkbaar heb je wel érg veel vertrouwen in de eerlijkheid van je mede mens. Ga zelf eens een paar keer 10 euro pinnen zónder het eruit te halen. Loop weg, en kijk hoe eerlijk de gemiddelde nederlander wel niet is... als je écht zoveel vertrouwen erin hebt, moet dit simpele testje geen probleem zijn voor jou, toch?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:11 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Noem het zoals jij het wil, maar feit is wel dat de meeste mensen verstandig genoeg zijn om zich niet door die "human nature" van jou te laten leiden. Bij jou ontbreekt dat verstandelijk vermogen schijnbaar.
Dat is inderddaad heel fijn. Een meevaller. Maar niet iets waar ik blindelings op vertrouw en vanuit ga.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef Aurelium het volgende:
Misschien dat jij er niet om zult rouwen, maar zou het zeer fijn zijn als je het toch terug krijgt? Die dure telefoon die ergens uit je broekzak is gegleden zonder dat je het zelf door hebt en dat iemand vervolgens de moeite neemt om het ding aan je terug te geven?
Dus omdat er andere mensen zijn die oneerlijk gedrag vertonen, kunnen we dat maar beter allemaal doen? Lekkere instelling!quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:18 schreef EsDe het volgende:
[..]
Geloof je dat nou zelf? neem voor de grap eens de proef op de som... blijkbaar heb je wel érg veel vertrouwen in de eerlijkheid van je mede mens. Ga zelf eens een paar keer 10 euro pinnen zónder het eruit te halen. Loop weg, en kijk hoe eerlijk de gemiddelde nederlander wel niet is... als je écht zoveel vertrouwen erin hebt, moet dit simpele testje geen probleem zijn voor jou, toch?![]()
Bedoel je deze:quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:15 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Nee hoor; dan zeg ik 'Dankjewel; da's een mooie meevaller bij zo'n stommiteit van mijn kant'.
En die infantiele kut-smiley mag je fijn voor je houden.
mag ik even eraan herinneren dat ik zelf niet gepint heb? okay, me gezicht staat erop.. so what? kom ik nou bij opsporing verzocht wegens het gappen van 40 euro? denk je dat..?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:15 schreef dahei het volgende:
Mijn vriendin heeft ook eens 50 euro in de geldautomaat laten zitten. Gelukkig had niemand het er uit gehaald en werd het na een telefoontje weer teruggestort.
De kans is groot dat degene die het geld nu kwijt is geraakt naar de bank gaat en zegt dat hij/zij het geld heeft laten zitten. De TS staat in ieder geval op de film. Het is maar net de vraag of de bank zover gaat om de opname na te kijken.
Overigens: Ik vind het wel criminineel dat de ts het eruit gehaald heeft. De automaat slikt het geld namelijk binnen 30 seconden weer in. Degene die het heeft gepint moet de TS weg hebben zien lopen, dat kan niet anders. Volgens mij heeft hij bewust zijn mond gehouden...
Als ik geld op straat vind, dan neem ik het mee, want er is niemand die kan bewijzen dat het van hem/haar is. In een geldautomaat wordt automatisch de eigenaar achterhaald dus daar laat ik het zitten.
Jouw verantwoordelijkheid zou zijn om iemand zijn eigen spullen terug te geven in plaats dat je het in jouw eigen zak zou steken. Dat is niet alleen verantwoordelijk, maar ook fatsoen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mag jij mij haarfijn uitleggen waar ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet neem.
Jouw eigen verantwoordelijkheid om eerlijk te handelen tegenover andere mensen, dus om niet geld of goederen in je zak te steken die jou niet toebehoren. Als je een onbeheerde GSM of portemonnee ziet neem je deze zeker ook mee met het argument dat de eigenaar maar beter op had moeten letten. Jij probeert je oneerlijkheid goed te praten door te stellen dat andere mensen maar beter op hun spullen moeten letten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:16 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mag jij mij haarfijn uitleggen waar ik mijn eigen verantwoordelijkheid niet neem.
uhm, read again: Ik zeg, ik zal het even duidelijker neerzetten:quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:19 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dus omdat er andere mensen zijn die oneerlijk gedrag vertonen, kunnen we dat maar beter allemaal doen? Lekkere instelling!
Nee hoor, maar iemand op het postkantoor kan wel jouw gezicht herkend hebben en je er de volgende keer op aanspreken.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:19 schreef EsDe het volgende:
[..]
mag ik even eraan herinneren dat ik zelf niet gepint heb? okay, me gezicht staat erop.. so what? kom ik nou bij opsporing verzocht wegens het gappen van 40 euro? denk je dat..?![]()
Mijn eigen verantwoordelijkheid bestaat eruit dat ik een bepaalde keuze maak en daar ook voor sta, ongeacht wat de goegemeente (die wel heeft opgelet in de hoe-het-hoort-klas) daarvan vindt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:20 schreef dahei het volgende:
Jouw verantwoordelijkheid zou zijn om iemand zijn eigen spullen terug te geven in plaats dat je het in jouw eigen zak zou steken. Dat is niet alleen verantwoordelijk, maar ook fatsoen.
Zou ik ook maar doen. Jouw spullen kunnen in handen vallen van iemand die net zo oneerlijk is als jijzelf.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:18 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat is inderddaad heel fijn. Een meevaller. Maar niet iets waar ik blindelings op vertrouw en vanuit ga.
Daarom let ik ook uitzonderlijk goed op spullen die me dierbaar zijn.
Dus omdat meerdere mensen het doen rechtvaardigt het ook jouw actie?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef EsDe het volgende:
[..]
uhm, read again: Ik zeg, ik zal het even duidelijker neerzetten:
Ga zelf eens geld pinnen, X aantal keer, en haal het er niet uit. Kijk dan eens hoeveel mensen jouw geld eruit trekken, en/of hoeveel mensen het keurig laten zitten. je zal verbaast staan![]()
Het zal me echt een dikke rotzorg zijn wat andere mensen doen. Dat staat hier volledig buiten. Een fatsoenlijk mens laat dat geld zitten. Simpel.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef EsDe het volgende:
[..]
uhm, read again: Ik zeg, ik zal het even duidelijker neerzetten:
Ga zelf eens geld pinnen, X aantal keer, en haal het er niet uit. Kijk dan eens hoeveel mensen jouw geld eruit trekken, en/of hoeveel mensen het keurig laten zitten. je zal verbaast staan![]()
Die vlieger gaat misschien op als je in West-schubbekutteveen woont, maar in een stad kun je dat sowieso al vergeten.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef dahei het volgende:
Nee hoor, maar iemand op het postkantoor kan wel jouw gezicht herkend hebben en je er de volgende keer op aanspreken.
quote:Het zal wel niet zo'n vaart lopen hoor, dus je hoeft niet bang te zijn.
Dat is de verantwoordelijkheid naar jezelf toe, maar niet jouw algemene verantwoordelijkheid. Maar laten we dit woord maar gewoon vergeten en vervangen voor fatsoen. Dat is hier wat meer op zijn plaats.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mijn eigen verantwoordelijkheid bestaat eruit dat ik een bepaalde keuze maak en daar ook voor sta, ongeacht wat de goegemeente (die wel heeft opgelet in de hoe-het-hoort-klas) daarvan vindt.
ach, goed fatsoen...dan maar geen goed fatsoen... ik heb meer zoiets van: Jippie, 40 euro, toch leuk meevallertje.. en: Diegene die zo rete dom is zijn geld te laten steken zal voortaan wel 3x dubbel checken of hij/zij het geld meeneemt... (áls die al denkt dat het geld bij het pinnen verloren is gegaan...wat me sowieso al sterk lijkt)quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:22 schreef dahei het volgende:
[..]
Nee hoor, maar iemand op het postkantoor kan wel jouw gezicht herkend hebben en je er de volgende keer op aanspreken.
Het zal wel niet zo'n vaart lopen hoor, dus je hoeft niet bang te zijn.
Ik vind het eigenlijk alleen jammer dat je het hebt gedaan, het getuigt niet echt van goed fatsoen...
De eerlijke mensen zijn dan natuurlijk de goegemeente. De keuze die jij maakt is om oneerlijk te zijn, niets meer of minder.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:23 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Mijn eigen verantwoordelijkheid bestaat eruit dat ik een bepaalde keuze maak en daar ook voor sta, ongeacht wat de goegemeente (die wel heeft opgelet in de hoe-het-hoort-klas) daarvan vindt.
Zijn we het toch nog eens geworden.quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:23 schreef rutger05 het volgende:
Zou ik ook maar doen. Jouw spullen kunnen in handen vallen van iemand die net zo oneerlijk is als jijzelf.
Dus als jij een fiets zonder slot ziet staan is het ook zo van: Hup jongens, snel jattuh!quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:24 schreef HassieBassie het volgende:
Ik heb dat ook een keer gehad![]()
Mensen die zo stom zijn om te gaan pinnen en vervolgens hun geld te vergeten hebben er kennelijk teveel van. Ik niet.
Als je me quote, doe het dan compleet en zet deze regel er dan ook bijquote:Op zaterdag 22 april 2006 01:24 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Die vlieger gaat misschien op als je in West-schubbekutteveen woont, maar in een stad kun je dat sowieso al vergeten.
dan maar geen fatsoenlijk mensen. So what?quote:Op zaterdag 22 april 2006 01:24 schreef djenneke het volgende:
[..]
Het zal me echt een dikke rotzorg zijn wat andere mensen doen. Dat staat hier volledig buiten. Een fatsoenlijk mens laat dat geld zitten. Simpel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |